راهنمای دریافت امریه دانشگاه ها

امریه دانشگاه ها چه شرایطی دارند؟

طرح خدمت سربازی در دانشگاه ها چه شرایطی دارد؟

امریه دانشگاه ها و سایر ارگان های دولتی از مسائل به روزی است که این سال های بسیار به آن پرداخته شده است. شاید بسیاری از شما عزیزان مطالب زیادی درباره ی امریه دانشگاه ها نشنیده باشید. زیرا گرفتن امریه و سازمان های امریه بگیر چند سالی است که توسط سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا مورد ارزیابی قرار گرفته و قوانین خاصی برای آن طراحی و تصویب شده است. امریه دانشگاه ها و موسسات عالی بهترین فرصت برای دانشجویان محسوب می شود.

یکی از این سازمان ها یا ارگان های امریه گیر ،دانشگاه هاهستند . دانشگاه ها برای پذیرش مشمولین نظام وظیفه به عنوانامریهدارایشرایطوضوابطخاصی هستند . برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاورین ما تماس حاصل فرمایید . مشاوران متخصص آویژه می توانند شما را در این زمینه راهنمایی کنند .

شاید هنوز این مسئله ی امریه خدمت سربازیبرای برخی علامت سوال بزرگی باشد. زیرا از طرفی یکی از تسهیلات جدیدی است که به قوانین اضافه شده است . هم چنین از طرف دیگر مطالب در مورد این مسائل خدمت سربازی بسیار کم بوده و اطلاعات کمی در دسترس مشمولین و متقاضیان نظام وظیفه عمومی خدمت سربازی قرار گرفته است. به همین منظور ما تصمیم داریم در مورد مسائل نظام وظیفه به ویژه امریه های سربازی در سازمان های مختلف و شرایط آن ها مطالب مفیدی را در اختیار خوانندگان و داوطلبان عزیز قرار دهیم.

خدمات زیادی از سوی سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا برای مشمولان عزیز در نظر گرفته شده است. اگرچه در سال های اخیر با برخی از این مزایا بسیار سختگیرانه تر عمل شده است. اما هنوز هم مشمولین این فرصت را خواهند داشت تا بتوانند به بهترین نحو از این شرایط بهره مند شوند. این شرایط را در اینجا مرور خواهید کرد.

مزایا و شرایط مورد استفاده مشمولین در زمینه های مختلف خدمت وظیفه عمومی

  1. انواع معافیت های دائمی خدمت سربازی وظبفه
  2. انواع امریه های خدمت سربازی در ارگان های دولتی و غیر دولتی
  3. انواع معافیت های خدمات رزمی سربازی
  4. انواع متنوع کسری های سربازی نظام وظیفه
  5. انواع معافیت نظام وظیفه سربازی موقت
  6. و سایر تسهیلات دیگر

این مزایا به مشمولین کمک میکند تا شرایط سخت سربازی را نگذرانند. زیرا همه ی جوانان از کابوس خدمت سربازی وحشت داشته و سعی دارند شرایطی را فراهم کنند تا بتوانند این دوره را به سرعت پشت سر بگذرانند. مرکز مشاوره تلفنی نظام وظیفه در تمام بخش های مختلف خدمت سربازی مشمولان و متقاضیان را راهنمایی می کند.


بیشتر بخوانید: مشاوره امریه سربازی و چگونگی دریافت امریه نظام وظیفه


شرایط امریه دانشگاه ها چگونه است؟

لیست سازمان ها و ارگانهای امریه گیر خدمت سربازی

در لیست زیر به برخی از سازمان های امریه گیر اشاره شده است. برای آگاهی بیشتر در مورد هر سازمان بر روی لینک مربوطه در جدول لطفا کلیک کنید.

سازمان ها یا وزارتخانه امریه گیرسازمان ها یا وزارتخانه امریه گیر
امریه وزارت نیروامریه سرباز معلم
امریه نیروهای مسلحامریه وزارت نیرو
امریه سازمان انرژی اتمیامریه بنیاد شهید و امور ایثارگران
امریه وزارت دفاعامریه وزارت بهداشت
امریه شرکت های دانش بنیانامریه وزارت صنعت، معدن، تجارت
امریه وزارت نفت و شرکت گازامریه جهاد کشاورزی
امریه وزارت راه و شهرسازیامریه سازمان ملی استاندارد
امریه قوه قضاییهامریه اداره اوقاف
امریه بنیاد مسکن انقلاب اسلامیامریه وزارت علوم و تحقیقات
امریه سربازی اداره برقاامریه سازمان بهزیستی
امریه کمیته امداد امام خمینیامریه وزارت اقتصاد و دارایی
امریه وزارت ورزش و جوانانامریه استانداری ها
امریه نهاد ریاست جمهوریامریه سربازی شهرداری ها

طرح سربازی در دانشگاهها و موسسات آموزش عالی چگونه است؟

شرایط امریه دانشگاه ها شرایط آسانی نخواهد بود. زیرا دانشگاه ها و موسسات عالی از بهترین سازمان های دولتی به حساب می آیند. آیا همه مشمولان می توانند از شرایط امریه دانشگاه ها استفاده کنند؟ باید به این نکته توجه داشته باشید که سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا برای این اهداف قوانین مشخصی تعیین کرده است. به همین منظور مشمولین باید از این شرایط مطلع باشند. اما باید در نظر داشته باشید که شرایط ارگان ها و ادارات دولتی مختلف کمی با هم متفاوت خواهد بود. زیرا هر سازمانی نیازمند نیروهای مختص خود بوده که نیاز است آن ها تخصص و مهارت ویژه ای داشته باشند.

برعکس این قضیه نیز وجود دارد که برخی سازمان های دیگر هنگام پذیرش مشمولان شرایط اختصاصی خاصی را معرفی نخواهند کرد. اما در مورد دانشگاه ها باید در نظر داشته باشید که این سازمان ها و موسسات نیازمند نیروهای متخصص در رشته های مشخصی هستند. بنابراین افرادی که قصد دارند برای گرفتن امریه دانشگاه ها اقدام کنند. حتما از شرایط این موسسات اطلاع پیدا کرده و اطلاعات لازم در این زمینه ها را بدست آورند. پس از آن می توانند برای هر یک از موسسات اعلام شده برای گرفتن امریه سربازی اقدام کنند. در ادامه به برخی از این شرایط ویژه اشاره خواهیم کرد.

مراحل و شرایط امریه سربازی دانشگاه

مشمولین خدمت نظام وظیفه برای داشتنشرایط پذیرش امریه در دانشگاه ها، به دلیل اینکه تعداد متقاضیان برای گذراندن امریه سربازی در دانشگاه ها در سال جاری بسیار زیاد است و با در نظر گرفتن اینکه تعداد متقاضیان بیشتر از سهمیه است ،وزارت علومبه ناچار، سهمیه ای هر ساله از ستاد کل نیروهای مسلح برای اعضای هیئت علمی سرباز در نظر دارد . به همین دلیل وزارت علوم از بین مشمولان امریه سربازی در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، واجدین شرایط را بر اساساولویت هاانتخاب می کند.

تقاضا کنندگان درخواست امریه نظام وظیفه در دانشگاه ها در ابتدا به دانشگاه ، موسسه آموزش عالی و یا مرکز پژوهشی مراجعه می کنند . در صورت واجد شرایط بودن فرد تقاضا کننده دانشگاه درخواست را بهوزارت علومارسال می کند .

شرایط عمومی امریه بگیران در دانشگاه ها

  1. فرزندان جانبازان، شهدا، ایثارگران و خانواده های آن ها
  2. مشمولین متاهل و دارای همسر
  3. مشمولین دارای فرزند دختر و پسر
  4. مشمولین تحت ارگان های حمایتی
  5. مشمولین دارای معافیت خدمات رزمی

توجه : تمامی فارغ التحصیلان تا یک سال از تاریخ فارغ التحصیلی می توانند با استفاده از قانون نحوه تأمین هیئت علمی ، جذب دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و تحقیقاتی کشور شوند مشروط بر اینکه دارای برگ اعزام بدون مهر غیبت باشند .

لیست امریه دانشگاه ها

لیست امریه دانشگاه ها و سایر سازمان ها هر ساله از سوی سازمان نظام وظیفه عمومی مشخص و به مشمولین اعلام می گردد. زیرا این سال ها موسسات زیادی به این لیست اضافه شده و هم چنان این فهرست روند افزایشی را طی می کند. ما در اینجا برخی از این سازمان ها را به شما معرفی خواهیم کرد که در سال های گذشته از دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته های مختلف دعوت به عمل آورده و آن ها را به عنوان سرباز وظیفه به امریه دعوت کرده اند.

  1. دانشگاه شریف

  2. دانشگاه امیرکبیر

  3. دانشگاه علوم پزشکی ایران

  4. دانشگاه شهید بهشتی

  5. دانشگاه آزاد اسلامی

  6. امریه دانشگاه تهران

نظام وظیفه

شرایط امریه سربازی دانشگاه آزاد

متقاضیان درخواستامریه در دانشگاه آزادمی توانند به عنوان هیئت علمی در انجادوران خدمتخود را بگذرانند . افرادی هستند که در دانشگاه آزاد دوران خدمت سربازی خود را به عنوان امریه در دانشگاه آزاد گذرانده اند . اینگونه افراد بعد از تمام شدن دوران خدمت سربازی همانند سایردانشگاه های دولتیوغیردولتیبرای مصاحبه یعلمیو گزارشعلمیوعمومیدعوت خواهند شد .

امریه در دانشگاه صنعتی شریف

قابل توجه مشمولانی که قصد گرفتن امریه سربازی در دانشگاه ها را دارنددانشگاه صنعتی شریفبرای تخصیص سهمیه امریه به تعدادیفارغ‌التحصیل نخبهاقدام کرده است . دانشگاه صنعتی شریف در نظر دارد با کمک و همکاری ستاد فرماندهی کل قوا برای رفع نیاز‌های تخصصی خود در بخش های مختلف نظیرآزمایشگاه‌ها،کارگاه‌ها،سایت‌های کامپیوتریوخدمات فناوری دانش‌بنیانهمچنین انجام پروژه‌های پژوهشی تعدادی ازفارغ‌التحصیلان نخبهرا جهتاعزامبه صورتامریه خدمت سربازیپس از طی دوره آموزشی جذب کند.

مراحل گرفتن امریه در دانشگاه شریف

مطابق اطلاعیه تخصیص سهمیهامریه دانشگاه شریف، مشمولان در خواست کنندهامریه سربازی در دانشگاه صنعتی شریفباید جهت تکمیل فرم و دادن مدارک به واحد‌های اشاره شده توسط دانشگاه صنعتی شریف مراجعه کنند .

مرحله نهایی براساسمصاحبه حضوری، بررسیسوابقتحصیلیووضعیتتاهلو پس از احرازصلاحیتعمومیداوطلبان صورت می‌گیرد . امریه سربازی افراد پذیرفته شده پس از تصویب ستادفرماندهیکلقواصادر می‌شود .

توجه : در خواست کنندگان امریه سربازی نظام وظیفه در دانشگاه شریف نمی‌توانند متقاضی استفاده از کسر خدمت سربازی یا ترخیص در ضمن خدمت باشند .

 

اولویت های پذیرش برای امریه دانشگاه ها

اولویت پذیرش افراد برای امریه در دانشگاه ها به این صورت است که :فارغ التحصیلان دکتری،بورسیه های داخل و خارج،نخبگانواستعدادهای درخشانشانس بیشتری در اولویت بندیامریه دانشگاه هاقرار دارند . همچنین افرادی که متقاضی امریه سربازی در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی محروم هستند نیز بیشتر مورد توجه قرار می گیرند.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

چگونه امریه دانشگاه ها را دریافت کنیم؟

مدارک امریه دانشگاه ها

مدارک امریه دانشگاه ها از فرم اطلاعات شخصی گرفته تا سایر مدارک مورد نیاز دیگر باید توسط مشمولین به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی تحویل داده شود. زیرا بررسی نظام وظیفه ی عمومی پس از تحویل مدارک و ثبت درخواست شما صورت می پذیرد. در نظر داشته باشید که مدارک یاد شده در این مقاله باید کامل و بدون نقص به دفاتر پلیس + 10 ارائه شود.

مدارک امریه دانشگاه ها

  • اصل مدرک کارشناسی ارشد و دکترای
  • کپی مدارک تحصیلی به طور کامل
  • شناسنامه و کپی شناسنامه ی مشمولان
  • کارت ملی و کپی کارت ملی مشمولان
  • عکس پرسنلی
  • تکمیل فرم مشخصات اولیه مشمول
  • برگه ی درخواست امریه سربازی
  • و مدارک دیگر

مدت زمان امریه دانشگاه ها

مدت زمان امریه دانشگاه ها مانند سایر موسسات دیگر قوانین مشخصی دارد و می تواند از 21 تا 24 ماه باشد. مشمولین باید چند ماه قبل از اعزام به خدمت، مراحل اقدام خود را شروع کرده تا سریع تر به نتیجه برسند. هر ارگان و موسسه ای که مشمولین را برای امریه سربازی پذیرش خواهد کرد دارای شرایط ویژه ای است که ما در اینجا با شرایط پذیرش هیئت علمی دانشگاه های آزاد برای مشمولین سربازی آشنا خواهیم شد.

حقوق سرباز امریه دانشگاه ها

حقوق سرباز امریه دانشگاه ها و مزایای در نظر گرفته شده برای این افراد می تواند بخشی از سوالاتی باشد که در ذهن بسیاری از متقاضیان هست. زیرا این روزها بحث اقتصادی و مالی در همه ی بخش ها بسیار مهم جلوه می کند. اما باید به این نکته توجه داشته باشید که حقوق سربازان امریه بگیر در همه موسسات و سازمان ها با سربازان دیگر تفاوتی ندارد. شاید در بعضی موارد این مقدار کمی بیشتر باشد. اما تفاوت آن ها بسیار اندک خواهد بود.

اما ما به مشمولین این نوید را خواهیم داد که گرفتن امریه خدمت سربازی می تواند مزایای بسیاری را برای داوطلبان به ارمغان آورد. زیرا مشمولین تحصیل کرده پس از سال ها تلاش و درس خواندن نمی خواهند دوسال از وقت و زندگی خود را در پادگان ها مشغول به خدمت سربازی باشند. امریه سربازی به مشمولین کمک می کند تا از مزایای زیر بهره مند شوند.

  1. مشمولین به جای خدمت در پادگان های نظامی و انجام خدمات رزمی، در سازمان های دولتی مشغول به کار خواهند شد.
  2. داوطلبان امریه سربازی می توانند با لباس اداری و بدون پوشیدن فرم سربازی به محل کار خود رفته و مانند سایر کارمندان جلوه کنند.
  3. مشمولین امریه خدمت سربازی در ساعات اداری می توانند مانند سایر همکاران دیگر مشغول به کار بوده و پس از اتمام ساعات اداری به خانه بازگردند.
  4. طول مدت امریه سربازی برای مشمولان به عنوان سابقه کار محسوب شده و برای آینده ی شغلی آنها نقطه قوت به حساب می آید.
  5. این فرصت برای مشمولین این امکان را فراهم می کند که شانس بیشتری برای استخدام در این سازمان های مربوطه داشته باشند.
  6. و بسیاری از مزایای دیگر.

امریه دانشگاه ها به کدام مشمولین تعلق می گیرد؟

سوالات متداول

1. مشمولین باید چند ماه قبل از اعزام به خدمت برای امریه سربازی اقدام کنند؟

داوطلبان 3 ماه قبل از اعزام باید برای گرفتن امریه خدمت اقدام و مراحل لازم را طی کنند.

2. آیا مشمولین امریه بگیر دوره ی آموزشی را نخواهند گذراند؟

دوره ی آموزشی مانند سایر سربازان برقرار بوده و قبل از شروع به کار باید آن را انجام دهند.

3. برای گرفتن امریه سربازی درخواست باید به چه صورت ثبت شود؟

درخواست گرفتن امریه سربازی باید به صورت الکترونیکی ثبت گردد.

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره آویژه

هدف مرکز مشاوره آویژه از ارائه اطلاعات لازم در زمینه مشکلات خدمت سربازی و افزایش آگاهی شماست تا با توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستامرکز مشاوره آویژهخدمات متنوعی را در زمینهمشاوره امریه خدمت سربازیبه شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.
لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

راهنمای دریافت امریه دانشگاه ها

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید
کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای عضویت در کانال آخرین اخبار نظام وظیفه و اطلاع از اخبار معافیت، امریه، کسری خدمت، خروج از کشور و ... کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

جمعه

1402/12/25

شنبه

1402/12/26

یکشنبه

1402/12/27

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید