ثبت نام بدون کنکور رشته مترجمی زبان انگلیسی 1402

ثبت نام بدون کنکور رشته مترجمی زبان انگلیسی

رشته مترجمی زبان انگلیسی، از جمله مورد توجه ترین و بهترین رشته های معرفی شده در دانشگاه های ایران است. رشته ای که با دروسی متنوع، نحوه ترجمه از زبان انگلیسی به فارسی و بالعکس را به دانشجویان مشغول به تحصیل در آن آموزش می دهد.

تدریس در رشته مترجمی زبان انگلیسی در مقاطع مختلفی اعم از دکتری، کارشناسی ارشد، کارشناسی و کاردانی در دانشگاه های سرتاسر ایران جریان دارد.

تمامی داوطلبان و متقاضیان شرکت در مترجمی انگلیسی بدون کنکور، باید در تاریخ مشخص شده برای ثبت نام به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی sanjesh.org مراجعه کرده و نسبت به انتخاب رشته در این دوره رشته تحصیلی اقدام کنند.

هر فرد، به راحتی و فقط با پر کردن فرم مخصوص درخواست اینترنتی و انتخاب مترجمی انگلیسی بدون کنکور و در پایان دریافت شماره پرونده و همچنین کد رهگیری، می تواند ثبت نام خود را به انجام برساند.

از شما دعوت می کنیم در ادامه مطلب با مرکز مشاوره آویژه همراه باشید تا به شرایط ثبت نام بدون کنکور رشته مترجمی زبان انگلیسی 1402 را مورد بررسی قرار دهیم.

معرفی رشته مترجمی زبان انگلیسی

رشته مترجمی زبان انگلیسی، یکی از رشته های تحصیلی در دانشگاه های ایران است که در آن کار ترجمه از زبان فارسی به انگلیسی و بالعکس به دانشجویان آموخته می‌شود.

این رشته در سطح کاردانی کارشناسی کارشناسی ارشد و دکترا در بیشتر دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی ایران وجود دارد. یک رشته نظری و عمومی با عنوان مطالعات ترجمه در مقاطع بالاتر هم وجود دارد.

دروس رشته مترجمی زبان انگلیسی به سه بخش دروس عمومی، تخصصی پایه و تخصصی اصلی تقسیم می‌شود که دروس عمومی و تخصصی پایه بین دو رشته زبان و ادبیات انگلیسی و مترجمی زبان انگلیسی مشترک است و دروس تخصصی اصلی مجزا می‌باشد.

در حال حاضر از میان رشته های زبان، تعدادی از رشته ها دارای ثبت نام بدون کنکور هستند و پذیرش صرفا بر اساس سوابق تحصیلی (معدل کتبی دیپلم) صورت می گیرد.

این اطلاعات مستقیما از دفترچه راهنمای ثبت نام دانشگاه سراسری که از سوی سازمان سنجش منتشر می شود، گرفته شده است. این رشته ها در دوره های تحصیلی روزانه، شبانه (نوبت دوم) و مجازی ارائه می شوند.

پونزمنظور اصلی از ایجاد رشته تحصیلی مترجمی زبان انگلیسی، برآوردن دو نیاز زیر است:

تربیت مترجمان زبده در زمینه علوم انسانی، علوم اجتماعی و…

تربیت ترجمه شناسان و مربیان دروس ترجمه در سطوح مختلف دانشگاهی و محققانی در زمینه مسایل و کاربردهای ترجمه

بدیهی است فارغ التحصیلان این رشته می توانند نیاز روزافزون مملکت را به مترجمان و نیز نیاز هیئت علمی لازم برای تدریس دروس ترجمه و تحقیقات ترجمه را تا حد زیادی برآورده سازند.

معرفی رشته مترجمی زبان انگلیسی

شرایط ورود به رشته مترجمی زبان انگلیسی در دانشگاه و تحصیل آن

اگر هدف شما از تحصیل این رشته، پیدا کردن شغل و کسب درآمد می باشد و می خواهید به صورت تخصصی در این حرفه فعالیت کنید، تحصیل در رشته ی زبان انگلیسی در دانشگاه گزینه ی مناسب برای شما می باشد.

لازمه این امر این است که شما به سطح قابل قبولی از زبان انگلیسی رسیده باشید تا در دانشگاه به مشکل نخورید و به جای تقویت مهارت های لازم، برای شغل مورد نظر، در به در دنبال تقویت زبان انگلیسی خود نباشید.

وقتی که سطح زبان انگلیسی اتان به نسبت خوب و قابل قبول باشد، می توانید در کنکور زبان تخصصی شرکت کنید و هر چقدر رتبه ی بهتری کسب کنید، در دانشگاه های معتبرتری مشغول به تحصیل می شوید و از مشورت اساتید در طول مدت تحصیلتان بهره مند می شوید.

از مزیت های تحصیل این رشته و داشتن مدرک دانشگاهی این می باشد که وقتی بخواهید در شغلی مشغول به کار شوید، باعث می شود تا نسبت به رقبا رسمیت بیشتری در استخدام داشته باشید و مهارت های لازم برای شغل مربوطه را کسب کرده باشید.

اگر در کنار زبان انگلیسی، بتوانید به زبان دیگری هم مسلط باشید، شانس شما در مقابل رقبا بسیار بالا می رود.

حال بسته به هدف شغلی و علاقه اتان، باید گرایش مربوطه را برای شروع تحصیل انتخاب کنید. لازم به ذکر است، رشته ی زبان انگلیسی در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دارای سه گرایش ادبیات انگلیسی، مترجمی انگلیسی و آموزش انگلیسی می باشد.

ثبت نام مترجمی انگلیسی بدون کنکور سراسری

در رابطه با موضوع شرایط ثبت نام در مترجمی انگلیسی بدون کنکور، باید این نکته را ذکر کنیم که گزینش دانشجو مترجمی انگلیسی به شکل بدون آزمون و در دانشگاه روزانه دایر در کشور تنها بر طبق معدل سال سوم متوسطه فرد در خواست دهنده و یا همان سوابق تحصیلی وی انجام می پذیرد.

از دیگر شرایط بسیار مهم و مورد توجه در زمان ثبت نام در مترجمی انگلیسی بدون کنکور، داشتن مدارک دیپلم و پیش دانشگاهی است. در نتیجه، بایستی قبل از هر اقدامی، در جهت ثبت نام در مترجمی انگلیسی بدون کنکور از دارا بودن این دو گواهی نامه مهم مطمئن گردید.

ثبت نام مترجمی انگلیسی بدون کنکور سراسری

شرایط لازم برای ثبت نام بدون کنکور رشته مترجمی زبان انگلیسی

این شرایط برای تمام رشته های بدون کنکور هر پنج گروه آزمایشی مشترک می باشد؛ لذا داوطلبان ثبت نام رشته های بدون کنکور زبان هم این شرایط را شامل می شوند.

پونزشرایط بشرح زیر است:

دریافت دیپلم نظام آموزشی جدید 3-3-6 حداکثر تا تاریخ 1402/06/31، دارا بودن مدرک پیش دانشگاهی و یا گرفتن مدرک پیش دانشگاهی تا تاریخ 1402/06/31 (نظام قدیم) و یا دارا بودن دیپلم نظام قدیم و یا مدرک کاردانی (فوق دیپلم) دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و کاردانی پیوسته آموزشکده های فنی و حرفه ای برای تمام داوطلبان الزامی می باشد.

از آنجا که معیار پیرش معدل کتبی و نهایی دانش آموزان می باشد، همه دانش آموزان موظف به درج درست و دقیق معدل کتبی معیار می باشند. در صورت مغایرت معدل از ثبت نام جلوگیری شده و نتیجه پذیرش مردود خواهد شد.

داوطلبان نظام آموزشی جدید 3-3-6 که هنوز موفق به دریافت مدرک دیپلم نشده اند، می بایست پس از دریافت مدرک دیپلم و مشخص شدن معدل کتبی خود حداکثر تا تاریخ 1402/06/31 با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور نسبت به ثبت نام در پذیرش دوره مذکور یا ویرایش اطلاعات ثبت نامی اقدام نمایند.

دارندگان دیپلم فنی و حرفه ای و کاردانش نظام قدیم هنرستان که فاقد مدرک پیش دانشگاهی و یا مدرک کاردانی می باشند، حق ثبت نام و شرکت در این مرحله را ندارند.

داوطلبان دیپلم فنی و حرفه ای و یا کاردانش نظام آموزشی جدید 3-3-6 و دیپلمه های فنی و حرفه ای و کاردانش نظام قدیم هنرستان که دارای مدرک پیش دانشگاهی و یا کاردانی می باشند و فاقد معدل کتبی دیپلم هستند، بایستی معدل کل دیپلم متوسطه خود را عینا در بند 16 تقاضانامه اینترنتی ثبت نام درج کنند.

شرایط لازم برای ثبت نام بدون کنکور رشته مترجمی زبان انگلیسی

رشته مترجمی زبان انگلیسی بدون کنکور دانشگاه‌های سراسری 1402

با توجه به اطلاعیه منتشر شده از سوی سازمان سنجش، پذیرش بدون کنکور و صرفا بر اساس سوابق تحصیلی در رشته های زبان، تنها به صورت حضوری ممکن خواهد بود.

لذا قبل از مراجعه به دانشگاه مدنظر، برای ثبت نام، از طریق اعلامیه های منتشر شده در صفحه های رسمی آن دانشگاه به صورت کامل از الزامات و مدارک مورد نیاز مطلع شوید و سپس اقدام به مراجعه حضوری نمایید. از الزامات این مدارک، مدارک دیپلم و پیش ‌دانشگاهی شما خواهد بود.

از آنجا که تحصیل در این دانشگاه ها همراه با شهریه های ترمی می‌باشد، لازم است از تمام جزئیات هزینه های خود مطلع شوید تا در آینده با مشکلی رو به رو نشوید. به صورت اجمالی برای برخی از این دانشگاه ها می‌توان به شهریه های بین ۲ الی ۴ میلیون تومان در هر ترم اشاره کرد.

برخی از دانشگاه های سراسری که در این راستا تا به حال اقدام به جذب بدون کنکور نموده اند از قبیل، دانشگاه بیرجند، دانشگاه کاشمر، چابهار دانشگاه علوم دریایی و دریانوردی، دانشگاه زابل، دانشگاه سیستان و بلوچستان، زاهدان، دانشگاه ولایت ایران شهر، دانشگاه رفسنجان ویژه خواهران و دانشگاه بم می باشند.

دانشگاه های پیام نور نیز از قبیل، اراک و دلیجان و ساوه در استان مرکزی، واحد بندرعباس و بین المللی کیش و واحد قشم در استان هرمزگان، و در دیگر استان ها مانند همدان، قم، خراسان های رضوی و جنوبی و شمالی، خوزستان، زنجان، فارس و قزوین نیز واحد های پرطرفدار زیادی در این زمینه اقدام به پذیرش می‌کنند.

در استان های کرمان، مازندران، کرمانشاه به علاوه استان های نام برده شده، در واحد های غیرانتفاعی رشته مترجمی زبان انگلیسی بدون کنکور پذیرش می‌شود.

رشته مترجمی زبان انگلیسی بدون کنکور دانشگاه‌های سراسری 1401

رشته مترجمی زبان انگلیسی بدون کنکور دانشگاه آزاد 1402

دانشگاه آزاد نیز هر ساله با توجه به سوابق تحصیلی متقاضیان، اقدام به پذیرش بدون کنکور در اکثر رشته ها می‌کند. برای اطلاع از این که رشته مترجمی زبان انگلیسی در کدام واحد های این دانشگاه به صورت بدون کنکور پذیرش می‌شود، با مراجعه به سایت رسمی دانشگاه آزاد، دفترچه مربوطه را دانلود کنید.

بعد از بررسی تمام شرایط و درصورت داشتن شرایط لازم، می‌توانید مدارک مورد نیاز واحد مربوطه را در سایت بارگذاری کنید. در صورت داشتن تمام امتیازات و مدارک لازم، برای ثبت نام نهایی دعوت خواهید شد. از مدارک لازم در کارشناسی ناپیوسته مترجمی زبان انگلیسی، مدرک فوق دیپلم است.

بسیاری از متقاضیان زیرگروه آزمایشی زبان، علاقه مند هستند که بدون شرکت در کنکور سراسری وارد دانشگاه شوند و مطابق با مدرک تحصیلی مقطع قبلی شان، در یکی از مقاطع کاردانی و یا کارشناسی پیوسته و ناپیوسته ادامه تحصیل دهند.

خوشبختانه شرایط ادامه تحصیل برای این دسته از متقاضیان فراهم می باشد و در سال های اخیر شاهد ارائه شدن 85 درصد از رشته ها در واحد های مختلف دانشگاه آزاد به صورت بدون کنکور می باشیم.

متقاضیان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد در وهله اول بایستی مطمئن شوند که آیا رشته مدنظر آنها به صورت بدون کنکور و بر اساس سوابق تحصیلی ارائه می شود یا خیر.

به همین منظور در ادامه این مطلب به رشته های بدون کنکور زبان دانشگاه آزاد 1402 به تفکیک مقاطع تحصیلی اشاره کرده ایم.

مقطع تحصیلیرشته
کاردانی ناپیوستهکاردانی آموزش زبان انگلیسی
کاردانی پیوسته
کارشناسی ناپیوسته آزادآموزش زبان انگلیسی
مترجمی زبان انگلیسی
کارشناسی پیوسته آزادآموزش زبان انگلیسی
زبان و ادبیات انگلیسی
مترجمی زبان انگلیسی

رشته مترجمی زبان انگلیسی بدون کنکور دانشگاه آزاد 1401

گرایش های رشته زبان در دانشگاه علمی کاربردی – مقطع کاردانی

  • کاردانی حرفه ای مترجمی زبان انگلیسی (آثار دیداری و شنیداری)
  • کاردانی حرفه ای مترجمی زبان انگلیسی (آثار مکتوب و متون رسمی)

گرایش های رشته زبان در دانشگاه علمی کاربردی – مقطع کارشناسی

  • کارشناسی حرفه ای مترجمی (خبر انگلیسی)
  • کارشناسی حرفه ای مترجمی همزمان انگلیسی

دروس رشته مترجمی زبان انگلیسی در دانشگاه

در دانشگاه ابتدا شما را با اصول ابتدایی و عمومی ترجمه آشنا می کنند و مهارت و فنون ترجمه ی انگلیسی به فارسی و ترجمه ی فارسی به انگلیسی را به شما می آموزند.

رفته رفته مبحث ترجمه تخصصی تر می شود و شما با انواع متون و ترجمه ی آنها آشنا می شوید و توانایی ترجمه تقریبا در همه ی موضوعات را کسب می کنید و در پایان می توانید تشخیص دهید که در ترجمه ی کدام موضوع مهارت بیشتری دارید.

پونزمباحثی که در رشته ی مترجمی زبان انگلیسی یاد می گیرید، عبارتند از:

  • آشنایی با ادبیات معاصر
  • اصول و روش ترجمه
  • ترجمه انفرادی
  • ترجمه پیشرفته
  • ترجمه شفاهی
  • آزمون سازی
  • آواشناسی
  • نگارش
  • بیان شفاهی داستان
  • انواع نثرها
  • زبان شناسی
  • مقاله نویسی
  • نامه نگاری
  • روش تدریس زبان
  • درآمدی بر ادبیات
  • نمونه شعر های ساده
  • اصطلاحات و تعبیرات
  • ترجمه متون ادبی
  • ترجمه متون سیاسی
  • ترجمه متون مطبوعاتی
  • ترجمه متون اسلامی
  • ترجمه مکاتبات اسناد
  • ترجمه نوار و فیلم

دروس رشته مترجمی زبان انگلیسی در دانشگاه

چارت درسی کاردانی حرفه ای مترجمی زبان انگلیسی

پونزجدول دروس عمومی:

ردیف

نام درس

تعداد واحد

1

فارسی

3

2

زبان خارجی

3

3

یک درس از گروه درس مبانی نظر اسلام

2

4

یک درس از گروه درس اخلاق و تربیت اسلام

2

5

تربیت بدنی

1

6

جمعیت و تنظیم خانواده

2

جمع کل

13

پونزجدول دروس مهارت های مشترک:

ردیف

نام درس

تعداد واحد

1

اخلاق حرفه ای

2

2

کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات

2

3

کارآفرینی

2

4

فرهنگ ملل

2

جمع کل

8

پونزجدول دروس پایه:

ردیف

نام درس

تعداد واحد

1

خواندن و درک مفاهیم پایه

2

2

دستور زبان پایه

2

3

آزمایشگاه پایه

1

4

گفت و شنود پایه

2

5

اصول و روش ترجمه پایه

2

جمع

9

پونزجدول دروس اصلی:

ردیف

نام درس

تعداد واحد

1

دستور زبان مقدماتی

2

2

اصول نگارش

3

3

گفت و شنود مقدماتی

2

4

مکالمه موضوعی

2

5

واژه شناسی

2

6

خواندن و درک مفاهیم مقدماتی

2

7

خواندن و درک مفاهیم پیش متوسطه

2

8

ترجمه متون ساده

2

9

آزمایشگاه مقدماتی

1

10

آزمایشگاه پیش متوسط

1

جمع

19

پونزجدول دروس تخصصی:

ردیف

نام درس

تعداد واحد

1

کاربرد اصطلاحات در ترجمه

3

2

کارگاه ترجمه آثار مکتوب انگلیسی

1

3

کارگاه ترجمه آثار مکتوب فارسی

1

4

کارگاه ترجمه متون رسمی انگلیسی

1

5

کارگاه ترجمه متون رسمی فارسی

1

6

خواندن و درک آثار مکتوب

2

7

خواندن و درک متون رسمی

2

8

ترجمه کاربردی آثار مکتوب و متون رسمی اداری و بازرگانی

2

9

ترجمه کاربردی آثار مکتوب و متون رسمی حقوقی

2

11

ترجمه کاربردی آثار مکتوب و متون رسمی سیاسی

2

12

ترجمه کاربردی آثار مکتوب و متون رسمی رسانه ای

2

جمع

19

پونزجدول دروس آموزش در محیط کار:

ردیف

نام درس

تعداد واحد

1

کاربینی (بازدید)

1

2

کارورزی (1)

2

3

کارورزی (2)

2

جمع

5

چارت درسی کاردانی حرفه ای مترجمی زبان انگلیسی

بازار کار و آینده شغلی رشته مترجمی زبان انگلیسی

تدریس زبان، یکی از شغل های دانشجویان این رشته می باشد. لازمه ی این کار، سطح قابل قبول در زبان انگلیسی و آشنایی با فنون آموزش می باشد. شما برای این شغل باید در دوره های تربیت مدرس زبان انگلیسی – TTC در آموزشگاه های زبان شرکت کنید.

کار ترجمه عمده ترین و اصلی ترین شغل این گرایش می باشد. برای این امر لازم است که به زبان فارسی تسلط عالی داشته باشید و بتوانید به خوبی برای هر اصطلاح، معادل فارسی پیدا کنید.

همچنین لازم است که در ترجمه ی هر موضوع خاص، اطلاعاتی در مورد آن موضوع داشته باشید. دانشجویان این رشته می توانند هم در حین تحصیل و هم بعد از تحصیل، در یکی از شاخه های مربوطه مشغول به کار شوند.

پونزاین شاخه ها عبارتند از:

ترجمه کتب و نویسندگی

ترجمه متون مختلف

ترجمه مدارک و پایان نامه ها

ترجمه فیلم و آهنگ

ترجمه شفاهی در امور مطبوعاتی و سیاسی

ترجمه خبر ها و کار در رسانه های خبری

کار در دارالترجمه ها و یا تاسیس دارالترجمه با توجه به قوانین مربوطه

استخدام به عنوان مترجم در شرکت هایی که با امور خارجی سر و کار دارند.

شما می توانید در آژانس های هواپیمایی مشغول به کار شوید و در زمینه ی ارتباط با توریست ها فعالیت کنید. همچنین پس از گذراندن دوره راهنمای تور، می توانید به عنوان راهنمای تور (tour guide) فعالیت کنید که لازمه ی آن، کسب اطلاعات فراوان در مورد موضوعات تاریخی و گرفتن کارت مخصوص می باشد.

بازار کار و آینده شغلی رشته مترجمی زبان انگلیسی

نکاتی در خصوص ثبت نام بدون رشته مترجمی زبان انگلیسی

رشته های روزانه در تمامی رشته ها رایگان است، حتی داوطلبانی که نحوه پذیرش آنها از طریق روزانه بدون کنکور باشد از پرداخت شهریه معاف هستند، به جز پردیس خودگردان دوره روزانه که برخلاف تصور داوطلبان رایگان نبوده و دانشجویان موظف به پرداخت هزینه برای تحصیل خود هستند.

توجه داشته باشید که در دفترچه لیست رشته های نوبت دوم شبانه ارائه شده است، که این گروه ملزم به پرداخت شهریه هستند، اما تحصیل با همان گروه روانه در یک کلاس است.

داوطلبانی که به هر دلیلی امکان شرکت در کنکور را ندارند یا به هر دلیلی نتوانستند، در رشته‌ی مورد نظر خود قبول شوند، می‌توانند با توجه به جدول ارائه شده در این مقاله رشته‌ی دلخواه خود را انتخاب کنند تا بدون شرکت در آزمون بتوانند ادامه تحصیل بدهند.

تاثیر سوابق تحصیلی بر اساس دو فاکتور، نوع دیپلم و رشته تحصیلی بررسی می‌شود.

داوطلبانی که مدرک دیپلم یا مدرک پیش دانشگاهی خود را دریافت نکرده‌اند، تا تاریخ 1402/06/31 فرصت دارند تا مدرک خود را تحویل دهند، همچنین توجه کنید که معدل کتبی خود را دقیق وارد کنید، در صورت عدم مغایرت معدل، مجوز ثبت‌نام نخواهید داشت.

پونزبه نکات زیر توجه نمایید:

  • داوطلبانی که مدرک دیپلم نظام قدیم و یا کاردانی نظام قدیم را ندارند، اجازه ثبت نام در رشته های بدون کنکور را نخواهند داشت.
  • داوطلبان با هر معدلی اجازه انتخاب رشته بدون آزمون در تمام گروه های آزمایشی را دارند؛ در صورتیکه درسی را مردود نشده باشند.
  • تنها منبع رسمی برای ثبت نام، انتخاب رشته و اعلام نتایج سایت رسمی سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org است.
  • داوطلبانی که دوره کاردانی گذرانده‌اند، معدل دوره کاردانی برای انتخاب رشته بدون کنکور ملاک قرار می‌گیرد.

پونزشرایط عمومی برای ثبت نام در رشته های بدون کنکور در یکی از گروه های آزمایشی بشرح زیر است:

  • ابتدا باید به یکی از ادیان قانون اساسی کشور ایمان داشته باشند.
  • برای آقایان مشکل نظام وظیفه وجود نداشته باشد.
  • یکی دیگر از ضوابط عمومی انتخاب رشته بدون آزمون نداشتن فساد اخلاقی، عدم دشمنی با نظام جمهوری اسلامی و نداشتن اعتیاد می باشد.

نکاتی در خصوص ثبت نام بدون رشته مترجمی زبان انگلیسی

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

سخن آخر

به دلیل اهمیت بالای ارتباط کشورها با یکدیگر، تخصص ترجمه یکی از امور ضروری در دنیا می باشد.

امر ترجمه در برقراری ارتباطات سیاسی، علمی، فرهنگی، اقتصادی، مذهبی و اجتماعی بسیار کاربرد دارد و بدون وجود مترجم، هیچ کدام از این ارتباطات صورت نمی گیرد.

این گرایش در هر سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری وجود دارد و در کلاس های دانشگاه با فنون ترجمه ی انواع متون با موضوعات مختلف آشنا می شوید.

در این مقاله تلاش کردیم تا شما را از شرایط ثبت نام بدون کنکور رشته مترجمی زبان انگلیسی 1402 آگاه سازیم. در صورت نیاز به مشاوره در خصوص رشته مترجمی زبان بدون کنکور یا سایر رشته های بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی، آزاد اسلامی، پیام نور و موسسات غیر انتفاعی (نظیر رشته حقوق، حسابداری، معماری و…) و شرایط ورود به دانشگاه ها بدون آزمون و بدون کنکور و فقط طبق سوابق تحصیلی با داشتن دیپلم؛ هم اکنون می توانید از تهران با شماره 9099071985 و سایر استان ها با شماره 9099071985 تماس حاصل فرمایید. هم چنین در صورت عدم امکان برقراری ارتباط به بخش آنلاین مراجعه نمایند.

از همراهی شما سپاسگزاریم.

سوالات متداول

سوال علامتمهمترین پیش نیازهای ثبت نام بدون کنکور رشته مترجمی زبان انگلیسی چه مواردی می باشند؟

از شرایط بسیار مهم و مورد توجه در زمان ثبت نام در مترجمی انگلیسی بدون کنکور، داشتن مدارک دیپلم و پیش دانشگاهی است. در مقاله فوق پیش نیازهای ثبت نام بدون کنکور رشته مترجمی زبان انگلیسی را بطور کامل توضیح داده ایم.

سوال علامتشرایط لازم برای ثبت نام بدون کنکور رشته مترجمی زبان انگلیسی شامل کدام موارد می شود؟

اطلاعات مربوط به این موارد در مقاله فوق به اطلاع دوستان گرامی رسانده شد.

لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

ثبت نام بدون کنکور رشته مترجمی زبان انگلیسی 1402

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات
- 42 نظر:
  1. سلام با معدل کتبی۱۰/۹و معدل کل ۱۶/۴۶شانس قبولی در رشته آموزش زبان انگلیسی دارم؟؟؟

  2. سلام ببخشید من معدل کل دیپلم 12/85رشته علوم انسانی میتونم مترجمی زبان در دانشگاه علمی کاربردی شرکت کنم یا با این معدل میشه رشته حسابداری رفت ممنونم از راهنمایتون

    1. سلام شرط معدلی تعیین نشده در هر دو رشته ها امکان ثبت نام دارید.

  3. سلام وقت بخیر من دیپلم انسانی دارم با معدل کتبی ۱۶.۷۵ از استان هرمزگان آیا برای امسال شانس قبولی در دانشگاه روزانه بر اساس سوابق تحصیلی دارم

  4. سلام خسته نباشد ممنون از مطلب خوبتون. خواستم بدونم امکانش هست با رتبه ۲۶۴۷ کنکور در رشته مترجمی قبول شم؟

  5. سلام وقت بخیر آیا امکانش هست با معدل کتبی ۱۰.۶۴ دانشگاه مترجمی زاهدان قبول بشم؟

  6. سلام من سال 90 دیپلم گرفتم رشته ریاضی الان مدرک ارشد دارم دانشگاه روزانه….میتونم در پذیرش بدون ازمون مترجمی زبان شرکت کنم؟؟

    1. برای دانشگاه های سراسری در صورتی که جزو 15 نفر برتر ورودی خود باشید و برای دانشگاه های آزاد در صورتی که معدل بالای 16 و کارشناسی را 8 ترمه تمام کرده باشید امکان ثبت نام بدون کنکور خواهید داشت.

  7. سلام با دیپلم معدل بالای هجده ایا پذیرش بدون کنکور در دانشگاه سراسری شیراز، برای رشته ی زیان مترجمی ممکن است ؟

  8. سلام وقت بخیر من سال 89 دیپلم ریاضی گرفتم و مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد رو روزانه گذروندم میتونم امسال رشته مترجمی زبان بدون کنکور پیام نور کارشناسی -شرکت کنم؟

  9. سلام وقت به خیر .من دیپلم تجربی قدیم دارمو معدلم ۱۲/۵ هست میتونم در رشته بدون کنکور مترجمی زبان شرکت کنم. ممنون جوابمو بدین

  10. سلام ،من سال 1391 دیپلم تجربی نظام 5_3_3 رو با معدل 19/50 گرفتم ولی مدرک پیش دانشگاهی ندارم میتونم رشته مترجمی زبان انگلیسی دانشگاه ثبت نام کنم .

  11. سلام دانشگاه های سراسری پذیرش بدون کنکور برا رشته زبان دارن؟

  12. سلام
    وقت بخیر عذرمیخوام من کارشناسی اموزش وپرورش رشته اموزگار ابتدایی هستم
    میخوام بدون ازمون مترجمی زبان ادامه بدم .
    رشته کاردانی مراکز پیش دبستانی خوندم کارشناسی اموزش وپرورش.
    رشته دیپلم مدیریت خانواده بوده.

    ازطریق رشته کاردانی میتونم مترجمی زبان بخونم یا اینکه باید دیپلم مجدد بگیرم.؟؟؟؟؟

    1. در صورتی که خانم باشید با ارائه این رشته در مقطع کاردانی امکان پذیر میباشد

  13. سلام ببخشید مترجمی زبان انگلیسی در کدام دانشگاه علمی کاربردی مشهد ثبت نام دارد ؟؟؟
    تاچه تاریخی زمان برای ثبت نام هست؟?؟

    1. سلام این رشته در دانشگاه های علمی کاربردی مشهد در مقطع کارشناسی ارائه نشده اما در دانشگاه آزاد مشهد ارائه شده است

  14. سلام خسته نباشی . رشته آموزش زبان روزانه براساس سوابق تحصیلی اگه شرکت کنم بعداز ۴ سال بیام پس رسمی می ریم سرکار یا باید آزمون بدیم ؟

  15. سلام وقت بخیر رشته مترجمی زبان انگلیسی دانشگاه علمی کاربردی به صورت مجازی هم ارایه می شود؟ سپاسگزارم از پاسخگویی شما

    1. باسلام برای دانشگاه علمی کاربردی نحوه ارایه دروس به صورت حضوری است

    2. سلام من حسابداری در کاردانش خواندم سال۹۲نظام جدید وپیش نداشتیم ونخواندم برای ادامه تحصیل در زبان راهنمایی بفرمایید کاردانی وکارشناسی بگیرم
      TTC زبان دارم در آموزشگاه معلم هستم

      1. با سلام با توجه به نداشتن پیش دانشگاهی شما باید در مقطع کاردانی اقدام به تحصیل کنید که در دو دانشگاه به صورت بدون کنکور در مقطع کاردانی میتوانید اقدام کنید یک دانشگاه ازاد دو دانشگاه علمی کاربردی که با بررسی دفترچه درصورت ارائه واحد ها ی دانشگاهی میتوانید در رشته مورد نظر اقدام بفرمایید

  16. سلام من رشتم تجربی هست و میخام کنکور زبان بدم آیا نمرات دبیرستان برای قبولی کنکور زبان تاثیری داره با این حال ک ب هم مرطبت نیستند؟؟

  17. سلام اگه کسی دیپلم تجربی داشته باشه میتونه دانشگاه رشتهی زبان شرکت کنه یا خیر

  18. درود. خدا قوت . سپاس از راهنماییهایتان.من کاردانی نا پیوسته ( غیر حضوری) مدیریت خانواده از دانشگاه علمی کاربردی رو دارم میتونم در مقطع کارشناسی ناپیوسته مترجمی زبان انگلیسی دانشگاه دولتی شرکت کنم؟

    1. سلام وقتتون بخیر باشه از طریق شرکت در کنکور سراسری امکانش میتواند برایتان وجود داشته باشد.

  19. سلام کاردانی به کارشناسی مترجمی زبان (علمی کاربردی ) کرج دانشگاه داره؟

  20. سلام کدام دانشگاه علمی کاربردی رشته مترجمی زبان انگلیسی آثار مکتوب رو دارد

  21. سلام کدام دانشگاه علمی کاربردی رشته مترجمی زبان انگلیسی آثار مکتوب رو دارد؟

  22. سلام و عرض ادب .کسی کاردانی مددکاری داشته باشید میتواند برای کارشناسی زبان ثبت نام کند یا خیر و کدام دانشگاه

    1. سلام. بله امکان ادامه تحصیل در مقطع کاردانی به کارشناسی زبان وجود دارد

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

شنبه

1403/1/11

یکشنبه

1403/1/12

دوشنبه

1403/1/13

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید