شرایط ادامه تحصیل در کشور اسلواکی

ادامه تحصیل در اسلواکی
  • تحصیل در اسلواکی

کشور اسلواکی واقع شده در اروپا شرقی یکی از پرطرفداترین کشورها جهت ادامه تحصیل بخصوص در رشته های گروه پزشکی میباشد این کشور با داشتن دانشگاههای بسیار قوی در رشته های گروه پزشکی سالانه تعداد بسیاری از متقاضیان ادامه تحصیل را به خود جذب کرده است. مهمترین دانشگاه کشور اسلواکی دانشگاه کمنیوس برای ادامه تحصیل میباشد. این دانشگاه در پایتخت اسلواکی براتیسلاوا واقع شده و جز دانشگاههای گروه اراسموس میباشد.

البته تمامی رشته ها در کشور اسلواکی ارائه میگردند اما بسیاری از رشته ها به زبان اسلواکی میباشد و به زبان انگلیسی اراده نمیشوند البته تحصیل در رشته های که به زبان اسلواکی میباشند رایگان است. دانشجویان میتوانند با ورود به دانشگاههای اسلواکی درخواست انتقالی به سایر دانشگاههای اروپا را نیز بدهند و با توجه به اینکه دانشگاههای اسلواکی برای پذیرش احتیاج به مدرک زبان در ابتدا و قبولی در کنکور و گواهی اشتغال به تحصیل ندارند، یکی از سریعترین راههای ورود به اتحادیه اروپا اسلواکی میباشد. همانند سایر کشورها ،در اسلواکی برای تحصیلات عالی مراکز عمومی ،دولتی و خصوصی وجود دارد. نهادهای عمومی آموزش عالی به موجب قانون در آموزش عالی تاسیس شده اند و با مجوز از سنا علمی، رئیس، شورای علمی و کمیسیون انضباطی تاسیس میگردند. نهادهای دولتی آموزش عالی نیز توسط وزارتخانه های دولت جمهوری اسلواکی تاسیس شده اند. موسسات آموزش عالی خصوصی توسط اشخاص حقوقی با دفتر ثبت نام در اسلواکی با تصویب دولت تاسیس شده اند. تمام موسسات آموزش عالی مطالعات انجام شده در برنامه های مطالعه های معتبر ارائه می کنند.

دوره های تحصیلی در این کشور همانند سایر کشورها به سه دسته کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی تقسیم میشوند که دوره کارشناسی سه سال ، کارشناسی ارشد 2 سال و دوره دکتری در حدود 3 الی 4 سال میباشد. ترمهای تحصیلی نیز عبارت هستند از ترم زمستانه، ترم بهاره و ترم تابستانه که ترم زمستانی در ماه اکتبر ،ترم بهار در ژانویه و ترم تابستان در ژوئن آغاز میشود. یادگیری زبان اسلواکی در ابتدا میباشد که متقاضیان میتوانند برای دوره زبان در این کشور ثبت نام کرده و بعد از گذراندن دوره زبان وارد دانشگاه شوند. متوسط هزینه زندگی در اسلواکی برای یک دانشجو ماهیانه 022 یورو میباشد و هزینه های زندگی بسته به استفاده از پانسیون یا اجاره خانه و همچنین سیستم زندگی افراد مختلف میباشد.

  • اطلاعات عمومی

کشور اسلواکی کشوری محصور به خشکی در اروپای مرکزی میباشد که جمعیت آن حدود 5.4 میلیون نفر و پایتخت آن براتیسلاوا هست. شهر براتیسلاوا پایتخت اسلواکی 403 هزار نفر جمعیت دارد. واحد پول این کشور یورو است. اسلواکی جز اتحادیه اروپا میباشد. کشور اسلواکی از غرب با جمهوری چک و اتریش، از شمال با لهستان، از شرق با اوکراین و از جنوب با مجارستان همسایه میباشد. تاریخ استقلال اسلواکی ژانویه 0۹۹3، از چکسلواکی است. اسلواکی به همراه اسلوونی و استونی تنها کشورهای کمونیست سابق هستند که اکنون همزمان عضو اتحادیه اروپا، حوزه یورو، منطقه شنگن، و سازمان ناتو میباشند. حدود 30 درصد از مردم اسلواکی بیدین هستند و حدود 20 درصد نیز در نظرسنجیها دین و باور خود را اعلام نکردهاند. بقیه جمعیت این کشور مسیحی هستند که بیشتر آن را پیروان شاخه کاتولیک رومی تشکیل میدهند.

 

  • دوره های زبان در اسلواکی

برای ادامه تحصیل یکی از عمده ترین مسائل تحصیل در خارج از کشور یادگیری زبان آن کشور میباشد و در اکثر متقاضیان کشورهای اروپایی برای ورود به دانشگاه و اخذ ویزای دانشجویی داشتن مدرک زبان اجباری میباشد. دوره های زبان میتوانند با هزینه های بسیار پایین در دورهای شش ماه ویا یکساله زبان در این کشور ثبت نام کنند و علاوه بر یادگیری زبان در یک محیط اروپایی از ویزای تحصیلی اروپا و سفر به 22 کشور شینگن نیز برخوردار گردند.

سایر اطلاعات:

  • دوره های زبان در اسلواکی در سال سه بار پذیرش دارند که در ماههای اکتبر،ژانویه و جون میباشد.
  • برای پذیرش در دوره های زبان در اسلواکی حداقل داشتن مدرک دیپلم ضروری میباشد و حداکثر شرط سنی آن 32 برای کسانی که دیپلم دارند هست و برای افرادی که مدارک بالاتر دارند شرط سنی مختلف است.
  • هزینه دوره های زبان در اسلواکی متغییر بوده و از ماهیانه 322 یورو میباشد که نسبت به سایر کشورهای اروپایی از هزینه های بسیار پایینتری برخوردار است

کالج بین المللی براتیسلاوا

یکی از سریعترین راههای ورود به اروپا جهت ادامه تحصیل ثبت نام در دوره های کالج میباشد. بسیاری از افرادی که قصد ادامه تحصیل در کشورهای اروپایی را دارند از راه کالج وارد اروپا شده و پس از گذراندن دوره کالج وارد دانشگاهها میگردند. کالج بین المللی اسلواکی یا همان کالج ICB یکی از قویترین کالجها در اروپا میباشد. این کالج با بهره گیری از برجسته ترین اساتید دانشگاهی، قویترین دوره های کالج را برای یادگیری زبان و گذراندن دورس پایه برای ورود به دانشگاهها برگزار میکند. دوره های زبان انگلیسی در این کالج بطور تخصصی برگزار میگردد و دانشجویان بعد از دوره زبان امکان ادامه تحصیل در اسلواکی یا سایر کشورهای اروپایی که امکان ادامه تحصیل رایگان در آنها وجود دارد را بدست می آورند. بسیاری از افرادی که قصد ادامه تحصیل در رشته های گروه پزشکی (پزشکی،دندانپزشکی،داروسازی) را در دانشگاهکامنیوس که بزرگترین دانشگاه گروه پزشکی اسلواک میباشد را دارند در ابتدا در دوره های کالج ثبت نام کرده و سپس وارد دانشگاه میگردند. دانشگاه کامنیوس برای پذیرش دانشجو در رشته های گروه پزشکی امتحان ورودیدارد که این کالج با برگزاری دوره های خاص برای این امتحان بنوعی ضمانت ورود به دانشگاه کامنیوس را انجام می دهد .
دوره های زبان انگلیسی ، آلمانی و … برای ورود به تمامی دانشگاههای اروپامزایای تحصیل در کالج ICB:

  • دوره های آمادگی برای امتحان ورودی دانشگاههای اسلواکی و سایر دانشگاههای اتحادیه اروپا
  • تدریس دورس علوم پایه توسط برترین اساتید دانشگاهی
  • اخذ پذیرش بدون نیاز به مدرک زبان
  • بدون نیاز به داشتن مدرک دانشگاهی و بدون نیاز به قبولی کنکور تنها با داشتن دیپلم ایران
  • هزینه های این کالج:راحترین روش اخذ ویزای دانشجویی اروپا
  • امکان ادامه تحصیل در بسیاری از دانشگاههای اروپا بعد از گذراندن دوره کالج…

امکان اخذ تخفیف ویژه جهت دانشجویان ایرانی نیز وجود دارد.

مدارک لازم جهت پذیرش در این کالج: دیپلم و ریزنمرات، پاسپورت، عکس

مدارک لازم جهت اخذ ویزا: پذیرش کالج، گواهی محل سکونت از اسلواکی، عدم سو پیشینه، شناسنامه، عکس، گواهی سلامت، بیمه نامه مسافرتی، گواهی موجودی حساب بانکی

  • دوره آموزش زبان آلمانی در اسلواکی

دوره زبان آلمانی در اسلواکی بهترین دوره برای کسانی که قصد ادامه تحصیل در اتریش یا آلمان را دارند میباشد. در این دوره تمامی مهارتهای زبان آلمانی آموزش داده میشود. هدف این دوره یادگیری زبان آلمانی در بالاترین سطح در کمترین زمان میباشد که متقاضیان بتوانند بعد از این دوره براحتی در دانشگاههای به زبان آلمانی تحصیل کنند . برای ورود به اکثر دانشگاههای آلمان و اتریش داشتن مدرک زبان آلمانی اجباری میباشد که این مدرک میتواند از گوته در آلمان و یا Österreichisches Sprachdiplom دویچ در اتریش گرفته شود و حداقل مورد نیاز برای ادامه تحصیل در این کشورها مدرک B2 زبان آلمانی میباشد.

برنامه های آموزش زبان آلمانی:

یکی از قویترین دوره های آموزش زبان آلمانی برای ادامه تحصیل دوره GFP کالج اسلواکی میباشد. در دوره GFP یک ساختار کامل از 4 مهارت های اولیه آموزش زبان: خواندن، گوش دادن، صحبت کردن و نوشتن

دوره های مختلف آموزش زبان آلمانی:

  1. برنامهGFP استاندارد
  2. برنامهGFP فشرده
  3. دوره فشرده در تابستان
  4. دوره پیشرفتهB1 وB2 زبان آلمانی بنا به درخواست متقاضی بعد از گذراندن هرکدام از این دوره های بالا

شرایط و توضیحات تکمیلی: دوره آموزش زبان آلمانی دوره ای متمرکز برای متقاضیانی میباشد که قصد ادامه تحصیل در اتریش و یا آلمان را دارند در این دوره بعد از اتمام این دوره و گرفتن مدرک زبان آلمانی میتوانند برای دانشگاههای اتریش و آلمان جهت اخذ پذیرش اقدام نمایند.

  • پیش دانشگاهی در اسلواکی

متقاضیانی که دوره پیش دانشگاهی خود را در ایران نگذرانده اند و یا قصد تغییر رشته بخصوص به رشته های گروه پزشکی را دارند میتوانند در دوره های پیش دانشگاهی یا pre medical در اسلواکی اقدام نمایند و بعد از آن مستقیم وارد دانشگاه شوند . این دوره های بیشتر برای آمادگی ورود به دانشگاه میباشند و شرایط بسیار خوبی را برای ادامه تحصیل متقاضیان بوجود می آورد . در حال حاضر اکثر کسانی که قصد ورود به دوره های پزشکی در اسلواکی یا کشورهای اتحادیه اروپا را دارند میتوانند از این دوره استفاده نمایند. در این دوره علاوه بر آموزش کامل زبان انگلیسی، به متقاضیان دروس پیش نیاز برای ورود به رشته های پزشکی و امادگی برای امتحانات ورودی در رشته های گروه پزشکی ارائه میشود. لیست دورس پیرمدیکال در اسلواکی:

  • انگلیسی عمومی و انگلیسی برای اهداف ویژه (اصطلاحات پزشکی)
  • زیست شناسی (زیست شناسی سلولی، ژنتیک)
  • شیمی (شیمی عمومی، شیمی آلی، بیوشیمی)
  • فیزیک (آشنایی با بیوفیزیک)
  • آناتومی (آشنایی با آناتومی)
  • لاتین (پزشکی اصطلاحات لاتین)
  • زبان اسلواکی (مقدمه ای بر زبان اسلواکیایی)

 

  • تحصیل در رشته های علوم پزشکی (پزشکی، دندان پزشکی و داروسازی) در اسواکی

انشگاههای اسلواک مورد تایید وزارت بهداشت ایران بوده و فارغ التحصیلان این دانشگاه میتوانند براحتی مدارک خود را در وزارت بهداشت ایران ارزشیابی کنند. مدارک تحصیلی صادره در گروه پزشکی در اسلواک در تمام اروپا و کشورهای دنیا نیز معتبر بوده و فارغ التحصیلان میتوانند اجازه کار در هر کشوری را بگیرند. تدریس در گروه پزشکی در اسلواک به زبان انگلیسی بوده و داشتن مدرک زبان برای ورود به دانشگاههای اسلواک اجباری نمیباشد و متقاضیان میتوانند همزمان با تحصیل دوره زبان خود را نیز در این دانشگاه بگذرانند. شرایط پذیرش نیز عبارت هستند از داشتن مدرک دیپلم دوازده که اولین شرط دانشگاه برای ورود به رشته های گروه پزشکی میباشد )البته برای کسانی که در ایران دوره پیش دانشگاهی را گذرانیده باشند(. همچنین متقاضیان باید در یک امتحان ورودی نیز ثبت نام کنند که در ایران برگزار میگردد که جهت ثبت نام و شرکت در این آزمون میتوانند متقاضیان با ما تماس بگیرند. در غیر این صورت )عدم شرکت در آزمئن و یا عدم قبولی( متقاضیان میتوانند همانطور که در مطالب فوق عنوان شد در دوره کالج قبل دانشگاه به مدت یک ترم ثبت نام کرده و بعد وارد دانشگاه گردند.

در رابطه با آزمون ورودی عنوان شده در فوق میتوان گفت:

کسانی که دیپلم ایران را دارند (دیپلم ریاضی و یا تجربی + مدرک پیش دانشگاهی) میتوانند در این آزمون شرکت نمایند .آزمون ورودی بصورت تستی و به زبان انگلیسی میباشد از دروس شیمی و زیست شناسی که هر کدام 22 سوال میباشد و نمونه سوالات قبل از آزمون در اختیار متقاضیان قرار میگیرد که سوالات آزمون نیز از بین این نمونه سوالات انتخاب میگردد. این آزمون مستقیماً از طرف دانشگاه در ایران برگزار میگردد و سوالات آن دقیقاً از نمونه سوالاتی که موسسه ما در اختیار متقاضیان قرار میدهد انتخاب میگردد و به جرات میتوان گفت که در صورت تسلط به نمونه سوالات شانس قبولی قطعی میباشد. لذا متقاضیان برای شرکت در آزمون باید سریعاً مدارک خود را به موسسه تحویل دهند. برای دریافت نمونه سوالات وثبت نام در آزمون اقدام نمایند. در ضمن متقاضیان امکان ثبت نام در کالج دانشگاه قبل از ورود به رشته تحصیلی را دارند که این دوره معادل پیش دانشگاهی ایران میباشد و تمرکز بر روی زبان انگلیسی و دروس پایه میباشد که همان مفاد امتحان ورودی دانشگاه هست.

دانشگاه هایی که مورد تایید وزارت بهداشت ایران هستند :

اعتباردانشگاههای زیر بصورت مشروط میباشد

  1. Comenius University of Bratislavaدانشگاه کامنیوس در براتیسلاو ا
  2. Martin-Jesenius of Medicine دانشکده پزشکی مارتین جسینیوس

مشروطیت دانشگاههای اسلواکی به داشتن مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی ریاضی یا تجربی با میانگین معدل بالای شانزده میباشد و متقاضیانی که این شرایط را داشته باشند میتوانند بطور کامل مدارک خود را ارزشیابی نمایند

دانشگاه های اسلواکی جز برترین دانشگاههای گروه پزشکی اروپا و تمامی دنیا مدارک این دانشگاه ها را بطور کامل قبول دارند .

مدارک لازم برای ثبت نام :

  • ترجه مدارک دیپلم،پیش دانشگاهی و ریز نمرات به زبان انگلیسی
  • ترجمه شناسنامه
  • گواهی واکسن هپاتیتB
  • کپی پاسپورت
  • 3قطعه عکس 3.0 در 4.0
  • هزینه آزمون ورودی دانشگاه
  • ثبت نام آنلاین (که خود موسسه انجام میدهد)

در رابطه با دوره داروسازی که یکی از پرطرفدارترین و پردرآمدترین رشته های جهت ادامه تحصیل میباشد ٬ متقاضیان میتوانند با یک ترم بیشتر خواندن یعنی پنج سال و نیم مدرک دکتری داروسازی را دریافت کنند و نهایتاً فارغ التحصیلان این رشته بنوعی در اتحادیه اروپا ،آمریکا و کانادا میتوانند اجازه کار بگیرند.

در صورتی که در خصوص تحصیل در خارج از کشور ٬ پیش دانشگاهی و دانشگاهی و یا بطور کلی مشاوره تحصیلی سوالاتی دارید ٬ با مشاوران ما تماس بگیرید .

 

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

شرایط ادامه تحصیل در کشور اسلواکی

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید
در این مقاله بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات
- 2 نظر:
  1. سلام. آیا برای شرکت در دوره های زبان کشور اسلواکی محدودیت سنی وجود دارد؟ من 44 سال و مدرک کارشناسی- مهندسی دانشگاه دولتی از ایران و مدرک آیلتس 6.5 جنرال (که متاسفانه اکسپایر شده) و سابقه کار کاملا” مرتبط با رشته تحصیلی خودم را دارم.
    آیا امکان ادامه تحصیل در اسلوواکی برایم وجود دارد؟

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

یکشنبه

1403/1/12

دوشنبه

1403/1/13

سه شنبه

1403/1/14

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید