آیا با تالیف کتاب می توان از خدمت معاف شد؟

آیا با تالیف کتاب می توان از خدمت معاف شد؟

ارائه مقالات برتر آموزش پژوهشی و تالیف کتاب از جمله روش هایی است که مشمولان سربازی به منظور برخورداری از کسری خدمت سربازی و استفاده از مزایای نخبگی می توانند از آن استفاده کنند.

بنیاد نخبگان هر سال لیست مواردی که سربازان با برخورداری از آنها می توانند به عضویت این بنیاد درآمده و از مزایای آن استفاده کنند را اعلام می کند.

از جمله نکاتی که افراد با توجه به آن می توانند از شانس بالایی در عضویت این بنیاد برخوردار باشند، می توان به نگارش مقالات برتر پژوهشی و تالیف کتاب اشاره کرد.

از شما دعوت می کنیم در ادامه این مطلب با مرکز مشاوره آویژه همراه باشید تا به بررسی موضوع معافیت از خدمت با تالیف کتاب بپردازیم.

شرایط تالیف کتاب برای معافیت و کسری خدمت چگونه است؟

شرایط تالیف کتاب برای معافیت و کسری خدمت برای افراد تحصیل کرده ای که می خواهند به خدمت سربازی بروند، موضوع جالب توجهی است؛ چرا که راه خوبی برای کم کردن مدت زمان دوره سربازی می باشد.

همانطور که میدانید انجام پروژه ها و طرح های تحقیقاتی تحت نظر بنیاد نخبگان نیروهای مسلح، با کسری خدمت شش ماه و یا بیشتر از شش ماه همراه است؛ لذا می توان از تالیف کتاب نیز به عنوان یکی از همین پروژه ها نام برد.

از آنجایی که این طرح ها تحت نظارت بنیاد نخبگان نیروهای مسلح انجام می شود، لذا کسب رضایت و تاییدیه این سازمان برای تالیف کتاب، یکی از اصلی ترین شرایط می باشد.

یکی دیگر از شرایط تالیف کتاب جهت معافیت و کسری خدمت، این است که سربازان باید سازمان ها و ارگان هایی ارائه دهنده پروژه که در حوزه تخصصی آنها فعالیت می کنند و مورد تایید بنیاد نخبگان است را پیدا کنند و با این مراکز همکاری کنند.

لازم به ذکر است که انجام پروژه کسر خدمت تنها به سربازان با مدارک تحصیلی بالاتر و یا نخبگان عضو بنیاد ملی نخبگان محول می شود.

طبق قوانین نظام وظیفه، درخواست چاپ کتاب برای دریافت کسری تنها برای آن دسته از مشمولان وظیفه که دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد و بالاتر هستند، امکان پذیر است و افراد دارای مدرک کارشناسی که حتی دو کتاب نیز تالیف کرده باشند، نمی توانند از کسری خدمت استفاده کنند؛ چرا که این طرح ها تنها برای نخبگان می باشد.

اغلب تصور می شود که معدل و دانشگاه محل تحصیل نیز یکی از شرایط لازم برای دریافت این نوع کسری خدمت می باشد و محدودیت هایی از این نظر وجود دارد؛ اما باید گفت که معدل و دانشگاه محل تحصیل مشمولان در میزان کسری تاثیری نخواهد داشت.

شرایط تالیف کتاب برای معافیت و کسری خدمت چگونه است؟

آیا امکان معافیت از سربازی با تالیف کتاب وجود دارد؟

تصوری که در بین برخی از مشمولان وجود دارد، این است که با تالیف یک یا چند کتاب می توانند به طور کامل از رفتن به خدمت سربازی معاف شوند؛ این درحالی است که واقعیت چیز دیگری است و معاف شدن تنها به واسطه تالیف کتاب امکان پذیر نیست.

طبق قوانین نظام وظیفه، افرادی که کتابی را به عنوان پروژه کسر خدمت تالیف می کنند، از کسری بین 4 تا 6 ماه و یا گاهی بیشتر، بهره مند خواهند شد، که کم و زیاد شدن این مدت به کیفیت پروژه انجام شده بستگی دارد.

برخلاف سایر پروژه های کسر خدمت، تالیف کتاب نیازی به دفاع ندارد و مدت زمان کسری معمولا میزان مشخصی است. باید توجه داشته باشید که امکان دریافت کسری از خدمت برای دو پروژه تالیف کتاب به طور همزمان وجود ندارد.

متقاضیان می توانند به رای داوران و سازمان وظیفه درباره مدت کسری اعتراض کنند؛ در این موارد حداکثر مدت کسری که برای مشمول در نظر گرفته می شود، 8 ماه است.

شرایط تالیف کتاب برای معافیت و کسری خدمت

چگونه می توان از طریق تالیف کتاب برای معافیت و کسری خدمت اقدام کرد؟

روند اداری که مشمولان برای دریافت پروژه تالیف کتاب باید طی کنند، نسبت به اخذ دیگر انواع پروژه های کسر خدمت آسانتر است؛ همین امر باعث شده که تالیف کتاب برای برخورداری از کسر خدمت طرفداران خود را داشته باشد.

اغلب مراحل لازم برای تالیف کتاب و دریافت کسری خدمت، مانند دیگر انواع پروژه های کسر خدمت می باشد؛ مثلا در هر دو مورد برای گام نخست، مشمول باید به بنیاد نخبگان نیروهای مسلح مراجعه کند و با دریافت تاییدیه بنیاد، از این سازمان برای تالیف کتاب مجوز دریافت کند.

دومین قدم مراجعه به سازمان هایی است که تحت نظارت بنیاد نخبگان نیروهای مسلح و در حوزه تخصصی مشمول، اقدام به تالیف کتاب می کنند. مشمول باید عنوان کتاب و موضوع تخصصی خود را به این سازمان اعلام کند تا درصورت تایید برگه همکاری را از این ارگان دریافت کند.

چنانچه عنوان کتاب مورد تایید نباشد، مشمول باید برگه ای تحت عنوان گواهی عدم نیاز را از ارگان مذکور دریافت کند تا بتواند درخواست خود را به مراکز دیگری اعلام کند.

با توجه به اینکه تالیف کتاب نیازی به دفاع ندارد، بعد از اتمام پروژه، کتاب تالیف شده توسط داوران مورد بررسی قرار می گیرد و مدت زمان کسری مشخص می شود.

چگونه می توان از طریق تالیف کتاب برای معافیت و کسری خدمت اقدام کرد؟

مدارک لازم برای تالیف کتاب برای معافیت و کسری خدمت شامل چه مواردی است؟

همانطور که قبلا هم اعلام کردیم، مشمولان برای تالیف کتاب و برخورداری از کسر خدمت باید تاییدیه ای از بنیاد نخبگان دریافت کنند، دریافت این تاییدیه در صورتی امکان پذیر است که مدارکی به این ارگان ارائه شود.

پونزاین مدارک باید تایید کننده توانایی علمی مشمول باشد، که برخی از آنها به قرار زیر است:

تصویر آخرین مدرک تحصیلی یا گواهی پایان دوره که این مورد بایستی مدرک کارشناسی ارشد، دکتری و بالاتر باشد.

اصل شناسنامه و کارت ملی فرد مشمول

عنوان کتابی که می خواهید تالیف کنید.

چند قطعه عکس

رزومه و سوابق کاری و علمی و…

درصورت تایید مدارک تحصیلی و علمی توسط بنیاد نخبگان، شما می توانید مراحل بعدی را برای تالیف کتاب و گرفتن کسری انجام دهید.

نظام وظیفه

خدمات مشاوره نظام وظیفه آویژه

در ادامه مقاله به بررسی و ارائه لیستی از خدماتی که توسط مرکز مشاوره آویژه به شما همراهان عزیز ارائه می شود، اشاره کرده ایم.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

مشاوره کسری خدمت

در صورت داشتن یکسری شرایط می توانید از کسری خدمت استفاده نمایید.

پونزانواع کسری خدمت سربازی عبارتند از:

مشمولان خدمت سربازی می توانند با داشتن شرایط از انواع کسری خدمت استفاده کنند.

مشاوره معافیت سربازی

پونزانواع معافیت های نظام وظیفه عبارتند از:

افراد طبق شرایطی که دارند می توانند از هر یک از انواع معافیت های سربازی استفاده نمایند.

نحوه دریافت امریه

افراد مشمولی که می خواهند برای دریافت امریه خدمت سربازی اقدام نمایند؛ باید از مراحل و شرایط آن کاملا اطلاع داشته باشند تا بتوانند از این فرصت استفاده نمایند.

برای دریافت امریه سربازی، باید رشته تحصیلی شما با سازمانی که می خواهید از آن امریه بگیرید، متناسب باشد؛ مقطع تحصیلی فرد بسته به سازمان مورد نظر، از دیپلم تا دکتری را شامل می شود.

از جمله مواردی که در گرفتن امریه بسیار مهم است، نداشتن غیبت سربازی می باشد.

شرایط تالیف کتاب

اعزام به خدمت

هر فرد ذکور ایرانی، وقتی به سن 18 سالگی تمام می رسد، مشمول قانون خدمت وظیفه قرار می گیرد.

فرد مشمول در این موقعیت باید برای اعزام به خدمت سربازی آماده شود، این فرد باید اقدام به دریافت دفترچه خدمت وظیفه از دفاتر خدماتی نماید؛ همچنین درخواست خود را در سامانه انجام دهد.

بعضی از مشمولین نیز به جای اعزام به خدمت، از انواع معافیت ها و کسری های خدمت سربازی استفاده می نمایند.

قوانین نظام وظیفه خدمت سربازی

طبق قانون، سن مشمولیت بین 18 تا 50 سالگی است؛ ولی باز هم در برخی شرایط ممکن است بر حسب ضرورت به 60 سالگی هم برسد.

مطابق قوانین نظام وظیفه، مدت خدمت مشمولین در مناطق عادی و نظامی، 21 ماه است و برای مشمولینی که در سازمان ها و ارگان های غیرنظامی خدمت می کنند، 24 است.

از آنجا که قوانین وظیفه عمومی دائماً در حال تغییر و تحول است، افراد باید از قوانین بروز و تغییر یافته اطلاع داشته باشند، تا شاید بتوانند از امتیازات مربوط به گرفتن انواع معافیت های سربازی، کسری خدمت، امریه و غیره استفاده کنند.

خروج از کشور

افرادی که به سن مشمولیت نرسیده اند، برای خروج از کشور مشکلی ندارند و نیاز به گرفتن مجوزی نمی باشد؛ اما فردی که به سن مشمولیت رسیده است، حداکثر 1 سال بعد از ترک تحصیل، اخراج یا فراغت از تحصیل باید خود را به وظیفه عمومی معرفی نماید.

دانش آموزان یا دانشجویانی که معافیت سربازی دارند، در خروج از کشور از سوی وظیفه عمومی هیچگونه ممنوعیتی ندارند. مشمولان جهت سفرهای زیارتی، علمی، غیر زیارتی، کاری، مطالعاتی، ورزشی، ماموریتی و…، باید جهت خروج از کشور از وثیقه استفاده نمایند.

مشمولین خدمت

افراد مشمولی که به سن اعزام به خدمت رسیده اند یا برای خدمت سربازی اعزام می شوند یا اینکه مشمول غیبت می شوند. گاهی مشمولین بر اثر نا آگاهی وارد دوره غیبت می شوند؛ بنابراین اطلاع از قوانین اعزام به خدمت خیلی ضروری می باشد.

با وجود اینکه برخی از مواقع فرد مشمول وارد دوره غیبت می شود، اما می تواند با استفاده از شرایطی، از گزینه غیبت موجه استفاده نماید.

توجیه غیبت

در شرایطی مثل داشتن بیماری، حوادثی که باعث صدمات جسمی و روانی فرد مشمول شده و مانع اعزام به خدمت او شده است، بستری شدن در بیمارستان بر اثر بیماری، فوت کردن یکی از اعضای درجه یک خانواده مشمول، مشکلات اداری ایجاد شده در دفترچه اعزام به خدمت فرد و…، اینگونه موارد می تواند موجب توجیه غیبت مشمول خدمت شود.

برخی مشمولین هم درخواست تمدید و یا تعجیل خدمت را دارند، که بر اساس ارائه مدارک، این اقدام یکبار برای فرد انجام می شود. اگر غیبت موجه نباشد، فرار از خدمت محسوب می شود.

تالیف کتاب برای مشمولان سربازی

سخن آخر

یکی از راه های کسر خدمت سربازی برای آقایان، چاپ مقاله ISI، چاپ مقاله علمی و پژوهشی و تالیف کتاب در حوزه های تخصصی است، که مورد تایید بنیاد نخبگان باشد.

میزان کسری خدمت برای تالیف کتاب مشمولان، از 4 تا 6 ماه و در بعضی از مواقع بیشتر از شش ماه (بسته به نظر داوران بنیاد نخبگان نیروهای مسلح) می باشد.

ذکر این نکته ضروری است که بحث معافیت کامل شایعه ای بیش نبوده و صحت ندارد.

در این مقاله بر آن بودیم که به سوال مشمولان نظام وظیفه در خصوص معافیت سربازی از طریق تالیف کتاب پاسخ داده و ابهام آنان را در این زمینه برطرف نماییم. چنانچه نیاز به دریافت راهنمایی یا مشاوره داشته باشید، با مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید تا کارشناسان این مجموعه شما را در کمترین زمان ممکن راهنمایی نمایند. از همراهی شما سپاسگزاریم.

سوالات متداول

سوال علامتتالیف کتاب و مقاله در معافیت و اخذ کسری خدمت مشمولین چه نقشی می تواند داشته باشد؟

تالیف مقالات معتبر در سطح داخلی و حتی خارجی، در افزایش امتیاز مشمولین و برخورداری از امتیازات بنیاد نخبگان تاثیر بسزایی دارد. این امر می تواند منجر به دریافت پروژه های کسر خدمت برای این افراد شود.

سوال علامتافراد برای اخذ پروژه کسر خدمت می بایست دارای چه مدارکی باشند؟

کارشناسی ارشد و بالاتر.


لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

آیا با تالیف کتاب می توان از خدمت معاف شد؟

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید
کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای عضویت در کانال آخرین اخبار نظام وظیفه و اطلاع از اخبار معافیت، امریه، کسری خدمت، خروج از کشور و ... کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

جمعه

1403/1/10

شنبه

1403/1/11

یکشنبه

1403/1/12

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید