امریه اداره بازرگانی چه شرایطی دارد و چگونه میتوان برای اخذ آن اقدام کرد؟

امریه اداره بازرگانی چه شرایطی دارد؟

دریافت امریه اداره بازرگانی میتواند فرصت خوبی برای ارتقا مهارت های شغلی باشد. همانطور که میدانید سازمان وظیفه عمومی کشور هر ساله تعدادی از مشمولان و سربازان خود را به عنوان سرباز امریه در اختیار سایر ارگان ها همچون اداره بازرگانی قرار میدهد. طی این امر هم سازمان وظیفه عمومی میتواند تعداد نیروهای خود در پادگان های نظامی را تعدیل کند و هم اداراتی همچون اداره بازرگانی کمبود نیروی متخصص خود را به این طریق جبران میکنند. مهم تر از آن مشمولان خدمت سربازی هستند که میتوانند دوره سربازی راحت تری را داشته باشند. البته اخذ امریه از این سازمان به این راحتی ها هم نیست. سرباز امریه به نوعی کارمند این اداره میباشد و بدیهی است که مقرراتی برای جذب این افراد در نظر گرفته شده باشد.

اگر شما نیز متقاضی دریافت امریه اداره بازرگانی هستید باید تمام نکات و شرایطی را که از سوی این سازمان ارائه شده است رعایت کنید. گاهی اطلاع یافتن از این شرایط و چگونگی مقررات یکی از دغدغه های مشمولان خدمت وظیفه میباشد. اما استفاده از مشاوره های نظام وظیفه گزینه ی مناسبی است که میتواند به شما در این مسیر کمک کند تا عملکرد بهتری برای اخذ امریه داشته باشید. همکاران ما نیز در مرکز مشاوره آویژه آماده ارائه ی خدمات به شما عزیزان هستند و پاسخگوی تمام سوالات و ابهامات شما درباره اخذ امریه در اداره بازرگانی میباشند. همچنین در ادامه ی این مقاله سعی کرده ایم به بررسی نحوه دریافت امریه در اداره بازرگانی بپردازیم.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

شرایط امریه اداره بازرگانی چگونه است؟

شرایط امریه اداره بازرگانی مبحثی است که مورد توجه بسیاری از مشمولان خدمت سربازی است. اینکه این سازمان چه شرایطی را برای سربازان امریه در نظر گرفته است در این مبحث جای میگیرد. اگر بخواهیم به طور کلی بگوییم این شرایط به دو قسمت شرایط عمومی و اختصاصی تقسیم بندی شده است. شرایط عمومی شامل همه ی شرایطی است که برای اخذ امریه از تمام ادارات و سازمان ها لازم است. مواردی همچون اعتقاد به دین اسلام یا یکی از ادیان پذیرفته شده در قانون اساسی، عدم فساد اخلاقی، عدم اعتیاد به مواد مخدر و… از جمله شرایط عمومی میباشد.

همانطور که میدانید این سازمان شرایط پنجگانه ای را نیز مقرر کرده است که افرادی که یکی از این شرایط را داشته باشند برای دریافت امریه در اولویت قرار دارند. معافیت از رزم، تاهل، خانواده ایثارگران ، افراد سرپرست خانوار، مددجوایان کمیته امداد و بهزیستی در زمره ی شرایط پنجگانه قرار دارند.

شرایط اختصاصی امریه اداره بازرگانی

مواردی که در بالا گفته شد برای اخذ امریه همه ی سازمان ها الزامی است. اما اداره بازرگانی متناسب با نوع فعالیت و کاری که بر عهده ی کارکنان خود محول کرده است، به نیروی متخصص در همان حوزه نیاز دارد. لذا مدرک تحصیلی و یا گواهی مهارت یکی از شرایط لازم برای امریه شدن در این سازمان است. اما مدارک تحصیلی که مورد نیاز این سازمان است کدامند؟ متناسب با وظیفه ی سرباز امریه، داشتن مدرک تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و بالاتر در رشته های مدیریت بازرگانی، حسابداری، کامپیوتر و… از شرایط لازم میباشد. یکی دیگر از نکاتی که مورد توجه این سازمان است این است که مشمولان نباید غیبت کرده باشند. سربازان غایب نمیتوانند برای دریافت امریه این سازمان اقدام کنند. فردی که واجد تمام این شرایط باشد برای مصاحبه حضوری دعوت میشود. قبولی در این مصاحبه نیز از شرایط امریه اداره بازرگانی لازم میباشد.

چگونه امریه اداره بازرگانی بگیریم؟

لیست سازمان ها و ارگانهای امریه گیر خدمت سربازی

در لیست زیر به برخی از سازمان های امریه گیر اشاره شده است. برای آگاهی بیشتر در مورد هر سازمان بر روی لینک مربوطه در جدول لطفا کلیک کنید.

سازمان ها یا وزارتخانه امریه گیرسازمان ها یا وزارتخانه امریه گیر
امریه وزارت نیروامریه سرباز معلم
امریه نیروهای مسلحامریه وزارت نیرو
امریه سازمان انرژی اتمیامریه بنیاد شهید و امور ایثارگران
امریه وزارت دفاعامریه وزارت بهداشت
امریه شرکت های دانش بنیانامریه وزارت صنعت، معدن، تجارت
امریه وزارت نفت و شرکت گازامریه جهاد کشاورزی
امریه وزارت راه و شهرسازیامریه سازمان ملی استاندارد
امریه قوه قضاییهامریه اداره اوقاف
امریه بنیاد مسکن انقلاب اسلامیامریه وزارت علوم و تحقیقات
امریه سربازی اداره برقاامریه سازمان بهزیستی
امریه کمیته امداد امام خمینیامریه وزارت اقتصاد و دارایی
امریه وزارت ورزش و جوانانامریه استانداری ها
امریه نهاد ریاست جمهوریامریه سربازی شهرداری ها

مدارک لازم برای امریه اداره بازرگانی چه مواردی دارد؟

مدارک امریه اداره بازرگانی موضوع مهمی است که به دلیل اهمیتی که در ارائه ی به موقع این مدارک وجود دارد، مشمولان باید از تاریخ دقیق امریه گیری اداره بازرگانی اطلاع یابند. برخی از این مدارک شامل مدارک شناسایی همچون کپی کارت ملی و شناسنامه میباشد. این مورد برای تعیین وضعیت افرادی که متاهل هستند، مهم میباشد. مشمولانی که بعد از فارغ التحصیلی از دانشگاه میخواهند برای امریه اقدام کنند بایستی نامه ی دانشگاه که نشان دهنده پایان معافیت تحصیلی است را در دست داشته باشند. برگه ی اعزام به خدمت از مهم ترین مدارک امریه اداره بازرگانی است که مشمولان باید آن را در زمان مشخص ارائه دهند. برگه سبز حاوی تاریخ اعزام به خدمت میباشد. نکته ی مهم این است که تاریخ درج شده در این برگه باید با تاریخ امریه گیری اداره بازرگانی یکی باشد. همچنین گواهی عدم غیبت از سربازی از دیگر مدارک مورد نیاز میباشد.

قبلا گفتیم که پنج گروه از مشمولان برای دریافت امریه اداره بازرگانی در اولویت هستند. افرادی که در یکی از این پنج گروه قرار میگیرند باید مدارک مورد تایید مربوط به تاهل یا معافیت از رزم را به این سازمان ارائه دهند. همچنین افرادی که تحت پوشش کمیته امداد یا سازمان بهزیستی هستند باید برگه معرفی نامه این سازمان ها را ارائه دهند. این موضوع درباره خانواده ایثارگران و شهدا نیز صدق میکند که گواهی و معرفی نامه بنیاد شهید از مدارک مورد نیاز آن ها برای اخذ امریه این سازمان میباشد.

مراحل پذیرش امریه سربازی برای اداره بازرگانی

مراحل پذیرش امریه اداره بازرگانی و انجام اقدامات لازم برای اخذ این نوع امریه موضوع بسیار مهمی است که مشمولان با آن مواجه هستند. گاهی ممکن است در این مسیر با ابهاماتی مواجه شوید، به همین دلیل در اینجا نکات مهم مربوط به پذیرش امریه در اداره بازرگانی را مورد بحث قرار میدهیم. قدم اول ارسال اطلاعات و مدارک به سازمان وظیفه میباشد تا زمان اعزام به خدمت در قالب برگه سبز برای شما ارسال شود. البته باید توجه کنید که همه این مدارک را باید در تاریخی ارسال کنید که زمان اعزام به خدمت شما با زمان جذب امریه مربوط به اداره اتاق بازرگانی یکی باشد. بنابراین دانستن زمان امریه گیری این سازمان نیز از موضوعات مهم است که با مراجعه به بخش کارگزینی امکان پذیر میشود. بعد از اینکه برگه سبز برای شما ارسال شد باید آن را به ادراه بازرگانی محل زندگی خود ارائه دهید.

نکته ای که درباره ی مراحل پذیرش امریه اداره بازرگانی وجود دارد این است که بعد از ارسال و تکمیل مدارک، این سازمان بررسی های لازم را انجام میدهد. مصاحبه ی حضوری نیز یکی از این موارد میباشد، درصورت پذیرش مشمول برگه مربوط به امریه این اداره را دریافت میکند که البته باید آن را به یگان خدمتی خود تحویل دهد.

نظام وظیفه

ثبت نام امریه اداره بازرگانی چه زمانی است؟

چگونه میتوان برای ثبت نام این سازمان اقدام کرد؟ مراحل و مدارک لازم برای ثبت نام کدامند؟ همه ی این موارد سوالاتی است که مشمولان خدمت وظیفه که متقاضی اخذ امریه از اداره بازرگانی هستند با آن رو به رو میشوند. ثبت نام امریه اداره بازرگانی اغلب به شکل اینترنتی و از طریق سامانه امریه مربوط به این سازمان انجام میشود. متقاضیان میتوانند با مراجعه به این سایت درخواست خود را به ثبت برسانند و اطلاعات خود را وارد کنند. افرادی که اقدام به ثبت نام میکنند باید تعهدی مبنی بر انجام دو سال خدمت در این سازمان را بدهند.

هرگونه غیبتی از محل خدمت نیز به سازمان وظیفه اطلاع داده میشود و مطابق با سربازان فراری با آن ها برخورد خواهد شد. تعهد دیگری که در زمان ثبت نام از متقاضیان گرفته میشود مربوط به نداشتن هیچگونه نسبت سببی و نسبی با کارکنان اداره بازرگانی میباشد.

میزان سهمیه امریه اداره بازرگانی

سهمیه امریه اداره بازرگانی از سوی سازمان وظیفه مقرر میشود که این سهمیه به عوامل مختلفی بستگی دارد. یکی از مواردی که سهمیه این اداره را تعیین میکند میزان فعالیت و نیاز این سازمان به نیروی کار و کارشناسان میباشد. معمولا سهمیه ی مربوط به امریه این سازمان به افراد با مدرک تحصیلی مرتبط اختصاص داده میشود. سهمیه امریه اداره بازرگانی در هر سال با سال قبل متفاوت است. چرا که تعداد مشمولان نظام وظیفه در هر سال متفاوت میباشد، بر همین اساس با افزایش تعداد مشمولان خدمت سربازی میزان سهمیه امریه اداراتی همچون اداره بازرگانی افزایش میابد.

سوالات متداول

سهمیه اداره بازرگانی برای امریه چگونه تعیین میشود؟

سهمیه امریه اداره بازرگانی در هر سال با سال قبل متفاوت است. چرا که تعداد مشمولان نظام وظیفه در هر سال متفاوت میباشد، بر همین اساس با افزایش تعداد مشمولان خدمت سربازی میزان سهمیه امریه اداراتی همچون اداره بازرگانی افزایش میابد.

مدارک مورد نیاز برای امریه سربازی اداره بازرگانی کدامند؟

برگه اعزام به خدمت، معرفی نامه بهزیستی، بنیاد شهید، کمیته امداد و آخرین مدرک تحصیلی از جمله مدارک مورد نیاز میباشند.

شرایط لازم برای اخذ امریه سربازی اداره بازرگانی کدامند؟

نداشتن غیبت، اعتقاد به دین اسلام یا یکی از ادیان پذیرفته شده در قانون اساسی، عدم فساد اخلاقی، عدم اعتیاد به مواد مخدر و… از جمله این شرایط میباشد.

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره آویژه

هدف مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه از ارائه اطلاعات لازم در زمینه مشکلات خدمت سربازی و افزایش آگاهی شماست تا با توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستامرکز مشاوره نظام وظیفه آویژهخدمات متنوعی را در زمینهمشاوره امریه خدمت سربازیبه شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.

لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

امریه اداره بازرگانی چه شرایطی دارد و چگونه میتوان برای اخذ آن اقدام کرد؟

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید
کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای عضویت در کانال آخرین اخبار نظام وظیفه و اطلاع از اخبار معافیت، امریه، کسری خدمت، خروج از کشور و ... کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات
- 4 نظر:
  1. چه سازمان هایی از رشته مدیریت دولتی سرباز امریه می گیرند؟؟

    1. سلام دوست عزیز
      این مورد متناسب با شرایط شما باید بررسی شود با مشاورین تماس بگیرید

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

جمعه

1403/1/10

شنبه

1403/1/11

یکشنبه

1403/1/12

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید