طرح میثاق 6 سربازی چیست؟

طرح میثاق 6 سربازی چیست؟

وقتی مشمولین نظام وظیفه به هر علتی از حضور به موقع برای اعزام و خدمت سربازی، سرپیچی می کنند و غیبت می‌ خورند، مشمول اضافه خدمت می شوند و باید بیشتر از سایر سربازان در پادگان بمانند. این مساله برای هیچ سربازی خوشایند نیست و همه دوست دارند تا زودتر این دوره را سپری کرده و به خانه برگردند.

اما طرح میثاق 6، یکی از طرح هایی است که به سربازان کمک می کند تا اضافه خدمت آنها بخشوده شود و بتوانند مانند سربازان عادی در موعد مقرر، به دوره نظام وظیفه خود پایان دهند. برای آشنایی بیشتر با طرح میثاق 6، توصیه می کنیم که این مقاله را تا به انتها بخوانید.

طرح میثاق 6 و بخشودگی اضافه خدمت

اگر مشمول غایب در حین خدمت، اخلاق، رفتار و جدیت شایسته ای در انجام وظیفه از خود نشان دهد، یا در عملیات های مختلف جنگی، امنیتی، عملیاتی و… شجاعت و فداکاری خود را نشان دهد، تمام یا قسمتی از مدت اضافه خدمت سنواتی بخشیده خواهد شد.

البته باید این حسن رفتارها توسط فرماندهان و مسئولین جایگاه های سرتیپی و بالاتر تایید شود و با توجه به گواهی فرماندهان و برابر با ضوابط و شرایط مختلف بخشودگی انجام گیرد.

طرح میثاق 6 و بخشودگی اضافه خدمت

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

شرایط طرح میثاق 6 نظام وظیفه

پونزشروط بخشش اضافه خدمت در طرح میثاق 6 به شرح زیر است:

تیک اگر کارکنان وظیفه برابر با ضوابط سازمان محل خدمت، در یگان های خدمتی به نیروی مربوطه و یا رده های هم طراز به عنوان سرباز نمونه شناخته شده و برای معرفی به جشنواره های سازمانی و نیرویی مانند مراسم گرامی داشت روز سربازی برتر دوره های آموزشی شامل رزم مقدماتی، تخصصی، مهارت آموزی و … یا جشنواره حضرت علی اکبر (ع) انتخاب شده باشند.

تیک کارکنان نظام وظیفه ای که علاوه بر رعایت نظم و انضباط در طول خدمت سربازی، موفق به ثبت ابتکار منجر به تولید محصول یا نوشتن مقاله علمی مهم و معتبر و… در قبل از ورود به خدمت و یا حین خدمت شده باشند.

تیک کارکنان نظام وظیفه ای که در سطح یگانی، استانی و یا نیرویی، نفرات اول تا سوم مسابقات فرهنگی، ورزشی، علوم قرآنی، علمی و… شوند.

تیک نفرات اول تا دهم مسابقات فرهنگی، ورزشی، علوم قرآنی، علمی و… که در سطح سازمان های نیرو های مسلح برگزار می شوند.

تیک کارکنان وظیفه ای که حداقل یک جزء قران کریم را حفظ باشند.

تیک کارکنان وظیفه ای که حداقل یک پنجم نهج البلاغه، صحیفه سجادیه یا اصول کافی را حفظ باشند.

تیک کارکنان نظام وظیفه ای که در زمان خدمت و انجام ماموریت، به هر علتی دچار حادثه ای شده اند که منجر به معلولیت، جانبازی و یا از کار افتادگی شوند و البته این معلولیت منجر به معافیت نشود.

تیک کارکنان نظام وظیفه ای که در امور فرهنگی مانند مراسمات هفتگی دعای کمیل، دعای توسل، دعای ندبه، زیارت عاشورا و… شرکت کنند. (البته این مقرراتآیکن شامل مشمولان دوره آموزشی در بدو ورود نخواهد شد).

تیک کارکنان نظام وظیفه ای که در راستای ترویج فرهنگ علوم قرآنی، تفکر بسیجی، برگزاری نماز جماعت و انجام وظایف محوله در میان سایر کارکنان وظیفه به عنوان شاخص و الگو شناخته شوند.

تیک کارکنان وظیفه ای که در طول خدمت با تلاش وافر خود برای تقویت اعتقادات دینی، اسلامی و انجام وظایف سازمانی پیشرفت قابل توجهی داشته باشند.

تیکحسن نگهداری اموال در اختیار، مانند رانندگان و سربازان کوشا و امان تدار، به تایید فرمانده یگان و نیروی انسانی محل خدمت.

تیک افرادی که شرایط خاصی دارند؛ مانند: کارکنان وظیفه یتیم، فرزند ایثارگران، کارکنان وظیفه ای که متاهل هستند، پدر در حبس مشروط بر اینکه محکومیت پدر امنیتی نباشد، فوت اعضاء درجه 1 خانواده در طول خدمت، کارکنان وظیفه ای که تحت پوشش کمیته امداد یا سازمان بهزیستی و… هستند.

تیک خدمت در مناطق امنیتی درگیر، حداقل به مدت 6 ماه، در صورتی که بلافاصله بعد از پایان آموزش رزم مقدماتی به این منطقه معرفی شده باشند و یا هشت ماه متناوب در طول مدت خدمت برای افراد بومی و غیر بومی.

تیک خدمت کارکنان وظیفه غیر بومی در مناطق عملیاتی و امنیتی غیر درگیر به طوری که حداقل 10 ماه در این مناطق خدمت کنند.

تیک خدمت کارکنان وظیفه غیر بومی در مناطق بد آب و هوایی و محروم، حداقل یک سال.

تیک خدمت در مشاغل سخت و زیان آوری مانند امور حفاظت فیزیکی، رانندگی در مناطق کم برخوردار، دژبانی، خدمات پشتیبانی در مناطق محروم و بد آب و هوا، عملیاتی و امنیتی، برابر با مقررات ابلاغی مربوطه به مدت حداقل 12 ماه.

تیک خدمات کارکنان وظیفه در مناطقی بیشتر از 300 کیلومتر خارج از محدوده محل سکونت به مدت حداقل 12 ماه.

تیک کارکنان وظیفه شاغل در مناطق عادی که حداقل به مدت یک سال را در یگان پاسداری خدمت می کنند.

تیک نفرات اول تا سوم منتخب در دوره های آموزشی مهارت آموزی شاغل در مناطق کم برخوردار در صورتی که مهارت کسب شده را در یگان خدمتی به کار گیرند.

تیک کارکنان وظیفه ای که توانایی و مهارت مورد نیاز یگان را دارا بوده و در طول مدت خدمت در مشاغل مربوط با تخصص، این توانایی ها و مهارت ها به شکلی موثر به کار گرفته شده باشند.

شرایط طرح میثاق 6 نظام وظیفه

سخن آخر

با توجه به اینکه خدمت سربازی یکی از مقاطع حساس زندگی تمامی مردان بالای 18 سال است، لازم است تمامی مشمولین با آگاهی کافی این مقطع را سپری کنند تا در کمترین بازه زمانی، خدمتی موثر، راحت و خاطره انگیز داشته باشند.

بنابراین اگر شما هم یکی از مشمولین غایب نظام وظیفه هستید، با توجه به شرایط ذکر شده، نسبت به استفاده از طرح میثاق 6 اقدام کنید. همچنین برای آشنایی بیشتر با انواع کسری از خدمت، معافیت و… با کارشناسان ما در ارتباط باشید.
لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

طرح میثاق 6 سربازی چیست؟

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید
کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای عضویت در کانال آخرین اخبار نظام وظیفه و اطلاع از اخبار معافیت، امریه، کسری خدمت، خروج از کشور و ... کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات
- 2 نظر:
  1. سلام بنده شرکت کار میکنم ۸سال از خدمتم میگذره نرفتم متاهلم ویه بچه دارم الان ی قانون هم امده که کسایی که پایان خدمت ندارن نباید بهشون کار بدید جریمه میکنن پیمانکارو من خرج خونه میدم چکار باید بکنم لطفا راهنمایی کنید

    1. با سلام برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید تا راهنماییتان کنند

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

پنجشنبه

1403/1/9

جمعه

1403/1/10

شنبه

1403/1/11

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید