شرایط پذیرش با آزمون استعدادهای درخشان

استعدادهای درخشان

رتبه اولی های فارغ‌التحصیل در مقطع کارشناسی جهت بهره مندی از سهمیه پذیرش با آزمون استعدادهای درخشان در دوره‌ کارشناسی ارشد سال 96تا ۱۸ مرداد فرصت دارند نسبت به ارسال فرم تأییدیه از سوی دانشگاه به سازمان سنجش اقدام نمایند.

بنا بر اعلام سازمان سنجش، بر اساس مفاد آیین‌نامه پذیرش با آزمون استعدادهای درخشان در دوره‌های کارشناسی (پیوسته و ناپیوسته) و کارشناسی ارشد مصوب شورای هدایت استعدادهای درخشان وزارت علوم داوطلبان واجد شرایط می‌توانند به شرط کسب حد نصاب علمی حداقل ۹۰ درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در هر کدرشته محل از این آیین‌نامه استفاده کنند.

برگزیدگان رشته‌های اول تا پانزدهم مرحله نهایی المپیادهای علمی دانشجویی، دانشجویان نمونه کشوری در دوره کارشناسی با معرفی سازمان امور دانشجویان، رتبه‌های اول تا سوم نهایی جشنواره خوارزمی، جوان خوارزمی، رازی، ابن‌سینا و فارابی در دوره کارشناسی با مشارکت حداقل ۵۰ درصد در دستاورد، دانش آموختگان رتبه اول دوره کارشناسی پیوسته در بین دانشجویان هم رشته و هم ورودی که طی هشت نیمسال دانش آموخته شده‌اند و نیز دانش آموخته رتبه اول دوره کارشناسی ناپیوسته در بین دانشجویان هم رشته و هم ورودی که طی چهار نیمسال تحصیلی دانش آموخته شده‌اند، از جمله داوطلبان حائز شرایط پذیرش هستند.

سازمان سنجش موظف است حداکثر معادل ۱۰ درصد در هر کدرشته محل تحصیلی دوره بالاتر را بر اساس اولویت نمره و انتخاب رشته متقاضیان به حائزین شرایط اختصاص دهد. حداکثر مدت تحصیل برای دانش‌آموختگان رتبه اول کارشناسی پیوسته ۸ نیمسال و برای دانش‌آموختگان کارشناسی ناپیوسته ۴ نیمسال است.

آن دسته از دانشجویان رتبه اول دوره کارشناسی که بر اساس کارنامه اولیه مجاز به انتخاب رشته نیستند نمی‌توانند از مزایای این آیین‌نامه بهره‌مند شوند.

دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی موظفند یک بار در هر سال به ازای هر رشته، از بین فارغ التحصیلان رتبه اول کلیه رشته های آموزشی خود در مقطع کارشناسی که حداکثر تا یک سال تحصیلی از تاریخ فراغت از تحصیل آنها نگذشته باشد، فقط یک نفر را که بالاترین معدل کل را کسب کرده باشد در موعد مقرر به سازمان سنجش آموزش کشور معرفی نمایند. افراد مشمول این آیین نامه مجازند حداکثر تا یک سال تحصیلی پس از زمان دانش آموختگی و صرفاً برای یک بار از تسهیلات آن بهره مند شوند.

دانشجویان مقطع کارشناسی در کلیه دوره ها چنانچه از طریق سازمان سنجش آموزش کشور وارد دوره‌های فوق شده باشند، می‌توانند از تسهیلات رتبه اولی بهره‌مند شوند. دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی، دانشگاه آزاد اسلامی و سایر دانشگاه ها و مراکز علمی غیر وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نمی توانند از مزایای این آیین نامه بهره مند شوند.

هر یک از فارغ التحصیلان رتبه اول، در گزینش نهایی ابتدا در هر یک از اولویت‌های انتخابی با سهمیه ثبت‌نامی و در صورت عدم قبولی، در امتیاز رتبه اول گزینش می‌شوند.
بدیهی است چنانچه داوطلبی در اولویت اول در سهمیه ثبت نامی پذیرفته نشود و با امتیاز رتبه اول پذیرفته شود، اولویت‌های بعدی وی بررسی نخواهد شد. ضمناً در صورت عدم قبولی، وضعیت وی به همین ترتیب در سایر اولویت ها (در صورتی که داوطلب اولویت های بعدی را انتخاب کرده باشد) بررسی خواهد شد.

افرادی که با توجه به امتیاز رتبه اول پذیرفته نشوند، ادامه تحصیل آنان همانند سایر داوطلبان و از طریق شرکت در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سنوات بعد میسر خواهد بود. افرادی در امتیاز رتبه اول گزینش خواهند شد که ضمن واجد شرایط بودن، اطلاعات آنان براساس مندرجات فرم تاییدیه رتبه اول (مندرج در صفحه ۲۵۹ دفترچه راهنمای انتخاب رشته) توسط معاونت آموزشی دانشگاه و یا موسسه آموزش عالی محل تحصیل آنان حداکثر تا تاریخ ۹۶/۵/۱۸ منحصراً از طریق پرتال اینترنتی به این سازمان اعلام گردد. در غیر اینصورت سهمیه رتبه اول برای آنان لحاظ نخواهند شد. لذا ضرورت دارد کلیه داوطلبان متقاضی از این امتیاز که مجاز به انتخاب رشته گردیده اند فرم مذکور را تکمیل و حداقل تا سه هفته قبل از تاریخ فوق تحویل معاونت آموزشی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی ذیربط نمایند. ضمناً مشمولان این آیین نامه مجازند حداکثر تا یکسال تحصیلی بعد از تاریخ فراغت از تحصیل و صرفاً برای یک بار از تسهیلات آن بهره مند شوند

در صورت نیاز به پذیرش در دانشگاه ها چه استعدادهای درخشان و سایر موارد ٬ پذیرش بدون کنکور در دانشگاه و بطور کلی مشاوره تحصیلی هم اکنون می توانید تهران 9099071985 و سایراستانها 9099071985 تماس حاصل فرمایید .

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

شرایط پذیرش با آزمون استعدادهای درخشان

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید
در این مقاله بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات
- 3 نظر:
  1. سلام. لطفاً پاسخ بدید. در صورتی که قبلاً برای سهمیه استعدادهای درخشان (15 درصد برتر بدون کنکور) درخواست داده باشم، آیا می‌توانم از این سهمیه شاگرد اولی هم استفاده کنم یا باید ابتدا از درخواست قبلی انصراف بدهم؟

  2. سلام، در ارشد پذیرش استعداد درخشان با ازمون ایا باید در دانشگاه دولتی باید مجاز شویم تا پذیرفته شویم؟

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

جمعه

1403/1/10

شنبه

1403/1/11

یکشنبه

1403/1/12

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید