ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری + فایل pdf رشته ها

ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری و مهلت ثبت نام + فایل pdf رشته ها

در کنار شرکت در انتخاب رشته با آزمون دانشگاه های سراسری برخی از افراد با هدف بالا بردن احتمال قبولی خود در دانشگاه های سراسری به انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی نیز می پردازند. در برخی از موارد نیز برخی از افراد اصلا در کنکور سراسری شرکت نکرده اند و یا به دلیل کسب رتبه نامناسب مجاز به انتخاب رشته نشده اند، برای این افراد تنها راه ورود به دانشگاه در همان سال، ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری است. افرادی که به دنبال انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی و پذیرش بدون کنکور دانشگاه سراسری هستند باید در زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری نسبت به خرید کارت اعتباری و ثبت نام دانشگاه سراسری بر اساس سوابق تحصیلی اقدام کنند.

نحوه ثبت نام بدون کنکور سراسری با انتخاب رشته کنکور سراسری تفاوت هایی را دارد، پس مهم است که داوطلبان پذیرش بدون کنکور دانشگاه سراسری اطلاعات کاملی از نحوه ثبت نام بدون کنکور داشته باشند تا بتوانند به درستی این مرحله را پشت سر بگذارند و بعد از اعلام نتایج نهایی انتخاب رشته دانشگاه سراسری با احساس رضایت و خوشحالی همراه شوند. به دلیل اهمیت بالای آشنایی با نحوه ثبت نام دانشگاه های سراسری بدون کنکور، مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی آویژه به مطالعه و تحقیق در رابطه با ثبت نام دانشگاه دولتی بر اساس سوابق تحصیلی و مراحل ثبت نام دانشگاه سراسری بدون کنکور پرداخته اند. اگر شما نیز به دنبال کسب اطلاعات کامل در رابطه با ثبت نام دانشگاه دولتی بدون کنکور هستید و می خواهید از نحوه ثبت نام اطلاعات مناسبی کسب کنید، مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

چنانچه نسبت به آشنایی با زمان و شرایط ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه های سراسری علاقه مند بوده و به دنبال آسان کردن ثبت نام خود هستید، با شماره گیری 9099071985 با مشاوران با تجربه و مجرب مرکز مشاوره آویژههمراه باشید.

روش های پذیرش دانشجو در دانشگاه های سراسری

همانطور که قبلا هم اشاره کردیم، شرایط جذب دانشجو در دانشگاه های سراسری در حالت کلی به دو روش متمرکز و نیمه متمرکز تقسیم می شود.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

پذیرش متمرکز

در پذیرش متمرکز رتبه و تراز هر داوطلب مورد بررسی قرار می گیرد. در این روش اسامی قبولی های دانشگاه طی دو مرحله در سال اعلام شده و بر اساس آن پذیرش صورت می گیرد. هم اکنون پذیرش اغلب دانشگاه های کشور به این روش انجام می شود.

پذیرش غیر متمرکز

رشته هایی که برای قبولی در آنها داوطلبان علاوه بر کسب حد نصاب علمی، ملزم به دارا بودن برخی از امتیازات و مسائل مانند مصاحبه، معاینه، آزمون های عملی و… باشد، به اصطلاح دارای پذیرش غیر متمرکز هستند. در این روش نتایج طی یک مرحله اعلام نمی شود و قبولی اولیه به معنای پذیرش قطعی نیست. نتایج قطعی اواخر دی و بهمن ماه هر سال اعلام شده و در نتیجه شروع سال تحصیلی برای این رشته ها، بهمن ماه می باشد.

شرکت در انتخاب رشته بدون کنکور 1402

همانطور که در بالا اشاره شد، داوطلبان کنکور که بر اساس سوابق تحصیلی می خواهند به قبولی در دانشگاه های دولتی برسند به دو دسته تقسیم می شوند. برای آشنایی بیشتر شما عزیزان با روش های استفاده از سوابق تحصیلی برای انتخاب رشته و قبولی در دانشگاه به شرح دو روش پرداخته ایم.

روش اول

افرادی که علاوه بر انتخاب رشته با آزمون، به دنبال انتخاب رشته بدون آزمون هستند.

برخی از افراد در کنکور سراسری شرکت کرده و مجاز به انتخاب رشته می شوند. اما آنها به دلیل اینکه به دنبال بالا بردن احتمال قبولی خود هستند و یا به هر دلیل دیگری می خواهند در انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی نیز شرکت کنند. این افراد نیاز به خرید کارت اعتباری برای انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی را ندارند و تنها باید در فرم انتخاب رشته خود در کنار کد رشته محل های با آزمون دانشگاه سراسری، از کد رشته محل های بدون آزمون دانشگاه سراسری مدنظر خود نیز استفاده کنند. یعنی داوطلبان به طور کلی و در مجموع 150 انتخاب دارند که می توانند برحسب مشخص بودن هدف و علاقه خود در کنار دانشگاه های با آزمون دانشگاه و رشته های بدون آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی را نیز وارد کنند.

روش دوم

افرادی که تنها به دنبال شرکت در انتخاب رشته بدون آزمون هستند یا در انتخاب رشته با آزمون مجاز نشده اند.

برخی از افراد ممکن است به دلیل کسب رتبه نامناسب و تراز پایین در هیچ کدام از دوره های دانشگاهی مجاز به انتخاب رشته نشده باشند. این داوطلبان تنها راهی که برای پذیرش در دانشگاه های سراسری دارند، انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه های سراسری است. همچنین برخی دیگر از داوطلبان نیز به طور کلی در کنکور سراسری شرکت نکرده اند و به همین دلیل مجاز به انتخاب رشته در انتخاب رشته با آزمون دانشگاه های سراسری نیستند. این دسته از افراد می توانند با ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری شانس قبولی خود را در انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی سنجیده و به قبولی در دانشگاه های سراسری دست یابند. پس مهم است که متقاضیان انتخاب رشته بدون کنکور 1402 از نحوه ثبت نام بدون کنکور سراسری اطلاع داشته و در مدت زمانی تعیین شده به انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی بپردازند.

برای آشنایی بیشتر شما عزیزان با نحوه ثبت نام بدون کنکور سراسری، در ادامه مراحل ثبت نام بدون کنکور را به صورت تصویری توضیح می دهیم. پس با ما همچنان همراه باشید. همچنین شما می توانید برای دریافت اطلاعات کامل تر در رابطه با مدارک مورد نیاز ثبت نام به مطالعه مقاله مدارک لازم برای ثبت نام بدون کنکور بپردازید.

روش های پذیرش دانشجو در دانشگاه های سراسری

چگونه در انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه های سراسری شرکت کنیم؟

همانطور که اشاره شد داوطلبانی که در کنکور سراسری شرکت نکرده اند و یا مجاز به انتخاب رشته در کنکور سراسری نشده اند، می توانند در ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری که بر اساس سوابق تحصیلی است شرکت کنند. البته در این شرایط نیز ممکن است برخی از داوطلبان که حتی واجد شرایط برای پذیرش در انتخاب رشته بدون کنکور بوده اند و می توانستند به راحتی قبولی در دانشگاه کسب کنند، غیر مجاز شوند. این رویه در صورتی رخ می دهد که داوطلبان به دلیل عدم آشنایی با نحوه ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی در دانشگاه های دولتی، مراحل انتخاب رشته را به درستی طی نکرده باشند و یا اشتباهی در فرایند ثبت نام و انتخاب رشته آنها رخ داده باشد. زیرا اطلاعات اشتباه می تواند عدم پذیرش داوطلب را به همراه داشته باشد.

پس مهم است که تمامی داوطلبان متقاضی ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری با روند و مراحل انتخاب رشته بدون کنکور آشنایی کامل داشته باشند. شما می توانید برای انجام ثبت نام به دور از اشتباه و داشتن یک انتخاب رشته اصولی مراحل تصویری زیر را به ترتیب طی کنید.

مراحل ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری 1402

برای ثبت نام در انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی نیاز است که شما مراحل زیر را طی کنید. به یاد داشته باشید که این مراحل برای آن دسته از داوطلبانی است که در کنکور سراسری شرکت نکرده و یا مجاز به انتخاب رشته نشده اند. داوطلبانی که در کنکور شرکت کرده اند و مجاز به انتخاب رشته دانشگاه های سراسری شده اند می بایست در کنار همان انتخاب های با آزمون خود، کد رشته محل های بدون آزمون را نیز وارد کنند. مراحل ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری عبارت است از:

در ابتدا سایت سازمان سنجش و آموزش کشور را سرچ کرده و وارد سایت شوید.

نحوه ثبت نام در بدون کنکور دانشگاهها

 

سپس بر روی گزینه سراسری کلیک کرده و به صفحه جدید منتقل شوید.

چگونه در انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی شرکت کنیم؟

در بین گزینه های موجود شما باید گزینه خرید سریال اعتباری که در تصویر نشان داده شده است را انتخاب کنید.

 

مراحل ثبت نام بدون کنکور

سپس بر روی نوشته نارنجی رنگ خرید سریال اعتباری کلیک کنید.

انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی

 

در صفحه جدید باز شده شما باید گزینه سریال ثبت نام و انتخاب رشته پذیرش دانشجو صرفا بر اساس سوابق تحصیلی را انتخاب کنید. به یاد داشته باشید گزینه ای را انتخاب کنید که مخصوص داوطلبان شرکت نکرده در کنکور سراسری است. سپس تایید و ادامه را بزنید.

 

ثبت نام بدون کنکور 1402

 

حالا نوبت به ثبت اطلاعات و مشخصات فردی شما می رسد. بعد از وارد کردن اطلاعات خواسته شده گزینه تایید و ادامه را بزنید.

 

ثبت نام در دانشگاه بدون کنکور

 

در صفحه جدید باز شده باید اطلاعات خود را تایید کرده و بعد از تایید اطلاعات گزینه ادامه روند پرداخت را انتخاب کنید.

چگونگی ثبت نام بدون کنکور

 

 

حال باید مشخصات کارت بانکی خود را که می خواهید با استفاده از آن هزینه ثبت نام بدون کنکور 1402 را پرداخت کنید، وارد کرده و پرداخت را بزنید. در نهایت برای شما شماره سریال انتخاب رشته بدون کنکور نماتیش داده می شود. آن را یادداشت کرده و مراحل بعد را طی کنید.

 

انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی

 

 

بعد از خرید کارت اعتباری نوبت به ثبت کد رشته محل های انتخابی می رسد. مجدد به سایت سازمان سنجش و آموزش کشور مراجعه کرده و برروی گزینه سراسری کلیک کنید. در صفحه جدید باز شده از کادر سمت راست گزینه ثبت نام را انتخاب کنید.

ثبت نام دانشگاه سراسری بدون کنکور

 

سپس گزینه سامانه پذیرش دانشجو صرفا بر اساس سوابق تحصیلی آزمون سراسری مرداد ماه سال 1402را انتخاب کنید

ثبت نام دانشگاه دولتی بدون کنکور

 

مجدد در صفحه جدید باز شده سامانه پذیرش دانشجو صرفا بر اساس سوابق تحصیلی را انتخاب کنید.

ثبت نام دانشگاه سراسری بر اساس سوابق تحصیلی

 

در این صفحه بر روی ثبت نام جدید کلیک کنید.

ثبت نام دانشگاه دولتی بر اساس سوابق تحصیلی

 

حال شماره سریال خریداری شده را وارد کرده و تایید را بزنید.

زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری

در صفحه جدید نیاز است که شما اقدام به بارگذاری عکس خود کنید. عکس مناسبی را بارگذاری کرده و تایید را بزنید.

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری

 

 

در ابتدای صفحه شما نیاز است که اطلاعات و مشخصات فردی خود را ثبت کنید.

ثبت نام دانشگاه سراسری بدون کنکور

 

به یاد داشته باشید که نیاز است به درستی به سوالات مربوط به سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی خود پاسخ دهید. زیرا مغایرت هر گونه اطلاعات با اصل آن می تواند برای شما دردسر به همراه داشته و فرایند انتخاب رشته شما را مختل کند.

پذیرش بدون کنکور دانشگاه

 

در ادامه سوالات سوابق تحصیلی شما باید سوالاتی راجع به سهمیه های تعلق گرفته به خود و همچنین در مورد وضعیت جسمانی، اتباع غیر ایرانی و … را پاسخ دهید. سپس به سوالاتی راجع به نشانی محل سکونت و شماره همراه و … پاسخ دهید.

ثبت نام دانشگاه سراسری بر اساس سوابق

 

در نهایت شما باید کد رشته محل های خود را به ترتیب اولویت بندی در نظر گرفته شده در کادرهای نمایش داده شده وارد کرده و تایید را بزنید. به یاد داشته باشید که مهم است به چیدمان انتخاب رشته دقت کرده و همچنین به یاد داشته باشید که شما مجاز به انتخاب 100 کدرشته محل خواهید بود.

ثبت نام بدون کنکور

 

با تایید انتخاب رشته خود، فرم ثبت نام شما نمایش داده می شود که بهتر است از آن پرینت گرفته و تا بعد از اعلام نتایج دانشگاه های سراسری بر اساس سوابق تحصیلی، آن را نگه دارید.

 

زمان ثبت نام رشته های بدون کنکور سراسری 1402

اولین نکته برای ثبت‌ نام، اطلاع از زمان ثبت نام بدون آزمون است. سازمان سنجش به عنوان متولی ورود به دانشگاه، هر سال اقدام به انتشار دفترچه ثبت نام بدون کنکور بر اساس سوابق تحصیلی می نماید. این دفترچه شامل رشته های ارائه شده، دانشگاه هایی که ظرفیت ارائه داده اند و همچنین شرایط و ضوابط ثبت نام آنها است. برای استفاده از امتیاز پذیرش بدون کنکور دانشگاه سراسری نیاز است که در زمان تعیین شده و مهلت داده شده به داوطلبان نسبت به ثبت نام خود اقدام کرده و انتخاب های خود را نهایی کنند. در اکثر شرایط زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری تمدید خواهد شد. اما بهتر است داوطلبان برای دور ماندن از استرس و اضطراب در رابطه با تمدید مجدد ثبت نام بدون کنکور، در زمان تعیین شده انتخاب های خود را با آرامش کامل ثبت کنند. زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری 1402 از تاریخ 31 مرداد ماه تا 3 شهریور ماه بوده و این زمان تا 9 شهریور تمدید شده است. پس متقاضیان نیاز است که هر چه سریعتر نسبت به ثبت کد رشته محل های خود اقدام کنند زیرا احتمال تمدید مجدد زمان ثبت نام بدون کنکور بسیار پایین است.

 

تاثیر معدل در قبولی دانشگاه سراسری بدون کنکور 1402

انتخاب رشته بدون کنکور یا صرفا بر اساس سوابق تحصیلی، در اصل بر اساس معدل دیپلم می باشد. بنابراین داوطلبان با کمک جدول زیر می‌توانند از ضریب تاثیر معدل کتبی دیپلم با توجه به گروه تحصیلی و نوع دیپلم خود اطلاع پیدا کنند.

گروه آزمایشیریاضیتجربیانسانیعلوم و معارفسایر دیپلم ها
علوم ریاضی و فنی10010057.157.151.4
علوم تجربی10010057.157.151.4
علوم انسانی57.157.110010051.4
هنر100100100100100
زبان های خارجه100100100100100

روش های پذیرش دانشجو در دانشگاه های سراسری

لیست و دفترچه رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری

طبق مصوبه جدید سازمان سنجش، 85 درصد ظرفیت پذیرش دانشگاه های سراسری به صورت بدون کنکور و بر اساس سوابق تحصیلی داوطلبان تکمیل می گردد. برای این منظور هر ساله اطلاعات مربوط به لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه های سراسری در دفترچه ثبت نام بدون کنکور این دانشگاه اطلاع رسانی می شود.

ثبت نام بدون کنکور سراسری دانشگاه سراسری در دوره های روزانه و نوبت دوم (شبانه) طی دو نوبت در سال انجام شده و هر داوطلب پیش از اقدام به نام نویسی می بایست با رشته های ارائه شده در دانشگاه سراسری مورد نظر خود به طور کامل آشنا شود.

فایل راهنمای انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی (دوره های شبانه)فایل ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور داوطلبان گروه ریاضی

فایل ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور داوطلبان گروه علوم تجربیفایل ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور داوطلبان گروه علوم انسانیفایل ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور داوطلبان گروه هنر و زبان
دانلود فایلدانلود فایل دانلود فایل دانلود فایل دانلود فایل

مراحل ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری 1400

شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری 1402

شرایط لازم ثبت نام داوطلبان علاقه مند به تحصیل در رشته های بدون آزمون دانشگاه سراسری هر ساله در دفترچه راهنمای ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی قید می شود.

پونزبر این اساس داوطلبان در زمان ثبت نام باید دارای شرایط زیر باشند:

اعتقاد به دین اسلام و یا یکی از ادیان مشخص شده در قانون اساسی کشور
عدم سابقه عضویت در سازمان های غیر قانونی
عدم اعتیاد به مواد مخدر
دارا بودن مدرک دیپلم نظام آموزشی جدید و یا پیش دانشگاهی دوره چهار ساله متوسطه نظام قدیم و یا داشتن مدرک کاردانی (برای داوطلبان مقطع کارشناسی)
دارا بودن برگه انصراف از تحصیل برای دانشجویانی که از سال گذشته وارد تحصیل در دوره های روزانه شده اند.
دارا بودن کارت پایان خدمت و یا بر گه معافیت از خدمت نظام وظیفه برای آقایان

مدارک لازم برای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری

  • مشخصات فردی ( کدملی، سریال شناسنامه ، مذهب ، ملیت )
  • اطلاعات سوابق تحصیلی( تاریخ فارغ التحصیلی، عنوان مدرک دیپلم، معدل کتبی دیپلم)
  • وضعیت جسمانی (داشتن معلولیت )
  • وضعیت نظام وظیفه برای آقایان
  • عکس اسکن شده مطابق فرمت خواسته شده سایت
  • تلفن همراه و یا ایمیل

داوطلبان جا مانده از ثبت نام دانشگاه سراسری بدون کنکور

آن دسته از داوطلبانی که در ثبت نام کنکور سراسری شرکت نکرده و برای آنها کارنامه اولیه صادر نشده باشد، با پرداخت هزینه 18 هزار تومان از طریق سایت سازمان سنجش، می توانند از 18 مرداد لغایت 23 مرداد ماه 1402 و تکمیل فرم تقاضای ثبت نام دوره ها بدون کنکور دانشگاه سراسری، برای ثبت نام در رشته مورد علاقه خود اقدام نمایند.

داوطلبان باید توجه داشته باشند که اخذ شماره پرونده و دریافت کد رهگیری، به منزله اتمام ثبت نام این افراد خواهد بود.

مراحل ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری 1400

مراحل ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری 1402

  • مراجعه به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org
  • انتخاب گزینه سراسری از منوی سمت راست و انتخاب گزینه “سامانه پذیرش دانشجو صرفا بر اساس سوابق تحصیلی آزمون سراسری مهر یا بهمن ماه سال 1402”
  • انتخاب گزینه “ثبت نام جدید”
  • پرداخت هزینه ثبت نام دوره های بدون کنکور دانشگاه سراسری و ورود به سامانه
  • بارگذاری عکس داوطلبی
  • تکمیل فرم ثبت نام مطابق اطلاعات شخصی مانند نام، نام خانوادگی، جنسیت، آدرس و …
  • تکمیل کد رشته محل های انتخابی
  • تایید نهایی ثبت نام

سهمیه های پذیرش بدون کنکور دانشگاه سراسری

همانطور که اشاره شد پذیرش بدون کنکور در برخی از واحدهای دانشگاه سراسری صرفا برای داوطلبان با سهمیه امکان پذیر بوده و همچنین برخی از داوطلبان در صورتی برخورداری از سهمیه در اولویت پذیرش برخی از دانشگاه ها قرار می گیرند. لذا داوطلبان قبل از اقدام به ثبت نام، باید نسبت به احراز این شرایط اطمینان حاصل کنند.

سهمیه های پذیرش بدون کنکور اعم از سهمیه های منطقه یک، منطقه دو، منطقه سه، خانواده شهدا، ایثارگران ۲۵ درصد ظرفیت، ایثارگران ۵ درصد ظرفیت و رزمندگان می باشند؛ که توضیحات تکمیلی مربوط به آنها در دفترچه انتخاب رشته و پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی ذکر شده است.

سهمیه های پذیرش بدون کنکور دانشگاه سراسری

تفاوت پذیرش در دوره های روزانه و شبانه دانشگاه سراسری

داوطلبان علاقه مند به تحصیل در دوره های روزانه و شبانه دانشگاه های سراسری، صرفا در پرداخت مبلغی تحت عنوان شهریه دانشگاهی از یکدیگر مجزا شده و در باقی موارد تفاوتی بین تحصیل دوره های شبانه و روزانه مانند کیفیت تحصیل، شرایط ارزیابی دانشجو، حضور غیاب و … نخواهد بود.

همچنین باید به این موضوع اشاره کنیم که تحصیل بدون کنکور دوره روزانه دانشگاه های سراسری عموما در زمان بندی خاصی توسط چند دانشگاه انجام شده و این امر نیز مستلزم دارا بودن شرایط خاصی مانند برخورداری از سهمیه دانشجویان ممتاز و استعداد درخشان می باشد.

ممنوعیت ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه های سراسری شامل چه کسانی می شود؟

طبق اعلام سازمان سنجش، دارندگان دیپلم فنی و حرفه ای و کاردانش نظام قدیم هنرستان که فاقد مدرک پیش دانشگاهی و یا مدرک کاردانی هستند، حق ثبت نام و شرکت در ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری را نداشته و در صورت ثبت نام و انتخاب رشته، پذیرش این افراد باطل خواهد شد.

سهمیه های پذیرش بدون کنکور دانشگاه سراسری

لیست رشته های بدون کنکور تجربی

کاردانیکارشناسی
کاردانی تولید و بهره برداری از گیاهان دارویی و معطرزمین شناسی
کاردانی امور زراعی و باغیعلوم دامی
کاردانی تکنولوژی تولیدات گیاهیعلوم و مهندسی باغبانی
کاردانی تکنولوژی مرتع و آبخیزداریعلوم و مهندسی خاک
کاردانی تکنولوژی مواد غذاییمهندسی تولید و ژنتیک گیاهی
کاردانی شیمی آزمایشگاهیعلوم و مهندسی جنگل
کاردانی تکنولوژی تولیدات دامیعلوم و مهندسی صنایع غذایی
کاردانی تکنولوژی صنایع غذاییزیست شناسی گیاهی
کاردانی تولید و فرآوری خرماشیمی محض

لیست رشته های بدون کنکور ریاضی

کاردانیکارشناسی
کاردانی معماریمهندسی مکانیک
کاردانی فنی عمرانمهندسی برق
کاردانی فنی مکانیکمهندسی کامپیوتر
کاردانی علمی کاربردی برق قدرتمهندسی معماری
کاردانی نقشه برداریمهندسی پزشکی
کاردانی ارتباطات و فناوری اطلاعاتمهندسی شیمی
کاردانی فنی الکترونیکمهندسی صنایع
کاردانی فنی صنایعمهندسی عمران

لیست رشته های بدون کنکور انسانی

کاردانیکارشناسی
کاردانی امور دولتیحسابداری
کاردانی حسابداریحقوق
کاردانی مدیریت بازرگانیروانشناسی
کاردانی امور مالی و مالیاتیعلوم سیاسی
کاردانی مدیریت صنعتیمدیریت بازرگانی
کاردانی بیمهعلوم ورزشی
کاردانی امور بانکیمدیریت دولتی
کاردانی گردشگریزبان و ادبیات فارسی
کاردانی علوم قضاییاقتصاد
کاردانی تربیت معلم قرآن کریممشاوره
کاردانی هتلداریمدیریت صنعتی

رشته های بدون کنکور هنر

کاردانیکارشناسی
کاردانی حفاظت و مرمت آثار تاریخیعکاسی
کاردانی گرافیکارتباط تصویری
کاردانی انیمیشنطراحی لباس
کاردانی هنر سفالگرینقاشی
کاردانی طراحی پوشاکتلویزیون و هنرهای دیجیتالی
کاردانی باستان شناسیطراحی صنعتی

رشته های بدون کنکور زبان

کارشناسی
زبان و ادبیات انگلیسی
مترجمی زبان انگلیسی
آموزش زبان انگلیسی
زبان انگلیسی ویژه دانشجویان مطالعات اسلامی
زبان روسی
زبان و ادبیات فرانسه
زبان و ادبیات اردو

اعلام نتایج انتخاب رشته بدون کنکور سراسری 1402

نتایج ثبت نام بدون کنکور پس از مدتی بعد از اتمام مهلت نام نویسی که معمولا در اواخر شهریور ماه می باشد، همراه با نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری در سایت سازمان سنجش منتشر می شود.

داوطلبان با مراجعه به سایت سنجش از طریق شماره پرونده و کد رهگیری انتخاب رشته و اطلاعات دیگر می توانند نتایج خود را مشاهده کنند.

نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری و نتایج ثبت نام بدون کنکور به صورت یکپارچه و همزمان منتشر می شود. پس در این صورت همه داوطلبان اعم از کسانی که فقط در ثبت نام بدون آزمون شرکت و کسانی که انتخاب رشته خود را از میان رشته‌های بدون آزمون و با آزمون انجام داده اند، می توانند نتایج خود را دریافت کنند.

زمان اعلام نتایج ثبت نام بدون کنکور نیمسال بهمن هنوز مشخص نیست.

اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری

تفاوت مدرک صادر شده برای بدون کنکور با مدرک سایر رشته های دانشگاه سراسری

با ادامه تحصیل متقاضیان در دانشگاه سراسری به صورت بدون کنکور، در مدرک آن ها کلمه بدون کنکور نوشته نمی شود. بنابراین افرادی که به هر دلیلی نمی توانند در کنکور شرکت کنند و مایل به ادامه تحصیل به صورت بدون کنکور هستند بدون نگرانی از درج کلمه « بدون کنکور» می توانند اقدام به ثبت نام کنند.

سخن آخر

یکی از سیاست های دانشگاه های سراسری طی سالیان اخیر، پذیرش بدون کنکور داوطلبان در دوره های روزانه و شبانه بوده است. در این روش، پذیرش داوطلبان با ثبت نام در کنکور مورد نظر و بر اساس سوابق تحصیلی صورت می گیرد. به یاد داشته باشید که انتخاب رشته بدون کنکور اصولی نیاز به داشتن اطلاعات کامل در رابطه با نحوه ثبت نام بدون کنکور سراسری، مراحل ثبت مشخصات، نحوه صحیح انتخاب کد رشته محل ها و … دارد. پس بهتر است در اولین قدم شما به مطالعه دفترچه انتخاب رشته بدون کنکور سراسری پرداخته و اطلاعات مهمی را از آن برداشت کنید. اطلاعات مربوط به رشته های بدون کنکور دانشگاه های سراسری در دفترچه راهنمای ثبت نام بدون آزمون سایت سنجش مشخص شده است. این دفترچه به طور همزمان با شروع ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری منتشر شده و بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار می گیرد.

در نهایت با داشتن اطلاعات کامل در رابطه با نحوه ثبت نام بدون کنکور به سایت سازمان سنجش و آموزش کشور مراجعه کرده و با آرامش مراحل مد نظر را به ترتیب طی کنید تا انتخاب رشته ای به دور از اشتباه را برای خود به ثبت نهایی برسانید.

مرکز مشاوره تحصیلی آویژه به شما کمک می کند در مورد آخرین اطلاعات سازمان سنجش اطلاع حاصل کنید و برای ادامه تحصیل بهترین تصمیمات را بگیرید. برای استفاده از مشاوره تلفنی آویژه برای دریافت مشاوره تخصصی تحصیلی با شماره 9099071085 (بدون پیش شماره) تماس بگیرید.

سوالات متداول

علامت سوالپذیرش بدون کنکور دانشگاه های سراسری بر چه اساسی انجام می شود؟

عموما پذیرش بدون کنکور داوطلبان دانشگاه های سراسری مربوط به دوره های کاردانی و کارشناسی شده و بر اساس سوابق تحصیلی دانشجویان انجام می گیرد. برای کسب اطلاعات بیشتر پیشنهاد می کنیم مقاله فوق را مطالعه بفرمایید.

علامت سوالزمان ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری برای سال تحصیلی 1402 چه تاریخی می باشد؟

طبق اطلاعیه سازمان سنجش، ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری از 18 مرداد 1402 آغاز شده و تا 23 مرداد ادامه خواهد داشت. همچنین احتمال تمدید این تاریخ تا 15 شهریور نیز وجود دارد.


لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری + فایل pdf رشته ها

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید
در این مقاله بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

پنجشنبه

1403/1/9

جمعه

1403/1/10

شنبه

1403/1/11

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید