شرایط دریافت معافیت متعهدین خدمت چیست؟

معافیت متعهدین خدمت چه شرایطی دارد؟

معافیت متعهدین خدمت یکی از انواع معافیت نظام وظیفه است که شرایط و ضوابط آن توسط سازمان نظام وظیفه عمومی کشور وضع شده است. معافیت ها در یک تعریف کلی در واقع به شرایطی اطلاق میشود که مشمولین با توجه به شرایط خود از رفتن به خدمت سربازی معاف شوند. این معافیت بدان معناست که مشمول بدون رفتن به پادگان نظامی و انجام خدمت مقدس سربازی، کارت معافیت دریافت کند. بیشتر جوانان در ایران منتظر چنین شرایطی هستند.

همه ی افراد ذکور در کشور ما پس از رسیدن به سن 19 سالگی واجد شرایط خدمت سربازی نظام وظیفه میشوند. به همین دلیل این افراد باید برای رفتن به خدمت سربازی خود را آماده کنند. در این بین کسانی نیز هستند که با توجه به شرایطشان، استفاده از معافیت های سربازی برایشان گزینه ی مناسب تری خواهد بود. بنابراین قبل از رفتن به خدمت سربازی انواع معافیت ها و شرایط آن ها را باید بررسی کرد. شاید شما نیز شامل این معافیت ها شوید. انواع آن ها را برای شما در اینجا آورده و شرایط آن ها را بررسی خواهیم کرد.

معافیت های خدمت سربازی

هر یک از این معافیت ها، مواردی است که مشمولین میتوانند از طریق آن ها اقدام کرده و کارت معافیت دریافت کنند. در این میان انواع معافیت های متعهدین خدمت، از جمله معافیت هایی است که شرایط خاص خود را دارد. شاید خیلی از افراد راجع به این معافیت چیزی نشنیده باشند. اما درصدی از جوانان از شرایط این نوع معافیت هر ساله بهره مند خواهند شد. به همین منظور در این مقاله به مباحث و شرایط این نوع معافیت خواهیم پرداخت.

شرایط معافیت متعهدین خدمت چگونه است؟

شرایط معافیت متعهدین خدمت برای چه کسانی قابل اجراست؟ بر طبق قوانین وضع شده ی سازمان نظام وظیفه ی عمومی کشور متعهدین خدمت به افرادی گفته میشود که در دستگاه های دولتی استخدام و مشغول کار میشوند. اما آیا این متعهدین خدمت میتوانن از شرایط معافیت برخوردار شوند یا خیر؟ شرایط برای این متعهدین چگونه خواهد بود؟ آیا متعهدین خدمت در آموزش و پرورش نیز در این حوزه میتوانند از معافیت استفاده کنند؟

برای پاسخ این سوالات باید به این نکته توجه داشته باشید که متعهدین خدمت در هر سازمان و ارگان دولتی میتوانند از شرایط این نوع معافیت برخوردار شوند. اما شرایط برای این افراد به طور واضحی مشخص شده است. آن دسته از متقاضیانی که قصد استفاده از دریافت معافیت های متعهدین خدمت را دارند شرایط زیر را مظالعه کرده و بر اساس آن اقدامات لازم را انجام دهند.

شرایط معافیت متعهدین برای خدمت

  • داشتن تعهد خدمت در یکی از ارگان های دولتی نظامی و غیر نظامی کشور مانند آموزش و پرورش، وزارت بهداشت و درمان، شرکت کشتیرانی، سازمان هواپیمایی کشور و سایر نهادهای دولتی دیگر.
  • گذراندن دوره ی آموزشی نظاممی در ستاد نیروهای مسلح.
  • گذراندن دوره ی تعهد 5 ساله یا 10 ساله و بیشتر در سازمان محل خدمت.

علاوه بر این شرایط، مشمولین باید در نظر داشته باشند که شرایط تعهد در سازمان ها، به صورت متفاوتی اجرا میشود. که بر اساس آخرین ضوابط قوانین این میزان تعهد در سازمان ها و ارگان های گوناگون به شکل زیر است.

  • مدت تعهد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی: مدت 5 سال
  • میزان تعهد سازمان های هواپیمایی کشور: مدت 5 سال
  • میزان تعهد وزارت آموزش و پرورش کشور: به متدت 5 سال
  • میزان تعهد ارگان های قوه ی قضاییه: به مدت 10 سال
  • میزان تعهد مشاغل دانشگاهی و موسسات آموزش عالی: به مدت 4 سال
  • .زارت نفت: و سازمان های کشتیرانی: به مدت 10 سال
  • وزارت علوم و فناری: به مدت 4 سال
  • وزارت جهاد کشاورزی: به مدت 4 سال

این شرایط و میزان تعهدی است که متعهدین خدمت در کشور باید بر اساس آن از معافیت های متعهدین خدمت برخوردار شوند. کسانی که قصد دارند اطلاعات بیشتری را در این زمینه ها بدست آورند میتوانند از مشاوره نظام وظیفه کمک گرفته و با یک تماس تلفنی با شماره های داده شده در ادامه، اطلاعات مورد نیاز خود را بدست آورید.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

چگونه معافیت متعهدین خدمت بگیریم؟

مدارک مورد نیاز دریافت معافیت متعهدین خدمت چیست؟

مدارک مورد نیاز دریافت معافیت برای متعهدین خدمت، باید بر اساس مواردی که سازمان نظام وظیفه مشخص کرده است آماده شود. سپس این مدارک توسط مشمول به دفاتر مربوطه ارائه داده شود تا مراحل بعدی این معافیت ها انجام گیرد. اما باید به این نکته توجه داشته باشید که، ارائه ی مدارک لازم و مناسب برای دریافت معافیت های متعهدین خدمت و سایر معافیت ها بسیار ضروری است. زیرا سازمان نظام وظیفه این مدارک را معیار بررسی قرار میدهد. هم چنین ممکن است با ناقص بودن این مدارک، زمان دریافت معافیت به تعویق بیفتد. پس اطلاعات در این باره را در این جا مطالعه کرده و مدارک خود را سریع تر آماده کنید.

مدارک مورد نیاز دریافت معافیت متعهدین برای خدمت

  • دفترچه ی راهنمای خدمت وظیفه عمومی
  • اصل شناسنامه فرد متقاضی دریافت معافیت به همراه تصویر تمام صفحات شناسنامه آن
  • تصویر کارت ملی فرد متقاضی با تصویر آن
  • 4 قطعه عکس پرسنلی رنگی با پس زمینه سفید و به صورت تمام رخ
  • فرم تعهد محضری استخدام در ارگان های دولتی
  • اصل معرفی نامه از سازمان دولتی در حال خدمت
  • اصل گواهی آخرین مدرک تحصیلی به همراه کپی از آن
  • نامه ی تایید گذراندن دوره ی 2 ماهه ی آموزشی نظامی
  • حکم کارگزینی متقاضیان به همراه مهر بخش کارگزینی اداره مربوطه
  • پرداخت فیش های واریزی مربوط به این معافیت

این مدارک را آماده کرده و سپس اقدام به درخواست معافیت کنید. اهمیت مدارک در دریافت معافیت های مختلف همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم بسیار زیاد است. پس با ارائه ی مدارک مورد نیاز هر چه سریع تر کارت معافیت خود را دریافت کنید.

مراحل دریافت معافیت متعهدین خدمت

مراحل دریافت معافیت برای متعهدین خدمت مانند سایر معافیت ها، نیازمند انجام مقدمات اولیه و سایر اقدامات است. مشمولینی که در سازمان های دولتی مشغول هستند باید بر اساس ضوابط نظام وظیفه عمل کرده و مراحل زیر را به ترتیب انجام دهند.

مهم ترین مراحل دریافت معافیت برای متعهدین خدمت

  • اولین قدم مراجعه به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی یا پلیس +10 میباشد.
  • سپس دفترچه راهنمای خدمت سربازی نظام وظیفه را دریافت کرده و آن ها را مطالعه کنید.
  • مدارک لازم برای دریافت معافیت را آماده کرده و به دفاتر پلیس +10 ارائه دهند.
  • مشمول باید دوره ی آموزشی نظامی خود را در یکی از پادگان های نظامی بگذرانند.
  • پس از پایان دوره ی آموزشی مدارک معافیت خود را به نظام وظیفه تحویل داده و درخواست معافیت خود را ثبت نمایند.
  • پس از بررسی مدارک توسط سازمان نظام وظیفه، مشمولین میتوانند کارت معافیت خود را دریافت کنند.

نظام وظیفه

امکان دریافت معافیت متعهدین خدمت برای چه کسانی وجود دارد؟

امکان دریافت معافیت متعهدین برای خدمت برای آن دسته از کسانی وجود دارد که شرایط این معافیت را داشته باشند. بر اساس مصوبه های ایجاد شده در سازمان نظام وظیفه و قوانینی که توسط همین سازمان به ثبت رسیده است. مشمولینی که در یکی از سازمان ها و دستگاه های نظامی به خدمت کردن مشغول هستند. میتوانند به جای گذراندن دوره ی خدمت ضرورت خود، متن تعهد 4 ساله یا بیشتر را امضا کنند.

بر این اساس متقاضیان میتوانند بر اساس بند 66 قوانین خدمت وظیفه عمومی سربازی، پس از پایان دوره ی آموزشی خود، در نهادهای دولتی مشغول به کار شوند. یعنی این افراد به جای رفتن به خدمت سربازی، میزان تعهد خود را که با کار در ارگان مربوطه به پایان میرسانند.

مشاوره دریافت معافیت متعهدین خدمت و سایر معافیت ها را میتوانید از طریق مرکز مشاوره آویژه بدست آورید. این مرکز مشاوره، انواع مشاوره های مختلف نظام وظیفه به ویژه مشاوره دریافت معافیت متعهدین برای خدمت را بررسی و در اختیار متقاضیان معافیت ها قرار میدهد.

سوالات متداول

معافیت های متعهدین خدمت چه نوع معافیتی است؟

این نوع معافیت برای افرادی است که در یکی از سازمان ها و ارگان های دولتی مشغول به کار هستند. این افراد به جای رفتن به سربازی در سازمان های مختلف مشغول به کار شده و متعهد خدمت در این سازمان ها خواهند بود.

مهم ترین شرایط دریافت معافیت های متعهدین خدمت چیست؟

داشتن تعهد خدمت به یکی از سازمان ها به مدت 5 یا 10 سال یکی از مهم ترین شروط دریافت این نوع معافیت میباشد.

مدارک لازم برای دریافت معافیت های خدمت متعهدین چیست؟

شناسنامه، کارت ملی، عکس پرسنلی، گواهی مدارک تحصیلی و فرم معرفی نامه از سازمان محل خدمت خود، از مهم ترین مدارکی است که مشمولین باید برای دریافت این نوع معافیت تهیه کنند.

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره آویژه

هدف مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه از ارائه اطلاعات لازم در زمینه مشکلات خدمت سربازی و افزایش آگاهی شماست تا با توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستامرکز مشاوره آویژهخدمات متنوعی را در زمینهمشاوره نظام وظیفهبه شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.

لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

شرایط دریافت معافیت متعهدین خدمت چیست؟

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید
کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای عضویت در کانال آخرین اخبار نظام وظیفه و اطلاع از اخبار معافیت، امریه، کسری خدمت، خروج از کشور و ... کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات
- 6 نظر:
  1. با سلام بنده دانشگاه فرهنگیان سه ونیم سال تمام کردم و مدت 29 ماه معلم بودم وبعد از آن لغو تعهد شدم والان خدمت سربازی هستم برای کسر خدمت سربازی باید چکار کنم لطفا راهنمایی کنید

    1. سلام
      میلاد جان من همکارت هستم، به ازای هر سال خدمت در اموزش پرورش چند ماه از سربازیت کسر کردن؟
      ممنون

  2. سلام چند روز بعد از ثبت درخواست متعهدین به خدمت و ضعیت در سامانه سخا قابل مشاهده خواهد بود؟

  3. با سلام من فارغ التحصیل سال 98 دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی هستم و به مدت 4 سال در این دانشگاه تحصیل کرده‌ام و از همان ابتدا تعهد خدمت دو برابر تحصیل به آموزش و پرورش را داشته ام الان که سال 1400 است با اتمام امسال بنده 2 سال از تعهدم را خواهم گذراند همزمان دانشجوی ترم 2 ارشد هم هستم می خواستم بدونم اگر قصد استعفا داشته باشم برای سربازی بنده چه اتفاقی پیش میاد و چه مدت باید سربازی برم.
    با تشکر

    1. باسلام باتوجه به اینکه شما درمقطع ارشد تحصیل میکنید بعد از اتمام تحصیل شما یک سال بعد اقدام به سربازی باید کنید

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

چهارشنبه

1402/12/9

پنجشنبه

1402/12/10

جمعه

1402/12/11

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید