دانلود دفترچه انتخاب رشته انسانی 1402

دانلود دفترچه انتخاب رشته انسانی

دفترچه انتخاب رشته انسانی ۱۴۰۲نقش مهمی در راهنمایی داوطلبانی که قصد انجام انتخاب رشته انسانی دارند داشته و مطالعه آن برای داوطلبان امری ضروری است. در دفترچه انتخاب رشته انسانی ۱۴۰۲اطلاعات لازم برای انتخاب رشته انسانی ذکر شده است. از جمله آن ها می‌توان به سهمیه های مختلف اعم از ایثارگران، جانبازان، رزمندگان، سهمیه های بومی و… نیز ظرفیت پذیرش و شرایط آن ها مانند جنسیت، با آزمون بودن، حضوری یا نیمه حضوری بودن و… اشاره کرد.

عزیزان لازم است پس از دریافت و مطالعه دفترچه انتخاب رشته انسانی ۱۴۰۲ در صورت هرگونه ابهام در آن و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با مرکز مشاوره آویژه در تماس بوده و از مشاوره انتخاب رشته بهره مند شوند. انتخاب رشته امر بسیار مهمی بوده و به طور مستقیم در آینده شما مؤثر است.

دانلود دفترچه راهنمای انتخاب رشته انسانی

دانلود پیوست ها

بخش پیوست ها شرایط و ضوابط دانشگاه ها و موسسات پذیرنده دانشجو در آزمون سراسری سال 1402

در میان هر یک از گروه های آزمایشی، برخی از رشته ها به دلیل داشتن آینده شغلی یا سازگاری با روحیات هر شخص طرفداران بیشتری دارد. در رشته علوم انسانی نیز رشته هایی مانند حقوق، روانشناسی، حسابداری یا مدیریت، متقاضیان زیادی را به خود جلب نموده است. مسیری که افراد برای رسیدن به موفقیت تحصیلی باید طی کنند، شرکت در کنکور سراسری و بعد از آن انتخاب رشته مورد علاقه با توجه به رتبه کسب شده است. برای اینکه انتخاب رشته باب میل و عاقلانه ای داشته باشید باید دفترچه انتخاب رشته علوم انسانی 1402 را که در سایت سازمان سنجش قرار دارد مطالعه نمایید.

دفترچه انتخاب رشته انسانی دارای فصل ها و بخش های مختلفی است که شما برای داشتن یک انتخاب رشته عالی نیاز است در رابطه با فصل های مختلف دفترچه اطلاعات مناسبی داشته باشید. به دلیل سواالات مکرر شما عزیزان در رابطه با دفترچه انتخاب رشته کنکور انسانی، مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی آویژه به بررسی و تحلیل فصل ها و بخش های مختلف دفترچه انتخاب رشته انسانی پرداخته و مقاله جامع و کامل زیر را در اختیار شما عزیزان قرار داده اند. هدف مشاوران مرکز مشاوره آویژه این است تا با در اختیار قرار دادن اطلاعاتی در مورد دفترچه انتخاب رشته علوم انسانی از حجم استرس موجود در زمان انتخاب رشته کاسته و در این رابطه به داوطلبان کمک کنند تا انتخاب رشته مناسبی داشته باشند. پس اگر به دنبال رقم زدن یک انتخاب رشته انسانی اصولی برای خود هستید، مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

دفترچه انتخاب رشته علوم انسانی

با توجه به انتشار دفترچه انتخاب رشته انسانی در تاریخ 28 مرداد ماه، فرایند انتخاب رشته کنکور انسانی از تاریخ 31 مرداد ماه آغاز خواهد شد. یکی از اقدامات لازم برای انتخاب رشته عالی، اطلاع یافتن از کد رشته محل دانشگاه ها، نحوه پذیرش هر کدام از دانشگاه ها، نحوه انتخاب رشته، رشته های بدون آزمون و …می باشد. اگر شما بخواهید به داده های کامل در زمینه انتخاب رشته علوم انسانی دسترسی پیدا کنید باید در موعد مقرر به دانلود دفترچه انتخاب رشته اقدام نمایید و با مطالعه هر یک از فصول و بخش های آن نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کنید.

بعضی از داوطلبان فقط قسمتی از دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری را که به نظر خودشان مهمتر است، مطالعه می کنند. اما بهتر است که قدم به قدم، فصول دفترچه انتخاب رشته علوم انسانی را بررسی کنید و همه قسمت های آن را مورد توجه قرار دهید.

در این قسمت برای آشنایی کامل شما داوطلب گروه انسانی با دفترچه انتخاب رشته انسانی، بخش ها و فصل های مختلف دفترچه راهنمای انتخاب رشته انسانی به صورت کامل توضیح داده شده است. فصل های مختلف دفترچه انتخاب رشته انسانی عبارت است از:

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

مقدمه دفترچه انتخاب رشته علوم انسانی

در این بخش از دفترچه علوم انسانی به ذکر نکات کلیدی و مهمی پرداخته شده است و داوطلبان باید به خواندن این مطالب مبادرت ورزند چرا که اطلاع از این موارد کاربردی می باشد و شما برای فهم بخش های دیگر این دفترچه لازم است از قبل پیش زمینه ای داشته باشید.

اصطلاحات مورد استفاده در اين دفترچه

پذيرش بومی گزینی

دوره های تحصیلی

گزینش

زمان انتخاب رشته تا اعلام نتایج

نماد های بکار گرفته شده در کل دفترچه

با مطالعه مقدمه دفترچه انتخاب رشته علوم انسانی اطلاعات کاربردی به دست خواهید آرود، که در مطالعه بخش های دیگر دفترچه می توانید از آن ها بهره بگیرید.

با پیگیری متن زیر می توانید از فصل های دیگر دفترچه انتخاب رشته علوم انسانی اطلاع پیدا کنید.

دفترچه انتخاب رشته کنکور انسانی

فصل اول دفترچه انتخاب رشته علوم انسانی

در فصل نخست دفترچه انتخاب رشته توضیحاتی در مورد شرایط و قوانین کلی پذیرش دانشجو در دانشگاه ها و همچنین مسیری را که باید برای انتخاب رشته طی کنید به تفصیل توضیح داده شده است. از جمله: روش و نحوه انتخاب رشته. پذیرش در برخی رشته های تحصیلی و دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی به دو روش صورت می پذیرد که عبارت است از:

پذیرش با آزمون

پذیرش با آزمون تنها از طریق شرکت در آزمون سراسری و تاثیر سوابق تحصیلی امکان پذیر می باشد. داوطلبانی که در کنکور سراسری شرکت نموده اند، در مرحله انتخاب رشته علوم انسانی، با توجه به میزان علاقمندی خود در فرم انتخاب رشته خود 150 کد محل رشته را می توانند ذکر کنند.

پذیرش بدون آزمون و صرفا با استفاده از سوابق تحصیلی

برخی از داوطلبان با وجود اینکه در کنکور سراسری ثبت نام نموده اند ولی موفق به حضور در جلسه آزمون نشده اند. آنها می توانند برای انتخاب رشته خود بدون ثبت نام دوباره، تنها به انتخاب رشته محل هایی که بر اساس سوابق تحصيلي دانشجو می پذیرد و در دفترچه انتخاب رشته درج شده اقدام نمایند.

همچنین در دفترچه انتخاب رشته علوم انسانی نموداری مختصر و مفید در رابطه با مراحل انتخاب رشته، آورده شده است که داوطلبان با مطالعه آن از روند کلی انتخاب رشته آگاه می شوند.

فصل اول دفترچه انتخاب رشته خود دارای دو بخش مجزا می باشد.

راهنمای عملی انتخاب رشته

در بخش نخست از فصل اول دفترچه انتخاب رشته علوم انسانی، به صورت تصویری، مراحل دریافت کارنامه اولیه کنکور سراسری برای داوطلبان به نمایش گذاشته می شود. متقاضیان با نگاهی به این بخش می توانند از چگونگی روش های موجود برای دریافت کارنامه خود مطلع گردند.

داوطلبان می توانند پس از دریافت کارنامه خود به این بخش از دفترچه انتخاب رشته علوم انسانی مراجعه کرده و نسبت به هر یک از بندهای موجود در کارنامه اطلاعات کافی را به دست بیاورند. زیرا در دفترچه انتخاب رشته، هر قسمت از کارنامه به صورت جداگانه توضیح داده شده است.

چگونه انتخاب رشته کنیم؟ یکی از موضوعاتی که در این بخش از دفترچه انتخاب رشته انسانی در مورد آن صحبت شده است مراحل انتخاب رشته است. با بهره گیری از تصاویر و نمادهای گوناگون و بیان توضیحات لازم، روند انتخاب رشته و کارهایی که هر داوطلب باید برای انتخاب رشته کنکور انسانی خود انجام دهد کاملا شرح داده شده است.

آشنایی با مقررات انتخاب رشته

می دانیم برای انتخاب رشته اصولی باید هر یک از صفحات دفترچه را دقیق و کامل مطالعه نماییم. یکی از موضوعات مهم در دفترچه انتخاب رشته انسانی توضیح مقررات و شرایط اتنتخاب رشته انسانی است. برای اینکه با این بخش از دفترچه آشنایی شوید برخی از موضوعاتی که در دفترچه انتخاب رشته علوم انسانی کاملا به توضیح آن پرداخته شده است، تیتروار در ادامه برای شما بیان می کنیم.

شرایط مهم برای انتخاب رشته از جمله میزان تاثیر سوابق تحصیلی در رشته های مختلف

اخذ مدرک تحصیلی در تاریخ مشخص شده

وضعیت نظام وظیفه

شرایط و ضوابط اتباع غیر ایرانی

طرح حمایت از رتبه های برتر

آشنایی با سهمیه های مختلف در کنکور سراسری

گزینش بومی

آشنایی با زیر گروه، نمره و رتبه ها

میزان و تاثیر سوابق تحصیلی

روش های گزینش رشته های تحصیلی مورد پذیرش

شرایط کلی پذیرش دانشجو در دانشگاه ها

آشنایی با دوره های تحصیلی دانشگاه ها

هر کدام از سر گفتارهای نام برده شده در بالا در دفترچه انتخاب رشته انسانی به طور مفصل توضیح داده شده است و تمامی اطلاعاتی که در رابطه با هر موضوع برای انتخاب رشته به آن نیاز دارید، توضیح داده شده است. با مراجعه کردن به هر کدام بخش ها می توانید اطلاعات خود را کامل نموده و به انتخاب رشته صحیح دست یابید.

رشته های گروه انسانی

فصل دوم دفترچه انتخاب رشته علوم انسانی

در فصل دوم دفترچه اطلاعات وسیعی که بسیار مهم و حیاتی است در اختیار داوطلبان قرار می گیرد تا با مراجعه به دفترچه و مطالعه آنها روند انتخاب رشته خود را به درستی پیش ببرند. این فصل دربرگیرنده موارد نام برده زیر می باشد:

نکاتی در مورد رشته ها با شرایط خاص

جدول زيرگروه ها، مواد امتحاني و ضرايب هر يک از دروس

جدول رشته هاي تحصيلی، زيرگروه، مقطع تحصيلي و نوع گزينش در گروه آزمایشی علوم انسانی

جدول ظرفيت پذیرش هر یک از رشته های علوم انسانی

جدول رشته های تحصیلی دوره ها در دانشگاه های مختلف

ذکر رشته های تحصیلی دارای سهمیه های مختلف در مناطق گوناگون

رشته هاي تحصيلي دانشگاه هاي تربيت دبير شهيد رجايي و فرهنگيان (ويژه داوطلبان آزاد)

رشته های تحصیلی موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی

رشته های تحصیلی دانشگاه پیام نور

پایان دفترچه انتخاب رشته علوم انسانی به فرم پیش نویس اختصاص دارد که داوطلبان می توانند قبل از نهایی نمودن انتخاب رشته خود این جدول را تکمیل نمایند. با اینکار در زمان انتخاب رشته اینترنتی روخوانی از کد رشته هایی که از قبل به نوشتن آن مبادرت ورزیده اند، با سهولت و بدون نگرانی انجام می شود.

نحوه دسترسی به دفترچه انتخاب رشته علوم انسانی

برای یک انتخاب رشته درست در رشته علوم انسانی که شما را به سمت قبولی در دانشگاه و رشته مورد نظر خود هدایت کند نیاز دارید تا دفترچه انتخاب رشته علوم انسانی را در اختیار داشته باشید. شما می توانید برای دسترسیبه دفترچه انتخاب رشته علوم انسانی بر روی لینک قرار داده شده در اول این مقثاله کلیک کرده و به راحتی دفترچه انتخاب رشته کنکور انسانی 1402 را دانلود کنید. زمان انتخاب رشته کنکور انسانی توسط سازمان سنجش اعلام شده است. مهلت انتخاب رشته از تاریخ 31 مرداد ماه تا 4 شهریور ماه اعلام شده است. با توجه به اینکه مدت زمان اعلام شده بسیار کوتاه بوده و نسبت به سال های قبل کمتر است، پس مهم است که سریعا به دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور انسانی پرداخته و برای انتخاب رشته اقدامات لازم را انجام دهید. به یاد داشته باشید که علاوه بر مطالعه دفترچه انتخاب رشته، لازم است عزیزان در خصوص بازار کار رشته های مختلف نیز اطلاعات کافی را داشته باشند و این امر را نیز مورد توجه قرار دهند تا در آینده سرخورده نشوند.

 

دفترچه انتخاب رشته انسانی دانشگاه سراسری

نقش مشاور در انتخاب رشته کنکور انسانی 1402

پس از اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته شده باشند با توجه به رتبه و تراز خود اقدام به انتخاب رشته می‌کنند. برای این کار لازم است درباره رشته ها و دانشگاه های مختلف و شرایط آن ها اطلاعات کامل داشته باشید. بخش زیادی از این اطلاعات در دفترچه انتخاب رشته انسانی 1402 موجود است.شما با مطالعه دفترچه انتخاب رشته کنکور انسانی می توانید به اطلاعاتی مانند: ظرفیت دانشگاه ها، رشته های مورد پذیرش، شرایط اختصاصی دانشگاه ها و رشته ها و … دست پیدا کنید. اما علاوه بر این ها به یک فرد کار بلد نیز برای اولویت بندی انتخاب ها نیاز است. یک مشاور باید بتواند با توجه به شرایط شما و دانش و تجربه خود شانس قبولی شما را در کد رشته محل های مختلف پیش بینی کرده و سپس به اولویت بندی آن ها بپردازد. همچنین او باید به خوبی دفترچه انتخاب رشته انسانی 1402 را مطالعه کرده و نسبت به شرایط و قوانین درج شده در آن اطلاعات کاملی داشته باشد. مشاوران مرکز مشاوره آویژه تمامی ویژگی های ذکر شده را دارند و می توانند به شما کمک کنند تا یک انتخاب رشته عالی را برای خود رقم بزنید.

⭐ به یاد داشته باشید که کوتاهی در امر انتخاب می‌ تواند مسیر شما را منحرف کرده و مانع از رسیدن شما به جایگاه علمی مورد نظرتان شود. به همین دلیل توصیه می‌کنیم که ابداً نقش یک مشاور را دست کم نگرفته و حتماً از راهنمای انتخاب رشته استفاده کنید.

سخنی از مشاوران آویژه

یکی از رشته های پر متقاضی در گروه علوم انسانی، دانشگاه فرهنگیان است. افراد زیادی هستند که با هدف قبولی در دانشگاه فرهنگیان، در کنکور انسانی شرکت کرده و به دنبال کسب موفقیت در کنکور انسانی هستند. البته کم نیستند افرادی که به رشته های دیگر علوم انسانی مانند حسابداری، روانشناسی، علوم تربیتی، حقوق و … علاقه داشته و ملاک و معیار آنها از انتخاب رشته قبولی در دانشگاه های ممتاز در رشته های گفته شده است. به هرحال شما به دنبال قبولی در هر کدام از رشته های مناسب و دانشگاه های ممتاز گروه علوم انسانی باشید، باید علاوه بر کسب رتبه عالی در کنکور سراسری، در فرایند انتخاب رشته کنکور سراسرینیز عملکرد مناسبی داشته باشید. از ملزومات داشتن یک انتخاب رشته خوب، در اختیار داشتن دفترچه انتخاب رشته علوم انسانی و مطالعه کامل آن است.

با مطالعه این مقاله شما می توانید نسبت به جزئیات و مطالبی که در دفترچه انتخاب رشته علوم انسانی قرار دارد آگاهی پیدا کنید و همچنین نحوه دست یابی به دفترچه برای شما آسان تر گردد.
لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

دانلود دفترچه انتخاب رشته انسانی 1402

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

پنجشنبه

1402/12/10

جمعه

1402/12/11

شنبه

1402/12/12

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید