توجه اولیاء به مدارس تیزهوشان و افت مدارس عادی

گسترش مدارس تیزهوشان

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: درباره مدارس تیزهوشان به طور طبیعی این دغدغه وجود دارد که ما با گسترش مدارس تیزهوشان مدارس عادی دولتی را دچار افت کردیم، زیرا مدارس از تنوع استعدادها خالی شدند و از سوی دیگر این جداسازی به نفع دانش آموزان فارغ التحصیل از مدارس تیزهوشان هم نیست زیرا باعث می شود خودشان را تافته جدابافته بدانند و توانایی تعامل و سازگاری آنها با جامعه کاهش یابد.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

به گزارش ایسنا، علی زرافشان درباره چالش‌های تنوع مدارس اظهار کرد: به نظر می‌رسد تقسیم بندی مدارس به دولتی و غیردولتی نتواند ما را در نتیجه گیری درست کمک کند، باید ابتدا چند اصل را درنظر بگیریم و میان نوع مدرسه و روش مدرسه‌داری تفاوت قائل شویم.

وی افزود: در سند تحول بنیادین اصل اول را بر عدالت تربیتی گذاشته شده و اصل دوم پرهیز از جداسازی و تفکیک است که باید به حداقل برسد. رویکرد فعلی ما در آموزش و پرورش به جای جداسازی، فراگیری است زیرا افراد قرار است در جامعه با استعدادهای متفاوت در کنار همدیگر زندگی کنند و این را باید از مدرسه فرا بگیرند، پس تفکیک و جداسازی دانش‌آموزان روش درستی نیست و نباید اتفاق بیافتد.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به تقسیم بندی‌های 18 گانه مدارس گفت: تفکیک‌هایی که درباره مدارس عنوان می‌شود لزوما صحیح نیست زیرا برخی روش‌ها در نوع مدرسه‌داری و روش دسترسی به مدارس متفاوت هستند و این ارتباطی با تنوع مدرسه ندارد. به عنوان مثال مدارس روستامرکزی و بزرگسالان، آموزش از راه دور و عشایری را هم تفکیک می‌کنند در حالی که در روش دسترسی متفاوت اند و اینها در راستای تحقق عدالت آموزشی ایجاد شده‌اند و اجتناب ناپذیر هستند.

زرافشان با بیان اینکه یکی از روش‌های تربیت استعدادها در خارج مدرسه، غنی‌سازی برنامه‌هاست گفت: ایجاد مراکزی در خارج مدرسه و شرکت در مسابقات و جشنواره‌ها از راهکارهای پرورش استعدادها در خارج مدرسه است و می‌تواند جایگزین تفکیک مدارس شود.

وی ادامه داد: درباره مدارس تیزهوشان به طور طبیعی این دغدغه وجود دارد که ما با گسترش مدارس تیزهوشان مدارس عادی دولتی را دچار افت کردیم زیرا مدارس از تنوع استعدادها خالی شدند و از سوی دیگر این جداسازی به نفع دانش آموزان فارغ التحصیل از مدارس تیزهوشان هم نیست زیرا باعث می شود خودشان را تافته جدابافته بدانند و توانایی تعامل و سازگاری آنها با جامعه کاهش یابد.

در صورت نیاز به مشاوره در خصوص انتخاب مدرسه ٬ تفاوت مدارس ٬ لیست مدارس تیزهوشان هر منطقه و شرایط ثبت نام و ورود به تیزهوشان و همچنین دروسی که دانش آموزان می بایست برای آزمون تیزهوشان به آن توجه نمایند ٬ هم اکنون می توانید تهران 9099071985 و سایراستانها 9099071985 تماس حاصل فرمایید .

منبع خبر : ایسنا
لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

توجه اولیاء به مدارس تیزهوشان و افت مدارس عادی

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید
در این مقاله بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات
- یک نظر:
  1. سلام
    نمره آزمون تیزهوشان به تنهایی نمیتونه دلیل تیزهوش بودن دانش آموز باشه
    تعداد اندکی از دانش آموزان استعداد برتری نسبت به سایرین دارند بعضی ها بدون داشتن شرایط لازم فقط با تزریق دانش موقت و پول هنگفت و دبیر خصوصی و کلاس های فوق العاده و بدون اینکه تیزهوشی در وجودشان ریشه داشته باشد وارد مدارس تیزهوشان میشوند و خودشان گفتن که خیلی شانسی قبول شدیم یا گفتن که کشش اون مدرسه رو ندارن و باز هم به زور کلاس های فوق العاده در کنار سایر تیزهوش ها اونجا ادامه میدن و بر عکس دانش آموزان باهوشی که انتظار قبولی و حق رفتن به این مدارس را دارند بنا به هر دلیلی در این یک آزمون موفق نمی شوند ولی واقعا تیزهوش هستند و در همه سال های تحصیل و ازمون های مختلف جز بهترینها بودن از ورود به این مدارس محروم می شوند و ضربه روحی زیادی به آنها وارد میشود بایستی در کنار نمره آزمون هوش واقعی بچه ها و سایر سوابق تحصیلی آنها و تشخیص و ارزیابی معلم هم سهم داشته باشه فرزند من همه ساله و در هر آزمونی جز بهترینها و باهوش های کلاس بود طوری که معلمش همیشه می گفت اگه این نره تیزهوشان پس کی بره و به قبولی اون اطمینان صددرصد داشتیم منم خودم مدرس هستم و واقعا به باهوشی و زرنگ بودن فرزندم ایمان دارم ولی متاسفانه دور از انتظار همه با اختلاف نمره خیلی کم نسبت به نفر اخر قبول نشد و خیلی در روحیه اش تاثیر بد گذاشت ( البته در آزمون نمونه نفر در رقابت با همین بچه ها نفر سوم شد )و برعکس کسانی قبول شدن که دور از انتظار معلم و بچه ها بود بچه های که درس ضعیفی داشتن البته در خیلی از مدارس همچین اتفاقی افتاد هم بچه های خوب قبول شدن هم بچه های ضعیف کسانی که خوب بود حقشون بود ولی بچه های ضعیف اصلا حقشون نبود فقط جای بچه های باهوش رو اشغال کردن
    به نظر شما الان حق کسانی بود که به این مدارس برن ؟؟؟؟؟

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

سه شنبه

1403/1/14

چهارشنبه

1403/1/15

پنجشنبه

1403/1/16

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید