شرایط استخدام افراد دارای معافیت پزشکی

شرایط استخدام افراد دارای معافیت پزشکی

استخدام افراد دارای معافیت پزشکی در ارگان های غیر دولتی و دولتی به چه صورت خواهد بود؟

آیا از مشکلات استخدام افراد دارای معافیت پزشکی با خبر هستید؟ آیا کسانی که برای گرفتن معافیت پزشکی سربازی اقدام می کنند نمی توانند در آزمون های استخدامی سازمان ها و ارگان ها شرکت کنند؟ سایر معافیت ها به جز معافیت پزشکی خدمت سربازی چیست؟ مدت زمان معافیت پزشکی سربازی چه زمانی است؟ مشمولین در چه سنی می توانند برای معافیت های پزشکی و استخدام اقدام کنند؟ مدارک مورد نیاز معافیت پزشکی خدمت سربازی برای مشمولین کدام است؟

آیا شما نیز به این مسئله تا به حال فکر کرده اید که استخدام افراد دارای معافیت پزشکی چگونه خواهد بود؟ اینکه از طرفی دوست دارند از انواع معافیت ها استفاده کنند. اما از طرف دیگر استخدام افراد دارای معافیت پزشکی در سازمان های مختلف فکر و ذهنشان را به خود درگیر کرده است.

شرایط استخدام افراد دارای معافیت پزشکی

قبل از توضیح کامل استخدام افراد دارای معافیت پزشکی باید راجع به معافیت ها صجبت کنیم. در ادامه به آن ها اشاره کرده ایم. برای کسب اطلاعات و گرفتن راهنمایی در زمینه مشاوره نظام وظیفه، مشمولین می توانند با مرکز مشاوره آویژه تماس بگیرند.

مشمولین باید بدانند برای کارهای معافیت به چه مدارک معافیت خدمت نیاز دارند. پس گام اول برای رسیدن به انواع معافیت های خدمت سربازی کسب کردن اطلاعات در زمینه ی مسائل مرتبط با نظام وظیفه است.

از آن جایی که معافیت های پزشکی و استخدام مشمولین در ارگان های مختلف از مهم ترین سوالاتی است که در ذهن بسیاری از افراد است. ما در اینجا قصد داریم مشمولین را برای گرفتن معافیت پزشکی سربازی راهنمایی کنیم.


بیشتر بخوانید:ابطال کارت معافیت پزشکی


 

استخدام افراد دارای معافیت پزشکی چه مراحلی دارد؟

قوانین استخدام افراد دارای معافیت پزشکی

شرایط استخدام افراد دارای معافیت پزشکی با سایر کمی متفاوت خواهد بود. به طور مثال شرایط استخدام افرادی دارای معافیت پزشکی که دچار کم بینایی هستند. برای مشاغلی که باید با کامپیوتر سرو کار داشته باشند مجاز نخواهد بود. بنابراین شرایط استخدام افرادی دارای معافیت پزشکی بر اساس نوع بیماری که با آن معافیت گرفته اند مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

شرایط معافیت پزشکی و استخدام همانطور که در بالا توضیح داده شد زیاد پیچیده نیست. مشمول باید ببیند در کدام یک از گروه ها قرار خواهد گرفت. پس از آن مشمول برای شرایط معافیت های پزشکی و استخدام باید اطلاعات کامل درمورد بیماری هایی که سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا از طریق آن ها به مشمولین معافیت خواهد داد را بشناسد.

ما در ادامه لیست کاملی از انواع بیماری ها را برای مشمولین آماده کرده ایم. با توجه به انواع بیماری ها مشمولین می توانند اطلاعات لازم در این زمینه را از مشاورین ما در مرکز مشاوره آویژه بدست آورند.

بر اساس گفته های رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور جناب آقای جمشید انصاری، هیچ مانعی برای استخدام افراد دارای معافیت پزشکی در دستگاه ها و ارگان های دولتی و غیر دولتی وجود ندارد؛ اما بخش خصوصی در این باره سخت گیری هایی انجام می دهد که دولت باید نظارت بیشاری بر آن داشته باشد. بنابراین شرایط استخدام افرادی دارای معافیت پزشکی در سازمان ها و ادارات بلامانع است.


بیشتر بخوانید:تاریخ اعزام به خدمت سربازی چگونه محاسبه میشود؟


شرایط معافیت های پزشکی و استخدام

ابتدا مشمول باید درخواست خود را از طریق دفاتر الکترونیکی انتظامی ثبت کنند . پس از آن پزشک اولیه مشمول را مورد معاینه قرار داده و فرم های مخصوص توسط پزشک پر خواهد شد، سپس مشمول برای معاینات بیشتر به بیمارستان دعوت می شود؛ در بیمارستان آزمایش ها صورت گرفته و پزشکان متخصص مشمول را معاینه ی مجدد خواهند کرد.

پس از گذراندن این مراحل مشمول در مرحله ی آخر به کمیسیون دعوت می شود. در کمیسیون پزشکی رای نهایی صادر خواهد شد که بر اساس این رای یکی از انواع معافیت ها شامل حال مشمول خواهد شد. در واقع یا مشمول معافیت دائم دریافت خواهد کرد یا معاف از رزم خواهد شد. در برخی موارد نیز بنا بر شرایط معافیت های پزشکی و استخدام مشمول ممکن است معافیت موقت دریافت کند.

 

استخدام افراد دارای معافیت پزشکی چگونه است؟

استخدام افرادی دارای معافیت پزشکی در ارگان های دولتی

استخدام افرادی دارای معافیت پزشکی در ارگان های دولتی می تواند امکان پذیر است، اما باید بررسی کرد تا مشکل و بیماری افراد شناسایی شود. همانطور که می دانید برای استخدام افرادی دارای معافیت پزشکی در ارگان های دولتی برای هر سمت و منصبی شرایط عمومی و اختصاصی در نظر گرفته می شود. در وافع افراد باید بر اساس شرایط عمومی و اختصاصی خود شغلی را برگزینند.

معافیت پزشکی و استخدام اداره های دولتی یکی از دغدغه های جوانان در حال حاضر است. بر اساس آخرین گفته های آقای جمشید انصاری رئیس سازمان امور اداری و استخدامی برای معافیت های پزشکی و استخدام اداره های دولتی هیچ مانعی وجود ندارد.

ایشان اشاره کرده اند که به کارگیری افرادی که دارای معافیت پزشکی دارند ولی در شغل و حرفه ی خود متخصص هستند منع قانونی نداشته و ادارات و سازمان های دولتی می توانند از افرادی که از معافیت پزشکی استفاده کرده اند می توانند در دستگاه های دولتی استفاده کنند.

در واقع در اعلامیه های استخدامی شرط به کارگیری مردان در دستگاه ها و سازمان های دولتی داشتن کارت پایان خدمت، معافیت کفالت یا معافیت پزشکی خواهد بود. البته در برخی مشاغل باید افرادی استخدام شوند که شرایط جسمانیشان متناسب با شغل باشند. بنابراین مشمولینی که قصد دارند معافیت پزشکی بگیرند دیگر نگران استخدام در اداره های دولتی نباشند.

پس مشمولین دیگر نباید نگران باشند، زیرا استخدام افرادی دارای معافیت پزشکی در ارگان های دولتی غیر ممکن نخواهد بود. اما نوع بیماری و نقص عضو مورد بررسی قرار خواهد گرفت. استخدام مشمولین معافیت پزشکی در ارگان های دولتی و هم چنین غیر دولتی با ریسک همراه است.

پس کسانی که قصد دارند در ارگان ها و سازمان ها استخدام شوند در نظر داشته باشند این سازمان ها حساسیت هایی روی برخی انواع معافیت های پزشکی خواهند داشت.

استخدام افراد دارای معافیت پزشکی در بانک

معافیت های پزشکی و استخدام بانک نیز مانند سایر ارگان ها و سازمان های دولتی است. البته مشمولین باید در نظر داشته باشند که هر سازمان و ارگانی شرایط مخصوص به خود را دارد. زمانی که مشمولین به فکر راهی هستند تا بتوانند از رفتن به سربازی معاف شوند. تنها راه و آسان ترین راه معافیت پزشکی است؛ اما به این نکته توجه نخواهند کرد که در آخر بر روی کارت معافیت آن ها نوع معافیت حک شده است.

بنابراین هنگام استخدام در بعضی ارگان ها سلامت کامل جسمانی مد نظر خواهد بود و مشمولین باید به این نکته توجه داشته باشند. به طور مثال کسانی که به دلیل چاقی یا لاغری مفرط از خدمت سربازی معاف شدند برای استخدام در ارگان ها به مشکل برنخواهند خورد.

معافیت های پزشکی و استخدام بانک برای افرادی که به بیماری هایی مانند صرع، مشکلات بینایی و شنوایی مبتلا هستند ممکن است مشکل ایجاد شده و این افراد نتوانند در این سازمان ها استخدام شوند.

استخدام افرادی دارای معافیت پزشکی در نیروی انتظامی

استخدام افرادی دارای معافیت پزشکی در نیروی انتظامی یکی دیگر از بحث های مهم این مقاله است. همانطور که می دانید افرادی که از معافیت پزشکی برخوردار شده و کارت معافیت خود را می گیرند دارای سلامت جسمی و روانی کامل نیستند.

یعنی از سلامت کامل بهره مند نخواهند بود. نیروی انتظامی نیز هرساله برای استخدام افراد شرایط عمومی و اختصاصی را در نظر گرفته که افراد باید بر اساس آن پذیرش شوند. از آن جایی که سازمان نیروی انتظامی یکی از مشاغل حساس است و افراد باید در این سازمان ۳۰ سال خدمت کنند، استخدام افرادی دارای معافیت پزشکی در نیروی انتظامی کمی جای بحث خواهد داشت.

در این مشاغل سلامت کامل جسمی و روحی بسیار مهم است. پس احتمال استخدام مشمولان معافیت پزشکی در نیروی انتظامی پایین خواهد بود مگر آنکه مشکل فرد حاد نباشد یا مشکل مشمول متناسب با شغلی باشد که مشمول برای آن اقدام کرده است.

بنابراین کسانی که قصد دارند از معافیت پزشکی استفاده کنند باید در نظر داشته باشند استخدام آن ها در برخی مواقع و برخی سازمان ها با مشکل روبرو خواهد شد. زیرا برخی مشاغل نیازمند توانایی و سلامت کامل هستند که افراد با داشتن معافیت پزشکی از این سلامتی کامل بهره مند نخواهند بود.

 

استخدام افراد دارای معافیت پزشکی چه قوانینی دارد؟

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

استخدام افرادی دارای معافیت پزشکی در سپاه

معافیت پزشکی و استخدام افراد دارای معافیت پزشکی در سپاه نیز مانند سایر ارگان های دیگر است اما در آگهی استخدامی باید شرایط و توانایی های جسمی مورد نیاز توضیح داده شود. کارفرمایان نباید کسانی که معافیت پزشکی دارند را از کار کردن محروم کنند.

اگر مشاغل آن ها نیازمند توانایی فیزیکی و جسمانی است باید قبل از استخدام مصاحبه ی عملی برگزار کرده تا وضعیت جسمانی افراد را از نزدیک ببینند. سازمان هایی مانند سپاه و نیروی انتظامی نیازمند افرادی هستند که از سلامت کامل جسمانی بهره مند بوده تا بتوانند سی سال به مردم و ملت خدمت کنند.

مشمولین می توانند برای مشاوره بیشتر در زمینه ی معافیت های پزشکی و استخدام سپاه و سایر معافیت ها با مرکز مشاوره نظام وظیفه و مرکز مشاوره معافیت پزشکی در تماس باشند.

معافیت پزشکی و استخدام در سپاه

استخدام افرادی دارای معافیت پزشکی در سپاه نیز می تواند بلامانع باشد به شرطی که مشکل و بیماری مشمول آسیب و صدمه ای به نوع فعالیتش در سازمان مربوطه وارد نکند.

در واقع همانطور که می دانید طبق قانون استخدام افراد با داشتن معافیت پزشکی بلامانع است مگر در موارد خاصی که مشاغل نیازمند سلامت کامل جسمی و روخی باشند. در سال های جاری دیده شده است که شرکت ها و ارگان های دولتی و غیر دولتی هنگام درج آگهی استخدامی تاکید دارند که افراد کارت پایان خدمت داشته باشند.

اگر چه حق هر انسانی است که از موقعیت های شغلی بهره مند شود، اما باید پذیرفت که بعضی مشاغل نیازمند توانایی های جسمی است که اگر فردی به طور مثال دچار نقص عضو باشد نمی تواند از پس آن کار بر بیاید یا اینکه وظایفش را به درستی انجام دهد.

به همین دلیل استخدام افرادی دارای معافیت پزشکی در سپاه بعد از انجام مصاحبه ی عملی صورت خواهد گرفت؛ زیرا در مصاحبه ی عملی مشمولین مورد سنجش قرار خواهند گرفت تا مشخص شود توانمندی های لازم برای سمت مورد نظر را دارا هستند یا خیر.

استخدام افراد دارای معافیت پزشکی چگونه است؟

نحوه دریافت معافیت پزشکی چگونه است؟

نحوه دریافت معافیت پزشکی موضوعی است که از گام های مختلفی تشکیل شده است. اولین قدمی که مشمولان برای دریافت این نوع معافیت انجام دهند دریافت دفترچه ی راهنمای خدمت وظیفه عمومی است. مشمولان باید این دفترچه را تکمیل کنند.

قدم بعدی مراجعه به پزشک است که در این مراجعه مشمول مورد معاینه قرار می گیرد و وضعیت روانی و جسمی وی مشخص می شود. مشمول باید این اطلاعات را به همراه نشانی منزل و… در اختیار سازمان وظیفه قرار دهد.

فردی که دارای بیماری های خاصی باشد به شورای پزشکی دیگر تحت عنوان شورای پزشکی بیمارستان ارجاع داده می شود. مراجعه به بیمارستان با دریافت برگه ی دعوتنامه بیمارستان است که مشمول باید ظرف یک ماه این کار را انجام دهد. پزشکان بیمارستان نیز مشمول را معاینه میکنند و آزمایشات مورد نیاز را انجام میدهند؛ درنهایت و با استفاده از نتایج این آزمایشات مشمول به شورای پزشکی وظیفه عمومی ارجاع داده می شود.

مشمولین انواع معافیت پزشکی

انواع معافیت پزشکی طبق شرایطی که مشمول دارد مشخص می شود. مشمولان نظام وظیفه با در نظر گرفتن وضعیت سلامتی به چهار دسته ی کلی تقسیم می شوند که انواع معافیت های پزشکی نیز بر اساس همین دسته بندی هاست.

  • دسته ی اول مشمولانی است که هیچ بیماری روانی و یا جسمی ندارند و در وضعیت سلامت کامل هستند. سازمان وظیفه این دسته را موظف به گذراندن دوره سربازی میداند.
  • دسته ی دوم مربوط به کسانی است که بیماری های جزیی دارند و بخشی از توان آن ها برای انجام کار و فعالیت های معمول تحلیل رفته است. این افراد به عنوان معاف از رزم در نظر گرفته می شوند. معافیت از رزم یکی از انواع معافیت پزشکی است که طی آن مشمول از فعالیت های نظامی دوره سربازی معاف میشود.
  • دسته ی سوم از مشمولان را کسانی تشکیل میدهند که برای درمان بیماری خود به مدت زمانی مشخص احتیاج دارند. سازمان وظیفه به این گروه معافیت موقت پزشکی اعطا میکند تا دوره درمان خود را بگذرانند.
  • اما گروه چهارم همان کسانی هستند که از معافیت دائم برخوردارند و از نظر سلامت در وضعیت نامطلوبی قرار دارند این افراد معمولا برای درمان به بیش از دو سال زمان نیاز دارند.

استخدام افراد دارای معافیت پزشکی

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره آویژه

هدف مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه از ارائه اطلاعات لازم در زمینه مشکلات خدمت سربازی و افزایش آگاهی شماست تا با توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید.

در این راستامرکز مشاوره آویژهخدمات متنوعی را در زمینهمشاوره خدمت سربازیبه شما هم میهنان عزیز ارائه می دهد.

سوالات متداول

انواع معافیت پزشکی کدامند؟

معافیت دائم، معافیت موقت و معافیت از رزم جز این نوع معافیت هستند.

مشمولان معافیت دائم پزشکی کدامند؟

کسانی هستند از معافیت دائم برخوردارند که از نظر سلامت در وضعیت نامطلوبی قرار دارند این افراد معمولا برای درمان به بیش از دو سال زمان نیاز دارند.

تصمیم نهایی برای معافیت مشمولان چگونه اتخاذ میشود؟

تصمیم نهایی برعهده ی شورای پزشکی نظام وظیفه است که در صورت تایید کارت معافیت مشمول صادر میشود و در غیر این صورت برگه ی آماده به خدمت مشمول صادر می شود و فرد باید اقدامات بعدی را برای اعزام انجام دهد.


لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

شرایط استخدام افراد دارای معافیت پزشکی

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید
کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای عضویت در کانال آخرین اخبار نظام وظیفه و اطلاع از اخبار معافیت، امریه، کسری خدمت، خروج از کشور و ... کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات
- 208 نظر:
  1. سلام بنده ۷ سال پیش معاف پزشکی شدم تیروئید داشت ۴ سال پیش عمل کردم تیروئید برادشته شده است و از نظر پزشک فقط دارو مصرف میکنم و دارای سلامت کامل به سر میبرم بنظر شما میتونم سپاه ثبت نام شوم

    1. خیر درصورتی که معافیت دائم دریافت کرده باشید تغییری نمی‌شود داد

  2. سلام
    من دارای معافیت پزشکی هستم چشام فقط ضعیف بود و الان عمل کردم و از عینک استفاده نمیکنم سنم ۲۵دارای دیپلم ریاضی با معدل بالای ۱۴ هستم قدم ۲ متره و الان دانشجوی مهندسی هستم
    من میتونم جذب ارگان نیروی انتظامی بشم؟

    1. شما باید انصراف دهید وهزینه انصراف را پرداخت کنید و در رشته های بدون کنکور این دانشگاه ثبت نام کنید برای اطلاعات بیشتر با مشاوران ما تماس بگیرید

  3. درود وقت بخیر.
    بنده معافیت پزشکی ماده بخش ۸ بند ۱۵ رو دارم، آیا امکان استخدام در نیروی انتظامی رو میتونم داشته باشم ؟

    1. امکان پذیر نمیباشد سخت گیری زیاد اعمال میشود

  4. سلام من معافیت پزشکی بخش 15بند1 قلب وعروقی دارم آیا من استخدام نیروی انتظامی میشم یانع

    1. سلام. خیر، از جمله شرایط استخدامی نیروی انتظامی، داشتن کارت پایان خدمت به جز کارت معافیت از خدمت است.

  5. سلام.وقتتون خوش.
    آیا با معافیت پزشکی قفسه سینه فرورفته مادرزادی(به طور دقیق بخش ۷ بند ۲۹)میتونیم در آزمون آموزش و پرورش شرکت کنیم؛ هیچ مشکل قلبی یا ریوی هم ندارم.
    ممنون میشم پاسخ بدید.

    1. با سلام دوست عزیز شما میتونید در ازمون استخدامی شرکت کنید بشرطی که در معاینات پزشکی بیماری شما رو به نوعی تشخیص ندهند که مانع انجام خدمت کردن شما به این نهاد باشد،

  6. سلام وقت بخیر
    معافیت دائم ب خاطر کلیه ها مانعی برای استخدام در درجه داری نیروی انتظامی است؟

  7. سلام من در حین خدمت کمرم آسیب دید و عمل کردم و بعد از 12الی13ماه خدمت به من معافیت پزشکی دادن بدون اینکه غرامت پرداخت کنند زمان خدمتم سال88 بوده و تاامروز مشکل کار دارم لطفاً راهنمایی بفرمائید

    1. در صورتی که مشکل پزشکی شما به تایید پزشک معتمد نظام وظیفه و کمیسیون برسد امکان معافیت وجود دارد

  8. سلام من مشکل انحراف بینی دارم و واسه همین معاف از رزم شدم که خوب قابل درمان است الآن سوالم اینه که عمل کنم بهتره حتما یا مشکلی خاصی در استخدام آموزش و پرورش ندارد؟ و اینکه بهتر است در فرم خود اظهاری بزنم مشکل تنگی نفس دارم یان چون فقط در فعالیت های سنگین احساس تنگی نفس میکنم… ممنون میشم پاسخ بدید. 🙏

    1. سلام معاف از رزم در بعضی استخدام ها باعث ایجاد مشکل می شود.مشکل تنگی نفس توسط پزشک نظام وظیفه مشخص می شود

  9. سلام بنده لیسانسش اتاق عمل ( تکنسین ) دارم و معاف از رزم چشم هستم چشمام ضعیفه اگ بعد سربازی چشامو لازیک کنم مانعی برای استخدامی بنده در بیمارستان دولتی وجود داره یا که خیر؟

  10. سلام خسته نباشید
    معافیت دائم برای پاره شدن عصب دستم گرفتم ولی الان بعد از دو سال خوب شدم
    ایا اتش نشانی یا نیروی انتظامی میتونم استخدام بشم یا نه

  11. سلام من شنوایی یک گوشم صفره و پدرم ایثارگر هست و دیپلم تجربی دارم میخواستم ببینم سپاه پاسداران استخدام میکنه

    1. سلام وقت بخیر
      شرایط استخدامی سپاه با توجه به قوانین به روز رسانی شده می باشد

  12. سلام
    من مشکل ناهنجاری فکی دارم
    حالا که نظرات و تو سایت میخونم امکان معافیت پزشکی دارم ولی مشکل من قابل درست شدنه اگر بخواهم برای معافیت پزشکی اقدام کنم و اگ معاف شدم و بعدش مشکل من قابل درست شدنه منتها دو سال زمان میبره در صورت اینکه مشکلم رفع شد میتونم استخدامی نیرو انتظامی شرکت کنم

    1. سلام برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید

  13. سلام من معافیت پزشکی شنوایی گرفتم
    در چه ارگانی های دولتی میتونم استخدام بشم؟؟

  14. سلام بنده معافیت پزشکی گرفتم به خاطر چشم ها .الان رفتم دکتر چشم ها من خوب شده .عینک هم استفاده نمیکنم ضعیف هم نیستند.الان توی هلال احمر خدمت میکنم قرار امسال استخدام بشم .مدرک کارشناسی دارم آیا مانعی برای استخدام پیش نمیاد.

  15. سلام خسته نباشید ببخشید من معافیت پزشکی شنوایی گرفتم اگه برای استخدام سپاه پاسداران یا کدام برام استخدام قبول میکنه

    1. سلام وقت بخیر
      باید فراخوان و شرایط استخدامی هر ارگان را چک کنید

    2. سلام من شنوایی یک گوشم صفره و پدرم ایثارگر هست و دیپلم تجربی دارم میخواستم ببینم سپاه پاسداران استخدام میکنه

      1. سلام وقت بخیر
        شرایط استخدامی سپاه با توجه به قوانین به روز رسانی شده می باشد

  16. سلام بنده دیابت دارم هرجا میرم بنده رو پس میزنن مثال ایرانخودرو فرم استخدامی پر میکنم میبینن معافیت پزشکی دارم اصلا اهمیت نمیدن به فرم پر کردن بنده همه شرکتا همینطوره

  17. سلام من معافیت پزشکی چشم دارم ..آیا عمل کنم امکان استخدام هست با معافیت پزشکی ؟ اگر که نمی شود چه راهی پیشنهاد میکنید ؟

    1. باسلام برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید

  18. سلام‌من‌به‌دلیل‌آسم‌معاف‌از‌رزم‌شدم‌‌‌ایا‌امکان‌استخدام‌درنیروی‌انتظامی‌برای‌من‌وجودداره

  19. سلام وقت بخیر
    مراحل معافیت سپاه با ارتش و نیروی انتظامی متفاوت است؟

  20. سلام من چشمهایم ضعیف است اگر معافیت از رزم بگیرم آیا میتوانم وارد نیروی انتظامی یا ارتش شوم؟

  21. سلام من چشمهایم ضعیف است اگر معافیت از رزم بگیرم آیا میتوانم وارد نیروی انتظامی یا ارتش شوم؟

  22. سلام من شش سال پیش در اثر زمین خوردن استخوان سرم از داخل شکست ومجبور شدم عمل کنم میخواستم بدونم ایا برای ثبت نام برایم مشکل ساز می‌شود از زمانی که عمل کردم خداراشکر سالم وسلامت ام

    1. باسلام خدمت شما چه ثبت نامی مدنظرشما هست لطفا سوال خود رامجدد مطرح کنید

  23. سلام من شش سال پیش در اثر زمین خوردن استخوان سرم از داخل شکست ومجبور شدم عمل کنم میخواستم بدونم ایا برای ثبت نام برایم مشکل ساز می‌شود از زمانی که عمل کردم خداراشکر سالم وسلامت ام

    1. باسلام خدمت شما ثبت نام چه چیزی؟ لطفا سوال خود را مجدد مطرح کنید تابتوانیم پاسخگویی بهتری خدمت شما داشته باشیم

  24. سلام بنده به قوز قرنیه مواج شدم آیا میتوانم به نیروی انتظامی ثبت نام کنم یا نه

  25. سلام من قوز قرنیه چشم راستم رو دارم مخاهم سال آینده ب نیروی انتظامی ثبت نام کنم میتونم یا نه

  26. سلام خسته نباشد، من بیماری صرع داشتم سال 93 معافیت گرفته، الان میخوام آزمون آموزش پرورش ثبت نام کنم، آیا میتونم، در ظمن اینم بکم که الان کاملا خوب شدم وهیچگونه دارو یا مشکلی ندارم؟؟ ممنون میشم جواب بدید؟

  27. سلام خسته نباشید من معاف پزشکی چشم شدم و العان عمل لیزیک کردم و دیگه نیازیم به عینک ندارم آیا در بانک و کار دولتی میتونم استخدام بشم یا خیررررر مرسی جواب بدین

    1. سلام اگر در حال حاضر مشکلی بابت ضعیفی ندارید ، بعد از معاینه چشم توسط پزشک و برگه سلامت امکان استخدام دارید.

  28. سلام من ساق پام شکسته پلاتین گذاشتم اما هیچ مشکلی در راه رفتن و انجام فعالیت هایم ندارم می توانم در نیروی انتظامی استخدام بشم یا باید بعد از خارج کردن پلاتین اقدام کنم لطفا جواب بدین برام خیلی مهمه

    1. سلام. با توجه به نوع فعالیت ها در این ارگان ممکن است با استخدام برای کادر دفتری موافقت سود اما روند پذیرش شما دشوار خواهد بود.

  29. سلام من ساق پام شکسته پلاتین گذاشتم اما هیچ مشکلی در راه رفتن و انجام فعالیت هایم ندارم می توانم در نیروی انتظامی استخدام بشم یا باید بعد از خارج کردن پلاتین اقدام کنم لطفا جواب بدین برام خیلی مهمه

    1. سلام. با توجه به نوع فعالیت ها در این ارگان ممکن است با استخدام برای کادر دفتری موافقت سود اما روند پذیرش شما دشوار خواهد بود.

  30. سلام من ساق پام پلاتین هست اما هیچ مشکلی در راه رفتن و انجام فعالیت هایم ندارم می توانم در نیروی انتظامی استخدام بشم یا باید بعد از خارج کردن پلاتین اقدام کنم لطفا جواب بدین برام خیلی مهمه

    1. سلام. با توجه به نوع فعالیت ها در این ارگان ممکن است با استخدام برای کادر دفتری موافقت سود اما روند پذیرش شما دشوار خواهد بود.

  31. سلام من ساق پام پلاتین هست اما هیچ مشکلی در راه رفتن و انجام فعالیت هایم ندارم می توانم در ناجا استخدام بشم یا باید بعد از خارج کردن پلاتین اقدام کنم لطفا جواب بدین برام خیلی مهمه

    1. سلام. با توجه به نوع فعالیت ها در این ارگان ممکن است با استخدام برای کادر دفتری موافقت سود اما روند پذیرش شما دشوار خواهد بود.

  32. سلام من ساق پام پلاتین هست اما هیچ مشکلی در راه رفتن و انجام فعالیت هایم ندارم می توانم در ناجا استخدام بشم یا باید بعد از خارج کردن پلاتین اقدام کنم لطفا جواب بدین برام خیلی مهمه

    1. سلام. با توجه به نوع فعالیت ها در این ارگان ممکن است با استخدام برای کادر دفتری موافقت سود اما روند پذیرش شما دشوار خواهد بود.

  33. سلام من دیپلم برق دارم و دارای بیماری دیابت هستم آیا در نظام استخدام میشوم؟

  34. سلام من ۲۲سالمه و از معافیت پزشکی استفاده کردم و بیماریم هم آدیسون هست و با توجه به رشته ام احتمال زیاد یا به ادارات دولتی و یا به بانک استخدام میشم میخواستم بپرسم آیا محدودیت معافیت پزشکی برای استخدام در این ارگان ها منو تحدید میکنه یا نه؟؟؟؟؟؟

    1. سلام. متاسفانه معافیت پزشکی ممکن است با توجه به تاثیری روی کارایی فرد میگذار. مانعی برای استخدام باشد.

  35. سلام تو رو خدا بهم حتما جواب بدین، من آستیگماتیسم دارم و پتوگرافی و عکس از چشمم گرفتم و پزشکمم تایید کرد که قوز قرنیه دارم . من هدفم تحصیل در رشته دندانپزشکی و پزشکی هست. آیا معافیت پزشکی بگیرم برام در آینده ممکنه در رشته دندانپزشکی یا پزشکی ایراد و مانعی ایجاد بشه؟؟؟؟
    در ادامه تحصیلیم(تخصص و فوق تخصص) و همینطور مجوز احذ مطب و … مشکلی برام ایجاد میشه؟؟؟؟

    1. سلام. بدیهی است که اگر عارضه های پزشکی مانعی برای فعالیت در شغل ایجاد کنند فرد به نحو احسن نمی‌تواند وظایف محوله را انجام دهد و این امر باعث به وجود آمدن خطا در کار میشود مخصوصاً در حرفه هایی مانند پزشکی و دندان پزشکی که با سلامت انسان ها در ارتباط هستیم اهمیت این مورد بیشتر است.

  36. بسم الله الرحمن الرحیم
    با عرض سلام و خسته نباشید ببخشید من تشنج دارم البته با دارو قابله کنترله و دو سال و نیم هم هست که تشنج نکردم و چند ماه دیگه بسیج فعال رو می گیرم و دوره روخوانی و روان خوانی قران هم می روم و فرزند جانباز و ایثارگر هم هستم و گواهی تربیت مربی سواد فضای مجازی و سواد رسانه ای دانشگاه امام حسین با تدریس استاد مومن نسب هم دارم و کارشناسی تکلونوژی نرم افزار هم دارم و می خواهم دوره امنیت اطلاعات هم که در بیرون کلاس هایش را می گزارند بروم با تمام این ها سپاه استخدام می کنه ؟
    با تشکر

  37. سلام بنده ۱۷سالمه ۵ماه دیگر ب سن ۱۸ سالگی میرسم و دیپلم میگیرم اعتیاد ندارم خالکوبی هم ندارم و ب دین اسلام و ولی فقیه هم اعتقاد دارم درون خوانوادمم کسی سوء سابقه ندارد
    فقط خودم معده ام مشکل داره نان برنج میخورم نان گندم نمیخورم بخاطر همین از سربازی معافم و اینکه ب این دلیل ایا سپاه استخدام میشم یا نع؟

    1. سلام. خیر با معافیت پزشکی محدودیت استخدام خواهید داشت

      1. سلام من قوز قرنیه چشم راستم رو دارم مخاهم سال آینده ب نیروی انتظامی ثبت نام کنم میتونم یا نه

  38. سلام من چنتا تتو رو دستم دارم وقتی که اینا رو پاک کنم نظام ثبت نام کنم مشکلی پیش نمیاد

  39. سلام ببخشید من رو دستم تتو دارم آیا اینا رو پاک کنم برای نظام میتوانم ثبت نام کنم

  40. سلام من به دلیل کم کاری تیروئید معاف شدم میخواستم بدونم میتونم در شهرداری یه ارگان دولتی استخدام بشم یا نه

    1. سلام. معافیت پزشکی محدودیت در ازمون های استخدامی را به همراه دارد‌

  41. سلام خسته نباشید ، پزشکان (پزشک متخصص اعصاب و پزشک روانشاسی بالینی) به من گفته اند که صرع دارم البته از نوع کنترل شده و من الان کمتر از یکسال میشه تشنج نکردم حالا هم به تازگی گواهینامه پایه 3 گرفتم سوال من این که اگر من معافیت بگیرم ( هر دو دکتر گفتن می تونی بگیری چون به غیر از صرع گاهی اوقات افسردگی می گیرم) بعد ازینکه پزشکی قبول شدم مجوز طبابت به من می دن و گواهینامه ام باطل میشه؟

    1. سلام. گرفتن معافیت پزشکی اعصاب و روان عواقب بسیاری برای متقاضیان به همراه دارد پیشنهاد میشود در صورت داشتن مشکل پزشکی جسمانی ابتدا از طریق این عارضه درخواست معافیت پزشکی بدهید

  42. سلام.
    بنده معاف پزشکی واریکاسل هستم ماده ۳۹ بند۳۷ هم داخل کارت معافیتم خورده آیا میشه برای آتش نشانی شرکت کنم؟

    1. سلام. در صورت رفع عارضه به طور کامل و نبودن بیماری در حال حاضر مشکلی برای ثبت نام وجود ندارد

  43. باسلام من معافیت پزشکی گرفتم میخواهم درسپاه استخدام شوم مشکلم تناسب اندام از دست راست هست میتوانم استخدام شوم

    1. سلام متاسفانه با معافیت پزشکی نمشود در ارگان های نظامی استخدام شد

  44. سلام من بیضه چپم رو تی حادثه ای از دست دادم اگه معافیت بگیرم میتونم استخدام ادارات دولتی بشم؟ممنون میشم پاسخ بدین

    1. سلام با توجه به آیین نامه بیماری های معافیت پزشکی فقدان ۱ بیضه شامل معافیت نمی‌شود در رابطه با استخدامی هم بستگی به ارگان مربوطه دارد.

  45. با سلام و عرض خسته نباشید اگر من معافیت پزشکی دائم پارگی رباط صلیبی بگیرم آیا می توانم استخدام دانشگاه فرهنگیان شوم.

    1. سلام وقت بخیر در صورت استفاده از شرایط معافیت پزشکی امکان استخدامی را ندارید

  46. باسلام آیا با داشتن معافیت اعصاب وروان و فارغ التحصیل شدن از رشته پزشکی می‌توان جواز طبابت گرفت یا نه

    1. سلام برای مجوز به مشکل برمیخورید اگر روند بهبودی دارید میتوانید ابطال معافیت داشته باشید وجود بگیرید

  47. با سلام من سال ۸۹ معافیت اعصاب و روان گرفته ام آیا در صورتی که پزشکی قبول شوم امکان پزشک شدن من وجود دارد یا نه یعنی فارغ التحصیل بشوم به من جواز می‌دهند یا نه با تشکر

    1. سلام داشتن شرایط جسمی وروانی یکی از شرایط لازم برای تحصیل در دانشگاه است ولی به میزان شدت ونوع بیماری هم بستگی دارد.

      1. باسلام با تشکر از صبر و حوصله شما ممنونم به سوال من جواب دادید ببخشید میخواستم اینجوری مطرح کنم که آیا الان که متولد ۶۰ هستم در صورت فارغ‌التحصیلی از رشته پزشکی آیا معافیت دردسر ساز خواهد بود با تشکر

      2. با سلام یعنی در صورت فار غالتحصیلی در رشته پزشکی امکان دریافت جواز پزشکی را خواهم داشت یا نه ضمنا من متولد ۶۰ هستم ارش خوندم با تشکر

        1. سلام بله درصورتی که پزشکی بخوانید مجوز مطب رادریافت خواهید کرد

      3. با سلام و عرض خسته نباشید
        اگر من معافیت پزشکی دائم پارگی رباط صلیبی بگیرم و بعدا به درمان آن اقدام کنم آیا میتوانم استخدام دانشگاه فرهنگیان شوم.

  48. سلام من بخواطر ضعیفی چشم معاف پزشکی گرفتم می خواستم بدونم بعد از عمل کردن چشم می تونم تو ارتش یا نیرو انتظامی یا آتش نشانی ثبت نام کنم

    1. با سلام تو خيلي از بانكا ارتش و نيروي انتظامي قبول نميكننت البته خيلي از شغلا هم هست كه قبول ميكنن من خودم معافيت چشم دارم

      1. سلان داداش من میخوام برم حراست بیمارستان معافیت چشم گرفتم قبول میکنه

  49. من مشکل پلاکت خون itpدارم از یک سالگی و الان ۱۹ سالمه اگر من معافیت پزشکی بگیرم در چه ارگان های دولتی میتوانم استخدام شوم

    1. با سلام ارگان های دولتی کلا با هر نوع مشکل جسمانی و معافیتی مشکل دارند و احتمال استخدام نشدن را بالا میبرد

  50. سلام بنده به خاطر نمره چشم بالای ۶ با مدرک دیپلم تونستم کارت معافیت پزشکی بگیرم خواستم بدونم برای استخدام ادارات دولتی به غیر از ارگان های نظامی مشکلی دارم یا نه؟ ممنون

    1. سلام. قطعا تاثیر می گذارد اما بستگی به سازمان مد نظر دارد.

  51. سلام ببخشید مزاحمتون میگم برای استخدام در در نیروی انتظامی با برای معافیت پزشکی چه جوری هست

    1. معافیت پزشکی اگر داشته باشید استخدام نمیشوید.

  52. سلام من چون قبلا تومور خوش خیم داشتم ولی درمان شدم فقط الان در سرویس بهداشتی از توالت فرنگی استفاده کنم ..به نظرتون معاف میشم ؟ اگر شدم میتونم برم سر کار

    1. سلام برای پاسخ به سوال شما نیاز به داشتن اطلاعات بیشتری هست. برای دریافت پاسخ درست و کامل با مشاورین اویژه در ارتباط باشید.

  53. سلام من چون قبلا تومور خوش خیم داشتم ولی درمان شدم فقط الان در سرویس بهداشتی از توالت فرنگی استفاده کنم ..به نظرتون معاف میشم ؟ اگر شدم میتونم برم سر کار

    1. سلام برای پاسخ به سوال شما نیاز به داشتن اطلاعات بیشتری هست. برای دریافت پاسخ درست و کامل با مشاورین اویژه در ارتباط باشید.

  54. سلام کسایی که معاف از رزم هستن میتونن دراستخدامی اموزش وپرورش شرکت کنند

  55. سلام من نارحتی پا دارم ارتوپت معاف شودم پوتین نمیتونم بکنم پام میتونم توی نیروی انتظامی استخدام بشم

    1. با سلام باید مشکل شما کاملا بررسی شود تماس بگیرید .

  56. سلام.خسته نباشید.ببخشید من معاف از رزم شدم یعنی خودم معافیت از رزم گرفتم به هردلیلی مشکلمم هاد نیست فقط یه فرورفتگی تو سینم دارم بعد اینکه اصلا مشکلی ندارم و مشکلی برام پیش نیومده.بعد اینکه خدمت سربازی هم رفتم.الان میخوام استخدام شم بنظرتون استخدام میشم؟

    1. سلام دوست عزیز
      مشکلی ندارد زیرا در کارت درج نمیشود .

  57. با سلام من معافیت پزشکی گرفتم بخاطر روان اما الان مشکلی ندارم و کاملن سالمن میتونم استخدام نیرو انتظامی شوم لطفا راهنمایی کنید ممنون

    1. سلام دوست عزیز
      در صورت سلامت کامل باید مجدد در دوره خدمت ضرورت شرکت کنید

      1. با سلام ببخشید معافی پزشکی دارم بدلیل ضعیف بودن عمل کردم و خوب شدم و از لحاظ جسمانی سالم هستم و نه اهل دود و دخانیات نیستم .بنظر شما میشود در یگان ویژه استخدام شوم

        1. با سلام شرایط شما باید بیشتر بررسی شود اما به صورت کلی مشکلی ندارد.

  58. با سللام بنده یه سوال داشتم بنده واریکوسل گرید 3 دارم میخواستم معافیت سربازی بگیرم اگه معافیت بگیرم و بعد اومدن کارت عمل کنم و ازمون استخدامی بدم قبول شم بازم با جذب من مخالفت میکنن اخه میگن معاف پزشکی میبین تو مصاحبه رد میکنن بدون هیچ توجه ای/؟

    1. سلام دوست عزیز
      داشتن کارت پایان خدمت عادی ملاک استخدامی است

  59. سلام من به خاطر سوختگی قسمتی از دستم که به شانه وصل می شه معاف از رزم شده ام اما سوختگیم مانع انجام فعالیت هام نمی کنه من لیسانس مهندسی نرم افزار دارم می خوام استخدامی کنم تو سپاه لطفا راهنماییم کنید.ali13751117@gmail.com

    1. سلام دوست عزیز
      با توجه به استخدامی در ارگانهای مربوطه داشتن سلامت جسمانی کامل مطرح میباشد و مجدد در ارگان مربوطه بررسی میشود

    2. سلام خسته نباشید وقت بخیر
      آیا اگر معافیت پزشکی داشته باشیم و بعد مشکل خود را حل کنیم در نیرو انتظامی. یگان ویژه و آتش نشانی میشه استخدام شد؟

      1. با سلام معمولا استخدام ارگان های دولتی با معافیت پزشکی میسر نمیشود .مگر انکه انقدر رزومه شما خوب باشد که مشکل شما که بر طرف هم شده کم اهمیت جلوه داده شود.

  60. سلام من به خاطر سوختگی قسمتی از دستم که به شانه وصل می شه معافیت پزشکی دادن اما سوختگی مانع برام انجام فعالیت ها نمی شه و می خوام استخدامی سپاه شرکت کنم من لیسناس مهندسی نرم افزار دارم با این شرایط می تونم استخدامی شرکت کنم

    1. سلام دوست عزیز
      با توجه به استخدامی در ارگانهای مربوطه داشتن سلامت جسمانی کامل مطرح میباشد و مجدد در ارگان مربوطه بررسی میشود

  61. با سلام خسته نباشید من ۲۷ سالمه معافیت پزشکی گرفتم بخاطر چشم چپ تنبلی داشته الان که میخام استخدام شرکت خصوصیشم مانع من میشن لطفا اگه راه وجود داره راهنمایی کنید ممنونم ؟

    1. سلام دوست عزیز
      منعی برای شرکت های خصوصی در صورت توانایی شغلی نخواهید داشت

  62. سلام کسی که قبلا تشنج کرده میتونه تو نیروی انتظامی استخدام بشه

    1. سلام دوست عزیز
      در صورت سلامت کامل میتوانید برای استخدام اقدام کنید.

  63. سلام من برای استخدام معرفی شدم ب قسمت فنی ومهندسی مجتمع شهید مطهری انزلی که زیر نظر سپاه ولی ب خاطر داشتن کارت معافی پزشکی دستم عرق میکرد ردم کردن

    1. سلام دوست عزیز
      متاسفانه از شروط استخدامی سلامت کامل جسمانی میباشد

  64. باسلام و درود
    بنده بدلیل آستیگمات یک چشم معاف شدم والان با عینک دید کامل دارم وحتی بعضی اوقات عینک نمی‌زنم
    آیا برای استخدام در شرکت های فولادی به مشکل بر می خورم ؟

    1. سلام دوست عزیز
      در صورت انجام طب کار و بررسی توسط سازمان احتمال اشتغال وجود دارد

  65. سلام من در عین خدمت معاف دائم شدم و لیسانس روانشناسی دارم آیا میشود با معافیت دائم وارد نظام ش

    1. سلام دوست عزیز
      برای استخدامی در مراکز نظامی سلامت کامل ملاک است

  66. با سلام-من معافیت پزشکی چشم(هیپولوپکوژی)دارم و الان با عمل لازک چشم دید طبیعی و عادی رو بدست اوردم و الان دیگه عینک نمیزنم-سوالم اینه که برای دانشگاه فرهنگیان میتونه یه نقطه ضعف باشه؟در نظر داشته باشید که از یک جراح و متخصص چشم هم نامه دارم که در حال حاضر چشمام هیچ مشکلی ندارن…سپاس

    1. سلام دوست عزیز
      داشتن کارت پایان خدمت سالم و شزایط جسمانی سلامت، از شروط اصلی استخدام میباشد

  67. با سلام،من عمل کیست مویی یا همان سینوس پیلونیدال انجام دادم،آیا در رابطه با استخدام سپاه به مشکل بر خواهم خورد؟

    1. سلام دوست عزیز
      در صورتی که به دفعات تکرار شود احتمال دارد

      1. با سلام و عرض خسته نباشید
        اگر من معافیت پزشکی دائم پارگی رباط صلیبی بگیرم و بعدا به درمان آن اقدام کنم آیا میتوانم استخدام دانشگاه فرهنگیان شوم.

  68. سلام توروخدا جواب بدین من دارای 20 سالمه تومار مغزی داشتم در 11 سالگی عمل کردم . کارت معافی گرفتم . میتونم تو استخدامی شرکت کنم ؟

    1. سلام دوست عزیز
      خیر مقدور نیست. باید کارت ابطال شود

  69. سلام من 20 سالمه در 11 سالگی عمل تومار مغزی انجام دادم ؟ دارای کارت معافیت پزشکی ام. میتونم در استخدامی شرکت کنم ؟ توروخدا جوابمو بدین کلی ارزودارم منم مث بقیه …

    1. سلام دوست عزیز
      خیر مقدور نیست. باید کارت ابطال شود

  70. سلام من مشکل پوستی داشتم معاف شدم الان میتونم تو سپاه یا نیرو انتظامی استخدام بشوم

  71. سلام خسته نباشید بنده معاف از رزم از ناحیه رباط صلیبی بودم در خدمت سربازی جراحی هم شدم الان وضعیم خدارو شکر خوبه آیا برای استخدامی نیروی انتظامی مشکلاتی پیش نمیاد؟

    1. دوست عزیز
      از شرایط اصلی ارگانهای نظامی داشتن سلامت کامل جسمی میباشد

  72. سلام من معافیتم به خاطر تشنج بوده اگر بخواهم بروم به اتش نشانی و جواب ازمایشم سلامتمو نشون بده میتونم برم و قبول میکنن

    1. دوست عزیز
      از شرایط استخدام سلامت کامل جسمانی میباشد

  73. سلام من معافیت پزشکی سربازی گرفتم الان میخام چشمام رو عمل کنم و دکتر بهم گفته که کاملا خوب میشه من میتونم سال دیگه برم برای دانشگاه فرهنگیان استخدام بشم یا بهم گیر میدن؟ لطفا بهم بگید…

  74. سلام بنده معافیت در رابطه با معده و دستگاه گوارش گرفتم میخواستم بدونم ایا در استخدام در ناجا مشکلی پیش میاد؟

    1. سلام بله معافیت پزشکی امکان استخدامی در نظام را ندارد

    2. سلام من بیست وچهارسالمه دیپلم رشته کامپیوتر میتونم استخدام نیروی انتظامی بشم کارت معافیت پزشکی دارم

  75. سلام من معافیت پزشکی ازچشم دارم بامدرک دیپلم آیا میتوانم در ارگان های دولتی استخدام شوم

    1. با سلام خدمت شما دوست عزیز نهاد هایی که تست پزشکی دارند خیر

      1. سلام. معاف رزم ب خاطر سنگ کلیه دارم الان برای افسری سپاه رفتم مشکلی پیش میاد؟؟؟

        1. سلام مشکل شما رو کمیسیون پزشکی بررسی می کند و آنجا تصمیم گیری می شود

          1. سلام من رو دستم تتو دارم آیا وقتی اینا رو پاک کنم استخدام دولتی میشم یا نه

  76. سلام خسته نباشید.شرایط استخدام معافیت پزشکی در نیروی انتظامی چگونه است؟

    1. سلام وقت بخیر
      باید تاییدیه های مورد نیاز و وضعیت جسمانی مناسب داشته باشید.

      1. سلام بنده معاف رزم واریکوسل گرفتم خدمتمم تمام شده عمل هم کردم مشکلمم حل شده تاییدی پزشکم دارم که خوب شدم ایا میتوانم جذب نیروی انتظامی بشم وضعیت سلامتیمم خوبه

        1. سلام محمد جان
          در مورد شما نظر کمیسیون استخدامی مهم است پس از معاینه مجدد رای صادر میشود

      2. الانم تو قسمت پزشکی دارم کاراش میکنم گزینشم بهم نگفته که معاف رزمی یا سالم اما مشکل وارییکوسلم رفع شده بنظرتون دکتر مهر کنه گیر نمیدن بخاطر معاف رزمی یا ایرادندارد

        1. با سلام تماس بگیرید تا شرایط شما بیشتر بررسی شود

  77. سلام.ایا بامعافیت پزشکی چشم،که بعدا چشم ها درمان شدن میتوان وارد دتنشگاه فرهنگیان شد؟

    1. سلام آقا مهدی
      اگر توانایی جسمی لازم را داشته باشید مشکلی پیش نمیاید.

  78. سلام
    من عمل سینوس انجام دادم خواستم ببینم
    رد میشم یا قبول ..

    1. سلام وقت بخیر
      در چه زمینه ای و کجا رد میشوید یا قبول؟

      1. با سلام،من عمل سینوس پیلونیدال یا همان کیست مویی انجام دادم ،آیا برای استخدام در سپاه به مشکل برمیخورم؟

        1. سلام دوست عزیز
          در صورتی که به دفعات تکرار شود احتمال دارد

  79. سلام…من معافیت چشم دارم….عمل کردم الان چشام مشکلی ندارن…میتونم استخدام نیروانتظامی بشم…خواهشا پاسخ بدین

    1. سلام وقت بخیر
      لطفا با مشاوران ما تماس بگیرید

  80. سلام وقت شما بخیر ببخشید من معافیت پزشکی واریکوسل گرفتم .بعد گرفتن معافیت رفتم عمل کردم و الان حالم عالی هستش . آیا برای استخدام آموزش و پرورش مشکلی با استخدام بنده ندارن
    و دومین سوال بنده این که بریدگی تاندوم دست داشته باشه کسی و عمل هم کرده باشه و هیچ مشکلی پنج انگشت دست نداشته باشه آیا آموزش و پرورش قبول میکنه شخص رو برای استخدامی معلمی

    1. سلام
      آموزش و پرورش شرایط جسمی متقاضیان را بررسی میکند و اگر توانایی جسمی فرد تایید شود مشکلی برای استخدام وجود ندارد.

  81. سلام من بیماریه دیابت دارم
    و معافیت گرفتم
    ارگان اموزش پرورش میتونم برم ؟

    1. سلام
      قوانین جذب نیرو در آموزش و پرورش و وضعیت جسمی شما تاثیر زیادی روی این موضوع دارد.

  82. با سلام و احترام
    بنده معافیت پزشکی دائم به دلیل داشتن عینک و مجموع نمرات چشم من ۹.۷۵ میباشد. آیا برای استخدام رسمی در نیروهای مسلح( ناجا،سپاه،ارتش؛ وزارت دفاع) مشکلی پیش نمیاد. ممنون از پاسختوون.

    1. سلام
      برای استخدام در نیروهای مسلح داشتن سلامت جسمی و روانی کامل لازم است. داشتن معافیت پزشکی میتواند مانعی برای استخدام باشد.

  83. سلام من قوز قرنیه چشم دارم ولی سربازی رفتم وکارت پایان خدمت دارم واز هیچ گونه معافیت پزشکی استفاده نکردم می خواستم بدونم میتونم تو ناجا استخدام بشم یا نه؟

    1. سلام
      برای استخدام در ناجا وضعیت سلامت شما توسط کمیسیونهای پزشکی این سازمان مورد بررسی قرار میگیرد و استخدام شما به نظر آنها بستگی دارد.

      1. سلام …خسته نباشید…من معافیت چشم دارم…عمل کردم الان چشام خوب خوب میبینن هیچ مشکلی هم ندارن….میتونم نیروانتظامی استخدام بشم….خواهشا پاسخ بدین

        1. سلام وقت بخیر
          لطفا با مشاوران و کارشناسان ما تماس بگیرید

    2. سلام چند تا چشمت قوز قرنیه داشت در چه حدی بود مشکلی طول خدمت خدمتت نداشت برات؟

      1. سلام دوست عزیز
        با توجه به شدت بیماری و مدرک تحصیلی برای معافیت این موارد بررسی میشود

  84. سلام خسته نباشید.باکارت معافیت پزشکی نوع بیماری کم کاری پاراتیرویدیعنی هیپوپاراتیریدمانع استخدام آزمون فراگیرآموزش وپرورش می ودممنون میشم زودترجواب بدهیدباتشکر

    1. سلام
      داشتن سلامت جسمی یکی از شرایط استخدام است اما این موضوع به شدت بیماری بستگی دارد که توسط شورای پزشکی مشخص میشود.

      1. نصرالله صادقی هستم بنده معافیت پزشکی دارم کم شنوایی و لکنت زبان

    2. سلام من بیست وچهارسالمه دیپلم رشته کامپیوتر میتونم استخدام نیروی انتظامی بشم کارت معافیت پزشکی دارم

  85. سلام.خسته نباشید..من برای تست گوش و شنوایی سنجی رفتم گفتن گوش سمت راستت یکم عفونت کرده..بعد گفتن باید پروندتو ببرن تهران نتیجه گیری کنن..ایا ممکنه منو قبول کنن یا نه؟

  86. سلام‌ یه چشمم‌ انحراف داره میخواستم ببینم توی نیرو انتظامی رد میشم یا نه

    1. سلام
      پذیرش شما به شدت بیماری و اختلالات و عوارض مربوط به آن بستگی دارد که با نظر کمیسیون های پزشکی مشخص میشود.

  87. با سلام و آرزو سلامتی

    من سال ۹۶ عمل جراحی واریکوسل انجام دادم.
    ک بیضه من سال ها کوچیک بود و الان بیضه سمت راست ندارم من میتوانم در نیرو انتظامی استخدام بشم
    با همین شرایط سال ۹۵ خدمت سربازی رفتم و کارت پایان خدمت دریافت کردم
    قد ۱۷۵و وزن۶۴
    دیپلم برق معدل ۱۷
    گواهینامه رانندگی و … و همه شرایط را برای استخدام دارا میباشم
    خواهشمندم راهنمایی کنید امکانش هست استخدام بشوم

    1. استخدام در این ارگان با انجام معاینات پزشکی و بررسی مدارک و… انجام میشود و تصمیم گیری با کمیسیون های این سازمان میباشد.

      1. سلام
        من عمل سینو س انجام دادم می تونم استخدام یا نه
        جواب بدین لطفا

        1. سلام وقت بخیر
          در چه زمینه ای و کجا رد میشوید یا قبول؟

    2. سلام من سال ۹۴ در نیروی انتظامی سرباز بودم و در ماموریت دیسک کمرم آسیب دید و دیسک کمرم رو عمل کردم میتوانم در نیروی انتظامی استخدام بشم؟

      قد: ۱۸۰
      وزن: ۱۰۰

      1. سلام
        اگر وضعیت جسمانی شما به گونه ای باشد که باعث توانایی انجام وظایف محوله را نداشته باشید، استخدام نخواهید شد. این موضوع توسط کمیسیونهای پزشکی بررسی میشود.

      2. بنده معاف رزم ب خاطر سنگ کلیه دارم برای افسری دانش آموخته سپاه اقدام کردم مشکلی پیش میاد؟

        1. سلام مشکل شما رو کمیسیون پزشکی بررسی می کند و آنجا تصمیم گیری می شود

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

پنجشنبه

1403/1/9

جمعه

1403/1/10

شنبه

1403/1/11

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید