شرایط و ضوابط رشته های بدون کنکور کارشناسی ارشد 1402

شرایط و ضوابط رشته های بدون کنکور کارشناسی ارشد

کارشناسی ارشد بدون کنکور، یکی از دغدغه های دانشجویان و فارغ التحصیلان دوره ی کارشناسی برای ادامه ی تحصیل در مقطع تحصیلات تکمیلی است. گزینه ای که می تواند آن ها را بدون تحمل دردسر های کنکور سراسری به دانشگاه برساند و راه کوتاه تری برای دریافت مدرک کارشناسی ارشد باشد.

موارد قابل بررسی در مورد رشته های بدون کنکور کارشناسی ارشد، به شرح زیر است:

  1. رشته های بدون کنکور کارشناسی ارشدطرح فراگیر پیام نور
  2. رشته های بدون کنکور کارشناسی ارشددانشگاه های سراسری
  3. رشته های بدون کنکور کارشناسی ارشددانشگاه آزاد
  4. رشته های بدون کنکور کارشناسی ارشدغیر انتفاعی
  5. رشته های بدون کنکور کارشناسی ارشدعلمی کاربردی

در این مقاله ما به جزئیات و شرایط و ضوابط پذیرش رشته های بدون کنکور کارشناسی ارشد در موارد ذکر شده خواهیم پرداخت. شما عزیزان همواره می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص و همچنین زمان و نحوه ثبت نام هر یک از موارد ذکر شده از سراسر کشور و از طریق تلفن ثابت، با متخصصین ما در مرکز مشاوره آویژه دانش تماس بگیرید!

رشته های بدون کنکور کارشناسی ارشد، طرح فراگیر پیام نور

همانطور که اشاره کردیم ، نحوه پذیرش و ورود دانشجویان به طرح کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور بدون نیاز به شرکت در کنکور سراسری بوده و دانشجویان علاقه مند بدون در نظر گرفتن رتبه و تراز خود در آزمون کارشناسی ارشد می توانند صرفا با مطالعه منابع و شرکت در امتحان برای ۶ تا ۱۰ واحد درسی که اصطلاحا دورهدانش پذیری نامیده می شود، راه ورود خود به فراگیر پیام نور را هموار کنند.

بر اساس قوانین و مقررات مصوب وزارت علوم در خصوص نحوه پذیرش رشته های بدون کنکور کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور، علاقمندان به تحصیل در صورت داشتن شرایط عمومی و اختصاصی، می توانند به عنوان داوطلب مقطع کارشناسی ارشد در یک کد رشته امتحانی ثبت نام و حداکثر در 20 کد رشته محل از دوره های مذکور، واجد شرایط ادامه تحصیل شوند.

با توجه به مطالب بالا، مراحل پذیرش و ثبت نام طرح فراگیر پیام نور به شرح زیر است:

پیش ثبت نام رشته های بدون کنکور کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور

انتخاب رشته مورد نظر برای امتحان
انتخاب کد رشته محل های مورد نظر
تهیه فهرست منابع امتحانی
مطالعه و آماده سازی داوطلب

ثبت نام نهایی

برگزاری آزمون
کسب نمره حداقل 12 در هر درس
کسب معدل حداقل 14 در مجموع دروس
شروع به تحصیل به عنوان دانشجوی کارشناسی ارشد در ترم بهمن ماه

 

برای مثال اگر داوطلبی در امتحان طرح فراگیر پیام نور تمامی نمرات را 13 بگیرد، در هر درس قبول شده است اما معدل او به حد نصاب نمی رسد و درخواست او برای شرکت در دوره های فراگیر رد می شود. بنابراین این موارد را در هنگام اقدام و ثبت نام در نظر بگیرید!

شرایط و ضوابط رشته های بدون کنکور کارشناسی ارشد ۹۸

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

زمان ثبت نام طرح فراگیر پیام نور

زمان ثبت نام رشته های بدون کنکور کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور هر ساله در اوایل پاییز است و داوطلبان می توانند برنامه ریزی های لازم برای انتخاب رشته مورد و ایجاد آمادگی برای آزمون مربوطه را برای تاریخ ذکر شده انجام دهند.


بیشتر بخوانید: کارشناسی ارشد بدون کنکور غیرانتفاعی ۹۹


با توجه به اهمیت اولویت بندی و انتخاب رشته طرح فراگیر پیام نور به داوطلبان اکیدا توصیه می گردد که قبل از ثبت نام اینترنتی، حتما با مشاوران پیام نور مرکز مشاوره آویژه دانش در خصوص انتخاب رشته و واحد ها مشورت نمایید.

شما هم اکنون می توانید جهت ثبت نام تلفنی کارشناسی ارشد بدون کنکور طرح فراگیر پیام نوراز طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد یا صفر با شماره 9099071985 از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب و حتی در ایام تعطیل تماس بگیرید تا مشاوران آویژه دانش مراحل پیش ثبت نام تلفنی شما را انجام دهند.

شرایط و ضوابط رشته های بدون کنکور کارشناسی ارشد ۹۸

رشته های بدون کنکور کارشناسی ارشد، نکات تکمیلی فراگیر پیام نور

در خصوص ثبت نام و پذیرش رشته های بدون کنکور کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام نور، نکاتی چند وجود دارد که پیش از اقدام برای ثبت نام باید به آن ها توجه داشته باشید تا بتوانید بهتر تصمیم را بگیرید. بعضی از این نکات عبارتند از:

  • امتحانات پیام نور به صورت تستی برگزار می شود.
  • این آزمون سطح چندان بالایی ندارد.
  • آزمون مذکور، جایگزین ترم اول کارشناسی ارشد خواهد بود.
  • در دوره دانش پذیری، معافیت تحصیلی به متقاضیان مشمول خدمت سربازی تعلق نمی گیرد.
  • سقف سنوات تحصیلی برای دانشجویان استفاده کننده از معافیت تحصیلی 3 سال است.
  • دوره های کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه پیام نور، به دو شیوه آموزشی – پژوهشی و الکترونیکی برگزار می شود.

با توجه به نکات ذکر شده مشخص می شود که متقاضیان شرکت در این دوره ها برای ورود به طرح فراگیر پیام نور صرفا نیاز به مطالعه منابعی دارند که در دانشگاه پیام نور برای دانشجویان تدریس شده است و گاها دانشجویان دانشگاه های دیگر از آن بی اطلاع هستند. به همین دلیل شما می توانید با آگاهی از منابع آزمون و چگونگی نحوه طراحی سوالات و با یک برنامه ریزی مناسب تا حد بسیار زیادی به قبولی خود امیدوار باشید.


بیشتر بخوانید: مشاوره تلفنی انتخاب رشته ارشد


در صورت تمایل برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص رشته های بدون کنکور کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور، منابع مورد نیاز برای هر رشته، میزان شهریه، زمان برگزاری کلاس ها، تفاوت دوره های آموزشی – پژوهشی و الکترونیکی و دیگر موارد مرتبط با متخصصین ما در واحد پیام نور مرکز مشاوره آویژه دانش تماس بگیرید و راهنمایی های لازم را دریافت کنید!

رشته های بدون کنکور کارشناسی ارشد : دانشگاه سراسری

خبر خوب برای متقاضیان تحصیلات تکمیلی این است که دانشگاه های سراسری هم جذب دانشجوی کارشناسی ارشد بدون کنکور را در دستور کار خود قرار داده اند و این پذیرش از دو راه صورت می گیرد:

  1. استعداد های درخشان
  2. پردیس خود گردان

بدین ترتیب داوطلبان گرامی می توانند با درخواست و اطلاع از شیوه ی پذیرش هر یک از این موارد، برای تحصیل در رشته های بدون کنکور کارشناسی ارشد اقدام کنند. البته طبیعی است که هر یک از این دوره ها دارای شرایط خاصی هستند که برای پذیرش باید آن ها را رعایت کنید.

برای مثال در خصوص استعداد های درخشان برخی از شرایط مورد نیاز برای پذیرش رشته های بدون کنکور کارشناسی ارشد به شرح زیر است:

  1. شما حتما باید فارغ التحصیل دانشگاه سراسری باشید.
  2. حداقل معدل 17 برای دوره لیسانس مورد نیاز است.
  3. در سنوات مجاز تحصیلی فارغ التحصیل شده باشید.
  4. و …

شما عزیزان می توانید برای اطلاع کامل از چگونگی شرکت در رشته های بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه سراسری، شیوه نامه جذب استعداد های درخشان و شرط معدل استعداد های درخشان و سایر نکات مورد نیاز از سراسر کشور و از طریق تلفن ثابت، با متخصصین ما تماس گرفته و راهنمایی های لازم را دریافت کنید. مشاوران ما آماده کمک به ما هستند!

برای دانلود دفترچه راهنمای کنکور کارشناسی ارشد سال 99، کلیک کنید

رشته های بدون کنکور کارشناسی ارشد، پردیس خودگردان

همانطور که اشاره کردیم برخی از پردیس های خودگردان دانشگاه های سراسری، بدون نیاز به شرکت در کنکور دانشجویانی را برای مقطع تحصیلات تکمیلی جذب می کنند. برخی از دانشگاه های برگزار کننده این دوره ها عبارتند از:

  1. پردیس بین المللی دانشگاه صنعتی شریف
  2. پردیس بین المللی دانشگاه تهران
  3. و …

بدین ترتیب ملاحظه می شود که متقاضیان شرکت در رشته های بدون کنکور کارشناسی ارشد پردیس خودگردان امکان تحصیل در بهترین دانشگاه های ایران را خواهند داشت و بدون نیاز به تحمل دردسر هایی مثل آزمون سراسری در این دانشگاه ها می توانند تحصیل کند و این دانشگاه ها تنوع رشته ای بسیار زیادی را نیز ارائه می دهند.

برای مثال برخی از رشته های ارائه شده در پردیس بین المللی دانشگاه تهران به شرح زیر است:

مدیریت
روانشناسی
حقوق
معماری
مهندسی مکانیک
مهندسی کامپیوتر
مهندسی عمران
مهندسی انرژی
مهندسی نفت
مهندسی صنایع
زبان انگلیسی
طراحی صنعتی
زیست شناسی سلولی و مولکولی

 

توصیه ما این است که برای استفاده از فرصت شرکت در رشته های بدون کنکور کارشناسی ارشد پردیس خودگردان در دانشگاه های سراسری همین حالا با مشاوران ما در مرکز مشاوره آویژه دانش تماس بگیرید تا بتوانید به راحتی هر چه تمام تر، تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی ارشد و در بهترین دانشگاه های ایران آغاز کنید!

کارشناسی ارشد بدون کنکور,کارشناسی ارشد بدون کنکور پیام نور,کارشناسی ارشد بدون کنکور سراسری,کارشناسی ارشد بدون کنکور آزاد,کارشناسی ارشد بدون کنکور غیرانتفاعی,کارشناسی ارشد بدون کنکور علمی کاربردی

رشته های بدون کنکور کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد

هر سال تعدادی از ظرفیت های دانشگاه آزاد در مقطع کارشناسی ارشد بوسیله دانشجویانی تکمیل می شود که بدون شرکت در کنکور کارشناسی ارشد وارد دانشگاه شده اند. البته مانند تمام موارد دیگر ورود به این دانشگاه بدون کنکور شرایط خاص خودش را دارد و تنها برای افرادی مهیاست که بتوانند جزو استعداد های درخشان باشند.

البته نیازی نیست نگران باشید چرا که قرار گرفتن در لیست استعداد های درخشان بر خلاف اسمش، کار بسیار ساده ای است و تعداد بسیاری از داوطلبان و متقاضیان رشته های بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد می توانند از مزایای آن استفاده کنند.


بیشتر بخوانید: کارشناسی ارشد بدون کنکور پیام نور


برای مثال برخی از شرایط پذیرش رشته های بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد به شرح زیر است:

  1. معدل 17 لیسانس برای رشته های علوم انسانی
  2. معدل 16 برای رشته های غیر علوم انسانی
  3. متقاضیان باید در سنوات مجاز کارشناسی فارغ التحصیل شده باشند
  4. رشته تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد متقاضی باید مرتبط باشد
  5. و …

ملاحظه می شود که پذیرش در رشته های بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد چندان هم سخت نیست و نیاز به کفش آهنی ندارد! بنابراین توصیه ما این است که سریعا با مشاوران ما در این حوزه ارتباط بگیرید تا بتوانید از این فرصت استفاده کنید و هرچه سریعتر به عنوان دانشجوی کارشناسی ارشد وارد دانشگاه شوید! فاصله ما با شما، تنها یک تلفن است!

کارشناسی ارشد بدون کنکور,کارشناسی ارشد بدون کنکور پیام نور,کارشناسی ارشد بدون کنکور سراسری,کارشناسی ارشد بدون کنکور آزاد,کارشناسی ارشد بدون کنکور غیرانتفاعی,کارشناسی ارشد بدون کنکور علمی کاربردی

رشته های بدون کنکور کارشناسی ارشد : دانشگاه غیر انتفاعی

رشته های بدون کنکور کارشناسی ارشد در دانشگاه های غیر انتفاعی شرایط سخت تر و پذیرش محدود تری دارند. زیرا مواردی مثل پردیس های خودگردان یا طرح های فراگیر در این دانشگاه ها وجود ندارد. البته با توجه به خالی ماندن بسیاری از صندلی ها در این دانشگاه ها در مقطع تحصیلات تکمیلی، با شرکت در آزمون سراسری قبولی در دانشگاه های غیر انتفاعی چندان مشکل نخواهد بود.

البته بدلیل همان مشکل یاد شده (خالی ماندن صندلی ها) مسئولان دانشگاه های غیر انتفاعی تمایل بسیار زیادی به پذیرش دانشجویان بدون شرکت در کنکور سراسری دارند. به طوری که در سال 99، روسای این دانشگاه ها از وزارت علوم تقاضا کردند که مجوز این نوع از پذیرش ها را برایشان صادر کند، اما وزارت علوم این درخواست را نپذیرفت.

به این ترتیب مثلا اگر شما فارغ التحصیل مقطع لیسانس از دانشگاه غیر انتفاعی باشید و بخواهید در رشته های بدون کنکور کارشناسی ارشد تحصیل کنید ما یکی از راه های زیر را به شما پیشنهاد می کنیم:

  1. استفاده از مزایای استعداد های درخشان
  2. ارائه درخواست برای پردیس های خود گردان
  3. شرکت در دوره های فراگیر پیام نور

نکات تکمیلی

  • فارغ التحصیلان دانشگاه غیر انتفاعی، امکان تحصیل بدون آزمون در دانشگاه آزاد را ندارند.
  • آن ها فقط می توانند برای دانشگاه های سراسری اقدام کنند.
  • برای استفاده از مزایای استعداد های درخشان ، رعایت شرط معدل الزامی است.
  • دانشجویان مشمول برای تحصیل در دوره های بدون ازمون نباید از نظر نظام وظیفه مشکلی داشته باشند.

شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص دوره های کارشناسی ارشد بدون آزمون غیر انتفاعی، زمان ثبت نام، میزان شهریه و ضوابط و مقررات این دوره ها، همه روزه و از سراسر ایران با متخصصان ما در مرکز مشاوره آویژه دانش تماس بگیرید!

رشته های بدون کنکور کارشناسی ارشد، علمی کاربردی

علی رغم وعده های مسئولین دانشگاه های علمی کاربردی و درخواست های آنان از وزارت علوم، همچنان خبری از برگزاری دوره های کارشناسی ارشد بدون کنکور در دانشگاه های علمی کاربردی نیست و حتی برگزاری این دوره ها از طریق کنکور سراسری هم لغو شده است. بنابراین هم اکنون دانشگاه های علمی کاربردی تنها در مقطع کاردانی و کارشناسی پذیرش دارند و به گفته ی مسئولان این دانشگاه، تمرکز دانشگاه علمی کاربردی بر روی ارتقای کیفیت دوره های کاردانی و کارشناسی است!

کارشناسی ارشد بدون کنکور,کارشناسی ارشد بدون کنکور پیام نور,کارشناسی ارشد بدون کنکور سراسری,کارشناسی ارشد بدون کنکور آزاد,کارشناسی ارشد بدون کنکور غیرانتفاعی,کارشناسی ارشد بدون کنکور علمی کاربردی

بدین ترتیب ، متقاضیان رشته های بدون کنکور کارشناسی ارشد علمی کاربردی می توانند یکی از راه های زیر را انتخاب کنند:

  1. دوره های فراگیر پیام نور
  2. پردیس های خود گردان

با این وجود، احتمال برگزاری دوره های کارشناسی ارشد در دانشگاه های علمی کاربردی چندان هم دور از ذهن نیست. شما عزیزان می توانید برای پیگیری آخرین اخبار و شرایط رشته های بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه علمی کاربردی و گزینه های موجود برای فارغ التحصیلان این دانشگاه ها، با متخصصین ما در مرکز مشاوره آویژه دانش تماس بگیرید. مشاوران ما آماده خدمت رسانی به شما داوطلبان گرامی هستند!

لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

شرایط و ضوابط رشته های بدون کنکور کارشناسی ارشد 1402

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

پنجشنبه

1403/1/9

جمعه

1403/1/10

شنبه

1403/1/11

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید