شرایط استفاده از قانون کسر خدمت ایثارگری در سال 1402

شرایط استفاده از قانون کسر خدمت ایثارگری در سال 1401

جزئیات مربوط به اخذ کسری ایثارگری در سال 1402، یکی از سوالات پر تکرار مشمولانی است که قصد اعزام در این سال را داشته و نسبت به شرایط استفاده آن دچار تردید هستند.

طبق این قانون، سرپرستان خانواده مشمولانی که از سال ۵۹ تا تاریخ ۲۷ مردادماه سال ۶۷ در مناطق جنگی بودند، می توانند به ازای هر ماه جبهه یا هر درصد جانبازی، مدت ۱۲ روز از کسری خدمت سربازی برخوردار شوند.

آنچه در این مقاله قصد انجام آن را داریم، آشنایی با نحوه استفاده از کسری خدمت ایثارگری در سال 1402 است. لطفا در ادامه مطلب با مرکز مشاوره آویژه همراه باشید.

استفاده از قانون کسر خدمت ایثارگری در سال 1402

در ارتباط با شرایط استفاده از کسری خدمت ایثارگری در سال 1402، باید اشاره کنیم طبق اعلام سازمان نظام وظیفه، مشمولان به ازای هر ماه جبهه یا هر درصد جانبازی پدر خود، می توانند از مدت ۱۲ روز از خدمت سربازی استفاده کنند.

در حال حاضر اخبار مبنی بر لغو این قانون به گوش نرسیده و بر همین اساس در سال جدید نیز شاهد اجرایی شدن آن خواهیم بود. البته این امکان وجود دارد که قانون کسر خدمت ایثارگری از سال ۱۴۰۲ به بعد دیگر اجرا نشود.

آیا استفاده از معافیت ایثارگری برای مشمولین غایب امکان پذیر است؟

معافیت ایثارگری برای مشمولین غایب و امکان استفاده از آن، موضوعی است که در سالهای اخیر با تغییرات زیادی همراه بوده است و به همین دلیل سوالات زیادی را برای مشمولان خدمت وظیفه به همراه دارد.

در برخی از قوانین نظام وظیفه، برای دریافت انواع معافیت و یا کسری خدمت شاهد این موضوع هستیم که داشتن غیبت از سربازی مانع استفاده از این قوانین می باشد؛ اما با توجه به جایگاه ایثارگران و به منظور تکریم این افراد، این قانون برای معافیت های ایثارگری به حالت لغو در آمده است.

به گزارش مرکز مشاوره آویژه، در حال حاضر امکان استفاده از این نوع معافیت حتی برای افرادی که در زمان رسیدن به سن مشمولیت سربازی، غیبت داشته اند، وجود دارد.

یکی از دلایلی که می توان برای این موضوع مطرح کرد، این است که فرزندان ایثارگران، شامل فرزندان شهدا، جانبازان، رزمندگان، آزادگان و… قبل از اینکه به سن مشمولیت برسند نیز شرایط لازم برای معاف شدن را دارند؛ اما بنا به هر دلیلی اقدامات لازم را انجام نداده اند.

این قانون برای انواع دیگر معافیت ها و کسری های خدمت نیز وجود دارد که طی آن اگر مشمولی قبل از تاریخ مشمولیت و وارد شدن به دوره غیبت، شرایط لازم برای معافیت را داشته باشد، مثلا شرایط دریافت معافیت کفالت را داشته باشد؛ بدون در نظر گرفتن غیبت، می تواند برای معافیت اقدام کند که به منظور تکریم و بزرگداشت ایثارگران، این امکان فراهم شده است.

نکته ای که باید ذکر شود، این است که همه ی فرزندان ایثارگران نمی توانند به طور کامل از رفتن به خدمت سربازی معاف شوند.

لذا لازم به ذکر است که میزان دوره ایثارگری پدر یا مادر، یکی از مولفه هایی است که در معافیت ایثارگری مشمولین غایب نقش دارد که در ادامه به تفضیل مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

آیا استفاده از معافیت ایثارگری برای مشمولین غایب امکان پذیر است؟

شرایط لازم برای معافیت ایثارگری مشمولین غایب کدامند؟

شرایطی که برای دریافت معافیت ایثارگری در نظر گرفته شده است، برای همه ی افراد مشمول حتی مشمولان غایب یکسان است و برخورداری از این نوع معافیت به طول دوره خدمت والدین در جبهه یا مدت زمان اسارت و درصد جانبازی و… بستگی دارد.

ذکر این نکته نیز خالی از لطف نیست که اجماع و تلفیق امتیازات ایثارگری برای معافیت فرزندان بیشتر امکان پذیر است. مثلا ایثارگرانی که دارای 60 ماه سابقه رزمندگی در جبهه هستند، می توانند دو نفر از فرزندان خود را معاف کنند یا سابقه 48 ماه آزادگی برای معافیت دو فرزند از خدمت سربازی کافی می باشد.

پونزاما برخی از مهم ترین شرایط لازم برای این معافیت به شرح زیر می باشد:

همه ی فرزندان شهدا و افراد جاوید الاثر، حتی در صورت داشتن غیبت، از خدمت سربازی معاف می شوند.

برای فرزندان آزادگان با سابقه اسارت بیش از 24 ماه، یکی از فرزندان از رفتن به خدمت معاف می شود.

فرزندان رزمندگانی که 30 ماه در جبهه حضور داشته اند نیز مشمول معافیت ایثارگری می شوند.

به ازای هر 25 درصد جانبازی نیز یکی از فرزندان جانبازان از رفتن به خدمت معاف می شود.

هر فرد مشمولی که یکی از شرایط ذکر شده در بالا را داشته باشد، می تواند برای دریافت معافیت ایثارگری اقدام کند؛ اما داشتن تاییدیه از بنیاد شهید و ایثارگران، مبنی بر داشتن این سوابق الزامی است.

معافیت ایثارگری برای مشمولین غایب چگونه است؟

مشمولین غایب برای استفاده از معافیت ایثارگری باید چه مدارکی را ارائه دهند؟

دریافت معافیت ایثارگری، همانند دیگر انواع معافیت ها برای مشمولان غایب و غیر غایب، با ارائه مدارک و اسناد خاصی امکان پذیر است که باید به سازمان وظیفه تحویل داده شوند

پونزاز جمله این مدارک می توان به موارد زیر اشاره کرد:

برگه ی شماره 1 ایثارگران که از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران صادر می شود و تایید کننده سوابق ایثارگری می باشد.

تصویر آخرین مدرک تحصیلی فرد مشمول

شناسنامه و کارت ملی فرد مشمول و ایثارگر

عکس پرسنلی مشمول با زمینه سفید

برگه ی دریافت شده از سازمان ثبت احوال کشور که تایید کننده مدارک شناسنامه ای و نسبت فرد ایثارگر با مشمول باشد.

تکمیل فرم های موجود در دفترچه اعزام به خدمت و ارائه ی برگه وضعیت مشمولان شماره 1

عدد برگه اعزام به خدمت

با ارائه ی این مدارک، سوابق ایثارگران و مشمولان مورد بررسی قرار می گیرد و متناسب با این سوابق که در بالا ذکر شد، معافیت و یا کسری خدمت برای مشمولان در نظر گرفته می شود.

کسری خدمت ایثارگری فقط شامل یک فرزند می شود

کسری خدمت ایثارگری فقط شامل یک فرزند می شود

قانون کسر خدمت ایثارگری، فقط برای یک فرزند از یک خانواده در نظر گرفته شده و چنانچه یکی از فرزندان، مدتی از این کسری استفاده کرده باشد، فرزند دیگر نمی تواند از قانون کسری خدمت ایثارگران بهره مند شود.

لازم به ذکر است، فرزندان دوقلو یا سه قلو، می توانند این قانون را بین خودشان تقسیم کنند؛ یعنی اگر یک برادر نیمی از مدت کسر خدمت ایثارگری را استفاده کرده باشد، برادر دوقلوی دیگر نیز می تواند نیمی دیگر را برای کسر خدمت استفاده کند.

اقدامات لازم دریافت معافیت ایثارگری برای مشمولین غایب چیست؟

تمام مراحل برای معاف شدن مشمولان غایب، به دلیل سوابق ایثارگری والدین، مانند دیگر مشمولان واجد شرایط این معافیت است.

بر همین اساس کاری که مشمولان غایب باید برای استفاده از معافیت ایثارگری والدین انجام دهند، مراجعه به بنیاد شهید و دریافت برگه مربوط به سوابق می باشد، که بعد از این مرحله مشمول باید به دفاتر پلیس +10 برود و دفترچه اعزام به خدمت را دریافت کند.

فرم های مربوط به درخواست معافیت ایثارگری که در این دفترچه تعبیه شده، باید به دقت پر شوند و بعد به همراه سایر مدارک، به دفاتر پلیس الکترونیکی یا همان پلیس +10 ارائه شود. این دفاتر مدارک را به سازمان وظیفه ارائه می دهند.

سازمان وظیفه طی چند مرحله استعلامانی را درباره مدارک شناسایی مشمول و ایثارگر و همچنین سوابق ایثارگری از سازمان ثبت احوال و… می گیرد، که در صورت تایید، با درخواست معافیت مشمول موافقت می شود.

توجه کنید که در این مورد افرادی که معافیت می گیرند نیز باید دوره آموزشی را بگذرانند و آموزش های اولیه نظامی این دوره را فراگیرند. کارت معافیت دائم مشمول بعد از گذراندن این دوره دو ماهه آموزشی صادر می شود و برایش ارسال خواهد شد.

نظام وظیفه

خدمات مشاوره نظام وظیفه آویژه

در ادامه مقاله به بررسی و ارائه لیستی از خدماتی که توسط مرکز مشاوره آویژه به شما همراهان عزیز ارائه می شود، اشاره کرده ایم.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

مشاوره کسری خدمت

در صورت داشتن یکسری شرایط می توانید از کسری خدمت استفاده نمایید.

پونزانواع کسری خدمت سربازی عبارتند از:

مشمولان خدمت سربازی می توانند با داشتن شرایط از انواع کسری خدمت استفاده کنند.

مشاوره معافیت سربازی

پونزانواع معافیت های نظام وظیفه عبارتند از:

افراد طبق شرایطی که دارند می توانند از هر یک از انواع معافیت های سربازی استفاده نمایند.

مشاوره کسر خدمت ایثارگری

نحوه دریافت امریه

افراد مشمولی که می خواهند برای دریافت امریه خدمت سربازی اقدام نمایند؛ باید از مراحل و شرایط آن کاملا اطلاع داشته باشند تا بتوانند از این فرصت استفاده نمایند.

برای دریافت امریه سربازی، باید رشته تحصیلی شما با سازمانی که می خواهید از آن امریه بگیرید، متناسب باشد؛ مقطع تحصیلی فرد بسته به سازمان مورد نظر، از دیپلم تا دکتری را شامل می شود.

از جمله مواردی که در گرفتن امریه بسیار مهم است، نداشتن غیبت سربازی می باشد.

اعزام به خدمت

هر فرد ذکور ایرانی، وقتی به سن 18 سالگی تمام می رسد، مشمول قانون خدمت وظیفه قرار می گیرد.

فرد مشمول در این موقعیت باید برای اعزام به خدمت سربازی آماده شود، این فرد باید اقدام به دریافت دفترچه خدمت وظیفه از دفاتر خدماتی نماید؛ همچنین درخواست خود را در سامانه انجام دهد.

بعضی از مشمولین نیز به جای اعزام به خدمت، از انواع معافیت ها و کسری های خدمت سربازی استفاده می نمایند.

قوانین نظام وظیفه خدمت سربازی

طبق قانون، سن مشمولیت بین 18 تا 50 سالگی است؛ ولی باز هم در برخی شرایط ممکن است بر حسب ضرورت به 60 سالگی هم برسد.

مطابق قوانین نظام وظیفه، مدت خدمت مشمولین در مناطق عادی و نظامی، 21 ماه است و برای مشمولینی که در سازمان ها و ارگان های غیرنظامی خدمت می کنند، 24 است.

از آنجا که قوانین وظیفه عمومی دائماً در حال تغییر و تحول است، افراد باید از قوانین بروز و تغییر یافته اطلاع داشته باشند، تا شاید بتوانند از امتیازات مربوط به گرفتن انواع معافیت های سربازی، کسری خدمت، امریه و غیره استفاده کنند.

معافیت خدمت ایثارگری

خروج از کشور

افرادی که به سن مشمولیت نرسیده اند، برای خروج از کشور مشکلی ندارند و نیاز به گرفتن مجوزی نمی باشد؛ اما فردی که به سن مشمولیت رسیده است، حداکثر 1 سال بعد از ترک تحصیل، اخراج یا فراغت از تحصیل باید خود را به وظیفه عمومی معرفی نماید.

دانش آموزان یا دانشجویانی که معافیت سربازی دارند، در خروج از کشور از سوی وظیفه عمومی هیچگونه ممنوعیتی ندارند. مشمولان جهت سفرهای زیارتی، علمی، غیر زیارتی، کاری، مطالعاتی، ورزشی، ماموریتی و…، باید جهت خروج از کشور از وثیقه استفاده نمایند.

مشمولین خدمت

افراد مشمولی که به سن اعزام به خدمت رسیده اند یا برای خدمت سربازی اعزام می شوند یا اینکه مشمول غیبت می شوند. گاهی مشمولین بر اثر نا آگاهی وارد دوره غیبت می شوند؛ بنابراین اطلاع از قوانین اعزام به خدمت خیلی ضروری می باشد.

با وجود اینکه برخی از مواقع فرد مشمول وارد دوره غیبت می شود، اما می تواند با استفاده از شرایطی، از گزینه غیبت موجه استفاده نماید.

توجیه غیبت

در شرایطی مثل داشتن بیماری، حوادثی که باعث صدمات جسمی و روانی فرد مشمول شده و مانع اعزام به خدمت او شده است، بستری شدن در بیمارستان بر اثر بیماری، فوت کردن یکی از اعضای درجه یک خانواده مشمول، مشکلات اداری ایجاد شده در دفترچه اعزام به خدمت فرد و…، اینگونه موارد می تواند موجب توجیه غیبت مشمول خدمت شود.

برخی مشمولین هم درخواست تمدید و یا تعجیل خدمت را دارند، که بر اساس ارائه مدارک، این اقدام یکبار برای فرد انجام می شود. اگر غیبت موجه نباشد، فرار از خدمت محسوب می شود.

سابقه جبهه و جانبازی سرپرست خانوار

سخن آخر

طبق آخرین اخبار، مشمولانی که قصد استفاده از سابقه جبهه و جانبازی سرپرست خانوار خود را به عنوان کسری ایثارگری دارند، این امکان را خواهند داشت تا در سال 1402 نیز از این امکان استفاده نمایند.

طبق این قانون، سرپرستان خانواده مشمولانی که از سال ۵۹ تا تاریخ ۲۷ مردادماه سال ۶۷ در مناطق جنگی بودند، می توانند به ازای هر ماه جبهه یا هر درصد جانبازی، مدت ۱۲ روز از خدمت سربازی کسر برخوردار شوند.

در این مقاله بر آن بودیم که به بررسی شرایط استفاده از قانون کسر خدمت ایثارگری در سال 1402 بپردازیم. چنانچه سوال یا ابهامی در این زمینه داشتید، با مشاورین ما در آویژه تماس حاصل فرمایید، تا در سریعترین و کمترین زمان ممکن، پاسخگو و راهنمای سوالات و مشکلات شما باشند. از همراهی شما سپاسگزاریم.

سوالات متداول

سوال علامتشرایط استفاده از کسر خدمت ایثارگری در سال 1402، با سال های گذشته چه تفاوتی خواهد داشت؟

طبق اعلام سازمان نظام وظیفه، مشمولین در سال 1402 نیز همانند سال های گذشته امکان بهره مندی از این کسری را خواهند داشت و تغییری در شرایط اعلام شده برای آن به وجود نیامده است.

سوال علامتاستفاده از کسر خدمت ایثارگری برای چند فرزند از هر خانواده مکان پذیر است؟

طبق قانون تنها یک فرزند امکان استفاده از این کسری خدمت را خواهد داشت.


لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

شرایط استفاده از قانون کسر خدمت ایثارگری در سال 1402

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید
کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای عضویت در کانال آخرین اخبار نظام وظیفه و اطلاع از اخبار معافیت، امریه، کسری خدمت، خروج از کشور و ... کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات
- 60 نظر:
  1. سلام پدر بنده لشکر ۶۴ ارومیه خدمت کردن و لایحه ۱۵ رهبری سه ماهم بیشتر در دوران جنگ خدمت کردند و بنده بعد از گرفتن مدذک فوق لیسانس نزدیک دوسال هست که غیبت دارم با ارز شرمندگی آیا کسری جبهه پدر به من اعمال میشود و من میتونم در صورت غیبت استفاده کنم از کسریم و آیا کسری چند ماه برای من لحاط میشود خیلی ممنونم .

    1. در صورت وجود غیبت امکان استفاده از کسری وجود ندارد توجیه غیبت کنید

  2. سلام لطفاً میشه منو راهنمایی کنید بابم ا۴۰ ماه جبهه بوده و۱۵ درصد جانبازی داری موقعع خدمت من ب زندان افتادم ب دلیل مشکلات دگ نتونستم برم پست کنم دفترچه رو الان ۲۳ سالمه معاف میشم یا اگر نشم کسری بهم میدن لطفاً راهنمایی کنید

    1. سلام وقتتون بخیر بله امکان معافیت هست برای مراحلش میتوانید با مرکزمشاوره آویژه تماس بگیرید وجویاشویدوراهنماییتون میکنیم

  3. سلام
    پدرم ایام جنگ رو همش در مناطق جنگی بوده
    در صورت متاهل بودنم میشه از این طریق معافیت بگیرم و برادرم از طریق کفالت معافیت بگیره؟
    سن پدرم 70 ساله

    1. سلام در صورتی که پدر عضویت بهزیستی داشته باشند و کارت شدید گرفته باشند میتوانند انتخاب کنند که کدام پسرشان کفالت را بر عهده بگیرند همچنین .پدر برای هر 30 سال سابقه جبهه 1 پسر را میتوانند معاف کنند اگر 60 ماه سابقه جبهه داشته باشند هر دو پسر را میتوانند معاف کنند در صورت متاهل بودن میتوانید کسری سربازی بگیرید و با 2 فرزند سن بالای 35 و با 3 فرزند بدون محدودیت سنی معافیت دریافت کنید..

  4. سلام خسته نباشید برای سربازی بابام24جبهه داره من معاف میشوم یا کسری میشود

    1. افرادی که مجموع حضور در جبهه و یا مجموع حضور و درصد جانبازی پدر آنها بالای ۳۰ ماه است، از خدمت سربازی به طور دائم معاف میباشند. به طور کلی به ازای هر یک ماه حضور در جبهه، یک ماه اسارت پدر یا یک درصد جانبازی با گواهی بنیاد شهید و امور ایثارگران، ۱۲ روز کسر خدمت شامل سربازان می‌شود.

  5. سلام من در طول خدمت پدرم فوت شده و الان ۱۲ روزه تو غیبتم وبه دلیل ثنواتی بهم کفالت ندادن از طرف دیگه پدرم جانباز ۲۰ درصد بود که بعد از فوت میخان ۲۵ درصدش کنن ایا با وجود غیبت میتونم معافیت بگیرم؟

    1. سلام اول نامه توجیه غیبت بنویسید و دلایل غیبت را با مستندات بیان کنید در صورت تایید نامه و بخشودگی غیبت امکان گرفتن معافیت خواهید داشت.

  6. سلام من ۱۴۰۱٫۶٫۴ ۱۸ ساله شدم و دیپلممو همون سال ولی ۱۲ شهریور بعد ۱۸ سالگیم گرفتم از قبل معافیت تحصیلی هم نداشتم گذشت ۱۴۰۱٫۹٫۱۸ معافیت تحصیلیمو گرفتم الان من غیبت خوردم یا نه و همینطور پدرم ۲۸ ماه جبهه بوده (تو کارت ایثارگری درج شده) و ۵ درصد جانبازی داره، من میتونم معاف بشم؟ ممنون میشم جفتشو جواب بدین خیلی درگیریم

    1. سلام شما تا 1 سال بعد از فارق التحصیلی فرجه دارید و غیبت نمیخورید از سامانه سخا داستعلام بگیرید.

  7. سلام پسرم در تاریخ ۱ ر ۹ ر۱۴۰۱ اعزام شد ب پادگانی گیلان غرب پادگان ثابت خواه و ۶ ماه اضافه خدمت برایش زدن من جانباز و ایثارگر هستم سال ۱۳۶۶ در کردستان خدمت کردم وسابقه در منطقه ۱۶ماه را دارم ودارای چهار فرزند ۲ دختر و۲ پسر هستم وفرزند اولم خدمت کرده سنم ۳ر ۹ر۱۳۴۲ ۵۹ ساله هستم ب علت ترکش تو بدنم هست نمیتوانم کار کنم ایامعافیت یا کسر خدمت شاملش میشود با تشکر از شما ایثارگر مرادی

    1. سلام سوال خود را به صورت دقیق تر با کارشناسان ما در میان بگزارید

      1. سلام من ۲۲ماه پدرم جبهه بودن و سن خودم ۳۶ سالمه سه تا بچه دارم ایا میتونم معاف شم

  8. سلام ببخشید من یسال غیبت دارم پدرم ۴۰درصده ایا میتونم‌معاف بشم؟

  9. سلام پدرم ۲۴ ماه سابقه جبهه داره آیا من می‌توانم معافیت بگیرم

    1. سلام وقت بخیر
      برای محاسبه کسری خدمت شرایطی وجود دارد

  10. سلام من در حال خدمت هستم و داداش دوقولو دارم که او هم مشغول به خدمت است.
    پدرم جانباز و ایثار گر است
    به مدت ۳ ماه اضاف پشت دفترچه ای دارم
    به دلیل بیماری کرونا و عدم ساخت به موقع پروژه دانشگاهی به خاطر مشکل مالی به موقع به خدمت بریم
    میتونم توجیه غیبت کنم ؟ کجا باید برم ؟ ایا کسری به ما تعلق میگیره ؟

    1. سلام
      ابتدا باید توجیح خدمت انجام بدید و برای توضیح کامل سوالاتتون با کارشناسان ما تماس بگیرید

  11. سلام.
    خسته نباشید.
    پدر من تقریبا 27 ماه سابقه جبهه داره. گویا برای معافی کامل باید 29 ماه تمام سابقه جبهه ارائه کرد. حالا من بخاطر دو ماه کمبود سابقه جبهه فقط میتونم از کسری خدمت نسبتا کم (حدودا 10 ماه) استفاده کنم؟ راهی وجود نداره که بشه اون 2 ماه کمبود و به نحوی جبران کرد؟ منظور با خرید یا … هست.

    1. باسلام با سلام اگر پدر 30 امتیازی باشد معاف دایم میشوید

      1. سلام…بنده هم همین مشکل رو دارم…میخواستم ببینم شرایط 30 امتیاز شدن پدر چی هستش؟؟

  12. سلام من قبل از اینکه مشمول خدمت بشم و تا زمانی که وارد دوران غیبت شدم مادرم بیمار بود و زمانی هم که فوت شد تو دوران غیبت بودم و نتونستم به موقع خدمت برم الان که تو خدمت حضور دارم به خاطر ثنوات نمیتونم از کسری ایثار گری استفاده کنم ایا راهی هست و اگر هست چطور ممنون میشم اگه جواب بدید

    1. سلام وقت بخیر
      در حال حاضر برای شرایط شما ممکن است طبق قوانینی امکان پذیر باشد

  13. سلام نامزدم حدود ۴ سال غیبت داره
    پدرش سابقه جبهه و جانبازی داره
    ایا کسری بهش تعلق میگیره؟ از یه دفتر پلیس +۱۰ پرسیدیم گفتن نشنیدن تاحالا همچین چیزی
    واقعا همچین قانونی وجود داره؟

    1. باسلام باید توجیه غیبت انجام شود در غیر اینصورت نمیتوانید از کسری خدمت استفاده کنید

  14. سلام ، فردی که در دوران خدمت سربازی دچار بیماری سختی میشود با ارائه مدارک می تواند عضو ایثارگران شود، ممنون میشم پاسخگو باشید

  15. سلام من اضاف خدمت سنواتی داشتم.که همش بخشیده شد .ایا الان میتونم از کثری ایثار گری استفاده کنم!؟

    1. سلام وقت بخیر
      بستگی دارد که اضافه خدمت بخشیده شده در کدام مرحله باشد

  16. سلام خسته نباشید
    سال 1401 کسری ایثارگران ب افرادی ک اضافه خدمت دارن گفتن گ تعلق گرفته میشه و این بخشنامه ب حالت لغو در اومده و میتونند از کسری ایثارگران استفاده کنن غایب ها.
    این حرف ها صحت دارن یا اصلا همچین حرفی زده نشده ک ما حداقل بدونیم 2

  17. سلام من ۱۰ماه خدمتم کسری ایثارگری دارم و ۳ماه سنوات طرح اومد ۳ماه سوانت رو بخشیدن ایا کسری ایثارگر به من تعلق میگیرد؟

  18. جهت توجیه غیبت و اخذ کسری ایثارگری مدارک رو به کجا ارائه بدیم ؟ باتوجه به خبر منتشر شده ک نظام وظیفه غیبت ۶ماه افراد متاهل رو بخشیده ایا کسری ایثارگری شامل حال میشود؟

    1. سلام خدمت شما،خیر ببخش اضافه خدمت افراد نمیتواند غیبت را توجیه کند، میتوانید مدارک را برای توجیه به پلیس+۱۰ تحویل داده و درخواست ثبت کنید.

  19. من این قسمت متوجه نشدم : «امکان استفاده از این نوع معافیت حتی برای افرادی که در زمان رسیدن به سن مشمولیت سربازی، غیبت داشته اند، وجود دارد.»
    میشه لطفاً توضیح بدین یعنی چی؟

  20. سلام وخسته نباشید
    بنده چندین مرحله به اداره نظام وظیفه شهرستانمون مراجعه کردم متاسفانه پرسنل،اندازه سایت آویژه اطلاعات نداشتن وسرهیچچی داشتن بنده رومیفرستادن خدمت

  21. سلام
    مسافت اصلی بابلسر تا ساری بیش از ۵۰ کیلومتره و طبق قانون سرباز غیر بومی محسوب میشه ولی شعبه افراد پادگان ظرافتی میگن بومی حساب شده و مدت خدمت ۲۴ ماه است .ب کجا مراجعه کنم . با تشکر از پاسخگوی شما .

  22. سلام من به خاطرسنواتی خدمت سایت برام باز نشد باوجوداین که سنواتی هام بخشیده شد آیا راهی هست که ازاین طرح استفاده کنم اکنون‌درحال خدمت سربازی هستم

  23. باسلام آیا از سابقه حضور در جبهه به مدت 12 ماه میشودبرای یک فرزند واز سهمیه درصد جانبازی جداگانه برای فرزند دیگر استفاده کرد یا خیر

    1. سلام. بله ایثارگران در صورت داشتن بیش از یک فرزند ذکور می‌توانند سهمیه خود را بین فرزندان تقسیم کنند.

  24. سلام من در حال خدمت هستم و ۶ ماه سنوات دارم آیا می توانم از از کسری ایثارگری پدرم استفاده کنم آیا حقیقت داره قانون غیبت را برداشتن و با وجود غیبت می توانیم از کسری استفاده کرد

    1. سلام. خیر در صورت داشتن غیبت بدون توجیه نمیتوانید از هیچگونه کسر از خدمتی استفاده کنید.

  25. سلام وقت شما بخیر، آیا فرزند رزمنده با ۵۰ ماه سابقه جبهه و ۲ سال غیبت میتواند از ایثارگری استفاده کند؟

    1. سلام خدمت شما، خیر در صورت داشتن غیبت تعلق نمیگیرد مگر اینکه بتوانید با مدارک غیبت را توجیه کنید.

      1. فک کنم دارید اشتباه می گید غیبت سربازی مانع کسر خدمت می شه اما مشکلی برای معافیت دایم ندارم من همین امروز از نظام وظیفه پرسیدم

  26. aminhafezi1370@gmail.com
    سلام من غیبت سربازی دارم نمیدونم غیبتم چند ساله من میتونم از ایثارگریه بابام استفاده کنم البته من بابام مرحوم شده و مامانم هم مریض سرطانی هس میتونم کاری بکنم
    راهنمایی کنید خوشحال میشم

    1. سلام خدمت شما،در صورت داشتن غیبت و توجیه نبودن آن همراه با مدارک،امکان استفاده از کسری ایثارگری نیست ،همچنین نمیتوانید کفالت مادر را به عهده بگیرید.

  27. با سلام و خسته نباشید آیا با اضافه سنواتی میشود در سال ۱۴۰۱کسری ایثارگری گرفت راهی قانونی وجود دارد که با وجود غیبت بشود کسری رو بگیریم ممنون میشم جوابم رو بدهید.باتشکر

    1. سلام وقت بخیر در صورتی که بتوانید غیبت را توجیه کنید می توانید از کسری ایثارگری استفاده کنید

      1. با سلام اگه سه سال غیبت داشته باشم میتونم توجیهش کنم ؟؟؟

  28. سلام آیا واقعا درسال ۱۴۰۱به بعد این محدودیت برداشته میشود؟
    من بخاطر سنواتی نمیتونم کسری ایثارگری بگیرم
    الانم درحین خدمتم

    1. باسلام خدمت مشاورین عزیز.
      بنده پدرم ۲۸ماه سابقه جبهه داره واز سال ۶۵تااوایل۶۸توجبهه بوده منطقه بوکان کردستان وتقریبا ۱۰سال پیش برادرمو معاف کرد از خدمت وفقط اموزشی رو رفت معاف شد.ما دوپسریم ایا برادرم که استفاده کرده از امتیازش کسری خدمت به منم تعلق میگیره یا خیر .اگر کسری خدمت هم تعلق نگیره ایا امتیازاتی مثل مثلا خدمتمو بندازن سپاه وتوشهر خودم داره یا خیر ممنون میشم راهنماییم کنید

      1. سلام وقت بخیر برای ایثارگری افراد بالای 28 ماه حضور درجبهه یک پسر معاف و یک پسر میتواند کسری خدمتی بگیرد .

  29. چه اقدامی باید انجام دهیم که غیبت اولیه توجیه برداشته شود فرزندان ایثارگران که غیبت اولیه دارند ومسغول بخدمت هستند

    1. سلام
      توجیه خدمت تنها برای افرادی امکان پذیر است که خودشان یا اعضای درجه یک خانواده دچار بیماری شده باشند یا بر اثر بلایای طبیعی و… آسیب مالی و جانی دیده باشند، یا در زندان و حبس باشند و…

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

پنجشنبه

1403/1/9

جمعه

1403/1/10

شنبه

1403/1/11

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید