حداقل معدل دیپلم برای دانشگاه علمی کاربردی چه میزان است؟

حداقل معدل دیپلم برای دانشگاه علمی کاربردی چه میزان است؟

حداقل معدل دیپلم برای دانشگاه علمی کاربردی اعلام شد! دانشگاه علمی کاربردی نیز به مانند بسیاری دیگر از دانشگاه های کشور، شرایطی را برای پذیرش دانشجو مقرر کرده است. یکی از مهم ترین این موارد که اشارات بسیاری به آن می شود، مربوط به حداقل معدل دیپلم برای دانشگاه علمی کاربردی می باشد.

تعدادی زیادی از داوطلبان ورود به دانشگاه علمی کاربردی، دانش آموزانی هستند که دوره‌ی متوسطه را پشت سر گذاشته اند. افرادی که دارای مدرک دیپلم در یکی از دوره های آموزشی نظام قدیم، نظام جدید و یا دوره های فنی و کاردانش باشند، می توانند اقدامات لازم برای ورود و تحصیل در این دانشگاه را انجام دهند.

بنابراین داشتن معدل و مدرک دوره متوسطه برای ورود به این دانشگاه کفایت می کند؛ اما این دانشگاه گاهی برای برخی از رشته های خاص شرط معدل مقرر می کند. یعنی داوطلبان باید حداقل معدل لازم را در دوره‌ی تحصیلی قبلی کسب کرده باشند، تا موفق به انتخاب رشته شوند.

شرط معدلی (حداقل معدل دیپلم برای دانشگاه علمی کاربردی) که دانشگاه علمی کاربردی تعیین کرده، اهمیت خیلی زیادی ندارد؛ چرا که اکثریت دانشجویان این معدل را دارند. در واقع این شرط بیشتر بر داشتن مدرک و معدل دوره متوسطه تاکید می کند.

درباره‌ی برخی رشته های پر طرفدار، اگر داوطلب معدل بالاتر و بهتری داشته باشد، از مزایایی برخوردار است که شانس قبولی را نسبت به دیگر داوطلبان بالا می برد.

از شما دعوت می کنیم در ادامه این مطلب با مرکز مشاوره آویژه همراه باشید تا به بررسی حداقل معدل دیپلم برای دانشگاه علمی کاربردی بپردازیم.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

حداقل معدل دیپلم برای دانشگاه علمی کاربردی چقدر است؟

یکی از شرایط مندرج در دفترچه راهنمای انتخاب رشته برای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های علمی کاربردی، داشتن مدرک دیپلم متوسطه در یکی از دوره های تحصیلی می باشد.

همچنین کسانی که می خواهند در دانشگاه های علمی کاربردی ادامه تحصیل دهند، بایستی معدل دیپلمشان مورد تایید این دانشگاه قرار گیرد. طبق این موضوع افراد داوطلب باید معدل کمتر از 10 نداشته باشند؛ در غیر این صورت از تحصیل در این دانشگاه منع می شوند.

اما به جز این شرط کلی که اغلب داوطلبان واجد آن می باشند، تعدادی از رشته های تحصیلی نیز شرط معدل دارند. مثلا رشته های پیراپزشکی و پر تقاضای این دانشگاه، از این دست رشته می باشند. متقاضیان برای پذیرش در آنها، باید طبق مقررات حداقل معدل را کسب کرده باشند.

حداقل معدل دیپلم برای دانشگاه علمی کاربردی چقدر است؟

حداقل معدل دیپلم برای دانشگاه علمی کاربردی و دیگر شرایط لازم برای ثبت نام در این دانشگاه

دانشگاه علمی کاربردی و قبولی در آن، نیازی به شرکت در کنکور سراسری ندارد.

دانشجویان این دانشگاه تنها با داشتن مدرک دیپلم موفق به ادامه تحصیل می شوند. البته این دانشگاه در مقطع کاردانی از بین دارندگان مدرک دیپلم دانشجو می گیرد.

طبق اطلاعیه های این دانشگاه، این افراد باید معدل بالای 10 داشته باشند که معمولا همه‌ی داوطلبان این حداقل معدل را دارا می باشند.

داشتن معدل و مدرک تحصیلی دیپلم، شرط لازم برای ثبت نام در دانشگاه های علمی کاربردی می باشد، اما شرط کافی نیست! متقاضیان باید شرایط دیگری نیز داشته باشند.

برخی از این موارد ایمان به دین اسلام یا یکی از ادیان مورد پذیرش قانون اساسی، عدم اعتیاد، عدم فساد اخلاقی و… می باشد. همچنین داوطلبان آقا باید وضعیت نظام وظیفه خود را مشخص کنند؛ بنابراین مجموعه ی این شرایط برای ثبت نام لازم است.

برای اطلاع از آخرین اخبار ثبت نام دانشگاه جامع علمی کاربردی، شما عزیزان می توانید از طریق شماره 9099071985، با مشاورین مجرب در تماس باشید و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست – مرکز مشاوره آویژه

تاثیر معدل در رشته های بدون آزمون علمی کاربردی

در پذیرش بدون آزمون دانشگاه های علمی کاربردی، هر داوطلب بر اساس معدل خود با دیگر شرکت کنندگان متقاضی رشته موردنظر خود وارد رقابت می شود. بنابراین دانشگاه با توجه به ظرفیت خود در رشته موردنظر افرادی را می پذیرد که معدل بالایی دارند.

تاثیر معدل در رشته های بدون آزمون علمی کاربردی

مدارک مورد قبول دانشگاه علمی کاربردی برای پذیرش بدون کنکور

در ادامه مدارکی را که هر متقاضی باید برای پذیرفته شدن در مقطع موردنظر باید به دانشگاه ارسال کند را آورده ایم.

مقطعمدرک مورد قبول از سوی دانشگاه علمی کاربردیمعدل ارسالی
کاردانی– دیپلم نظام سالی واحدی/ ترمی واحدی رشته های نظری، کاردانش، فنی حرفه ای و هنرستان
– دیپلم نظام قدیم 4 ساله رشته های نظری، کاردانش، فنی حرفه ای و هنرستان
معدل کل دیپلم
کارشناسی– دیپلم نظام جدید رشته های نظری، کاردانش، فنی حرفه ای و هنرستان
– مدرک کاردانی پیوسته و ناپیوسته مورد تایید وزارت علوم یا وزارت بهداشت
معدل کل کاردانی

اهدف رشته های دانشگاه علمی کاربردی

دانشگاه جامع علمی کاربردی در دسته دانشگاه های نیمه دولتی قرار می گیرد.

مراکز آموزشی علمی کاربردی وابسته به علوم، تحقیقات و فناوری می باشند و هدف از راه اندازی این مراکز آموزشی ارتقاء سطح دانش و مهارت های شغلی افراد می باشد.

یکی از اهداف مهم دانشگاه علمی کاربردی، مشارکت دادن سازمان ها و شرکت هایی است که افراد با قرار گرفتن در محیط کاری آنها بهتر می توانند، توانمندی شغلی خود را به دست آورند و در جهت بهبود و ارتقاء آنها تلاش کنند.

از طرفی خود این سازمان ها و نهادهای ذیربط که در آموزش نیروهای متخصص نیز درگیر می شوند، می توانند از این افراد در سطوح مختلف جایگاه های شغلی بهره بگیرند. در کل ماهیت شکل گیری دانشگاه علمی کاربردی، فعال سازی بخش های خصوصی و دولتی در زمینه دانش و کار می باشد.

اهدف رشته های دانشگاه علمی کاربردی

شرایط ثبت نام در دانشگاه علمی کاربردی

باید توجه داشته باشید که زمان ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی توسط سازمان سنجش و آموزش کشور اعلام می شود!

به صورت کلی شروع ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی در دو نوبت که در اواسط مرداد و اوایل بهمن ماه هر سال می باشد، صورت می گیرد. پذیرش و ثبت نام در دانشگاه علمی کاربردی در دو مقطع کاردانی و کاردانی به کارشناسی صورت می گیرد.

نکته: شرایط ثبت نام در دانشگاه علمی کاربردی، به صورت بدون کنکور است و ورود به مقطع کاردانی به کارشناسی بر اساس معدل دوره قبل صورت می پذیرد.

پونزبرای ورود به دانشگاه علمی کاربردی، می بایست شرایط ذیل را داشته باشید:

دارا بودن دیپلم نظام جدید یا نظام قدیم

برخورداری از حداقل قدرت فیزیکی برای رشته انتخابی توسط دانشجو

شرایط معافیت نظام وظیفه

داشتن شرایط اختصاصی هر یک از واحدهای آموزشی دانشگاه علمی کاربردی

نکته: باید توجه داشته باشید که در زمان ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی، داوطلبان می بایست گواهینامه پایان تحصیلات در مقطع دیپلم خود را به مراکز آموزشی ارائه نمایند؛ در غیر این صورت قبولی فرد مورد پذیرش قرار نمی گیرد.

سامانه ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی (سایت هم آوا)

سامانه دانشگاه علمی کاربردی یا سایت هم آوا، سامانه ای است که تمام فعالیت های دانشجویان این دانشگاه در آن صورت می گیرد؛ به این لحاظ سایت هم آوا مرجع دانشگاه علمی کاربردی می باشد.

پونزاز جمله عملیات هایی که دانشجویان می توانند در این سامانه انجام دهند، می تواند شامل موارد زیر باشد:

ثبت نام

انتخاب واحد

حذف و اضافه

دریافت معرفی نامه

جالب است بدانید که حتی اگر متقاضی تدریس در دانشگاه علمی کاربردی باشید، می بایست در سایت هم آوا مراحل تقاضای خود دنبال کنید.

باید اشاره کنیم که نام قبلی سایت هم آوا سامانه سجاد بود، که بعد از بهینه سازی جایگزین سامانه سجاد گردید. برای ورود به سامانه هم آوا، نیاز به کد کاربری و کلمه عبور دارید که در سامانه توضیحات لازم آن داده شده است.

باید بدانید که کد کاربری شما همان کد ملی است و کلمه عبور شماره شناسنامه فرد که البته برای افرادی که شماره شناسنامه آنها با کد ملی شان یکسان می باشد، یا شماره شناسنامه ندارند، می توانند از کد ملی استفاده کنند.

در صورتی که رمز عبور خود را تغییر بدهید و فراموش کرده باشید، می بایست به واحد آموزش خود مراجعه کنید و کلمه عبور جدید را دریافت نمایید.

سامانه ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی (سایت هم آوا)

در پایان

تحصیل در دانشگاه علمی کاربردی، صرفا بر اساس پذیرش با سوابق تحصیلی است؛ به این معنی که فرد باید معدل مقطع تحصیلی قبلی خود را ارائه دهد.

برای پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی در دانشگاه علمی کاربردی، محدودیت معدل قرار داده نشده است؛ اما هر اندازه معدل فرد بالا باشد، شانس پذیرفته شدن در دانشگاه بالا می رود. این یعنی اکثریت افراد با داشتن معدل های بالا برای ارسال مدارک و ثبت نام در دانشگاه علمی کاربردی ثبت نام می کنند.

اگر قصد شما ثبت نام در دانشگاه علمی کاربردی و ادامه تحصیل در آن است، چنانچه در این راه نیاز به اطلاعات بیشتری دارید، می توانید از طریق مشاوره تلفنی با مرکز مشاوره آویژه در میان بگذارید و به پاسخ سوالات خود دست یابید.

برای استفاده از خدمات مشاوره تحصیلی آویژه، با شماره 9099071985 از سراسر کشور بدون پیش شماره تماس گرفته و با کارشناسان مشاوره تحصیلی صحبت کنید.

سوالات متداول

سوال علامتحداقل معدل لازم برای پذیرش دانشجو در دانشگاه علمی کاربردی چیست؟

هنوز از سوی این دانشگاه حداقل معدلی برای پذیرش دانشجو اعلام نشده است؛ اما آن چه که مهم است، بالا بودن معدل افراد برای پذیرفته شدن و ادامه تحصیل در این دانشگاه است.

سوال علامتآیا با داشتن معدل متوسط یا پایین می توان در یک رشته خوب قبول شد؟

با توجه به ظرفیت بالای پذیرش، تنوع رشته ها و تعداد بالای دانشگاه ها بعید به نظر نمی رسد؛ فردی که معدل متوسطی دارد، در این رشته ها قبول نشود.


لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

حداقل معدل دیپلم برای دانشگاه علمی کاربردی چه میزان است؟

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات
- 212 نظر:
  1. سلام میخواستم بپرسم آیا بدون مدرک پیش دانشگاهی میتونم تو دانشگاه علمی وکاربردی شرکت کنم؟

    1. بله امکان تحصیل در مقطع کاردانی ناپیوسته علمی کاربردی را دارید

  2. سلام میشه با معدل 13/42دانشگاه علمی کاربردی ثبت نام بشی وکوکیاری برداری؟؟

    1. با سلام و احترام وقت شما بخیر سیری هستم بله شرط معدل خاصی مد نظر نیست تربیت کودک و مربی کودک میتوانید انتخاب کنید

  3. ببخشید من رشتم در دبیرستان تجربی بوده و معدل کل : ۱۶/۴۸
    شده و معدل کتبی نهایی: ۹/۸۸ شده می خواستم ببینم میتونم در دانشگاه علمی کاربردی رشته کامپیوتر رو بخونم ؟؟ برای نظام جدید هم هستم و چند ماه که فارغ‌التحصیل شدم

    1. با سلام، در دانشگاه علمی کاربردی فقط ملاک عمل معدل کل دیپلم میباشد و معدل کتبی نهایی توفیقی ندارد

  4. سلام وقت بخیر ایا با معدل کل 12 میشه در دانشگاه علمی کاربردی کرمانشاه در رشته طراحی داخلی شرکت کرد یا خیر !

  5. سلام خسته نباشید با معدل دیپلم ۱۸ و خورده ای و نهایی ۱۳ و خورده ای میتونم تجهیزات اتاق عمل علمی کاربردی برم؟

  6. سلام من معدل سال دوازدهمم ۱۸/۸۴و مدل کل۱۷/۷۵ شده ایا میتونم دانشگاه دولتی نجف اباد رشته کاردانی قبول شم اگه نه چه دانشگاهی قبول میشم

    1. سلام شما با رتبه کنکور سراسری امکان قبولی دارید و بر اساس سوابق تحصیلی با تایید دانشگاه مورد نظر امکان ثبت نام خواهید داشت

  7. سلام با معدل ۱۷.۵ میتونم رشته نوازندگی ساز کلاسیک علمی کاربردی های تهران قبول بشم؟

  8. من رشتم کاردانش هست نمرم ۱۵هست قبول میشم واسه ثبت نام دیپلم هم دارم

  9. سلام وقتتون بخیر من با معدل 16/۴۵ میشه دانشگاه فنی حرفی دولتی رفت یا الکترونیک سواله واسم

  10. سلام من معدل کلم شد 17 میتونم رشته ی کارگردانی ثبت نام کنم

  11. سلام من سه تا از کتبامو پاس نکردم دیپلمم ناقصه میتونم وارد دانشگاه بشم و بعد پاسشون کنم چند نفر این کارو کردن حالا تو کل دانشکده علمی کاربردی همچین قانونی هست؟

    1. ابتدا در دروس پاس نشده نمره ی قبولی را کسب کنید و سپس جهت ادامه تحصیل اقدام کنید

  12. سلام وقت بخیر من سال اخر رشته مکانیک خودرو هستم از هنرستان برایه وردو به دانشگاهایه علمی کاربردی چه معدلی لازمه؟

  13. سلام با معدل14/82 در رشته خیاطی علمی کاربردی قبول میشوم؟

    1. بله چک کنید استان شما طراحی لباس یا طراحی دوخت پذیرش می گیرد یا نه

  14. سلام وقتتون بخیر . معدل دیپلم من ۱۸/۱۷ در رشته صنایع شیمیایی است . برای دانشگاه فنی حرفه ای کاردانی تهران قبول بشم؟؟؟

    1. با سلام اگر منظورتان پذیرش براساس سوابق تحصیلی میباشد ، شما شانس قبولی را در یکی از دانشگاه های سطح شهر تهران، دارید ولی بالا نیست، مثلا دانشگاه شمسی پور که بهترین دانشگاه فنی حرفه ای کشور میباشد را شانسی نخواهید داشت

  15. سلام من رشتم طراحی و دوخت سال دوازدهم هستم با معدل کتبی ۱۹ و ۲۰ و معدل ۱۷ به بالا شدم میتونم بیام دانشگاه علمی و کاربردی

    1. با سلام، شما حتی با معدل زیر 15 نیز شانس قبولی در دانشگاه علمی کاربردی به میزان قابل توجهی خواهید داشت

  16. سلام با دیپلم گرافیک معدل ۱۷ خرده نمیشه دانشگاه فنی و حرفه ای رشته گرافیک قبول شد؟

  17. سلام برای رفتن به رشته عمران در جهاد دانشگاهی چه معدلی لازمه؟

  18. سلام خسته نباشید برای دانشگاه های علمی کاربردی رشته ی مهندسی کامپیوتر از رشته ی تجربی نمره ی نهایی لحاظ میشه یا نمره ی کل دیپلم نظام جدید هستم ؟

    1. سلام برای ثبت نام هر دو معدل لحاظ است اما معدل کل مهمتر است.

  19. سلام وقت بخیر من میخاستم با معدل ۱۵ یا ۱۶ میشه در رشته گریمور دانشگاه علمی کاربردی ثبت نام کنم

  20. های من دوازدهم تجربی هستم با معدل حدودا 13 میتونم رشته مراقبت پوشت و مو دانشگاه علمی کاربردی قبول بشم¿¡¿
    حداقل معدل برا ابن رشته چیه¿¡¿

    1. سلام. بله، حداق معدل قبولی 12 است، اما اگر خواهان این رشته در این دانشگاه بیشتر از ظرفیت آن باشد، اولویت با معدل های بالاتر است.

  21. سلام ببخشید با معدل ۱۲.۵ میشه رشته بازیگری رو تو داشگاه علمی کاربردی خوند رشتم انسانیه

    1. سلام. بله، شرط معدل برای ثبت نام در دانشگاه های علمی کاربردی حداقل 10 است.

  22. سلام
    اگه از طریق رشته نظری بخوایم وارد علمی کاربردی بشیم معدل کل دیپلم مهم است یا معدل کتبی؟

    1. سلام، وقت بخیر. در ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی معدل کل دیپلم شما اعمال می‌شود

  23. سلام تودبیرستان تجربی خواندم ومعدل دیلمم15/48شد البته دیپلم نظام قدیم .میخواستم بدونم با این معدل میشه رشته تجهیزات پزشکی خوند تودانشگاه علمی کاربردی

    1. برای ورود به هنرستان نمره دروس باید بالای ۱۰ باشد

  24. با سلام بادیپلم سه ساله ی۶سال پیش وبدون گذراندن پیش دانشگاهی می تونم در دانشگاه علمی کاربردی ادانه تحصیل بدم.؟
    باتوجه به اینکه قبلا یه ترم بدون دادن امتحانات پایان ترم نیز در دانشگاه جهاد دانشگاهی گذرانده ام.لطفا راهنمایی بفرمایید

    1. در صورتی که پیش دانشگاهی نگذرانده باشید از مقطع کاردانی پیوسته در دانشگاه های علمی کاربردی یا ازاد میتوانید شروع به تحصیل کنید.

  25. با سلام من دیپلم ترمی واحدی دارم معدل دبیرستانم13/73ومعدل پیش دانشگاهیم 11/72هست توی دانشگاه علمی کاربردی رشته کاردانی حقوق قضایی یا دیگر شاخه های قابل پذیرش هستم یا خیر؟؟
    با تشکر

  26. سلام من رشته صنایع غذایی معدل کلم ۱۶شده دانشگاه علمی کاربردی عالیس توی چناران میتونم قبول بشم؟

  27. سلام برای پذیرش دانشگاه علمی کاربردی رشته آی تی باید معدل چقدر باشه؟

    1. سلام وقت بخیر
      برای پذیرش دانشگاه معدل بالای 17 لحاظ خواهد شد

    2. سلام من سال آخر کامپیوتر کاردانش هستم، برای ورود ب دانشگاهایعلمی کاربردی تهران معدل باید چند باشه و چه پایه ای مهم است برای قبولی

  28. سلام من بادیپلم تجربی نظام قدیم ومعدل12 البته20سال پیش میتونم دررشته کاردانی کامپیوترنرم افزاری اقدام کنم ممنون

    1. سلام
      اگر بخواهید از امتیاز سوابق تحصیلی استفاده کنید باید تطبیق دیپلم بزنید

  29. سلام با معدل کل ۱۳/۵۱ صدم آیا میتونم رشته مترجمی زبان انگلیسی دانشگاه علمی کاربردی را قبول شوم؟

  30. سلام وقت بخیر ببشخید من سال اخر هستم رشته ادبیات میخاستم بدونم میتونم دانشگاه علمی کاربردی اصفهان پیراپزشکی پذیرش بشم حداقل معدل واسش چنده؟

  31. سلام با معدل کل ۱۳/۵۱ صدم رشته علوم انسانی میتونم رشته مترجمی زبان انگلیسی یا رشته حقوق ثبتی دانشگاه علمی کاربردی را قبول شوم.

  32. سلام وقتتون بخیر
    با معدل ۱۴/۶۳ دانشگاه علمی کاربردی رشته حقوق پذیرش میشم؟

  33. سلام با معدل کل دیپلم انسانی میتونم در رشته مترجمی زبان انگلیسی مقطع کاردانی ثبت نام کنم.

  34. سلام ببخشید من رشته امور اداری و سال دوازدهمم بالعدل 1۴ قبول شدم

    خواستم بدونم میشه با معدل 1۴ دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان سرخس ثبت نام کرد

    ممنونم میشم جواب بدی

  35. سلام ببخشید من رشته امور اداری وکلاس دوازدهم هستم

    ومعدن امسالم شده 1۴

    می خواستم بدونم میشه باهمین معدل برم دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان سرخس ثبت نام کنم یانه لطف میکنید جواب بدید باتشکر

  36. سلام خسته نباشید من معدل کتبی نهاییم شده ۱۰ و معدل کل هم شده ۱۶/۲۷ . تو مقطع کاردانی رشته امور مالی دانشگاه علمی کاربردی هم ثبت نام کردم اما هنوز معدل ندادم که انتخاب واحد کنن.
    نظام جدید هستم ۶۳۳ . دانشگاه علمی کاربردی تهران هم ثبت نام کردم .
    ببخشید معدل کل مهمه یا کتبی نهایی ؟

    1. سلام وقت بخیر هردو معدل مهم است اما چون بدون کنکور هستید معدل کل بیشتر میتواند مهم باشد.

  37. سلام زمان برقراری کلاس ها فقط شیفت بعدازظهره یانه شیفت صبحم هست؟

  38. سلام
    من دیپلم کارودانش کامپیوتر دارم ولی متاسفانه معدل ندارم و جای معدل خالیه آیا میتونم دانشگاه علمی کاربردی شرکت کنم؟

  39. سلام بامن کلاس نهم امسال انتخاب رشته دارم میخواستم بدونم با دیپلم کارو دانش میتونم مددکاری بخونم توی دانشگاه علمی کاربردی

  40. سلام با معدل ۱۳/۸ علوم انسانی میشه رشته حقوق ثبتی علمی کاربردی قبول شد .ممنون

  41. سلام با معدل ۱۳/۸ میشه رشته حقوق ثبتی علمی کاربردی قبول شد

  42. سلام خسته نباشید اگر معدل دیپلم کسی زیر 10باشه آیا امکانش هست که توی دانشگاه علمی کاربردی یا آزاد قبول بشه

  43. سلام وقت بخیر
    ببخشید با معدل کتبی ۱۳/۹۵ و معدل کل ۱۷/۴۲ شانس قبولی در رشته مهندسی برق در دانشگاه سراسری و پیام نور و غیره رو دارم؟؟

  44. سلام من سه سال هنرستان معماری داخلی خوندم بت معدل ۱۷,51میتونم دانشگاه دولتی یا نیمه دولتی تهران قبول بشم تو رشته خودم؟

  45. سلام ببخشيد من با معدل ١٣/٨٧ ميتونم رشته اتاق عمل دانشگاه علمي كاربردي ثبت نام كنم؟بومي تهران هم هستم

  46. سلام معدل کل من ۱۶/۳۰ هستش ،رشته مترجمی زبان خارجه علمی کاربردی رو انتخاب کردم قبول میشم؟

    1. با سلام من دیپلم ترمی واحدی دارم معدل دبیرستانم13/73ومعدل پیش دانشگاهیم 11/72هست توی دانشگاه علمی کاربردی رشته کاردانی حقوق قضایی یا دیگر شاخه های قابل پذیرش هستم یا خیر؟؟
      با تشکر

  47. سلام وقت بخیر خسته نباشید
    من رشته ام طراحی دوخته وامسال دیپلم روگرفتم ومیخوام وارد دانشگاه بشم
    میخواستم ببینم شرط معدل دانشگاه های همدان که رشته منو دارن چندهست؟
    من معدل این سه سالم ازسال اول از16شروع شده تاالان که سال اخربود به17رسیده وتوی انتخاب شهر بردانشگاهم الویت روهمدان زدم ازنظرشمادرمیام ؟
    میشه راهنمایی کنید ممنون

  48. سلام رشته من تحربی هست با معدل 17_18 حقوق علمی کاربردی قبول میشم؟

  49. سلام من دیپلم انسانی دارم ایا میتونم در رشته فیلم نامه نویسی در دانشگاه علمی کاربردی قبول بشم؟؟

    1. سلام
      در رشته های اراعه شده ی دانشگاه علمی کاربردی میتوانید مشغول به تحصیل شوید

  50. سلام وقت شما بخیر من رشته دبیرستانم انسانی هست میخوام رشته عکاسی برم اگر در یکی از درس های یا دو سه تا تجدید وجود داشته باشه چیکار باید کرد

    1. سلام وقت بخیر
      طبق قوانین جدید در زمینه ترمیم معدل باید اقدام کنید

  51. سلام . وقت بخیر. رشته امور اداری سال ۱۴۰۱_۱۴۰۰. با معدل ۱۷.۳۸ قبولی دارم در دانشگاه شما؟

  52. سلام من دانش اموز پایه یازدهم دوخت هستم میخواستم بدونم ایا میشه با معدل ۱۶ به بالا دانشگاه علمی کاربردی رشته خودم قبول بشم؟

  53. سلام
    من رشته تربیت کودک هستم میخاستم بدونم برای دانشگاه دولتی تهران چه معدلی لازمه

  54. سلام ببخشید برای رشته مدیریت کسب و کار حداقل معدل باید چند باشه؟

    1. سلام. معدل مورد نیاز برای گرفتن پذیرش در هر دانشگاهی متفاوت است برای ورد به دانشگاه علمی کاربردی حداقل معدل ۱۲ کفایت میکند.

      1. با سلام .حداقل معدل لازم برا دانشگا فنی حرفه ای رشته های علوم پایه چند است

  55. سلام من با معدل ۱۹/۲۲ میتونم برای تدریس رشته مدیریت خانواده دانشگاه دولتی قبول شم؟

    1. سلام. از لحاظ معدل مشکلی وجود ندارد اما اکثر دانشگاههای دولتی با آزمون دانشجو می‌پذیرند و شما الزاما باید موفق به کسب رتبه قابل قبول شده باشید.

      1. سلام من سال آخر کامپیوتر کاردانش هستم، برای ورود ب دانشگاهایعلمی کاربردی تهران معدل باید چند باشه و چه پایه ای مهم است برای قبولی

  56. سلام خسته نباشید من رشته علوم انسانی هستم میخواستم در دانشگاه علمی کاربردی به رشته مدیریت بازرگانی برم دهم هستم حداقل معدل کمش چقدره که در دانشگاه علمی کاربردی قبولم کننن

  57. سلام من دیپلم ردی هستم با معدل ۱۶ برای رفتن به دانشگاه چرم حتما باید واحدهای افتاده رو پاس کنم؟؟؟

  58. سلام ببخشید من معدلم ۱۸ نیم هست هر سه سال هنرستان رشتمم طراحی و دوخت هست
    ایا میتونم با این معدلم دانشگاه دولتی طراحی و دوخت تهران قبول بشم؟

  59. باسلام با معدل کل 12/87 تجربی نظام قدیم برای دانشگاه علمی کاربردی بدون کنکور شهر خودم رشته امور بیمه قبول بشم امکانش هست؟

    1. سلام بستگی به تعداد ظرفیت دانشگاه مدنظر، تعداد ثبت نامی و معدل سایر افراد بررسی میشود.

  60. سلام من دوازدهمی هستم رشته تجربی
    می‌خاستم که کاردانی طراح لباس برم باید چه معدلی داشته باشم ؟؟؟

  61. سلام خسته نباشیدکاردانش رشته مدیریت هستم برای دانشگاه میتونم تغییررشته بدهم.

    1. اگر دیپلم شما نظام ۶ ۳ ۳ باشد بله
      اگر نه فقط در دانشگاه علمی کاربردی اجازه تغییر رشته دارید

  62. سلام ببخشید معدل من ۱۱/۴۰هست دیپلم تجربی دارم میتونم در این دانشگاه شرکت کنم؟

  63. سلام و خسته نباشید
    من دیپلم نظام قدیم(اتمام سال سوم)در رشته ریاضی با معدل ۱۵ دارم
    میخواستم بدونم منعی برای ورود به دانشگاه علمی کاربردی به علت نخواندن سال چهارم یا همون پیش‌دانشگاهی وجود داره یا نه؟

  64. سلام خسته نباشید ببخشید من دیپلم تربیت بدنی از هنرستان با معدل ۱۷ دارم میتونم از زاهدان برای دانشگاه علمی کاربردی مشهد برای بازیگری ثبت نام کنم ؟؟؟؟؟؟

  65. سلام وقت بخیر من با دیپلم کامپیوتر با معدل کل 19.12 میتونم رشته انیمیشن دانشگاه علمی کاربردی بدون کنکور شهر خودم قبول شم ؟ احتمال قبولی رو دارم ؟

  66. سلام وقت بخیر خسته نباشید
    ببخشید من معدل کل دیپلمم شده 16/17 خواستم بدونم میتونم دانشگاه موسیقی ثبت نام کنم؟

    1. سلام بله می توانید براساس سوابق تحصیلی در دانشگاه های علمی کاربردی ثبت نام کنید

  67. سلام.برای رشته عکاسی دانشگاه علمی کاربردی شیراز یا جهرم حداقل معدل باید چند باشه

    1. سلام حداقل معدل برای دانشگاه علمی کاربردی چندان مهم نیست و باید بالای 10 باشد

  68. سلام خسته نباشید
    من معدل کل دیپلمم شده 16/17بعد خواستم بدونم میتونم دانشگاه موسیقی یا حسابداری ثبت نام کنم؟

  69. سلام خسته نباشید
    من معدل کل دیپلمم شده 16/17بعد خواستم بدونم من میتونم دانشگاه موسیقی یا حسابداری ثبت نام کنم؟

  70. سلام خسته نباشید
    من معدل کل دیپلمم شده 16/17 بعد میتونم دانشگاه موسیقی یا حسابداری ثبت نام کنم؟

  71. سلام خسته نباشید. با معدل ۱۴ میتونم رشته موسیقی ایرانی بخونم!!

  72. سلام من به دلیل مشکل شخصی نتونستم معدل خوبی برای سال دوازدهم بگیرم با معدل نهایی ۱۰/۵۶میتونم در دانشگاه علمی کاربردی ثبت نام کنم ؟؟درچه رشته هایی؟؟

    1. بله می توانید. در مورد رشته ها به این صورت هست که دانشگاه های علمی کاربردی رشته ها را به صورت کاردانی فنی یا کاردانی حرفه ای ارائه می دهند و شما با توجه به هدف و علاقه اتان می توانید یکی از این رشته ها را انتخاب کنید. برای راهنمایی در مورد رشته مناسب با شرایط شما می توانید با کارشناسان ما در زمینه تحصیلی تماس بگیرید

  73. سلام جناب من با معدل 14.61از طریق سنجش پذیرش میشوم برای خلبانی

  74. سلام دوست عزیز من معدل کل هست 14.61ایا از طریق سنجش پذیرش میشوم برای جامع علمی کاربردی خلبانی ماهان

  75. سلام . ما که رشته علوم انسانی خوندیم و نظام آموزشی ۳ ۳ ۶ هستیم تو دانشگاه علمی کاربردی برای ثبت نام با معدل کل دیپلم کار دارن؟؟ یا معدل کتبی نهایی؟؟و اینکه معدل مجاز چند هست؟

    1. سلام. پذیرش در رشته های مقطع کاردانی دانشگاه علمی کاربردی بر اساس معدل کل دیپلم است، حداقل نمره مجاز 10 میباشد.

  76. سلام،من سال اخری هستم
    برای ورود به دانشگاه علمی کاربردی در رشته ی تعمیر تجهیزات پزشکی ربدون کنکور میتونم وارد بشم.
    با چه معدلی

    1. سلام ،بله میتونید دانشگاه علمی کاربردی این رشته رو بدون کنکور برید،حداقل معدل 14 برای دانشگاه علمی کاربردی هست

  77. سلام برای رشته وکالت حداقل معدل کل دیپلم چقدر باید باشه

  78. سلام، خسته نباشید، من رشته گرافیک هستم با معدل کل ۱۸/۷۰ شانس قبولی دانشگاه الزهرا مشهدو دارم؟؟

    1. سلام بله ولی باز هم بستگی به رقبای شما در دانشگاه داره

  79. سلام با دیپلم تجربی میخام‌گرافیک علمی کاربردی تهران برم
    شانس قبولیم کمه؟ بومی تهران نیستم

    1. سلام با توجه به معدل و رقبای شما قبولی شما مشخص میشود.

  80. سلام من با معدل کل دیپلم ۱۷.۹۵میتونم حسابداری بهای تمام شده رو توی دانشگاه علمی کاربردی قبول بشم

    1. سلام . بله میتوانید در دانشگاه آزاد در این رشته تحصیل داشته باشید یا اینکه با شرکت در آزمون کنکور سراسری در رشته تجربی شانس خود را برای پذیرفته شدن در دانشگاه های دولتی امتحان کنید.

  81. سلام من دیپلم رشته انسانی دارم با معدل ۱۳/۵۱میخواستم بدونم میشه رشته HSE بخونم

    1. سلام . بله میتوانید در دانشگاه آزاد در این رشته تحصیل داشته باشید یا اینکه با شرکت در آزمون کنکور سراسری در رشته تجربی شانس خود را برای پذیرفته شدن در دانشگاه های دولتی امتحان کنید.

  82. سلام با معدل 16 ادبیات رشته مددکاری اجتماعی میشه قبول شود

    1. سلام برای انتخاب رشته براساس سوابق تحصیلی بومی بودن ومعدل خیلی مهم است شانس قبولی دربوم شما بالا ست

  83. سلام رشته ادبیات با معدل 16میشه مددکاری اجتماعی قبول شود

    1. سلام برای انتخاب رشته براساس سوابق تحصیلی بومی بودن ومعدل خیلی مهم است شانس قبولی دربوم شما بالا ست

  84. سلام پایه ی معدل برای انتخاب واحد علمی کاربردی چه نمره اییست؟ تا بتوان 18واحد پاس کرد؟

  85. سلام پایه ی معدل برای انتخاب واحد علمی کاربردی چه نمره اییست؟ تا بتوان 18واحد پاس کرد؟

  86. سلام وقتتون بخیر
    من دانشجوی کشاورزی دانشگاه شیراز هستم
    میخاسم بدونم میتونم همزمان با تحصیل در دانشگاه شیراز
    در دانشگاه بدون کنکور علمی کاربردی تحصیل کنم؟
    باتشکر

    1. سلام بله به لحاظ قوانین امکانش هست اما سخت و بسیار ناهماهنگ است .

      1. سلام
        تا جایی که بنده در جریانم تحصیل همزمان در دو دانشگاه یا دو مقطع جرمه
        و حکمش ابطال قبولی در یکی از رشته ها به انتخاب وزارت علومه

  87. سلام من با دانشگاه صحبت کرده ام گفته اند مشکلی ندارد .

    1. سلام جناب با معدل ۱۴ من میتونم مهندس مکانیک یا تاسیسات ازاد برم سریع؟!

  88. سلام خسته نباشید با معدل دیپلم۱۷/۰۶ رشته تاسیسات ساختمان هنرستان میتونم در رشته تاسیسات مکانیکی دانشگاه علمی کاربردی ثبت نام کنم و آیا شانسی هست؟؟؟؟

      1. سلام من به دلیل مشکل شخصی که برام پیش اومد نتونستم معدل خوبی رو در پایه دوازده کسب کنم ایا بامعدل نهایی ۱۰/۵۶میتونم در دانشگاه علمی کاربردی ثبت نام کنم ؟؟در چه رشته ای‌؟

        1. بله می توانید. در مورد رشته ها به این صورت هست که دانشگاه های علمی کاربردی رشته ها را به صورت کاردانی فنی یا کاردانی حرفه ای ارائه می دهند و شما با توجه به هدف و علاقه اتان می توانید یکی از این رشته ها را انتخاب کنید. برای راهنمایی در مورد رشته مناسب با شرایط شما می توانید با کارشناسان ما در زمینه تحصیلی تماس بگیرید

  89. سلام من دیپلم با معدل کل ۱۷/۰۶ در رشته تاسیسات ساختمان دارم با این معدل میشه در رشته تاسیسات مکانیکی علمی کاربردی ثبت نام و شانسی برای قبولی هست؟؟؟

  90. سلام با معدل کل ۱۳.۵۱ صدم رشته های دانشگاه علمی کاربردی رو قبول میشم بدون کنکور

    1. سلام چه رشته ای مدنظر شماست و کدام واحد دانشگاه؟

  91. سلام ببخشین با معدل کل 13.51 دانشگاه علمی کاربردی بدون کنکور قبول میشم.

  92. سلام با معدل کل 13.51 می تونم رشته ی فناوری اطلاعات علمی کاربردی تحصیل کنم.

    1. سلام معدل پایین است با دانشگاه صحبت کنید معمولا علمی کاربردی سختگیر نیست

  93. من 12 تصویر برداری کار و دانش هستم تو سه سال دهم . یازدهم . دوازدهم . کمترین معدلم 16 بوده ایا میتوانم در دانشگاه بدون کنکور رشته حقوق بخوانم؟

    1. سلام
      بله مشکلی نداره . ثبت‌نام در مرداد ماه انجام دهید

  94. با سلام من در هنرستان (کار و دانش)تصویر برداری خواندم و در این سه سال دهم_یازدهم_دوازدهم معدل کمتر از 16 نداشته ام ایا میتوانم در دانشگاه ازاد بدون کنکور با دیپلم کاردانش رشته حقوق بخوانم؟

  95. با سلام من در هنرستان (کاردانش ) رشته تصویر بردای خواندم و در سه سال دهم _ یازدهم_ دوازدهم معدل کمتر از 16 نداشته ام ایا میتوانم در دانشگاه ازاد با دیپلم هنرستان در دانشگاه رشته حقوق بخوانم؟

  96. سلام وقت بخیر . من الان رشته تربیت بدنیم میتونم برای دانشگاه بدون کنکور رشته طراحی رو بخونم؟ ممنون میشم جواب بدین.

  97. سلام وقتتون بخیر
    میخواستم بدونم میشه از دیپلم تجربی هم وارد دانشگاه علمی کاربردی شد
    و کارشناسی حرفه ایی (یا همون ناپیوسته ) خوند ؟

    و اینکه من معدل کلم 15 هست با این حال بازم میشه ؟

    1. سلام
      بله میشود اما اول باید کاردانی و سپس کارشناسی پیوسته بخوانید

  98. سلام عزیزم برای ورود به دانشگاه علمی کاربردی معدل کتبی ملاکه یا معدل کل؟؟؟؟

      1. عذر میخوام معدل کل سه سال یا معدل کل سال دوازدهم ؟
        لطف کنین پاسخ بدین چون خیلی برام مهمع

  99. سلام خسته نباشید من 12 تصویر برداری کاردانش هستم من در سال های تحصیلی دهم _ یازدهم_دوازدهم این سه سال کم ترین معدلم 16 بوده ایا میتونم در دانشگاه های ازاد یا علمی کاربردی شرکت کنم و ادامه تحصیل دهم؟

    1. با سلام . باید برای مقطع کاردانی اقدام نمایید.

  100. سلام خسته نباشید من دوازدهم تصویر برداری کاردانش هستم و در این سه سال کم ترین معدلم 16 بوده ایا میتونم در دانشگاه ازاد یا علمی کاربردی شرکت کنم؟ چه رشته هایی میتوانم انتخاب کنم؟

    1. با سلام . باید برای مقطع کاردانی اقدام نمایید.

  101. سلام خسته نباشید، من رشته ریاضی هستم با معدل 15 ب بالا میتونم در رشته های مهندسی شرکت کنم

  102. سلام خوبین ببخشید اگه یکی معدل کتبی دوازهم 11 یا 10بگیره میتونه وارد این دانشگاه بشه

  103. سلام من 12 کشت گیاهان دارویی هستم در1400 در چه زمانی اقدام به ثبت نام کنیم واز چه طریقی؟

  104. سلام من دوازدهم معماری هستم و معدل میانگین این سه سال بالای 18.5 هست..در دانشگاه علمی و کاربردی پزیرش میشم؟

  105. سلام من دوازدهم تجربی هستم برای رشته دارویاری چه معدلی باید کسب کنم؟

    1. سلام دوست عزیز
      ملاک میانگین شرکت کنندگان این رشته در دانشگاه مربوطه میباشد.

  106. سلام ببخشید من الان ۱۲ مدیریت هستم میخوام برم دانشگاه علمی کاربردی در رشته معلم مهد معدلم ۱۴ هست میتونم برم؟

    1. سلام دوست عزیز
      بله انتخاب رشته کنید احتمال دارد

      1. سلام وقت بخیر،ببخشید من الان دوازدهمم رشته نقشه کشی ساختمان میخونم،میتونم با معدل
        15/88
        در دانشگاه علمی و کاربردی پزیرش شم؟

        1. سلام برای رشته وکالت حداقل معدل کل دیپلم چقدر باید باشه

          1. سلام آیا با معدل ۱۵ میشود حسابداری علمی کاربردی رفت؟

          2. سلام وقتتون بخیر بله مشکلی نیست و شانس پذیرش نیز دارید

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

پنجشنبه

1403/1/9

جمعه

1403/1/10

شنبه

1403/1/11

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید