ویزای تحصیلی چیست و نحوه گرفتن آن

دریافت ویزای تحصیلی چه شرایطی دارد؟

ویزای تحصیلی چیست؟

امکانی است برای دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در کشورهای توسعه یافته را دارند. ویزای تحصیلی یک نوع اقامت است که مجوز اشتغال و تحصیل را به شما در کشوری که قصد زندگی در آن را دارید فراهم می کند. در ادامه به چگونگی دریافت آن ، مراحل دریافت ، مدارک مورد نیاز و دیگر مسائل این موضوع می پردازیم .در مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه تمام مراحل دریافت ویزا تحصیلی را در ادامه برای شما ارائه می دهیم .

شرایط دریافت ویزای تحصیلی در هر کشور متفاوت است. در هر کشوری، تعیین کننده شرایط و قوانین دریافت ویزای تحصیلی، اداره مهاجرت آن کشور می باشد. شرایط دریافت ویزای تحصیلی شامل، کسب حداکثر نمره معدل و تمکین مالی که نشان دهد دانشجو برای تمام مراحل تحصیل حمایت می شود ، دو اصل مهم در اخذ ویزای تحصیلی است.

 

 

مدارک دریافت ویزای تحصیلی

مدارک دریافت ویزای تحصیلی عبارت اند از :

  • گواهی پایان دوره سه ساله و متوسطه (به همراه ترجمه)
  • گواهی پایان دوره پیش دانشگاهی (به همراه ترجمه)
  • مدارک هویتی (مانند شناسنامه)
  • عکس
  • پاسپورت
  • مدارک دریافت ویزای تحصیلی همچنین شامل مدارکی است که نشان دهد شما از لحاظ مالی هیچ مشکلی برای پرداخت شهریه، مخارج زندگی و بازگشت به کشور را ندارید
  • ارائه مدرک پذیرش تحصیلی از دانشگاهی که قصد تحصیل در آن را دارید
  • ارائه مدارکی برای بازگشت به کشور
  • در خواست نوبت مصاحبه از سفارت: با توجه به اینکه درخواست برای ویزای تحصیلی زیاد است، متقاضیان می توانند به صورت آنلاین یا حضوری به سفارت مراجعه نمایند و با برنامه ریزی صحیح به موقع به سفر خود برسند.

بیشتر بخوانید: فرآیند خروج از کشور دانشجویان چگونه است؟


مراحل دریافت ویزای تحصیلی

مراحل دریافت ویزای تحصیلی شامل موارد زیر است:

  • انتخاب کشور: اولین اقدام در مراحل دریافت ویزای تحصیلی انتخاب کشور برای ادامه تحصیل است. مهمترین مواردی که دانشجو برای دریافت ویزای تحصلی یک کشور باید در نظر بگیرد شامل شرایط آب و هوای آن کشور، فرهنگ ، آینده شغلی ، شرایط مناسب با روحیه دانشجو و مسائلی از این قیبل است.
  • زبان : دومین مرحله در مراحل دریافت ویزای تحصیلی بعد از انتخاب کشور، زبان است. دانشجو باید به تقویت زبان خود بپردازد و زبان خود را مطابق با استانداردهای ورودی دانشگاه ها و موسسات آموزشی آن کشور تقویت نماید. دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه های بین المللی را دارند باید در یکی ازآزمون های IELTS,TOEFI,GOETHE شرکت نمایند.

نکته بسیار مهم این است که گرچه زبان انگلیسی زبان بین المللی می باشد ولی دانشجویانی که زبان کشوری را که قصد تحصیل در آن دارند را مسلط باشند از شانس بیشتری برای اشتغال در حین تحصیل و همچنین پذیرش در دیگر دانشگاه های آن کشور را دارند.

  • آماده سازی علمی : هر دانشجو می تواند قبل از پذیرش ملزومات علمی کشوری که قصد اخذ ویزای تحصیلی آن را دارد به دست آورد. از نظر کشورهای جهان اول این ملزومات شامل دانش و سطح علمی تعریف شده در علوم مربوط به رشته تحصیلی و پایه ای می باشد.

ویزای تحصیلی چگونه است؟

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

ادامه مراحل دریافت ویزای تحصیلی کدام است؟

  1. انتخاب رشته دانشگاهی : دانشجو باید باتوجه به علاقه و اولویت ها وشرایط خود رشته مورد نظر خود را انتخاب کند و با توجه به این موضوع دانشگاه و مراکز علمی ارائه دهنده آن رشته را پیدا کند.همچنین در انتخاب و مراجعه به دانشگاه باید به نکاتی مانند: زمان پذیرش ، مهلت ارسال مدارک ، ترم های تحصیلی و چگونگی پیگیری فرآیند و نتیجه نهایی توجه کرد.
  2. تهیه مدارک: ریز نمرات ، دانشنامه نهایی آخرین مقطع تحصیلی ، توصیه نامه از اساتید معتبر دانشگاهی ، رزومه تحصیلی پروپوزال (مخصوص رشته دکتری) ،پروتفولید (مخصوص رشته های هنر)
  3. تکمیل فرم پذیرش: تکمیل فرم پذیرش یکی از مهمترین و اصلی ترین مراحل پذیرش است. این فرم در وب سایت دانشگاه در دسترس دانشجویان به صورت کاغذی یا آنلاین قرار می گیرد. در برخی از دانشگاه ها برای بررسی وضعیت دانشجو و همچنین صلاحیت او برای اخذ پذیرش هزینه ای بین مبالغ 50 تا 200 دلار دریافت می کنند.
  4. ارسال مدارک – پیگیری : تمامی مدارکی که قبلا به آنها اشاره کردیم با توجه به رشته تحصیلی برای دانشگاه موردنظر ارسال می شود .ارسال مدارک می تواند از طرق پست یا آنلاین انجام پذیرد. نکته مهم در این مرحله این است که ارسال و دریافت مدارک شما از سوی دانشگاه دلیلی برپذیرش و قبولی شما از سوی دانشگاه نیست بلکه فقط به منظور ارزیابی دانشجو می باشد. همچنین دانشجو باید به صورت دوره ای بعد از گرفتن تاییدیه با دانشگاه و منابع اطلاعاتی دوره پذیرش خود را چک وکند که شاید دانشگاه پذیرنده مدارک یا سوالات بیشتری از دانشجو درخواست کند.
  5. دریافت پذیرش – اقدام برای ویزا: در آخر بعد از تاییدیه و پذیرش دانشجو باید برای ویزا اقدام نماید که مهمترین مرحله برای پذیرش می باشد.

هزینه دریافت ویزا چقدر است؟

هزینه دریافت ویزا یکی از مهمترین سوالات و دغدغه های دانشجویانی است که قصد دریافت ویزای تحصیلی را دارند. هزینه دریافت ویزا را در هر کشور وزارت خارجه آن تعیین می کند و هزینه را باید در سفارت خانه پرداخت کرد . شاید این سوال برای شما پیش بیایید که آیا هزینه ها در همه کشورها یکسان است؟ باید گفت که با توجه به کشوری که قصد تحصیل در آن را دارید هزینه دریافت ویزا متغیر است . به عنوان مثال ویزای اتریش دارای متقاضیان زیادی از سوی ایرانیان است زیرا هزینه دریافت ویزای تحصلیی آن کمتر از دیگر کشورهاست و به گونه ای است که ویزای تحصیلی اتریش را رایگان تلقی می کنند.


بیشتر بخوانید: شرایط خروج از کشور سربازان


مشاوره ویزای تحصیلی

مشاوره ویزای تحصیلی به دانشجویان امکان پاسخ به سوالات و نیازهای متقاضیان این ویزا را می دهد. هدف ما از مشاوره ویزای تحصیلی در اختیار گذاشتن اطلاعات به دانشجویان می باشد ما در این جا سعی بر این داریم که شما متقاضیان با اطلاعات کامل و جامع برای دریافت ویزای تحصیلی خود اقدام نماید و همچنین می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران ما تماس حاصل فرماید.

اغلب دانشجویانی که قصد تحصیل در خارج از کشور را دارندخدمت سربازی را یک سد پیش روی خود می دانند و معمولا برای معافیت نظام وظیفه اقدام می کنند که ما در اینجا به طور مختصر به این موضوع می پردازیم .معافیت تحصیلیاین امکان را به دانشجویان می دهد که شرایط تحصیل در خارج از کشور را پیدا کنند و دریافت آن به این صورت است که دانشجو باید نامه پذیرش دانشگاهی که قصد تحصیل در آن را دارد ، دریافت نماید سپس با ارائه درخواستی به دانشگاهی که از آن فارغ التحصیل شده اید درخواست کنید نامه معرفی به نظام وظیفه را به شما ارائه دهد.شما در قبال معافیت تحصیلی یک وثیقه را به سازمان نظام وظیفه ارائه دهید که می تواند شامل : سند ملکی ، ضمانت بانکی و پول نقد باشد.

سوالات متداول

آیا با دریافت ویزای تحصیلی می توان اقامت دائم آن کشور را گرفت؟

از مهمترین دغدغه های دانشجو در ابتدای مهاجرت این است که آیا بعد از تحصیل می توان اقامت دائم آن کشور را گرفت یا خیر . اکثر کشور ها تقریبا اجازه اقامت دائم به دانشجویان را می دهند.
کشوراروپایی مانند فرانسه اجازه اقامت بعد از تحصیل را به دانشجو نمی دهد و دانشجو اگر در زمان تحصیل در آن کشورشاغل باشد می تواند با درخواست ویزای کاری اقامت این کشور را دریافت نماید.

در کشورهای غربی مانند کانادا و آمریکا به دانشجو این امکان را می دهند که مدتی بعد از تحصیل (6 ماه) کار پیدا کنند در این صورت می توانند اقامت بلند مدت بگیرند.
در کشورهای آسیایی دانشجو می تواند بعد از تحصیل به شرط پیدا کردن کار اقامت بگیرند در واقع اقامت راحت و سریع را می توان در کشور هایی مانند گرجستان ، ارمنستان ، ترکیه ، امارات ، قبرس ، هند ، چین و مالزی را دریافت نمود.

مزایا و معایب تحصیل در خارج از کشور؟

از مهمترین مزایای تحصیل در خارج از کشور برای هر دانشجو ادامه تحصیل در رشته مورد علاقه می باشد از دیگر مزایای تحصیل در خارج از کشور می توان به موارد زیر اشاره کرد:
• تجربه زندگی مستقل
• تجربه یک فرهنگ جدید
• تجربه سفر
• روزمه پربار
همچنین برجسته ترین معایب تحصیل در خارج از کشور موارد زیر می باشند:
• فشار مالی
• مشکلات زبان
• تقابل عقاید

بهترین کشورها برای ادامه تحصیل کدام اند؟

هر دانشجو برای انتخاب کشوری که قصد تحصیل در آن را دارد باید به دو ویژگی مهم توجه کند اول اینکه آیا توان پرداخت هزینه ها در آن کشور را دارد دوم سطح علمی آن دانشگاه برای او مورد تایید باشد . کشور هایی مانند آمریکا ، فرانسه ، انگلیس ، کانادا ، آلمان ، فرانسه ، اسپانیا و ایتالیا در صدر بهترین و محبوب ترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی می باشند.

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره آویژه

هدف مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه از ارائه اطلاعات لازم در زمینه مشکلات خدمت سربازی و افزایش آگاهی شماست تا با توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستامرکز مشاوره آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره نظام وظیفهبه شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.

لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

ویزای تحصیلی چیست و نحوه گرفتن آن

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید
کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای عضویت در کانال آخرین اخبار نظام وظیفه و اطلاع از اخبار معافیت، امریه، کسری خدمت، خروج از کشور و ... کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات
- 12 نظر:
  1. می توانم با داشتن ویزای دانشجویی خارج از کشور کار کنم ؟

    1. سلام دوست عزیز
      بله بستگی به کشور مورد نظر دارد

  2. سلام اگه در صورت عدم پذیرش چه راه هایی وجود داره؟

    1. سلام بهتره برای گرفتن پاسخ این سوال، با مشاوران ما در آویژه تماس بگیرید تا شما را به صورت کامل راهنمایی کنند.
      موفق باشید.

    1. سلام دوست عزیز
      از نظام وظیفه اقدام کنید . کد سامانه اینترنتی را دریافت کنید

    1. سلام دوست عزیز
      بله بستگی به شرایط آن منطقه دارد

  3. من برای ویزای تحصیلی ثبت نام کردم میخواستم بدونم چقدر طول میکشه جوابش بیاد؟

    1. سلام دوست عزیز
      بستگی به نوع کشور دارد 1 تا 12 ماه

    1. سلام دوست عزیز
      سوال شما خیلی کلی و جامع میباشد برای بررسی دقیق تر با مشاورین تماس بگیرید

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

پنجشنبه

1402/12/10

جمعه

1402/12/11

شنبه

1402/12/12

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید