شرایط ثبت نام امریه وزارت جهاد کشاورزی | مدارک لازم + رشته های مربوطه

شرایط ثبت نام امریه وزارت جهاد کشاورزی

اگر در یکی از رشته‌های کشاورزی و رشته‌های مرتبط با آن تحصیل کرده‌اید، خبر خوب این است که می‌توانید از تسهیلاتی با عنوان امریه وزارت کشاورزی برای دوره سربازیتان برخوردار شوید.

🟠 امریه شدن یکی از راه‌های گذراندن دوره سربازی است که در آن فرد وارد محیط‌های نظامی و پادگان‌ها نمی‌شود و به جای آن بسته به نوع تخصص، در وزارتخانه‌ها و نهادهای گوناگون مشغول به خدمت می‌شود.

🟠 ثبت نام امریه وزارت کشاورزی شرایط خاصی دارد و ممکن است در همه جای کشور و همه زمان‌ها برای مشمولان ممکن نباشد.

در این مقاله قصد داریم تا با امریه وزارت کشاورزی و نحوه ثبت نام برای آن بیشتر آشنا شویم و ببینیم که فراخوان امریه وزارت کشاورزی در چه زمان‌هایی اعلام می‌شود.

امریه وزارت کشاورزی چیست؟ برای چه کسانی است؟

سازمان نظام وظیفه برای سربازی متخصصان و فارغ التحصیلان دانشگاهی تسهیلاتی را در نظر گرفته است. یکی از این تسهیلات، انواع امریه‌ها است. افراد با گرفتن امریه سربازی می‌توانند به جای خدمت در پادگان‌ها، بنا به رشته خود در نهادها و سازمان‌های گوناگون خدمت کنند.

🟠 با این روش افراد سرباز امریه، مانند کارمندان این نهادها ساعات کاری مشخصی دارند و نیازی به حضور 24 ساعته آن‌ها در محل خدمت نیست.

🟠با این که طول مدت سربازی در حالت عادی در سال‌های اخیر به 21 ماه کاهش پیدا کرده است اما مدت امریه همان 24 ماه کامل است.

در این روش، افراد باید پس از گذراندن دوره آموزشی در پادگان‌ها، به محل خدمت امریه خود اعزام شوند. یکی از انواع امریه‌ها، امریه در وزارت کشاورزی است. جذب امریه وزارت کشاورزی، از بین فارغ التحصیلان لیسانس به بالا از رشته‌های کشاورزی و رشته‌های مرتبط انجام می‌شود.

نکته مهمی که قبل از گرفتن امریه بهتر است از آن آگاه شوید این است که فارغ التحصیلان هر چه تحصیلات و مدرک بالاتر و معدل بهتری داشته باشند، شانس گرفتن امریه برای آنان، بالاتر خواهد بود.

امریه وزارت جهاد کشاورزی

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

شرایط مورد نیاز برای قبولی در امریه وزارت کشاورزی

امریه شدن در وزاتخانه‌های دولتی به دلیل بالا بودن میزان تقاضا، کمی مشکل است. به دلیل این که معمولا و در بیشتر استان‌های کشور، میزان تقاضای مشمولان برای شرکت در این امریه بیشتر از نیاز این وزارتخانه است، قبولی در آن، حالتی رقابتی دارد.

🟩 به این منظور، وزارت کشاورزی و سازمان نظام وظیفه شرایطی را برای ثبت نام و قبولی در این امریه اعلام کرده‌اند. در ادامه با این شرایط آشنا می‌شویم:

🔵 افراد متقاضی برای ثبت نام امریه وزارت کشاورزی نباید به هیچ عنوان غیبت از سربازی داشته باشند.

🔵 حداقل مدرک مورد نیاز برای اخذ این امریه کارشناسی است و حداقل معدل افراد برای ثبت نام، 16 است.

🔵 فرد باید مدرکی از یکی از دانشگاه‌های مورد تایید وزارت علوم برای گرفتن این نوع امریه، ارائه کند.

🔵 مدرک تحصیلی افراد متقاضی باید با وظایف و ماموریت این وزاتخانه هماهنگی داشته باشد.

🔵 افراد مورد نظر برای اخذ این نوع امریه باید در مصاحبه‌های حضوری که توسط کارشناسان انجام می‌شود، قبول شوند.

🔵 افراد متقاضی برای این نوع امریه نباید از کسری خدمت سربازی به صورت همزمان استفاده کنند. البته ممکن است در برخی از موارد و در برخی از استان‌ها کسری بسیج تا حداکثر سه ماه مورد قبول کارشناسان در این وزارتخانه قرار گیرد.

چه کسانی در اولویت اخذ امریه وزارت کشاورزی قرار می‌گیرند؟

به طور کلی پرونده افراد شامل معدل، نوع دانشگاه، نوع مدرک و دیگر اولویت‌ها توسط کارشناسان وزارت جهاد کشاورزی مورد بررسی کامل قرار خواهد گرفت. این افراد می‌توانند شانس بیشتری برای اخذ این نوع امریه داشته باشند:

🟤 افرادی که از دانشگاه‌های دولتی و معتبر و با معدل بیشتری فارغ التحصیل شده‌اند.

🟤 افرادی که عضو خانواده ایثارگران، عضو بهزیستی و یا کمیته امداد باشند.

🟤 نخبگان و افرادی که عضو بنیاد ملی نخبگان ایران هستند.

🟤 افراد بومی همیشه در اولویت برای اخذ امریه وزارت کشاورزی هستند.

🟤 افرادی که 6 ماه و یا بیشتر سابقه بسیج داشته باشند.

🟤 افرادی که متقاضی خدمت در مناطق محروم شوند.

🟤 متقاضیانی که به دلایل گوناگون معاف از رزم شناخته می‌شوند.

رشته های مورد نیاز امریه وزارت جهاد کشاورزی

یکی از پیش شرط‌ های قبولی امریه در وزارت جهاد کشاورزی این است که مدرک و رشته تحصیلی شما با اهداف و وظایف این وزراتخانه هماهنگی داشته باشد. این نهاد هر ساله رشته‌های مورد نیاز خود را برای قبولی امریه در استان‌های مختلف اعلام می‌کند. اگر فارغ التحصیل در یکی از این رشته‌ها هستید، می‌توانید برای اخذ امریه در وزارت جهاد کشاورزی درخواست بدهید:

🟣 علوم و مهندسی محیط زیست
🟣 علوم و مهندسی جنگل
🟣 علوم و مهندسی مرتع و آبخیزداری
🟣 توسعه روستایی
🟣 مدیریت کشاورزی
🟣 کشاورزی اکولوژیک
🟣 مکانیزاسیون کشاورزی
🟣 هواشناسی کشاورزی
🟣 بیوتکنولوژی در کشاورزی
🟣 اصلاح نباتات
🟣 زراعت
🟣 علوم و تکنولوژی بذر
🟣 صنایع غذایی
🟣 آبیاری و زهکشی
🟣 مهندسی منابع آب و خاک
🟣 اقتصاد کشاورزی
🟣 سازه‌های آبی
🟣 شناسایی و مبارزه با علف‌های هرز
🟣 مهندسی مکانیک بیوسیستم
🟣 بیماری شناسی
🟣 مهندسی تولیدات دامی و گیاهی
🟣 علوم و مهندسی شیلات
🟣 تولید و پرورش طیور
🟣 علوم و مهندسی صنایع چوب
🟣 صنایع مبلمان
🟣 علوم دامی و خاک
🟣 ترویج و آموزش کشاورزی
🟣 حشره‌شناسی

مزایای شرکت در امریه وزارت کشاورزی چیست؟

اگر دوست ندارید در محیط‌های نظامی و پادگان‌ها، سربازی خود را طی کنید، شرکت در دوره‌های امریه بهترین جایگزین برای خدمت است.

🟢 با شرکت در دوره‌های امریه همچنین شما به پوشیدن لباس فرم و خدمت 24 ساعته هم نیازی نخواهید داشت.

🟢 ساعت کاری شما در این نوع امریه مانند دیگر کارکنان و کارمندان این وزارتخانه خواهد بود.

🟢 از دیگر مزایای شرکت در دوره‌های امریه به جای سربازی عادی این است که شما در رشته خود و مباحث مربوط به آن، تجربه واقعی کسب خواهید کرد.

🟢 این موضوع باعث می‌شود پس از پایان امریه بتوانید با سابقه کار و تجربه‌ای که کسب کرده‌اید، بهتر و سریع‌تر وارد بازار کار شوید.

🟢 به علاوه شما در دوره امریه حقوق هم دریافت خواهید کرد. این حقوق البته ممکن است تنها کمی بیشتر از حقوق سربازان عادی باشد.

مدارک لازم برای ثبت نام امریه وزارت کشاورزی

یکی از نکات مهم در مورد ثبت نام امریه در این وزارتخانه این است که ثبت نام آن ممکن است زمان خاصی نداشته باشد و برای استان‌ها و شهرهای گوناگون از قبل تعیین نشود. به همین جهت، بهتر است مدارک لازم برای اقدام به ثبت نام در این امریه را بدانید و آن‌ها را از قبل آماده کنید:

  • تصویر از همه صفحات شناسنامه
  • کارت ملی به همراه تصویر از پشت و روی آن
  • تصویری از آخرین مدرک تحصیلی فرد همراه با معدل و یا معرفی نامه دانشگاه به نظام وظیفه
  • برگه اعزام به خدمت که بدون مهر غیبت باشد.
  • مدارک بنیاد ملی نخبگان و با مدارک عضویت در کمیته امداد و بهزیستی
  • تکمیل فرم‌های مورد نیاز به ثبت نام در امریه وزارت کشاورزی در سامانه در نظر گرفته شده برای این موضوع

چگونه از فراخوان امریه وزارت کشاورزی، مطلع شویم؟

این وزارتخانه ممکن است در زمان‌های گوناگون و در زمان ضرورت و نیاز در هر استان به صورت جداگانه فراخوان جذب نیروی امریه را اعلام کند.

مهم‌ترین و رسمی‌ترین مرجع اعلام این فراخوان‌ها، سایت وزارت جهاد کشاورزی است. به طور کلی زمان خاصی برای اعلام امریه‌ها در این وزارتخانه وجود ندارد اما معمولا در آبان ماه ممکن است این ظرفیت‌ها اعلام شود. سامانه رسمی برای اعلام این فراخوان‌ها، dhrd.maj.ir است. شما با مراجعه به این سامانه می‌توانید از اعلامیه‌های جذب کارکنان وظیفه مطلع شوید.

ثبت نام امریه وزارت جهاد کشاورزی

مراحل ثبت نام برای امریه وزارت جهاد کشاورزی

برای ثبت نام در امریه وزارت کشاورزی لازم است تا افراد به سامانه dhrd.maj.ir مراجعه نمایند. اگر امکان ثبت نام برای این نوع امریه وجود داشته باشد، شما می‌توانید در صفحه اصلی این اطلاعیه را پیدا کنید. این فراخوان‌ها در مدت کوتاهی روی این سامانه قرارداده می‌شوند و پس از انقضای زمان، برداشته می‌شوند. پس از این که اطلاعیه را باز کردید، می‌توانید از ظرفیت‌های موجود و استان مربوط به امریه مطلع شوید. حالا برای شروع مراحل کار، باید در سامانه جامع کشوری امریه ثبت نام کنید.

در پایان اطلاعیه مورد نظر، بر روی لینک «سامانه جامع ثبت نام کارکنان وظیفه دولت» کلیک کنید.

در صفحه باز شده بر روی گزینه «ثبت نام در فراخوان جاری» کلیک کنید.

در این مرحله فرمی حاوی اطلاعاتی درباره شرایط عمومی این نوع امریه آورده شده است. پس از مطالعه این شرایط، بر روی با شرایط موافقم کلیک کنید تا وارد بخش بعدی شوید.

در این بخش باید اطلاعات خواسته شده که بیشتر شامل مشخصات شما است را در فرم‌های مربوطه وارد کنید.

در بخش بعدی از شما خواسته می‌شود تا مدارک مورد نیاز که قبلا اسکن کرده‌اید در سامانه بارگزاری کنید.

در پایان پس از تایید اطلاعات وارد شده، از شما شماره تلفنی خواسته می‌شود تا در صورت تایید مدارک، برای مصاحبه با شما تماس گرفته شود.

در پایان اگر همه چیز درست پیش رفته باشد، سامانه به شما یک کد رهگیری می‌دهد. این کد را در جایی یادداشت کنید تا در مراحل بعدی بتوانید با آن وارد سامانه شوید.

مصاحبه حضوری برای قبولی در امریه وزارت کشاورزی

وقتی برای امریه در وزارت جهاد کشاورزی ثبت نام کردید، نام و مشخصات شما در سیستم ثبت شده و کارشناسان این مجموعه، اطلاعات و رزومه شما را بررسی خواهند کرد. انتخاب از بین متقاضیان این نوع امریه با توجه به معیارهای گفته شده در بخش‌های قبلی انجام می‌شود. معمولا افراد برتر با چند برابر ظرفیت انتخاب شده و برای مصاحبه حضوری دعوت می‌شوند. این مصاحبه‌ها در مراکز این وزارتخانه در استان محل سکونت شما انجام می‌شود.

قبولی در امریه وزارت کشاورزی چگونه اعلام می‌شود؟

پس از مصاحبه، وضعیت قبولی شما در سایت سازمان جهاد کشاورزی و در بخش پنل کاربری شما درج خواهد شد. پس از قبولی در امریه، افراد برای دوره آموزشی اعزام می‌شوند. پس از پایان دوره آموزشی نیز خدمت تحت عنوان امریه در وزارت جهاد کشاورزی آغاز می‌شود.

سخنی از مشاوران آویژه

اگر در یکی از رشته‌های مربتط با کشاورزی از دانشگاه فارغ التحصیل شده‌اید و معدل خوبی دارید، می‌توانید به جای گذراندن سربازی به طور عادی، در وزارت جهاد کشاورزی امریه شوید. شرکت در دوره‌های امریه مزایای زیادی برای شما به همراه دارد اما طول آن 24 ماه کامل است. اگر برای ثبت نام در امریه جهاد کشاورزی و موضوعات مرتبط با آن نیاز به مشاوره داشتید، می‌توانید با مشاوره نظام وظیفه آویژه در ارتباط باشید.

سوالات متداول

اولویت جذب سرباز امریه در جهاد کشاورزی چگونه است؟

اولویت براساس بومی بودن فرد مشمول صورت میگیرد. به این ترتیب که جذب سرباز امریه هر شهرستان از شهرستان مربوطه میباشد . اگر فردی به اجبار در یکی از شهرستان های همجوار محل زندگی خود اعزام شود کلیه هزینه های خوراک، سکنا دادن به سربازان و غیره بر عهده شهرستان مربوطه است و تا پایان خدمت فرد مشمول باید در همان شهرستان خدمت کند و جا به جا نمیشود .

کسری خدمت سربازی برای متقاضیان امریه جهاد کشاورزی چگونه است؟

بسیاری از سازمان ها کسری خدمت سربازی را نمیپذیرند اما وزارت جهاد کشاورزی این طور نیست و کسری خدمت سربازان در صورت همکاری با بسیج تا 3 ماه پذیرفته میشود و از جذب مشمولانی که بیش از 3 ماه کسری خدمت دارند، خودداری میکنند .

متقاضیان امریه در جهاد کشاورزی حداقل چند ماه فرصت دارند تا برای امریه اقدام کنند ؟

این افراد حداقل 4 ماه قبل از اعزام، میتوانند در صورت داشتن شرایط سازمان و ارسال مدارک به اداره جهاد کشاورزی برای امریه شدن اقدام کنند .

لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

شرایط ثبت نام امریه وزارت جهاد کشاورزی | مدارک لازم + رشته های مربوطه

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید
کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای عضویت در کانال آخرین اخبار نظام وظیفه و اطلاع از اخبار معافیت، امریه، کسری خدمت، خروج از کشور و ... کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

پنجشنبه

1403/1/9

جمعه

1403/1/10

شنبه

1403/1/11

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید