رشته ‌های کارشناسی دانشگاه پیام نور [لیست کامل در سال ۱۴۰۲]

رشته ‌های کارشناسی دانشگاه پیام نور

هر ساله داوطلبان بسیاری متقاضی تحصیل در دانشگاه پیام نور هستند، که جزو دانشگاه های سراسری است.

مزایای بسیاری مانند پایین بودن شهریه دانشگاهی، اختیاری بودن حضور در کلاس‌های نظری، اعطای وام دانشجویی ۲ درصدی برای کل شهریه تحصیلی و تنوع در رشته محل ‌های بدون کنکور ارائه شده، باعث شده تا این دانشگاه متقاضیان بسیاری داشته باشد.

در این مقاله لیست رشته های کارشناسی دانشگاه پیام نور در سال ۱۴۰۲ را ارائه خواهیم کرد. برای کسب اطلاعات لازم، از شما دعوت می‌شود در ادامه مطلب با مرکز مشاوره آویژه همراه باشید.

پذیرش دانشجو بدون کنکور در دانشگاه پیام نور

افرادی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه ‌های پیام نور را در کشور دارند، ابتدا باید از لیست رشته‌ها این دانشگاه آگاهی لازم را به دست آورند.

در واقع، دانشگاه پیام نور در مقطع کارشناسی پیوسته، انواع رشته ‌های تحصیلی را در گروه‌های مختلف آزمایشی برای داوطلبان ارائه می ‌دهد. پیام نور جزو دانشگاه‌هایی است که در رشته‌های تحصیلی خود بدون کنکور دانشجو می‌پذیرد.

تنوع رشته های کارشناسی پیوسته در دانشگاه پیام نور

متقاضیان باید توجه داشته باشند که رشته‌های بدون آزمون دانشگاه پیام نور بر خلاف دانشگاه آزاد فقط در مقطع کارشناسی پیوسته ارائه می شود.

به عبارتی دانشگاه پیام نور در هیچ یک از مقاطع کاردانی پیوسته، کاردانی ناپیوسته و کارشناسی ناپیوسته دانشجویی جذب نمی کند؛ اما تنوع رشته های مقطع کارشناسی پیوسته آن قدر زیاد است که شما می توانید بهترین رشته را با توجه به علاقه مندی خود انتخاب کنید.

آن دسته از داوطلبانی که مدرک دیپلم فنی و حرفه ‌ای و یا کاردانش نظام قدیم دارند، تنها در صورتی می توانند متقاضی ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور باشند، که مدرک کاردانی (فوق دیپلم) و یا پیش دانشگاهی را گرفته باشند.

تنوع رشته های کارشناسی پیوسته در دانشگاه پیام نور

لیست رشته های کارشناسی دانشگاه پیام نور

معمولاً هرساله لیست رشته های کارشناسی دانشگاه پیام نور همزمان با آغاز زمان ثبت نام این دانشگاه در مهر و بهمن منتشر می شود.

سالانه داوطلبان بسیاری برای پذیرش در رشته های زیرگروه تجربی، علوم ریاضی و فنی، علوم انسانی، رشته‌های هنر و رشته‌های زبان خارجی دانشگاه پیام نور اقدام می کنند؛ زیرا این دانشگاه تعداد بسیاری از رشته های مربوط به این زیر گروه‌ها را ارائه می دهد.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

رشته علوم تجربی

دانشگاه پیام نور هر ساله در گروه علوم تجربی رشته‌هایی مانند زمین‌شناسی، زیست شناسی گیاهی، علوم دامی، مهندسی محیط زیست، اقتصاد کشاورزی و آموزش کشاورزی پایدار را ارائه می دهد.

همچنین می توانید رشته های زیست شناسی سلولی مولکولی، میکروبیولوژی، علوم و مهندسی شیلات، شیمی کاربردی، مهندسی صنایع غذایی و شیمی محض را هم انتخاب کنید.

رشته های علوم ریاضی و فنی

داوطلبان علاقه مند به گروه علوم ریاضی و فنی می توانند در رشته‌هایی مانند مهندسی برق، مهندسی کامپیوتر، مهندسی راه آهن، مهندسی معماری، مهندسی مکانیک، مهندسی عمران، مهندسی شهرسازی و مهندسی پلیمر ثبت نام کنند.

علاوه بر این در رشته های مهندسی شیمی، مهندسی نقشه برداری، مهندسی صنایع، مهندسی پزشکی، مهندسی هوا و فضا، مهندسی مواد و متالورژی، مهندسی آب، مهندسی نفت، ریاضیات و کاربردها، آمار، فیزیک و علوم کامپیوتر هم می توان ثبت نام کرد.

رشته های علوم انسانی

متقاضیان علاقه مند به ادامه تحصیل در گروه علوم انسانی می توانند نام‌نویسی خود را در رشته های علوم سیاسی، روزنامه نگاری، روانشناسی، روابط عمومی، زبان و ادبیات عربی و زبان و ادبیات فارسی انجام دهند.

همچنین رشته‌هایی مانند فقه و مبانی حقوق اسلامی، فلسفه کلام اسلامی، مدیریت بازرگانی، مدیریت صنعتی، مدیریت دولتی، مدیریت امور بانکی، گردشگری، تاریخ تمدن ملل اسلامی، مددکاری اجتماعی و علوم ورزشی در دانشگاه پیام نور برای علاقه مندان ارائه می شود.

رشته های هنر

دانشگاه پیام نور در گروه هنر رشته های ارتباط تصویری، نقاشی، عکاسی، کتابت، نگارگری، صنایع دستی، فرش، طراحی صنعتی، طراحی پارچه هنر اسلامی، هنر صناعی و مرمت بناهای تاریخی را برای داوطلبان هنردوست در نظر گرفته است.

رشته های زبان خارجی

داوطلبان علاقه‌مند به ادامه تحصیل در گروه زبان خارجی می توانند رشته های مترجمی زبان انگلیسی، آموزش زبان انگلیسی و زبان و ادبیات انگلیسی را انتخاب کنند.

لیست رشته های کارشناسی دانشگاه پیام نور

پرطرفدارترین رشته های دانشگاه پیام نور

متقاضیان علاقه مند به ادامه تحصیل در دانشگاه پیام نور در نظر داشته باشند که پرطرفدارترین رشته‌های گروه تجربی شامل شیمی کاربردی، زیست شناسی سلولی و مولکولی، میکروبیولوژی، شیمی محض، علوم و مهندسی صنایع غذایی و زیست شناسی گیاهی می شود.

همچنین پرطرفدارترین رشته‌های گروه ریاضی را رشته های مهندسی عمران، مهندسی پزشکی، مهندسی مکانیک، مهندسی برق، مهندسی صنایع و مهندسی کامپیوتر تشکیل می دهند.

علاوه بر این از پرطرفدارترین رشته های علوم انسانی می توان به مواردی مانند مشاوره، روانشناسی، علوم تربیتی، مدیریت، حقوق و علوم ورزشی اشاره کرد.

از دیگر رشته های پرطرفدار دانشگاه پیام نور باید از رشته های هنر و زبان نقاشی، عکاسی، طراحی پارچه، ارتباط تصویری، مترجمی زبان انگلیسی و زبان و ادبیات انگلیسی نام برد.

ثبت نام در سایت سازمان سنجش

داوطلبانی که علاقه مند به تحصیل در دانشگاه پیام نور هستند، باید مطابق مراحل ثبت نام رشته‌های بر اساس سوابق تحصیلی پیام نور مهر و بهمن ۱۴۰۲، دفترچه ثبت نام را از سایت سازمان سنجش دریافت کنند.

این افراد با بررسی لیست ارائه شده رشته های بدون کنکور پیام نور در مهر و بهمن ۱۴۰۲، می توانند نسبت به پر کردن فرم ثبت نام و انتخاب رشته اقدام نمایند.

انتخاب رشته مناسب در دانشگاه پیام نور

انتخاب رشته مناسب در دانشگاه پیام نور

تنوع رشته‌هایی که در دانشگاه پیام نور ارائه می شود، در زیرشاخه ­های تجربی، ریاضی، هنر، انسانی و زبان بسیار بالا است. متقاضیان می توانند با توجه به بررسی اطلاعیه های مرتبط با آزمون یا بدون آزمون، در دانشگاه پذیرش شوند.

داوطلبان باید توجه داشته باشند که رشته های پزشکی، دندان پزشکی، داروسازیو پیراپزشکی به صورت بدون آزمون در دانشگاه‌های پیام نور و سایر دانشگاه‌های کشور ارائه نمی شود. افراد برای قبولی و پذیرش در این رشته‌ها تنها باید در کنکور سراسری شرکت کنند.

در این مقاله تلاش کردیم تا اطلاعات رشته ‌های کارشناسی دانشگاه پیام نور در سال 1402 را در اختیارتان قرار دهیم. چنانچه در این زمینه سوالی دارید، یا به دریافت مشاوره تخصصی تحصیلی احتیاج دارید، با کارشناسان مجرب ما در مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید تا پاسخگوی سوالات شما باشند.

از همراهی شما سپاسگزاریم.

سوالات متداول

سوال علامتآیا دانشگاه پیام نور متقاضیان زیادی دارد؟

بله؛ به دلیل مزیت‌هایی که دانشگاه پیام نور دارد، هرساله متقاضیان بسیاری علاقه‌مند به ادامه تحصیل در این دانشگاه هستند.

سوال علامتدانشگاه پیام نور چه رشته‌هایی را برای داوطلبان ارائه می دهد؟

دانشگاه پیام نور هرساله رشته های متنوعی را در مقطع کارشناسی پیوسته برای متقاضیان در نظر می‌گیرد.

سوال علامتآیا دانشگاه پیام نور همه رشته های دانشگاهی را بدون کنکور ارائه می دهد؟

خیر؛ داوطلبان برای قبولی در رشته‌هایی مانند دندان پزشکی، پزشکی، پیراپزشکی و داروسازی تنها باید در کنکور سراسری شرکت کنند.


لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

رشته ‌های کارشناسی دانشگاه پیام نور [لیست کامل در سال ۱۴۰۲]

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات
- یک نظر:
  1. دانشگاه بسیار عالی است امید که افراد مسلکی تدریس نمایند

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

جمعه

1403/1/10

شنبه

1403/1/11

یکشنبه

1403/1/12

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید