دانلود دفترچه انتخاب رشته ریاضی 1402

دفترچه انتخاب رشته ریاضی 1402

بعد از پشت سر گذاشتن آزمون سراسری، نوبت به اعلام نتایج اولیه و بعد از آن انتخاب رشته میرسد. هر گروه آزمایشی در کنکور سراسری انتخاب رشته مخصوص خود را دارد. یکی از گروه های آزمایشی که طرفداران خاص خود را داشته و علاقه مندان به محاسبه، علم ریاضی و علم فیزیک را به خود جذب می کند، رشته ریاضی است. داوطلبان رشته ریاضی بعد از اعلام نتایج اولیه کنکور ریاضی باید نسبت به داشتن یک انتخاب رشته عالی اقدام کنند. چند روز بعد از اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری، دفترچه انتخاب رشته مخصوص هر گروه آزمایشی به صورت جداگانه منتشر می شود. داوطلبان کنکور ریاضی باید سریعا اقدام به دانلود دفترچه انتخاب رشته ریاضی کنند. دفترچه انتخاب رشته ریاضی مهم ترین منبع برای داشتن انتخاب رشته ای مناسب است.

شما با دانلود دفترچه انتخاب رشته ریاضی و مطالعه دفترچه می توانید اطلاعات مفید و مناسبی را در رابطه با نحوه انتخاب رشته، ظرفیت دانشگاه های مختلف و … بدست آورید. دانلود دفترچه انتخاب رشته ریاضی را می توان اولین گام به سمت انتخاب رشته ای دانست که با پشیمانی و نارضایتی شما بعد از اعلام نتایج نهایی همراه نخواهد بود. البته مهم است که شما بتوانید اطلاعات دفترچه انتخاب رشته ریاضی را به درستی تحلیل و بررسی کرده و به صورت صحیح از اطلاعات درج شده در آن استفاده کنید. مشاوران مرکز مشاوره آویژه به دلیل اهمیت بالای استفاده دفترچه انتخاب رشته ریاضی برای داشتن یک انتخاب رشته ریاضی به دور از اشتباه، به بررسی دفترچه انتخاب رشته ریاضی پرداخته و اطلاعات مفیدی در رابطه با مندرجات دفترچه انتخاب رشته ریاضی در اختیار شما قرار داده اند. اگر به دنبال یک انتخاب رشته بدون خطا هستید و یا در رابطه با نحوه استفاده از دفترچه انتخاب رشته ریاضی سوال دارید، مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

دانلود دفترچه انتخاب رشته ریاضی

دانلود پیوست ها

بخش پیوست ها شرایط و ضوابط دانشگاهها و موسسات پذیرنده دانشجو در آزمون سراسری سال 1402

برای دریافت دفترچه انتخاب رشته ریاضی چه باید کرد؟

افرادی که حداقل یکبار در آزمون سراسری شرکت کرده و داوطلب کنکور هستند، مسلما با سایت سازمان سنجش و آموزش کشور آشنایی دارند. بعد از اعلام نتایج اولیه کنکور، شما باید به سایت سازمان سنجش مراجعه کرده و کارنامه اولیه خود را دریافت کنید. همچنین برای دریافت دفترچه انتخاب رشته ریاضی نیز شما باید به سایت سازمان سنجش مراجعه کرده و در زمان مقرر شده برای انتشار دفترچه انتخاب رشته ریاضی، نسبت به دانلود دفترچه انتخاب رشته ریاضی اقدام کنید. همانطور که می دانید هنوز اعلام نتایج اولیه کنکور 1402 انجام نشده و در نتیجه دفترچه انتخاب رشته ریاضی 1402 نیز در داخل سایت قرار نگرفته است.

برای دسترسی آسان تر شما عزیزان به دفترچه انتخاب رشته ریاضی، به محض انتشار این دفترچه، لینک دانلود دفترچه انتخاب رشته ریاضی در زیر قرار داده می شود و شما داوطلبان می توانید به راحتی به دفترچه انتخاب رشته ریاضی دسترسی پیدا کنید.

 

زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته ریاضی

طبق روال هر ساله، زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته ریاضی کنکور سراسری، چند روز بعد از اعلام نتایج اولیه و انتشار کارنامه اولیه کنکور سراسری خواهد بود. چند روز بعد از انتشار کارنامه اولیه ،نوبت به انتشار دفترچه انتخاب رشته ریاضی می رسد. با دانلود دفترچه انتخاب رشته ریاضی و مطالعه هر یک از قسمت های آن، شما می توانید اطلاعات کاملی در رابطه با نحوه انتخاب رشته کسب کرده و یک انتخاب رشته مناسب و عالی داشته باشید.

آشنایی با دفترچه انتخاب رشته ریاضی

همانطور که اشاره شد هنوز دفترچه انتخاب رشته ریاضی 1402 منتشر نشده است. اما برای آشنایی بیشتر و بهتر شما عزیزان با اطلاعات درج شده در دفترچه انتخاب رشته ریاضی و فصل های مختلف آن، ما در این مقاله به بررسی قسمت های مختلف دفترچه انتخاب رشته کنکور ریاضی سال قبل پرداخته ایم. می توان گفت اطلاعات کلی درج شده در دفترچه انتخاب رشته، تغییرات آنچنانی نخواهد داشت و تنها تغییرات هر ساله دفترچه انتخاب رشته، ظرفیت پذیرش دانشگاه ها و رشته های مختلف و … خواهد بود. فصل های مختلف دفترچه انتخاب رشته ریاضی عبارت است از:

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

مقدمه

مقدمه اولین بخش و همین طور بخش ثابت در تمام دفترچه های انتخاب رشته است. در همه دفترچه های انتخاب رشته منتشر شده، بخش مقدمه تکرار می گردد. این قسمت اهمیت خودش را دارد و داوطلبانی که برای بار اول در کنکور سراسری شرکت نموده اند و اطلاعات مناسبی در رابطه با فرایند انتخاب رشته و نحوه استفاده از دفترچه انتخاب رشته ریاضی ندارند، با مطالعه این قسمت، مطالب بسیار کاربردی بدست خواهند آورد. مقدمه دفترچه انتخاب رشته ریاضی شامل برخی از اصطلاحات مختلف می باشد. مهم ترین آنها عبارت است از:

🟤 پذیرش بومی

🔵 رشته محل

🟣 دوره های تحصیلی

🟠 گزینش

🟡 نماد های گرافیکی: این نماد ها شما را با علایمی که در دفترچه بکارگرفته شده است آشنا می کند.

⭐ در پایان بخش مقدمه، شما می توانید جدولی را مشاهده کنید که زمان دقیق هر کدام از فرایند های کنکور سراسری شامل زمان انتخاب رشته، اعلام معرفی شدگان چند برابر ظرفیت رشته های خاص، زمان اعلام نتایج کنکور و … در آن درج شده است.

فصل اول دفترچه انتخاب رشته ریاضی

بخش اول دفترچه انتخاب رشته ریاضی شما را با شرایط پذیرش و مسیر انتخاب رشته ریاضی آشنا می کند. این فصل از دو بخش تشکیل شده است. در بخش اول شما می توانید از راهنمای تصویری انتخاب رشته ریاضی درج شده در دفترچه استفاده کرده و مراحل انتخاب رشته را به درستی طی کنید. در بخش دوم نیز شما با مقررات و شرایط انتخاب رشته آشنا می شوید. اما قبل از توضیح بخش های فصل اول، ابتدا توضیحات مختصری در رابطه با انتخاب رشته با آزمون و بدون آزمون کنکور سراسری ریاضی داده شده است. این توضیحات عبارت است از:

پذیرش در رشته های با آزمون دانشگاه ها

قبولی در برخی از رشته های دانشگاهی مشروط به رتبه و تراز کسب شده شما در کنکور سراسری است. یعنی شما با توجه به رتبه خود باید برای انتخاب رشته اقدام کنید.

پذیرش در رشته های بدون آزمون دانشگاه ها

همچنین برخی از رشته ها در دانشگاه های مختلف بر اساس سوابق تحصیلی و در نظر گرفتن معدل کتبی نهایی شما اقدام به پذیرش دانشجو می کنند.

نکته

به یاد داشته باشید که شما مجاز به انتخاب 150 کد رشته محل برای انتخاب رشته ریاضی هستید. شما باید بر اساس علاقه، استعداد و در نظر گرفتن عوامل مختلف به اولویت بندی انتخاب رشته پرداخته و چیدمان مناسبی برای انتخاب رشته خود در نظر بگیرید.

بخش اول: راهنمای عملی انتخاب رشته ریاضی

قبل از انتخاب رشته، نیاز است که شما به کارنامه اولیه کنکور سراسری خود دسترسی پیدا کنید. در این بخش از دفترچه انتخاب رشته به شما توضیح داده شده است که چگونه کارنامه اولیه خود را دریافت کرده و به تحلیل و بررسی بندهای مختلف کارنامه اولیه بپردازید.

در این بخش، توضیحات کامل از جزئیات بندهای کارنامه اولیه کنکور ذکر شده است. می توان گفت قسمت زیادی از بخش اول در فصل اول دفترچه انتخاب رشته کنکور ریاضی به توضیح بخش های مختلف کارنامه اولیه اختصاص داده شده است. چرا که هر یک از بندهای کارنامه اولیه بیانگر مشخصات، وضعیت پذیرش، اطلاع از مجاز بودن انتخاب رشته و … می باشد.

در صورت فراموش کردن رمز خود باید چه اقدامی انجام داد؟

لازم به ذکر است که اگر رمز ورود به سامانه، برای دریافت کارنامه اولیه را فراموش کرده اید می توانید از راهکارهای زیر برای بازیابی رمزتان کمک بگیرید.

راه های دریافت مجدد رمز

مراجعه به سامانه پاسخگویی سازمان سنجش

تماس با تلفن گویای روابط عمومی سازمان سنجش

توضیح مراحل انتخاب رشته ریاضی

در دفترچه انتخاب رشته ریاضی بعد از توضیح کارنامه اولیه در بخش اول، به توضیح مراحل انتخاب رشته ریاضی پرداخته شده است. این مراحل شامل دو بخش خواهد بود که عبارتند از:

🔘 مرحله پیش نویس

🔘 ثبت انتخاب رشته به صورت اینترنتی و نهایی

بخش دوم: مقررات انتخاب رشته ریاضی

برای داشتن انتخاب رشته درست نیاز است که از شرایط و قوانین حاکم بر انتخاب رشته ریاضی اطلاعات کامل و مفیدی داشته باشیم. این بخش از دفترچه انتخاب رشته ریاضی شما را با قوانین و شرایط انتخاب رشته آشنا می کند. برای اینکه در رشته و دانشگاه مد نظر قبول شوید و بتوانید ادامه تحصیل دهید باید با قوانین و شرایط موجود، آشنایی کامل داشته باشید. برخی از مهم ترین قوانی و شرایط انتخاب رشته درج شده در دفترچه انتخاب رشته شامل:

مدرک تحصیلی برای پذیرش

وضعیت نظام وظیفه

سال اخذ مدرک دیپلم

شرایط پذیرش اتباع غیر ایرانی

طرح حمایت از رتبه های برتر کنکور

سهمیه های مختلف در آزمون سراسری

گزینش بومی

و …

در دفترچه انتخاب رشته ریاضی با مراجعه به هر کدام از این بخش ها می توانید به اطلاعات بسیار زیادی دست یابید و در جای خود آنها را بکار ببرید.

قبل از اینکه به بررسی فصل دوم دفترچه بپردازیم یاد آوری کنیم که در پایان بخش دوم فصل اول دفترچه انتخاب رشته ریاضی تیتری با عنوان آشنایی با دوره های تحصیلی دانشگاه قرار دارد. در این قسمت شما می توانید راجع به دوره های مختلف دانشگاهی اطلاعات مناسبی کسب کنید مانند:

رشته های تحصیلی دوره روزانه

🟤 رشته های تحصیلی دوره شبانه

🔵 دوره های شهریه پرداز

🟣 دوره های پردیس خود گردان

🟠 موسسات آموزش عالی غیر دولتی

🟢 رشته های تحصیلی پردیس دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی

🟡 دانشگاه پیام نور

تحصیل در هر کدام از این دوره ها شرایط خاص خود را دارد. با مطالعه این بخش داوطلبان رشته علوم ریاضی متوجه می شوند که با وجود شرایط پیش رو می توانند در این دانشگاه ها مشغول به تحصیل شوند یا خیر.

فصل دوم دفترچه انتخاب رشته ریاضی

شروع فصل دوم با توضیحاتی در رابطه با رشته های تحصیلی با شرایط خاص می باشد. بعد از بیان این موارد جدولی حاوی اطلاعات زیر در اختیار داوطلبان قرار داده شده است.

✅ زيرگروه ها

✅ مواد امتحاني

✅ ضرايب

نزدیک به سه صفحهاز این بخش، شامل جداولی در مورد رشته های تحصيلی گروه آزمايشی علوم رياضی، زيرگروه، مقطع تحصيلی و نوع گزينش است.

رشته های تحصیلی گروه آزمایشی علوم ریاضی

برای اینکه بتوانیم در انتخاب رشته ریاضی موفق باشیم نیازمند اطلاعات بسیاری هستیم. از جمله اطلاعاتی که باید برای انتخاب رشته خود در دست داشته باشید شامل:

🟩 دوره تحصیلی: همانطور که می دانید دوره های تحصیلی در دانشگاه ها شامل دوره های روزانه، نوبت دوم، شهریه پرداز و … می باشد. شما با توجه به رتبه خود می توانید به انتخاب رشته و انتخاب دوره های دانشگاهی بپردازید.

🟩 نحوه پذیرش دانشجو

🟩 کد رشته

🟩 عنوان رشته

🟩 ظرفیت

🟩 جنسیت پذیرش

جدول هایی که در بخش پایانی دفترچه انتخاب رشته ریاضی مشاهده می کنید اطلاعات کامل و مناسبی را در اختیار شما قرار می دهند. داوطلبان گروه آزمایشی ریاضی باید برای اینکه انتخاب رشته درستی داشته باشند به این قسمت مراجعه نموده و با مطالعه جدول های موجود به اطلاعات کافی را برای انتخاب رشته خود کسب نمایند. این جداول شامل اطلاعات زیر می باشند.

نام دانشگاه ها

رشته های تحصیلی در هر دانشگاه

شهر محل تحصیل

ظرفیت پذیرش دانشگا ها با شرایط خاص

رشته های کاردانی با پذیرش شرایط خاص

رشته های تحصیلی سهمیه مناطق محروم

رشته های تحصیلی موسسات آموزش عالی غیر انتفاعی

رشته های تحصیلی دانشگاه پیام نور

سخنی از مشاوران آویژه

اگر داوطلب ریاضی هستید و می خواهید یک انتخاب رشته اصولی و مناسبی داشته باشید، اولین قدم مطالعه کامل دفترچه انتخاب رشته ریاضی است. دفترچه انتخاب رشته ریاضی تنها منبع موثقی است که می تواند اطلاعات صحیح و مناسبی را برای انتخاب رشته در اختیار شما قرار دهد. دفترچه انتخاب رشته ریاضی توسط سازمان سنجش، که مهم ترین نهاد در برگزاری کنکور سراسری است، گردآوری شده است و به همین دلیل می تواند شما را به سمت انتخاب رشته به دور از اشتباه هدایت کند. پس اقدام به دانلود دفترچه انتخاب رشته ریاضی کنید و سعی کنید در کمال آرامش و با حواس جمع به مطالعه و تحلیل دفترچه انتخاب رشته ریاضی بپردازید. در این میان می توانید از کمک ها و راهنمایی های موثر مشاوران تحصیلی نیز کمک بگیرید. مشاوران تحصیلی با جزئیات درج شده در دفترچه آشنایی کامل داشته و به راحتی می توانند به تحلیل و بررسی دفترچه انتخاب رشته ریاضی بپردازند.

<<دانلود دفترچه انتخاب رشته ریاضی>>

<<دفترچه رشته های صرفا بر اساس سوابق تحصیلی>>

<<اصلاحیه دفترچه رشته های صرفا بر اساس سوابق تحصیلی>>

 

سوالات متداول

علالمت-سوالدفترچه انتخاب رشته ریاضی سال ۱۴۰۲ در چه تاریخی منتشر خواهد شد؟

دفترچه انتخاب رشته ریاضی ۱۴۰۲ پس از اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۲ از طریق سایت sanjesh.org منتشر خواهد شد.

علالمت-سوالچه اطلاعاتی در دفترچه انتخاب رشته ریاضی قرار می گیرد؟

در دفترچه انتخاب رشته ها اطلاعات زیادی درباره رشته های مختلف، دانشگاه ها، کد هر رشته محل ذکر شده و اطلاعات گوناگونی مانند سهمیه های مختلف اعم از: ایثارگران، جانبازان، رزمندگان، سهمیه های بومی و … و نیز ظرفیت پذیرش و شرایط آن ها مانند: جنسیت، با آزمون بودن، حضوری یا نیمه حضوری بودن آن ها، به طور کلی شرایط و ضوابط مختلف رشته ها و دانشگاه ها در این دفترچه ها قرار می گیرد.

علالمت-سوالدفترچه انتخاب رشته ریاضی دانشگاه آزاد در چه تاریخی منتشر خواهد شد؟

دفترچه انتخاب رشته ریاضی دانشگاه آزاد طبق روال سال های گذشته حدود یک هفته پس از دفترچه انتخاب رشته سراسری منتشر خواهد شد.


لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

دانلود دفترچه انتخاب رشته ریاضی 1402

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات
- یک نظر:

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

پنجشنبه

1403/1/9

جمعه

1403/1/10

شنبه

1403/1/11

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید