هدایت تحصیلی سال دیگر به پایه هشتم خواهد رسید

هدایت تحصیلی دانش آموزان

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش از رشد 20درصدی پایگاه‌های اوقات فراغت دانش آموزی در سال جاری خبرداد.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

مهدی فیض در جمع خبرنگاران در مورد نخستین جلسه هم‌اندیشی مدیران سازمان‌های دانش آموزشی کشور که به مدت سه روز در محل پلاژ فرهنگیان خزرآباد ساری در حال برگزاری است، اظهار کرد: در تابستان امسال دو گونه برنامه با عنوان اوقات فراغت برای دانش آموزان طراحی شده است و حدود ۳۵ هزار پایگاه تابستانی نیز فعال می شود.

وی با بیان اینکه تعداد این پایگاه‌ها در سال جاری نسبت به سال گذشته با رشد ۲۰ درصدی همراه بوده است، تصریح کرد: برنامه‌ها و فعالیت‌های پایگاه‌های تابستانه، جنبه‌های هنری، ورزشی و متکی بر مهارت است و مدرک مهارت آموزی نیز با هماهنگی فنی و حرفه ای دریافت تا با ایجاد توان شغلی در دانش آموزان، پس از مهارت درآمد به دست آوردند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش، خاطرنشان کرد: خانواده‌ها در این برنامه‌ها همراه دانش آموزان شرکت کنند تا سال تحصیلی با این سه ماه تابستان مکمل هم باشند و تربیت متوازنی در همه ابعاد برای یک انسان فرهیخته که نیاز یک جامعه است به دست آید.

فیض با اشاره به اینکه در مجموعه فعالیت‌های درون مدرسه ای چهار تشکل فعال وجود دارد که مهم‌ترین آن سازمان دانش آموزی است، خاطرنشان کرد: تشکل‌های بسیج دانش آموزی، اتحادیه انجمن‌های اسلامی و هلال احمر جمهوری اسلامی از دیگر تشکل‌های مهم دانش آموزی محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه تلاش می‌شود این سازمان در جایگاه اصلی خود قرار گیرد، افزود: سازمان دانش آموزی محور فعالیت‌های فوق برنامه خارج از مدرسه بوده و هر آنچه که به عنوان فعالیت برون مدرسه ای برای دانش آموزان قابل طراحی است باید برای برگزاری در سازمان دانش آموزی و تشکل‌های سه گانه دیگر نیز باشد.

رئیس سازمان دانش آموزی وزارت آموزش و پرورش، تصریح کرد: با توجه به ماهیت ساختاری سازمان که یک نهاد دولتی است، در برنامه ریزی و تصمیم گیری بسیار منعطف بوده و در صورت لزوم می تواند ساختار و مرکزی اضافه کرده و به جذب نیرو اقدام کند.

فیض، با بیان اینکه در حال حاضر سازمان دانش آموزی ۸۰۰ هزار عضو در کشور دارد، ابراز امیدواری کرد: این سازمان با جذب عضو در درون مدارس و بیرون از طریق فعالیت‌هایی خود، دانش آموزان بیشتری را زیرپوشش قرار دهد.

وی درباره وضعیت هدایت تحصیلی در سال تحصیلی جدید، گفت: هدایت تحصیلی مهم‌ترین اقدامی است که معاونت پرورشی دنبال می‌کند و تاکنون ۹۷۰ هزار نفر از دانش آموزان اطلاعات خود را وارد سامانه کردند و برخی مناطق اطلاعات آموزشی آنان تکمیل شده و فرم هدایت تحصیلی برای عرضه به دانش آموزان آماده است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش، در ادامه تصریح کرد: پیش بینی می‌شود تا ۲۰ تیرماه اطلاعات تمامی مناطق کامل می‌شود، همچنین امسال هدایت تحصیلی جنبه توصیه‌ای دارد و الزامی در آن نیست و دانش آموز بر اساس اولویت هایی که به آن‌ها اعلام می‌شود می‌تواند ثبت نام کند.

فیض با بیان اینکه محدودیت ظرفیت در برخی مناطق و در برخی از رشته‌ها به ویژه تجربی وجود دارد، افزود: هر دانش آموزی که به لحاظ علمی قوی‌تر باشد در اولویت بوده و در این راستا متناسب با تعداد ظرفیت پذیرش انجام می شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: هدایت تحصیلی که در حال حاضر انجام می‌شود کامل نیست و این فرآیند باید از مقطع دبستان آغاز شود.

وی افزود: موضوعی به نام طرح جامع هدایت تحصیلی در دست تدوین است که در آن، هدایت تحصیلی از مقطع دبستان با شناسایی استعدادهای دانش آموزان آغاز و با اجرای آن هدایت تحصیلی بر اساس یک پیشینه چندساله توصیه شده و هم نظارت علمی بیشتر قابل دفاع باشد.

فیض، با بیان اینکه هدایت تحصیلی در پایه نهم بحث ناقصی است، گفت: برای هدایت تحصیلی جدید باید سالانه دامنه هدایت تحصیلی توسعه یابد. با توجه به اینکه امسال هدایت مخصوص پایه نهم است، سال آینده برای پایه هشتم و نهم و سال پس از آن برای پایه‌های پایین‌تر انجام تا به مقطع ابتدایی برسد.

در خصوص نیاز به مشاوره تحصیلی فرزندان خود نظیر : هدایت تحصیلی ، انتخاب مدرسه و … هم اکنون می توانید از تلفن ثابت با شماره تهران 9099071985 و سایراستانها 9099071985 تماس حاصل فرمایید .

منبع خبر : ایسنا

لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

هدایت تحصیلی سال دیگر به پایه هشتم خواهد رسید

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید
در این مقاله بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

چهارشنبه

1402/12/9

پنجشنبه

1402/12/10

جمعه

1402/12/11

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید