شرایط سربازی همزمان دو برادر

سربازی همزمان دو برادر چه شرایطی دارد؟

سربازی همزمان دو برادر یکی از مهم ترین مسائل نظام وظیفه است . این مسئله ی سربازی همزمان دو برادر در سال های جاری بسیار پر طرفدار و بحث برانگیز شده است . افراد واجد شرایط سربازی خدمت وظیفه در برخی موارد با این اتفاقات مواجه می شوند . به این دلیل کسب اطلاعات در زمینه های مختلف نظام وظیفه بسیار مهم تلقی می شود . درصد زیادی از جوانان در کشور ما به دلیل مشکلات و سختی های خدمت سربازی از اعزام به خدمت گریزانند . این سال ها جوانان قبل از سن مشمولیت به دنبال راهی هستند تا بتوانند خدمت سربازی وظیفه را نروند . یا اینکه رفتن به خدمت وظیفه عمومی خود را به تاخیر بیاندازند .

اما سوال اینجاست که این راه ها ممکن خواهد بود ؟ آیا همه ی مشمولین می توانند راهی برای نرفتن به خدمت پیدا کنند ؟ راه های معافیت سربازی چیست ؟ آیا تک فرزند بودن دلیل محکم و قانونی برای گرفتن معافیت می باشد ؟ این سوالاتی است که می توانند برای همه ی شما مطرح باشد . برای رسیدن به پاسخ صحیح و درست می توانید از طریق مرکز مشاوره آویژه ، از انواعمشاوره نظام وظیفهبهره مند شوید .

برای دریافت مشاوره های حرفه ای با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.


بیشتر بخوانید: مشاوره معافیت خدمت سربازی


شرایط سربازی همزمان دو برادر

شرایط سربازی همزمان دو برادر در صورتی است که هر دو برادر در یک زمان برای خدمت سربازی اقدام کنند . بنابراین سازمان نظام وظیفه می بایست برای شرایط سربازی همزمان دو برادر قوانینی را مطرح کرده باشد . شاید این مسئله مطرح باشد که این برادران می توانند از خدمت سربازی معاف شوند ؟ یا یکی از برادران می تواند خدمت سربازی خود را به تعویق بیندازد ؟ در مقاله های گذشته که در ارتباط با انواع معافیت ها صحبت کردیم . گفته شد که به افراد تک فرزند خانواده با شرایط خاص معافیت تعلق می گیرد .

اما شرایط سربازی همزمان دو برادر از سوی سازمان نظام وظیفه کمی متفاوت خواهد بود . در این رابطه نیز قوانین بسیاری مطرح شده است . برخی از این قوانین به تصویب رسیده است . اما متاسفانه هر ساله این قوانین با کمی تغییر و تحول همراه است . پس برای استفاده از این قانون ها به روز بودن شرط اصلی است .


بیشتر بخوانید: شرایط معاف شدن از خدمت سربازی چگونه است


چگونه معافیت سربازی همزمان دو برادر بگیریم؟

خدمت سربازی همزمان دو برادر

خدمت سربازی همزمان دو برادر می تواند کمی به تعویق بیفتد . اما چگونه ممکن خواهد بود ؟ در پاسخ به این سوال مهم باید بگوییم که در خدمت سربازی نظام وظیفه که به طور همزمان برای دو برادر اتفاق می افتد . تنها یکی از برادران می تواند از شانس نرفتن به خدمت سربازی استفاده کند . این در حالی است که برادر اعزام شده به خدمت دارای شرایط خاصی باشد . ما این شرایط و قوانین را در ادامه ی مقاله به طور مفصل شرح داده ایم . برایخدمت سربازی همزمان دو برادر نظام وظیفه قوانین خاص خود را وضع و تصویب کرده است . به دلیل تغییرات زیاد این قوانین مشمولین می بایست با مشاورین نظام وظیفه ی ما در ارتباط باشند . تا اطلاعات کافی در اختیارشان قرار بگیرد .

همان گونه که برای هر یک از معافیت ها ، کسری های خدمت سربازی ، گرفتن امریه ها از سازمان های مختلف قوانین بسیاری وجود دارد . به این دلیل برای استفاده از هر یک از این قوانین داشتن اطلاعات جامع و کامل الزامی می باشد . هم چنین ارتباط با مرکز مشاوره آویژه می تواند به مشمولین کمک کند تا قبل از رسیدن به سن مشمولیت از خیلی قوانین جدید مطلع شوند . همانطور که در بالا توضیح داده شد مسئله ی مرتبط با سربازی همزمان دو برادر از موارد جدید و به روزی است که ما در اینجا به طور مفصل به آن پرداختیم . زیرا برخی بر این اعتقاد هستند که شاید برای سربازی همزمان دو برادر نظام وظیفه قانونی مبنی بر معافیت قرار گرفته باشد . ما در اینجا توضیحات کاملی در این زمینه را در اختیار مشمولین عزیز قرار داده ایم .

 


بیشتر بخوانید: شرایط معافیت خدمت سربازی چیست


مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

قانون سربازی همزمان دو برادر

قانون سربازی همزمان دو برادر در مجموعه قوانین سازمان نظام وظیفه قید شده و به آن تاکید می شود . بر اساس ماده قانون 127 ، از مجموعه قوانین تصویبی از سوی این سازمان برای سربازی همزمان دو برادر یا برادران بیشتر شروطی قرار داده شده است . این شروط برای افراد چند برادری قابل استفاده خواهد بود . پس مشمولینی که دارای چند برادر با تفاوت سنی کم هستند این مطلب را دقیق تر بخوانند . برای بهره مندی از جزییات بیشتر این قوانین با مشاورین ما در تماس باشند .

خدمت سربازی همزمان دو برادر و شروط اصلی و مهم آن :

  • نداشتن غیبت سربازی برای برادران اعزامی به خدمت الزام است .
  • ارائه ی برگه خدمت سربازی برادر یا برادران بزرگ تر ملاک می باشد .
  • برادر کوچک تر می تواند از شرایط سربازی همزمان دو برادر استفاده کند .
  • برادر بزرگ تر نیز می تواند در شرایط خاص و با داشتن شرایط گفته شده در بالا از این نوع قانون استفاده کنند .

با داشتن شروط بالا مشمولین عزیز می توانند برای معافیت موقت به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی یا همان پلیس + 10 مراجعه کرده و اقدامات لازم را انجام دهند . اما لازم به ذکر است این مشمولین برای گرفتن معافیت موقت باید برگه ی خدمت سربازی برادر یا برادران خود را همراه داشته باشند . برای سایر مدارک نیز می توانید با شماره های زیر تماس گرفته و از مدارک مورد نیاز برای اقدام خدمت سربازی وظیفه همزمان دو برادر مطلع شوید .


بیشتر بخوانید: مشاوره خدمت سربازی


نظام وظیفه

محل خدمت سربازی همزمان دو برادر

محل خدمت سربازی همزمان دو برادر نیز برای برخی از مشمولین مانند علامت سوالی بزرگ است . اما ناگفته نماند که اگر مشمولی اعزام به خدمت بشود . برادر دوم او نیز به سن مشمولیت برسد . تا زمان اتمام دوره ی خدمت برادر اول ، این برادر دوم می تواند از معافیت های موقت استفاده کند . پس همانطور که توضیح دادیم این قوانین نه تنها برای برادر کوچک تر ، بلکه برای برادران بزرگتر نیز ممکن است . در صورتی که تاخیر برادر بزرگتر برای رفتن به خدمت قابل قبول و قانونی بوده باشد . در این صورت برادر بزرگ ها هم می توانند از این نوع معافیت موقت بهره بگیرند .

در پایان

سربازی همزمان دو برادر یکی از مسائل مهم نظام وظیفه میباشد. سربازی همزمان دو برادر شرایط و قوانین آن یکی از مسائل پر طرفدار و بحث برانگیز سالهای اخیر میباشد. که به همین دلیل در این مقاله به بررسی بیشتر این موضوع پرداختیم، چنانچه قصد کسب اطلاعات بیشتری در این خصوص دارید میتوانید از طریق شماره زیر با کارشناسان با تجربه مرکز مشاوره آویژه تماس بگیرید.

۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵


بیشتر بخوانید: آخرین اخبار خدمت سربازی


سوالات متداول

اعزام همزمان دو برادر چگونه است؟

برای اعزام همزمان دو برادر یا برادران بیشتر یکی از برادران می تواند به طور موقت از رفتن به خدمت سربازی معاف شود . برای این معافیت موقت مشمولین باید مراحل خاصی را طی کنند . تمام این مراحل و شرایط در مقاله ی بالا یه طور مفصل توضیح داده شده است .

شرایط معافیت موقت دو برادری چیست؟

شرایط این نوع معافیت به این صورت می باشد که برادران باید خدمت سربازی شان با هم تداخل داشته باشد . پس از اعزام به خدمت یکی از برادران برادر کوچک تر می تواند برای گرفتن معافیت به سازمان نظام وظیفه مراجعه کرده و به طور موقت از رفتن به خدمت سربازی معاف شود . این نوع معافیت مستلزم غایب نبودن برادری است که در حال خدمت کردن می باشد .

قانون سربازی دوقلوها چگونه است؟

برای رفتن سربازی مشمولین دو قلو نیز قوانینی موجود است . این قوانین مانند قانون دو برادری قابل اجرا بوده و یکی از برادران می تواند از این طریق معافیت موقت بگیرد.

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره ویژه

هدف مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه از ارائه اطلاعات لازم در زمینه مشکلات خدمت سربازی و افزایش آگاهی شماست تا با توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستامرکز مشاوره آویژهخدمات متنوعی را در زمینه معافیت سربازیبه شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.

لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

شرایط سربازی همزمان دو برادر

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید
کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای عضویت در کانال آخرین اخبار نظام وظیفه و اطلاع از اخبار معافیت، امریه، کسری خدمت، خروج از کشور و ... کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات
- 157 نظر:
  1. سلام من با برادرم همزمان پست کردیم امکانش هست دوتامون یه جا بیوفتیم

  2. سلام وقت بخیر من یه برادر دوقلو دارم که هردو همزمان در حال خدمت هستیم و برادرم متاهل هست، مادر من 10 ساله مطلقه و بی سرپرست هست و من به ایشون رسیدگی میکنم ایا امکانش هست من هم در شهر خودم خدمت کنم و به مادرم رسیدگی کنم یا اگه نیست میتوانم از معافیت موقت دوبرادری استفاده کنم ممنون.

    1. سلام در صورتی که مادر عضویت شدید بهزیستی داشته باشد امکان کرقتن کفالت مادر را خواهید داشت.و بعد از گذشتن 6 ماه از خدمت شما میتوانید درخواشت انتقالی بدهید.

  3. باعرض سلام . من ۲ فرزند پسر دارم که پسر کو
    چکترم در تهران ۱۱ ماه خدمت هست وپسر بزرگترم بدلیل معافیت تحصیلی حدود ۲ ماهه به خدمت اعزام شده لذا با توجه به بازنشسته بودنم و هزینه های اقامت در شهر دیگر آیا قوانینی وجود دارد که پس از آموزشی پسرم در شهر اقامتگاهمان ادامه به خدمت داشته باشد ؟. با سپاس .

    1. سلام اگر در شهر دیگری افتاد میتواند درخواست انتقالی یا جابه جایی بدهد.

  4. سلام خسته نباشید
    برادر بزرگ تر من الان در حال خدمت هست
    و من هنوز دفترچه پر نکردم
    ایا امکان دارد من معافیت تا زمان صلح بگیرم

  5. سلام ببخشید معافیت موقت دو برادری برداشته شده؟

    1. با سلان و احترام وقت شما بخیر سیری هستم خیر امکان پذیر نمیباشد

  6. با عرض سلام دوپسرم خدمت سربازی رفتن شوهرم کارگر چرا پسرم را در استان خودم خوزستان نفرستادن تا کمکی به خانواده بکند

  7. سلام ما دو تا پسر دارم پسر بزرگ 6ماه خدمت پسر کوچک یک ماه خدمت. آیا میشه پس کوچه بیاد شهر خودمون خدمت کن لطفاً راهنمایی کنید باتشکر

    1. ﺳﻼﻡﻭﻗﺘﺘﻮﻥﺑﺨﯿﺮﺑﻌﺪﺍﺯ۶ﻩﻣﺎﮐﻪﮔﺬﺷﺖﻣﯿﺘﻮﺍﻧﯿﺪﺩﺭﺧﻮﺍﺳﺖﺍﻧﺘﻘﺎﻟﯽﺑﺪﻫﯿﺪﺑﺮﺍﯼﻣﺮﺍﺣﻞﻭﺟﺰﻋﯿﺎﺗﺶﻣﯿﺘﻮﺍﻧﯿﺪﺗﻤﺎﺱﺑﮕﯿﺮﯾﺪ ﻭﺟﻮﯾﺎﺷﻮﯾﺪﻭﺭﺍﻫﻨﻤﺎﯾﯿﺘﻮﻥﮐﻨﯿﻢ

  8. سلام من دو برادر از طرف پدر دارم که در خانواده ما نیستد و من تک فرزند پسر خانواده هستم ایا معاف میشوم؟

  9. سلام من یک بار رفتم سربازی کارت پایخدمت دارم دوباره میتونم برم سربازی

  10. سلام من امسال پزشکی قبول شده ام و از دو معافیت تحصیلی ام استفاده کرده ام و دو انصراف از تحصیل در نظام وظیفه برای من ثبت است
    چ راهی هست من بروم دانشگاه
    رباط صلیبی زانوی چپم رو عمل کرده ام و زانوی راستم دچار ساییدگی شده است

  11. سلام من پسر بزرگ 6ماه خدمت سربازی هست و پسر دومم کمتر از یک ماه در حال دوره آموزشی هست پسر بزرگ ترم می تونه انتقالی به شهرمون بگیره چون فرزند دیگری نداریم و پسر بزرگم هم مشکل روحی پیدا کرده ممنون میشم راهنمایی کنید

  12. سلام من برادر کوچیک ترم من و برادرم تاریخ اعزاممون یکیه میخواستم بدونم تا وقتی که برادر بزرگ ترم خدمتشو تمام میکنه میتونم معافیت موقت بگیرم

    1. سلام وقت بخیر
      مقاله ی معافیت قانون دو برادری در سایت آویژه مطالعه شود

  13. سلام من برادر کوچیک ترم من و برادرم تاریخ اعزاممون یکیه میخواستم بدونم تا وقتی براد ر بزرگ ترم خدمتشو تمام میکنه میتونم معافیت موقت بگیرم

    1. سلام وقت بخیر
      مقاله ی معافیت قانون دو برادری در سایت آویژه مطالعه شود

  14. سلام وقتتون بخیر
    من سه ماهه که در حال خدمت هستم… برادر کوچکم هم تازه میخواد دفترچه پست کنه
    امکانش هست که بعد از اینکه برادر کوچکم دفترچه پست کرد ، من معافیت موقت بگیرم و ایست خدمتی
    بزنم ؟؟؟

  15. سلام
    اگر برادر بزرگتر در حال خدمت در لب مرز باشد برادر دیگر در نزدیک شهر خودشان خواهد بود

  16. سلام دوتا از بچه هام همزمان در حال خدمت هستند،امکان داره یکی از آن‌ها به محل زندگی انتقال پیدا کند ،لطفا راهنمایی بفرمایید بخدا خسته شدم از بس که پول کرایه رفت و آمد دادم ،با تشکر

  17. سلام من برادر کوچکترم رفت سربازی میشع من چند ماه دیگه هم دانشگاهم تموم شد برم یا باید صبر کنم تا بیاد

  18. سلام من دانشگاهم ولی برادر کوچکترم باید برع سربازی چون اگه نره اضاف میخوره اون بره من میتونم بعدش که دانشگاه تموم شد برم یا باید صبر کنم تا بیاد

  19. باسلام وخسته نباشید
    پسرکوچیک من اعزامی برج ۳سال۱۴۰۰هستش ودرکرمانشاه تیپ۳۵فاتح ارتش خدمت میکنه وپسر بزرگ من هم اماده به خدمت گرفته وبرج ۴امسال اعزام میشود ایا امکان انتقالی پسرکوچکم از کرمانشاه به تبریز وجود دارد
    ممنونم از راهنمایی شما

  20. با سلام . ما دوقلوهستیم . برای رفتن به خدمت هردوتا مون میتونیم همزمان باهم اقدام ‌کنیم

  21. سلام من ۷ماه خدمت هستم بدون اضاف برادرم ۱۰ماه خدمت هست با ۶ماه اضاف ما پدرمون فوت کرده و مادرمون داره بیمه پدرمو میگیره آیا منی ک ن اضاف دارم ن مشکلی دارم میشه ک معاف بشم کارت معافیت بگیرم ؟

    1. سلام خیر با توجه به داشتن برادر سالم کفالت مادر داده نمی شود می توانید معافیت دوبرابر سرباز هم زمان بگیرید

    2. سلام من امسال پزشکی قبول شده ام و از دو معافیت تحصیلی ام استفاده کرده ام و دو انصراف از تحصیل در نظام وظیفه برای من ثبت است
      چ راهی هست من بروم دانشگاه
      رباط صلیبی زانوی چپم رو عمل کرده ام و زانوی راستم دچار ساییدگی شده است

  22. سلام خدمت شما
    برادر بنده در شهر بومی خودمون در حال خدمت هست احتمال اینکه من هم بیفتم تو شهر خودم چقدر هست

    1. لطفا اگه اطلاعاتی کسب کردین ب منم بگین. منم این سوالو دارم

  23. سلام بنده برادر کوچیکترم پنج ماهه جای غیر بومی خدمت میکنه خودمم معافیت تحصیلی داشتم الان دفترچه پست کردم میخاستم بدونم راهی هست که شهر خودم خدمت کنم؟

  24. سلام وقتتون بخیر. بنده خدمتم ۴۰۱/۴/۱۳ تموم میشه میخاسم بدونم حقوق اون ۱۳ روز رو برام میریزن یا حقوق کامل؟؟ خیلی ممنون میشم پاسخ بدین.

  25. وقتی دو برادر در حین خدمت هستن و تاریخ اعزامشون باهم تداخل داره ایا یکی از برادران به دلیل مشکلات میتونه ایست خدمت بزنه؟

    1. سلام وقت بخیر در صورتی که مشکل شما توسط کمیسیون وظیفه عمومی تایید شود بله می توانید

  26. سلام خسته نباشید
    ببخشید بنده برادر کوچک تر هستم و برادر بزرگ ترم الان حدود ۱۵ ماه خدمت شده و من هم همین امسال یعنی ۱۴۰۱ مشمول خدمت سربازی میشم میخواستم ببینم تا وقتی که برادر بزرگ ترم خدمتش رو تموم کنه میتونم معافیت موقت بگیرم تا اضافی خدمت نخورم؟

  27. سلام برادر کوچکتر من در حال خدمت در شهر غیر بومی هست منم تا الان معافیت تحصیلی داشتم برای اردیبهشت ۱۴۰۱ دفترچه پست کردم. میخواستم بدونم میتونم توی شهر خودم خدمت کنم یا اینکه محل خدمتم رندوم مشخص میشه؟؟

    1. سلام وقت بخیر تقسیم بندی مشمولین پس از اموزشی به صورت تصادفی بر حسب سهمیه و نیاز است

  28. سلام من برادرم سرباز ارتش هسته لب مرز منم سرباز شیراز هستم میتونم انتقالی بگیرم برای کرمان

  29. سلام خسته نباشید من وبرادرم دوتامون درحال خدمت هستیم وپدرم از کار افتاده هستن ایا چون دوبرادر درحال خدمت هستن میتونم کسری خدمت بگیرم یانه؟

  30. سلام خسته نباشید من داداشم اعزام۱۳۹۹/۹ هستش در سازمان زندان حدود ۷۰ کیلومتر از محل سکونتمون دوره ،من هم اعزام ۱۴۰۰/۶ هستم در سپاه (امادگاه) که حدود ۱۳۰ کیلومتر از محل سکونتمون دورم
    بابام عمل باز قلب کرده و قند هم داره،نمیتونه کار بکنه ایا مندمیتوانم انتقتلی خودم رو بگیرم برم شهر خودم تا کمک دست بابام باشم؟
    اخه یگان خدمتم میگه پذیرشی هستی نمیتونی
    من الان باید چیکار کنم؟؟
    توروخدا راهنماییم کنید🙏🙏

    1. اگر کسیو بجای خودتون پیدا کنید ومدارک پدر رو ارائه کنید

    2. سلام من پزشکی قبول شده ام و از دو معافیت تحصیلی ام استفاده کرده ام
      چ راهی هست من برم دانشگاه؟

  31. سلام خسته نباشین ،من داداشم اعزام ۹۹/۹ هست درزندان ،من هم اعزام۱۴۰۰/۶ در سپاه امادگاه هستم من بابام عمل قلب باز داشته و قند هم داره ،میخاستم ببینم میتونم انتقالی بگیرم برم شهر خودم که کمک دست بابام باشم
    اخه یگان خدمتیم بهم گفت که چون پذیرشی هستی نمیشه
    الان باید چیکار کنم؟
    تشکر
    تورو خدا راهنماییم کنید🙏

    1. اگر کسیو بجای خودتون پیدا کنید ومدارک پدر رو ارائه کنید

  32. سلام
    ما سه برادر هستیم که من بزرگترین پسر هستم و برادر کوچکترم در خدمت هست
    کوچکترین برادر ما هم مشمول نیست و ۱۵ سالشه
    من هم غیبتی ندارم و برادرم که در خدمته هم نداشت
    برگه اعزام به خدمت گرفتم
    میتونم تاریخ اعزامم رو تا پایان خدمت برادر کوچیکم تمدید کنم؟
    برادرم هم‌ امریه هست

  33. سلام من بردار کوچک ترم درحال خدمت هست شهردیگه من برادر بزرگترم تازه پست کردم چندسال غیبت داشتم ایا امکانش هست در شهر خودم خدمت کنم از شرایط دو برادری استفاده کنم

    1. سلام. تقسیم بندی سربازان به صورت رندوم اتفاق می‌افتد مگر اینکه شما متاهل یا دارای شرایط خاصی باشید.یا از قبل پذیرش ارگان خاصی را در شهر خود گرفته باشید.

  34. سلام برادر من به دلیل کفالت برادر صغیر معاف شده است، ایا من می‌توانم کفالت مادرم را بگیرم و معاف شوم؟در یک خانواده دو نفر می‌شود معاف شوند؟

  35. سلام وقت بخیر
    من پدرم براثرکرونا فوت شدن…برادر کوچیکترم درحین انجام دوره سربازی هستن…مادرم حقوق بگیر هستن و ی خواهر کوچکتر دارم ک زیر۱۸ساله..ایا کفالت مادر شامل حال بنده نمیشود…برادرم متاهل هستند..

    1. سلام اگر برادر بالای ۱۸ سال دارید برای معافیت مانع میشود،درصورت تحت پوشش بودن مادر در بهزیستی و درجه شدید یا خیلی شدید میتوانید برای معافیت اقدام کنید.

  36. سلام خسته نباشید من۲۰سالمه و دوساله غیبت خوردم میخاستم بدونم اگرالان برم چقداضاف خدمت میخورم و اینا قابل بخشش هست یانه؟

    1. سلام. طبق قوانین نظام وظیفه شما مشمول ۶ ماه اضافه خدمت خواهید شد .

  37. سلام خسته نباشد
    ما دوقلوهستیم بردارم در حال خدمته من در حال تحصیل در دانشگاه میخوام انصراف بدم واز معافیت موقت می تونم استفاده کنم تا بردارم خدمتشو تموم شه بعد من برم خدمت میشه.

    1. سلام. در صورتی که غیبت نداشته باشید میتوانید تا تمام شدن مدت زمان خدمت سربازی برادرتان از معافیت موقت استفاده کنید.

  38. سلام و سپاس از پاسخ های مفیدتون
    من دانشجوی ترم ۱۰کارشناسی دانشگاه روزانه هستم که به علت مشکلات مختلف تا الان موفق به گذراندن ۸۶ واحد شدم
    درخواست ترم ارفاقی دادم که به نظر موافقت نشه
    از طرفی برادر من برج ۴امسال اعزام شده و تا برج ۴سال ۱۴۰۲ خدمت خواهد کرد و من میتونم از تعویق خدمت استفاده کنم
    میخواستم بدونم از فرصت ایجاد شده میتونم برای ادامه تحصیل استفاده کنم؟

    1. سلام بله میتوانید سربازیتونو بخاطر برادرتون به تعویق بیندازید.جهت دریافت اطلاعات بیشتر با مشاوران ما تماس بگیرید

  39. سلام من برادرم درحال خدمت هستم خودم برگه اعزام به خدمتم ی1/6/1400میباشدمیتوانم باتموم شدن سربازی برادرم معافیت بگیرم تشکر

    1. سلام بله ولی باید به پلیس +10 مراجعه کنید. معافیت موقت داده میشود

  40. سلام خسته نباشید من یکی ازبرادرانم الان دوازده ماهه سربازه اعزام به خدمت خودم برای یک شش هزاروچهارصدهست میتونم اعزام خودم رابه عقب بیاندازم باتشکر

    1. سلام بله ولی باید به پلیس +10 مراجعه کنید. معافیت موقت داده میشود

  41. با سلام خسته نباشید من 22سالمه الان 3ساله ک غیبت دارم برا پست کردن دفترچه خدمت برادر بزرگترمم 24سالشه الان2ساله ک از خدمت فرار کرده تازه یک هفته برگشته سرخدمت من خودم میخام دفترچه پست کنم بعد برادرم یک نامه بگیره ک درحال خدمته امکانش هست که من رو تو شهر خودم بندازن؟

    1. سلام . بله امکانش وجود دارد چون اگر دو برادر به صورت همزمان مشغول به خدمت سربازی باشند ممکن است یکی از برادر ها بتوانند در شهر محل سکونت خانواده خدمت کند.

  42. سلام وقت بخیر
    من 18 سالمه و برادر بزرگتر دارم ک دوساله نظام قبول شده و بلوچستان خدمت میکنه ایا بخاطره برادرم ک نظامی هستن و هر حاله خدمت هستن من میتونم معافیت بگیرم؟

  43. سلام وقت بخیر من فرزند بزرگ خانواده هستم به علت تحصیل در سن ۲۲ سالگی بعد از فارغ التحصیل به خدمت سربازی اعزام شدم و ویک سال خدمت هستم و برادر کوچک ترم تازه به خدمت رفته است اصفهان در حال آموزشی است خودم در اصفهان خدمت میکنم میشه به خاطر اینکه دو نفر باهم در خدمت سربازی هستیم برادرم در استان اصفهان بعد از آموزشی به خدمت خود ادامه دهد

  44. سلام وقت بخیر
    من برادرم سربازه و منم میخوام دفترچه پست کنم من شنیدم در شرایطی که همزمان دو برادر سرباز باشند احتمال اینکه یه نفرشون تو شهر خودش بیفته و جود داره میخواستم بدونم اگه صحت داره برای اینکه من تو شهر خودم بیفتم باید چیکار کنم

    1. سلام برادر کوچکتر در صورت مشمول بودن و نداشتن معافیت میتواند تا زمانی که برادر بزرگتر در سربازی است اعزام به خدمت خود را به تعویق بیندازد

  45. سلام خسته نباشید من و برادر دوقلوم اردیبهشت 1400 اعزام شدیم الان من جکیگور خدمت میکنم و اون میرجاوه
    میتونیم یکیمون بیایم شهر خودمون
    من الان مرخصی اومدم اگه امکانش هست راهنمایی کنید

  46. سلام برادر من چهار ماهه رفته سربازی منم میتونم دفترچه ام پست کنم برم سربازی؟؟ ممنون میشم جواب بدین

      1. سلام
        بنده پسرم اول پنج ماه خدمت است
        پسر دوم دوماه دیگه اعزام می شوند دفترچه گرفتند
        آیا یک نفر این دونفر معاف می شوند

        1. سلام خیر. ولی فرزند کوچک تر میتواند معافیت موقت بگیرد و بعد از برادرش به خدمت برود.

  47. سلام ما دوتا داداشم دونفر در حال خدمتیم من
    یگانم تربت حیدریه اونم زابل آیا امکانش هست یکیمون بیاد شهر خودمون؟؟؟

  48. سلام من برادر بزرگترم درحال خدمت توی یه شهر دیگس اگه من برم خدمت تو شهر خودمون میفیتم چون داداشم بومی نیست؟؟ گفت:

    09189216875

  49. سلام خسته نباشید
    برادر بزرگم تازه خدمت سربازی شروع کرده
    من هم باید دفتر پست کنم
    آیا میشه معافیت بگیرم
    چون ما خواهر و برادر دیگری نداریم

    1. سلام بله میتوانید اگر برادر فراری نباشد و غیبت نداشته باشد و تاریخ اعزامتان همزمان باشد میتوانید معافیت موقت بگیرید. به پلیس به علاوه 10مراجعه کنید .

      1. سلام‌من‌وبرادرم‌دوقلوهستیم‌وباهم‌پست‌کردیم‌آموزشی‌هم‌پیش‌هم‌افتادیم‌ولی‌دریگان‌اودردشت‌آزادگان‌نیروزمینی‌است‌ولی‌من‌هوانیروزمسجدسلیمان‌هستم‌امکانش‌هستکپیش‌هم‌خدمت‌کنیم…

  50. سلام وقت بخیر، بنده تاریخ اعزامم 1400.2.1 ( اول اردیبهشت ماه) و غیبت هم ندارم . در حال حاضر بردارم سربازه، با این وجود من میتونم تاریخ اعزامو عقب بندازم ؟؟ و همچنین با قبول شدن دانشگاه در شهریور ماه معافیت تحصیلی بگیرم ؟؟

    خیلی خیلی ممنون میشم، جواب سوالمو بدید

    1. سلام.وضعیت برادر شما ربطی ندارد یک قانونی اینچنینی بود اما در اصل اجرا نمیشود
      بله با قبول شدن دانشگاه میتوانید ایست خدمت بگیرید

  51. سلام دوبرادریم که دربرج ۱۱باهم اعزام شدیم برادرم درسپاه مشهد وخودم درستادکل نیروهای مسلح درکاشان خدمت میکنم آیامیشود من انتقالی بگیرم به مشهدیا تهران واهل سبزوارهستیم باتشکرلطفاراهنمایی کنید

    1. سلام دوست عزیز
      در صورت اعلام نیاز پادگان مقصد و تایید مرکز مبدا میتوانید

    2. سلام‌من‌وبرادرم‌دوقلوهستیم‌وباهم‌پست‌کردیم‌آموزشی‌هم‌پیش‌هم‌افتادیم‌ولی‌دریگان‌اودردشت‌آزادگان‌نیروزمینی‌است‌ولی‌من‌هوانیروزمسجدسلیمان‌هستم‌امکانش‌هستکپیش‌هم‌خدمت‌کنیم…

        1. سلام . خیر .یک برادر میتواند تا زمان اتمام زمان سربازی برادر دیگر از معافیت موقت برخوردار شود.

  52. سلام . من الان 20 سالمه
    برادرم رفته سربازی الان . دو سال دیگه تموم میشه
    آیا من میتونم با معافیت موقت دو برادری
    دو سال بعد کنکور بدم ؟

    1. سلام دوست عزیز
      خیر مقدور به ادامه تحصیل نیستید

      1. سلام‌من‌وبرادرم‌دوقلوهستیم‌وباهم‌پست‌کردیم‌آموزشی‌هم‌پیش‌هم‌افتادیم‌ولی‌دریگان‌اودردشت‌آزادگان‌نیروزمینی‌است‌ولی‌من‌هوانیروزمسجدسلیمان‌هستم‌امکانش‌هستکپیش‌هم‌خدمت‌کنیم…

  53. سلام و وقت بخیر
    ما دوتا بردار حین خدمت هستیم اون یکی بردارم ۱۲ماه خدمته من ۴ماه خدمت اون داداشتم تو سپاه گیلان تو استان خودمون خدمت میکنه من تو نیرو زمینی ارتش تو تهران خدمت میکنم میخاستم بدونم منم میتونم تو یکی از استراحت گاهیی ک واس نیرو زمنیه انتقالی بگیرم بیام استان خودم یا خیر
    ممنون

    1. سلام دوست عزیز
      در صورت گرفتن پذیرش از پادگان مقصد مقدور خواهد بود

  54. سلام وقتتون بخیر .
    من فروردین 1400 معافیت تحصیلیم تموم میشه و امسال هم پشت کنکوری هستم کنکورم توی تیر برگزار میشه .
    برادر بزرگترم شش ماه هست رفته خدمت .
    میتوانم دوباره معافیت بگیرم؟

    1. سلام دوست عزیز
      در صورت پست دفترچه شاید صورت بپذیرد

      1. سلام من برج ۱۰ معافیت تحصیلیم تموم میشه وبرادر بزرگترم بدون تاخیر ۵ماه درحال خدمت سربازی هستش
        ایا میشود خدمت خودمو به تعویق بندازم تا برادرم خدمتشو تموم کنه ؟؟؟

  55. سلام من برادم در حال خدمت است من هم الان فقط خدمتم تست ایا میتوانم معافیت خود را بگیرم

    1. سلام دوست عزیز
      شرایط معافیت با توضیح شما شامل نمیشود برای بررسی با مشاورین تماس بگیرید

  56. سلام
    من میخوام از طرح معافیت همزمانی خدمت دو برادر استفاده کنم
    کارشناس رادیولوژی هستم بعد تو این مدت میتونم طرح بیمارستانمو برم؟؟

    1. سلام دوست عزیز
      ایست خدمت تا پایان خدمت برادر اول مقدور است .طبق زمان بخصوص

    2. سلام ما دو تا برادریم یکیمون زابل افتاده منم تربت حیدریه آیا امکانش هست داداشم انتفالی بگیره بیاد مشهد؟؟؟؟

  57. سلام میخواستم بدونم که اگر دو برادر در خانواده باشن برادر بزرگ تر خدمتشو تهران گذرانده باشد ممکن است که برادر کوچک تر هم خدمتشو تهران بگذراند

    1. سلام دوست عزیز
      قبل از اقدام پذیرش مکان مورد نظر را دریافت کنید

  58. سلام میخواستم بدونم که اگر در خانواده ای دو برادر باشد و برادر بزرگ تر خدمتشو تهران (گذرانده باشد) ممکن است که برادر کوچک تر هم خدمتشو تهران بگذراند

    1. سلام دوست عزیز
      قبل از اقدام پذیرش مکان مورد نظر را دریافت کنید

  59. سلام
    من برادرم سربازه و من معافیت تحصیلیم تا آخر سال تموم میشه، امکانش هست از این معافیت دو برادر استفاده کنم و بعد تموم شدن معافیت تحصیلیم در دانشگاه ثبت نام کنم؟

  60. سلام وقتتون بخیر باشه
    من یک برادر دوقلو دارم که هر دو بالای 18 سال هستیم. یک مادر 55 ساله و دو خواهر مجرد بزرگتر از خودمون داریم. آیا راهی هست که بتونیم معافیت بگیریم؟ یا اینکه مثلا بردارم معافت پزشکی بگیره و بعد من معافیت کفالت ؟

    1. سلام دوست عزیز
      خیر مقدور نیست برای بررسی شرایط با مشاورین تماس بگیرید

      1. سلام
        ایا امکان انتقال معافیت ایثارگری برادر بزرگترم ب من هست که خودش برود سربازی؟

  61. سلام وقت بخیر، درسته الان میگن کسی غیبت خورده باشه بخشیده میشه چون میخوام دفترچه پست کنم فقط چند روز دیر اقدام کردم گفتن اضافه خوردی

    1. سلام دوست عزیز
      بله امکان بخشیده شدن در شرایط مختلف وجود دارد

  62. سلام وقتتون بخیر.
    ببخشید ی سوال داشتم.ممنون میشم جواب بدین.من و داداشم دوقلو هستیم تحت پوشش کمیته امداد هستیم اگر من و داداشم بعد از اموزشی دوجای متفاوت بیفتیم میتونیم انتقالی بگیریم ب شهر خودمون؟؟درضمن لیسانس پرستاری داریم.
    بعد در برگه اعزام سربازی نمیدونستم ک باید وضعیت خانواده رو بزنم تحت پوشش کمیته زدم عادی.پرسیدم میگن نمیشه ویرایش بدی….الان باید چیکار کنیم؟؟؟😢

    1. سلام دوست عزیز
      از نظام وظیفه کل برای ویرایش اقدام کنید.قبل از اعزام برای پذیرش اقدام کنید .شرایط انتقالی بسیار دشوار است

      1. سلام میخواستم بدونم که اگر دو برادر در خانواده باشن برادر بزرگ تر خدمتشو تهران گذرانده باشد ممکن است که برادر کوچک تر هم خدمتشو تهران بگذراند

        1. سلام دوست عزیز
          قبل از اقدام پذیرش مکان مورد نظر را دریافت کنید

  63. سلام در حال حاظر برادر بزرگ تر من سربازه و حدودا چهار ماه دیگه سربازیشو تموم میکنه من میخواستم تو این چند روزه دفترچه پست کنم چون تا یک ماهه دیگه نرم خدمت وارد اضافه خدمت میشم امکانش هست تا وقتی برادرم سرباز هست من معافیت موقت بگیرم و بعد از اینکه برادرم سربازیشو تموم کرد من دفتر چه پست کنم؟ یعنی تا اون موقع اضافه خدمت که نمیخورم؟

    1. سلام دوست عزیز
      بله برای تمدید از پلیس +10 اقدام کنید

  64. سلام خسته نباشید.. من و برادرم دوقلوهستیم دوتامونم درحال خدمتیم من سریگان خدمتیمم من شهر خودم نیفتادم اگه داداشم شهر خودمون نیفته میتونیم یکیمون اتتقالی بگیریم برا شهرمون؟

    1. سلام دوست عزیز
      امکان انتقالی بلاعوض برای شما وجود دارد .

      1. سلام من و برادرم دوقلو هستیم و جفتمون سربازیم داداشم الان اموزشیه من یگانم من میتونم برم شهرخودمون؟

        1. سلام دوست عزیز
          امکان ایست خدمت یکی از برادران وجود دارد

  65. سلام خسته نباشید آیا دو برادر حین خدمت کسری تعلق می گیره یا ن

  66. سلام بنده یک برادر کوچک تر از خودم که محصل هستن دارم و خودم هم الان مشمول سربازی هستم. پدرم بیماری قلبی دارن و عمل قلب انجام دادن و نمیتونن کار کنن بیمه هم ندارند باتوجه به این موارد و از کار افتادگی پدرم من میتونم معافیت کفالت پدرم را بگیرم؟

    1. با سلام خدمت شما دوست عزیز توصیه میکنم با مرکز مشاوره تماس بگیرین

  67. سلام ما دوقلو هستیم برادر کوچک رفته و من هم کمیسیون داده ام جوابش امده من میتوانم بازهم از معافیت موقت استفاده کنم

    1. با سلام اگر هیچکدومتون غایب نباشین بله. تا زمانی که برادرتون خدمتش تموم بشه شما معافین البته باید اول روال اداریش طی بشه

  68. سلام اهل کرمان هستم هرمزگان خدمت میکنم پایه خدمتی اردیبهشت ۹۹ هستم برادر کوچکترم کرمان خدمت میکنه پایه خدمتی دیماه۹۸ هست آیا من می توانم انتقالی بگیرم برم کرمان

    1. سلام
      این کار باید با نظر یگان خدمتی انجام شود.

  69. سلام من برادر دوقلو دارم
    یه برادر بزرگترم دارم که خدمت سربازیش رو به پایان رسونده و کارت پایان خدمت داره.
    سوال اینجاست که من اگه برم سربازی برادر دوقلوم معاف میشه از خدمت یا خیر؟؟

    1. سلام
      خیر برادر شما معاف نمیشود اما میتواند تاریخ اعزام خود را تا پایان دوره خدمت شما به تعویق بیندازد.

  70. سلام تو سنندج خدمت میکنم اهل آذربایجان غربی هستم نان آور خانواده هستم پدرومادرم پیرو مریضند دوبرادر در خدمت هستم چطور میتونم انتقالی بگیرم به کی مراجعه کنم

    1. سلام
      شما باید درخواست جابجایی خود را به فرمانده پادگان و فرمانده نیروی انسانی استان محل خدمت ارائه دهید. همچنین شما میتوانید با سربازانی که در محل زندگی شما خدمت میکنند و قصد جابجایی و آمدن به شهر محل خدمت شما را دارند، برای جابجایی هماهنگ کنید و درخواستتان را به نیروی انسانی یگان ارائه دهید.

      1. سلام من برادر بزرگتر من‌الان خدمت میکنه من‌الان فقط سربازی هست ایا میشه معاف میشم

        1. سلام دوست عزیز
          شرایط معافیت با توضیح شما شامل نمیشود برای بررسی با مشاورین تماس بگیرید

      2. سلام من برادم در حال خدمت است من هم الان فقط خدمتم تست ایا میتوانم معافیت خود را بگیرم

        1. سلام دوست عزیز
          شرایط معافیت با توضیح شما شامل نمیشود برای بررسی با مشاورین تماس بگیرید

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

پنجشنبه

1403/1/9

جمعه

1403/1/10

شنبه

1403/1/11

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید