انتقالی دانشگاه علمی کاربردی در سال 1400

انتقالی دانشگاه علمی کاربردی در سال 1400

دانشگاه علمی کاربردی به دلیل نداشتن آزمون ورودی و تنوع زیادی که در رشته هایش دارد، توجه افراد زیادی را به خود جلب کرده است. افرادی که در دانشگاه های علمی کاربردی ثبت نام می کنند، بدون توجه به مدرک تحصیلی خود می توانند رشته دلخواهشان را انتخاب و وارد دانشگاه شوند.

انتخاب دانشجویان در این دانشگاه بر اساس سوابق تحصیلی آن ها است. افرادی که در دانشگاه علمی کاربردی ثبت نام می کنند، معمولا مکان دانشگاه را در موقعیتی انتخاب می کنند که به محل زندگیشان نزدیک تر باشد اما با این حال ممکن است در طول تحصیل خود بنا به دلایل مختلف بخواهند مکان تحصیل خود را تغییر دهد. در این شرایط دانشجو می تواند از شرایط انتقالی یا مهمان شدن استفاده کنند.

دریافت انتقالی یا مهمان شدن در دانشگاه علمی کاربردی، نیازمند داشتن شرایط خاصی است. در غیر این صورت این درخواست از طرف دانشگاه مورد قبول واقع نخواهد شد.

هر دانشجو قبل از ثبت درخواست نقل و انتقال، باید از شرایط لازم مطلع باشد. همچنین دانشگاه مقصد باید ظرفیت کافی و رشته مطابق با رشته دانشجو در مقطع دانشجو را داشته باشد.

شرایط انتقالی دانشگاه علمی کاربردی

چه شرایطی برای نقل و انتقال و مهمان شدن در دانشگاه علمی کاربردی وجود دارد؟

پونزسامانه ای برای نقل و انتقالات دانشجویان علمی کاربردی در نظر گرفته شده است، هر دانشجویی که تنها یکی از شرایط زیر را داشته باشد، می تواند درخواست خود را در سامانه ثبت کند، این شرایط عبارتند از:

تیک دانشجوی زنی که بعد از قبول شدن در دانشگاه علمی کاربردی، ازدواج می کند، می تواند بر اساس شهری که همسر او در آن زندگی می کند یا مرکز آموزشی که در نزدیکی محل زندگی شان قرار دارد، درخواست خود را برای مهمان شدن یا انتقالی گرفتن در این سامانه ثبت کند.

تیک اگر دانشجوی خانم متاهل باشد و پس از قبول شدن در دانشگاه محل زندگی و کار همسر او تغییر کند، از شرایط لازم برخوردار است و می تواند درخواست مهمانی یا انتقال خود را به نزدیک ترین مرکز محل سکونت خود اعلام کند.

تیک اگر دانشجوی دختری، پس از قبول شدن در یکی از رشته های دانشگاه علمی کاربردی، محل زندگی خود را تغییر دهد، می تواند درخواست خود را بر این اساس به نزدیک ترین مرکز علمی کاربردی به محل سکونت خود اعلام کند.

تیک دانشجویان زن متاهلی که پس از قبولی طلاق گرفته اند نیز دارای شرایط دریافت انتقالی و یا مهمان شدن در نزدیک ترین مرکز به محل سکونت خود پس از متارکه هستند.

تیک دانشجویان مردی که پس از قبول شدن متارکه می کنند، تنها در صورتی که حضانت فرزند خود را بر عهده داشته باشند، می توانند نسبت به انتقالی یا مهمان شدن اقدام نمایند.

تیک اگر دانشجویی دارای سهمیه شاهد و ایثارگر باشد، می تواند از امتیازات ویژه ای که دانشگاه علمی کاربردی برای او در نظر گرفته شده، استفاده کند. این افرادانتقالی دانشگاه می توانند انتقالی یا مهمانی را در نزدیک ترین مرکز به محل زندگی خود دریافت کنند. این پروسه برای هر دانشجو تنها یک بار قابل انجام است.

تیک دانشجوی دانشگاه علمی کاربردی که دارای بیماری صعب العلاج باشد، دارای شرایط دریافت نقل و انتقال یا مهمان شدن است. اما این بیماری باید توسط پزشک معتمد دانشگاه تایید شود.

تیک اگر دانشجویی دارای معلولیت حرکتی باشد، دارای شرایط نقل و انتقال بوده و می تواند از همان شروع ترم اول تحصیلی درخواست خود را به دانشگاه اعلام کند.

تیک دانشجویانی که سرپرست خانواده خود هستند، دارای شرایط نقل و انتقال و مهمانی بود و می توانند درخواست خود را از طریق سامانه مربوطه ثبت نمایند.

تیک اگر فرد مجردی پس از ثبت نام و قبول شدن در دانشگاه علمی کاربردی پدر یا مادر خود را از دست بدهد می تواند از شرایط نقل و انتقال و مهمانی استفاده کند.

تیک اگر دانشجوی دانشگاه علمی کاربردی متاهل باشد و پس از ورود به دانشگاه همسر یا فرزند خود را از دست بدهد، می تواند نسبت به مهمان شدن یا نقل و انتقال اقدام نماید.

تیک اگر خانواده ای چند دانشجو داشته باشد که همه آنها در دانشگاه علمی کاربردی مشغول به تحصیل باشند، می توانند در مرکزی که نزدیک به محل سکونت قیم آن ها است، مهمان شوند.

تیک دانشجویان ورزشکاری که عضو تیم ملی هستند، می توانند درخواست مهمان شدن یا نقل و انتقال خود را ثبت نمایند.

تیک اگر دانشجویی، فرزند اعضای هیئت علمی دانشگاه باشد، می تواند از شرایط انتقال و مهمان شدن استفاده کند.

تیک اگر دانشجویی بنا بر دلایلی بعد از گذشت یک ترم از تحصیل فاصله بگیرد. (به عنوان مثال مرخصی تحصیلی دریافت نماید) می تواند برای ادامه تحصیل خود پس از این دوره، بر اساس شرایط، درخواست مهمانی یا انتقال خود را به دانشگاه اعلام نماید.

راهنمای ثبت نام نقل و انتقال و مهمانی در دانشگاه علمی کاربردی

راهنمای ثبت نام نقل و انتقال و مهمانی در دانشگاه علمی کاربردی

اگر دانشجویی بخواهد درخواست خود را برای نقل و انتقال یا مهمان شدن در دانشگاه دیگری اعلام نماید، باید وارد سامانه هم آوا شود. این سامانه مخصوص دانشگاه علمی کاربردی طراحی شده است.

هر دانشجو می تواند با ورود به این سامانه و وارد کردن نام کاربری و رمز عبور مخصوص خود، وارد صفحه کاربری اش شود. در این سامانه، بخشی به نام دسترسی برای دانشجویان در نظر گرفته شده که دو گزینه درخواست انتقالی و مهمانی در آن دیده می شود.

روی یکی از این گزینه ها کلیک کرده و درخواست خود را ثبت کنید. در این قسمت باید مدارکی که درخواست شده را وارد نمایید. پس از ثبت درخواست شما، تقاضای تان توسط دانشگاه مربوطه بررسی شده و جواب نهایی به شما اعلام خواهد شد.

مدارک بر اساس شرایط و دلایلی که شما برای درخواستتان دارید، تعیین می شود. این مدارک باید به صورت کاملا واضح و با کیفیت در این سامانه ثبت شود.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

زمان ثبت درخواست انتقالی و مهمان شدن در دانشگاه علمی کاربردی 1400

دانشجویان برای ثبت درخواست انتقالی و مهمان شدن در دانشگاه علمی کاربردی می توانند در دو نوبت خرداد و آذر ماه درخواست خود را ثبت کنند.

سخن پایانی

تمام شرایطی که در بالا عنوان شد، برای ثبت نقل و انتقالات یا مهمان شدن در دانشگاه علمی کاربردی ضروری است، اما در نهایت زمانی این درخواست پذیرفته خواهد شد که ظرفیت در رشته و مقطع درخواستی شما در دانشگاه مقصد وجود داشته باشد. در غیر این صورت این درخواست پذیرفته نخواهد شد.

در صورت داشتن هرگونه سوال درباره انتقالی دانشگاه علمی کاربردی می توانید 7 روز هفته با مشاوران ما در مرکز مشاوره آویژه از 8 صبح تا 12 شب تماس بگیرید.

سوالات متدوال

شرایط مهمان شدن در دانشگاه علمی کاربردی چیست؟

دانشجوی زنی که بعد از قبول شدن در دانشگاه علمی کاربردی، ازدواج می کند، می تواند بر اساس شهری که همسر او در آن زندگی می کند یا مرکز آموزشی که در نزدیکی محل زندگی شان قرار دارد، درخواست خود را برای مهمان شدن یا انتقالی گرفتن در این سامانه ثبت کند.

دانشجویان مردی که پس از قبول شدن متارکه می کنند، تنها در صورتی که حضانت فرزند خود را بر عهده داشته باشند، می توانند نسبت به انتقالی یا مهمان شدن اقدام نمایند.

و بسیاری شرایط دیگر که می توانید با مطالعه مقاله مربوط از تمامی شرایط مهمان شدن در دانشگاه علمی کاربردی مطلع شوید.

در چه زمانی درخواست انتقالی و مهمان شدن را ثبت کنیم؟

دانشجویان برای ثبت درخواست انتقالی و مهمان شدن در دانشگاه علمی کاربردی می توانند در دو نوبت خرداد و آذر ماه درخواست خود را ثبت کنند.

چه مدارکی برای مهمان شدن در یک دانشگاه مورد نیاز است؟

مدارک مورد نیاز برای ثبت مهمانی یا انتقال دانشجویان بر حساب دلایلشان متفاوت خواهد بود، برای مطلع شدن از مدارک مورد نیاز خود می توانید از مشاوران ما در مرکز مشاوره آویژه، مشاوره بگیرید.


لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

انتقالی دانشگاه علمی کاربردی در سال 1400

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

جمعه

1403/1/10

شنبه

1403/1/11

یکشنبه

1403/1/12

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید