کسری ایثارگری برای کارمندان دستگاه های اجرایی چگونه است؟

کسری ایثارگری برای کارمندان دستگاه های اجرایی

به گزارش مرکز مشاوره آویژه و با توجه به تجدید نظر دیوان عدالت اداری قوانین مربوط به کسری ایثارگری برای کارمندان دستگاه های اجرایی اعم از شاغلان حال حاضر این دستگاه ها و افراد بازنشسته که در زمان جنگ تحمیلی در حال انجام خدمت سربازی خود بوده اند به اجرا در خواهد آمد. در ادامه با ما همراه باشید تا از جزئیات این طرح مطلع شوید.

برای دریافت مشاوره های حرفه ای میتوانید با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

حدود چند ماه پیش دیوان عدالت اداری کارمندان دستگاه اجرایی را که در زمان خمت سربازی اشان درحال خدمت در اداره خود بودند از حق استفاده از خدمات کسری خدمت سربازی و ایثارگری منع کرده بود. به دنبال اعتراضات به این قانون دیوان عدالت اداری با توجه به تاییدیه مصوبه سازمان امور اداری و استخدامی کشور و با توجه به رای هیات عمومی دیوان عالی کشور در مورد این قانون تجدید نظر کرد و این ممنوعیت را حذف کرد.

بنابراین ازین پس کارکنان دستگاه های اجرایی نیز می توانند از امتیازات کسری و ایثارگری استفاده بکنند. البته باید به این نکته دقت داشته باشید که بر اساس درخواست ستاد کل نیروهای مسلح، سه چهارم خدمت کارکنان دستگاه های اجرایی، که در زمان سپری کردن خدمت سربازی خود در جبهه حضور داشتند به عنوان حضور داوطلبانه در نظر گرفته می شود و بر اساس مدت زمان آن می توانند از امتیازات و خدمات ایثارگری و کسری خدمت استفاده بکنند. یک چهارم بقیه خدمت که به آن امتیازات کسری و ایثارگری تعلق نمی گیرد به عنوان موظفی در نظر گرفته می شود.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

کارکنان دستگاه های اجرایی در چه مناطقی جزو جبهه محسوب می شوند؟

باید بدانید که جبهه های مقدم در زمان جنگ تحمیلی مرز بندی خاصی داشته اند و افرادی که در آن قسمت ها حضور داشته اند می توانند امروزه از خدمات و امتیازات ایثارگری بهره مند شوند.

براساس مصوبه ستاد کل نیروهای مسلح برخی از شهرهای استان کردستان، آذربایجان غربی، کرمانشاه، ایلام، خوزستان و بوشهر جز مناطق عملیاتی محسوب می شوند و کارکنان دستگاه های اجرایی که در این مناطق از زمان شروع جنگ تا سال 75 حضور داشتند به میزان سه چهارم زمان حضور خود در این مناطق از مزایای ایثارگری هم چون کسری خدمت بهره مند می شوند.

به گزارش مرکز مشاوره آویژه و به نقل از سردار کمالی، رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهی مسلح، قانون اعمال کسری خدمت ایثارگری برای فرزندان ایثارگران تا سال 1402 اجرا خواهد شد و در صورت به تصویب نرسیدن مجدد این قانون امکان دریافت کسری خدمت ایثارگری از سال 1402 به بعد وجود نخواهد داشت.

هم چنین ایشان در رابطه با این سوال که« آیا استفاده از کسری خدمت ایثارگری مانع از اعمال کسری خدمت بسیج می شود؟» پاسخ داد: خیر شخصی که فرزند ایثارگر است و در بسیج نیز فعال بوده است می تواند از کسری خدمت هر دو استفاده بکند البته دقت داشته باشید میزان کسری خدمت بسیج حداکثر 6 ماه می باشد.

کسری ایثارگری برای خدمت سربازی

کسری ایثارگری برای خدمت سربازی چگونه است؟

بر اساس قانون تصویب شده در مجلس شورای اسلامی سالیانه حدود بیست هزار نفر از فرزندان افراد ایثارگر می توانند از خدمات کسری خدمت ایثارگری استفاده بکنند. با توجه به این قانون به ازای هر ماه حضور در جبهه، دوزاده روز کسری خدمت سربازی به فرزند شخص تعلق می گیرد. هم چنین فرزند ایثارگری که بیش از 28 ماه سابقه حضور در جبهه داشته باشد به طور کامل از خدمت سربازی معاف خواهد شد. کسری خدمت و معافیت ایثارگری فقط برای یکی از فرزندان شخص ایثارگر قابل اجرا خواهد بود. البته در صورتی که میزان جبهه پدر زیاد باشد و همه آن صرف یک فرزند نشود، فرزند بعدی نیز می تواند از کسری ایثارگری استفاده بکند. به بهانه تصویب قانون اعمال کسری خدمت برای کارکنان دستگاه های اجرایی در ادامه توضیح مختصری در مورد نحوه دریافت کسری خدمت ایثارگری می دهیم:

مراحل دریافت کسری ایثارگری خدمت سربازی

برای دریافت کسری ایثارگری خدمت سربازی باید مراحل زیر را سپری کنید:

  • ابتدا باید روند معمولی اعزام به خدمت را سپری کنید. یعنی باید ابتدا مدارک خود را تکمیل کنید و به پلیس خدمات الکترونیک انتظامی( پلیس+10) مراجعه کنید.
  • پس از تکمیل درخواست اعزام به خدمت خود و پر کردن فرم های لازم دفترچه سربازی خود را پست کنید.
  • بعد چند وقت باید برگ سبز یا همان برگ اعزام به خدمت سربازی خود را از پلیس +10 دریافت کنید. با برگ سبز خود که تاریخ اعزام شما بر روی آن نوشته شده است به دفتر ایثارگری ارگانی که پدر شما در آن خدمت می کرده است همراه با ایشان و مدارک ایثارگری مراجعه بکنید.
  • بعد از تایید مدارک شما توسط مسئول خدمات ایثارگری ارگان مربوطه کسری ایثارگری برای شما اعمال خواهد شد.

کسانی که قبل از اعزام به خدمت سربازی کسری ایثارگری خود را دریافت نکردند نیز می توانند با ارسال درخواستی از طریق یگان خدمتی خود و با مراجعه به دفتر ایثارگری، کسری خدمت خود را دریافت کنند. نامه موافقت با کسری ایثارگری آن ها به یگان خدمتی اشان ارسال خواهد شد.

نظام وظیفه

نکات مربوط به کسری ایثارگری کارکنان دستگاه های اجرایی

قبل از این که برای دریافت کسری ایثارگری خدمت سربازی مراجعه کنید حتما باید در مورد یک سری از موارد اطلاعات داشته باشید زیرا ممکن است اصلا کسری ایثارگری به شما تعلق نگیرد.

  • ابتدا باید بدانید همه افرادی که در زمان تعیین شده( طول مدت جنگ و پس از آن تا 30 مهر 75) در مناطق تعیین شده حضور داشته اند شامل خدمات ایثارگری همانند کسری خدمت سربازی نخواهند شد. به عنوان مثال کسی که در پادگان بوده و مشغول به شغل آرایشگری بوده شامل استفاده از خدمات ایثارگری نمی شود.
  • تمام مدت حضور افرادی که در طول جنگ در مناطق عملیاتی حضور داشته اند به عنوان سابقه ایثارگری محسوب می شود در حالی که فقط سه چهارم مدت زمان حضور مشمولین خدمت سربازی که پس از جنگ و تا تاریخ 30 مهر 75 در مناطق عملیاتی حضور داشته اند به عنوان خدمت داوطلبانه محسوب شده و جز سابقه ایثارگری محسوب می شود.
  • در صورتی که شخص ایثارگر در مدت حضور خود در جبهه جانباز شده باشد به ازای هر درصد جانبازی شخص 12 روز کسری خدمت به فرزندش تعلق می گیرد
  • مناطق عملیاتی مناطق خاصی هستند که محدوده دقیق آن ها توسط سازمان نظام وظیفه مشخص شده است و فقط کارکنان دستگاه های اجرایی ای که در آن مناطق حضور داشته باشند ایثارگر محسوب می شوند. در ادامه این مناطق را معرفی می کنیم.

نحوه دریافت سوابق خدمتی برای کسری خدمت ایثارگری

نحوه دریافت سوابق خدمتی برای کسری خدمت ایثارگری به این صورت است که اگر کادر ارتش باشید باید از طریق یگان محل خدمت خود، پیگیر سوابق مدت حضورتان در جبهه باشید، اما اگر سربازی خود را در ارتش خدمت کرده اید، باید به لویزان در تهران یا مناطق هفتگانه نزدیک به محل زندگی خود مراجعه کنید که این مناطق عبارتند از:

  • قرارگاه منطقه ای شمال غرب : ارومیه
  • ارشد نظامی ارتش: شیراز
  • ارشد نظامی ارتش: استان اصفهان
  • قرارگاه منطقه ای جنوبشرق : کرمان
  • قرارگاه منطقه ای شمال شرق: مشهد مقدس
  • قرارگاه منطقه ای جنوب غرب : اهواز
  • قرارگاه منطقه ای غرب: کرمانشاه

این مناطق برای آن دسته از ایثارگرانی است که کارت ایثار خود را دریافت کرده اند و برای گرفتن کسری خدمت برای فرزندان خود باید به یکی از این مناطق مراجعه کنند.

سربازانی که از سپاه به مناطق جنگی اعزام شده اند باید از طریق سپاه استان خود و بسیجیان نیز باید از طریق سپاه شهرستان گواهی حضورشان در جبهه را دریافت کنند.

رزمندگان نیروی انتظامی (ژاندارمری سابق) با مراجعه به نیروی انتظامی استان و بازنشستگان با مراجعه به کانون بازنشستگان می توانند گواهی حضور در جبهه برای استفاده فرزندانشان از کسری ایثارگری دریافت کنند.

ایثارگرانی هم که کارت ایثار ندارند، باید نخست به یگان خدمتی خود مراجعه کنند و پس از دریافت فرم گواهی مدت حضور در منطقه، با داشتن کارت پایان خدمت، کارت ملی و شناسنامه به همراه یک قطعه عکس و امضای فرم توسط فرمانده یگان به بخش ایثار معاونت نیروی انسانی نزاجا مراجعه کنند.

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره آویژه

هدف مرکز مشاوره آویژه از ارائه اطلاعات لازم در زمینه مشکلات خدمت سربازی و افزایش آگاهی شماست تا با توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. برای کسب اطلاعات یشتر از طریق شماره درج شده در سایت با کارشناسان با تجربه آویژه در ارتباط باشد.

در این راستا مرکز مشاوره آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره نظام وظیفه و امریه خدمت سربازی به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.

سوالات متداول

کسری خدمت ایثارگران شامل چه کسانی میشود؟

کسری خدمت ایثارگران شامل کسانی میشوند که پدرش سابقه حضور در جبهه را داشته باشد و از شرایطی لازم برخوردار باشد، که جزئیات بیشتر در این مقاله ذکر شده است.

مدت زمان کسری خدمت ایثارگران چقدر است ؟

مدت زمان کسری خدمت ایثارگری برای یکسان نیست و با توجه به امتیازی که پدر فرد دریافت کرده تعیین می شود. که جزئیات تکمیلی در این مقاله ذکر شده.
لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

کسری ایثارگری برای کارمندان دستگاه های اجرایی چگونه است؟

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید
کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای عضویت در کانال آخرین اخبار نظام وظیفه و اطلاع از اخبار معافیت، امریه، کسری خدمت، خروج از کشور و ... کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات
- 12 نظر:
  1. سلام ۰۲ ماه حضور داوطلبانه درجبهه‌ دارم که ده ماه آن درمنطقه شمال‌غرب وبعد از قطعنامه است که جز سوابق خدمت محاسبه نشده و این مدت حضور داوطلبانه هم درکارت ایثار قید نشده وفقط قبل از قطعنامه را محاسبه کرده اند که یک جفای آشکار درحق رزمندگان اعزامی بسیجی بعد از قطعنامه است سوال این است که چه کس ویاکسانی از مسؤلین مربوطه باید پاسخگوی این خلع قانونی باشد

  2. سلام پدر من کارمند وزارت راه بودند و از سال 62 تا 64 مریوان کار کردند که با ارائه حکم کارگزینی و مدارک مربوطه از طریق وزارت راه از طرف سازمان بسیج مستضعفین 23ماه از این مدت تایید شده و گواهی ارائه دادند. منم تنها پسر خانواده و درحال خدمت ام. می‌خواستم بپرسم که چقد کسری خدمت شامل بنده میشه با توجه به قوانین فعلی ؟ ممنون میشم اگر راهنمایی کنید.

  3. سلام پدر من در سالهای اولیه جنگ در صنایع فولاد اهواز کار میکرد
    آیا میتوانم از این سابقه استفاده کنم و تبدیل وضعیت شوم ؟؟

  4. باسلام وخسته نباشید همسربنده 24 ماه خدمت وظیفه ازتاریخ 72تا74 درسپاه منطقه عملیاتی بانه انجام خدمت کرده آیا کارت ایثار تعلق میگیرد یانه لطفاً راهنمایی کنید درضمن نزدیک 20سالی عضویت بسیج وکارت بسیج دارند

    1. سلام به طور کلی کارت ایثار مربوط به زمان جنگ می باشد

  5. باسلام بنده از تاریخ ۱۳۷۳،۹،۱۰،الی۱۳۷۵،۹،۱۰،خدمت،سربازی،و۲۱ماه دربانه منطقه سپاه خدمت کردم.ایاکارت ایثارگری به خودم. وکسری خدمت به پسرم شامل می‌شود به کجا مراجعه کنم

  6. سلام
    پدر من از سال ٥٧ در شركت نفتِ اهواز مشغول به كار بود چند ماه كسري محاسبه مبشه؟

    1. سلام. کسر از خدمت برای فرزندان رزمندگان و افراد نظامی قابل اجرا است نه کارکنان و کارمندان تمامی ارگان ها.

  7. حسین بنده ازسال ۷۱تا ۷۳دربوشهرپایگاه هوایی خدمت سربازی کرده ام که جزمناطق عملیاتی میباشدآیا ایثارگری شاملم میشود

    1. سلام دوست عزیز
      در صورت عملیاتی بودن به بنیاد مراجعه کنید و مدت را لحاظ کنید

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

جمعه

1403/1/10

شنبه

1403/1/11

یکشنبه

1403/1/12

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید