بهترین منابع برای آزمون آیلتس

بهترین منابع برای آزمون آیلتس

اگر قصد مهاجرت دارید، بلد بودن زبان آن کشور دغدغه بزرگی برای افراد است. با مدرک زبان انگلیسی در اکثر کشور ها می توانید ویزای تحصیلی یا مهاجرت را دریافت کنید.

مدارک زبان مورد قبول بسیاری از کشورها، تافل و آیلتس است. سخت بخش مهاجرت مربوط به آمادگی برای دریافت مدارک زبان است.

در این مقاله سعی خواهیم کرد بهترین منابع را برای شما معرفی کنیم تا بتوانید برای آیلتس آمادگی بیشتری داشته باشید و با نمره بالا بتوانید مدرک آیلتس خود را دریافت کنید.

پس تا پایان این مطلب همراه ما باشید. توصیه می کنیم از نکاتی که در این مطلب به شما می گوییم، نت برداری کنید تا فراموش نکنید.

آزمون آیلتس چیست؟

آزمون آیلتس کلمه IELETES برگرفته از International English Language Testing System است و به معنای سیستم آزمون بین المللی زبان انگلیسی است.

پونز این آزمون، در دو نوع علمی و عمومی برگزار می شود که در ادامه مقاله به معرفی هر یک، می پردازیم:

تیک آیلتس علمی: این نوع آزمون علمی برای دانشجویان و کسانی که می خواهند برای تحصیلات آکادمیک ثبت نام کنند مناسب است.

تیک آیلتس عمومی: آیلتس عمومی برای افرادی که به قصد کار به کشور دیگر مهاجرت می کنند یا به قصد تحصیل در مقطع متوسطه ثبت نام می کنند، مناسب است.

آزمون آیلتس

آشنایی با محتوای آزمون آیلتس

آزمون آیلتس از چند بخش مجزا تشکیل شده است. در این بخش در مورد هریک از بخش های آزمون آیلتس با شما گفت و گو می کنیم. پس ما را همراهی کنید.

مهارت شنیداری آیلتس

برای بخش شنیداری آیلتس 4 فایل صوتی خواهید شنید. دو تا از آن‌ها مضمون روزمره و اجتماعی دارد. یکی محتوای تحصیلی دارد و آخری نیز یک ارائه در مورد یک درس دانشگاهی است.

پس از شنیدن هر یک از بخش‌ها، باید به 10 سؤال پاسخ دهید. سؤال‌ها انواع مختلفی دارند: چند گزینه‌ای، منطبق کردنی، پر کردن جدول، کامل کردن جمله و جواب کوتاه.

مهارت خواندنی آیلتس

در بخش خواندنی آیلتس 3 متن به شما داده می شود که هر کدام شامل 10 تا 15 سوال است. این متن ها از مقالات، کتاب ها و روزنامه ها انتخاب می شوند.

مهارت نوشتاری آیلتس

در این بخش سوالات به دو بخش تقسیم بندی می شوند. در بخش اول داوطلبان باید در یک متن 150 کلمه یک موضوع را به صورت کامل توضیح دهند. این موضوع می تواند به صورت عکس، چارت یا جدول باشد.

در بخش دوم شما باید دیدگاه شخصی خودتان را در مورد یک موضوع خاص در 250 کلمه توضیح دهید. این موضوع معمولا باید به صورت علمی نوشته شود و مدت زمان پاسخگویی به این بخش، 40 دقیقه است.

همچنین داوطلب باید به علائم نگارشی، دستور زبان، لغت و املا توجه داشته باشد و سعی کند تا متن نوشته شده واضح باشد.

مهارت نوشتاری آیلتس

مهارت گفتاری آیلتس

پونز این قسمت شامل 3 بخش است که نحوه سوال دهی در این دو بخش متفاوت است:

در قسمت اول، داوطلب باید به سوالاتی که در زمینه شغل، خانواده، علایق و تحصیلات توسط مصاحبه کننده پرسیده می شود، پاسخ دهد. در قسمت دوم، کارتی به شرکت کننده نشان داده خواهد شد که باید بعد از مشاهده، موضوع را بیان کند.

سپس یک دقیقه به داوطلب وقت داده خواهد شد تا برای حرف زدن آماده شود، پس از کسب آمادگی لازم، داوطلب 2 دقیقه وقت خواهد داشت تا در مورد موضوع داده شده، صحبت کند.

در قسمت سوم نیز شما باید در مورد موضوع داده شده در 4 یا 5 دقیقه به صورت عمیق صحبت کنید.

کدام کشور ها مدرک آیلتتس را قبول دارند

برای تحصیل، مهاجرت و اشتغال برخی از کشور ها با مدرک تافل و برخی از کشورها با مدرک آیلتس دانشجو قبول می کنند شما با توجه با مقصدتان و هدفی که دارید، باید نوع مدرک خود را انتخاب کنید.

در این بخش به کشور هایی که برای مهاجرت تحیل مدرک آیلتس را قبول دارند می پردازیم و شرایط آن ها را باهم بررسی می کنیم.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

آمریکا

کشور آمریکا به عنوان کشوری با داشتن سطح علمی بالا و برترین دانشگاه های جهان برای پذیرش دانشگاه، اقامت و اشتغال علاوه بر مدرک تافل با درک آیلتس نیز اجازه تحصیل و اقامت می دهد. بیشترین نمره برای مدرک آیلتس نمره 7 و کمترین نمره 5.5 است.

کانادا

کشور کانادا از جمله کشور هایی است که برای اقامت، اشتغال و تحصیل در کانادا مدرک آیلتس را معتبر می داند زیر این مدرک توسط اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا به رسمیت شناخته می شود. حداقل نمره ای که برای اقامت نیاز است نمره 5.6 است.

بریتانیا

از آن جایی که بریتانیا موسس آزمون آیلتس است و موسسه کمبریج در انگلستان رشد یافته است، انگلستان مدرک آیلتس را به رسمیت می شناسد. برای اشتغال، اقامت و تحصیل در انگلستان نیاز است تا مدرک آیلتس با نمره بالا داشته باشید.

مهارت شنیداری آیلتس

ایرلند

کشور ایرلند برای پذیرش دانشجو مدرک تافل را قبول ندارد و مدرکی که به رسمیت می شناسد مدرک آیلتس است. برای قبولی در داشگاه های ایرلند نیاز است تا مدرک آیلتس با نمره بالایی داسته باشید.

نیوزلند

دولت نیوزیلند برای مهاجرت، سرمایه‌گذاری، کار‌آفرینی و اقامت کاری مدرک آیلتس قبول می کند. به همین دلیل برای ویزای سرمایه‌گذاری نیاز به حداقل نمره 3، کارآفرینی حداقل نمره 4 و مهاجرت دائم میانگین نمره 5/6 دارید.

ادارات و شرکت ‌های نیوزیلند، دانشگاه‌ ها و موسسات تکنولوژی و پلی‌ تکنیک نیز این مدرک جهانی را می‌پذیرند. همچنین مدرک TOEFL با نمره 79 یا 80 برای تحصیل در مقطع کارشناسی در این کشور مورد قبول و برای مقاطع بالاتر نیاز به نمره حداقلی 90 تا 100 است.

هند

هند از جمله کشور هایی است که با نمره حداقل 6 مدرک آیلتس، دانشجو می پذیرد.

کدام کشور ها مدرک آیلتتس را قبول دارند

منابع معتبر برای آمادگی برای آزمون آیلتس

بهترین منابع برای آزمون آیلتس موارد زیر است که هرکدام با داشتن نمونه سوالات تشبیه شده به آزمون آیلتس شما را برای آزمون آیلتس اماده می کند.

تیکofficial IELTS Practice Materials

این کتاب آزمون آیلتس را برای شما شبیه سازی می کند و سوالات مشابه آزمون آیلتس برای شما در این کتاب ارائه شده است. این کتاب توسط موسسه British council Cambridge چاپ شده است.

تیکBarron’s IELTS Super pack

یکی از کتاب های مهم برای قبولی در آیلتس کتاب Barron’s IELTS Super pack نیاز دارید. این کتاب بیش از 1000 لغت ضروری برای امتحان آیلتس را برای شما آماده کرده است. دانستن این لغات شانس شما را در قبولی امتحان آیلتس بیشتر می کند.آزمون آیلتس

تیکThe Official Cambridge Guide to IELTS

این کتاب راهنمای خوبی برای آزمون آیلتس است. این کتاب شامل تمرینات و محتوای آموزشی است که شما را برای آزمون آیلتس آماده می کند.

تیکCambridge IELTS 14 Academic Student’s Book with answers

این کتاب نیز توسط موسسه COMBRIDGE به انتشار رسیده است و برای آزمون آیلتس منبع مناسبی است.

تیکOfficial IELTS Practice Materials

این کتاب شامل دو سطح است که در دو مرحله شما را برای آزمون آیلتس آماده سازی می کند. این کتاب ها شامل تست هایی از هر چهار مهارت شنیداری، گفتاری، درک مطلب و نوشتاری هستند که مربوط به دو نوع آزمون آیلتس تخصصی و عمومی می باشند.

تیکTarget Band 7: IELTS Academic

این کتاب در چند بخش نوشتاری، شنیداری و دستور زبان برای قبولی در آزمون آیلتس تهیه شده است که با سوالات شبیه آزمون آیلتس، به شما در گرفتن مدرک آیلتس کمک می کند. این کتاب سعی دارد علاوه بر آموزش مطالب مهم و کاربردی، استراتژی های پیدا کردن جواب سوالات را هم به شما آموزش دهد.

منابع معتبر برای آمادگی برای آزمون آیلتس

در این مقاله سعی شد برترین منابع آزمون آیلتس را برایتان معرفی کنیم.

مشاوران آویژه توصیه می کنند با توجه به اینکه آزمون آیلتس بسیار هزینه بر است، بهتر است قبل از اقدام به آزمون اصلی، آزمون آزمایشی را امتحان کنید تا بتوانید در آزمون نتیجه بهتری بگیرید.

ما در این مطلب تمامی منابع مهم را به شما معرفی کردیم و در مورد کشور هایی که مدرک آیلتس را از شما می پذیرند با شما گفت و گو کردیم.

اگر هرگونه سوالی در زمینه مهاجرت و آمادگی برای کنکور زبان و حتی مشاوره های تحصیلی داشتید، می توانید با مشاوران ما در مرکز مشاوره آویژه تماس بگیرید و از مشاوره های تخصصی و علمی آنان استفاده کنید و در این زمینه بهترین تصمیم را بگیرید.

«تنها کافیست تماس بگیرید.»

لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

بهترین منابع برای آزمون آیلتس

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

شنبه

1403/1/11

یکشنبه

1403/1/12

دوشنبه

1403/1/13

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید