شرایط امکان تعجیل و تمدید خدمت سربازی

شرایط امکان تعجیل و تمدید خدمت سربازی

خدمت سربازی از جمله وظایف اجباری پسران بالای 18 سال است که با رسیدن به سن قانونی می بایست خود را برای اعزام به خدمت معرفی نمایند. در این میان برخی از مشمولان با توجه به شرایط خود به دنبال درخواست تعجیل یا تمدید سربازی می باشند.

در مقابل گروه دیگری از مشمولان شرایط اعزام به خدمت سربازی را ندارند و به دنبال کسب اطلاع از قوانین تمدید تاریخ اعزام به خدمت سربازی هستند.

تعجیل خدمت سربازی و تمدید اعزام خدمت سربازی از جمله تسهیلاتی است که سازمان نظام وظیفه برای مشمولان دارای شرایط در نظر گرفته تا بتوانند خدمت سربازی خود را زودتر یا دیر تر از موعد مقرر شروع نمایند.

شرایط و قوانین برای تعویق انداختن خدمت سربازی یا تعجیل در خدمت از جمله موارد مهمی است که مشمولان قبل از هر اقدامی می بایست اطلاعات کافی در مورد آن به دست بیاورند.

مشاوران مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه با توجه به اهمیت طلاع از شرایط، نحوه درخواست و مدارک لازم برای تعجیل و تاخیر خدمت سربازی، در این مقاله اطلاعات جامع و کاملی به مشمولان ارائه می دهند.

مشمولان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر از جزئیات تعجیل در اعزام به خدمت و درخواست تمدید خدمت سربازی مقاله زیر را مطالعه نمایند.

تعجیل در اعزام خدمت سربازی

تاریخ اعزام به خدمت سربازی از سوی سازمان نظام وظیفه برای هر یک از مشمولان مشخص شده و آنها ملزم هستند تا در این زمان خود را معرفی نمایند و مشغول به خدمت شوند.

ممکن است برخی از مشمولان در شرایطی قرار بگیرند که نیازمند تعجیل در خدمت سربازی شده و می خواهند زودتر از زمان تعیین شده خدمت سربازی خود را شروع کنند.

🟩 تعجیل اعزام خدمت سربازی معمولا برای آن دسته از مشمولانی است که به سن قانونی اعزام به خدمت سربازی نرسیده اند اما به دلایل اقتصادی و یا شروع کار و دلایل بسیار دیگر خواهان تعجیل در خدمت سربازی خود هستند.

این گروه از مشمولان که درخواست تعجیل خدمت سربازی را دارند می توانند مدارک لازم جهت تعجیل در خدمت سربازی را ارائه داده و پس از پیگیری های سازمان نظام وظیفه با در خواست تعجیل خدمت آنها موافقت شود.

تعجیل در اعزام به خدمت سربازی تابع شرایط و قوانین وضع شده از سوی سازمان نظام وظیفه می باشد که لازم است تا مشمولان از آنها مطلع گردند.

 امکان تعجیل و تمدید خدمت سربازی

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

شرایط درخواست تعجیل خدمت سربازی

تعجیل خدمت سربازی همانند دیگر درخواست های مشمولان از جمله درخواست أنواع معافیت ها و درخواست تمدید خدمت سربازی از قوانین خاصی پیروی می کند که مشمولان می بایست با درنظرگرفتن آنها، درخواست تعجیل خدمت شان را به ثبت برسانند.

با ما در مطالعه ادامه مقاله همراه باشید و از شرایط تعجیل خدمت سربازی مطلع گردید.

🟡 زمان درخواست تعجیل اعزام به خدمت سربازی تقریبا باید 40 روز قبل از تاریخ اعزام به خدمت باشد.

🟡 مشمولان برای ثبت درخواست تعجیل خدمت نباید در پرونده سربازی خود دارای غیبت باشند.

🟡 تعجیل در اعزام به خدمت تنها یکبار قابل درخواست است و مشمولان بیش از آن مجاز به درخواست تعجیل غیبت نمی باشند.

🟡 آن دسته از مشمولانی می توانند تقاضای تعجیل در خدمت سربازی را داشته باشند که به سن قانونی اعزام به خدمت نزدیک شده باشند.

تمدید اعزام خدمت سربازی

تمامی مشمولانی که به سن قانونی اعزام به خدمت سربازی رسیده اند، شرایط خدمت سربازی را در تاریخ تعیین شده ندارند، از این رو به دنبال راهی هستند تا تاریخ خدمت سربازی خود را به تعویق بیندازند.

چنانچه مشمولان نتوانند در زمان مقرر خود را معرفی نمایند غیبت سربازی برای آنها ثبت خواهد شد. بنابر این مشمولان می توانند برای عدم ثبت غیبت سربازی از درخواست تمدید اعزام خدمت سربازی که یکی از امتیاز های سازمان نظام وظیفه به مشمولان می باشد استفاده کنند.

در اینجا لازم است ذکر کنیم که تمدید تاریخ اعزام خدمت سربازی تابع شرایط و قوانین وضع شده از سوی سازمان نظام وظیفه می باشد و تمامی مشمولان نمی توانند از تعویق خدمت سربازی استفاده نمایند.

اگر نیاز به اطلاعاتی در مورد توجیه کردن غیب خود هستید پیشنهاد می کنیم حتما مقاله توجیه غیبت سربازی را بخوانید.

تمدید خدمت سربازی چه شرایطی دارد؟

با توجه به اینکه زمان اعزام به خدمت سربازی برای مشمولان تعیین گردیده است و مشمولان با ورود به سن 18 سالگی ملزم به اعزام به خدمت و سپری نمودن مدت خدمت سربازی هستند، عدم حضور مشمول منجر به ثبت غیبت برای او خواهد شد.

آن دسته از مشمولان خدمت سربازی که نمی توانند در زمان مشخص حضور خود را به سازمان نظام وظیفه اعلام نمایند می توانند از شرایط تمید اعزام خدمت سربازی مطلع گردند و در خواست خود را در صورت دارا بودن شرایط ثبت نمایند.

تعویق انداختن خدمت سربازی شامل شرایط زیر می باشد، برای مطلع شدن از آنها ادامه مطلب را مطالعه نمایید.

نداشتن غیبت سربازی یکی از اصلی ترین شرایط به تعویق انداختن خدمت سربازی است.

چنانچه خانواده ای دو فرزند پسر داشته باشد و هر دو آنها در سن اعزام به خدمت سربازی باشند، یکی از آنها می تواند در خواست تمدید خدمت سربازی خود را ثبت نماید.

مشمولانی که بیماری خاصی دارند و به دنبال دریافت معافیت سربازی می باشند، برای جلوگیری از غیبت می توانند درخواست تمدید خدمت سربازی داشته باشند.

در صورت فوت همسر یا بستگان نزدیک مشمولان آنها می توانند خدمت سربازی خود را به تعویق بیندازند.

آن دسته از مشمولانی بر اثر بلایای طبیعی آسیب جسمی دیده اند یا به منزل آنها خسارت وارد شده است، از شرایط تمدید خدمت سربازی بهره مند خواهند شد.

با توجه به اینکه اعلام نتایج کنکور سراسری و انتخاب رشته در ماه های دی، مرداد و شهریور می باشد مشمولانی که مجاز به انتخاب رشته در کنکور شده اند، می توانند تا ازمان اعلام نتایج از تمدید اعزام خدمت سربازی استفاده نمایند.

سفر های زیارتی از جمله حج یکی از موقعیت هایی است که مشمولان می توانند با ارائه مدارک معتبر موفق به تعویق انداختن خدمت سربازی شوند.

مشمولان برای ثبت أنواع معافیت های خود مجاز هستند تا از تمدید مهلت خدمت سربازی استفاده نمایند. مانند معافیت معلولیت یکی از اعضا خانواده.

اگر جشن عروسی مشمولان به تاریخ اعزام آنها نزدیک باشد می توانند به دنبال در یافت تمدید خدمت سربازی خود باشند.

تمامی مشمولانی که تنها فرزند پسر بالای 18 سال خانواده می باشند و پدر آنها در زندان باشد، تعویق خدمت سربازی برای آنها قابل اجرا است.

مشمولانی که قصد ادامه تحصیل در مقاطع ارشد و دکترا دارند، اگر تاریخ اعزام آنها با کنکور یکی باشد قادر هستند تا از تمدید اعزام خدمت سربازی استفاده نمایند.

روش های ثبت درخواست تعجیل و تمدید خدمت سربازی

 

روش های ثبت درخواست تعجیل و تمدید خدمت سربازی

در خواست تمدید و تعجیل خدمت سربازی اصولا به دو صورت حضوری از طریق مراجعه به دفاتر پلیس + 10 و همینطور به صورت اینترنتی قابل اجرا می باشد.

ثبت در خواست تمدید و تعجیل خدمت سربازی به روش حضوری

 افراد متقاضی می توانند قبل از شروع سن اعزام به خدمت سربازی به دفاتر پلیس + 10 مراجعه نموده، فرم تعجیل در خدمت را تکمیل و در خواست خودشان را ثبت نمایند.

مشمولان می توانند با ارائه مدارک معتبر خود به روش حضوری تمدید و تعجیل در خدمت سربازی خود را به روش حضوری به ثبت برسانند.

ثبت درخواست تمدید و تعجیل خدمت غیر حضوری

ثبت غیر حضوری تمدید و تعجیل خدمت به این صورت است که مشمولان با وارد نمودن اطلاعات شخصی صحیح در سایت سازمان نظام وظیفه می توانند درخواست خود را ثبت نمایند.

ثبت در خواست تمدید و تعجیل خدمت سربازی به روش غیر حضوری شامل مراحل خاص خود می باشد که در ادامه آنها را بیان می کنیم.

مرورگر خود را باز نموده و سایت سازمان نظام وظیفه را در آن جستجو نمایید.

با انتخاب سایت مورد نظر( نظام وظیفه ) و ورود به آن، گزینه خدمات الکترونیک نظام وظیفه را انتخاب نمایید.

پنجره ای روبروی شما باز خواهد شد که اطلاعات شخصی خود، کد ملی و کد سخا را می بایست در آن وارد نمایید.

پس از آن با درج کد امنیتی به صحفه شخصی خود منتقل داده می شوید.

در منوی سمت راست این صحفه با گزینه های گوناگونی مواجه می شوید که یکی از آنها تمدید و تعجیل نام دارد، با انتخاب آن شما به فرم درخواست تمدید و تعجیل خدمت سربازی دسترسی پیدا خواهید کرد.

مدارک مورد نیاز ثبت تمدید و تعجیل خدمت سربازی

مدارک مورد نیاز ثبت تمدید و تعجیل خدمت سربازی

مشمولان خدمت سربازی با توجه به نوع در خواست خود تمدید یا تعجیل در خدمت سربازی دارای شرایط متفاوتی هستند. از اینرو مدراک کلی که آنها برای ثبت در خواست تمدید یا تعجیل خدمت سربازی خود ارائه می دهند با توجه به شرایط خود متفاوت می باشد.

مشمولان خدمت سربازی با در دست داشتن مدارک زیر می توانند نسبت به در خواست تمدید یا تعجیل خدمت سربازی خود اقدام نمایند.

🟠 یکی از مدارک مهم داشتن مدارک شناسایی می باشد

🟠 فرم تکمیل شده تعجیل و تمدید خدمت سربازی مشمولان

🟠 ارائه گواهی پزشکی برای تمدید خدمت مشمولان که نشان دهد آنها در معافیت موقت پزشکی به سر می برند.

🟠 نامه قضایی از دادگاه مبنی بر زندانی بودن پدر مشمول

🟠 کارنامه اولیه سازمان سنجش که نشان دهد مشمول در کنکور سراسری شرکت نموده و منتظر اعلام نتایج نهایی می باشد.

🟠 پرینت کارت ورود به جلسه کنکور ارشد یا دکترا مشمول می تواند با استفاده از آن تعویق خدمت سربازی را دریافت نماید.

سخنی از مشاوران آویژه

⭐ تمدید تاریخ اعزام خدمت سربازی یکی از اصولی ترین روش هایی است که سازمان نظام وظیفه برای عدم غیبت مشمولان پیش روی آنها قرار داده است.

⭐ چنانچه مشمولان بخواهند تاریخ اعزام خدمت خود را تمدید نمایند می توانند از شرایط آن مطلع شده و اقدامات لازم را برای ثبت درخواست خود انجام دهند.

⭐ در مقابل مشمولانی با بررسی شرایط زندگی خود تصمیم می گیرند تا زودتر از موعد مقرر به سربازی بروند، این گروه از مشمولان نیز لازم است تا به اطلاعات دقیقی از شرایط تعجیل خدمت سربازی دست پیدا کنند.

⭐این مقاله به مشمولان خدمت سربازی کمک می کند تا آگاهی های لازم را در مورد تمدید و تعجیل خدمت سربازی به دست بیاورند.

سوالات متداول

فرد چندبار می تواند درخواست تعجیل برای خدمت سربازی را بدهد؟

هر فرد مشمول می تواند فقط یک بار درخواست تعجیل برای اعزام به خدمت سربازی را بدهد.

آیا مشمولین دیپلم و زیر دیپلم نیز می توانند درخواست تعجیل یا تمدید خدمت بدهند؟

بله، برای درخواست تعجیل محدودیتی در خصوص مدرک تحصیلی افراد وجود ندارد.

درخواست تعجیل یا تمدید چگونه انجام می شود؟

باید به پلیس +10 مراجعه کنید تا درخواست تعجیل تان داده شود.


لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

شرایط امکان تعجیل و تمدید خدمت سربازی

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید
کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای عضویت در کانال آخرین اخبار نظام وظیفه و اطلاع از اخبار معافیت، امریه، کسری خدمت، خروج از کشور و ... کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

پنجشنبه

1403/1/9

جمعه

1403/1/10

شنبه

1403/1/11

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید