دانلود دفترچه انتخاب رشته آزمون دكتری تخصصی و علوم پزشکی سال ۹۶

دکتری بدون آزمون

بدين وسيله توجه پذيرفته شدگان مرحله اول آزمون ورودي دوره دكتري تخصصي (Ph.D) و دكتري پژوهشي رشته هاي علوم پايه پزشكي، بهداشت و تخصصي، داروسازي و دندانپزشكي سال تحصيلي 97-96 را به نكات زير جلب ميكند :

  • پذيرش دانشجو

پذيرش دانشجو بر اساس نمرات آزمون كتبي و مصاحبه است. بر اساس قانون »سنجش و پذيرش دانشجو در دوره هاي تحصيلات تكميلي در دانشگاهها و مراكز آموزش عالي كشور« مصوب 94/12/18 مجلس محترم شوراي اسلامي و مصوبات »شوراي سنجش و پذيرش دانشجو در دورههاي تحصيلات تكميلي«، سنجش و پذيرش در مقاطع دكتري تخصصي و دكتري

پژوهشي به شرح زير انجام مي پذيرد :

پذیرش دکتری

آزمون كتبي به طور متمركز و به صورت تستي در تاريخ 96/3/4 برگزار شد. از داوطلباني كه در آزمون كتبي (مرحله اول) حد نصاب نمرهي لازم، كه 30 درصد نمرهي آزمون و نيز 50 درصد ميانگين نمرهي داوطلبان آن رشته ميباشد را (با توجه به سهميه داوطلب) كسب كرده باشند، به تعداد دو برابر ظرفيت، جهت آزمون شفاهي (مرحله دوم) دعوت شده است.

  • ظرفيت رشته ها

ظرفيت رشته هاي مختلف در دوره هاي تخصصي و پژوهشي به شرح جداول فایل پیوستی اعلام ميگردد. توجه گردد فهرست دانشگاههاي پذيرنده اوليه بوده و ممكن است در اعلام نهايي تغييراتي در رشتههاي مختلف (بر حسب شرايط دانشگاه ها) انجام شود. از جمله افزوده شدن دانشگاههايي كه بعد از اين تاريخ مجوز پذيرش دريافت مي نمايند و يا برخي از دانشگاهها كه به دلايل گوناگون علمي و اجرايي حذف ميشوند. بديهي است اعلام فهرست دانشگاههاي پذيرنده در اين مرحله حقي براي داوطلب ايجاد نميكند.

  • چگونگي ثبت نام، برگزاري آزمون و اقدامات قبل و بعد از تصويب بورس

– ثبت نام داوطلبان در سامانه مركزي و ارائه مدارك مورد نياز – معرفي داوطلبان مشمول رديف اول و دوم (دانشجويان شاغل به تحصيل در دوره دكتري عمومي پزشكي، داروسازي و دندانپزشكي) جهت شروع به تحصيل در دانشگاه هاي ارائه دهنده دوره، سپردن تعهد لازم و صدور حكم بورس اين افراد پس از دريافت گواهي اتمام موفق نيمسال اول تحصيلي توسط دانشگاه محل بورس انجام ميپذيرد.

  1. صدور حكم بورس پذيرفته شدگان مشمول رديف سوم، منوط به شركت و موفقيت ايشان در آزمون ورودي PhD و اتمام موفق يك نيمسال تحصيلي در دوره است.
  2. صدور حكم بورس پذيرفته شدگان مشمول رديف چهارم (دانشجويان شاغل به تحصيل در دوره PhD) بلافاصله پس از تأييد بورس توسط هيأت مركزي جذب انجام ميشود.

تذكر: حداثر سن قابل قبول 40 سال (تا تاريخ 96/6/31) ميباشد.

  • فرآيند مصاحبه

آزمون مرحله دوم (مصاحبه) از تاريخ 96/4/14 تا 96/5/18 توسط دانشگاههاي علوم پزشكي مناطق آمايشي برگزار خواهد شد.

  • نكات مهم :

پذيرفته شدگان مرحله اول بايد بر اساس جداول ظرفيت پذيرش اعلام شده از روز 96/3/25 تا 96/3/28 نسبت به انتخاب اولويت محل تحصيل و رشته خود از طريق اينترنت اقدام، فرم مربوطه را چاپ و با خود همراه داشته باشند. در صورتي كه داوطلب به هر دليل در تاريخ هاي فوق موفق به انتخاب رشته محل نشود، از فرآيند پذيرش حذف خواهد شد و مركز سنجش آموزش پزشكي هيچگونه مسئوليتي در اين زمينه ندارد.

چنانچه در رشته/محلي به دليل تعداد كم داوطلبان، حداقل دو نفر دانشجو قابل معرفي نباشد، داوطلب در پذيرش نهايي به ساير اولويتهاي انتخابي خود معرفي خواهد شد.

داوطلبان مجاز به انتخاب رشته/محل، ضروري است سوابق آموزشي، پژوهشي و اطلاعات مورد نياز را از طريق سايت مركز سنجش آموزش پزشكي وارد سامانه كرده تا از طريق دانشگاههاي پذيرنده به منظور اختصاص نمرهي مربوطه مورد استفاده قرار گيرد. لازم است داوطلبان اصل مدارك و مستندات (به ويژه پايان نامه) را جهت ارائه به گروههاي مصاحبه كننده، به همراه داشته باشند.

لازم است داوطلبان جهت مصاحبه كارت شناسايي معتبر و كارت ورود به جلسه را همراه داشته باشد.

ضروري است داوطلبان جهت حضور به موقع در منطقه آمايشي محل مصاحبه، پيش بيني هاي لازم در خصوص مـوارد مختلف، از جمله انجام به موقع سفر و اسكان را صورت دهند.

اطلاعات لازم در خصوص محل برگزاري آزمون رشته هاي مختلف در مناطق آمايشي دهگانه در قالب جدول شماره 4 درج شده است. داوطلبان جهت كسب اطلاعات بيشتر ميتوانند به سايت دانشگاه برگزار كننده مصاحبه مراجعه كنند.

نظر به اين كه نتايج آزمون براساس مدارك ارائه شده توسط داوطلبان، استخراج شده و داوطلبان متعهد به صحت مطالب هستند، در صورت محرز شدن موارد مغايرت در هر مرحله از آزمون و/يا تحصيل، قبولي داوطلبان كان لم يكن تلقي شده و مسئوليت آن بر عهده داوطلب است و طبق مصوبات هيأت بدوي رسيدگي به تخلفات در آزمون ها با آنان برخورد خواهد شد.

نتايج نهايي آزمون از طريق سايت آویژه دانش در نيمه دوم شهريور ماه سال جاري اعلام خواهد شد.

كارنامه كليه داوطلبان پس از اعلام نتايج نهايي در سايت مركز سنجش آموزش پزشكي قرار خواهد گرفت و داوطلبان ميتوانند با درج كد رهگيري خود، آن را دريافت كنند.

دانشگاه هاي علوم پزشكي تهران، شهيد بهشتي، تبريز، زنجان، همدان، قزوين، بقيه االله (عج)، انستيتو پاستور ايران، مؤسسه عالي آموزشي و پژوهشي طب انتقال خون ايران و دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي تعهدي در قبال ارائهي خوابگاه به پذيرفته شدگان ندارند.

داوطلبان دقت كنند قبل از انتخاب مازاد با پرداخت شهريه (بين الملل سابق)، دانشگاه آزاد اسلامي و دانشگاه هايي كه شهريه دريافت ميكنند، حتماً از ميزان شهريه ها اطلاع يابند. به همين جهت ميتوانند به سايت دانشگاه ها يا به معاونت آموزشي دانشگاه هاي مذكور مراجعه نمايند.

بر اساس آيين نامه هاي آزمون Ph.D، داوطلب بايد واجد 30 درصد نمرهي آزمون و نيز 50 درصد ميانگين نمرهي داوطلبان آن رشته باشد. بنابراين، در مجموعه رشته هاي داروسازي ممكن است داوطلب تنها در برخي از رشته ها مجاز به انتخاب رشته/محل باشد. از اين رو داوطلبان مجموعه رشته هاي داروسازي دقت كنند حتماً بر اساس مدرك تحصيلي خود و مدارك مورد پذيرش هر رشته، تنها در رشتههايي را كه مجاز به انتخاب هستند اقدام به انتخاب رشته/محل كنند. در غير اين صورت از رشته مربوطه حذف خواهند شد.

 

لطفا توجه فرمایید : توضیحات ارائه شده در بالا گزیده ای از مطالب دفترچه راهنماي انتخاب رشته آزمون دكتري سال ۹۶ بود که جداول و توضیحات کامل آن در دفترچه انتخاب رشته موجود می باشد و هم اکنون از طریق لینک زیر قابل دانلود خواهد بود . در صورت نیاز به مشاوره در خصوص انتخاب رشته ٬ دانشگاه های خاص ٬ شهریه ها ٬ واحد ها و … می توانید تهران 9099071985 و سایراستانها 9099071985 تماس حاصل فرمایید .

دانلود

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

دانلود دفترچه انتخاب رشته آزمون دكتری تخصصی و علوم پزشکی سال ۹۶

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید
در این مقاله بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

جمعه

1403/1/10

شنبه

1403/1/11

یکشنبه

1403/1/12

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید