ضوابط و مقررات پرداخت شهریه دانشگاه علمی کاربردی چگونه است؟

شهریه دانشگاه علمی کاربردی

زمان پرداخت شهریه دانشگاه علمی کاربردی از طریق این دانشگاه اعلام شد

دانشگاه های علمی کاربردی در هر نیمسال تحصیلی مهلتی را به عنوان انتخاب واحد و ثبت نام و همچنین پرداخت شهریه مقرر میکنند. همانطور که مستحضر هستید دانشگاه های علمی کاربردی کشور در هر سال تحصیلی، در دو نیمسال اقدام به پذیرش دانشجو در رشته های مختلف میکند، از آنجایی که پذیرش این دانشگاه نیاز به شرکت در هیچ آزمونی ندارد و از آنجایی که دانشگاه علمی کاربردی جز دانشگاه های دولتی نمیباشد ، لذا این امر طبیعی است که داوطلبان هزینه ای را به عنوان شهریه ی نیمسال تحصیلی به حساب دانشگاه واریز نمایند. معمولا آغاز هر ترم و همزمان با انتخاب واحد مهلت پرداخت شهریه دانشگاه علمی کاربردی میباشد. دانشجویان با مراجعه به سامانه های در نظر گرفته شده میتوانند اقدامات لازم را انجام دهند. افرادی که در مهلت مقرر شده، مراحل مختلف ثبت نام و پرداخت شهریه خود را تکیمل نکنند، نمیتوانند در کلاسهای درس حضور یابند.

البته این دانشگاه تمهیداتی را برای جلوگیری از بروز مشکلات اینچنینی در نظر گرفته است. پرداخت وام های تحصیلی در هر ترم یکی از این موارد است که مورد استقبال دانشجویان قرار گرفته است.


بیشتر بخوانید:ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی



بیشتر بخوانید:شرایط ثبت نام بدون کنکور علمی کاربردی


مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

پرداخت شهریه دانشگاه علمی کاربردی به شکل اقساط و در طول ترم تحصیلی امکان پذیر است

دانشگاه های جامع علمی کاربردی برای رفاه حال دانشجویان امکان پرداخت شهریه هر نیمسال تحصیلی را به شکل اقساط و در طول نیمسال تحصیلی فراهم آورده اند. این امر به معنای پرداخت درصدی از شهریه در آغاز ترم و پرداخت مابقی تا پیش از امتحانات میباشد. طبق قوانین و مقررات این دانشگاه شهریه ای که دانشجو باید پرداخت کند شامل شهریه ثابت و متغیر است. شهریه ثابت در تمام طول تحصیل دانشجو ثابت میباشد. پرداخت میزان 15 درصد از کل شهریه در آغاز نیمسال تحصیلی ضروری میباشد. دانشجو میتواند مابقی شهریه که 85 درصد باقی مانده میباشد را بعد از انتخاب واحد و آغاز کلاس ها پرداخت نماید. این امر کمک شایانی به دانشجویانی است که از با مشکلات مالی مواجه هستند. علاوه بر این دانشگاه های علمی کاربردی برای دانشجویان برتر در رقابت های علمی و ورزشی و… نیز تخفیفاتی را در مورد شهریه پرداختی در نظر گرفته است.


بیشتر بخوانید:رشته های دانشگاه علمی کاربردی


وام ها و تسهیلاتی برای پرداخت شهریه دانشگاه علمی کاربردی در نظر گرفته شده است

نظام آموزشی کشور به سمتی گام برمیدارد که تحصیل در دانشگاه ها برای تمام افراد جامعه امکان پذیر باشد. یکی از موضوعاتی که همواره دانشجویان دانشگاه های علمی کاربردی را به خود مشغول میکند، موضوع شهریه ها میباشد. لذا این دانشگاه نیز در راستای اهداف آموزشی کشور سعی دارد از مشکلات دانشجویان در این مورد بکاهد. تخصیص وام های دانشجویی شهریه و… از جمله اقداماتی است که در این زمینه شکل گرفته است. وام شهریه ای که برای دانشجویان در نظر گرفته شده است درحال حاضر برای هر ترم تحصیلی 500 هزار تومان میباشد. این مبلغ میتواند نیمی از شهریه دانشجویان را تامین کند. لازم به تذکر است که بازپرداخت این مبالغ نیز بعد از فارغ التحصیلی میباشد به همین دلیل دانشجویان زیادی از این وام ها استفاده میکنند.

اهدف رشته های دانشگاه علمی کاربردی

دانشگاه جامع علمی کاربردی در دسته دانشگاه های نیمه دولتی قرار می گیرد. مراکز آموزشی علمی کاربردی وابسته به علوم، تحقیقات و فناوری می باشند. هدف از راه اندازی این مراکز آموزشی ارتقاء سطح دانش و مهارت های شغلی افراد می باشد. یکی از اهداف مهم دانشگاه علمی کاربردی مشارکت دادن سازمان ها و شرکت هایی است که افراد با قرار گرفتن در محیط کاری آنها بهتر می توانند، توانمندی شغلی خود را به دست آورند و در جهت بهبود و ارتقاء آنها تلاش کنند. از طرفی خود این سازمان ها و نهادهای ذیربط که در آموزش نیروهای متخصص نیز درگیر می شوند، می توانند از این افراد در سطوح مختلف جایگاه های شغلی بهره بگیرند. در کل ماهیت شکل گیری دانشگاه علمی کاربردی فعال سازی بخش های خصوصی و دولتی در زمینه دانش و کار می باشد.


بیشتر بخوانید:دفترچه ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی


شرایط ثبت نام در دانشگاه علمی کاربردی

باید توجه داشته باشید که زمان ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی توسط سازمان سنجش و آموزش کشور اعلام می شود. به صورت کلی شروع ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی در دو نوبت که در اواسط مرداد و اوایل بهمن ماه هر سال می باشد صورت می گیرد. پذیرش و ثبت نام در دانشگاه علمی کاربردی در دو مقطع صورت می گیرد:

  • کاردانی
  • کاردانی به کارشناسی

شرایط ثبت نام در دانشگاه علمی کاربردی به صورت بدون کنکور است. ورود به مقطع کاردانی به کارشناسی بر اساس معدل دوره قبل صورت می پذیرد. برای ورود به دانشگاه علمی کاربردی می بایست شرایط ذیل را داشته باشید.

  • دارا بودن دیپلم نظام جدید یا نظام قدیم
  • برخورداری از حداقل قدرت فیزیکی برای رشته انتخابی توسط دانشجو
  • شرایط معافیت نظام وظیفه
  • داشتن شرایط اختصاصی هر یک از واحدهای آموزشی دانشگاه علمی کاربردی

باید توجه داشته باشید که در زمان ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی داوطلبان می بایست گواهینامه پایان تحصیلات در مقطع دیپلم خود را به مراکز آموزشی ارائه نمایند؛ در غیر این صورت قبولی فرد مورد پذیرش قرار نمی گیرد.

سامانه ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی (سایت هم آوا)

سامانه دانشگاه علمی کاربردی یا سایت هم آوا سامانه ای است که تمام فعالیت های دانشجویان این دانشگاه در آن صورت می گیرد. به این لحاظ سایت هم آوا مرجع دانشگاه علمی کاربردی می باشد. از جمله عملیات هایی که دانشجویان می توانند در این سامانه انجام دهند می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • ثبت نام
  • انتخاب واحد
  • حذف و اضافه
  • دریافت معرفی نامه

جالب است بدانید که حتی اگر متقاضی تدریس در دانشگاه علمی کاربردی باشید می بایست در سایت هم آوا مراحل تقاضای خود دنبال کنید. نام قبلی سایت هم آوا سامانه سجاد بود که بعد از بهینه سازی جایگزین سامانه سجاد گردید. برای ورود به سامانه هم آوا باید مراحل زیر را طی کنید:

  • کد کاربری
  • کلمه عبور

باید بدانید که کد کاربری شما همان کد ملی است و کلمه عبور شماره شناسنامه فرد که البته برای افرادی که شماره شناسنامه آنها با کد ملی شان یکسان می باشد یا شماره شناسنامه ندارند، می توانند از کد ملی استفاده کنند. در صورتی که رمز عبور خود را تغییر بدهید و فراموش کرده باشید می بایست به واحد آموزش خود مراجعه کنید و کلمه عبور جدید را دریافت نمایید.
لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

ضوابط و مقررات پرداخت شهریه دانشگاه علمی کاربردی چگونه است؟

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

پنجشنبه

1403/1/9

جمعه

1403/1/10

شنبه

1403/1/11

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید