اخذ پذیرش پزشکی و دندانپزشکی در اروپا و امریکا

اخذ پذیرش پزشکی و دندانپزشکی در اروپا و امریکا

چنانچه در پي اخذ پذیرش پزشكی یا دندانپزشکی هستيد و مي خواهيد اطلاعات مناسبي براي تحصيل پزشكي و دندانپزشكي از پايه يا در مقطع تخصص اخذ نماييد، در ادامه همراهی کنید.

 

چنانچه تمايل داريد جهت ادامه تحصيل وارد رشته پزشكي و دندانپزشكي شده و پذيرش دانشگاه هاي اروپايي يا آمريكايي در رشته پزشكي و دندانپزشكي را بدست آوريد بايد پيش از هر اقدامي بدانيد كه شرايط پذيرش از اروپا، آمريكا و آسيا متفاوت است.

پذيرش پزشكي و دندانپزشكي از انگلستان

چنانچه تمايل داريد در اروپا رشته پزشكي و دندانپزشكي را مطالعه كنيد دانشگاه هاي انگلستان از برترين رتبه پزشكي برخوردار هستند. جهت اخذ پذيرش پزشكي و دندانپزشكي (دكتراي حرفه اي ) در انگلستان شما بايد از دو راه عمل كنيد.

1-گذرندان دو سال Level A

در اين روش شما بايستي دوسال در مقطع Level A درس خوانده و بعد وارد رشته پزشكي و دندانپزشكي شويد. البته در پايان دوره Level A كه دوره اي شبيه دوره پيش دانشگاهي درايران است نمرات بالا به عنوان پيش نياز محسوب مي شود فرد متقاضي پزشكي بهتر است كه در بيمارستانها در كنار پزشكان و اطبا به عنوان داوطلب كار كند و در نهايت توصيه نامه از ايشان دريافت كند.

2- پذيرش پزشكي و دندانپزشكي از طريق دوره هاي يك ساله

در اين طريق، شخص به طور سريع تر دوره را مطالعه نموده و ظرف يكسال آن را پشت سر مي گذارد. اين دوره كلا فشرده تر است و معمولا كالج با دانشگاه هاي پزشكي انگليس، ايرلند و ساير كشورها طرف قرارداد است و دانشجو در صورت اخذ نمرات مفيد، وارد پزشكي مي شود و در نهايت كارت نظام پزشكي انگليس را پس از اتمام تحصيلات دريافت مي دارد و مي تواند پس از فارغ التحصيلي در انگليس، مشغول به کار می شود. مدرک پزشكي انگلستان مورد تأييد وزارت بهداشت و درمان ايران و اكثر كشورهاي جهان است و هيچ پيش شرطي ندارد.

روش بعدي اخذ پذيرش پزشكي در اروپا تحصيل پزشكي در دانشگاه هاي عضو اتحاديه شنگن است.

اخذ پذیرش پزشکی و دندانپزشکی در اروپا و امریکا

الف) پذيرش پزشكي و دندانپزشكي از دانشگاه هاي آلمان

يكي از كشورهاي عضو شنگن كه بسيار محل مناسبي جهت اخذ پذيرش پزشكي و دندانپزشكي است كشور آلمان است كه اين كشور از نظر رتبه دانشگاهي نيز صاحب نام و مشهور است. ليكن پذيرش پزشكي و دندانپزشكي از دانشگاه هاي آلمان براي رشته پزشكي و دندانپزشكي مستلزم مقدماتي است از جمله داشتن مدرک زبان آلماني، گذراندن علوم پايه پزشكي و دندانپزشكي و اموري نظير آن كه امر را با صعوبت در بعضي موارد روبرو نموده است.

شايان ذكر است كه پذيرش پزشكي و دندانپزشكي در مقطع تخصص در آلمان متفاوت است .

ب) اخذ پذيرش پزشكي و دندانپزشكي در دانشگاه هاي اتريش

دانشگاه هاي پزشكي و دندانپزشكي اتريش جهت پذيرش دانشجو شرايط بسيار خاصي دارد. دانشجو بايد در ايران در كنكور پزشكي و دندانپزشكي قبول شده باشد يا معدل بالايي داشته باشد تا بتواند از دانشگاه هاي معتبر اتريش اخذ پذيرش نمايد. اساسا پذيرش پزشكي و دندانپزشكي از دانشگاه هاي اتريش با همه رشته هاي ديگر در اتريش متفاوت است.

پذيرش پزشكي و دندانپزشكي از دانشگاه هاي اتريش مستلزم شرايط بسيار مناسب دانشجو است. البته اين شرايط شامل حال كساني نيست كه در حال حاضر پزشک يا دندانپزشک هستند. كسانيكه پزشك يا دندانپزشک هستند به راحتي مي توانند در مقطع PHD تحصيل كنند لذا اساسا شرايط ايشان سهل تر و آسانتر است.

خاطر نشان مي كنيم كه بهترين راه ورود به دانشگاه هاي اتريش دررشته پزشكي و دندانپزشكي اخذ پذيرش از دانشگاه هاي ديگر اروپاست كه راحت تر پذيرش مي كنند و سپس بعد از چند ترم به دانشگاه وين (اتريش) منتقل شويد مدرک دانشگاه وين كاملا مورد تأييد وزارت بهداشت مي باشد و هيچ پيش شرطي ندارند.

ج) اخذ پذيرش پزشكي و دندانپزشكي از دانشگاه هاي مجارستان

اخذ پذيرش پزشكي و دندانپزشكي از دانشگاه هاي مجارستان بي ترديد امري آسانتر از اخذ پذيرش پزشكي و دندانپزشكي از آلمان و اتريش است هر چند مدرک پزشكي انگلستان، آلمان، و اتريش از مدرک پزشكي مجارستان معتبرتر است. مدرک دانشگاه هاي مجارستان در رشته پزشكي، دندانپزشكي، داروسازي و امثالهم، با پيش شرط و بصورت مشروط در ايران قبول مي شود. اشخاص بايستي در ايران دوباره دوره تكميلي بگذرانند و امتحاناتي را پشت سر بگذرانند تا بتوانند كارت نظام پزشكي ايران را اخذ كنند.

براي ورد به دانشگاه هاي پزشكي و دندانپزشكي مجارستان شما نياز به 5 IELTS يا 6 داريد ليكن اگر مدرک زبان نداريد مي توانيد در كالج هاي زبان در مجارستان تحصيل كرده و پس از آن وارد دانشگاه شويد.

سالانه عده زيادي دانشجو در دانشگاه هاي پزشكي و دندانپزشكي انگلستان، اتريش، آلمان و مجارستان تقاضاي پذيرش مي كنند و تنها اشخاصي واجد شرايط هستند پذيرش مي گردند.

اخذ پذیرش پزشکی و دندانپزشکی در اروپا و امریکا

د) اخذ پذيرش پزشكي و دندانپزشكي از دانشگاه هاي جمهوري چک

دانشگاه هاي پزشكي و دندانپزشكي جمهوري چک نظير دانشگاه هاي مجارستان مورد تأييد مشروط وزارت بهداشت مي باشد. شرايط امنيت در خصوص زندگي در جمهوري چك به حد و كمال امنيت در اتريش و آلمان نمي باشد هرچند دانشگاه پزشكي چک دانشگاه بي اعتبار نيست و اخيرا دانشجوياني جهت تحصيلي در دانشگاه كشور چك درخواست نموده و اقدام مي كنند.

ما قطعا توصيه مي كنيم در كشورهايي درس پزشكي بخوانيد كه از نظر مدرک بالاترين رتبه را دارند و امكان تحصيل و كار بعد از اين دوره پزشكي عمومي را هم دارا باشند.

ه) اخذ پذيرش پزشكي و دندانپزشكي از دانشگاه هاي آمريكا

آمريكا و اخذ پذيرش تحصيلي پزشكي و دندانپزشكي در اين كشور از موضوعات مورد علاقه بسياري از دانشجويان است زيرا دانشجويان رشته هاي مختلف به اين كشور به عنوان يك كشور علمي با مداركي با رتبه بالا نگاه مي كنند.

مدرك پزشكي و دندانپزشكي در آمريكا مورد تأييد وزارت بهداشت ايران است و در اكثر كشورهاي دنيا اين مدرك بدون قيد و شرط مورد تأييد است. دوره پزشكي در آمريكا 7 ساله است شخص بايد 4 سال علوم پايه بخواند و بعد وارد دوره كارورزي و رزيدنتي شود. نكته حايز اهميت اين كه اخذ ويزاي تحصيلي براي علوم پايه از سفارت آمريكا كاري آسان نيست. باز هم يادآوري مي كنيم اين شامل كساني نيست كه پزشک هستند. و براي پزشكان اخذ ويزا خيلي آسانتر و سهلتر است.

مهاجرت پزشكان و دندانپزشكان

چنانچه مدرک دكتراي حرفه اي داريد يا به عبارتي پزشک يا دندانپزشک هستيد و ميخواهيد كه در خارج از ايران كار كنيد يا تحصيل را در خارج از ايران ادامه دهيد اين اطلاعات كه ما به طور اختصار و شامل اهم مطالب آورديم، ميتواند براي شما عزيزان مفيد باشد. ما مطالب را به طور مقايسه اي و با تحليل آورديم تا شما بتوانيد با اطلاع از جميع شرايط و مطالب به راحتي اتخاذ تصميم بفرماييد.

كار براي دكترها

پزشكان و دندانپزشكان عزيزي كه مايل به مهاجرت به اروپا يا امريكا هستند بايستي به اين نكته دقت داشته باشند كه مدرک دكتراي حرفه اي يا پزشكي و دندانپزشكي ايران در اكثر كشورهاي دنيا مورد تاييد قطعي نيست و مدرک ايشان به طور كارشناسي ارشد ارزيابي ميگردد. براي ارزيابي مدرک و قبولي آن در اكثر كشورها يك امتحان ديگر برگزار ميگردد كه پزشک مورد نظر ابتدا بايد ان امتحان را با موفقيت پشت سر بگذارد تا بتواند بعد از آن و پشت سر گذاردن دوره هاي ملزوم، به عنوان يك پزشک يا دندانپزشک شروع به كار كند.اين امتحانات با هم فرق دارد مثلا در امريكا تمام دكترها بايد امتحان USMLE را پشت سر بگذارند.

تحصيل يا كار پزشكان و دكترها در آمريكا

چنان كه عرض شد پزشكان براي مهاجرت به امريكا چه براي تحصيل يا كار در امريكا، بايستي امتحان USMLE را اخذ كنند، البته نكته ي بسيارمهم اين است كه در برخي ايالات و در قسمت هاي دور افتاده آنها ، دكتر ميتواند حتي بدون پشت سر گذاشتن امتحان USMLE وارد كار شوند ليكن در عموم موارد گذراندن امتحان USMLE بسيار مهم است و فرد طبيب مذكور بايد اين دوره را بگذراند. چه براي امتحان USMLE تشريف ببريد يا چه براي كار درمناطق دور افتاده متقاضي باشيد، هر دوي اينها راه درستي براي اقدام نيست زيرا اگر براي USMLE اقدام كنيد يا براي ويزاي كار (H1b )در هر دو صورت ويزاي شما بسيار پر ريسک است.

ما تصور ميكنيم كه عالي ترين كار براي شما اين است كه از راههاي ديگر ويزاي امريكا را گرفته، وارد امريكا بشويد و اولا ببينيد همه چيز مورد دلخواه شما و همان طور كه تصور مينموديد هست يا نه؟ ثانيا اگر تمايل داريد پس از ورود در امريكا بمانيد ميتوانيد در يک course آمادگي آزمون USMLE ثبت نام كنيد و ويزاي شما و خانواده به تحصيلي تبديل ميشود، در نتيجه بعد از گذراندن دوره و انجام امور مقدماتي، امكان اقدامات بعدي براي اخذ اقامت كاري در امريكا فراهم خواهد شد.

نكته بسيار مهم اين است كه همانطور كه پيشتر هم بر عرضتان رسيد، اساسا با ثبت نام USMLE نمي توانيد ويزاي امريكا را بگيريد يا به عباراتي شانس اخذ ويزا خيلي پائين است. همچنين شانس يافتن كار در مناطق محروم امريكا كه بدون USMLE شما ميتوانيد آن كارها را تقاضا كنيد كه برفرض هم اگر كار را يافتيد فرآيند اخذ ويزاي H1b خود يك پروسه دشوار به شمار مي رود كه گاها تا دو سال به طول مي انجامد. اما طرق آن در صورتي كه در امريكا باشيد بسيار آسانتر است، بنابرين ابتدا براي ويزاي امريكا اقدام كنيد، به امريكا برويد بعدا در آنجا براي ساير امور اقدام بفرماييد.

همچنین در صورتی که قصد دارید در رشته های نظیرپزشکی و دندان پزشکی در هندوستان تحصیل کنید، اینجا کلیک کنید .

در صورتی که مایلید از تجربیات مشاوران مجرب ما در خصوص اخذ پذیرش پزشکی و دندانپزشکی در دانشگاه های اروپا ٬ امریکا و آسیا مطلع شوید، میتوانید با ما تماس حاصل فرمایید.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

اخذ پذیرش پزشکی و دندانپزشکی در اروپا و امریکا

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید
در این مقاله بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

جمعه

1403/1/10

شنبه

1403/1/11

یکشنبه

1403/1/12

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید