جزئیات کسری خدمت جبهه پدر

جزئیات کسری خدمت جبهه پدر

جزئیات کسری خدمت جبهه پدر

کسری خدمت جبهه پدر چیست و شامل چه افرادی خواهد شد ؟ قبل از توضیحات در مورد مسائلی مانندکسری خدمت جبهه پدر ،مدت زمان کسری خدمت ، مدارک مورد نیاز کسری خدمت سربازی و معافیت های مختلف باید مشمولین بدانند که رفتن به خدمت سربازی امری واجب برای همه ی پسران در کشور می باشد . نه تنها ایران بلکه بسیاری از کشورهای دیگر نیز از این قانون در کشور خود استفاده می کنند . برای کسری خدمت باید به مشاوره نظام وظیفه بپردازید.

در ایران نیز این قانون برای پسرانی که به سن 18 سال می رسند واجب می شود . اما باعث خوشحالی درصد زیادی از جوانان است که می توانند از برخی قوانین استفاده کرده و به خدمت سربازی نروند . یا برخی دیگر با رعایت قانون می توانند از انواع کسری خدمت مانندکسری خدمت جبهه پدر ، کسری خدمت نخبگان ، کسری خدمت متاهلین دارای فرزند ، کسری خدمت بسیجان فعال و سایر کسری های خدمت سربازی استفاده کنند .

از طرف دیگر خواهیم دید که برخی مشمولین از امریه سربازی بهره برده و اینگونه سختی رفتن به خدمت سربازی را کم خواهند کرد . پس بنابراین کسانی که شرایط گرفتن انواع معافیت ها را ندارند می توانند از مزایای دیگری که سازمان نظام وظیفه برای مشمولین قرار داده است استفاه کنند . یکی از این راه ها کسری خدمت یا برای برخی دیگرکسری خدمت جبهه پدرمی باشد . اما اینکه غیر از فرزندان ایثارگران و جانبازان چه افرادی می توانند با ارائه ی مدارک کسری خدمت از این مزایا بهره مند شوند ؟ در ادامه به همه ی آن ها اشاره خواهیم کرد .


بیشتر بخوانید: چگونه کسری خدمت سربازی بگیریم؟


مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

قوانین کسری خدمت جبهه پدر

قوانین کسری خدمت جبهه پدر اگر چه در سال های اخیر با تغییراتی همراه بوده است . اما فرزندان ایثارگر و جانبازان و آزادگان می توانند با ارائه یمدارک کسری خدمت ایثاگری ، ازقوانین کسری خدمت جبهه پدراستفاده کرده و کسری خدمت بگیرند . اما اینقوانین کسری خدمت جبهه پدردارای شرایط خاصی می باشد که مشمولین باید از آن ها مطلع شوند .

  • مشمولین برای استفاده از قوانین و مقررات کسری های خدمت جبهه والدین باید مدارک و مستندات آن را از اداره مربوطه دریافت کرده و سپس این مستندات باید به سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا تخویل داده شود . این مورد یکی از مهم ترین قوانین و ضوابط کسری خدمت محسوب می شود . زیرا با نبود مستندات مشمولین نمی توانند از این قوانین و شرایط بهره مند بوده و از کسری های خدمت جبهه برای والدین استفاده کنند .
  • تمام افرادی که فرزندان جانبازان و ایثارگران هستند برای ثبت نام و استفاده از مقررات و ضوابطکسری خدمت، باید به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی یا همان پلیس + 10 مراجعه کرده و درخواست خود را به ثبت برسانند .
  • مشمولین می توانند به میزان هر درصد جانبازی پدر یا هر ماه حضور در جبهه و اسارت می توانند میزان مشخصی از کسری های خدمت استفاده کنند .

    بیشتر بخوانید: نحوه دریافت کسری خدمت سربازی و شرایط آن


کسری خدمت جبهه پدر بعد از قطعنامه

کسری خدمت جبهه پدر بعد از قطعنامه

کسری خدمت جبهه پدر بعد از قطعنامه برای فرزندان ایثارگران می باشد .کسری خدمت سربازی جبهه پدر بعد از قطعنامهبر اساس آخرین قوانین اعلام شده از سوی سازمان نظام وظیفه به صورت زیر می باشد .

  • 2 ماه کسری خدمت جبهه والدین برای کسانی که 6 تا 8 ماه سابقه ی حضور در جبه را دارند .
  • 3 ماه کسری خدمت با سابقه ی 9 تا 11 ماه حضور در جبهه داده می شود .
  • 4 ماه کسری خدمت با 12 ماه حضور در جبهه .
  • 5 ماه کسری خدمت جبهه با سابقه ی 15 ماهه صورت می گیرد .
  • 6 ماه کسری خدمت جبهه با استفاده از 18 ماه سابقه جبهه .
  • 7 ماه کسری خدمت نیازمند 23 ماه جضور در جبهه می باشد .
  • 8 ماه کسری خدمت جبهه با 24 ماه سابقه خدمت در جبهه میسر است .
  • 9 ماه کسری خدمت با داشتن 27 ماه جبهه پدر به مشمولین داده می شود .

    بیشتر بخوانید: اطلاعیه ها پروژه کسری خدمت – مشاوره نظام وظیفه


کسری خدمت جبهه پدر برای دو فرزند

کسری خدمت جبهه پدر برای دو فرزند قابل محاسبه خواهد بود . در صورتی که فرزند اول از معافیت برخوردار شده باشد . باقی مانده ی سابقه پدر ایثارگر برای کسری خدمت جبهه پدر فرزند دوم استفاده شده یعنیکسری خدمت جبهه پدر برای دو فرزند مجاسبه می شود . این مهم ترین نکته ای است که مشمولین باید به آن دقت کنند و مابقی سابقه ی ایثارگری پدر را استفاده کرده و از کسری های خدمت برای جبهه پدربهره مند شوند .


بیشتر بخوانید: پروژه کسری خدمت نظام وظیفه چیست


شرایط کسری خدمت جبهه پدر

شرایط کسری خدمت جبهه پدر بر اساس بند د ماده 88 برنامه ی توسعه اینگونه مطرح شده است ک افراد می توانند از کسر خدمت جبهه پدر به میزان مشخص استفاده کنند .شرایط کسری خدمتبرای کسانی که سابقه ی 30 ماه حضور در جبهه را داشتند معافیت دائم در نظر گرفته می شد . هم چنین کسانی که کم تر از این مقدار سابقه ی حضور در جبهه را داشتند به میزان هر ماه جضور در جبهه ی آن فرزندشان می توانست بهه مدت 9 روز از کسری خدمت جبهه استفاده کند .

اما سردار کمالی در سخنرانی جدید تاکید داشتند که تا شهریور ماه سال 98 کسانی که 28 ماه سابقه جبهه دارند نیز می توانند از شرایط کسری خدمت جبهه ای والدین استفاده نکرده و معافیت دائم برای فرزندان خود درخواست کنند . هم چنین در قانون تصویب شده ی جدید میزان کسری خدمت برای جبهه پدر از 9 روز به 12 روز تغییر کرده است .


بیشتر بخوانید: چه کسانی می توانند پروژه کسری خدمت بگیرند


کسری خدمت جبهه پدر برای دو فرزند

کسری خدمت جبهه پدر برای فرزند دوم

کسری خدمت جبهه پدر برای فرزند دوم در شرایطی امکان پذیر است . افرادی می توانند از کسری خدمت جبهه برای فرزندان پسر که فرزند دوم خانواده هستند استفاده کنند که به طور مثال پدر جانباز بالای 25 درصد بوده و سابقه ی 10 ماه جبهه را نیز دارد . بنابراین فرزند اول این جانباز از طریق 25 درصد جانبازی می تواند از خدمت سربازی معاف شود . پس کسری خدمت جبهه برای فرزندان دوم اعمال شده و به ازای هر ماه فرزند دوم می تواند از 12 روز کسری خدمت معاف شود .

مشمولین عزیزی که فصد دارند از انواع معافیت ها ، کسری های خدمت و از امریه سربازی استفاده کنند و درمورد این مسائل هیچ اطلاعات کافی ندارند می توانند با مرکز مشاوره نظام وظیفه در تماس باشند . این مرکز و هم چنین مرکز مشاوره کسری خدمت انواع مشاوره ها در زمینه یمشاوره کسری خدمت سربازی ، مشاوره معافیت خدمت و سایر مشاوره ها را از طریق متخصصین در اختیار مشمولین قرار خواهد داد . عزیزان و علاقه مندان می توانند تمام سوالات خود در خصوصمشاوره نظام وظیفهرا از مشاورین ما در مزکز مشاوره آویژه جویا شوند .


بیشتر بخوانید: آیین نامه های پروژه کسری خدمت


انواع کسری های خدمت

باید بگوییم افرادی که برای گرفتن کسری خدمت در الویت هستند شامل مشمولین زیر می باشند :

  1. مشمولین با مدرک فوق لیسانس و بالاتر می توانند با انجام پروژه های سازمان ملی نخبگان از کسری خدمت بهره مند شوند .
  2. مشمولین و فرزندان جانبازان با توجه به درصد جانبازی پدر می توانند از کسری خدمت استفاده کنند .
  3. مشمولینی که پدرشان در جبهه بوده ، به میزان هر ماه جبهه پدر می تواند ازکسری خدمت جبهه پدراستفاده کرده و کسری خدمت سربازی بگیرد .

ولی مشمولین در نظر داشته باشند که اولویت گرفتن کسری خدمت با کسانی خواهد بود که غیبت نداشته باشند و در حال خدمت باشند . اما برخی فرزندان ایثارگران علاوه بر کسری خدمت نیز می توانند از معافیت دائم بهره مند شوند . این افراد باید دارای شرایط زیر باشند :

لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

جزئیات کسری خدمت جبهه پدر

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید
کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای عضویت در کانال آخرین اخبار نظام وظیفه و اطلاع از اخبار معافیت، امریه، کسری خدمت، خروج از کشور و ... کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات
- 233 نظر:
  1. باسلام
    من درفروردین ۶۷ بعنوان سرباز وظیفه به جبهه عزام شدم تاقبل قطعنامه ۴ماه ۲۷روز وبعد قطعنامه بمدت ۱۰ماه درمنطقه عملیاتی فاو، شلمچه وابادان خدمت کرده ام . لطفا بفرمایید چه مدت میتونم برای فرزندم که هم اکنون درنیروی مرزبانی کردستان درشهر بانه خدمت میکنه کسری خدمت بگیرم ‌.
    باتشکر بی پایان

    1. با سلام به ازای هر یک ماه ۱۲ روز و بابت منطقه عملیاتی بعد جنگ بابت هر ماه 9 روز کسری دریافت خواهید کرد

  2. سلام وقتتون بخیر
    من دو برادر بزرگتر دارم که برادر اولم معافیت پزشکی گرفته برادر دومم هم بعد از اتمام درسش سربازی نرفته (حدودا ۶،۷ ساله که درسش تموم شده)میخواستم بدونم من می‌تونم از کسری ایثارگری و جانبازی پدرم استفاده کنم؟

    1. با سلام خانم سیری هستم از کسری می توانید استفاده کنید

  3. سلام خسته نباشید
    من از طریق پدرم که سابقه جبهه داشته ،دو ماه و نیم
    روز کسری بهم تعلق گرفت ،حالا من باید چطور مراحل اداری رو طی کنم که این کسری ثبت سیستم روی پرونده ام بشه ؟؟

    1. سلام جزایری هستم.از ارگان خدمتی پدر برای کسری نامه تهیه می کنید و به پلیس + 10 مراجعه نمایید

  4. سلام
    برادر بزرگتر تمام کسری جبهه پدر را استفاده کند وبعد اتمام سربازی وارد نیروی انتظامی شود ایا همون کسری به برادر کوچکتر تعلق میگیرد یاخیر

    1. با سلام، خیر کسری که استفاده شده باشید تحت هیچ شرایطی نمیشود که مجددا از آن استفاده نمود، مابه التفاوت آن را میشه استفاده نمود

  5. سلام
    پدر من از سال 62 تا 64 در سلماس24 ماه خدمت کرده و سابقه بسیج هم دارند
    میخواستم ببینم به من کسری تعلق میگیرد یا خیر ؟
    مچکرم.

    1. سلام بله به ازای هر ماه از خدمت 12 روز کیری دریافت میکنید.

  6. سلام پدر من ۹ماه سابقه جبهه داره اما ۶ماهش رو گواهی داشته و برادرم براساس همین ۶ماه ۲ماه کسری گرفته حال پدرم برای اون ۳ماه هم رفته گواهی حضور گرفته الان من میتونم از اون ۳ماه که برادرم استفاده نکرده ۱ماه کسری بگیرم؟

    1. بله به ازای هر یکماه ایثارگری پدر ۱۲روز کسری به شما تعلق میگیره

  7. سلام من ۲۳ سالمه پدرم ۲۴ ماه جبهه بوده ایثارگر هم هست سنشم ۶۰ سالشه خواستم بپرسم بهم کسری تعلق‌ میگیره ؟؟

    1. سلام وقت بخیر به ازای هر ماه جانبازی پدرتان ۱۲ روز کسری خدمت به شما تعلق می‌گیرد

  8. سلام وقت بخیر، پدر بنده 28 ماه سابقه ایثارگری داره برادر بنده اخرای خدمتش بود که بهش کسری تعلق گرفت منتهی زمانی که پدرم برای کسری اقدام کرد سوابقش 18 ماه بود و توی سیستم هم همین 18 ماه درج شده بود بعد از کسری گرفتن واس برادرم و اتمام خدمتش پیگیری کردن و 10 ماه به سوابقش اضاف شد که شد 28….میخواستم بدونم امکانش هست از 10 ماه که جدید اضاف شده برای کسری اقدام کرد؟ با تشکر

    1. سلام بله میتوانید از این 10 بار برای گرفتن کسری استفاده کنید

  9. سلام آقا تورو حضرت عباس جواب بدین پدر من 22 ماه جبهه ژاندار مری پاوه بوده 5 ماه داوطلبانه مهران بعد جنگ هم یک سال و نیم به عنوان مهندس نقشه بردار تو منطقه عملیاتی چنگوله و دشت عباس بوده با این شرایط ایا معافیت به من تعلق میگیره اگه نه به چه میزان کسری و شرایط کسری بعد قطعنامه چیه اصلا سوسول نیستم برای سربازی کمربند مشکی تکواندو دارم و چون پرستار هستم سربازیم آسونه ولی خیلی زوره دو سال آدم عقب بیافته اونم تو این سن که آدم مغزش خوب کار میکنه برای ارشد و دکترا

  10. باسلام۲۱ماه سال ۷۱ منطقه دارم وفرزنداولم ۷ما تعلق گرفت ودراولین هفته اتمام خدمت تصادف وفوت کرد وحالا یه فرزند بیشتر ندارم ایا کسر تعلق میگیرد

    1. سلام وقتتون بخیر اگرفرزنده اول استفاده کرده باش متاسفانه فرزنددوم وبعدنمیتونن استفاده کنم برای معافیت وکسری های دیگرمیتونیدتماس بگیرید بامرکزمشاوره آویژه راهنماییتون میکنیم

  11. سلام وقت بخیر
    پدر من در زمان خود جنگ رزمنده بوده است
    و ۳۶ ماه سابقه جبهه دارد
    فرزند اول یا همان برادر بزرگترم از ان هیچ استفاده ای نکرده است و استخدامی قبول شد
    ایا برای من که فرزند دوم خانواده هستم میتوانم برای معافیت دائم اقدام کنم؟

    1. در صورتی که برادر بزرگتر داشته باشید استفاده از سابقه خدمت در جبهه پدر امکان پذیر نمیباشد مگر اینکه طبق ماده شش بهزیستی یا ماده 9 و یا معافیت از طریق مشکل پزشکی خود اقدام کنید

  12. سلام خسته نباشید پدرم سال67تا 69 در اندیمشک 24 ماه خدمت کرده
    کسری خدمت شامل میشه

    1. بله کسری شامل میشود بر اساس اینکه به ازای هر ماه 9 روز کسری ایجاد میشود

  13. سلام و وقت بخیر
    پدر من 35 درصد جانبازی و 9 ماه جبهه داره
    برادر بزرگم معاف از خدمت شده، من میتونم کسری برای خدمت بگیرم؟

    1. سلام شما بابت 14 ماه باقی مانده 168روز کسری دریافت میکنید.

  14. سلام من پدرم سی وچهارسال بسیجی عشایری دارد آیا میتوانم ازمعافیت استفاده کنم البته خودم هم سه سال دارم بسیجی فعال با تشکر

    1. سلام شما فقط با سابقه بسیج خودتان امکان گرفتن کسری دارید.

  15. سلام وقت بخیر
    پدر من ۲۱ ماه سابقه خدمت در جبهه داره برادرم سال ۹۰ اون موقع قانون هرماه ۹ روز کسری رو استفاده کرده الان که شده ۱۲ روز کسری به ازای هر ماه اون سه روز کسری ب منم تعلق میگیره؟

    1. سلام وقت بخیر
      فرزندی که یک بار کسری گرفته ،کل کسری را دریافت کرده است

  16. سلام خسته نباشید
    پدر من سال ۶۸ و ۶۹ در تیپ زرهی ۹۲ اهواز خدمت کردن
    گردان ۷۶۱ تکاوری بودن و در منطقه تلار،خط ۲ مرزی بودن به مدت ۲۱ ماه و ۳ ماه هم آموزشی در تهران
    ایا کسری ایثار گری شامل من میشه؟؟
    خبلی ممنون با تشکر.

    1. سلام وقتتون بخیر اگر مناطق شرایط لازم را دارا باشند امکانش میتواند وجود داشته باشد.

  17. سلام من تا یازدهم درس خوندم ینی دیپلم هم ندارم الان ۲۱ سالمه میخاستم بدونم کسری ایثارگری پدرم بهم تعلق میگیره یا ن؟

    1. با سلام و احترام اگر غیبت داشته باشید کسری بهتون تعلق نمیگیرد.

  18. سلام من تا یازدهم درس خوندم ینی دیپلم هم ندارم الان ۲۱ سالمه میخاستم بدونم کسری ایثارگری پدرم بهم تعلق میگیره یا ن؟

    1. با سلام و احترام اگر غیبت داشته باشید کسری بهتون تعلق نمیگیرد.

  19. سلام خسته نباشید
    پدر بنده از سال 67 حدود 7ماه قبل از قطعنامه به مدت 30ماه خدمت کرده میخواستم بدونم ایا به من کسری خدمت تعلق میگیره یا امکان معاف شدن هست ؟

    ممنون میشم جواب بدین .

    1. سلام وقت بخیر
      برای بررسی میزان کسری خدمت با مشاوران ما تماس بگیرید.

  20. سلام‌ پدر‌ بنده‌ ۲۴‌ ماه‌ در‌ اهواز‌ داخل‌ جبهه‌ بودن‌ کارت‌ ایثار‌ گری‌ هم‌ دارن‌ من‌ میتونم‌ معاف‌ بشم؟؟

  21. سلام پدر من ۳۴ماه خدمت کرده وجانبازه ۱۰درصده ومافیت برای برادم گرفته آیا من میتونم از بقیه کسری استفاده کنم

    1. سلام وقت بخیر
      کسری خدمت برای شما با بررسی شرایط دیگری از جانب شما محاسبه خواهد شد

  22. سلام پدرم ۲۸ ماه جبهه داره
    برادرم سال ۹۳ هفت ماه کسری گرفت الان میتونم مابقیش رو بگیرم
    و اگر ک شدنی هست باید از کجا پیگیری کنم ممنون میشم راهنمایی کنید

  23. آیا سوابق خدمت در مناطق عملیاتی پدربزرگ، می تواند برای نوه ها اعمال شود؟

  24. سلام درود خدمت شما
    ممنون میشم بنده رو راهنمای کنید
    پدر بنده در سال /۲/۱۱ ۱۳۶۸ تا ۱۳۷۰/۵/۱۱
    ۲۷ ماه خدمت کرده و دارای بسیج هست
    آیا به من که فرزندش هستم کسری خدمت تعلق میگیرد ؟

    1. سلام وقت بخیر به ازاری هر ماه دوازده روز کسری خدمت تعلق می گیرد

  25. سلام خسته نباشیدپدرمن جانباز۱۰درصده و۲۴ماه خدمت کرده برادربزرگترم سه ماه خدمت رفت ومعاف شدالان چقدکسری به من تعلق میگیره

  26. سلام ، پدرم 2 سال جبهه دارد
    برادر بزرگم 6 سال پیش 6 ماه از خدمت ش کسر شد
    میخواستم ببینم من هم میتونم 6 ماه کسری بگیرم؟

    1. سلام وقتتون بخیر براساس قوانین جدید امکان کسری خدمت 2 فرزند از کسری خدمت پدر به صورت همزمان نمیباشد

  27. با سلام و خسته نباشید؛
    پدر بنده مدت هفت ماه جبهه داشته و پانزده ماه در منطقه عملیاتی خدمت کرده است؛برادرم از کسری جبهه ایشان استفاده کرده؛ایا کسری منطقه عملیاتی به بنده تعلق میگیرد؟

    1. با سلام اگر برادر شما از این امتیاز استفاده کرده باشد ممکن نیست

  28. سلام لطفا دو ماه به اعزامم مونده دو برادر من رفته سربازی و پدر من ۲۸ماه سابقه جبهه داره ایا میتونم معاف داعم بشم؟

  29. سلام ببخشید من سنم ۱۸سال است و پدرم۲۴ماه جبهه دارد و یک برادر دارم که۲۸سال سن دارد و سربازی نرفته است ، این کسری خدمت شامل بنده میشود؟

    1. سلام. بله در صورت نداشتن غیبت سربازی میتوانید از سهمیه ایثارگران استفاده کنید.

  30. سلام پدرم ۱۸ ماه جبهه داره
    ولی کارت ایثار ندارن
    کسری بهم تعلق میگیره؟؟؟

  31. سلام پدر بنده ۱۸ ماه جبهه داره
    ولی کارت ایثار ندارن ،
    میخواستم بدونم کسری تعلق میگیره بهم یا نه

  32. سلام اینی ک میگن پدرانی ک تا سال ۱۳۷۷ خدمت کردن کسری خدمت ب فرزندان تعلق میگره حقیقت داره

    1. سلام وقت بخیر خیر، ایثارگری به افرادی تعلق میگیرد که در زمان جنگ در جبهه خدمت کرده اند

  33. باسلام پدر بنده 28ماه جبه ایی دارد سال94برادر بزرگترم 6ماه ازخدمتش کسر شد میخواستم بدونم منم میتونم از کسری استفاده کنم یانه باتشکر

    1. سلام وقت بخیر بله شما می توانید از بقیه امتیاز پدر استفاده کنید

      1. سلام چطور میشه استفاده کرد مامیریم نظام وظیفه میگن این امکان وجودنداره بقیش سوخت میشه راهنمایی کنید

  34. سلام پدر من از سال ۶۲ تا ۶۴ در هنگ شاندارمری صحنه کرمانشاه خدمت کرده ایا کسری به من طعلق میگیره خواهشا یکی جکاب بده خواهشا

  35. سلام پدر من از سال ۶۲ تا ۶۴ در هنگ شاندارمری صحنه کرمانشاه خدمت کرده ایا کسری به من طعلق میگیره خواهشا یکی جکاب بده خواهشا

  36. سلام پدر من هنگ ژاندارمری صحنه پادگان شهید رستمی خدمت کرده ایا کسری به من تعلق میگیره ؟‌
    خواهشا تمنا میکنم‌ به جان عزیزتون حواب بدین

  37. سلام پدر من 24ماه منطقه سوسنگرد اهواز حضور در جبهه داشته الان من معاف میشم؟

  38. سلام پدر من 24 ماه در اهواز منطقه سوسنگرد حضور در جبهه داشته الان من معاف میشم؟

  39. با سلام
    پدر من سال 61/1/18 تا 62/7/18 , 18 ماه خدمت و 6 ماه هم علاوه بر این خدمت دوره احتیاط داره که جمعا 24 ماه خدمت هست و محل خدمتش در هنگ سنندج ژاندارمری بوده.
    ایا واسه من کسری تعلق میگیره؟
    و اینکه 24 ماه حساب میشه؟منظور 6 ماه دوره احتیاط هم محسوب میشه؟

    1. 1.سلام مجموع کسری باید مورد بررسی پادگان محل خدمت قرار گیرد، در صورتی که تمام ۲۴ ماه مناطق جنگی خدمت کرده و مدارک موجود باشد بله .

  40. سلام
    پدرم سال ۶۸ تا ۷۰ لشکر ۸۱ زرهی کرمانشاه پادگان ابوذر و از پادگان هم منطقه فرستادنش خط مقدم بوده بنظرم منطقه کوره موش یا قلاویز خدمت کرده گفتم ببینم شامل کسر خدمت میشه مابین قصر شیرین و سرپل ذهاب نرسیده به مرز پرویز خان رسته پیاده بوده

  41. سلام اضافه خدمت ثنوات دارم اگر آن بخشیده شود میتوانم از ۲۸ماه جبه پدرم استفاده کنم؟

  42. سلام . خدمت سربازیه پدرم نیروی دریایی بندر عباس در سال ۶۵و۶۶ بوده . میخواستم ببینم به من کسری خدمت تعلق میگیره یا نه؟

  43. با سلام .خسته نباشید .
    من پدرم جانبازه و به همین دلیل برادرم معاف شده و الان من رفتم خدمت ….ولی شنیدم اگر کسی پدرش منطقه جنگی بوده باشه بازم بهش کسری میخوره و پدرم ۲۷ ماه منطقه جنگی داره .میخواستم بدونم ایا به منم ممکنه کسری بخوره ؟؟؟

    1. سلام خدمت شما،اگر برادر بزرگتر از تعداد ماه های حضور در جبهه استفاده نکرده است،شما به ازای هر یکماه حضور پدر ۱۲روز کسری میگیرید.

  44. سلام.من سال۷۲تا۷۴درنیروهوایی دیدبان پدافندبودم درشهرهای هویزه.سوسنگرد.بستان.سابله.جفیر.رفیع خدمت کردم.باتوجه به بعدازقطعنامه بودن خدمتم آیاکسری خدمت به دوفرزندم که الان درارتش ۱۵ماه خدمت هستند تعلق میگیرد یانه؟
    سپاسگزارم

    1. سلام درود خدمت شما
      ممنون میشم بنده رو راهنمای کنید
      پدر بنده در سال /۲/۱۱ ۱۳۶۸ تا ۱۳۷۰/۵/۱۱
      خدمت کرده و دارای بسیج هست
      آیا به من که فرزندش هستم کسری خدمت تعلق میگیرد ؟

      1. سلام وقت بخیر به ازاری هر ماه دوازده روز کسری خدمت تعلق می گیرد

    1. با سلام پدر من درسال 69تا72 دردرمنطقه در سپاه پاسداران در همدان به مدت 27ماه خدمت کرده است ایا کسری خدمت شامل حال من که در خدمت هستم تعلق میگیرد با تشکر

      1. سلام در صورتی که منطقه خدمت ایشان جزو مناطق عملیاتی باشد به ازای هر ماه خدمت ۹ روز کسری تعلق میگیرد.

  45. سلام
    پدرم سرباز بوده در سال60 تا 62
    24 ماه خدمت کرده در هنگ سنندج
    چند ماه کسری بهم میخوره
    وچه کار باید انجام بدم

  46. سلام
    پدرم در سال 60تا62 سرباز بوده در سنندج
    24 ماه خدمت کرده در هنگ سنندج
    میخوام بدونم چند ماه کسری بهم میخوره
    واینکه برای گرفتن کسری پدر باید حضوران بره هنگ سنندج یا نه
    وموفق انجام این کار چه زمانی هست

  47. سلام من پدرم ۲۵ماه جبهه داشته به برادرم ۱۰ماه کسری دادن از اون ۱۰ماه برادرم ۷ماهشو استفاده کرده ۳ماهش مونده اون مدت کسری الان شامل من میشه

  48. سلام من پدرم ۲۵ماه جبهه داشته به برادرم ۱۰ماه کسری دادن از اون ۱۰ماه برادرم ۷ماهشو استفاده کرده ۳ماهش مونده اون مدت کسری الان شامل من میشه

  49. سلام وقت بخیر اگر حین خدمت از طریق خاصی دوره تکمیلی بسیج رو بگیریم امکان استفاده از کسری رو داریم یا خیر؟

    1. سلام. کسری بسیج صرفا با توجه به دوره تکمیلی به مشمول تعلق نمیگیرد این کسری با توجه به ساعات فعالیت شما در پایگاه محاسبه میشود و تاریخ این فعالیت ها باید قبل از تاریخ اعزام شما باشد.

    2. سلام درود خدمت شما
      ممنون میشم بنده رو راهنمای کنید
      پدر بنده در سال /۲/۱۱ ۱۳۶۸ تا ۱۳۷۰/۵/۱۱
      ۲۷ ماه خدمت کرده و دارای بسیج هست
      آیا به من که فرزندش هستم کسری خدمت تعلق میگیرد ؟

      1. سلام وقت بخیر به ازاری هر ماه دوازده روز کسری خدمت تعلق می گیرد

  50. سلام پدرم ۴سال درجبهه بوده وبنده الان ۴۲سال دارم میتوانم ازکسری خدمت استفاده کنم

    1. سلام. اگر تک فرزند پسر هستید چون مقدار حضور در جبهه در حد معافیت دائم است میتوانید از معافیت ایثارگران استفاده کنید در صورت استفاده افراد دیگر از سهمیه شما به دلیل غیبت مشمول کسر از خدمت نخواهید شد.

  51. با سلام من ۲۴ ماه پدرم در منطقه جنگی بودن میخوام بدونم من تا الان یک بار فرار داشتم ولی قاضی بخشیده است میتونم از کسری استفاده کنم یا خیر؟

    1. سلام. در صورت توجیه فرار و بخشش و نداشتن غیبت سربازی میتوانید از کسر از خدمت استفاده کنید.

  52. با سلام من ۲۴ ماه پدرم در منطقه جنگی بودن میخوام بدونم من تا الان یک بار فرار داشتم ولی قاضی بخشیده است میتونم از کسری استفاده کنم یا خیر؟و اینکه پشت دفترچه ای هم داشته باشم میتونم استفاده کنم یا خیر

    1. سلام. در صورت توجیه فرار و بخشش و نداشتن غیبت سربازی میتوانید از کسر از خدمت استفاده کنید.

  53. سلام پدرمن سال۶۸تا۷۰ مریوان خدمت کرده پدرم میگه اخرای جنگ بودومریم کوماندورومحاصره کردیمو…الان من سربازم زاهدان بودم بخاطرتصادف پدرم یماه غیبت کردم امابعدخدمتموادامه دادم الان کسری بمن تعلق میگیره یانه چون پسرداییم کسری گرفته درحالی ک داییم دهه هفتادتوایلام خدمت کرده ینی چن سال بعدپدرم . الان اگه بمن تعلق میگیره بایدچیکارکنم ازمریوان کاراشوپی بگیرم یاتهران هم میشه

    1. سلام درصورت غیبت کسری شامل حال شما نمیشود مگر توجیحه غیبت انجام شود و باتایید یگان خدمتی و ارائه مدارک کسری شامل میشود به اعزای هر ماه ۱۲ روز

  54. سلام پدر من از سال 65/6 تا 67/9 به مدت ۲۸ ماه در سنندج خدمت کرده ،میخواستم بدونم آیا معافیت کامل شامل من‌میشه ؟ یا ماهی چند روز کسری شامل میشه؟ ممنون

    1. در صورت دریافت کارت ایثار گری پدر امکان معافیت وجود دارد
      برای هر ماه ۱۲روز کسری میخورد
      ۲۴ماه ایثار گری پدر برای فرزند معافیت دایم دارد

  55. سلام بنده به تازگی برگه سبز گرفتم الان میتونم برای دریافت این کسر اقدام کنم یا اینکه باید بعد از وررود به یگان انجام بدم؟

  56. سلام پدر من ۲ سال جبهه بوده برادر من سال ۹۳ رفت خدمت اخر سال ۹۳ فرار کرد متولد ۱۳۷۴ هستش الان فرستادیمش خدمت چن روزه ایا کثری خدمت بهش تعلق میگیره پدرم کارت ایثار گری هم داره ایا کثری بهش تعلق میگیره یا ن اگه میگیره چقدر میشه براش کثری بگیریم چطور باید اقدام کنیم ایا از داخل پادگان بایداقدام کنه یا از بیرون اقدام کنیم جواب بدین ممنون میشه ک دوباره فرار نکنه

    1. غیبت مانع استفاده از کسری ایثارگری میباشد ، در صورت توجیه فرار میتواند استفاده کند ، در غیر اینصورت خیر

  57. سلام پدر من ۲ سال جبهه بوده برادر من سال ۹۳ رفت خدمت اخر سال ۹۳ فرار کرد متولد ۱۳۷۴ هستش الان فرستادیمش خدمت چن روزه ایا کثری خدمت بهش تعلق میگیره پدرم کارت ایثار گری هم داره ایا کثری بهش تعلق میگیره یا ن اگه میگیره چقدر میشه براش کثری بگیریم چطور باید اقدام کنیم ایا از داخل پادگان بایداقدام کنه یا از بیرون اقدام کنیم جواب بدین ممنون میشه ک دوباره فرار نکنه

    1. غیبت مانع استفاده از کسری ایثارگری میباشد ، در صورت توجیه فرار میتواند استفاده کند ، در غیر اینصورت خیر

  58. سلام در صورتی که محل خدمت پدرم در مناطق عملیاتی بوده و پدرم سرباز وظیفه سپاه بوده و ۲۴ ماه حضور داشته ایا بهش کارت ایثارگری داده میشه؟

    1. سلام بله از طریق نزدیک ترین یگان خدمتی درخواست کارت ایثار ملی ثبت کنید و مدارک ارائه دهید بعد از بررسی توسط یگان کارت صادر میشود.

  59. با سلام وخسته نباشید .پدر من 17 ماه حضور در جبهه دارند و برادرم مقدار کسری رو با ازای هر ماه 9 روز در قانون قدیم استفاده کردند ایا بنده میتونم ما به تفاوت تا 12 روز رو استفاده کنم یا خیر ؟

  60. سلام وقت بخیر من پدرم ۹ماه سابقه حضور در جبهه داشته و ۲۵درصد سهمیه جانبازی
    چند سال پیش برادرم ۱۴ماه کسری دریافت کردن
    برای من چیزی شامل میشه؟!

    1. سلام. میتوانید در خواست کسر از زمان خدمت سربازی را مطرح کنید.

  61. با سلام من فرزندم سرباز هست و خودم از برج چهار سال 65 به خدمت سربازی در ژندارمری وقت گردان مرزی منتقل شدم و مستقیم ما را دادن به سپاه و گردانهای جندالله که در اکثر عملیاتها شرکت میکردیم ولی کارت پایان خدمت از گردان مرزی ارومیه کرفتم ایا کثر خدمت به فرزندم تعلق میگیره

  62. پادگان موشکی 26سلمان شیراز کجاست
    ممنون میشم کسی ادرس دقیقشو بگه کسری میخواستم

    1. سلام. پادگان های شیراز به سی کیلومتری خارج از شهر انتقال یافته اند.

  63. سلام پدر من سه ماه در اهواز خدمت کرده و بقیه خدمت خود. را سراوان بوده آیا کسری خدمت برای من تعلق میگیرد خدمت پدر من از 67 تا 68 بوده

  64. سلام پدرم سال ۶۵ تا ۶۷ ب مدت ۱۸ ماه مناطق عملیاتی بود بعدش برادرم کسری گرفته ب مدت ۷ ماه ولی چون اخر خدمتش بود همش رو استفاده نتونست بکنه سال ۸۸ . بنظرتون منم میتونم باقیش رو استفاده بکنم پدرم در کل ۲۸ ماه خدمت کرده که ۱۸ ماهش رو عملیاتی زدن . ممنون میشم پاسخ بدید

  65. سلام پدر من از۶۸/۱۰/۲۷تا۷۰/۱۰/۲۷درمنطقه سومارکرمانشاه خدمت کرده آیاکسری خدمت به من تعلق میگیرد؟

    1. سلام اگر منطقه عملیاتی بوده به ازای هرماه حضور داوطلبانه دوازده روز کسری دریافت می‌کنید

  66. سلام پدرمن از۶۸/۱۰/۲۷تا۷۰/۱۰/۲۷درمنطقه سومار کرمانشاه خدمت کرده آیاکسری خدمت به من تعلق میگیرد

    1. سلام اگر منطقه عملیاتی بوده به ازای هرماه حضور داوطلبانه دوازده روز کسری دریافت می‌کنید

  67. سلام پدر من از تاریخ 69/6/18 تا تاریخ 71/6/18 در منطقه عملیاتی سردشت لشکر 64 ارومیه در گردان مهندسی خدمت کرده است و از یگان خود رسید کارت ایثارگری را دریافت کرده برای اقدام به انجام امور دریافت کارت ایثارگری باید کجا در تهران اقدام کنم تا کارت ایثار گری رو بگیرم . آیا کارت ایثارگری با توجه به اینکه رسید داریم اصلا به پدرم تعلق میگیره یا خیر؟

    1. سلام اگر منطقه عملیاتی بوده به ازای هرماه حضور داوطلبانه دوازده روز کسری دریافت می‌کنید به بنیاد شهید و یا پادگان موردنظر مراجعه نمایید

  68. من ۲۳ ماه منطقه دارم ولی پرونده مان امها شده هیچ مدارکی از سال ۷۱ ندارم چاره من چیست

    1. سلام باید از یگان خدمتی خود این موضوع را پیگیری کنید.

  69. سلام پدرم ۲۴ ماه سابقه جبهه داره ۹ ماه بهش کسری جبهه دادن.۴ماهش رو برادر بزرگترم استفاده کرده و خدمتش تموم شده، امکانش هس که پنج ماه باقی مانده رو به من بدن یا نمیشه؟

    1. با سلام پدر من به تازگی اقدام به گرفتن کارت ایثارگری کرده.برادر من چند سال پیش، قبل از گرفتن کارت ایثارگری از کسری خدمت جبهه استفاده کرده.
      ایا کسری خدمتِ مختص ایثارگری شامل من میشه؟یا فقط باقی مونده کسری استفاده شده برادرم؟

      1. سلام. شما فقط میتوانید از باقی مانده سابقه ایثارگری برای دریافت کسر از خدمت استفاده کنید.

  70. سلام،پدر من از سال ۶۶ تا مرداد ۶۷ به مدت ۸ ماه تو میمک خدمت کرده، چقدر کسری میتونم بگیرم من ؟

  71. سلام من پدرم ۲۵ماه جهبه و ۱۰ درصد جانبازی داره چقدر برام کم میکنن

    1. با سلام احتمال معافیت کامل شما وجود دارد .جمع میشود .

  72. با سلام و خسته نباشید
    پدر من از سال 70 تا 72 در نیروی زمینی ارتش مشهد خدمت کرده آیا کسری تعلق خواهد گرفت منم الان سربازم ممنون میشم کمک کنید

  73. با سلام و خسته نباشید
    پدر من از سال 70 تا 72 در نیروی زمینی مشهد خدمت کرده آیا کسری تعلق خواهد گرفت منم الان سربازم اگه کمک کنید ممنون میشم

  74. سلام خسته نباشیدپدرمن جزکادرژاندارمری بوده وبه مدت 60ماه حضوردرمنطقه جنگی کردستان داره الان برادرم سربازه و7ماه خدمت کرده خواستم بدونم اگه ازکسری خدمت پدرم استفاده کنه من به عنوان فرزنددوم میتونم ازکسری استفاده کنم یان ممنون

    1. سلام
      به صورت کلی 24 ماه کسری خدمت به فرزندان پدر شما تعلق میگیرد.

  75. سلام خدا قوت
    پدر من طی خدمت سربازی خود به مدت ۱۶ ماه در جبهه مناطق جنگی بوده و بعد از گذشت ۱۶ ماه از خدمت سربازی به دلیل ضعف شنوایی ایشون رو معاف از خدمت اعلام کردند و در کارت پایان خدمت عبارت”طبق بند ۴ ماده ۳۹ قانون خدمت وظیفه عمومی از خدمت زیر پرچم معاف می گردد” نوشته شده.
    حال با این اوصاف من میتونم برای کسر خدمت اقدام به تهیه تاییدیه از یگان محل خدمت پدرم بکنم؟
    با تشکر

    1. سلام دوست عزیز
      با تاییدیه از یگان خدمتی پدر اقدام کنید برای هر ماه 12 رو تعلق میگیرد

  76. سلام خسته نباشید
    پدر من در سال ۱۳۶۸ تا ۱۳۷۰ در لشکر ۲۱ حمزه دهلران بوده آیا کسری تعلق خواهد گرفت به من یا خیر کجا باید مراجعه کنم ممنون میشم
    کمکم کنید

    1. دوست عزیز
      در صورت عملیاتی بودن منطقه از یگان خود اقدام به برگه تاییدیه کند

  77. سلام خسته نباشید
    پدر من در سال ۱۳۶۸ تا ۱۳۷۰ در لشکر ۲۱ حمزه دهلران بوده آیا کسری تعلق خواهد گرفت به من یا خیر کجا باید مراجعه کنم ممنون میشم
    کمکم کنید

    1. دوست عزیز
      در صورت عملیاتی بودن منطقه از یگان خود اقدام به برگه تاییدیه کند

  78. سلام پدر من 21 ماه سابقه جبهه به علاوه 15 درصد جانبازی داره که جمعا 36 امتیاز میشه و برادرم سال 88 از 30 امتیازش استفاده کرده آیا من 72 روز باقی مونده رو می تونم استفاده کنم؟

  79. سلام پدر من بیپ سار ۶۸ تا ۷۰ ۱۵ ماه در توپخانه مراغع و ۶ ماه هم در بانه خدمت کرده‌ .ایا کسری به من تعلق میگیره؟ اگه میگیره باید کجامراجعه کنم؟

    1. سلام محمد جان
      احتمال دارد. برای اطلاعات بیشتر تماس بگیرید

  80. سلام . پدر من بین سال ۶۸ تا ۷۰ به مدت ۱۵ ماه در توپخانه مراغه و ۶ ماه هم بانه خدمت کرده است.من الان حین خدمت هستم و برای گرفتن کسری وه کارهایی باژد انجام بدم؟

    1. سلام محمد جان
      احتمال دارد. برای اطلاعات بیشتر تماس بگیرید

  81. با عرض سلام و خسته نباشید
    پدر من ۴۱ ماه و ۱۰ روز سابقه جبهه داره و برادرم سال ۸۲ کلا معاف شده
    ایا چیزی هم به من میرسد از این سابقه؟
    و اینکه اگر میشود چند ماه کسر میشود؟
    پیشاپیش تشکر میکنم از پاسخگوییتون

    1. سلام
      بله احتمال دارد . برای بررسی دقیق تر با مشاورین ما تماس بگیرید.

  82. سلام و عرض خسته نباشید
    پدر من ۴۱ ماه و ۱۰ روز سابقه جبهه داره ، برادر بزرگم سال ۸۲ کلا معاف شده ، ایا به من چیزی میرسه؟
    چقدر و چند ماه از من کم میشه؟
    با تشکر از پاسخگوییتون

    1. سلام
      بله احتمال دارد . برای بررسی دقیق تر با مشاورین ما تماس بگیرید.

  83. سلام من سرباز مرزبانی کرمانشاه هستم . پدرم سال ۷۰ تا ۷۲ سرباز ارتش پیرانشهر بوده بمدت ۲۴ ماه . من میتونم از کسری منطقه عملیاتی پدرم استفاده کنم؟
    بعد الان ۵ ماه خدمتم بنظر شما تا مدارک رو بگیرم و تایید بشه و برای من اعمال بشه چقدر طول میکشه ؟!

    1. سلام
      بله در صورت عملیاتی بودن منعی ندارید . برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  84. پدرم سال های ۶۱ تا ۶۳ در بهبهان خدمت سربازی بوده؟ آیا بهبهان جزو مناطق عملیاتی محسوب میشه و کسری به من تعلق میگیره؟؟؟

    1. سلام لیست کامل مناطق عملیاتی و تیپ های عملیاتی در اختیار امور ایثارگری هر شهرستان قرار دارد به آنجا مراجعه کنید

  85. با سلام و خسته نباشید…پدر من ۲۸ ماه توی جنگ بوده و برادرم از این ۲۸ ماه ۶ ماه بهش کسری دادن سال ۹۲ ایا این امکان داره بقیش بنده استفاده کنم؟؟ آخه پیگیرش بودم گفتن خیر نمیشه!!

    1. سلام فقط برای یک فرزند استفاده می شه ولی باز هم به امور ایثارگری ارگان خدمت پدرتون مراجعه کنید

  86. با سلام و سپاس از زحماتتون..من پدرم در شهر اهواز _ امیدیه_ پایگاه صفرپنج شکاری به مدت بیست ویک ماه خدمت کرده..در سال 67 تا 69..خواستم بدونم اول اینکه اصلا کسری به من تعلق میگیره واگر میگیره چه مدت هستش؟ ممنون

    1. سلام. خیر . برای اطمینان به امور ایثارگری محل زندگی خود مراجعه کنید تا شرایط شما رو چک کنند

  87. با سلام پدر من سال 68 رفته خدمت و سال 70 تموم شده پیرانشهر خدمت کردن میخواستم ببینم چند ماه میتونم کسری بگیرم

    1. با سلام خدمت شما دوست عزیز 7 الی 8 ماه کسری دارد

  88. سلام پدر من 68 رفته خدمت و سال 70 تموم شده ودر پیرانشهر خدمت کردند چند ماه کسری خدمت میتونم بگیرم اگه مشمول این طرح باشم

    1. با سلام خدمت شما دوست عزیز 7 الی 8 ماه کسری دارد

  89. سلام و تحیت
    پدرم شش ماه جبهه داره ، که سه ماه مدت جبهه ایشون بعد از قطع نامه بوده
    حالا بعد از قطع نامه رو کسری بهش میخوره

    منطقه عملیاتی شلمچه و فاو بوده
    ممنون از لطفتون

    1. با سلام خدمت شما دوست عزیز بله این مناطق کسری دارد

    2. سلام پدر من طی دو مدت چپهه رفته یه مورد ۴.۲۱ روز و یه مدت هم ۱۹ ماه و سند هردو رو داره حال خواستم بدونم جهت هر ماه ۱۲ روز میددن ؟؟کلا کسری میدن؟

      1. با سلام خدمت شما دوست عزیز خیر قوانین تغییر کرده.

        1. سلام‌ پدر‌ بنده‌ ۲۴‌ ماه‌ در اهواز‌ داخل‌ جنگ‌ بوده‌ ایا‌ گم معاف‌ میشم‌ کارت‌ ایثار‌ گری‌ هم‌ دارن؟

          1. سلام وقت بخیر
            برای شما صرفا کسری خدمت لحاظ می شود

  90. سلام
    پدرم سال 66 جبهه رفت حدود 4 ماه سمت شلمچه بود بعد فرار کرد بعد از 2سال برگشت دادگاه نظامی براش تشکیل دادن گفتن اون 4 ماه رو باید دوباره خدمت کنی بعدشم حدود 10 ماه از خدمتش در اندیمشک بوده حالا بنظرتون کسری شامل حال من میشه؟

  91. سلام. آیا با برگ اعزام به خدمت هم میشه کارهای کسری خدمت رو انجام داد؟ من شنیدم که فقط برای انجام این کار باید رفت لویزان تهران. آیا جای دیگه ای هم این کار رو انجام میده؟

    1. باسلام بله با برگ اعزام به خدمت هم میشه کارهای کسری خدمت رو انجام داد.

  92. سلام.
    پدر من از ( ۱۳۶۷/۹/۱۸)_تا(۱۳۶۹/۶/۱۸) در مناطق عملیاتی.غرب و جنوب خدمت کرده است.آیا کسر خدمت شامل من میشود؟

    1. سلام امیرحسین جان
      برای فرزندان افرادی که در مناطق عملیاتی و مرزی خدمت کرده اند کسری خدمت در نظر گرفته شده است.

      1. سلام.
        پدر من ( گیلان غرب ۱۲ماه خدمت سربازی و ۹ماه خدمت سربازی در فکه و دشت عباس داشته)
        چقدر کسر خدمت برای من شامل میشود؟

  93. سلام
    پدر من سال۶۸تا ۷۰ لشکر ۸۱زرهی کرمانشاه منطقه سرپل ذهاب خدمت کرده ایا کسری ب من تعلق میگیره یا خیر؟

    1. سلام
      فرزندان افرادی که بعد از جنگ در مناطق عملیاتی و مرزی مشغول به خدمت بوده اند از کسری خدمت برخوردار خواهند شد.

  94. با سلام پدر بنده سه ماه جبهه دارد ایا از این سه ماه کسری به بنده تعلق میگیرد

    1. سلام
      به ازای هر ماه جبهه 12 روز کسری به شما تعلق میگیرد.

  95. با سلام پدر بنده سه ماه جبهه دارد ایا من می‌توانم استفاده از کسری این سه ماه بکنم و از این سه ماه جبهه چقدر کسری شامل بنده می‌شود؟ با تشکر

    1. سلام
      به ازای هر ماه جبهه 12 روز کسری به شما تعلق میگیرد.

      1. سلام بابام هم جانباز شده هم سابقه حضور برادر بزرگترم از سابقه حضورش استفاده کرده از سال ۶۴ تا ۶۶ منطقه عملیاتی
        ولی کارای جانبازیشو نکرده
        آیا من میتونم از درصد جانبازیش کسری بگیرم ممنون میشم

        1. سلام بله با توجه به میزان جانبازی به ازای هر درصد ، ۱۲ روز کسری برای شما محاسبه خواهد شد.

  96. سلام وقت بخیر ببخشید پدر من 3۱ ماه در جبهه حضور داشتند و بردار بزرگم از این طریق معاف شدند و الان برادرم پنج سال هست که از کارکنان نیروهای مسلح هست میتونیم معافیت برادر بزرگم‌رو از جبهه پدرم‌ لغو کنیم تا بردار کوچکم معاف بشن

    1. سلام پدرم ۲۵ ماه جبهه داره برادرم از ۱۷ ماهش استفاده کرده من میتونم از ۸ ماه بقیه اش استفاده کنم؟

  97. سلام من الان باید برم پادگان پدرم یا اونجایی که تقسیم کردنشون؟؟

  98. سلام خسته نباشیدپدربنده درسال۶۹تا۷۱دوماه آموزشی درجهرم ودوسال خدمت رودرزاهدان نیروانتضامی خدمت کرده می خواستم سوال کنم آیا کسری خدمت به بنده لحاظ میشه ممنون میشم زودترجواب بدیدممنون.

      1. با سلام من ۲۴ ماه پدرم در منطقه جنگی بودن میخوام بدونم من تا الان یک بار فرار داشتم ولی قاضی بخشیده است میتونم از کسری استفاده کنم یا خیر؟

        1. سلام. در صورت توجیه فرار و بخشش و نداشتن غیبت سربازی میتوانید از کسر از خدمت استفاده کنید.

  99. با سلام،من سرباز مرزبانی هستم،پدرم ۲۴ ماه تو منطقه بود دوران جنگ،و خودمم ۴ سال بسیج دارم،ولی متاسفانه ۳ ماه پشت دفترچه ایی دارم(سنوات)الان میخوام کسری بگیرم میگن چون پشت دفترچه ایی غیبت داری نمیشه میگن حتی اگه بخشش هم بدن بازم نمیتونم از کسری جبه پدرم بهرمند بشم،چیکار باید بکنم لطفااا راهنمایی کنید

    1. سلام
      یکی از شرایط لازم برای استفاده از کسری خدمت، نداشتن غیبت است. اگر بتوانید این غیبت را توجیه کنید، امکان اخذ کسری وجود دارد.

  100. با سلام و درود بر شما
    سوالی داشتم:پدر بنده خدمت سربازی در زمان جنگ یعنی قبل قطعنامه بوده در بوشهر پدافند هوایی ارتش / حال کسری شامل حال بنده میشود؟ باتشکر

    1. سلام
      بله شما میتوانید با مراجعه به یگان خدمتی پدر و کسب سوابق، از کسری خدمت برخوردار شوید.

  101. سلام پدر من ۲۱ ماه منطقه جنگی بوده
    برای من ایا معافیت اعمال میشه؟ یا کسری؟
    چند ماه کسری؟

    1. سلام ببخشید بنده ۲۲ ماه از سال ۷۱ تا ۷۳ در پادگان شهید یدالله کلهر دوکوه اندیمشک بودم آیا پسر بنده که اکنون سرباز است این منظقه شامل کسری میشود یانه سپاسگزارم

  102. سلام پدر من ساله 68 خدمت رفته و منطقه جنگی بوده ایا کسری به من تعلق میگیره؟؟؟

  103. سلام کسری جبهه رفتم پادگانی که پدرم خدمت میکردم کاراشو کردم کارتشم اومده بعد الان تو خدمت هستم خودم برای گرفتن کسری چگونه باید اقدام کنم باید کجا مراجعه کنم؟؟

    1. سلام
      شما باید درخواست خود را برای اخذ کسری به همراه مدارکتان در دفاتر پلیس +10 به ثبت برسانید تا سازمان وظیفه درباره کسری خدمت شما تصمیم نهایی را بگیرد.

  104. سلام پدرم 9 ماه جبه رفته برادرم 81 روز کسری گرفتش برای زمانی که ماهی 9 روز میدادن الان در حال حاظر که شده ماهی 12 روز الان میتونه فرزند دیگه استفاده کنه که 27 روز کسری یا بیشتر بگیره؟

    1. سلام
      خیر استفاده از کسری ایثارگران تنها برای یکی از فرزندان خانواده های ایثاگر امکان پذیر است و با توجه به استفاده برادرتان از این کسری شما دیگر مجاز به استفاده از آن نخواهید بود.

  105. سلام خسته نباشید
    معافیت جبهه پدرمن از تاریخ شروع خدمت 1366/1/25وتاریخ خاتمه خدمتش 1368/6/9هس میخوام بدونم چن ماه و چن روز معافیت میگیرم ممنون میشم بگین؟

    1. سلام
      معافیت از خدمت به واسطه ایثارگری پدر به طول دوره حضور در جبهه بستگی دارد و اگر مدت 30 ماه باشد معافیت را به همراه دارد و برای زمانهای کمتر از آن به ازای هر ماه ایثارگری 12 روز کسری در نظر گرفته شده است. با توجه به اینکه مدت زمان ایثارگری پدر شما 28 ماه است امکان معافیت کامل وجود ندارد و حدودا 336 روز کسری دریافت میکنید.

  106. سلام بابام در طول خدمتش شیش ماه جنک بودش بقیع اتش بس خوردش برادر بزرگ تر من سال ۹۲شیش ماه منطقه بابامو گرفته من میتونم بقیشو بگشرم؟

    1. سلام. وقت بخیر
      خیر کسری خدمت ایثارگران تنها برای یکی از فرزندان میباشد و امکان استفاده از آن برای دو فرزند یا بیشتر وجود ندارد.

    2. سلام خسته نباشید
      معافیت جبهه پدرمن از تاریخ شروع خدمت 1366/1/25وتاریخ خاتمه خدمتش 1368/6/9هس میخوام بدونم چن ماه و چن روز معافیت میگیرم ممنون میشم بگین؟

      1. سلام
        معافیت از خدمت به واسطه ایثارگری پدر به طول دوره حضور در جبهه بستگی دارد و اگر مدت 30 ماه باشد معافیت را به همراه دارد و برای زمانهای کمتر از آن به ازای هر ماه ایثارگری 12 روز کسری در نظر گرفته شده است. با توجه به اینکه مدت زمان ایثارگری پدر شما 28 ماه است امکان معافیت کامل وجود ندارد و حدودا 336 روز کسری دریافت میکنید.

        1. سلام ببخشید پدر بنده ۲۴ ماه در پادگان دزفول در سال ۶۴تا۶۶در زمان جنگ سربازی خود را در این پادگان بوده،آیا کسری خدمت شامل حال من میشود؟با تشکر.

          1. سلام
            امکان اخذ کسری برای فرزندان افرادی که در زمان جنگ در مناطق عملیاتی خدمت کرده اند، امکان پذیر است.

          2. سلام با توجه به اینکه سربازی پدر شما قبل از قطعنامه (سال ۶۷) بوده شما می‌توانید از کسری خدمت استفاده کنید

  107. پدر من ٩ ماه سربازي كرده و بعد بدليل ديسك كمر معاف شده
    ايا من واسه اين ٩ ماه ميتونم كسري خدمت بگيرم

    1. سلام
      برای فرزندان ایثارگران که شامل فرزندان جانبازان، رزمندگان، آزادگان و شهدا میباشد امکان استفاده از معافیت و کسری خدمت به واسطه مدت زمان سابقه جبهه پدر وجود دارد. درباره شما نیز با توجه به سابقه جبهه پدر و با ارائه مدارک میتوانید از کسری های نظام وظیفه استفاده کنید.

      1. سلام وقت بخیر ببخشید آیا ۶ماه کسری که از منطقه جنگی پدرم بهم تعلق گرفته کاملش بهم تعلق میگرد یا نه؟

        1. سلام وقت بخیر
          برای کسری خدمت از طریق ایثارگری یک سری قوانین جدید لحاظ می شود

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

پنجشنبه

1403/1/9

جمعه

1403/1/10

شنبه

1403/1/11

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید