راهنمای صفر تا صد تاسیس مهد کودک

برای راه اندازی مهد کودک چه باید کرد

تاسیس و راه اندازی مهد کودک همانند سایر مکان های آموزشی دیگر از مقررات و رویه های خاصی پیروی می کند.

مهد کودک ها از آن جهت که محل نگهداری کودکان محسوب می شوند، از اهمیت بیشتری نسبت به سایر موسسات آموزشی برخوردار هستند.

همین موضوع باعث شده است که شرایط دریافت مجوز مهد کودک خاص بوده و افرادی که به دنبال دریافت مجوز مهد کودک هستند مجبور باشند رویه و مراحل مختلفی را طی کنند.

در سال های گذشته متقاضیان دریافت مجوز مهد کودک با مراجعه به اداره آموزش و پرورش و همچنین بهزیستی و طی کردن مراحل اخذ مجوز مهدکودک می توانستند اقدام به تاسیس مهد کودک با مدرک روانشناسی و یا مدرک مرتبط دیگر کنند.

اما در سال جاری طریقه گرفتن مجوز مهد کودک کمی تغییر کرده و برای گرفتن مجوز مهد کودک شما نیاز است تا مراحل و روند جدیدی را پشت سر بگذارید.

در سال جدید تغییرات سامانه ای در نحوه گرفتن مجوز مهد کودک باعث شده است که برای بسیاری از افراد سوالاتی از قبیل چگونه مجوز مهد کودک بگیریم؟ برای گرفتن مجوز مهد کودک به کجا مراجعه کنم؟ چجوری مهد کودک بزنیم؟ و … به وجود بیاید.

اگر به دنبال تاسیس مهد کودک هستید؛ پس مهم است که اطلاعات کامل و معتبری در رابطه با مراحل گرفتن مجوز مهد کودک، شرایط اخذ مجوز مهد کودک، نحوه گرفتن مجوز مهد کودک و … داشته باشید.

مشاوران مرکز مشاوره آویژه به دلیل سوالات مکرر شما عزیزان در رابطه با آخذ مجوز مهد کودک، به بررسی و تحلیل نحوه گرفتن مجوز مهد کودک پرداخته و مقاله جامع و کاربردی زیر را نگارش کرده اند.

اگر شما نیز نمی دانید برای مهد کودک زدن چه باید کرد؟ پیشنهاد می کنم مطالعه این مقاله را از دست ندهید. مطالعه این مقاله یکی از عالی ترین گزینه ها برای راهنمای صفرتا صد تاسیس مهد کودک می باشد.

آشنایی بیشتر با انواع مهد کودک ها

قبل از اینکه اقدام به انجام مراحل تاسیس مهد کودک کنید؛ نیاز است تا با انواع مختلف مهد کودک ها آشنا شوید.

شما بهتر است پیش از تصمیم برای تاسیس مهد کودک در شهر محل زندگی تان به این موضوع خوب توجه کنید که قصد دارید چه نوع مهد کودکی را راه اندازی کنید و برنامه شما برای تاسیس مهد کودک بر چه اساسی است.

هدف، علاقه، مدت زمانی که می توانید برای حضور در مهد کودکتان بگذرانید، میزان هزینه ای که می توانید برای اداره آن صرف کنید و نیاز مردم شهرتان، همه و همه باید در تصمیم شما لحاظ شوند.

مهد کودک ها انواع مختلفی دارند که در لیست زیر نام آنها ذکر شده است.

شرایط و مراحل دریافت هر کدام از انواع مهد کودک ها می تواند تفاوت هایی با یکدیگر داشته باشد. مثلا شرایط اخذ مجوز مهد کودک از آموزش و پرورش می تواند با شرایط اخذ مجوز پیش دبستانی از آموزش و پرورش متفاوت باشد.

بر این اساس شما می توانید برای دریافت مجوز یکی از این نوع مهد کودک ها با توجه به شرایط خود، اقدام کنید.

 

1مهد کودک شبانه روزی
2مهد کودک شبانه
3مهد کودک غیرانتفاعی
4روستا مهد
5مهد قرآنی
6مهد مساجد
7مهد کودک تمام وقت
8مهد کودک پاره وقت
9مهد کودک شبانه روزی
10مهد کودک شبانه

نحوه گرفتن مجوز مهد کودک

شرایط لازم برای تاسیس مهد کودک چیست؟

بسیاری از افراد این سوال را می پرسند که می خواهم مهد کودک تاسیس کنم چه شرایطی را باید داشته باشم؟

می توان گفت برای تاسیس مهد کودک نیاز است که شما شرایط عمومی و اختصاصی را داشته باشید تا بتوانید اقدام به دریافت مجوز مهد کودک کنید.

شرایط عمومی را می توان شرایطی دانست که هر فرد برای تاسیس سازمان و یا ارگان خاصی نیاز است آن شرایط را داشته باشد و شرایط اختصاصی مربوط به شرایط اختصاصی مدیر کودکستان و یا مهد کودک می شود.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

شرایط خصوصی تاسیس مهد کودک

همانطور که در بالا ذکر شد برای تاسیس مهد کودک شما باید شرایط اختصاصی مدیر کودکستان را داشته باشید و همچنین بدانید برای دریافت مجوز نیاز به دارا بودن چه مدارک و شرایطی است.

برخی از مهم ترین قوانین و شرایط برای گرفتن مجوز مهد کودک عبارت است از:

مدرک تحصیلی مرتبط

برای تاسیس مهد کودک نیاز به دارا بودن برخی شرایط اختصاصی و برخی شرایط عمومی می باشد.

مهم ترین موضوعی که در انجام این اقدام باید مد نظر قرار دهید، داشتن مدرک تحصیلی است که به نوعی با فعالیت شما در تاسیس و راه اندازی یک مهدکودک مرتبط باشد.

فرقی نمی کند که قرار است شما در مهد کودکی که قصد تاسیس آن را دارید، فعالیت و حضور مستمر داشته باشید یا خیر، مهم این است که از رشته های مربوط به علوم تربیتی و روانشناسی فارغ التحصیل شده باشید و مدرک معتبری در یکی از این رشته ها داشته باشید.

طبق این قاعده این امکان برای افرادی که در رشته های مهندسی و یا حتی پزشکی تحصیل کرده باشند، جهت تاسیس یک مهد کودک برای آموزش و نگه داری کودکان به هیچ عنوان وجود ندارد و این افراد به هیچ وجه صلاحیت تاسیس یک مهد به نام خود را نخواهند داشت.

جدول زیر رشته هایی که مجوز تاسیس مهد کودک را دارند، نشان می دهد:

 

1روانشناسی

2علوم اجتماعیگرایش مددکاری اجتماعی و خدمات اجتماعی
3علوم تربیتیمشاوره و راهنمایی، مدیریت آموزشی، آموزش ابتدایی و کودکیاری
4پیش دبستانی

 

جدا از تحصیل و فارغ التحصیل شدن از یکی از رشته های مشخص شده درجدول بالا، برای تاسیس یک مهد کودک، شما لازم دارید که حداقل در هر یک از این رشته های مورد نظرتان مدرک کارشناسی خود را گرفته باشید.

طبیعتا مدارج بالاتر آموزشی مانند کارشناسی ارشد و یا دکتری در رشته های عنوان شده می تواند نوعی مزیت برای شما در بین متقاضیان تاسیس مهد کودک در شهر و استان محل زندگی تان باشد.

نکته مهمی که در سطح مدرک آموزشی شما وجود دارد این است که در صورتی که تنها دارای مدرک کاردانی در یکی از این رشته های مورد نظر بوده باشید، می توانید متقاضی تاسیس روستا مهد و یا تاسیس مهد کودک در مناطق ضعیف و کم برخودار شهری باشید.

در غیر این صورت امکان دریافت مجوز از سوی سازمان های مربوطه برای شما بسیار دشوار و حتی غیرممکن می شود.

علاوه بر این حتی برای اشخاص حقوقی متقاضی تاسیس مهد کودک هم نیاز است که حداقل دو نفر از اعضای هیئت مدیره دارای مدرک تحصیلی کارشناسی باشند.

تاسیس مهد کودک با مدرک روانشناسی

گذراندن دوره مربوط به مربی گری و آموزش مهد کودک در جهاد دانشگاهی

نکته مهم دیگری که در زمینه مدارک آموزشی شما برای تاسیس و راه اندازی یک مهد کودک حائز اهمیت است، حضور در یکی از دوره های جهاد دانشگاهی در زمینه مربی گری برای کودکان است.

قطعا شما بدون گذراندن یک دوره آموزشی جامع و کامل نمی توانید درخواست خود برای تاسیس مهد کودک را عملی کنید.

این دوره ها در رشته های مختلفی برگزار می شود و با این حال دوره مربوط به تاسیس مهد کودک تحت عنوان علوم تربیتی و رفتاری در جهاد دانشگاهی مشخص شده است و در بازه های زمانی مختلفی برگزار می شود.

فراموش نکنید که حضور شما در دوره های آموزشی مربوط به جهاد دانشگاهی برای تاسیس مهدکودک همانند دوره های دیگر آن در برابر هزینه ای مشخص که به عنوان شهریه از شما دریافت می شود، برگزار شده و این هزینه بسته به میزان ساعات برگزاری دوره، نرخ های متفاوتی دارد.

کافی است پس از کسب مدرک دانشگاهی خود در رشته هایی که عنوان شد، وارد سایت جهاد دانشگاهی به نشانی imooc.ir شوید و از لیست دوره ها و جزئیات مربوط به آنها که شامل شهریه نیز می شود، مطلع شوید.

به طور کلی دوره های جهاد دانشگاهی در گروه علوم تربیتی و رفتاری که مرتبط با تاسیس مهد کودک می شود، شامل موارد زیر می شود:

 

نام دوره‌
1علوم تربیتی و رفتاری
2مربی مهد و پیش دبستان
3مسئول فنی مهد کودک
4موسس مهد کودک
5کمک مربی مهد
6روانشناسی
7کارگاه تخصصی پیش دبستان

اگر شاغل هستید و یا بنا به دلایل خاصی امکان حضور در دوره های جهاد دانشگاهی را برای تاسیس یک مهد کودک ندارید، بهتر است بدانید که هر یک از این دوره ها و کلاس ها به صورت آنلاین نیز برگزار می شوند.

فقط کافی است فراخوان شروع کلاس ها و زمان ثبت نام دوره را متوجه شوید، آن وقت از سراسر مناطق ایران می توانید برای گذراندن این دوره ها اقدام کنید و مدرک مورد نیاز خود جهت تاسیس مهد کودک را از جهاد دانشگاهی دریافت نمایید.

شرایط عمومی متقاضیان تاسیس مهد کودک

به طور کلی شرایط عمومی تاسیس یک مهد کودک همان شرایطی است که در تاسیس سایر مکان های آموزشی و موسسات مختلف داخل کشور به آنها توجه ویژه می شود.

شاید حتی برخی از این شرایط چندان اکتسابی نباشند. با این حال باید بدانید که عدم صلاحیت شما در هر یک از این موارد می تواند تصمیم گیری تان برای تاسیس مهد کودک را با موانع جدی دنبال کند.

خوب است بدانید که اکثر شرایط عمومی مورد نیاز و تعیین شده برای تاسیس مهد کودک جز آن دسته شرایطی است که از عقیده ها و باورهای شما در داخل کشور جمهوری اسلامی ایران نشات گرفته و شما به عنوان یک فرد موسس باید به این شرایط پایبند و متعهد باشید.

برخی از مهم ترین شرایط عمومی برای تاسیس مهد کودک را می توانید در جدول زیر مشاهده کنید:

1اعتقاد به دین اسلام و یکی از ادیان رسمی در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
2تابعیت و شهروندی کامل جمهوری اسلامی ایران
3عدم اعتیاد به مواد مخدر و برخوداری از سلامت روان
4عدم سوپیشینه کیفری موثر برای متقاضی حقیقی و حقوقی
5برخوداری از تائیدیه صلاحیت فردی حراست
6الزام کارت پایان خدمت و یا معافیت از خدمت برای آقایان
7برخوداری از سلامت جسمی و روانی کامل به تایید روان پزشک معتمد سازمان
8برخورداری از تاییدیه گزینش برای انتخاب اصلح

 

صدور مجوز مهد کودک برای متقاضیان

به طور کلی باید این نکته را بدانید که دریافت مجوز برای تاسیس یک مهد کودک غیردولتی با مجوز مربوط به فعالیت شما در مهد کودک غیر دولتی متفاوت است.

افرادی که به دنبال تاسیس مهد کودک با مدرک روانشناسی و یا مدرک مرتبط دیگر هستند، باید ابتدا به دنبال دریافت مجوز برای تاسیس مهد کودک غیر دولتی باشند و در نهایت مجوز فعالیت در مهد کودک را کسب کرده و فعالیت خود را آغاز کنند.

در این مقاله به طور اختصاصی شریط دریافت مجوز برای تاسیس کودکستان های غیر دولتی و فعالیت در کودکستان های غیر دولتی مورد بررسی قرار گرفته است.

برخی از شرایط اخذ مجوز این نوع از مهد کودک با سایر مهد کودک ها یکسان بوده و برخی از آنها متفاوت است.

در ادامه با ما همراه باشید تا از شرایط لازم برای اخذ مجوز مهد کودک، مدارک لازم برای تاسیس مهد کودک، شرایط اخذ مجوز برای فعالیت در مهد کودک و … آشنا شوید.

به یاد داشته باشید که تاسیس مهد کودک غیر دولتی چه برای اشخاص حقیقی و چه اشخاص حقوقی امکان پذیر است و مرجع اصلی صدور مجوز برای تاسیس وزارت آموزش و پرورش هر استان به همراه سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک است.

بررسی شرایط، مدارک و استعلامات در جهت صدور مجوز تاسیس مهد کودک

اگر به دنبال تاسیس مهدکودک هستید باید مراحل تاسیس مهد کودک را به ترتیب پشت سر بگذارید.

شما باید ابتدا به دنبال دریافت مجوز تاسیس مهد کودک باشید. برای این منظور نیاز است تا شما شرایط خاصی را دارا بوده و با ارائه مدارک لازم، مجوز تاسیس مهدکودک را اخذ کنید.

شرایط، مدارک و استعلامات بین دستگاهی لازم برای دریافت مجوز تاسیس مهد کودک را می توانید در جداول زیر مورد بررسی قرار داده و نسبت به گرفتن مجوز مهدکودک اقدام کنید.

شرایط لازم جهت صدور مجوز در تاسیس مهد کودک

1نداشتن سوء پیشینه کیفری مؤثر برای متقاضی حقیقی/ مدیرعامل برای اشخاص حقوقی
2ارائه گواهی عدم اعتیاد به مواد مخدر برای متقاضی حقیقی/ مدیرعامل برای اشخاص حقوقی
3داشتن حداقل 24 سال سن برای متقاضی حقیقی/ مدیرعامل برای اشخاص حقوقی
4تأهل متقاضی حقیقی/ مدیرعامل برای اشخاص حقوقی
5داشتن کارت پایان خدمت یا معافیت از خدمت برای آقایان متقاضی حقیقی/ مدیرعامل برای اشخاص حقوقی
6تأییدیه برخورداری از سلامت روان و سلامت بدنی برای متقاضی حقیقی/ مدیرعامل برای اشخاص حقوقی
7ارائه گواهی گذراندن دوره‌های تخصصی برای متقاضی حقیقی/ مدیرعامل برای اشخاص حقوقی(حقوقی های غیردولتی) مطابق موارد اعلامی در سامانه تخصصی سازمان
8داشتن حداقل مدرک تحصیلی کارشناسی برای متقاضی حقیقی / مدیرعامل برای اشخاص حقوقی(حقوقی¬های غیردولتی)
9داشتن اساسنامه ثبتی با زمینه فعالیت مرتبط نزد مرجع رسمی ثبت شرکت ها برای متقاضی حقوقی غیر دولتی

 

مدارک لازم برای صدور مجوز جهت تاسیس مهد کودک

 

1عکس متقاضی حقیقی/ بالاترین مقام مرتبط حقوقی
2تصویر تمام صفحات شناسنامه متقاضی
3تصویر گواهی عدم اعتیاد متقاضی
4تصویر کارت پایان خدمت یا معافیت دایم برای آقایان
5تصویر گواهی دوره های تخصصی
6تصویر مدرک تحصیلی متقاضی
7تصویر گواهی عدم سوء پیشینه کیفری
8تصویر تاییدیه سلامت جسم و روان کمیسیون پزشکی از وزارت آموزش و پرورش
9تصویر تاییدیه سلامت جسم و روان کمیسیون پزشکی از وزارت آموزش و پرورش
10تصویر آگهی آخرین تغییرات ثبتی در روزنامه رسمی مختص اشخاص حقوقی متقاضی تاسیس

استعلامات بین دستگاهی برای صدور مجوز جهت تاسیس مهد کودک

 

1تأییدیه‌ی گزینش آموزش و پرورش
2استعلام گواهی عدم سوء پیشینه
3تاییدیه سلامت جسم و روان کمیسیون پزشکی (وزارت آموزش و پرورش(
4تأیید مدرک تحصیلی – وزارت علوم، تحقیقات و فناوری
5استعلام وضعیت نظام وظیفه از نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران – سازمان وظیفه عمومی ناجا
6تایید اطلاعات هویتی از سازمان ثبت احوال کشور – اداره ثبت احوال
7استعلام مشخصات اشخاص حقوقی از سازمان ثبت شرکت ها

 

لازم به ذکر است که براساس احکام قانونی، ارسال تمامی استعلامات بین دستگاهی (آب، برق، گاز، محیط زیست، منابع طبیعی و…) و پیگیری و دریافت پاسخ آنها برای هر مجوز کسب و کار، به عهده مرجع اصلی صادرکننده مجوز است.

این موضوع یعنی مرجع اصلی صادر کننده مجوز تاسیس کودکستان باید مدارک لازم برای دریافت پاسخ استعلام ها را در درگاه تخصصی خود به طور دقیق اعلام و به صورت الکترونیکی از متقاضی دریافت و در زمان تعیین شده برای صدور مجوز کودکستان، پاسخ استعلام ها را دریافت نماید.

به طور کلی، مدت زمان لازم برای صدور مجوز از زمان تایید مدارک شما 150 روز کاری است(بدون در نظر گرفتن روزهای تعطیل) و مجوز صادر شده برای شما پس از این به مدت حدود 2 سال اعتبار خواهد داشت.

پس از این، متقاضیان این امکان را پیدا خواهند کرد تا نسبت به معرفی و آماده کردن ساختمان مهد و تجهیز آن در شهر مورد نظر و همچنین تامین نیروی انسانی مورد نیاز خود اقدامات لازم را انجام دهد.

فراموش نکنید، فردی که این مجوز را دریافت کرده است، به هیچ عنوان نمی تواند آن را به شخص دیگری واگذار نماید و انجام چنین کاری جرم است.

طریقه گرفتن مجوز مهد کودک

بررسی شرایط، مدارک و استعلامات در جهت صدور مجوز فعالیت در مهد کودک

علاوه بر مجوز تاسیس مهد کودک، شما برای ادامه فعالیت خود در مهد کودکی که تاسیس کرده اید، به دریافت پروانه فعالیت مهد نیز نیاز دارید.

این پروانه مجوزی با اعتبار 3 ساله است. برای دریافت مجوز فعالیت در کودکستان نیاز است که شما مدارک و شرایط خاصی را دارا باشید.

برای این منظور می توانید از جداول قرار داده شده در زیر کمک بگیرید.

شرایط لازم جهت صدور مجوز فعالیت در مهد کودک

1ارائه مجوز تاسیس کودکستان غیردولتی
2ارائه اجاره نامه رسمی یا سند مالکیت محل فعالیت
3ارائه تاییدیه سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس یا سازمان نظام مهندسی کشور
4ارائه تاییدیه بهداشت ملک از هر یک از مراکز بهداشت
5معرفی مدیر کودکستان
6الزامات بهداشتی : ارائه کارت بهداشت معتبر متصدی و همه کارکنان مرتبط با موادغذایی
7الزامات بهداشتی : ارائه گواهی نامه معتبر پایان دوره آموزشی از مراجع ذیصلاح مورد تأیید وزارت بهداشت متصدی و همه کارکنان مرتبط با موادغذایی / یا ارائه برگه ثبت نام آموزش بهداشت جهت اخذ گواهینامه َ
8الزامات بهداشتی : داشتن تأسیسات آبرسانی اعم از مخازن ، شبکه توزیع یا چاه آب و آب مصرفی مورد تایید وزارت بهداشت( متصل به شبکه عمومی یا خصوصی یا مخازن ذخیره ثابت و سیار)
9الزامات بهداشتی : داشتن فاضلاب مورد تایید وزارت بهداشت( داشتن چاه جاذب ، تصفیه خانه اختصاصی، تخلیه به شبکه جمع آوری فاضلاب )
10الزامات بهداشتی : دارا بودن تهویه مناسب ( هوای داخل اماکن همواره تازه، کافی و عاری از بو بوده و حداقل به میزان 10 لیتر در ثانیه به ازای هر نفر تامین گردد
11الزامات بهداشتی : داشتن سیستم مدیریت پسماند مناسب ( جمع آوری پسماندها در زباله دان درپوش دار، زنگ نزن، قابل شستشو، قابل حمل و با حجم مناسب و تعداد کافی)
12الزامات بهداشتی : داشتن پوشش دیوار و سقف و کف سالم و قابل نظافت
13الزامات بهداشتی : وجود اتاق و امکانات لازم برای خواب واستراحت با ظرفیت مناسب کودکان دوره اول
14الزامات بهداشتی : وجود حفاظ در راه پله، پنجره،بالکن، استخر، رادیاتورها، قرنیزها، تنه درخت، ستون ها وگوشه ها
15الزامات بهداشتی : امکان فعالیت های ورزشی، تفریحی و… مناسب برای کودک در فضای باز
16الزامات بهداشتی : تامین نور مناسب در کلیه فضاهای مورد استفاده
17الزامات بهداشتی : تامین نور مناسب در کلیه فضاهای مورد استفاده
18الزامات بهداشتی : تامین سیستم گرمایشی وسرمایشی استاندارد در فضاهای مورد استفاده

 

مدارک لازم برای صدور مجوز جهت فعالیت در مهد کودک

 

1اجاره نامه رسمی یا سند مالکیت ملک
2تاییدیه استحکام بنا، مکان یابی و تعیین ظرفیت اسمی ملک از سازمان نوسازی یا نظام مهندسی کشور
3تاییدیه بهداشت ملک از مرکز بهداشت
4مجوز تاسیس کودکستان غیردولتی
5معرفی نامه مدیر کودکستان

 

استعلامات بین دستگاهی برای دریافت مجوز فعالیت در مهد کودک

 

1تأییدیه‌ی گزینش آموزش و پرورش
2تأییدیه‌ی حراست آموزش و پرورش

 

اگر به دنبال تاسیس و فعالیت در مهد کودک هستید، بهتر است نکات زیر را بدانید:

اگر فاصله سنی شما 20 تا 60 سال است، می توانید برای تاسیس مهد کودک اقدام کنید.

هزینه نهایی تاسیس مهد کودک باتوجه به شهر محل زندگی تان و محل و منطقه ای که انتخاب کرده اید، متفاوت است. به طور کلی هزینه در نظر گرفته شده برای طی کردن مراحل قانونی جهت تاسیس مهد کودک و دریافت مجوزهای لازم بیش از 5 میلیون ریال برآورد شده است.

ساختمان مورد نظر شما برای تاسیس مهد کودک باید در مالکیت و یا اجاره رسمی خودتان به عنوان مدیر و فرد موسس باشد.

سازمان بهزیستی تنها با تاییدیه حراست سازمان و به صورت متمرکز برای اقلیت های مذهبی مجوز تاسیس مهد کودک را صادر می کند.

به ازای هر 50 کودک یک خدمتگزار و به ازای هر 10 کودک شیرخوار یک نفر مراقب در مهد کودک لازم است.

فروش مجوز مهد به اشخاص دیگر غیرقانونی بوده و جرم محسوب می شود.

استخدام پرسنل مهد کودک نیز طبق قانون بر اساس مقررات خاصی باید انجام گیرد و امکان فعالیت هر شخصی در مهد کودک وجود ندارد.

برای دریافت وام مورد نیاز خود جهت راه اندازی یک مهد کودک تنها از طریق سازمان بهزیستی می توانید اقدام کنید.

ساختمان مهد کودکی که در نظر گفته اید باید شرایط خاصی داشته باشد و استانداردهای ساخت و ساز در آن رعایت شده باشد.

درصورتی که ظرف مدت 12 ماه(مدت زمان اعتبار موافقت نامه اصولی) از زمان صدور مجوز تاسیس مهد کودک اقدامی برای راه اندازی آن نکنید، مجوز شما به صورت خودکار لغو می شود.

نام مهد کودک پیش از هر چیز باید به سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک اطلاع داده شود و تایید نهایی را از این سازمان بگیرد.

بهتر است پیش از مراجعه به هر سازمانی درخواست خود را در سامانه Smttk.gov.ir جهت بررسی ارسال کنید و به این ترتیب نیازی به مراجعه حضوری به سازمان بهزیستی و اداره آموزش و پرورش شهر محل زندگی خود نخواهید داشت.

دارا بودن کارت مربیگری برای تمامی مربیان فعال در مهد کودک الزامی است.

مجوز مهد کودک با مدرک روانشناسی

✍️✍️ سخنی از مشاوران آویژه

برای بسیاری از افرادی که مدرک مناسب با تاسیس و راه اندازه مهد کودک دارند این سوال به وجود می آید که چگونه مجوز مهد کودک بگیریم؟

در این مقاله تمامی شرایط، مدارک و نکات مهم در رابطه با دریافت مجوز مهد کودک با مدرک روانشناسی و یا هر مدرک مناسب با تاسیس مهد کودک توضیح داده شد.

مراحل گرفتن مجوز مهد کودک از آموزش و پرورش به این صورت است که شما ابتدا باید اقدام به دریافت مجوز تاسیس مهد کودک کرده و در نهایت با دریافت مجوز فعالیت در مهد کودک، مراحل تاسیس مهد کودک را به پایان برسانید.

اگر همچنان نمی دانید که برای گرفتن مجوز مهد کودک چه باید کرد و به کجا رفت؟ می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تماس گرفته و با استفاده از راهنمایی های مشاوران اقدام به تاسیس مهد کودک کنید.

مهم است که شما نیاز منطقه، شهر و محله خود را درنظر گرفته و متناسب با فرهنگ، اعتقادات مردم و همچنین در نظر گرفتن هدف، علاقه و مهارت های خود یکی از انواع مهد کودک ها را برای تاسیس انتخاب کنید.

 

سوالات متداول

شرایط گرفتن مجوز مهد کودک چیست ؟

عدم سو پیشینه ، عدم اعتیاد به مواد مخدر ، اعتقاد به دین اسلام یا یکی از ادیان پذیرفته شده ی کشور از مهم ترین شرایط گرفتن مجوز مهد کودک میباشد .

صدور مجوز مهد کودک چگونه است ؟

صدور مجوز مهد کودک در چند مرحله صورت میگیرد . که شامل دریافت گواهی داشتن سابقه مرتبط ، اخذ موافقت نامه ی اصولی به مدت یکسال ، عملی کردن مفاد موافقت نامه در طول یک سال و در نهایت اخذ مجوز مهد کودک .

چگونگی تاسیس مهد کودک ؟

متقاضیان برای تاسیس مهد کودک باید با داشتن تمامی شرایط عمومی و اختصاصی نسبت به دریافت گواهی نامه موقت اقدام نمایند و با عملی کردن مفاد این گواهی نامه اقدام به تاسیس مهد کودک نمایند .

لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

راهنمای صفر تا صد تاسیس مهد کودک

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات
- 136 نظر:
  1. سلام وقت شما بخیر
    من رشتم کاردانی حرفه ای تربیت مربی پیش دبستانی از دانشگاه علمی کاربردی دارم
    و۱۴سال سابقه فعالیت تو مهد دارم ۱۱ سال مربی و۳ سال مدیر داخلی ،میتونم مجوز تاسیس مهد حاشیه شهری بگیرم؟؟

    1. با سلام خانم ناصری هستم حداقل مدرک لازم جهت تاسیس مهد کودک کارشناسی هست برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران ما تماس بگیرید

  2. سلام وقت بخیر بنده ۲۵ سال دارم و متقاضی تاسیس کودکستان هستم ولی شرط تاهل را دارا نیستم میخواستم بپرسم تبصره ایی در این خصوص وجود ندارد؟؟من همه ی شرایط را اعم از امکانات،محیط،مناسب،تحصیلات و….را دارم تنها مشکلم عدم تاهلم میباشد.

  3. سلام من کارشناسی روانشناسی دارم ولی متاهل نیستم ميتونم مجوز مهدبگیرم

    1. شما با کارشناسی ارشد مشاوره یا روانشناسی در صورت تایید در آزمون و مصاحبه می توانید پروانه بگیرید

  4. سلام برای گرفتن مجوز مهدکودکی که پیش دبستانی هم داشته باشه باید به بهزیستی مراجعه کنم؟

    1. سلام هم از طریق آموزش و پرورش هم بهزیستی میتوانید برای گرفتن مجور اقدام کنید و نیاز به حداقل مدرک کارشناسی دارید

  5. سلام وقتتون بخیر …من قصد دارم مجوز مهد کودک بگیرم لیسانس روانشناسی بالینی و ارشد روانشناسی تربیتی دارم و دانشجوی دکترای روانشناسی تربیتی هستم….کلی مقاله و کتاب دارم و دوره های روانشناسی کودک رو گذراندم نزدیک به ۱۰۰۰ساعت ..‌میخوام باشما مشورت کنم .از طریق بهزیستی باید اقدام کرد برای مجوز یا آموزش و پرورش

  6. سلام آقای متاهل هستم۲۸سالمه علاقمندبه تاسیس مهدقرآنی یاپیش دبستانی هستم مدرکم سیکل هست میشه اقدام کنم براگرفتن مجوزش؟

    1. سلام برای گرفتن مجور نیاز به مدرک کارشناسی ارشد مرتبط دارید.

  7. سلام وقتتون بخیر .من مدرک لیسانس مدیریت دارم از اونجا ک عاشق بچه ها هستم مدرک مهدمو گرفتم وبعد عید رفتم کارورزی و بازهم میخوام برم برای کارورزی …اگردر آینده بخوام مهد تاسیس کنم ..و ندرک ارشد علوم تربیتی بگیرم امکانش هست ک بهم مجوز بدن .ممنون میشم پاسخم و بدید .

    1. برای دریافت پروانه و مجوز تاسیس مرکز این امکان هست در دو مقطع پشت سرهم تجانس رشته و مرتبط بودن رشته الزامی شود

  8. سلام وقتتون بخیر
    بنده دانشجوی رشته روانشناسی هستم یک ترم دیگه دارم تموم کنم …از الان میتونم برای گرفتن مجوز اقدام کنم یا حتما باید درسمو تموم کنم؟

    1. سلام بعد از اتمام تحصیل و گرفتم مدرک میتوانید برای گرفتن عضویت نظام و پروانه اشتغال و مجوز اقدام کنید.

  9. سلام من ۲۷سالمه ومدرک لیسانس مدیریت دولتی چند بخشی دارم ودوره ای مربی مهد کودک رو از سازمان فنی وحرفه ای ب مدت۲۰۰ساعت همراه با امتحان کتبی وعملی گذروندم اما سابقه کار ندارم امکان گرفتن مجوز مهد وپیش برای من هست!؟ممنون میشم پاسخ سوالم روبدین چون میخوام برم دنبالش …

    1. سلام وقت بخیر
      شرایطی برای موسس مهد کودک لحاظ خواهد شد که برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید

  10. سلام با مدرک کارشناسی روانشناسی از دانشگاه غیر انتفاعی علوم و حدیث می توان برای زدن مهد کودک اقدام کرد

    1. سلام وقت بخیر
      از اموزش پرورش محل سکونت خود پیگیری کنید.

  11. سلام من دانشجوی معلم ترم 3 هستم میخواستم بدونم می‌تونم بعد اتمام دانشگاه مهد غیر انتفاعی برای کودکان 2تا4 سال تاسیس کنم و شرایطش چه مواردی هستش؟

  12. سلام ببخشید با مدرک دیپلم میشه مهد قرآنی زیر نظر سازمان تبلیغات زد

    1. سلام وقت بخیر
      شرایط خاصی برای تاسیس مهد برای شما وجود دارد

    1. سلام وقتتون بخیر بستگی به شرایط ارگان مدنظرتان دارد.

  13. سلام من کارشناسی رشته علوم تربیتی دارم و ۲۳سال سن میتونم مجوز مهد کودک و پیش دبستانی بگیرم؟؟ یعنی محدودیت سنی برای گرفتن مجوز نداره؟؟درضمن من سهمیه ایثارگری و جانبازی دارم از طریق پدرم.

  14. سلام من کارشناسی علوم تربیتی دارم و 23سال سن میتونم مجوز مهد کودک و پیش دبستانی بگیرم یعنی محدودیت سنی برای گرفتن مجوز نداره؟درضمن من سهمیه ایثارگری و جانبازی دارم از طریق پدرم

  15. سلام من مدرک لیسانس بهداشت عمومی دارم ۲سال هم سابقه ی کار در مرکز بهداشت داشتم میتونم مهد بزنم؟

    1. سلام. برای دریافت مجوز مهد کودک باید در یکی از رشته های روانشناسی مشاوره یا علوم تربیتی مدرک دانشگاهی داشته باشید.

  16. سلام. ببخشید من مدرک روانشناسی دارم و سه سال هم هستش معلم ابتدایی هستم
    برای گرفتن تاسیس مهد کودک باید بازم دوره بگذرونم؟؟

    1. سلام خدمت شما، بله گذراندن دوره های آموزشی مطابق با دستورالعمل صادر شده که در جهاد دانشگاهی برگزار میشود الزامی است.

  17. سلام و عذض ادب.مجوزی که از سازمان بهزیستی برای تاسیس مهد داده می شود برای چه طیف سنی صادر میشه؟؟؟؟یعنی اون مهدکودک بچه های چند ساله رو‌میتونه ثبت نام کنه؟؟؟ایا مجوزی از اموزش پروش هم برای تاسیس مهد صادر میشه؟؟؟برای دوره پیش دبستانی کدوم سازمان باید مجوز بده؟؟؟

  18. سلام با مدرک کارشناسی زبان انگلیسی و کارشناسی ارشد علوم تربیتی گرایش برنامه ریزی آموزشی میشه مجوز تاسیس مهد دو زبانه را گرفت؟؟؟؟؟

  19. درود
    من کارشناسی مترجمی زبان انگلیسی خوندم و الانم دانشجوی کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی ام آیا بعد از فارق التحصیلی میتونم مهدکودک بزنم؟با توجه به غیر مرتبط بودن کارشناسیم؟

    1. سلام بله با توجه به دارابودن مدرک کارشناسی ارشد امکان تاسیس مهد کودک دارید اما باید دوره های جهاد دانشگاهی نیز گذرانده شود.

  20. درود
    من کارشناسی مترجمی زبان انگلیسی دارم و دانشجوی کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی هستم آیا بعد از فارق التحصیلی میتونم مهدکودک بزنم؟با توجه به غیر مرتبط بودن کارشناسیم؟

    1. سلام بله با توجه به دارابودن مدرک کارشناسی ارشد امکان تاسیس مهد کودک دارید اما باید دوره های جهاد دانشگاهی نیز گذرانده شود.

  21. دانشجوی ترم 4 روانشناسی در مقطع کارشناسی هستم چه شغل هایی هست که بتونم الان برم که به رشته ام مربوط باشه و به اینده ی رشتم کمک کنه ؟

    1. سلام تنها میتوانید در مراکز مشاوره به عنوان کارآموز مشغول باشید ولی به هیچ عنوان حق مشاوره یا درمان ندارید.

  22. برای دانشجوی روانشناسی در مقطع کارشناسی چه شغلی ممکنه پیدا شه؟

    1. سلام میتوانید در آزمون های استخدامی آموزش و پرورش شرکت کنید یا به عنوان کارآموز در مراکز مشاوره مشغول شوید.

  23. سلام با داشتن مدرک کارشناسی دبیری زبان و ادبیات فارسی و سابقه دو ساله آموزگاری امکان گرفت مجوز مهد برای ۴ تا ۶ سال دوزبانه وجود دارد ؟

  24. سلام. من مدرک کارشناسی ارشد شیمی دارم. میتونم برای تاسیس مهد اقدام کنم. یا باید جایی دوره ببینم و بعد اقدام کنم. لطفا راهنماییم کنید

    1. سلام. برای تاسیس مهد کودک باید در یکی از رشته های روانشناسی یا مشاوره و علوم تربیتی تحصیل کرده باشید در غیر اینصورت شما تنها میتوانید مجوز تاسیس بگیرید و باید مسئول فنی خود را از افراد تحصیل کرده در رشته های ذکر شده انتخاب کنید.

  25. سلام من کاردانی حسابداری دارم و چهار سال سابقه مربی پیش دبستانی دارم آیا میتونم مجوز مهد برای روستا بگیرم
    در حال حاضرم دانشجو کارشناسی علوم تربیتی هستم

    1. سلام وقت بخیر باید مدرک خود را در مقطع کارشناسی ارشد بگیرید و سپس اقدام کنید

  26. سلام برای مدیر و موسس شدن مدرک لیسانس روانشناسی لازمه یا لیسانس علوم تربیتی؟‌.. مدرک دانشگاه آزاد بدون کنکور قبوله یا نه؟

    1. سلام. برای تاسیس مهد کودک در هر کدام از رشته های روانشناسی یا مشاوره یا علوم تربیتی تحصیل کرده باشید مورد قبول است نوع دانشگاه و نوع پذیرش تفاوتی در صدور یا عدم صدور مجوز ایجاد نمی‌کند

      1. سلام خسته نباشید
        با داشتن مدرک کارشناسی دبیری زبان و ادبیات فارسی و دو سال سابقه آموزگاری و مربی مهد امکان گرفتن مجوز برای مهد ۴ تا ۶ سال دوزبانه وجود دارد ؟

  27. سلام بنده کارشناسی ارشد علوم تربیتی گرایش پیش از دبستان از دانشگاه علامه هستم و تمامی مدارک مربیگری و موسس و مدیران مهد را در حدود سیصد ساعت در دانشگاه علوم بهزیستی گذراندم .اگر کسی بخواد مهد بزنه سرمایه داشته باشه با عقد قرارداد همکاری میکنم برای گرفتن مجوز.خودم پنج سال معلم اول ابتدایی بودم

  28. سلام من مدرک کارشنلسی علوم قران و حدیث دارم میخام مربی مهد بشم باید چکار کنم؟

  29. سلام کم شنوا هستم میخام برای ناشنوایان مهد کودک بزنم و رشتم ارشد ادبیات فارسی هس ایا میتونم با رشته و مشکل شنوایی مهد برنم؟ برای مجوز باید سازمان بهزیستی برم یا آموزش و پرورش ؟ سپاس

    1. از طریق بهزیستی باید اقدام کنید و در صورت تایید بهزیستی می توانید اقدام به تاسیس مهد کودک کنید

  30. سلام وقت بخیر
    من کارشناسی روانشناسی دارم برای مجوز تاسیس مهد باید از طریق بهزیستی اقدام کنم یا آموزش و پرورش؟
    غیر از مدرک ام چیز دیگری لازم است؟ مثل دوره خاصی

    1. سلام برای کودکان زیر 4 سال از طریق بهزیستی و 4 تا 6 سال از طریق آموزش و پرورش

  31. سلام با رشته کارشناسی تربیت مربی پیش از دبستان میشه مهد تاسیس کرد؟

  32. سلام من لیسانس تربیت مربی پیش دبستانی رو دارم آیا میشه هم موسس مهد وهم مسئول فنی خودم باشم ۱۰۰ساعت کارورزی رو هم گذراندم

    1. سلام. بله میتوانید هر دو سمت را عهده دار شوید البته به این مورد توجه داشته باشید که حضور مسئول فنی برای زمانی که شما بنا به دلایلی امکان حضور در مهد کودک را ندارید الزامی است و به نوعی تقسیم وظایف بین شما و یک نفر دیگر انجام میشود اما اگر محسوب فنی استخدام نکنید شرایط کاری برا شما بسیار سخت میشود.

  33. سلام با لیسانس رشته ی غیر مرتبط و ارشد رشته ی روانشناسی یا علوم تربیتی امکان تاسیس مهد کودک وجود دارد ؟

  34. با سلام.بنده با ۳۰سال سن و دانشجوی ارشد مدیریت اموزشی و کارشناس حرفه ای پیش دبستان با ۹ سال سابقه در مهدکودک و پیش دبستان.میتونم برای مجوز مهدکودک و پیش دبستان اقدام کنم؟؟؟

    1. سلام برای احداث مهد رشته ی روانشناسی و علوم تربیتی لازم است.

  35. سلام برای تاسیس مهدکودک من24 سالمه میتونم مهد کودک بزنم و سابقه هم نیاز هس

    1. سلام تاسیس مهدکودک شرایط متفاوت دیگری هم دارد که پیشنهاد میکنم با مشاورین ما در تماس باشید

  36. باسلام کسانی که قبلا مجوز مهدکودک ازبهزیستی داشته اند، و رشته موسس غیر مرتبط بوده آیا امسال که زیر نظر آموزش و پرورش هستند نیاز هست رشته موسس مرتبط باشد یاخیر؟

    1. با سلام
      باید از طرف خود اموزش پرورش اعلامیه صادر شود منتظر دستورالعمل جدید بمانید .

  37. سلام من ۳۰سالمه دیپلم علوم انسانی دارم
    میخاستم بدونم آیا با این مدرک می تونم مدرک مربی مهد رو بگیرم؟
    اگه می تونم چند دورهی،چند روزه رو بایدطی کنم؟

  38. سلام من لیسانس پرستاری هستم.۱۰۰ساعت کارورزی مهد دارم.میتونم هم موسس و هم مسیول فنی مهد باشم؟جنسیت موسس و مسئول فنی باید چی باش؟

    1. با سلام باید برای تاسیس مهد در رشته روانشناسی و علوم تربیتی تحصیل کرده باشید

    2. سلام من کارشناس رشته آموزش و پرورش ابتدایی هستم وسابقه کار در مهدکودک هم دارم آیا میتوانم مهدکودک باز کنم؟

  39. سلام
    با دکترا مشاور کودک یا ارشد کودک میشه مجوز مهد کودک یا مطب رو اخد کنم؟

    1. با سلام برای مهد باید مدرک روانشناسی یا علوم تربیتی داشته باشید .
      برای مطب در دو مقطع ارشد و دکتری باید روانشناسی درس خوانده باشید .

  40. سلام با دیپلم و 100 ساعت کارورزی در مهدکودک میشه مجوز گرفت

  41. سلام من دکتری روان سنجی دارم، آیا می توانم مجوز مطب یا مجوز مهد کودک اخذ کنم؟

    1. سلام خیر
      داشتن 2 مدرک در زمینه روانشناسی الزامی است

  42. سلام

    من لیسانس علوم تربیتی گرایش مدیریت وبرنامه ریزی درسیدارم .و سه سال مربی پیش دبستانی مدارس دولتی بودم میتونم مجوز بگیرم؟؟؟

    1. سلام دوست عزیز
      با سلام برای چه مدرکی میخواهید؟مجوز مطب خیر مجوز مهد بله

    2. سلام من ليسانس زبان انگليسي دارم در مهد كودك يه سال كار كردم ولي بيمه ندارم سابقه تحصيلي بيمه ١٠ سال دارم

      الان مدرك تي تي سي دارم
      خيلي علاقه به بچه ها دارم و دوست دارم مهد كودك بزنم
      لطفا من راهنمايي ميكنيد

      1. با سلام برای زدن مهد یکی از شروط اصلی داشتن مدرک دانشگاهی روانشناسی و علوم تربیتی است.

  43. سلام لیسانس رشته علوم تربیتی با هر گرایشش میتونن مجوز بگیرن؟؟یا فقط گرایش پیش دبستانی

    1. سلام دوست عزیز
      با سلام برای چه مدرکی میخواهید؟مجوز مطب خیر مجوز مهد بله

    2. سلام
      ۲۲ سالمه و لیسانس روانشناسی از دانشگاه ازاد و مدرک زبان از اکادمی های خصوصی دارم ایا میتونم برای تاسیس مهد کودک دوزبانه اقدام کنم

  44. با سلام
    من مدرک لیسانس ادبیات انگلیسی دارم اما خیلی علاقمندم ک یک مهدکودک رو مدیریت کنم. آیا امکانش هست؟ مدیرفنی استخدام کنم؟ منظورم اینه که برای مدیر مهدکودک بودن هم باید مدرک مرتبط با روانشناسی داشت یا فقط مدیرفنی مدرک مرتبط داشته باشه کافیه؟ لطفا راهنمایی بفرمایید. با سپاس

    1. سلام دوست عزیز
      خیر باید مدرک شما مرتبط باشد.

  45. سلام. شرایط گرفتن مجوز مهد سال1400 تغییر کرده یا طبق سال های گذشته انجام می شود؟؟

    1. سلام دوست عزیز
      تغییرات درشته های زیر شاخه روانشناسی بوده است

  46. سلام من دانشجوی ترم دو رشته روانشناسی هستم میتونم برای مربی مهد شدن اقدام کنم؟

    1. سلام دوست عزیز
      خیر. ابتدا فارغ التحصیل شوید

  47. سلام، مکان یاجایی که میخواهیم مهدبزنیم باید چه جورجایی باشد؟

    1. سلام دوست عزیز
      باید به تایید مسئول فنی برسد.عدم منع قانونی کار در آن مکان لازم است

  48. سلام مکان مهم هست جایی که بنای آن خلاف ساخته شده میتواندمجوز بگیردیا نه؟

    1. سلام دوست عزیز
      باید به تایید مسئول فنی برسد.عدم منع قانونی کار در آن مکان لازم است

  49. سلام ، علاوه بر داشتن مدرک کارشناسی روانشناسی ، سابقه ی کار هم نیازه ؟
    برای مهد دو زبانه باید مدرک زبان داشت ؟

  50. سلام مدرک کاردانی اموزش ابتدایی دارم ومیخوام پیش دبستانی تاسیس کنم سنم ۲۱سال هست آیا میشه ؟

    1. سلام دوست عزیز
      خیر مقدور نیست. در رشته روانشناسی تحصیل کنید

  51. بنده دانشجوی رشته اموزش و پرورش ابتدایی هستم میتونم برایه زدن مهدکودک اقدام کنم و هزینه تقریبی یک مهد چقدر میشه؟

    1. سلام وقت بخیر
      حیر متاسفانه مقدور نیست. روانشناسی لازم است

      1. حتی اگه کارشناسی این رشته رو داشته باشیم هم نمیتونیم؟

  52. سلام
    من کارشناسی علوم تربیتی دارم ولی مدرک اصلیم هنوز آماده نیست؛با مدرک موقت میشه مجوز گرفت؟

    1. سلام دوست عزیز
      متاسفانه با مدرک علوم تربیتی امکان مجور وجود ندارد

      1. سلام من لیسانس حسابداری دارم با ۱۰۰ ساعت کارورزی میتونم موسس مهد کودک باشم یا باید در رشته ای مثل پیش دبستانی تحصیل کنم؟

        1. سلام دوست عزیز
          باید از رشته های مرتبط استفاده کنید

        1. سلام دوست عزیز
          رشته روانشناسی برای جواز جدید مقدور است

  53. سلام من دانشجوعلوم تربیتی هستم.یکسال مونده تالیسانس موبگیرم.ایاازالان میتونم مجوزبرامهدبگیرم یابعداخذمدرکم ممکن میشود؟

  54. سلام با کارشناسی رشته روانشناسی دانشگاه پیام نورمیشه مهدکودک زد.؟

    1. سلام یعنی الان کسی ک لیسانس علوم تربیتی پیش دبستانی دبستانی داره نمیتونه برا مجوز مهد کودک اقدام کنه؟فقط باید مدرک روانشناسی داشته باشه؟

    2. ببخشید من لیسانس مدیریت بازرگانی دارم میتونم مجوز بگیرم؟

    1. سلام
      باید رشته مربوطه خوانده شودبرای اطلاعات بیشتر با مشاورین تماس بگیرید.

      1. سلام من کارشناسی رشته علوم تربیتی پیام نور هستم،میتونم مهدکودک تاسیس کنم؟

        1. سلام دوست عزیز
          از سازمان بهزیستی اقدام کنید.

          1. سلام وقتتون بخیر
            لیسانس روانشناسی دارم برای تاسیس چه مدارکی لازمه که به بهزیستی ببریم تاسیس مهد کودک مربوط به بهزیستی هست یا اموزش و پرورش؟؟
            ممنون میشم پاسخ بدید

    2. سلام من لیسانس روانشناسی کوکان دارم .میتونم مجوز برای تاسیس مهد بگیرم؟

      1. سلام من لیسانس روانشناسی دارم و ۲۴ سال سن دارم هیچ سابقه ایی ندارم لطف بفرمایید چه دوره ایی با بگذرونم و آیا با این مدرک میتونم مهدکودک بزنم؟؟؟

        1. سلام. با همان مدرک روانشناسی میتوانید برای زدن مهدکودک اقدام کنید

          1. سلام با مدرک کارشناسی روانشناسی از دانشگاه غیر انتفاعی علوم و حدیث می توان برای زدن مهد کودک اقدام کرد

          2. سلام وقت بخیر
            از اموزش پرورش محل سکونت خود پیگیری کنید.

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

پنجشنبه

1403/1/9

جمعه

1403/1/10

شنبه

1403/1/11

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید