آخرین مهلت پرداخت جریمه مشمولین در سال 1400

جریمه مشمولین غایب

آخرین مهلت پرداخت جریمه مشمولین چه زمانی است؟

مهلت پرداخت جریمه مشمولین غایب تا پایان سال 1400 میباشد. خدمت مقدس سربازی یک دوره ی دو ساله برای جوانان ذکور ایرانی است که باید با رسیدن به سن مشمولیت این دوره را بگذرانند. سن مشمولین جوانان در پایان 18 سالگی شروع شده و تا سن 50 سالگی ادامه میابد. به همین منظور افراد مشمولی که برای اعزام به خدمت در سن مشمولیت اقدام نکنند وارد غیبت سربازی شده و به عنوان مشمول غایب شناخته میشوند.

سازمان نظام وظیفه عمومی کشور در چن سال اخیر با وضع کرن قوانین مربوط به پرداخت جریمه مشمولین، تسهیلاتی به مشمولین غایب ارائه داده است. که بر اساس آن مشمولین غایب میتوانند پس از 8 سال غیبت از شروع سن مشمولیت، خدمت سربازی خود را با پرداخت جریمه نقدی خریده و کارت معافیت دریافت کنند. این قانون برای گروه های مشخصی اعمال میشود که دارای شرایط زیر میباشند.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

افراد واجد شرایط خرید خدمت سربازی

  • دانشجویان انصرافی از دانشگاه ها: از تاریخ انصراف از تحصیل آن ها تا پایان سال 98 به مدت 8 سال میگذرد.
  • دانشجویان اخراحی از دانشگاه ها: از تاریخ اخراج آنان تا پایان امسال به مدت 8 سال گذشته باشد.
  • مشمولین غایب: این مشمولین از تاریخ سن مشمولیتشان باید 8 سال گذشته باشد تا واجد شرایط خرید خدمت سربازی بشوند.
  • مشمولین و سربازان فراری: این افراد باید از تاریخ آخرین فرارشان به مدت 8 سال گذشته باشد تا بتوانند جریمه پرداخت کرده و کارت معافیت دریافت کنند.

این افراد واجد شرایط میتوانند بر اساس آخرین مدرک تحصیلی خود و پرداخت هزینه ی نقدی مشخص شده از سوی سازمان نظام وظیفه عمومی کشور برای دریافت کارت معافیت اقدام کنند. اما در سال گذشته مهلت پرداخت جریمه مشمولین غایبتا پایان سال 97 اعلام شد. در واقع آن دسته از افرادی که غیبت سربازی آنان تا پایان سال 97 به 8 سال میرسید، میتوانستند با پرداخت نقدی و اقساط جریمه، خدمت سربازی خود را بخرند.

گفته ها نیز این چنین بود که سازمان نظام وظیفه عمومی کشور در سال 1400 قانون خرید خدمت سربازی را منقضی خواهد کرد. اما این قانون در سال 1400 نیز اجرایی خواهد شد. مشمولین و متقاضیان میتوانند از آخرین مهلت پرداخت جریمه مشمولین غایب که تا پایان امسال اعلام میشود استفاده کرده و با ارائه ی مدارک خود کارت معافیت دریافت کنند. هم چنین جریمه ی مشمولین غایب بر اساس نوع مدرک تحصیلی افراد بین 10 میلیون تا 50 میلیون اعلام شده است.


بیشتر بخوانید:مراحل اعزام به خدمت سربازی چیست؟


امروز با توجه به پیچیده تر شدن جامعه ما از جهات مختلف مشکلات مربوط به نظام وظیفه نیز نیازمند بررسی دقیق تری هستند. همانطور که تصمیم با توجه به تخصصی شدن نیازهای جامعه افراد به نحوی با مسائل مربوط به جریمه مشمولین غایبسروکار پیدا می کنند. ما در مورد تصمیم گیری برای مشکل مربوط به جریمه مشمولین غایبدر وهله اول می بایست، کارسازترین راه حل های موجود را مورد بررسی قرار دهیم و با دیدی کلی مسائل مربوط بهنظام وظیفهرا تحلیل کنیم.

اما از طرفی برای اینکه از درستی تصمیمات خود اطمینان حاصل کنیم حتما باید از تجربیات دیگران که در حیطه جریمه مشمولین غایبتخصص دارند، بهره بگیریم. بهتر است قبل از هر تصمیمی درباره این موضوعات، با مشاورینی مجرب هم اندیشی کنیم؛ زیرا ما نیازمند این هستیم تا با معیارهای مربوط به مسائلی که با آنها روبرو هستیم به خوبی آشنا شویم. متخصصان مرکز مشاوره آویژه در این باره آماده پاسخگویی به سوالات و بررسی مشکلات شما هستند.

نظام وظیفه

خدمات مشاوره نظام وظیفهآویژه:

کسری خدمت:در صورت داشتن یکسری شرایط می توانید ازکسری خدمتاستفاده نمایید. کسری خدمت سربازی شامل:

  • کسری فرزندان ایثارگران و رزمندگان
  • کسری خدمت جبهه پدر
  • کسری خدمت در مناطق بد آب و هوا
  • کسری بسیج
  • کسری خدمت نخبگان
  • کسری خدمت متاهلین
  • پروژه های کسری خدمت می باشد.

مشمولان خدمت سربازیمی توانند با داشتن شرایط ازانواع کسری خدمتاستفاده کنند.

انواع معافیت های سربازی:معافیت های نظام وظیفه شامل:

  • معافیت تحصیلی
  • معافیت پزشکی
  • معافیت کفالت
  • معافیت ایثارگری
  • معافیت موقت
  • معافیت دائم
  • معاف از رزم
  • و غیره می باشد.

افراد طبق شرایطی که دارند می توانند از هر یک از انواع معافیت های سربازی استفاده نمایند.

  • نحوه دریافت امریه:

افراد مشمولی که می خواهند برای دریافتامریه خدمت سربازیاقدام نمایند؛ باید از مراحل و شرایط آن کاملا اطلاع داشته باشند تا بتوانند از این فرصت استفاده نمایند. برای دریافت امریه سربازی بایدرشته تحصیلیتان با سازمانی که می خواهید امریه بگیرید، متناسب باشد.مقطع تحصیلیفرد بسته به سازمان مورد نظر از دیپلم تا دکتری را شامل می شود. از جمله مواردی که در گرفتن امریه بسیار مهم است، نداشتن غیبت می باشد.

  • اعزام به خدمت:

هر فرد ذکور ایرانی وقتی به سن ۱۸ سالگی تمام می رسد، مشمولقانون خدمت وظیفهقرار می گیرد. فرد در این موقعیت باید برای اعزام به خدمت سربازی آماده شود. فرد مشمول باید اقدام به دریافت دفترچه خدمت وظیفه از دفاتر خدماتی نماید. همچنین درخواست خود را در سامانه انجام دهد. بعضی از مشولین نیز به جای اعزام به خدمت ازانواع معافیت هاوکسری های خدمت سربازیاستفاده می نمایند.

  • قوانین نظام وظیفه خدمت سربازی:

طبق قانون سن مشمولیت بین ۱۸ تا ۵۰ سالگی است ولی باز هم در برخی شرایط ممکن است بر حسب ضرورت به ۶۰ سالگی هم برسد. مطابق قوانین نظام وظیفه، مدت خدمت مشمولین در مناطق عادی و نظامی ۲۱ ماه است و برای مشمولینی که در سازمان ها و ارگان های غیرنظامی خدمت می کنند، ۲۴ است. از آنجا کهقوانین وظیفه عمومیدائماً در حال تغییر و تحول است، افراد باید از قوانین بروز و تغییر یافته اطلاع داشته باشند. تا شاید بتوانند از امتیازات مربوط به گرفتن انواع معافیت های سربازی، کسری خدمت، امریه و غیره استفاده کنند.

  • خروج از کشور:

افرادی که به سن مشمولیت نرسیده اند برای خروج از کشور مشکلی ندارند و نیاز به گرفتن مجوزی نمی باشد؛ اما فردی که به سن مشمولیت رسیده است حداکثر ۱ سال بعد از ترک تحصیل، اخراج یا فراغت از تحصیل باید خود را به وظیفه عمومی معرفی نماید. دانش آموزان یا دانشجویانی که معافیت سربازی دارند در خروج از کشور از سوی وظیفه عمومی هیچگونه ممنوعیتی ندارند. مشمولان جهت سفرهای زیارتی، علمی، غیرزیارتی، کاری، مطالعاتی، ورزشی، ماموریتی و … باید جهت خروج از کشور از وثیقه استفاده نمایند.

  • مشمولین خدمت:

افرادی مشمولی که به سن اعزام به خدمت رسیده اند یا برای خدمت سربازی اعزام می شوند یا اینکه مشمول غیبت می شوند. گاهی مشمولین بر اثر ناآگاهی وارد دوره غیبت می شوند؛ بنابراین اطلاع از قوانین اعزام به خدمت خیلی ضروری می باشد. گاهی اوقات با وجود اینکه فرد وارد دوره غیبت می شود اما می تواند با استفاده از شرایطی ازغیبت موجهاستفاده نماید.

  • توجیه غیبت:

در شرایطی مثل: داشتن بیماری، حوادثی که باعث صدمات جسمی و روانی فرد مشمول شده و مانع اعزام به خدمت او شده است، بستری شدن در بیمارستان بر اثر بیماری، فوت کردن یکی از اعضای درجه یک خانواده مشمول، مشکلات اداری ایجاد شده در دفترچه اعزام به خدمت فرد. اینها میتواند موجب توجیه غیبت مشمول شود. برخی مشمولین هم درخواستتمدید و یا تعجیل خدمترا دارند که بر اساس ارائه مدارک این اقدام یکبار برای فرد انجام می شود. اگر غیبت موجه نباشد،فرار از خدمتمحسوب می شود.
لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

آخرین مهلت پرداخت جریمه مشمولین در سال 1400

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید
کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای عضویت در کانال آخرین اخبار نظام وظیفه و اطلاع از اخبار معافیت، امریه، کسری خدمت، خروج از کشور و ... کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

جمعه

1403/1/10

شنبه

1403/1/11

یکشنبه

1403/1/12

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید