تاریخ اعزام به خدمت سربازی چگونه محاسبه میشود؟

تاریخ اعزام به خدمت در کدام ماه ها انجام می شود؟

محاسبه تاریخ اعزام به خدمت چگونه انجام میشود؟

فرد مشمول به چه کسی گفته میشود؟ چگونه میتوان از تاریخ دقیق اعزام اطلاع یافت؟ این موارد سوالاتی است که برای اغلب مشمولین خدمت سربازی مطرح میشود. یافتن پاسخ مناسب برای این پرسش ها میتواند کمک فراوانی به مشمولان باشد تا بدون وارد شدن به دوره غیبت اقدامات لازم را برای اعزام به خدمت انجام دهند. اهمیت این موضوع در آن است که گاهی افراد دارای غیبت سربازی از برخی قوانین محروم میمانند. مثلا استفاده از برخی انواع کسری خدمت، معافیت و… از آن جمله میباشد. یکی از راه های مطمئن برای پاسخگویی به ابهامات و پرسش های متداول این حوزه، استفاده از مشاوره نظام وظیفه میباشد. همچنین مباحث مختلفی در این مشاوره ها مطرح میشود که محاسبه تاریخ اعزام به خدمت یکی از مهم ترین این موارد است که به شکل همه جانبه مورد بررسی قرار میگیرد.

اگر بخواهیم واژه ی مشمول را تعریف کنیم به همه ی افراد مذکری گفته میشود که بین 18 تا 50 سال سن دارند و باید به خدمت سربازی بروند. برای محاسبه سن مشمولیت کافیست سال تولد خود را با عدد 18 جمع کنید. طبق قانون افرادی که به سن 18 سالگی میرسند از همان ماه تولد خود به عنوان مشمول شناخته میشوند. اما تاریخ دقیق اعزام مشمولان به خدمت، به عوامل متعددی بستگی دارد. یکی از این عوامل ماه تولد فرد مشمول و همچنین نوع مدرک تحصیلی میباشد.


بیشتر بخوانید:مدارک لازم جهت اعزام به خدمت سربازی


مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

تاریخ اعزام به خدمت مشمولان زیر دیپلم

تاریخ اعزام به خدمت مشمولان زیر دیپلم با توجه به مدرک تحصیلیشان مشخص میشود. همه ی افرادی که به سن مشمولیت میرسند و مدرک تحصیلی زیر دیپلم دارند در تاریخ نوزدهم ماه تولدشان به خدمت اعزام میشوند. البته درباره این افراد نکات و شرایط متفاوتی وجود دارد که به شرح و بررسی برخی از این موارد میپردازیم.

افراد مشمولی که دارای مدرک زیر دیپلم هستند و در زمان مشمولیت در حال ادامه تحصیل در یکی از مراکز آموزشی به شکل حضوری میباشند، و سال اعزام آنها گذشته باشد اگر ترک تحصیل کنند تنها یک سال مهلت دارند که برای رفتن به خدمت سربازی اقدام کنند؛ در غیر این صورت به عنوان غایب شناخته خواهند شد. نکته ی دیگری که درباره تاریخ اعزام به خدمت مشمولان زیر دیپلم وجود دارد مربوط به ماه اعزام آنها وجود دارد این است که اعزام افراد زیر دیپلم در همه ی ماه های سال انجام میشود.

 

تاریخ اعزام به خدمت مشمولان دیپلم

تاریخ اعزام به خدمت مشمولان دیپلم تحت تاثیر تاریخ تولد مشمولان میباشد. یعنی با توجه به ماه تولدشان در ماه های مختلفی از سال به خدمت سربازی اعزام میشوند. البته تاریخ اعزام به خدمت مشمولان دیپلم به تاریخ اخذ مدرک تحصیلی اشان نیز بستگی دارد. اعزام به خدمت مشمولان دیپلمه نیز به مانند افراد زیر دیپلم در نوزدهم هر ماه میباشد. افرادی که مدرک تحصیلی خود را دریافت میکنند یک سال مهلت دارند برای تعیین وضعیت نظام وظیفه اقدام کنند. مشمولان باید توجه کنند اگر این مهلت به پایان برسد وارد دوره غیبت میشوند و با جریمه ها و محدودیت هایی رو به رو خواهند شد. نکته ی مهمی که در این زمینه وجود دارد مربوط به افرادی است که برای اعزام اقدام کرده اند و از طرفی در دانشگاه ها و مراکز اموزش عالی پذیرفته شده اند، در چنین مواردی مشمول میتواند تاریخ اعزام خود را به تعویق بیندازد.

تاریخ اعزام به خدمت مشمولان فوق دیپلم

تاریخ اعزام به خدمت مشمولان فوق دیپلم تفاوتی با تاریخ اعزام برای افراد دارای مدرک دیپلم و زیر دیپلم نمیکند؛ بر همین اساس دارندگان مدرک فوق دیپلم نیز در نوزدهم هر ماه به خدمت سربازی اعزام میشوند. افرادی که مدرک فوق دیپلم خود را کسب کرده اند در طول سنوات تحصیل دارای برگه معافیت تحصیلی بوده اند لذا ضروری است که با به پایان رسیدن تاریخ معافیت خود برای اعزام اقدام کنند در غیر این صورت وارد دوره غیبت از خدمت سربازی میشوند. البته اگر این افراد در مقاطع بالاتر دانشگاه ها نیز پذیرفته شوند؛ میتوانند باز هم از معافیت تحصیلی بهره مند شوند. یکی دیگر از نکات مهمی که مشمولان باید به آن توجه کنید این است که بعد از فارغ التحصیلی باید در یک مهلت یک ساله اقدامات لازم را برای اعزام انجام دهند تا غایب شناخته نشوند.

تاریخ اعزام به خدمت مشمولان فوق دیپلم از جهات دیگری نیز اهمیت دارد یکی از این موارد تعیین تاریخ دوره آموزشی است. چرا که این دوره با انجام فعالیت های سخت بدنی همراه است و اغلب مشمولان سعی میکنند این تاریخ به نحوی باشد که در ماه های با آب و هوای خوب قرار گیرد. علاوه براین مشمولان اغلب در زمان ثبت درخواست میتوانند تاریخ اعزام پیشنهادی خود را مطرح کنند.

تاریخ اعزام به خدمت مشمولان لیسانس ، فوق لیسانس و دکتری

تاریخ اعزام به خدمت مشمولان لیسانس ، فوق لیسانس و دکتری با تاریخ اعزام مشمولان دارای مدرک تحصیلی پایین تر متفاوت است. این امر برای سازماندهی و نظم بیشتر در تقسیم نیروها و… میباشد. تاریخ اعزام به خدمت مشمولان لیسانس ، فوق لیسانس و دکتری اول ماه های زوج میباشد. این به آن معناست که برخلاف مشمولان با مدرک تحصیلی پایین تر که در تمام ماه های سال اعزامی داشتند؛ برای مدارک لیسانس به بالا تنها در ماه های زوج سال مانند اردیهشت، تیر، شهریور و… اعزام وجود دارد. اکثر افراد تمایل دارند که تاریخ اعزام به خدمتشان در ماه منتهی به دوره طلایی یعنی اسفند ماه قرار گیرد. چرا که در این دوره تعطیلات زیادی وجود دارد و دوره آموزشی راحت تر میشود. مشمولان باید توجه کنند برای قرارگرفتن در این دوره اقدام به موقع ضروری میباشد.

نظام وظیفه

ماه های اعزام به خدمت سربازی

ماه های اعزام به خدمت سربازی برای مشمولان دارای مدرک تحصیلی مختلف، تفاوت های زیادی دارد. بنابراین افراد برای اطلاع از تاریخ اعزامشان باید نوع مدرک خود را در نظر بگیرند. همانطور که در خلال متن اشاره کردیم مشمولانی با مدرک دیپلم، زیر دیپلم و فوق دیپلم میتوانند در تمام ماه های سال به خدمت اعزام شوند. اما اعزام افراد دارای مدرک تحصیلی لیسانس به بالا تنها در ماه های زوج سال و در ابتدای این ماه ها انجام میشود. نکته ی قابل توجهی که درباره ماه های اعزام به خدمت سربازی وجود دارد مربوط به امکان تعجیل و یا تعویق در زمان اعزام میباشد. البته این موارد نیازمند داشتن شرایط خاصی است که تنها در صورت احراز این شرایط امکان پذیر میباشد. لازم به ذکر است که معمولا تاریخ های اعزام برای تمام ارگان های نظامی سپاه، ارتش، نیروی انتظامی و… یکسان میباشد.

پیگیری محل اعزام به خدمت سربازی

پیگیری محل اعزام به خدمت سربازی چگونه است؟ فردی که برای اعزام به خدمت اقدام کرده چطور از محل خدمت خود مطلع میشود؟ کد سخا چگونه محل خدمت فرد مشمول را مشخص میکند؟ با توجه به اهمیت این موضوع و ابهامات به وجود آمده برای اکثر مشمولان در این قسمت روند رسیدگی و اطلاع از محل اعزام به خدمت را مورد بررسی قرار میدهیم.معمولا پیگیری محل اعزام از طریق کد سخا انجام میشود. این کد بعد از ثبت درخواست اعزام در سازمان وظیفه در اختیار مشمولان نظام وظیفه عمومی قرار داده میشود. این کد درواقع محل اعزام مشمول را نشان میدهد اما این محل و مرکز آموزشی دقیقا روز قبل از اعزام مشخص میشود. کد سخا کاربردهای دیگری نیز دارد و مشمول میتواند با استفاده از این کد آخرین وضعیت وظیفه عمومی خود را پیگیری کند. مثلا درخواست خروج از کشور، امریه و… از طریق آن امکان پذیر است.

تاریخ اعزام به خدمت چگونه است؟

دفترچه اعزام به خدمت سربازی

دفترچه اعزام به خدمت سربازی را چگونه و از کجا تهیه کنیم؟ این دفترچه حاوی چه مطالبی میباشد؟ چه فرم هایی در دفترچه اعزام وجود دارد و نحوه ی تکمیل این فرم ها چگونه است؟ اینها سوالاتی است که سعی میکنیم در این قسمت به تفضیل به توضیح و شرح آنها بپردازیم. فردی که به سن مشمولیت میرسد و میخواهد برای اعزام اقدام کند باید اطلاعات مهمی را در این زمینه کسب کند و از چند و چون روند اعزام، مدارک لازم و بسیاری موارد دیگر آگاه شود. لذا سازمان وظیفه برای این منظور اقدام به ارائه ی دفترچه اعزام میکند. مشمولان بایستی با مراجعه به دفاتر مراکز انتظامی الکترونیک این دفترچه را دریافت کنند. دفترچه اعزام به خدمت حاوی فرم هایی است که مشمول باید آن ها را تکمیل کند. برگه وضعیت مشمولان یکی از این فرمها میباشد که اطلاعات شناسایی مشمول باید در آن درج شود.

یکی دیگر از فرم های این دفترچه مربوط به تعیین وضعت تحصیلی مشمول میباشد که اطلاعاتی همچون نوع مدرک تحصیلی و… را در برمیگیرد. علاوه بر این موارد برگه دیگری تحت عنوان برگه معاینه اولیه در این دفترچه تعبیه شده که باید توسط پزشک اولیه تکمیل شود. اطلاعات مربوط ه سلامت جسمانی و روانی مشمول در این برگه ثبت میشود و در صورت نیاز بررسی های بیشتر انجام میشود. دفترچه اعزام مشمولان اطلاعات کاملی درباره انواع معافیت های سربازی، کسری ها و… نیز در اختیار مشمولان قرار میدهد. مشمولان بایستی بعد از تکمیل دفترچه آن را به سازمان وظیفه ارسال کنند.

 

مدارک لازم برای اعزام به خدمت سربازی

مدارک لازم برای اعزام به خدمت سربازی باید در زمان مناسب تکمیل شوند و به سازمان وظیفه عمومی ارائه شوند. اولین و مهم ترین مورد مربوط به دریافت دفترچه اعزام به خدمت است.

  • فرم هایی همچون فرم وضعیت مشمولان و فرم مربوط به معاینه اولیه و واکسیناسیون مشمول باید تکمیل شود.
  • علاوه بر این مدارکی همچون کارت ملی و شناسنامه و عکس پرسنلی سیاه و سفید از مدارک ضروری است.
  • همانطور که میدانید نوع مدرک تحصیلی مشمولان تاثیر زیادی در روند اعزام و سربازی دارد، لذا ارائه ی اصل و کپی مدرک تحصیلی نیز اهمیت دارد. این مدارک با توجه به شرایط هر مشمول متفاوت میباشد. مثلا فرزندان ایثرگران باید گواهی مربوط به سابقه جبهه، جانبازی و… را ارائه دهند تا کسری های سربازی برایشان اعمال شود.
  • همچنین مشمولانی که سابقه بسیج فعال دارند نیز باید مدرک مربوطه را در زمان ثبت درخواست اعزام ارائه دهند.

بعد از اینکه فرد مشمول درخواست خود را در سازمان وظیفه به ثبت رساند برگه ای تحت عنوان برگه آماده به خدمت در اختیارش قرار میگیرد که در زمان اعزام به سربازی باید این برگه به همراه برگه معرفی نامه به مرکز آموزشی را نیز در دست داشته باشند.

تاریخ اعزام به خدمت سربازی چگونه مشخص می شود؟

ثبت نام اینترنتی اعزام به خدمت سربازی

ثبت نام اینترنتی اعزام به خدمت سربازی توسط دفاتر پلیس +10 انجام میشود. یعنی خود فرد مشمول نمیتواند برای ثبت نام اینترنتی اقدام کند. برای ثبت نام باید چند مرحله مختلف پشت سر گذاشته شود که در ادامه به شرح این موارد میپردازیم:

  • مشمولان باید دفترچه راهنمای اعزام را دریافت کنند و به دقت مطالعه کنند.
  • تکمیل فرم های مربوط به اعزام به خدمت نیز از دیگر مراحلی است که باید انجام گیرد.
  • اما بعد از انجام این مراحل است که نوبت به ثبت نام اینترنتی اعزام به خدمت سربازی میرسد؛ در این مرحله مشمول باید دوباره به مرکز پلیس + 10 مراجعه کنند و اطلاعات فرم های تکمیل شده را در اختیار مسئول ثبت نام قرار دهد.
  • بعد از آن اطلاعات و مدارک مشمول در سامانه نظام وظیفه عمومی ثبت میشود و مشمول باید منتظر بماند تا زمان و محل اعزام مشخص شود.

لازم به تذکر است که افراد مشمولی که در زمان مشخص شده قانونی برای اعزام اقدام میکنند میتوانند در حین ثبت نام تاریخ پیشنهادی خود را برای اعزام در حین ثبت نام اعلام کنند.

 

زمان اعزام به خدمت بعد از ارسال دفترچه

زمان اعزام به خدمت بعد از ارسال دفترچه به عوامل مختلفی بستگی دارد که کم و بیش درباره آن ها صحبت کرده ایم. اما بعد از اینکه فردی برای اعزام به خدمت ثبت نام میکند چگونه از زمان اعزام خود مطلع میشود؟ بعد از اینکه مشمولان ثبت نام خود را به پایان برسانند و درخواست آنها ثبت شود برگه ای تحت عنوان برگه سبز در اختیارشان قرار میگیرد. این برگه تاریخ دقیق اعزام را در بردارد. مشمول باید در همان تاریخ به مرکز آموزشی سربازی خود که بعدا مشخص میشود مراجعه کند. چنانچه فردی بعد زا مشخص شدن زمان اعزام به خدمت نرود، به عنوان سرباز فراری شناخته میشود و با جریمه ها و پیامدهای مختلفی همچون اضافه خدمت و محرومیت های اجتماعی مواجه خواهد بود.

تاریخ اعزام به خدمت

سوالات متداول

مدارک لازم برای اعزام به خدمت سربازی کدامند؟

فرم وضعیت مشمولان، برگه تکمیل شده واکسیناسیون، مدارک شناسایی مثل کارت ملی، شناسنامه و… مدرک تحصیلی، برگه اماده به خدمت از جمله مدارک مورد نیاز میباشد.

ماه های اعزام به خدمت کدامند؟

مشمولانی با مدرک دیپلم، زیر دیپلم و فوق دیپلم میتوانند در تمام ماه های سال به خدمت اعزام شوند. اما اعزام افراد دارای مدرک تحصیلی لیسانس به بالا تنها در ماه های زوج سال و در ابتدای این ماه ها انجام میشود.

تاریخ اعزام مشمولان دیپلم چگونه است؟

تاریخ اعزام به خدمت مشمولان دیپلم به تاریخ اخذ مدرک تحصیلیشان نیز بستگی دارد. اعزام به خدمت مشمولان دیپلمه نیز به مانند افراد زیر دیپلم در نوزدهم هر ماه میباشد.

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره آویژه

هدف مرکز مشاوره و روانشناسی آویژه از ارائه اطلاعات لازم در زمینه خدمت سربازی، افزایش آگاهی شماست تا با توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستامرکز مشاوره آویژهخدمات متنوعی را در زمینهمشاوره نظام وظیفه به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.


لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

تاریخ اعزام به خدمت سربازی چگونه محاسبه میشود؟

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید
کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای عضویت در کانال آخرین اخبار نظام وظیفه و اطلاع از اخبار معافیت، امریه، کسری خدمت، خروج از کشور و ... کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات
- 73 نظر:
  1. سلام میخاستم بدونم اگه من برم پلیس و برای معافیت پزشکی اقدام کنم اما معاف نشم بصورت خودکار تاریخ و محل اعزامم میاد یا باید قبلش یه مرحله دیگه برم پلیس؟

    1. سلام خیر باید دفترچه پست کنید و تاریخ اعزام بگیرید.

  2. سلام… من 34 سالمه و زیر دیپلم… الان پست کنم دفترچه رو چقد طول میکشه ک اعزام بشم؟؟

  3. سلام
    من زیر دیپلمم اگر الان دفترچه پست کنم چه تاریخی اعزام میشم ممنون میشم جواب بدین
    متولد ۷۸/۷/۱

    1. باسلام تاریخ اعزام درصورتی که اوایل ماه باشد امکان اینکه ماه بعدیش اعزام بشید زیاد میباشد اگر بعد از ۱۵‌ ام ماه باشد دوماه بعدی اعزام میشود

  4. سلام بعد از پایان دوره کارشناسی و. گرفتن لیسانس چند وقت بعدش باید برای رفتن ب سربازی اقدام بشه یعنی چقدر وقت هست؟

    1. سلام بعد از پایان تحصیل و گرفتن فارق التحصیلی 1 سال فرصت دارید تا برای خدمت یا ادامه تحصیل اقدام کنید.

  5. سلام من ۲۳ فروردین ۱۴۰۲ معافیتم تموم میشه خواستم بدونم اگه الان دفترچه پست کنم و تا زمان اعزام که. قطعا بعد ۲۳ هست اضافه خدمت محسوب میش؟؟؟؟؟؟

    1. سلام خیر قبل از تاریخ اتمام معافیت دفترچه پست کنید غیبت نمیخورید

  6. سلام فرودین ما عزام هست
    چون من می خوام اسفند ما دفترچه پست کنم

  7. سلام وقت بخیر
    بنده ترم آخر لیسانس هستم
    آخرین امتحان من ۱۱/۶میوفته
    من اکه آخر برج ۱۱ دفترچه پست کنم
    چه تاریخی اعزام هستم
    امکانش هست برج ۱۲ اعزام بشم ؟؟

  8. سلام، من آموزشی رو توپادگان ولیعصر عج زابل افتادم، مرزبانی انتظامی، گفتم آموزشی چند روز است مال این ارگان ،ممنون میشم، برج ۱۰ اعزام هستم

  9. با سلام.من مدرکم لیسانسه و تا بهمن همین ماه فرصت دارم و هیچ غیبتیم ندارم دفترچمو پست کردم برای برج ۱۱.
    ایا من میتونم تاریخ اعزاممو تغییر بدم بندازم برج ۱۲؟

  10. سلام
    من حتما میخام برج ۱۲ اعزام بشم.
    اگر اول برج ده برم دفترچه برای برج ۱۲ پست کنم ممکنه برج ۱۱ اعزام بشم؟
    لیسانس هستم

    1. سلام وقتتون بخیر امکانش میتواند وجود داشته باشد.

  11. سلام کسی می دونه چندروز قبل از اعزام برگه سبز می دن که تاریخ و محل آموزش معلوم باشه ممنون میشم جواب بدین

  12. سلام کسی می دونه چندروز قبل از اعزام برگه سبز می دن که تاریخ و محل آموزش معلوم باشه ممنون میشم جواب بدین

  13. سلام من متولد ۱۳۸۲/۹/۱۲ هستم
    متاسفانه تا الان معافیت تحصیلی نگرفتم
    چون قصد داشتم بعد از اخذ دیپلم برم سربازی
    الان برم بگیرم یا نه؟

    1. سلام
      یک سال بعد از دریافت دیپلم به صورت خودکار برای شما معافیت بعد اتمام تحصیل صادر میشود

  14. سلام جناب سربازان متاهل اگر خودشان تمایل به خدمت در محل زندگی همسر نداشته باشند ….این امکان را دارند که در شهری غیر محل زندگی همسر خدمت کنند؟

  15. سلام من مراحل پزشکی انجام دادم و بهم گفتن ده روز دیگه برو پلیس +10 برگه اعزام بگیر . من تا حالا تو سامانه بهم اضاف خدمت نزده . سوال اینه اضاف خدمت قبل اعزامم تو سامانه هست یا بعد اینکه برگه اعزام بگیرم اضاف خدمت میزارن تو سامانه و مشخص میشه؟.

    1. سلام وقت بخیر
      سامانه ی سخا خیلی دیر به روز رسانی خواهد شد

      1. سلام 👋🏻 وقتتون بخير ببخشيد من در ١٤سالگى ٣بار تشنج كردم نامه پزشكى نامه بسترى دارم بعد من خوب شدم ديگه قرص نميخورم به نظر شما من معاف ميشم چون سابقه بيمارى داشتم

        1. در صورتی که بهبودی حاصل شده باشد امکان معافیت وجود ندارد

  16. سلام تاريخ اعزام من برج سه هست برج سه کدام ارگان پذیرش می‌کند ارتش یا نیروی انتظامی

  17. درود
    جناب من یک هفته دیگه دفترچه پست میکنم واکسنم نزدم و تمایلی هم به زدنش ندارم واسم مشکل ساز میشه

  18. درود
    جناب من یک هفته دیگه دفترچه پست میکنم واکسنم نزدم و تمایلی هم به زدنش ندارم واسم مشکل ساز میشه

  19. سلام طبق گفته ی شما کسانی که تحصیلات لیسانس به بالا دارند در ماه های زوج اعزام به خدمت می شوند
    بنده فوق لیسانس دارم و چند روزه که به پلیس + 10 مراجعه می کنم برای اینکه اعزامم 1 تیر 1401 باشه اما میگن که اعزام شما 1 خرداد هست و باید منتظر باشید که 1 تیر برای شما باز بشه از طرفی هم مهلت ثبت نام برای امریه های مختلف که برای اعزامی های 1 تیر هستند در حال اتمامه. به نظر شما دلیلش چیه و چرا 1 تیر برای بنده باز نیست ؟

    1. سلام. اعزام به خدمت ها طبق اعلام نیاز ارگانهای سرباز پذیر انجام میشود. احتمالا تا کنون اعلام نیازی برای تیر بیان نشده است.

  20. سلام جناب خسته نباشید من سه هفته پیش کارای اعزام رو انجام دادم فقط مونده جواب کمسیون ک گفتن دوهفته دیگ مدرکم زیر دیپلمه میخواستم بپرسم بعد جواب کمسیون ۳/۱اعزام میشم یان؟
    آیا میشه کاری کرد اعزام ب تعویق بیوفتتد؟
    یازود تراعزام شود؟

    1. سلام. برای زودتر اعزام شدن نمیتوان کاری انجام داد اما میتوانید با ارائه مدارکی اعزام را به تعویق بیاندازید.

      1. اعزام چقدر عقب میوفته بعد اینکه ارجاع دادن به کمیسون و کارهای پزشکی
        چند ماه عقب میوفته؟

  21. درود
    من فوق دیپلم دارم و بعدش دو سال رفتم زندان. غیبت خوردم.
    برم خدمت یا نرم؟

    1. باسلام دوست عزیز این یک تصمیم شخصی میباشد درصورت صلاح اعزام شوید زیرا برای شما بسیار مناسب تر است

  22. با سلام
    من امروز 17 فروردین کمیسیون پزشکی داشتم و بهم گفتن معاف از رزم هستی و حدودا 22/23 فروردین برو پلیس +10 برای کارهای اعزامت
    من چون امریه دارم باید تاریخ اعزامم حتماً خرداد باشه،
    الانم سوالم اینه اگر 23 فروردین اقدام کنم تاریخ اعزامم اردیبهشت که نمی خوره ؟؟؟

    و اینکه کلا از روز کمیسیون پزشکی چند روز فرصت هست برای رفتن به پلیس +10 ?????

    ممنون

    1. سلام. سقف مجاز برای اقدام جهت اعزام توسط کمسیون به شما ابلاغ شده است و شما باید در تاریخ مقرر جهت پست دفترچه اقدام کنید اگر پس از پست دفترچه تاریخ اعزام برای شما زودتر از خرداد ماه ثبت شد میتوانید چند روز پیش از اعزام درخواست تعویق اعزام بدهید.

  23. سلام تاریخ فارغ التحصیلی کارشناسی بنده آخر تیر ۱۴۰۰ خورده یعنی یک سال فرجه دارم و تیر ۱۴۰۱ معافیتم تمام میشه اما نتایج ارشد شهریور یا مهر مشخص میشه
    میتونم آخر تیر برم پلیس ۱۰ و تاریخ اعزام رو برای سه ماه بعد که مهر یا ابان میشه تعیین کنیم؟ که نتایج ارشد بیاد

    1. بله معمولا یکی دو ماه از نظر نظام وظیفه موردی ندارد ولی حتما به پلیس +10مراجعه کرده و برگه بگیرید

  24. سلام، اگر بعنوان سرباز معلم قبولم کنند و در اواسط نتایج ارشد بیاد و بتونم دانشگاه علوم قضایی که دارای معافیت دائم است قبول شوم میتوانم در اواسط خدمت از سرباز معلمی انصراف بدم؟ چونکه در صورت قبولی در آن دانشگاه شخص معاف از خدمت میشود!

  25. سلام خسته نباشید جناب . من اموزشی افتادم شیراز و گفتن که تاریخ اعزام 12/1 هست وباید از اندیمشک اعزام بشم . خواستم ببینم دو روز قبلش باید اندیمشک حاظر شم یا خود این تارخ ؟

  26. با سلام.
    بنده متولد 22 خرداد 1382 هستم و در تاریخ 22 خرداد 1400 پس از تکمیل 18 سالگی با مراجعه به پلیس+10 تا خرداد 1402 معافیت تحصیلی به بنده دادند.
    آخرین امتحانم هم مصادف شد با ورود به 18 سالگی و بیست روز بعد نتایج اعلام شد و در کارنامه زده شده قبولی خرداد1400.
    اکنون هم برای کنکور1401 ثبت نام کردم خواستم بپرسم تا چه تاریخی میتوانم از فرصت معافیت تحصیلی برای ورود به دانشگاه استفاده کنم؟
    ممنون

  27. سلام وقت شمابخیر من فروردین ماه 20سالم میشه ومتولد1381هستم
    من خرداد1400دیپلم گرفتم ومعافیت تحصیلیم تاتاریخ 1اردیبهشت1401اعتبار داره ومیخوام تیرماه کنکور بودم من الان لازمه چکاری انجام بده

    اگه مثلا بعدمعافیت لازمه دفترچه اعزام بفرستم میتونم بعد فرستادنش دوماه بخاطر کنکور عقب بندازمش بعد اگه توکنکورقبول شدم که هیچ اگه نه تو دانشگاه پیام نورثبت نام کنم؟؟

    1. سلام. پیش از اتمام معافیت تحصیلی باید دفترچه اعزام به خدمت را پست کنید در صورتی که تاریخ اعزام پیش از تاریخ کنکور بود میتوانید درخواست تعویق بدهید .

  28. سلام من مدرک کارشناسی رو در تاریخ 99/11/11گرفتم واگر در تاریخ 1400/11 دفترچه اعزام به خدمت را بفرستم تاریخ اعزام من کی میشه کدوم ماه اعزام میشم؟

    1. در ماه بعد اعزام خواهید شد درصورت نیاز پادگان هایی که درخواست سرباز داده اند

  29. سلام و خسته نباشید

    بنده فارغ‌التحصیل ارشد هستم و تا 1400/11/29 فرجه دارم
    از طرفی نمیخوام غیبت بخورم و از طرف دیگه بنا به دلایلی نمیخوام ماه اسفند اعزام بشم…..

    چندم بهمن درخواست ثبت کنم که اعزام بیفته به ماه های بعد از اسفند؟

    1. سلام . حداقل یک هفته پیش از فرا رسیدن زمان اعزام دفترچه را پست کنید اگر با این وجود برای اعزام در اسفند ماه معرفی شدید در صورت داشتن دلایل موجه میتوانید اعزام را به تعویق بیندازید.

    1. سلام بستگی به تعداد نیروهای درحال اعزام دارد، ولی به طور معمول تیر اعزام میشوید.

      1. سلام وقت شمابخیر من فروردین ماه 20سالم میشه ومتولد1381هستم
        من خرداد1400دیپلم گرفتم ومعافیت تحصیلیم تاتاریخ 1اردیبهشت1401اعتبار داره ومیخوام تیرماه کنکور بودم من الان لازمه چکاری انجام بده

        اگه مثلا بعدمعافیت لازمه دفترچه اعزام بفرستم میتونم بعد فرستادنش دوماه بخاطر کنکور عقب بندازمش بعد اگه توکنکورقبول شدم که هیچ اگه نه تو دانشگاه پیام نورثبت نام کنم؟؟

        1. سلام. پیش از اتمام معافیت تحصیلی باید دفترچه اعزام به خدمت را پست کنید در صورتی که تاریخ اعزام پیش از تاریخ کنکور بود میتوانید درخواست تعویق بدهید .

  30. سلام من بهمن ماه ۹۹کارشناسیمو گرفتم و تا تاریخ۱۴۰۱/۶/۳۱معافیت تحصیلی دارم آیا برای یک سال قابل تمدید خواهد بود جهت شرکت در کنکور ارشد؟

    1. خیر غیبت میخورید اگر قبول بشید میتونید از ایست خدمت استفاده کنید

    2. بهمن ۹۹ که فارغ التحصیل شدی معافیت تحصیلیت باطل شده… از اون موقع تا یکسال فرصت داشتی تحت عنوان فراغت از تحصیل

  31. سلام خدا قوت، من یکم برج یازده مشمول میشم میخواستم بدونم اگه در همون تاریخ دفترچمو پست کنم اعزامم واسه نوزدهم برج یازده میوفته
    یا ماهه بعدش؟ مدرکم زیره دیپلم هستش
    ممنون میشم هرچی سریعتر جوابمو بدید

    1. سلام. تاریخ دقیق اعزام مشخص نیست و عوامل متعددی در آن دخیل هستند.

  32. سلام من متولد 1/4/82 هستم و در خرداد ماه 1400 مدرک دیپلممو گرفتم ؛ الآن سوالی که دارم (چون من تصمیم گرفتم پشت کنکور بمونم ). میتونم بدون مشکل و بدون درخواست معافیتی چیزی در کنکور 1401 شرکت کنم و اگه قبول نشدم برم سربازی یا که نه حتماً باید اقدامی بکنم ! خواهش میکنم راهنماییم کنید .

    1. سلام. به دفتر پلیس +۱۰مراجعه کنید و معافیت خود را برای یکسال تمدید کنید

  33. سلام خسته نباشین ببخشید یه سوال داشتم الان من میخاستم برم امریه اتش نشانی ولی میگن باید ۲ ماه شما از تاریخ ارسالت تا تاریخ اعزامت باید وقت داشته باشی ولی الان که میرم میگن فقط برایه ۱ اع ۹ داریم برای ۱ اع ۱۰ باز نیست پیشه راهنمایی کنید

    1. سلام. با توجه به زمان بر بودن بررسی درخواست های امریه باید چند ماه قبل از تاریخ اعزام اقدام به ثبت درخواست در ارگان مورد نظر کنید.

  34. سلام من ۱۸ / ۷ پست کردم ، اعزام چه روزی میفته
    اگر آذر افتاد میشا تمدید کرد انداخت دی
    تا ابان ۱۴۰۰ فرصت پست کردن دفترچه داشتم

  35. سلام من ۱۸/ ۷ پست کردم با مدرک کارشناسی ارشد ، اعزامم آذر یا دی میفته، اگر آذر شد در صورتی که تا آبان ۱۴۰۰ مهلت ارسال دفترچه بوده میشه به دی انداخت اعزاممو

  36. با سلام-من متولد 82 خرداد هستم و در خرداد 1400 فارغ التحصیل شدم و میخام سال401 کنکور بدم بازم.(امسال پشت موندم) . الان واسه من غیبت نمی زنن برگه معافیت تحصیلی هم هنوز به پلیس+10 نداده ام . (الانم 18 سالمه)

    1. سلام. شما دو راه حل دارید:
      1-می توانید در یک رشته دانشگاهی بدون کنکور مثلا کاردانی یک رشته در علمی کاربردی یا کارشناسی در پیام نور ثبت نام کنید تا معافیت تحصیلی بگیرید و برای کنکور سال بعد تلاش کنید. درصورت قبولی در رشته ی دلخواه از دانشگاه ثبت نام شده انصراف دهید و در رشته جدید که قبول شده اید ثبت نام کنید اما توجه داشته باشید که در طول دوران تحصیل خود تنها یک بار حق انصراف در مقطع را دارید
      2-دفترچه خدمت خود را پست کنید و در صورت قبولی در رشته ی دلخواه خود، ایست خدمتی بگیرید و تحصیل خود را ادامه دهید و بعد از اتمام تحصیلات، خدمت سربازیتان را پشت سر بگذارید

    2. سلام من کارشناسی ارشد میخونم و پایان نامه رو فقط دارم ک دفاع نکردم. آیا میتونم قبل از دفاع پایان نامه ارشد، با مدرک کارشناسی دفترچه اعزام به خدمت بگیرم؟ ممنونم لطفا جواب بدین

  37. سلام و وقت بخیر . اگر در هر تاریخی دفتر چه خدمت سربازی را پست کنیم چه مدت زمان میبرد تا جواب آن و تاریخ اعزام مشخص شود .

      1. سلام خسته نباشید
        اگه طی این دوماه از تاریخ پایان معافیت بگذره غیبت میخوریم؟

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

پنجشنبه

1403/1/9

جمعه

1403/1/10

شنبه

1403/1/11

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید