شهریه دکتری غیر انتفاعی 1403-1402

شهریه دکتری غیر انتفاعی

دانشگاه های غیر انتفاعی هر ساله در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دانشجویانی را از طریق کنکور پذیرش می کند. دانشگاه های غیر انتفاعی نیز همانند دانشگاه های آزاد، پیام نور و رشته های شبانه نیازمند پرداخت شهریه در هر ترم هستند.

میزان شهریه در مقاطع کارشناسی و ارشد نسبت به دکتری پایین تر است، اما در هر صورت بسیاری از داوطلبان دانشگاه غیر انتفاعی را به دانشگاه آزاد ترجیح می دهند. در این مطلب می خواهیم میزان شهریه این دانشگاه را در مقطع دکتری محاسبه کنیم.

شهریه دکتری در دانشگاه غیر انتفاعی به چه صورت است؟

در مقطع دکتری نیز مانند تمام مقاطع تحصیلی شهریه دکتری باید در دو بخش ثابت و متغیر پرداخت شود. شهریه ثابت مبلغ مشخصی است و در هر ترم تحصیلی پرداخت می شود.

شهریه متغیر بر اساس میزان واحد هایی که یک دانشجو می خواهد در آن ترم تحصیلی بگذراند، تعیین می شود. شهریه ثابت و متغیر در هر سال به میزان 10 تا 15 درصد افزایش می یابد.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

شهریه دکتری دانشگاه غیر انتفاعی

شهریه دانشگاه غیر انتفاعی دکتری معمولا در دانشگاه های مختلف متفاوت است. میزان این شهریه ها بر اساس رشته های مختلف نیز تغییر می کند. معمولا رشته هایی که دروس عملی بیشتری دارند، شهریه بالاتری را نیز خواهند داشت.

می خواهیم بر اساس میزان شهریه ای که برای سال 98 اعلام شده بود و بر اساس افزایش 10 تا 15 درصدی، حداقل و حداکثر این مبلغ را برای دانشجویان دکتری سال 1403-1402 محاسبه کنیم.

شهریه ثابت دکتری دانشگاه غیر انتفاعی در سال 1400

شهریه ثابت دکتری دانشگاه غیر انتفاعی در سال 1402

در سال 98 حداقل و حداکثر میزان شهریه ثابت به ترتیب برابر با 4 میلیون و 950 هزار تومان و 5 میلیون و 290 هزار تومان بوده است. همانطور که گفته شد هر سال حداقل 10 و حداکثر 15 درصد به این شهریه اضافه می شود.

بنابراین بعد از دو سال حداقل 20 و حداکثر 30 درصد به این هزینه ها اضافه می شود. با این حساب در سال 1402 میزان شهریه ثابت در مقطع دکتری دانشگاه غیر انتفاعی حداقل برابر با 5 میلیون و 959 هزار تومان و حداکثر برابر با 6 میلیون و 783 هزار تومان می شود.

شهریه هر واحد تخصصی در سال 1402 دکتری دانشگاه غیر انتفاعی

برای شهریه هر واحد نیز به همین صورت می توانیم میزان شهریه را محاسبه کنیم.

شهریه هر واحد تخصصی در کمترین حالت ممکن در سال 98 برابر با 1 میلیون و 100 هزار تومان بوده است. با افزایش شهریه پس از دو سال در سال 1402 میزان حداقلی این شهریه برابر با 1 میلیون و 320 هزار تومان می شود. در حالت حداکثری نیز شهریه برابر با 1 میلیون و 138 هزار و پانصد تومان بوده است که بعد از دو سال و افزایش شهریه برابر با 1 میلیون و 800 هزار تومان است.

در مورد واحدهای رساله نیز حداقل 1 میلیون و 760 هزار تومان و حداکثر 1 میلیون و 820 هزار تومان بوده است که با افزایش شهریه بعد از دو سال میزان این شهریه ها به ترتیب برابر با 2 میلیون و 100 هزار تومان و 2 میلیون و 360 هزار تومان است.

با این روش ها شما نیز می توانید به راحتی در هر سال میزان شهریه را محاسبه کنید.

شهریه نهایی دکتری غیر انتفاعی را چطور محاسبه کنیم؟

در مقطع دکتری به طور کلی 36 واحد وجود دارد. هر دانشجوی دکتری باید از میان دروس تخصصی خود 12 تا 18 واحد درسی و 24 تا 18 واحد رساله را بگذراند. برای محاسبه شهریه نهایی در هر ترم تحصیلی می توانید از اعدادی که در بالا عنوان شد، استفاده کنید.

برای این کار باید میزان واحد هایی که در هر ترم انتخاب می کنید را با شهریه ثابت جمع کنید تا عدد نهایی برای شهریه هر ترم شما به دست آید. برای واحدهای رساله باید مبلغ رساله را در این فرمول قرار دهید.

امکان دریافت وام برای دانشجویان دکتری عیر انتفاعی

امکان دریافت وام برای دانشجویان دکتری عیر انتفاعی

از آنجایی که مبلغ شهریه برای دانشجویان دکتری کمی سنگین است، این افراد می توانند از تسهیلاتی که دانشگاه در اختیار آنها قرار می دهد، استفاده کنند. دانشگاه غیر انتفاعی برای دانشجویان دکتری وام هایی را در نظر گرفته که می توانند با استفاده از آنها شهریه خود را پرداخت نمایند. برای اطلاع از میزان شهریه این وام ها باید به بخش مالی دانشگاه خود مراجعه کنید.

نکات تکمیلی

همانطور که در بالا عنوان شد، دکتری از دو قسمت پژوهشی و آموزشی تشکیل شده است که بخش آموزشی دارای 18 واحد درسی است. این واحدها باید در طول 4 ترم تحصیلی به پایان برسند. دانشجوی دکتری برای آنکه بتواند به بخش پژوهشی وارد شود باید معدلی تقریبا 16 و میزان نمرات هر واحد او بالاتر از 14 باشد. در غیر این صورت دانشجو باید دوباره آن واحد درسی را بگذراند.

همچنین برای ورود به دوره پژوهشی دانشجو باید در یک آزمون جامع شرکت کند و پس از قبولی می تواند وارد دوره پژوهشی شود. هزینه هر کدام از دروسی که نیاز است، دانشجو دوباره بگذراند، باید پرداخت شود.

اگر طول دوره آموزشی دانشجو از 4 سال بیشتر شود، شهریه متغیر از دانشجو گرفته خواهد شد.

سخن پایانی

هر کدام از مقادیری که در بالا عنوان شد، بر اساس محاسباتی است که برای قوانین شهریه دانشگاه غیرانتفاعی بیان شده است. این مقادیر ممکن است تا حدودی تغییر کند.

دانشجویان دکتری در دانشگاه های غیر انتفاعی بهتر است قبل از ورود به این دانشگاه با یک مشاور که در این زمینه اطلاعات کافی دارد مشورت کند تا بتواند بهترین راه را برای ادامه تحصیل خود در این دانشگاه انتخاب کند.

در صورت داشتن هرگونه سوال درباره شهریه دکتری موسسات غیرانتفاعی در سال 1402 می توانید با مشاوران ما در مرکز مشاوره آویژه 7روز هفته (حتی روزهای تعطیل) از ساعت 8صبح تا 12شب تماس بگیرید.
لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

شهریه دکتری غیر انتفاعی 1403-1402

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

پنجشنبه

1403/1/9

جمعه

1403/1/10

شنبه

1403/1/11

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید