دانش آموزان فارغ التحصیلان بعد از 20 سالگی مجاز به ادامه تحصیل نیستند

معافیت تحصیلی

آیا دانش آموزان فارغ التحصیلان بعد از 20 سالگی مجاز به ادامه تحصیل خواهند بود؟

دانش آموزان فارغ التحصیلان بعد از 20 سالگی باید برای رفتن به خدمت سربازی آماده شوند. همانطور که میدانید سن مشمولیت با پایان 18 سالگی و شروع سن 19 سالگی آغاز میشود. کسانی که از معافیت های خدمت سربازی بهره مند نیستند. باید پس از رسیدن به سن مشمولیت برای اعزام به خدمت تعیین تکلیف شوند. اما دانش آموزان تا چه سنی میتوانند از سنوات مجاز تحصیلی استفاده کنند؟ این سنوات مجاز برای افراد تا یک سال پس از فارغ التحصیلی از دوره ی متوسطه ادامه دارد. پس کسانی که قصد دارند برای رفتن به دانشگاه ها اقدام کنند. نا یک سال مجازند برای کنکور درس بخوانند و در دانشگاه های سراسر کشور پذیرش بگیرند.

از طرف دیگر دانش آموزان فارغ التحصیلان بعد از 20 سالگی مجاز به ادامه تحصیل نخواهند بود. زیرا سنوات مجاز آن ها به پایان رسیده و اگر برای اعزام به خدمت آماده نشوند. وارد غیبت غیر موجه خواهند شد. پس دانش آموزان پس از پایان تحصیلات دوره ی متوسطه، باید اقداماتی را انجام دهند تا بتوانند از معافیت تحصیلی دانش آموزی بهره مند شده و تا پایان سن 20 سالگی از سنوات مجاز تحصیلی بهره مند شوند.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

فرآیند دریافت معافیت تحصیلی دانش آموزان

  • مشمولان خدمت وظیفه که با شروع سن 19 سالگی وارد سن مشمولیت میشوند. باید از ماه اول ورود به این سن به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی مراجعه کرده و درخواست معافیت تحصیلی خود را ارائه دهند.
  • مدت معافیت تحصیلی دانش آموزان فارغ التحصیلان بعد از 20 سالگی به اتمام خواهد رسید. پس قبل از تمام شدن این مدت، مشمول باید مراحل اعزام به خدمت را طی کند.
  • اگر متقاضیان دریافت معافیت تحصیلی قصد انتقال به واحدهای آموزشی دیگر را دارند. باید درخواست انتقال خود را برای بار دوم به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی یا پلیس+ 10 تحویل دهند.

بر اساس ماده قانون 33 از مجموعه قوانین سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا، مدت تحصیل برای داوطلبان متقاضی دریافت مدرک پایان دوره متوسطه تا پایان سن 20 سالگی میباشد. پس از آن مشمولین باید مراحل اقدام برای رفتن به خدمت سربازی و گذراندن دوره ی خدمت ضرورت را بگذرانند. اما آن دسته از متقاضیانی که قصد ادامه تحصیل در مقاطع دانشگاهی را دارند. میتوانند پس از قبولی در یکی از دانشگاه های مختلف سراسری، آزاد، پیام نور، علمی کاربردی و سایر موسسات آموزش عالی برای دریافت معافیت تحصیلی دانشجویی اقدام کرده و از مزایای آن ها بهره مند گردند.


بیشتر بخوانید:پذیرش امریه چگونه ممکن است؟


هر چند که ممکن است حوزه های مربوط به نظام وظیفه تغییر کند اما اصول مربوط به معافیت تحصیلی بیشتر مواقع به همان صورت اهمیت خود را دارد. هنگامی که فردی با مسائل نظام وظیفهدست و پنجه نرم می کند طبیعی است که استرس داشته باشد. حتی ممکن است جلوی منطق و استدلال فرد گرفته شود. اگر شما نتوانید به یک روند منطقی تصمیم گیری منطقی در موضوعات معافیت تحصیلیبرسید؛ شاید نتوانید به یک راه حل بی طرفانه برسید. یا در برخی مواقع مسائل و مشکلات شما به قدری در این حیطه پیچیده و وسیع می شود که شما نمی توانید به تنهایی از عهده آن برآیید.

اینجاست که شما می توانید از یک متخصص کمک بگیرید. مشاوران مرکز مشاوره آویژه به شما کمک حرفه ای را ارائه می دهند؛ که اولا به دور از قضاوت کوته فکرانه باشد و دوماً مسائل را محرمانه نگه دارند. بدین ترتیب شما قادر خواهید بود به بهترین راهکارها برای مسائل و مشکلات خود در مورد معافیت تحصیلیدست بیابید. مطالب گردآوری شده در مرکز مشاوره آویژه توسط کارشناسان مجرب تهیه شده است که در این زمینه سالها تجربه دارند. امید است که شما این مطلب را با دقت بخوانید و برای حل مشکلات خود بکار ببندید.

نظام وظیفه

خدمات مشاوره نظام وظیفهآویژه:

کسری خدمت:در صورت داشتن یکسری شرایط می توانید ازکسری خدمتاستفاده نمایید. کسری خدمت سربازی شامل:

  • کسری فرزندان ایثارگران و رزمندگان
  • کسری خدمت جبهه پدر
  • کسری خدمت در مناطق بد آب و هوا
  • کسری بسیج
  • کسری خدمت نخبگان
  • کسری خدمت متاهلین
  • پروژه های کسری خدمت می باشد.

مشمولان خدمت سربازیمی توانند با داشتن شرایط ازانواع کسری خدمتاستفاده کنند.

انواع معافیت های سربازی:معافیت های نظام وظیفه شامل:

  • معافیت تحصیلی
  • معافیت پزشکی
  • معافیت کفالت
  • معافیت ایثارگری
  • معافیت موقت
  • معافیت دائم
  • معاف از رزم
  • و غیره می باشد.

افراد طبق شرایطی که دارند می توانند از هر یک از انواع معافیت های سربازی استفاده نمایند.

  • نحوه دریافت امریه:

افراد مشمولی که می خواهند برای دریافتامریه خدمت سربازیاقدام نمایند؛ باید از مراحل و شرایط آن کاملا اطلاع داشته باشند تا بتوانند از این فرصت استفاده نمایند. برای دریافت امریه سربازی بایدرشته تحصیلیتان با سازمانی که می خواهید امریه بگیرید، متناسب باشد.مقطع تحصیلیفرد بسته به سازمان مورد نظر از دیپلم تا دکتری را شامل می شود. از جمله مواردی که در گرفتن امریه بسیار مهم است، نداشتن غیبت می باشد.

  • اعزام به خدمت:

هر فرد ذکور ایرانی وقتی به سن ۱۸ سالگی تمام می رسد، مشمولقانون خدمت وظیفهقرار می گیرد. فرد در این موقعیت باید برای اعزام به خدمت سربازی آماده شود. فرد مشمول باید اقدام به دریافت دفترچه خدمت وظیفه از دفاتر خدماتی نماید. همچنین درخواست خود را در سامانه انجام دهد. بعضی از مشولین نیز به جای اعزام به خدمت ازانواع معافیت هاوکسری های خدمت سربازیاستفاده می نمایند.

  • قوانین نظام وظیفه خدمت سربازی:

طبق قانون سن مشمولیت بین ۱۸ تا ۵۰ سالگی است ولی باز هم در برخی شرایط ممکن است بر حسب ضرورت به ۶۰ سالگی هم برسد. مطابق قوانین نظام وظیفه، مدت خدمت مشمولین در مناطق عادی و نظامی ۲۱ ماه است و برای مشمولینی که در سازمان ها و ارگان های غیرنظامی خدمت می کنند، ۲۴ است. از آنجا کهقوانین وظیفه عمومیدائماً در حال تغییر و تحول است، افراد باید از قوانین بروز و تغییر یافته اطلاع داشته باشند. تا شاید بتوانند از امتیازات مربوط به گرفتن انواع معافیت های سربازی، کسری خدمت، امریه و غیره استفاده کنند.

  • خروج از کشور:

افرادی که به سن مشمولیت نرسیده اند برای خروج از کشور مشکلی ندارند و نیاز به گرفتن مجوزی نمی باشد؛ اما فردی که به سن مشمولیت رسیده است حداکثر ۱ سال بعد از ترک تحصیل، اخراج یا فراغت از تحصیل باید خود را به وظیفه عمومی معرفی نماید. دانش آموزان یا دانشجویانی که معافیت سربازی دارند در خروج از کشور از سوی وظیفه عمومی هیچگونه ممنوعیتی ندارند. مشمولان جهت سفرهای زیارتی، علمی، غیرزیارتی، کاری، مطالعاتی، ورزشی، ماموریتی و … باید جهت خروج از کشور از وثیقه استفاده نمایند.

  • مشمولین خدمت:

افرادی مشمولی که به سن اعزام به خدمت رسیده اند یا برای خدمت سربازی اعزام می شوند یا اینکه مشمول غیبت می شوند. گاهی مشمولین بر اثر ناآگاهی وارد دوره غیبت می شوند؛ بنابراین اطلاع از قوانین اعزام به خدمت خیلی ضروری می باشد. گاهی اوقات با وجود اینکه فرد وارد دوره غیبت می شود اما می تواند با استفاده از شرایطی ازغیبت موجهاستفاده نماید.

  • توجیه غیبت:

در شرایطی مثل: داشتن بیماری، حوادثی که باعث صدمات جسمی و روانی فرد مشمول شده و مانع اعزام به خدمت او شده است، بستری شدن در بیمارستان بر اثر بیماری، فوت کردن یکی از اعضای درجه یک خانواده مشمول، مشکلات اداری ایجاد شده در دفترچه اعزام به خدمت فرد. اینها میتواند موجب توجیه غیبت مشمول شود. برخی مشمولین هم درخواستتمدید و یا تعجیل خدمترا دارند که بر اساس ارائه مدارک این اقدام یکبار برای فرد انجام می شود. اگر غیبت موجه نباشد،فرار از خدمتمحسوب می شود.
لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

دانش آموزان فارغ التحصیلان بعد از 20 سالگی مجاز به ادامه تحصیل نیستند

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید
کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای عضویت در کانال آخرین اخبار نظام وظیفه و اطلاع از اخبار معافیت، امریه، کسری خدمت، خروج از کشور و ... کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات
- 185 نظر:
  1. من که چیزی ندارم نه کسیوندارم سربازی واسه چیمه درس بخونم بهتره چون بابام مریضه چیزی نداریم حتی حقوق هم کمه واسمون

  2. سلام وقت بخیر
    سلام من بعد از سن بیست سالگی دیپلم میگیرم و دفترچه پست کردم بدون مهر غیبت …
    آیا میتونم بهمن ماه برم دانشگاه ؟

    1. با سلام و احترام وقت شما بخیر سیری هستم بله میتوانید درخواست ایست خدمت جهت ادامه تحصیل دهید و برگردید به تحصیل

  3. سلام ، من متولد ۲۹ بهمن ۸۲ هستم ایا تا بهمن میتونم معافیت تحصیلی بگیرم برم دانشگاه یا نه غیبت میخورم؟

    1. اصولا تا ۲۰ سال میتوانید معافیت تحصیلی تمدید کنید وبعداز اون باید دانشگاه ثبت نام کنید

  4. سلام بنده متولد ۸۲/۵/۱۵ هستم تابستان نتونستم واحد درسی رو در بزرگسالان تمام کنم میخواستم برای نیمسال اول ۱۴۰۲-۴۳ ثبت نام کنم مدیر مدرسه میگه معافیت شما به اتمام رسیده باید بروید خدمت سربازی، آیا راهی نداره بنده انتخاب واحد کنم، لطفا راهنمایی کنید

    1. سلام سن دانش آموزی تا 20 سال است و بعد از 20 سال تا گرفتن کارت معافیت یا پایان خدمت به شما اجازه ادامه تحصیل داده نخواهد شد.

  5. سلام خسته نباشید من خرداد ۱۴۰۲ فارغ التحصیل شدم بهمن ۱۴۰۲ بیست سالم میشه
    معافیت من ۱مهر تمام میشه کنکور شرکت کردم و نتایج اواسط مهر میاد آیا از۱مهر تا اواسط مهر غیبت میخورم؟؟باید منتظر بمونم نتایج اعلام بشه برم دانشگاه یا دفترچه پست کنم ؟

    1. سلام دفترچه پست کنید بعد از گرفتن قبولی ایست خدمت جهت بازگشت به تحصیل بزنید.

  6. سلام من آذر 82 تاریخ تولد مه معافیت تحصیلی من تا شهریور اعتبار داره می خواستم بدونم میشه تا دی ماه میشه معافیت تحصیلی بگیرم

  7. سلام من متولد 8/10/82 19 سال و 8 ماه سن دارم .مهلت معافیت تحصیلی من تا برج 7 امسال هست .1 درس واسم مونده و فک کنم کارم به دی ماه بکشه ایا دی ماه مشمول به خدمت میشم؟ بعد پاس کردن درس نمیتونم به دانشگاه برم؟

    1. سلام.شما میتوانید دفترچه پست کنید و تاریخ اعزام بگیرید و بعد ایست خدمت بزنید و آن یک درس را پاس کنید و ادامه تحصیلتان را انجام دهید.

  8. سلام من متولد ۱۳۸۲.۱۰.۱۱هستم امسال در مدارس بزرگسالان درس خوندم گفتم ببینم میتونم در امتحانات دی ماه شرکت کنم و دیپلم بگیرم چون طبق قانون افراد اگه در حین تحصیل به ۲۰سالگی تمام برسند میتوانند آن نیمسال را به عنوان دانش آموز سپری کنند

    1. بله در صورت تمدید معافیت تحصیلی میتوانید یک نیمسال تحصیلی انتخاب واحد نمائید.

  9. سلام متولد 2 ابان 82 هستم، تا 20 سالگی تمام، معاف از سربازی هستم. زمان ثبت نام دانشگاه افسری ارتش از آبان 1402 شروع میشه، اگه من یکم آبان ثبت نام کنم مشکلی پیش نمیاد یا باید خدمت سربازی انجام بدم بعد ثبت نام کنم؟در ضمن آزمون کتبی چند ماه بعد از آبانه

    1. شما باید دفترچه پست کنید چون اگر غیبت بخورید نمی توانید ثبت نام کنید

  10. با سلام
    من متولد 1383,4,12هستم بزرگسالان ثبت نام کردم برا دیپلم بعد افتادم شهریور این شهریور این ماه قبول بشم دیپلم بگیرم تا یسال معافم؟

  11. سلام بیست سالگی تمام یعنی چی یعنی بیست سال 12ماه یا بیست سال تمام

  12. سلام من متولد دی ماه ۸۲هستم و هنوز دیپلممو نگرفتم میخواستم بدونم اگه تا دی ماه دیپلممو بگیرم میتونم از ترم ۲وارد دانشگاه بشم و معافیت بگیرم معافیت دانشجویی ؟؟لطفا جواب بدید

    1. سلام در صورتی که وارد دوره غیبت سربازی نشوید میتوانید ثبت نام دانشگاه داشته باشید و معافیت تحصیلی دانشجویی دریافت کنید

  13. سلام وقتتون بخیر
    من شهریور ماه با برگ سبز سربازی بعد ۲۰سالگی دیپلم میگیرم
    تاریخ اعزامم۸.۱
    بعد از این میتونم از دانشگاه معافیت بگیرم

    1. با سلام و احترام وقت شما بخیر سیری هستم در صورتی که بدون غیبت درخواست ایست خدمت جهت ادامه تحصیل دهید امکان پذیر میباشد

  14. سلام دختری هستم ۲۲سال تانهم خوندم ولی بعد ترک تحصیل کردم باعث وبانیش هم خانوادم بودن خدا لعنتشون کنه
    الان میتونم ادامه بدم در تجربی یا دیره

    1. امکان ادامه تحصیل در رشته ی قبلی در مدارس بزرگسالان است و برای تغییر رشته میتوان از طریق اداره اموزش پرورش جهت دیپلم مجدد اقدام کنید

  15. سلام من بعد از ۲۰ سالگی دیپلمم رو میگیرم اگه قبل از اینکه غیبت بخورم دفترچه خدمتم رو پست کنم میتونم کنکور شرکت کنم؟

    1. قبل از اغاز خدمت دانشگاه ثبت نام کنید و در صورتیکه معافیت تعیصیلی رو به اتمام بود دفترچه پست کنید و درخواست ایست خدمت جهت ادامه تحصیل دهید

  16. سلام من مدرسه بزرگسالان درس میخونم و بعد از ۲۰ سالگی دیپلم میگیرم و تا ۲۰ سالگی معافیت دارم آیا میشه اگع قبل مشمول شدن دفترچمو پست کنم در کنکور ثبت نام کنم؟

    1. بله میتوان دفترچه پست کرد و درخواست ایست خدمت جهت ادامه تحصیل داد ولی هم زمان با سربازی نمی توان کنکور داد

      1. سلام من متولد۸۲/۱۰/۴ هستم یک امتحان دارم برای دیپلم که باید دی امتحان بدم کی باید دفترچع پست کنم که غیبت نخوزم و بتونم دانشگاه ثبت نام کنم؟

        1. با سلام شما می‌توانید درصورت غیبت نخوردن در دی ماه انتخاب رشته کنید بدون کنکور و در رشته های بدون کنکور آزاد یا غیر انتفاعی یا پیام نور شرکت کنید برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران ما تماس بگیرید

  17. سلام
    من متولد ۸۲.۱.۱۵ ام یعنی ۲۰ سال و دو ماه
    هنوز دیپلم نگرفته ام و در مدارس بزرگسال ثبت نام کرده ام و امتحان ندادم اکنون که ۲۰ ساله شدم رفتم برای ثبت نام امتحانات شهریور ثبت نام کنم گفتن شما مشمول خدمت این نمی‌تونید دیگه ثبت نام کنید..
    تکلیف چیه
    ممنون

    1. سلام وقتتون بخیر مطابق قانون افراد تا بیست سالگی مهلت دریافت دیپلم را دارد و مشمولین تنها در زمانی میتوانند در مدارس بزرگ سال ثبت نام کنند که داری کارت پایان خدمت یا معافیت های مختلف را داشته باشند وگرنه خارج از بازه زمانی مشخص شده مدارس بزرگسالان مسئولیتی در قبال معافیت پذیرا نمیباشد

    2. میخوام ادامه تحصیل بدم ۱۹ سالمه تا پایه نهم درس خوندم الان میخوام ادامه تحصیل بدم از پایه دهم بخونم آیا امکانش هست تازه باردار هستم میخوام شهریور امتحان دهم رو بدم لطفا راهنمایی کنید

      1. شما باید مدارس بزرگسالان ۹ماه درس بخونید تا مدرک دیپلم بگیرید

  18. سلام من متولد مرداد ۸۲ هستم و متاسفانه خرداد دوتا تجدید اوردم که شهریور باید قبول بشم، از اونجایی که معافیت تحصیلی من تا مرداد امسال هست، نظام وظیفه بهم گفت برات تمدید میکنم که دوتا تجدید رو بتونی بدی و دیپلم بگیری، سوالم اینه ایا بعد از قبول شدن میتونم دانشگاه آزاد ثبت نام کنم و از معافیت دانشجویی استفاده کنم؟

  19. سلام اگر در سن ۱۸ سالگی کنکور بدم و دانشگاه ملی قبول نشم
    میتونم صب کنم سال بعد کنکور بدم مثلا در سن بیست سالگی؟
    یا باید برم خدمت بعد بیام کنکور بدم؟
    اگر در سن ۱۹ سالگی دانشگاه ملی بیارم ولی سربازی نرفته باشم میتونم دانشگاه ملی برم ؟

    1. سلام و ارادت براساس قانون معافیت تحصیلی ، اگر فردی بعد از ۱۸ سالگی دیپلم گرفته باشد و در کنکور سراسری پذیرفته نشود ، در صورت موافقت سازمان نظام وظیفه تا پایان ۲۰ سالگی امکان استفاده از معافیت تحصیلی را دارد .

  20. سلام
    من متولد 1380/4/4 هستم و در سال 98 از مدرسه فارغ تحصیل شدم
    و الان قصد رفتن ب دانشگاه رو دارم
    امکان پذیر هست؟

    1. سلام بله هم از طریق کنکور سراسری و هم با سوابق تحصیلی دیپلم امکان ثبت نام دارید.

  21. سلام خسته نباشید من متولد ۸۲/۱۱/۱۸هستم بنا به دلایلی هنوز دیپلم نگرفتم معافیت تحصیلی هم تا مهر ۱۴۰۲ دارم اگه تا شهریور ماه دیپلم بگیرم میشه معافیت تحصیلی و برای ثبت نام دانشگاه تمدید کردکه بخوام برم دانشگاه؟

    1. آخرین سن دانش آموزی برای پسران ۲۰ سالگی است در این مدت دانشگاه ثبت نام کنید و جهت ادامه تحصیل اقدام کنید در غیر این صورت بیشتر از ۲۰ سال شوید باید جهت خدمت سربازی اقدام کنید

  22. سلام
    من متولد سال ۸۱ هستم ، امسال شهریور ۴۰۱ قبل از ۲۰ سالگی نیمه دوم سال (بهمن ماه) در دانشگاه گلستان قبول شدم و در مهر ۴۰۱ پیش ثبت نام کردم ولی باز در دانشگاه بدون آزمون آزاد(پردیس) شرکت کرده و قبول شدم حالا که رفتم برای ثبت نام در بهمن معافیت تحصیلی بهم ندادن چی کار کنم؟
    رشته من برقه

    1. سلام در صورتی که غیبت خورده باشید امکان ثبت نام در دانشگاه ندارید باید دفترچه پست کنید و تاریخ اعزام بگیرید و بعد دانشگاه ثبت نام کنید و ایست خدمت بزنید.

  23. سلام وقت بخیر بنده بعد 20سال دیپلم گرفتم و بعد اون رفتم سربازی الان 17 ماه خدمت هستم و برا دانشگاه کارشناسی پیوسته قبول شدم امکان ایست خدمت وجود داره برام

  24. سلام من الان دقیقا ۲۰ سال و ۲ ماه دارم میتونم تو امتحان نهایی خرداد شرکت کنم یک درسم شاید باقی بمونه شرکت کنم یا این دی ماه اخرین فرصته؟

    1. سلام بعد از 20 سالگی برای شما معافیت تمدید نمیشود. دی ماه اخرین فرصت

  25. سلام من خرداد ماه سال ۱۴۰۲ بیست ساله میشم و می‌خوام کنکور تیرماه شرکت کنم میخواستم بدونم باید دانشگاه ثبت‌نام کنم تا غیبت نخورم؟

    1. سلام بله در غیر ان صورت به شما اجازه ادامه تحصیل و شرکت در کنکور بعداز 20 سالگی داده نمیشود

  26. سلام من متولدین.۱۳۸۱ هستم ایا میتونم برج یازده دانشگاه برم سربازی نرم تاالان اظافه نخوردم

  27. سلام میخواستم بدونم من کدوم وقت سربازی میرم و معاف میشم

    من تک فرزند هستم آیا معاف میشم؟
    و میخام بدونم اگه لیسانس بگیرم سربازی میرم کدوم وقت میرم ؟
    ۱۳۸۴/۱۱/۴ الان کلاس یازدهم هستم

    1. سلام وقت بخیر
      بعد از فارغ التحصیلی به مدت 1 سال معافیت تحصیلی صادر می شود و در مورد معافیت تحت یه سری شرایط می توان اقدام کرد

  28. سلام
    متولد مرداد ۸۲ هستم
    در نهایی خرداد ۱۴۰۲ قراره شرکت کنم و دیپلم بگیرم
    اگه قبل از مرداد ماه دیپلم رو بگیرم
    برای دانشگاه آزاد مهر میتونم بدون سربازی رفتن شرکت کنم؟

    1. سلام وقتتون بخیر درصورت عدم غیبت امکانش میتواند وجود داشته باشد.

  29. سلام من الان ۲۰سالو ۶ماهمه دیپلمو سال۹۹گرفتم دوبار کنکور شرکت کردم اما قبول نشدم دانشگاه نرفتم میخواستم ببینم الان میتونم برم دانشگاه ازاد؟

    1. سلام وقت بخیر اگر وارد دوره غیبت نشده باشید امکان پذیر است

  30. سلام خسته نباشید
    من امسال پایه دوازدهم هستم و ۱۰ آذر ۱۴۰۱ هم وارد ۲۰ سال میشم ، تا تاریخ ۱ مهر ۱۴۰۱ هم معافیت تحصیلی داشتم ، الان تموم شده
    میتونم دیپلم بگیرم و کنکور شرکت کنم؟؟

    1. سلام وقت بخیر
      معافیت تحصیلی در هر مقطع فقط یکبار صادر شده و بعد از آن فرد مشمول به خدمت می باشد.

  31. سلام خسته نباشید من متولد ۱۳۸۱هستم و هنوز دیپلم نگرفتم میتونم در بزرگسالان برای دریافت دیپلم اسم بنویسم و‌ از معافیت تحصیلی برای مراسم اربعین استفادع کنم‌

  32. سلام من یک اشتغال به تحصیل گرفتم و الان تاریخش سر رفته میخام دوباره تمدیدش کنم ایا میشه . چون میخام به ارتش استخدام بشم.یک بار استخدام شدم وبرا چشمانم ردشدم الان میخام چشامو عمل کنم بعد برم ایا تمدیش میکنن برام

  33. سلام وقت بخیر. من متولد 23.3.1382 هستم و دوباره شروع به تحصیل کردم و تا برج 3 1402 معافیت تحصیلی خورده برام. .شهریور یا دی ماه 1401 فارغ التحصیل میشم. خواستم ببینم میتونم در کنکور 1402 شرکت کنم و دانشگاه برم؟

    1. سلام وقت بخیر
      کنکور 1402 دو مرحله ای در دی ماه سال 1401 و تیر ماه سال 1402 می باشد.

  34. با سلام . بنده بعد از از ۲۰ سالگی فارغ التحصیل شدم و در کنکور شرکت کرده ام. طبق قانون هم بنده در صورت قبولی هم در دانشگاه نمی توانم ادامه تحصیل کنم. می خواستم بدانم اگر به سربازی بروم می توانم بعد اتمام سربازی در کنکور سراسری شرکت کنم یا خیر .

  35. سلام دخترم، 20 سالمه فقط تادوم راهنمای تحصیل کردم! میتونم ادامه تحصیل غیرحضوری بدم؟

    1. سلام وقتتون بخیر امکان تحصیل شما در مدارس بزرگسالان میبباشد

  36. سلام .من متولد 81 هستم و قبلا معافیت تحصیلی گرفتم اعتبارش تا خرداد 1401 هست و امسال دوازدهم بودم و همین امسال دیپلم میگریم هنرستانی من از قبل اینکه 18 سالم بشود معافیت تحصیلی گرفتم تا این لحضه غیبت یا موردی نداشتم . به علت اینکه سن به 20 می رسد و در کنکور1401 ثبت نام کردم به علت اینکه رشته من فنی هست قسط دارم از کنکور فنی ادامه تحصیل بدهم الان وضعیت من به چه شکل می شود میتوانم ادامه تحصیل بدهم و
    یک سوال دیگر درسته یک سال همینطوری برای سربازی بدون معفیت تحصسلس لحاض می شوئد

  37. سلام من امسال دیپلم میگیرم و متولد ۱۹. ۱۲ . ۸۲ هستم آیا الان معافیت تحصیلی بگیرم یا ۱۹ سالم شد؟ یا ۲۰ سالگی اگر میشه ممنونم اگر پاسخ بدین

    1. سلام وقت بخیر
      بعد از فارغ التحصیلی بنا بر شرایطی معافیت تحصیلی به شما تعلق خواهد گرفت

  38. سلام. من الان بیست سالمه و فقط یک درسم مونده تا دیپلم بگیرم. الان میتونم درسمو ادامه بدم دیپلم بگیرم و بعد برم دنبال سربازی

    1. سلام من ۱۹سالمه و سال ۱۴۰۰کنکور دادم ولی قبول نشدم و الان دوباره برا ۱۴۰۱میخام شرکت کنم ولی امید ندارم میخام ۱۴۰۳دوباره شرکت کنم برا کنکور ولی مشکل اینجاست که در دی ماه میشم ۲۰ساله من باید از دی تا تیر ۱۴۰۲چگونه معافیت بگیرم ؟

  39. سلام
    من متولد 1380/07/29 هستم و بعد بیست سالگی تونستم دیپلم بگیریم یعنی در اینذتاریخ1400/10/30 فارغ التحصیل شدم .میخواستم ببینم من میتونم دانشگاه برم؟؟؟؟؟

  40. سلام
    من متولد 1380/07/29 هستم و بعد بیست سالگی تونستم دیپلم بگیریم یعنی در اینذتاریخ1400/10/30 فارغ التحصیل شدم .میخواستم ببینم من میتونم دانشگاه برم؟؟؟؟

  41. من درسال۹۹ ودرسن ۲۱سالگی فارغ تحصیل شدم یه بار هم پشت کنکور موندم والان ۷ماهه که نه دانشگاه رفتم نه خدمت وغیبت دارم راهی هست که درکنکور ۱۴۰۱ شرکت کنم

  42. سلام من متولد ۱۳۸۰/۰۹/۱۵ هستم و مدرک دیپلم را بعد از ۲۰ سالگی گرفتم والان میخوام برم دانشگاه نظام وظیفه هم میگه برو از مدرسه کمیسیون موارد خاص حل بشه مدرسه من رو نمیفرسته کمیسیون موارد خاص راهی دیگه هست

  43. سلام من ۶ اسفند ۱۴۰۱ معافیتم تموم میشه. نظام وظیفه وقت میده بهم ک تا خرداد ۱۴۰۱ دیپلم بگیرم آیا میتوانم برم خدمت و حین خدمت کنکور شرکت کنم و بعد شهریور ایست خدمتی بگیرم برم دانشگاه؟
    آیا چون بعد ۲۰ سالگی دیپلم گرفتم مانعی نمیشه ک قبول نکن برای دانشگاه؟

  44. سلام. پسری که ۲۲سالشه و سربازی نرفته می تواند در کنکور شرکت کند؟؟؟!

    1. سلام من الان ۲۰ سالمه بعد فارغ التحصیل نشدم بزرگسالان هم ثبت نام کردم الان میتونم کنکور بدم یا سرباز هستم

  45. سلام من متولد 79.8 و دانشجو هستم و معافیت دارم الان اگر بخوام تو کنکور ۱۴۰۱ شرکت کنم با توجه به قانون گرفتن مدرک تا قبل از سن ۲۵ سالگی مشکلی برام پیش نمیاد؟؟؟

    1. سلام وقت بخیر خیر میتوانید با توجه به شرایط مربوطه اقدام و روند را پیگیری کنید .

  46. سلام خسته نباشید
    من موقع ثبت نام دانشگاه کرونا گرفتم ونتوانستم ثبت نام کنم
    الان من ۲۰ سالم شده و دیپلم رو دی ۱۴۰۰ گرفتم و الان تکمیل ظرفیت ثبت نام کردم و قبول شدم آیا معافیت میدن

    1. درصورتی که قبل از ۲۰سال تمام دیپلم خود را دریافت کرده باشید بله

  47. سلام من سال ۹۸ فارغ التحصیل شدم و ۲۳دی وارد ۲۲سالگی میشم آیا میتونم وارد دانشگاه بشم

      1. سلام من قبول شدم در دانشگاه پیام نور اما در امتحان خرداد وشهریور ودی موفق نشدم درس های افتاده پاس کنیم و دیپلم بگیریم حالا سن 20سال تمام بعداز خدمت میشه ادامه تحصیل داد یانه میشه یه راه پیدا کرد برای پاس کردن درس 4تا لطفاً راهنمایی کنید

        1. سلام خدمت شما، به شرط اینکه قبل از ۲۰ سالگی دیپلم اخذ شود امکان ادامه تحصیل و ایست خدمتی دارید، درغیراینصورت باید تکلیف نظام وظیفه و خدمت را مشخص کنید.

  48. سلام من سال ۹۸ فارغ التحصیل شدم و ۲۳دی وارد ۲۲سالگی میشم آیا میتونم وارد دانشگاه بشم

  49. سلام من متولد۱۳۸۰/۷/۲۹ هستم ب دلیل نیمه دومی بودن افتادن در پایه اول ابتدای تا سن ۲۰ سالگی دیپلم نگرفتم در خرداد دو امتحان رو تجدید شدم والان دی امتحان دارم ولی نظام وظیفه قبول نمی
    کنه آیا راهی دیگه داره ک من دو امتحانم رو بدم لطف سریع جواب بدین

    1. سلام خیر راهی وجود ندارد به علت اینکه تا 20 سال تمام فرصت داده شده و بیشتر فرصتی نخواهید داشت

  50. سلام من 1400 اولین کنکورم بود دادم در نیومدم میخوام 1401 شرکت کنم متولد 1382.4.15 آیا باید بازم به پلیس +10 مراجعه کنم؟

    1. سلام به صورت کلی هر دانش آموز می تواند دو بار اقدام به کنکور کند و بعد از آن در صورت قبولی هنگام گرفتن مدارک لازم برای ثبت نام در دانشگاه باید در زمان فرجه بودن خود را موجه تا بتواند معافیت تحصیلی دانشجویان را اخذ کند

  51. سلام من بیست سالم شده وهنوز دیپلم نگرفتم هنوز یه درسم مونده آیا برا تکمیل ظرفیت ثبت نام کنم معافیت میدن

    1. سلام. خیر در صورتی که در سن ۲۰ سالگی موفق به اخذ مدرک دیپلم شوید ابتدا باید وضعیت نظام وظیفه را مشخص کنید و سپس برای ادامه تحصیل در دانشگاه اقدام کنید.

  52. سلام من پایه یازدهم درس خواندم قبول شدم ترک تحصیل کردم دوسال میشه الان می خوام پایه دوازدهم بخونم دیپلم بگیرم کنکور بدم
    متولد 80/11/22 هستم الان آبان ماه هست میتونم دبیرستان ثبت نام کنم سا نه

    1. سلام بستگی به مدارس شبانه محل سکونت نیز دارد اما معمولا در دوترم دی و شهریور ثبت نامی دارند.

  53. سلام‌
    من یه‌ ترم‌‌ اخر‌ مونده‌ تا‌ دیپلم‌ بگیرم‌ ده‌ روز‌ دیگه‌ هم‌ میشم‌ ۲۱ آیا‌ تو‌ این‌ ده‌ روز‌ میتونم‌ ادامه تحصیل‌ بدم

  54. سلام من متولد مرداد ۱۳۸۲ هستم و غیرحضوری دیپلم گرافیک گرفتم و دی ماه ۱۴۰۰ فارغ التحصیل میشم من میخوام سال ۱۴۰۱ کنکور بدم برا پزشکی و بگه معافیت تحصیلی هم تا مرداد سال ۱۴۰۲ دارم خواستم ببینم اگه کنکور ۱۴۰۱ درنیومدم میتونم دوباره کنکور بدم اگه آره میشه توضیح بدید چجوری

    1. سلام شما از تاریخ فارغ التحصیلی یک سال زمان دارید که به نظام وظیفه معرفی شوید یعنی اگر دردی ۱۴۰۰ فارغ التحصیل شویم تا دی ماه ۱۴۰۱ زمان دارید اگر در کنکور ۱۴۰۱ موفق به قوانین شدید در صورت ثبت نام دانشگاه و گرفتن معافیت تحصیلی می توانید مجدد در کنکور شرکت نمایید و در صورت قبولی انصراف دهید ثبت نام مجدد انجام دهید

  55. سلام من 20 سال 70 ماه 21 روز سن دارم باید برم سربازی یانه؟ دیپلم هم گرفتم در شهریور 1400

    1. سلام. شما مشمول غیبت هستید و حتما به پلیس +10 مراجعه نمایید

  56. سلام دی ۱۴۰۰میشم ۲۰هنوز دیپلم نگرفتم باید چه کنم
    برم دانشگاه یا دیپلم بگیرم

    1. سلام. برای دریافت دیپلم نهایتا تا سن ۲۰ سالگی فرصت دارید از معافیت تحصیلی استفاده کنید وی از آن مشمول شناخته میشوید و باید به وضعیت نظام وظیفه خود رسیدگی کنید

      1. سلام خسته نباشیدببخشید من متولد اسفند ۷۹هستم الان بیست سال روهم ردکردن وخدمت نرفتم سال اول راهنمایی ترک تحصیل کردم الان میتونم ادامه تحصیل بدم ؟یاباید حتما برم خدمت بعد ادامه تحصیل بدم لطفا راهنمایی کنید

        1. سلام. متاسفانه با داشتن غیبت سربازی نمیتوانید تحصیلات خود را ادامه دهید باید ابتدا وضعیت نظام وظیفه را مشخص کنید.

  57. سلام من متول ۱۵ مرداد۱۳۸۰ برا دیپلم بزرگسال درس پاس میکنم میتونم الان معافیت تحصیلی بگیرم

  58. سلام بنده دو سال درس حوزوی خوندم ولی بعد از آن به ادامه تحصیل در پایه نهم شدم اکنون با پایان یافتن دوره متوسطه دوم و قبولی در دانشگاه فنی حرفه ای قم نظام وظیفه به من معافیت دانشجویی نمی دهد در صورتی که من حتی یک من ماه هم وقفه تحصیلی نداشتم در ضمن در نوبت روزانه این دانشگاه قبول شدم به نظر شما چیکار باید انجام دهم؟

    1. سلام می توانید با مدارک تحصیلی و مدرک فارغ التحصیلی از دبیرستان و برگه قبولی دانشگاه به نظام وظیفه مراجعه کنید یا به یکی از شعب پلیس +۱۰ مراجعه کرده و جویا شوید درحال حاضر غیبت دارید یا خیر.

      1. سلام دخترم، 20 سالمه فقط تادوم راهنمای تحصیل کردم! میتونم ادامه تحصیل غیرحضوری بدم؟

        1. سلام وقتتون بخیر امکان تحصیل شما در مدارس بزرگسالان میبباشد

  59. سلام خسته نباشد من برای بار سوم میخواستم کنکور بدم که برای کنکور بعدی سنم بالای 20 سال میشه خواستم بدانم برای معافیت تحصیلی میشه دانشگاه پیام نور ثبت نام کنم که برای سال بعد کنکور بدم؟

    1. سلام امسال که سن تون کمتر از 20 سال هست میتونید اقدام کنید و باید مثل یک دانشجو انتخاب واحد کنید دو ترم تا شامل معافیت تحصیلی شوید ولی اگر وارد 20 سال شدید دیگه مشمول هستید و نمیتونید ثبت نام کنید

  60. سلام خسته نباشد من متولد ۱۳۸۰/۷/۱۲ هستم کنکور ۱۴۰۰ شرکت کردم و ۱۴۰۰/۷/۱۲ هم میشم ۲۰ سال میخاستم ببینم میتونم دانشگاه پیام نور دی ماه برم ؟؟ با تشکر لطفا زودتر جواب بدین که استرس دارم

  61. سلام من دیپلمم بعد 20 سال خورده و خودمو معرفی کردمو به سربازی رفتم الان که در حال خدمت هستم میتونم برا دانشگاه ایست خدمت بزنم؟

    1. سلام،بله،ولی در صورتی که از پذیرفتگان شدگان مقطع کارشناسی به بالا بخواهید اقدام کنید.برای اطلاعات بیشتر با مشاوران ما تماس بگیرید.

    2. سلام داداش الان رفتی دانشگاه یا اجازه نداد نظام وظیفه؟ ایست خدمتی بهت دادن؟

  62. سلام من متولد 1383/۶/۲۶ هستم تا کلاس سوم راهنمایی درس خواندم دو ساله که درس رد ول کردم حالا میتونم ادامه بدم؟ لطفاً جواب بدید. هرچه زود تر؟

    1. سلام. بله میتوانید در مقطع بالاتر تحصیل خود را ادامه دهید.

    2. چی میگی مگه دهه هشتادی باردارمیشه
      عجب روزگاری شده من ۱۹سالمه متولد۲۰۰۴ خجالت نمیکشی ازسنت
      خاک توسرت
      ۱۹ساله چجوری بچه دارمیشه

  63. سلام من بهرام رازبان هستم متولد ۸۰ ۳ ۱۹ ودر شهریور ماه فارقتحصیل بشم میتونم دانشگا برم یا نه

  64. سلام من بهرام رازبان هستم متولد ۸۰ ۳ ۱۹ ودر شهریور ماه فارقتحصیل بشم میتونم دانشگا برم یا نه

  65. سلام خسته نباشید
    من کنکور ۹۹ ثبت نام کردم ولی درنیومدم ولی پیام نور ثبت نام کردم امسال کنکور ۱۴۰۰ دادم رشته که می خواستم در نیوردم و الان دانشجو پیام نورم ایا امکانش هم کنکور ۱۴۰۱ هم ثبت نام کنم ؟ لطفا زود جواب بدین ؟

  66. سلام خسته نباشید
    من کنکور ۹۹ ثبت نام کردم ولی درنیومدم ولی پیام نور ثبت نام کردم امسال کنکور ۱۴۰۰ دادم رشته که می خواستم در نیوردم و الان دانشجو پیام نورم ایا امکانش هم کنکور ۱۴۰۱ هم ثبت نام کنم ؟ لطفا زود جواب بدین

  67. سلام خسته نباشید من متولد ۸۱/۲/۲۰ هستم و در سال ۹۹ فارغ التحصیل شدم من در کنکور ۹۹ شرکت کردم و به دلایلی نتونستم دانشگاه برم و ادامه تحصیل بدم و در کنکور ۱۴۰۰ شرکت کردم میخاستم ببینم در صورتی که تو کنکور امسال قبول نشم یا رشته دلخواهمو نیارم میتونم برم دانشگاه آزاد و با مشکل سربازی رو به رو نمیشم
    با تشکر لطفا زدوتر پاسخ بدید که دغدغه بدی شده برام

    1. سلام
      دانشگاه پیام نور بدون کنکور ثبت‌نام کنید و بعد کنکور بدهید

    2. سلام خسته نباشید من متولد ۷۹/۱۰/۱۲ هستم در سن ۱۸ سالگی نتونستم دیپلم بگیرم و معافیت تحصیلی گرفتم.تا سن ۲۰سالگی باز نتونستم دیپلم بگیرم و از ۶ماهی که فرصت داشتم برم خدمت دوباره برای گرفتن دیپلم استفاده کردم دیپلم گرفتم.و الان سه ماه اضافه خدمت دارم.می خواستم بدونم من می تونم الان برای رفتن به دانشگاه معافیت تحصیلی بگیرم؟؟؟

      1. سلام خدمت شما ، باتوجه به داشتن عیبت امکان گرفتن معافیت تحصیلی را ندارید ولی اگر بتوانید دلایلی ارائه کنید که غیبت شما موجه تلقی شود و مورد تایید نظام وظیفه باشد میتوان ادامه تحصیل داد.

  68. سلام
    من الان ۲۰ سالمه و امسالم کنکور میدم
    ولی به دلایلی امسال امید وار نیستم قبول بشم
    یعنی میخوام واسه سال بعد هم کنکور بدم یعنی ۲۱ سالم میشه
    آیا میتونم کنکور بدم با توجه به شرایط سنین
    واسه خدمت هم رفتم دانشگاه پیام نور ثبت نام کردم

    1. سلام. شرایط سنی شما کامل شده است. اما با ثبت نام شما در دانشگاه پیام نور تایم دارید. در صورت قبولی، انصراف بزنید.

    1. سلام من ۱۹ سالمه و دیماه میشم ۲۰ و الان هم ثبت نام کردم برا کنکور اگر قبول نشم میتونم در بهمن ماه به دانشگاه ازاد برم یا نه میشه راهنمایی کنید

      1. سلام من قبول شدم در دانشگاه پیام نور اما در امتحان خرداد وشهریور ودی موفق نشدم درس های افتاده پاس کنیم و دیپلم بگیریم حالا سن 20سال تمام بعداز خدمت میشه ادامه تحصیل داد یانه میشه یه راه پیدا کرد برای پاس کردن درس 4تا لطفاً راهنمایی کنید

        1. سلام خدمت شما، به شرط اینکه قبل از ۲۰ سالگی دیپلم اخذ شود امکان ادامه تحصیل و ایست خدمتی دارید، درغیراینصورت باید تکلیف نظام وظیفه و خدمت را مشخص کنید.

  69. سلام خسته نباشید
    من سال 12دهممم رو رفتم مدرسه غیر حضوری
    الان 20سالمه هنوز دیپلمم رو ندادن
    متولد 79/10/2هستم
    اما نظام وظیفه بهم نامه داده تا 79/10/2
    امسال میتونم تحصیل کنم
    وقتی ک رفتم این ناممو گرفتم
    20روز از 20سالگیم گذشته بود
    ایا 20روز غیبت خورده واسم یان
    ممنون میشم جواب بدین 🙏🌷

    1. اگر نظام وظیفه گفته موردی ندارد مشکلی نیست .از انجا استعلام بگیرید.

    2. سلام من بیست سالم شده وهنوز دیپلم نگرفتم هنوز یه درسم مونده آیا برا تکمیل ظرفیت ثبت نام کنم معافیت میدن

      1. سلام. خیر در صورتی که در سن ۲۰ سالگی موفق به اخذ مدرک دیپلم شوید ابتدا باید وضعیت نظام وظیفه را مشخص کنید و سپس برای ادامه تحصیل در دانشگاه اقدام کنید.

  70. سلام خسته نباشید
    من متولد دوازدهم خرداد ۱۳۸۰ هستم
    خرداد سال ۱۳۹۸ دوازدهم که هنوز مدرسه میرفتم موفق به کسب دیپلم نشدم
    به همین دلیل با گرفتن معافیت تحصیلی تا دوازدهم خرداد ۱۴۰۰ (یعنی تا بیست سالگیم) با ثبت نام در مدرسه بزرگسالان به تحصیل ادامه دادم.
    الان دهم خرداد ۱۴۰۰ هست و من دو تا از درسام مونده بود برای خرداد ماه ثبت نام کرده بودم و یک امتحان دادم و دیگری چند روز دیگه هست
    مدرسه گفت جواب اولیه امتحانایی که دادی ۲۹ خرداد مشخص میشه
    و جواب نهایی و برگه فارق التحصیلیت هم (اگر قبول شی)
    دهم تیر میاد.
    حالا سوال من اینه:
    ۱- از ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ تا ۱۲ تیر ۱۴۰۰ که برگه فارق التحصیلی میاد (اگر قبول شم) غیبت میخورم؟
    -اگر غیبت میخورم چه کار کنم که قیبت نخورم؟
    -اگر غیبت نمیخورم تا کیِ فرصت دارم خودمو معرفی
    کنم تا قیبت نخورم؟
    -اگر نتایج ۱۰ تیر امد و موفق نشدم فارق التحصیل شم
    غییت خوردم؟ چون تا ۱۲ خرداد معافیت تحصیلی داشتم
    اگر غیبت میخورم چه کنم غیبت نخورم
    اگر غیبت نمیخورم تا کی فرصت معرفی دارم تا غیبت نخورم؟

    1. با سلام پاسخ سوالاتتان نیازمند بررسی زیاد است. تماس بگیرید .

  71. با سلام و خسته نباشید
    اگر تاریخ اعزام بعد از امتحانات نهایی شهریور 1400 باشد
    و 20 سالگی من در تیر 1400 باشد آیا راهی هست که امتحانات شهریور شرکت کنم؟؟؟
    چون گفتید تا 20 سالگی فقط میتونید دیپلم بگیرید.

  72. سلام
    من متولد تیر 80 هستم و سال 99 موفق به کسب دیپلم نشدم خرداد 1400 هم احتمال زیاد دیپلم رو نمیتونم بگیرم تیرماه امسال 20 ساله میشم آیا میتونم شهریور امتحان بدم دوباره؟؟؟
    اگر تاریخ اعزامم رو به بعد از امتحانات شهریور برسونم چی میتونم امتحانات شهریور شرکت کنم؟؟؟
    اگر راهی میدونید که بشه لطفا بگید ممنون میشم.

    1. با سلام قبل از اینکه مشمول شوید به نظام وظیفه مراجعه کنید و شرایط را شرح دهید .اگر مورد قبول واقع نشد قبل رسیدن به تاریخ غیبت دفترچه پست کتید و با قبولی در دانشگاه ایست بگیرید .

  73. سلام من عباس هستم اول آبان ماه سال ۱۴۰۰وارد ۲۰ سالگی میشم ولی هنوز مدرکمو نگرفتم یعنی هنوز ۳ ماه دیگه ب درس تمایل دارم یعنی سنم ۲۰ سال او۳ ماه میشود در این ۳ماه میشه معافیت تحصیلی رو تمدید کنم واگه تمدید شده ایا استراحت تحصیلی دارم

    1. سلام بعد از ۲۰ سال حتی یک روز هم اجازه تحصیل ندارید

      1. سلام من دی ماه99 دیپلم گرفتم برای کنکور ثبت نام کردم خرداد 1400 بیست سالم میشه آیا میتونم وارد دانشگاه بشم

  74. سلام، من در یکماه بعد از 20 سالگی دیپلمم را گرفتم و تاریخ اعزامم مهرماه 400 می تونم برم دانشگاه

    1. سلام چطوری تونستی بعد 20 سالگی دیپلم بگیری چون منم هنوز نتونستم بگیرم و یه ماه دیگه 20 ساله میشم
      ؟؟

  75. سلام من دو ماه پس از بیست سالگی دیپلم گرفتم می تونم برم دانشگاه

    1. از پلیس +10 استعلام بگیرید اگر غیبت داشته باشید خیر.

    2. سلام من عباس هستم بعد از ۲۰ سالگی میشه معافیت تحصیلیم تمدید شود چون بعد از ۲۰ سالگی باید ۳ ماه بخونم تادیپلمم بگیرم یعنی سنم ۲۰ سال او۳ ماه میشود میشه تو این ۳ ماه معافیت تحصیلم تمدید بشه بعد برم دانشگاهای پیام نور و…. تا دوباره از معافیت تحثیلی استفاده کنم

  76. سلام من متولد 20/8/79 هستم دیپلم را در دی‌ماه 400 گرفتم می تونم برم دانشگاه

    1. پلیس +10 استعلام بگیرید اگر غیبت داشته باشید خیر.

  77. سلام من متولد20 /79/12 هستم 20 سالمه و دیپلم را در بیست سالگی گرفتم و برای کنکور 1400ثبتنام کردم ایا میتوانم به دانشگاه بروم

      1. سلام دوماه پس از بیست سالگی دیپلم گرفتم میشه برم دانشگاه

        1. از پلیس +10 استعلام بگیرید اگر غیبت داشته باشید خیر.

          1. می‌شود بخاطر یه سریع مشگلات ک داشتی را به نیروی انتظامی شرح دهی

  78. سلام من متولد20/12/79هستم یعنی الان 20سالمه و دیپلم را تازه گرفتم یعنی در سن 20سالگی غیبت هم ندارم و در کنکور 1400ثبتنام کرده ام ایا میتوانم به دانشگاه بروم

  79. سلام من بعدازکنکوردردانشگاه دولتی یکسال تحصیل کردم بعدانصراف دادم دردانشگاه افسری ارتش یکسال تحصیل کردم الان میخوام ازارتش انصراف بدهم میتوانم به دانشگاه بروم یااول بایدیه خدمت بروم

    1. با سلام چون دوبار انصراف دادید .
      باید به خدمت بروید.

  80. من دانش آموزپایه دوازدهم ازاستان سیتان وبلوچستان من پایه ابتدایی دوسال بعلت تصادف به مدت دوسال عقب موندم ازدرسهام ونرفتم مدرسه حال بامتولد۱۳۷۹/۱۰/۳ اگرمجاز دردانشگاه فرهنگیان بشوم مشکلی بوجود نمی آید لطفا راهنمایی کنید

    1. سلام .

      من میخوام دوباره دیپلم بگیرم باید چیکار کنم

  81. با عرض سلام و احترام .

    من دانش آموزی در پایه دوازدهم انسانی ،در حال تحصیل در سال تحصیلی 99-1400 می باشم و دیپلمم را در سال 1400 تمام می کنم .

    اما من به دلیل زندگی عشایری و کوچ رو و عدم دسترسی به امکانات تحصیلی در دوران ابتدایی در کلاس اول و دوم با دو سال تاخیر در تحصیل، مواجه شدم .

    الان در پایه دوازدهم انسانی در حال تحصیل می باشم ولی متاسفانه به دلیل مشکل ذکر شده فوق ،وارد سن مشمولیت و سربازی شدم و دیگر برایم معافیت تحصیلی صادر نمی شود .

    من معافیت تحصیلی ام در تاریخ 99/11/18 به اتمام رسید و دیگر تمدید نمی شود .

    الان من در کنکور 1400 داوطلب می باشم .

    آیا امکان دارد که معافیت من تمدید شود ودر اولین سال قبولی در کنکور، بتوانم در دانشگاه ثبت نام کنم؟؟؟

    1. با سلام اگر به هر دلیلی وارد غیبت شده باشید و توجیه غیبت برای شما میسر واقع نشود شما دیگر مجوز استفاده از ایست خدمت را ندارید.

  82. با عرض سلام و احترام .

    من دانش آموزی در پایه دوازدهم انسانی ،در حال تحصیل در سال تحصیلی 99-1400 می باشم و دیپلمم را در سال 1400 تمام می کنم .

    اما من به دلیل زندگی عشایری و کوچ رو و عدم دسترسی به امکانات تحصیلی در دوران ابتدایی در کلاس اول و دوم با دو سال تاخیر در تحصیل، مواجه شدم .

    الان در پایه دوازدهم انسانی در حال تحصیل می باشم ولی متاسفانه به دلیل مشکل ذکر شده فوق ،وارد سن مشمولیت و سربازی شدم و دیگر برایم معافیت تحصیلی صادر نمی شود .

    من معافیت تحصیلی ام در تاریخ 99/11/18 به اتمام رسید و دیگر تمدید نمی شود .

    الان من در کنکور 1400 داوطلب می باشم .

    آیا امکان دارد که معافیت من تمدید شود ودر اولین سال قبولی در کنکور، بتوانم در دانشگاه ثبت نام کنم؟؟؟

    1. با سلام اگر به هر دلیلی وارد غیبت شده باشید و توجیه غیبت برای شما میسر واقع نشود شما دیگر مجوز استفاده از ایست خدمت را ندارید.

      1. سلام من متولد۷۹/۴/۵هستم و معافیت تحصیلی دوران دبیرستان نداشتم دیپلم رو هم خرداد۱۴۰۰گرفتم ت کنکور شرکت کردم و الان مجاز ثبت نام در دانشگاه سیستان و بلوچستان شدم .چند روز دیگه باید ثبت نام کنم ایا میتوانم ادامه تحصیل بدم یا خیر

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

چهارشنبه

1402/12/9

پنجشنبه

1402/12/10

جمعه

1402/12/11

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید