مشاوره مدارس شاهد – مشاوره تحصیلی آویژه

مشاوره مدارس شاهد, مشاوره تحصیلی, مشاوره تحصیلی مدارس, مشاوره تحصیلی تلفنی

یکی از دغدغه‌های همیشگی والدین، آموزش مناسب فرزندان و ثبت نام فرزندانشان در مدارسی است که جو آموزشی و فرهنگی مناسبی دارند. مدارس شاهد به عنوان یکی از مدارسی که پس از انقلاب رواج یافت با همین هدف شکل گرفته است. و از این رو بر نحوه‌ی عملکرد آنها نظارت ویژه‌ای وجود دارد. در این مقاله قصد داریم به سوالات و موضوعات مختلف پیرامون مدارس شاهد مثل، مزایای این مدارس، تفاوت آن‌ها با سایر مدارس، شرایط ثبت نام و نحوه‌ی ثبت نام در مدارس شاهد آشنا شویم. پس با ما همراه باشید تا مباحث پیرامون مشاوره مدارس شاهد را با هم بررسی کنیم.

نکته اول در مشاوره مدارس شاهد : تاریخچه شکل‌گیری مدارس شاهد

مشاوره مدارس شاهد, مشاوره مدارس شاهد, مشاوره تحصیلی, مشاوره مدارس

پس از پیروزی انقلاب اسلامی و خصوصاً جنگ تحمیلی که شهدا و جانبازان زیادی را تقدیم به انقلاب کرد، امام خمینی طی فرمانی در سال ۱۳۶۵ به سرپرست وقت بنیاد شهید انقلاب اسلامی، دستور داد تا به وضعیت فرزندان شهدا و ایثارگران رسیدگی شود و شرایط را برای تربیت بهتر فرزندان و ارائه خدمات فرهنگی مناسب‌تر به خانواده‌های ایشان فراهم کنند. به دنبال این پیام اداره کل شاهد وزارت آموزش و پرورش ایجاد شد و در جهت تکمیل برنامه‌های مصوب آموزش و پرورش طرح رسیدگی به فرزندان شهدا و ایثارگران در دو قالب متمرکز (مدارس شاهد) و نیمه متمرکز (دانش‌آموزان شاهد در سایر مدارس) ارائه شد. در واقع مدارس شاهد نتیجه‌ی نهایی این تصمیم تاریخی بود. و باتوجه به اهدافی که برای تأسیس مدارس تعیین شد می‌توان انتظار داشت که در مدارس شاهد، خدمات و شرایط آموزشی مناسب و متفاوتی نسبت به سایر مدارس وجود داشته باشد.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

نکته ۱-۱ در مشاوره مدارس شاهد : اهداف و برنامه‌های شکل‌گیری مدارس شاهد

متعاقب فرمان امام خمینی (ره) و لزوم توجه بیشتر به آموزش فرزندان شهدا، مدارس شاهد شکل گرفتند. با گسترش این مدارس، اهداف و برنامه‌های آموزشی مشخصی برای آن تعیین شد که اهم آن‌ها عبارتند از:

  • تحقق كامل فرمان امام (ره) مبني بر رسيدگي مطلوب‌تر به امور آموزشی وفرهنگي فرزندان شاهد و ايثارگران
  • توسعه كيفي و كمي مدارس شاهد
  • ترويج فرهنگ ايثار و شهادت
  • توسعه و تقويت مشاركت مردم در امر كيفيت بخشي مدارس شاهد و ايثارگران

علاوه بر موارد مذکور در اساسنامه‌ی مدارس شاهد مواردی در نظر گرفته شده تا مباحث آموزشی نیز بیشتر کار شود. از آن جمله می‌توان به وجود برنامه‌های مکمل متناسب با سرفصل‌های درسی، برنامه‌های تقویتی برای تقویت بنیه‌ی علمی دانش‌آموزان و همچنین کلاس‌های تقویتی در دو سطح عادی و پیشرفته اشاره کرد. که حضور دانش‌آموزان معرفی شده در این برنامه‌ها الزامی است.

نکته دوم در مشاوره مدارس شاهد ؛ مزایای مدارس شاهد نسبت به مدارس عادی

مزایای مدارس شاهد, مزایای تحصیل در مدارس شاهد,مشاوره تحصیلی,مشاوره آموزشی

همان طور که اشاره شد مدارس شاهد با اهداف و برنامه‌های مشخصی راه‌اندازی شدند. یکی از اهداف اصلی شکل‌گیری مدارس شاهد رشد معنوی دانش‌آموزان و توجه به ابعاد فرهنگی و آموزشی آن‌هاست. از این رو در این مدارس می‌توان شاهد تفاوت‌های بعضاً قابل توجهی بود. در مدارس شاهد معمولاً ۴ ساعت برنامه مکمل آموزشی در نظر گرفته شده است تا بتوان به صورت هدفمندتر به ابعاد پرورشی و تربیتی دانش‌آموزان پرداخت.

مزایای مدارس شاهد (شماره 1) : تحصیل رایگان و عدم نیاز به پرداخت شهریه

یکی دیگر از مزایای این مدارس تحصیل رایگان است. با توجه به کیفیت و کمیت بالای مدارس شاهد، امکان ثبت‌نام رایگان در این مدارس یک مزیت بزرگ است و باعث می‌شود تا والدین بدون دغدغه‌های مالی فرزندان خود را ثبت نام کنند. تنها موردی که برای شهریه این مدارس ممکن است پرداخت شود، شهریه‌ی کلاس‌های تقویتی است که آن‌ها نسبت به شهریه‌ی دیگر مدارس مبلغ ناچیزی است. ضمن اینکه این پول برای فعالیت‌های اضافی مدرسه است و به صلاح‌دید کادر مدرسه در برنامه‌ی مدرسه گنجانده می‌شود.

مزایای مدارس شاهد (شماره 2): جو مناسب آموزشی و پرورشی

یکی از مزایای مدارس خاص مثل مدارس شاهد این است که این مدارس جو فرهنگی و آموزشی مناسبی دارند. علاوه بر برنامه‌های مکمل و تقویتی مورد دیگری که باعث برتری این مدارس نسبت به سایر مدارس عادی می‌شود، این است که برای پذیرش در این مدارس معمولاً مصاحبه‌هایی گرفته می‌شود. در مصاحبه‌ها تلاش می‌شود تا ابعاد فرهنگی و آموزشی دانش‌آموزان را بررسی کنند. به همین خاطر معمولاً جو مطلوبی بر آموزش و پرورش این مدارس حاکم است. حتی در برخی از این مدارس برنامه‌های کشف استعداد و خلاقیت اجرا می شود. با استعدادیابی مناسب می‌توان انتظار داشت که توانایی فرد علاوه بر بحث‌های آموزشی در وجوه مهارتی نیز پیشرفت کند. و برنامه‌ریزی آموزشی و کیفیت آموزش نیز هدفمندتر و در سطحی بالاتر انجام شود.

مزایای مدارس شاهد (شماره 3): امکانات و زیرساخت‌های مناسب

یکی دیگر مزایای مدارس شاهد تخصیص بودجه‌هایی برای تجهیز مدارس و بهبود خدمات آموزشی است. با توجه به وجود بودجه برای ارتقاء سطح آموزشی، مدارس شاهد معمولاً امکانات آموزشی مناسبی دارند. علاوه براین با توجه به توان مالی مناسب، این مدارس از معلمان خوب و باتجربه‌ای استفاده می‌کنند که این موضوع سطح کیفی آموزش این مدارس را بالاتر می‌برد.

نکته سوم در مشاوره مدارس شاهد ؛ شرایط ثبت نام در مدارس شاهد

شرایط ثبت نام در مدارس شاهد, ثبت نام در مدارس شاهد,مشاوره مدارس شاهد

با توجه به امکانات مناسب آموزشی و فرهنگی مدارس، بسیاری از والدین علاقه‌مندند تا فرزندان خود را در این مدارس ثبت نام کنند. نکته‌ای که در این بخش از مشاوره مدارس شاهد می‌خواهیم به آن‌ها بپردازیم شرایط ثبت نام در مدارس شاهد است. همان طور که اشاره شد مدارس شاهد با هدف اموزش فرزندان شهیدان و جانبازان شکل گرفت. اما در حال حاضر با توجه به فاصله گرفتن از شرایط جنگ تعداد جانبازان و شهیدان عزیز بسیار کمتر شده است.

البته بعضی از مدارس شاهد شرایط خاص برای ثبت نام دارند و برای ثبت نام در این مدارس باید آزمون ورودی داد. بسته به شرایط آزمون ووردی و گزینش دانش آموزان کیفیت این مدارس با هم متفاوت می شود. برخی از مدارس شاهد صرفاً فرزندان جانباز یا شاهد را جذب می کنند. اما اکثر آن ها شرایط فرهنگی، عقیدتی و معدل دانش آموزان را ملاک قرار می هند. یعنی علاوه بر فرزندان شاهد و ایثارگر، از خانواده های معمولی یا فامیل های دور شهدا و جانبازان نیز ثبت نام به عمل می‌آورند.

نکته چهارم در مشاوره مدارس شاهد ؛ اولویت ثبت نام در مدارس شاهد

مدارس شاهد تحت نظر اداره کل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش پرورش قرار دارد. در مدارس شاهد اولویت ثبت نام با دانش‌آموزان مشمول سهمیه شاهد و ایثارگر است که شامل فرزندان شهیدان، آزادگان و جانبازان 50% به بالا است. علاوه بر این دانش‌آموزانِ غیر از این سهمیه نیز مثل فرزندان ایثارگران زیر 50 درصد، اقوام شهدا و ایثارگران و نیز فرزندان کارمندان مدارس شاهد و آموزش و پرورش هم در صورت پر نشدن ظرفیت مدرسه، جهت تکمیل ظرفیت مدرسه می‌توانند در مدارس شاهد ثبت نام کرده و با توجه امتیازبندی صورت گرفته، پذیرش نهایی بشوند.

نکته پنجم در مشاوره مدارس شاهد ؛ آشنایی با محیط‌های آموزشی مدارس شاهد

در مدارس شاهد تلاش می شود تا از بهترین امکانات آموزشی استفاده شود. در این مدارس با توجه به ظرفیت پذیرش پایین معمولاً تعداد دانش‌آموزان در کلاس‌ها کم است. از این رو امکان فراهم آوردن تجهیزات آموزشی نوین مثل هوشمندسازی مدارس در این مدارس راحت‌تر است. هوشمندسازی مدارس شاهد در کنار به کارگیری معلمان برتر شهر باعث شده است تا مدارس شاهد به یکی از مجهزترین مدارس کشور تبدیل شوند.

کم بودن دانش‌آموزان در مدارس شاهد باعث شده است تا کلاس‌ها آرام‌تر باشند و امکان توجه و تمرکز بیشتر بر دانش‌آموزان فراهم‌تر باشد. در نتیجه شرایط برای آموزش فرد به فرد و توجه بیشتر به دانش‌اموزان ضعیف فراهم‌تر بوده و تخصیص منابع و امکانات آموزشی نیز مهیاتر است.

نکته ششم در خصوص مشاوره مدارس شاهد ؛ شهریه ثبت نام مدارس شاهد

همان طور که گفته شد ثبت نام در مدارس شاهد رایگان است. اما با توجه به اینکه فعالیت‌های فوق برنامه و جبرانی باید به طریقی تأمین شود، شهریه‌ای برای آن تعیین شده است. این شهریه بر اساس تعداد ساعات فوق برنامه‌ی مجازی است که هر مدرسه می‌تواند به برنامه‌ی آموزشی خود اضافه کند. با توجه به اینکه ساعات فوق برنامه سقف مشخصی دارد، شهریه مدارس شاهد نیز نباید از این سقف تجاوز کند. سقف و کف این مبلغ بر حسب شرایط بومی و منطقه‌ای استان‌ها متغیر خواهد بود. علاوه بر این فرزندان شهداء، آزادگان و جانبازان 50% به بالا نباید پولی بابت شهریه دریافت شود و در نتیجه برای آن‌ها ثبت نام در مدارس شاهد به صورت رایگان خواهد بود .در جدول زیر شهریه مقاطع مختلف تحصیلی در مدارس شاهد را مشاهده می‌کنید.

شهریه ثبت نام مدارس شاهد
شهریه مدارس شاهد ابتدایی380 تا 640 هزار تومان
شهریه مدارس شاهد متوسطه اول440 تا 730 هزار تومان
شهریه مدارس شاهد متوسطه دوم530 تا 950 هزار تومان

نکته هفتم در خصوص مشاوره مدارس شاهد ؛ کلاس‌های فوق برنامه مدارس شاهد

بخشی از کلاس‌های فوق برنامه مدارس شاهد به مسائل فرهنگی اختصاص دارد. از سوی دیگر برخی از دانش‌آموزان ضعیف‌تر نیاز به کلاس‌های رفع اشکال و تقویت بنیه‌ی علمی نیاز دارند. لذا بخشی از کلاس‌های فوق برنامه‌ی مدارس شاهد به این موضوع اختصاص داده می‌شود. از سوی دیگر یکی از کلاس‌های فوق برنامه که اکثر دانش‌آموزان تمایل به شرکت در آن دارند، کلاس‌های زبان انگلیسی است که در این مدارس نیز مانند برخی از مدارس نمونه و تیزهوشان برگزار می‌شود.

نکته هشتم در خصوص مشاوره مدارس شاهد ؛ امتیازبندی افراد برای قبولی در مدارس شاهد

برای کسانی که به نحوی در جبهه جنگ هشت سال دفاع مقدس، یا در هنگام ماموریت در مناطق مرزی و جنگ با اشرار یا جنگ در جبهه‌ی مقاومت (عراق، سوریه و لبنان) شرکت کرده، جانباز یا شهید شده‌اند، امتیازاتی برای اولویت بندی افراد لحاظ شده است. علاوه بر این کسب امتیاز در مسابقات قرآن و نهج‌البلاغه در سطح بین‌المللی یا حتی خیرین مدرسه‌ساز نیز در این امتیازبندی، حائز امتیاز می‌شوند و می‌توانند برای ثبت نام در مدارس شاهد اقدام کنند. در جدول زیر می‌توانید نحوه‌ی محاسبه و امتیازبندی موارد مختلف را مشاهده کنید:

جدول امتیازبندی برای قبولی در مدارس شاهد
خواهر و برادر شهید و جانباز 70 درصد و بالاترهر کدام ۵۰۰ امتیاز
فرزند رزمنده جبهه مقاومت (مدافعین حرم)هر ماه 30 امتیاز
جانبازی یا شهادت رزمندگان جبهه مقاومتثبت نام قطعی
حضور در جبهه و مناطق جنگی در هشت سال دفاع مقدس (شهریور 59 تا شهریور 67) حداکثر 96 ماههر ماه 15 امتیاز
حضور در مناطق امنیتی از تاریخ اول مهر 67 به بعد حداکثر 90 ماهبه ‌ازای هر ماه ۲ امتیاز
حضور در مناطق عملیاتی از تاریخ اول مهر 67 به بعد حداکثر 60 ماهبه‌ازای هر ماه ۱ امتیاز
حضور در مناطق امنیتی شمال غرب ایران از تاریخ اول فروردین 58 تا 31 شهریور 59 به‌مدت 18 ماههر ماه 15 امتیاز
نوه آزاده100 امتیاز (حداکثر دو مورد)
نوه جانباز 50 تا 69 درصد100 امتیاز (حداکثر دو مورد)
حائز رتبه اول تا سوم مسابقات سالانه حفظ مفاهیم، قرائت قرآن و نهج البلاغه آموزش و پرورش در سطح بین المللی60 امتیاز
حائز رتبه اول تا سوم در مسابقات مطالعه و تحقیق طرح‌های شاهد و ایثارگران و مسابقات فرهنگی، هنری، ورزشی و علمی در سطح بین المللی60 امتیاز و حداکثر 150 امتیاز
فرزند کارمند رسمی آموزش و پرورش، بنیاد شهید شاغل یا بازنشسته، مأمور یا انتقالی به ادارات دیگرهر سال سابقه خدمت رسمی 5 امتیاز (حداکثر امتیاز سابقه خدمت زوج کارمند 300 امتیاز)
فرزند یا نوه خیّر مدرسه‌سازاحداث و ساخت مدرسه 120 امتیاز، اهدای زمین 80 امتیاز، تجهیز مدرسه به‌نسبت هزینه‌کرد (مدارس شاهد 50 امتیاز و مدارس غیرشاهد 20 امتیاز)

نکته نهم در خصوص مشاوره مدارس شاهد ؛ نحوه ثبت نام در مدارس شاهد

برای ثبت نام در مدارس شاهد باید وارد سایت آموزش‌ و پرورش بخش مربوط به مدارس شاهد به نشانی اینترنتی زیر شوید. توجه داشته باشید که برای ثبت نام در همه‌ی مقاطع تحصیلی شامل ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم از همین سایت باید اقدام کنید:

saja.medu.ir

تمامی مراحل نام‌نویسی و ثبت نام اولیه به صورت اینترنتی انجام می‌شود و نیازی به مراجعه حضوری نیست. کما اینکه در مراجعه حضوری نیز شما را به سایت اشاره شده، راهنمایی خواهند کرد. پس از نام نویسی، ثبت نام و بارگزاری مدارک مورد نیاز، مدارک شما بررسی می‌شود. پس از امتیاز بندی هر فرد از او خواسته می‌شود تا به صورت حضوری مدارک مورد نظر را جهت ثبت نام با خود به همراه آورده و ارائه کند.

لینک سایت ثبت نام مدارس شاهد 99 – 1400

همان طور که اشاره کردیم برای ثبت نام در مدارس شاهد باید به آدرس سایت سامانه‌ی جامع امور شاهد و ایثارگر (سایت سجا) به نشانی saja.medu.ir مراجعه کرد. پس از مراجعه به این سایت می‌توانید دفترچه راهنمای ثبت نام در مدارس شاهد را دریافت کرده و مطابق با آن و به صورت گام به گام، مراحل ثبت نام خود را تا انتها انجام دهید. در این دفترچه همچنین اطلاعات مربوط به شرایط سنجش، مدارک مورد نیاز و برخی دیگر از موارد مورد نیاز ذکر شده است. پس لطفا این دفترچه را به دقت مطالعه کرده و فرم‌های موجود در آن را به دقت پر کنید. و مدارک لازم برای ثبت نام را پیش از رسیدن موعد ثبت نام جمع‌آوری و آماده کنید.

نکته در خصوص ثبت نام دانش‌آموزان شاهد

مراحل ثبت نام در مدارس شاهد, مشاوره مدارس شاهد, ثبت نام مدارس شاهد, مشاوره تحصیلی

اگر شما جزء دانش‌آموزان شاهد هستید منظور (فرزندان شهدا و آزادگان و جانبازان 50 درصد و بالاتر )، پس از ثبت نام و بارگزاری اطلاعات در سامانه، و ارائه مدارک به صورت حضوری به مدارس، ثبت نام شما در این مدارس قطعی خواهد بود. منتها اگر جزو دانش‌آموزان با سهمیه غیر شاهد هستید. باید ابتدا مدارک را بارگزاری کنید و سپس منتظر ارزیابی و امتیازبندی شوید. در صورت کسب امتیازهای لازم با شما تماس می‌گیرند و شما می توانید مراحل بعدی ثبت نام را انجام دهید. لذا دانش‌آموزان غیر شاهد باید در دو مرحله ثبت نام کنند: ثبت نام موقت و ثبت نام قطعی.

دانش‌آموزان پس از ثبت نام موقت (پر کردن فرم‌های مربوطه و بارگزاری اطلاعات لازم) باید منتظر امتیازبندی بمانند و به هنگام اعلام نتایج به سایت سجا مراجعه کرده و از وضعیت قبولی یا رد شدن خود آگاه شوند. در صورت پذیرش در این مرحله شما باید مرحله نهایی یعنی ثبت نام حضوری را انجام دهید تا فرایند ثبت نام قطعی شما به پایان برسد. عدم مراجعه حضوری و ثبت نام قطعی در مهلت زمانی معین شده، به منزله‌ی انصراف شما از مدارس شاهد است. و پس از آن زمان معمولاً ثبت نامی انجام نمی‌شود.

در جدول زیر می‌توانید زمان‌بندی مراحل مختلف ثبت نام در مدارس شاهد را از مرحله ثبت نام در سامانه سجا تا انتهای ثبت نام حضوری را به صورت تفکیک زمانی مشاهده کنید.

جدول زمان بندی ثبت نام در مدارس شاهد
مراحل ثبت نام و دوره تحصیلیاول ابتداییپایه هفتمپایه دهم
زمان ثبت ناماول تا 17 خرداداول تا 14 تیر5 تا 21 تیر
اعلام نتایج اولیه و ارسال پیامک توسط مدرسه19 تا 21 خرداد16 تیر23 تیر
بررسی مدارک20 تا 27 خرداد17 تا 27 تیر24 تا 31 تیر
اعلام نتایج نهایی از طرف مدرسه27 خرداد تا 3 تیر28 تیر تا 3 مرداد1 تا 15 مرداد

سوالات متداول در مشاوره مدارس شاهد ۹۹ – ۱۴۰۰

1- آیا برای پیش ثبت نام مدارس شاهد (مرحله ثبت نام اینترنتی) باید هزینه‌ای پرداخت شود؟

دانش‌آموزان جهت انجام پیش ثبت نام اینترنتی مدارس شاهد 99 – 1400 نباید هزینه‌ای پرداخت کنند.

2- آیا برای ثبت نام دانش‌آموزان در مدارس شاهد شرط معدل وجود دارد؟

دانش‌آموزان شاهد در صورت وجود ظرفیت کافی ثبت نام می‌شوند. اما داوطلبان غیر شاهد برای پذیرش در پیش ثبت نام باید شرایط اولویت‌بندی را داشته باشند و امتیازهای لازم را کسب کنند که شرط معدل هم یکی از این شرایط برای پذیرش در مدارس شاهد است.

نکته پایانی در خصوص مشاوره مدارس شاهد ؛ شرایط ادامه تحصیل در مدارس شاهد

همان طور که اشاره شد مدارس شاهد یکی از انواع مدارس خوب در کشور است. و صرف پذیرش اولیه در آن تضمینی برای تحصیل سه یا چهار ساله دانش‌آموزان نیست. یکی از شروط برای ادامه تحصیل در این مدارس کسب شایستگی علمی و احراز حداقل‌های مورد نیاز است. در جداول زیر شرایط علمی لازم که باید توسط دانش‌آموز احراز شود، به تفکیک بیان شده است:

 

جدول احراز شرایط علمی در مدارس شاهد – دوره ابتدایی
پایه تحصیلی و شرایط علمیشرط ورود به مدارس شاهدشرایط برای ادامه تحصیل (پایه دوم تا ششم)
اول ابتداییداشتن شرایط عمومی و احراز امتیاز بالا طبق جدول امتیازات
پایه دوم تا ششم ابتداییکسب نمره (خیلی خوب) در تمامی دروس در خردادماهکسب نمره خیلی خوب در تمامی دروس خردادماه

 

جدول احراز شرایط علمی در مدارس شاهد – دوره متوسطه اول
پایه تحصیلی و شرایط علمیدانش آموز ورودی به مدارس شاهددانش آموز مدرسه شاهد (ادامه تحصیل – پایه دوم تا ششم)
پایه هفتم (دوره اول متوسطه)کسب مقیاس خیلی خوب در تمامی دروس یا کسب مقیاس خوب در حداکثر یک درس و خیلی خوب در سایر دروس در امتحانات نوبت دوم پایه ششم ابتدایی سال تحصیلی 98 – 99 ( از فرزندان جانبازان 25 الی 49 درصد ، حداکثر دو نمره خوب پذیرفته می شود )
پایه هشتم (دوره اول متوسطه)حداقل معدل 17 نوبت دوم (میانگین مستمر و پایانی) و حداقل نمره 16 در تمام دروس در امتحانات نوبت دوم (میانگین مستمر و پایانی)حداقل معدل 16 نوبت دوم و حداقل نمره 15 (میانگین مستمر و پایانی) در امتحانات نوبت دوم در دروس ریاضیات، علوم تجربی، املا، فارسی، زبان عربی و زبان خارجی
پایه نهم (دوره اول متوسطه)حداقل معدل 17 نوبت دوم (میانگین(میانگین مستمر و پایانی) و حداقل نمره 16 در تمام دروس در امتحانات نوبت دوم (میانگین مستمر و پایانی)حداقل معدل 16 نوبت دوم و حداقل نمره 15 (میانگین مستمر و پایانی) در امتحانات نوبت دوم در دروس ریاضیات، علوم تجربی، املا، فارسی، زبان عربی و زبان خارجی

 

جدول احراز شرایط علمی در مدارس شاهد – دوره متوسطه دوم
پایه تحصیلی و شرایط علمیدانش آموز ورودی به مدارس شاهددانش آموز مدرسه شاهد (ادامه تحصیل – پایه دوم تا ششم)
سال اول و دوم دوره متوسطه ( پایه دهم )قبولی خرداد در پایه نهم با حداقل معدل کل 16 و حداقل نمره سالانه 14 در دروسی که برای رشته انتخابی در نمونه برگ هدایت تحصیلی درج شده است
سال سوم (رشته های نظری)قبولی خرداد معدل کل 15 و نمره سالانه 14 در دروس اختصاصی رشته تحصیلی مربوطهحداقل معدل کل 14 با حداقل نمره سالانه 13 در دروس اختصاصی رشته مربوطه
سال آخر دوره دوم متوسطهقبول خرداد حداقل میانگین نمره سالانه 15 در دروس اختصاصی رشته تحصیلی مربوطهحداقل معدل کل 14 با حداقل نمره سالانه 13 در دروس اختصاصی رشته مربوطه

مرکز مشاوره تحصیلی آویژه

آنچه در این مقاله در رابطه با مشاوره مدارس شاهد گفته شده، خلاصه‌ای بود از مطالبی که بایستی درباره مدارس شاهد بدانید. با این حال اگر نقاط مبهمی مانده و یا علاقه‌مند هستید از خدمات مشاوره ما در مرکز مشاوره آویژه مطلع شوید، بد نیست معرفی کوتاهی از فعالیت‌هایمان داشته باشید. ما در مرکز مشاوره تلفنی آویژه آماده هستیم تا در زمینه‌های مختلف مشاوره تحصیلی از جمله مشاوره درسی، برنامه‌ریزی درسی، مشاوره کنکور، انتخاب رشته یا سایر موارد مرتبط با آموزش تجربه و دانشمان را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. برای تماس با ما می‌توانید از طریق تلفن ثابت شماره‌های ذکر شده در سربرگ صفحه را شماره‌گیری نمایید.
لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

مشاوره مدارس شاهد – مشاوره تحصیلی آویژه

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید
در این مقاله بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

پنجشنبه

1403/1/9

جمعه

1403/1/10

شنبه

1403/1/11

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید