کامل ترین جزئیات معافیت کفالت خواهر

معافیت کفالت خواهر چه شرایطی دارد؟

هر کدام از افرادی که مشمول به خدمت می شوند به دنبال راه هایی برای تسهیل خدمت خود می باشند از جمله این تسهیلات می توان به امریه خدمت سربازی و معافیت هایی مثل معافیت خواهر و برادر اشاره نمود.

معافیت خدمت سربازی انواع گوناگونی دارد که هر کدام از مشمولان واجد شرایط به دنبال دریافت آن می باشند.

یکی از معافیت هایی که مشمولان با سرپرستی خواهر می توانند دریافت نمایند، معافیت کفالت خواهر می باشد.

مشمولانی که خواهر دارند و سرپرستی او را بر عهده دارند می توانند از معافیت کفالت خواهر استفاده نموده و به خدمت سربازی اعزام نشوند.

برای این که مشمول بتواند کفالت خواهر را به دست بیاورد و از خدمت سربازی معاف گردد باید شرایط او مورد تایید سازمان نظام وظیفه قرار گیرد.

از این رو مشمولان، قبل از شروع مراحل دریافت معافیت کفالت می بایست شروط، ضوابط و قوانین آن را مطالعه نمایند تا دچار مشکل نشوند.

کفالت خواهر برای معافیت جزئیات بسیاری دارد که ما مشاوران آویژه در این مقاله سعی نموده ایم اطلاعات صحیحی در مورد این کفالت به شما عزیزان ارائه دهیم.

امید است که مشمولان ذیشرایط پس از مطالعه این مقاله هوشمندانه ترین عملکرد را در راستای دریافت معافیت کفالت خواهر داشته باشند.

آشنایی با کفالت خواهر

در صورت فوت پدر خانواده و وجود فرزند دختر که برای رفع نیاز های مالی و مراقبت از خود به سرپرست نیاز داشته باشد، چنانچه برادرش حامی معرفی گردد، می توان گفت کفالت خواهر را بر عهده گرفته است.

البته اگر برادر به سن قانونی رسیده باشد و شرایط کفالت خواهر شامل او شود می تواند برای اخذ کفالت خواهر اقدام نماید.

حال اگر مشمول وارد سن اعزام به خدمت سربازی شود و کفالت خواهر خود را داشته باشد می تواند معافیت خدمت سربازی را دریافت نماید و مستلزم پست کردن دفترچه خدمت سربازی نمی باشد.

کفالت خواهر در چندین حالت صورت می گیرد و به کفالت خواهر مجرد، مطلقه و معلول اختصاص می یابد که در هرکدام شرایط مخصوص یه خود را دارد.

در واقع برای اینکه مشمولان بتوانند معافیت کفالت خواهر را بگیرند، باید تابع قوانینی که سازمان نظام وظیفه در مورد این نوع کفالت وضع نموده است، باشند.

افرادی که قصد دارند از معافیت کفالت خواهر بهره مند گردند، بهتر است به تشریح و بررسی شروط اصلی معافیت کفالت خواهر بپردازند. در ادامه شاهد شرایط لازم برای معافیت کفالت خواهر هستیم.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

شرایط معافیت کفالت خواهر

برای اینکه مشمولان بتوانند کفالت خواهر را بر عهده بگیرند و از این طریق از رفتن به خدمت سربازی معاف شوند باید شرایطی را که در ادامه بیان می شود داشته باشند.

عدم ثبت غیبت سربازی برای مشمولان

مشمول به سن 18 سال به بالا رسیده باشد

تنها شخص سرپرست فرد مشمول باشد.

این شروط اصلی دریافت کفالت می باشد و به نوعی بین همه انواع کفالت ها مشترک می باشد.

 

چگونه معافیت کفالت خواهر بگیریم؟

 

انواع کفالت خواهر

کفالت خواهر به سه دسته تقسیم می شوند که هر کدام دارای شرایط اختصاصی می باشند.

کفالت خواهر مجرد

کفالت خواهر مطلقه

کفالت خواهر معلول

هر کدام از این نوع معافیت های شرایط خاص خود را دارد . مشمولین عزیز باید اطلاعات کافی در همه زمینه های انواع معافیت کفالت خواهر بدست آورند تا بتوانند برای این نوع معافیت اقدامات لازم را انجام دهند.
اگر علاقه مند به کسب اطلاعات درمورد معافیت کفالت برادر هستید بر روی لینک زیر بزنید.
معافیت کفالت برادر

معافیت کفالت خواهر مجرد

برخی از مشمولان در موقعیتی قرار دارند که پدر آنها در قید حیات نبوده و خواهر مجردی دارند که مسئولیت نگهداری و پرداخت هزینه های زندگی آنها به عهده مشمول می باشد.

مشمولان با این وضعیت وظیفه سرپرستی خواهر خود را بر عهده گرفته و می توانند از خدمت سربازی معاف شوند.

در این حالت مشمولان باید تمامی موارد زیر را مورد توجه قرار دهند.

سلامت جسمی برادر کفیل

مشمولان تنها برادر تنی خواهر باشند.

در صورتی برادر ناتنی می تواند کفالت خواهر را بگیرد که برادر تنی نداشته و یا برادر تنی از سلامت جسمی و روحی برخوردار نباشد.

پدر در قید حیات نباشد.

معافیت کفالت خواهر طلاق گرفته

اگر مشمول خواهری داشته باشد که از همسر خود جدا شده است با در نظر گرفتن ضوابط و قوانین کفالت در نظام وظیفه می تواند معافیت کفالت خواهر طلاق گرفته را بر عهده بگیرد. در نظر داشته باشید، اگر همسر خواهر فوت شده باشد همچنان می توان از کفالت خواهر استفاده نمود.

کفالت خواهر برای معافیت زمانی که از همسر خود جدا شده است یا همسر او در قید حیاط نیست دارای شروط زیر می باشد.

خواهر بدون همسر باشد.

سرپرست او یعنی پدر از دنیا رفته باشد.

سن مشمول بالای 18 سال بوده و تنها پسر خانواده باشد.

اولولیت کفالت با برادران تنی می باشد.

در چه صورت کفالت خواهر طلاق گرفته به برادر تعلق نمی گیرد؟

🔴خواهر از همسر خود فرزند پسر بالای 18 سال داشته باشد.

🔴 خواهر پس از جدا شدن یا فوت همسر مجددا ازدواج نماید.

اگر فرزند خواهر مشمول سلامت جسمی کامل نداشته باشد و نتواند سرپرستی مادر را بر عهده بگیرد، در این حالت اگر مشمول واجد تمامی شروط قانون کفالت باشد، از سربازی معاف خواهد شد.

معافیت کفالت خواهر معلول

یکی از اقسام معافیت کفالت، معافیت کفالت خواهر معلول می باشد که مشمولان می توانند با بررسی شرایط خود و پیروی از قوانین مربوط به آن از این نوع معافیت استفاده نمایند.

مشمولانی که خواهر معلول دارند و این موضوع با تاییدیه های پزشکی قابل اثبات می باشد، معافیت کفالت خواهر معلول شامل آن ها خواهد شد.

شرایطی را که مشمولان کفیل خواهر معلول نیاز دارند تا با توجه به آنها از اعزام به خدمت سربازی معاف شوند عبارت است از :

پدر فرزند دختر معلول در قید حیات نباشد.

مشمول تنها برادر تنی خواهر معلول است.

تنها زمانی برادر ناتنی می تواند کفالت خواهر معلول را بگیرد که برادر تنی نداشته باشد یا سرپرستی خواهر معلول در توان او نمی باشد.

سن مشول بالای 18 سال است.

خواهر معلول مجرد بوده و همسر و فرزند پسری نداشته باشد که او را تحت حمایت خود قرار دهند.

لازم به ذکر است که داشتن مادر مانعی برای اخذ معافیت سربازی کفالت خواهر معلول نخواهد شد چرا که طبق قوانین حاکم، مادر نمی تواند کفیل فرزندان خود باشد.

سازمان نظام وظیفه در مورد کفالت خواهر استثنائی قائل شده است که در یک صورت مشمول می تواند با حضور پدر کفالت خواهر معلول را بر عهده بگیرد.

✳️ در صورتیکه تعداد فرزندان دارای معلولیت جسمی و روانی خانواده ای که عضو بهزیستی هستند بیش از دو نفر باشند، با حضور پدر، مشمول قادر است تا معافیت کفالت خواهر معلول را دریافت کند.

معافیت کفالت سه خواهری

مشمولانی که تک پسر بوده و دارای سه خواهر هستند می توانند از خدمت سربازی معاف شوند.

در مورد این نوع از کفالت باید این نکته را ذکر کنیم که تنها داشتن سه خواهر مانعی برای رفتن خدمت سربازی مشمولان نمی باشد و شروطی برای آن تعیین گردیده است.

پدر خود را از دست داده باشند.

هر سه خواهر مجرد و بدون سرپرست باشند.

خانواده کم بضاعت بوده و در تامین نیاز های خود با مشکل روبرو شده اند.

تحت پوشش کمیته امداد یا بهزیستی باشند.

چنانچه مشمولان شرایط اخذ معافیت کفالت سه خواهری را داشته باشند اما جزء مددجویان کمیته امداد نباشند، این نوع معافیت به آنها تعلق نمیگیرد.

☑️ تنها امتیازی که سازمان نظام وظیفه برای مشمولان سه خواهری که تحت پوشش کمیته امداد نیستند، در نظر گرفته است خدمت در نزدیکی محل زندگی مشمول می باشد.

نظام وظیفه

مداک لازم برای معافیت کفالت خواهر

مشمولان برای اینکه بخواهد با توجه به کفالت خواهر، از سربازی معاف شوند، باید مدارکی را جهت اثبات شرایط خود ارائه دهند تا سازمان نظام وظیفه با درخواست آنها موافق نماید.

از جمله مدارکی که لازم است مشمولان تهیه نمایند، شامل موارد زیر می باشد.

مدارک شناسایی مشمول همراه با کپی آن ها

ارائه گواهی فوت پدر

مدارک شناسایی خواهر یا خواهران

شناسنامه مادر

برگه تحقیق وضعیت که سازمان وظیفه عمومی محل سکونت یا صدور شناسنامه وظیفه تکمیل آن را به عهده دارد.

برگه استعلام از اداره ثبت احوال مبنی بر تعداد فرزندان پدر و همسر او

عکس خواهر مشمول

در صورتی که مشمول برادر ناتوانی داشته باشد، برگه معاینه پزشکی که تایید نماید قادر به سرپرستی از خواهر نمی باشد.

گواهی از سازمان بهزیستی مبنی بر معلولیت خواهر

ارائه گواهی طلاق، خواهری که از همسر خود جدا شده است.

گواهی آخرین مدرک تحصیلی مشمول

اقدامات لازم برای دریافت معافیت کفالت خواهر

در اویلن قدم مشمول باید به مراکز پلیس+ 10 مراجعه و درخواست خود را جهت دریافت معافیت کفالت خواهر اعلام نماید.

با جمع آوری مدارک و تحویل آن به مسئول مربوطه دفاتر خدمات انتظامی مشمول درخواست معافیت خود را در سازمان نظام وظیفه ثبت می نماید.

نظام وظیفه با بررسی های لازم و تشکیل شورای پزشکی، زمانی را تعیین می کند تا مشمول در کمیسیون هایی که جهت رسیدگی به درخواست او برقرار می شود حضور پیدا کند.

تحقیقات لازم توسط نیروی انتظامی انجام می شود و نتیجه به نظام وظیفه اعلام خواهد شد که در صورت تایید جلسه بعدی جهت اعلام رای نهایی تشکیل می گردد.

در صورتیکه حکم معافیت مشمول داده شد، برای دریافت کارت پایان خدمت ملزم به پرداخت هزینه می باشد.

اگر رای نهایی معافیت کفالت خواهر را مورد تایید قرار ندادند حق اعتراض برای مشمولان وارد است.

 

معافیت کفالت خواهر دارای چه شرایطی است؟

سخنی از مشاوران آویژه

یکی از شرایطی که مشمولان می توانند با توجه به آن از خدمت سربازی معاف شوند، بر عهده گرفتن کفالت خواهر می باشد.

مشمولان خدمت سربازی باید تمامی نکاتی را که در مورد معافیت کفالت خواهر بیان شد در نظر داشته باشند تا دریافت این نوع معافیت برای آنها موفقیت آمیز باشد.

مشمولان توجه کنند اگر رای نهایی کمیسیون های تشکیل شده در سازمان نظام وظیفه مبنی بر معافیت کفالت خواهر، منفی باشد، برای ثبت عدم غیبت آنها می بایست در زمان اعلام شده در محل خدمت حضور پیدا کنند. شما به منظور کسب اطلاعات بیشتر می توانید از اطلاعات مشاوره نظام وظیفه استفاده نمایید.

سوالات متداول

شرایط لازم برای اخذ معافیت کفالت کدامند؟

نداشتن غیبت و رسیدن به سن مشمولیت از جمله این شرایط است، همچنین مشمول باید تنها فرد زنده ای باشد که صلاحیت نگهداری مکفول را بر عهده دارد.

شرایط اخذ کفالت خواهر کدامند؟

فوت پدر، خواهر فاقد همسر و فرزند پسر باشد همچنین مشمول تنها سرپرست خواهر باشد و برادر تنی که به سن قانونی رسیده، نداشته باشد.

مدارک لازم برای گرفتن کفالت خواهر را نام ببرید؟

گواهی فوت پدر، تصویر شناسنامه مشمول و مادر و خواهر، ارائه ی عکس سه در چهار از مشمول و خواهر و مدارک مربوط به بیماری و معلولیت خواهر معلول را نیز اثبات کند.

شرایط معافیت سربازی کفالت خواهر چگونه است ؟

معافیت سربازی کفالت خواهر از انواع معافیت های کفالت به شمار می رود . این روزها مشمولین زیادی از معافیت سربازی کفالت خواهر بهره مند می شوند . اما سوال این جاست که چرا و چگونه ؟ باید بگوییم افرادی که می خواهند از معافیت سربازی کفالت خواهر استفاده کنند باید از شرایطی بهره مند باشند که سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا آن ها را معرفی و اعلام عمومی کرده است . همانطور که می دانید سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا ضوابط و قوانینی وضع کرده است که بر اساس آن ها مشمولین می توانند از تمامی موارد و شرایط نظام وظیفه بهره مند شوند .

لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

کامل ترین جزئیات معافیت کفالت خواهر

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید
کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای عضویت در کانال آخرین اخبار نظام وظیفه و اطلاع از اخبار معافیت، امریه، کسری خدمت، خروج از کشور و ... کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات
- 29 نظر:
  1. سلام من برادر بزرگ هستم دوبرادر کوچک تر و یک خواهر بزرگ تر ازخودم دارم اما ۳ سال است صلاق گرفته پدرم هم توان خرج دادن نداره چندساله همه چی گردن منه برادر کوچک تر ازخودم الان مشغول خدمته پدرم هم ۵۸ سالشه ایا معافی تعلق میگیره ممنون میشم جواب بدید

    1. به دلیل داشتن برادر بالای 18 سال امکان گرفتن معافیت ندارید در صورتی که پدر معلولیت داشته باشد می توانند عضو بهزیستی شوند و اگر کارت شدید بگیرند می توانید از معافیت مددجویی استفاده کنید

  2. سلام من ۸ ساله که فرار کرده ام و پدرم ۶ساله فوت کرده و مادرم هم ازدواج کرده الان با خاهر ۲۰ ساله ام زندگی میکنم که مجرد است میتونم معافیت خواهرم رو بگیرم ؟ممنون از شما

    1. سلام
      چون سرباز فراری هستید امکان پذیر نیست اما برای بررسی بیشتر و ارعه ی راهکار مناسب با کارشناسان ما تماس بگیرید

  3. سلام ببخشید من پدر مادرم فوت کردن وتمامی برادرانم سربازی رفتن و خونه خودشونن من با خواهرم و برادر کوچیکتر از خودم زندگی میکنم کفالت به من تعلق میگیره

    1. سلام
      در صورتی که غیبت نداشته باشین . احتمال کفالت خواهر وجود دارد اما برای بررسی تمام شرایط شما با کارشناسان ما تماس بگیرید

  4. سلام، بنده یک برادر دو قولو دارم که سربازی رفته و یک خواهر مجرد 26 ساله دارم (پدر و مادرم فوت کرده اند) به هیچ وجه امکان معافیت بنده با کفالت خواهر وجود ندارد؟

  5. سلام بنده پدرم فوت کرده و کفالت خواهرم رو گرفتم(مسئولی که بهش برای گرفتن کفالت مراجعه کردیم گفت برای خواهر رو بگیریم بهتره)میخواستم بدونم فرق کفالت مادر با خواهر چیه؟و اگر خواهرم ازدواج کنه معافیت باطل نمیشه؟

    1. سلام وقت بخیر
      شرایط کفالت مادر متفاوت است برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید.

  6. سلام من حدود ۱۳ ماه از تاریخ طلاق پدر و مادرم میگذره و من معافیت موقتمو گرفتم پدر بنده هم فوت شدن و برادری ندارم یه خواهر دارم که گفتن می تونی از طریق اون اقدام کنی
    سوالم اینه الان که من کفالت مادرمو گرفتم می تونم نوع کفالتو تغییر بدم به کفالت خواهر که معافیت دائمم زودتر برسه دستم؟

    1. باسلام برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید

  7. سلام وقت بخیر
    من کفالت مادرمو دریافت کردم دوماه پیش و حدودا ۱۳ ماه از تایم معافیت موقتم میگذره
    پدرمم فوت کرده و یه خواهر دارم برادری هم ندارم
    می خوام بدونم امکان اینو دارم که از طریق خواهرم اقدام کنم واسه معافیت منی که حالا کفالت مادرو گرفتم؟

  8. سلام وقت بخیر بنده ۲۴ سالم هست تنها پسر خانواده مدرکم لیسانسه چندبار مشروط شدم به دلیل‌ مشکلاتی و دو خواهر غیر متاهل دارم سن پدرم ۵۳سالشه دیگه نمیتونه کار کنه مادرم هم مشکل تیروئید داره اگر لطف کنید چه نوع کفالت بگیرم راهنمایی کنید ممنون میشم

    1. سلام
      احتمال گرفتن کفالت وجود دارد اما باید شرایط خانوادگی شما دقیق تر بررسی شود لذا با کارشناسان ما تماس بگیرید

  9. با سلام و وقت بخیر
    ببخشید من پدرم فوت ‌کرده و برادر های بزرگترم هم ازدواج کردن و جدا زندگی میکنند و یک خواهر دارم که مجرد هست و اینکه پیوند کبد زده است و با من و مادرم زندگی میکند خواستم بدونم امکانش هست من کفالتشو بگیرم

      1. سلام وقت بخیر
        غیبت را میتوان رفع کرد؟
        و در نهایت کفالت خواهر را گرفت ؟

        1. نامه توجیه غیبت بنویسید و دلایل غیبت را با مدارک بیان کنید. در صورت تایید نامه اگر دیگر شرایط کفالت را داشته باشید میتوانید برای گرفتن کفالت اقدام کنید.

  10. سلام وقت بخیر بنده سی و دو سالمه و از سربازی غیبت دارم .پدرم فوت کرده و یه مادر ناتنی دارم که هفتاد سالشه و مادر خودم پنجا و هشت سالشه. و یه خواهر دارم که سی و پنج سالشه و طلاق گرفته ِو یه برادر دارم که یه سال از خودم کوچیکتره و به دلایلی زندان افتاده اونم از خدمت فرار کرده .خواهشن راهنماییم کنید چجوری میتونم معافیت بگیرم ممنونم

  11. برادر بزرگتر بنده کفالت مادرم را گرفته و خواهرم طلاق گرفته یک دختر خردسال داره که باهاش زندگی میکنه و یک پسر ۱۲ ساله که با پدرش زندگی میکنه
    بنظرتون من میتونم کفالتش رو به عهده بگیرم ؟

    البته برادرم جدا زندگی میکنه و مادرم و خواهرم با من زندگی میکنن

      1. سلام وقت بخیر بنده سی و دو سالمه و یه برادر دارم یه سال از من کوچیکتر و فرار از خدمته و به دلایلی افتاده زندان .پدرم فوت شدن و یه مادر ناتنی دارم که هفتاد سالشه و مادر خودم پنجا و هشت سالشه و یه خواهر سی و پنج ساله دارم که طلاق گرفته .خواهشن راهنماییم کنید چجوری میتونم معافیت بگیرم

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

جمعه

1403/1/10

شنبه

1403/1/11

یکشنبه

1403/1/12

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید