مدارک لازم برای معافیت کفالت در سال 1402 چیست؟

مدارک لازم برای معافیت کفالت چیست؟

مدارک لازم برای معافیت کفالت چیست و پس از تکمبل کردن، افراد باید آنها را به چه سازمانی ارسال کنند؟ باید قبل از هرچیز بگوییم که معافیت کفالت انواع مختلفی دارد که مشمولین می توانند با داشتن شرایط معافیت کفالت از آن ها استفاده کنند .

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

به طور کلی چه کسانی می توانند از معافیت کفالت بهره مند شوند؟

برای رسیدن به پاسخ تمام این سوالات ما را تا پایان این مقاله همراهی کنید. قبل از هر چیز باید بگوییم مشمول به کسی گفته می شود که سن ۱۸ سالگی خود را به پایان رسانده و از اولین روز ورود به سن ۱۹ سالگی وارد سن مشمولیت شده و باید برای رفتن به سربازی اقدام کرده و مراحل اعزام به خدمت خود را انجام دهد.

اما این حرف به ظاهر ساده به نظر می آید؛ فکر کنید که این مشمولین پس از اعزام به خدمت باید 24 ماه دوره خدمت ضرورت خود را بگذرانند.

امروزه مشمولین قبل از رسیدن به سن مشمولیت به دنبال راه و روشی می گردند تا هرطور که شده از رفتن به سربازی معاف شوند. حال اینکه چگونه معافیت سربازی بگیرند و یا مدارک لازم برای معافیت کفالت آن ها چیست بسی سوال برانگیز است.

اما برخی افراد نیز به دنبال راهی هستند تا بتوانند از کسر خدمت استفاده کرده تا حداقل کمی از دوره ی ۲۱ ماهه خدمت را کاهش داده و ۲ تا ۶ ماه کسری خدمت بگیرند.

همانطور که می دانید استفاده کردن و به کارگیری از روش های مختلف برای معافیت و یا کسری خدمت نیازمند اطلاعات جامعی است که مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه آن را در اختیار مشمولین قرار خواهد داد. با ما همراه باشید تا در ادامه اطلاعات لازم درباره معافیت و مدارک لازم برای معافیت کفالت را در اختیار شما عزیزان خواهیم گذاشت.

خدمت سربازی

جوانان باید بدانند پس از تمام شدن سن ۱۸ سالگی به سن مشمولیت خواهند رسید و باید تکلیف سربازی خود را روشن کنند. اینکه آن ها می خواهند مراحل اعزام به خدمت خود را انجام دهند یا اینکه می خواهند در مورد انواع معافیت ها اطلاعات کسب کرده و به دنبال گرفتن معافیت سربازی بروند.

افرادی که می خواهند برای اعزام به خدمت اقدام کنند باید پس از وارد شدن به سن ۱۹ سالگی از طریق دفاتر الکترونیک انتظامی یا همان پلیس + ۱۰ درخواست خود را ثبت کرده و مدارک لازم برای اعزام به خدمت را آماده کنند.

این افراد پس از مشخص شدن محل اعزام حود و گذراندن ۲ ماه آموزشی به خدمت سربازی می روند و باید به مدت 24 ماه خدمت کنند. اما این مدت اگرچه به ظاهر طولانی نمی رسد اما تفکر برخی از مشمولین این است که 24 ماه دوره ی خدمت ضرورت بسیار طولانی است و به هر طریق ممکن تلاش خواهند کرد تا بتوانند از معافیت های مختلف استفاده کرده و کارت معافیت خود را بگیرند.

انواع مدارک لازم برای معافیت کفالت

انواع مدارک لازم برای معافیت کفالت

مدارک لازم برای معافیت کفالت از مسائل مهمی است که مشمولین باید دقت لازم داشته باشند. قبل از توضیحات درباره مدارک لازم برای معافیت کفالت مشمولین باید کمی راجع به این نوع معافیت اطلاعات کسب کنند.

معافیت کفالت به آن دسته از معافیت هایی گفته می شود که مشمولین می خواهند کفالت یکی از اعضای خانواده خود را به عهده گرفته و از آن نگهداری و مراقبت کنند. اما برای گرفتن این نوع معافیت مشمولین قبل از آماده کردن مدارک لازم برای معافیت کفالت باید از شرایط بهره مندی از این نوع معافیت مطلع باشند.

ما در اینجا سه شرط اصلی برای بهره مندی از معافیت کفالت را به طور کامل توضیح خواهیم داد:

  • یکی از شروط اصلی این است که مشمولین باید به سن ۱۹ سالگی رسیده باشند تا بتوانند برای معافیت سربازی کفالت اقدام کرده و پرونده ی آن ها در هیئت رسیدگی در سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا مورد بررسی قرار بگیرد.
  • شرط دیگر برای اقدام این نوع معافیت، نداشتن غیبت است. منظور از نداشتن غیبت این است که مشمول با ورود به سن مشمولیت برای روشن شدن وضعیت خدمت خود به سازمان های مربوطه مراجعه کند؛ اگر هم مشمول از انواع معافیت ها بهره مند می شوند باید پس از ورود به سن مشمولیت درخواست معافیت خود را از طریق دفاتر الکترونیک انتظامی یا همان پلیس + ۱۰ ثبت کند.
  • شرط سوم این است که مشمول باید تنها مراقب و نگهدارنده ی اعضای خانواده ی خود باشد تا بتوانند مدارک لازم برای معافیت کفالت را ارائه داده و از این نوع معافیت بهره مند شود.

مدارک لازم برای معافیت کفالت چه مواردی می باشد؟

مدارک لازم برای معافیت کفالت مادر

مدارک لازم برای معافیت کفالت مادر در مرحله ی اول همان مدارکی اس که در بالا اشاره کردیم.

اما برای گرفتن معافیت کفالت مادر مشمولین باید شرایط زیر را دارا باشند:

  • شرط اول این است که مشمول باید تنها فرزند پسر مادری باشد که می خواهد از آن نگهداری و مراقبت بکند. اگر مشمول برادر بزرگتر از خود داشته باشد نمی تواند از این نوع معافیت کفالت استفاده کند.
  • شرط دوم این است که مشمول باید به سن ۱۹ سالگی برسد تا بتواند درخواست خود را در سامانه ی سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا ثبت کند.
  • شرط سوم این است که مادر مشمول باید بدون همسر باشد یا همسرش در قید حیات نباشد یا اینکه از همسر خود جدا شده باشد. مشمول در صورتی می تواند مدارک لازم برای معافیت کفالت مادر را به سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا تحویل دهد و درخواست معافیت کفالت مادر را داشته باشد که مادرش ازدواج مجدد نکرده باشد و مجرد باشد.
  • شرط چهارم این است که مشمول برای گرفتن معافیت کفالت نباید وارد غیبت غیر مجاز شده باشد. مشمولین باید در نظر داشته باشند که باید پس از وزود به سن مشمولیت نسبت به تعیین و تکلیف وضعیت نظام وظیفه ی خود باید اقدام کنند تا از غیبت کردن جلوگیری شود.

مدارک لازم برای معافیت کفالت مادر طلاق گرفته

مدارک لازم برای معافیت کفالت مادر طلاق گرفته در مرحله اول مدارکی است که در بالا نیز اشاره کردیم اما این مدارک در مرجله اول فقط برای ثبت درخواست معافیت کفالت بوده است. در مرحله ی دوم نیز مشمولین باید مدارک لازم برای معافیت کفالت مادر طلاق گرفته را آماده کنند چون این مدارک برای گرفتن معافیت کفالت مورد نیاز است.

مدارک لازم برای معافیت کفالت مادر طلاق گرفته در مرجله دوم:

  • اصل شناسناهه مشمول به همراه کپی از تمام صفحات آن (توجه داشته باشید که شناسنامه مشمول باید عکس دار باشد.)
  • اصل شناسنامه پدر و مادر و کپی از تمام صفحات آن ها.
  • کپی از صفحه اول شناسنامه برادران و خخواهران مشمول.
  • اصل گواهی فوت پدر مشمول در صورت فوت یا اصل و کپی از طلاق نامه ی مادر .
  • کپی از شناسنامه سا خلاصه فوت همسران دیگر مادر (در صورتی که مادر ازدواج مجدد کرده باشد.)
  • دو قطعه عکس تمام رخ ۳*۴ رنگی با پس زمینه ی سفید از مادر مشمول.
  • یک قطعه عکس تمام رخ ۳*۴ رنگی با پشت زمینه ی سفید از خود مشمول.
  • اصل و کپی گواهی آخرین مدرک تحصیلی مشمول.
  • تکمیل برگه شماره یک یا فرم آخرین وضعیت مشمولین.
  • تکمیل برگه شماره ۸ یا تاییدیه وضعیت مشمولین.
  • تهیه فیش بانکی.

معافیت کفالت مادر طلاق گرفته به صورت موقت خواهد بود؛ یعنی تا ۳۰ ماه معافیت موقت به مشمول داده خواهد شد. اگر ۳۰ ماه پس از تاریخ ثبت طلاق یا فوت همسر، مادر مشمول ازدواج مجدد نکرده باشد هم چنین برادر دیگر مشمول به سن ۱۸ سالگی نرسیده باشد مشمول می تواند معافیت موقت خود را به معافیت دائم تبدیل کند.

شرایط لازم برای معافیت کفالت مادر مطلقه

مدارک لازم برای معافیت کفالت مادر مطلقه در بالا به طور مفصل آورده شده است. مشمولین باید به این نکته توجه داشته باشند که در حین استفاده از معافیت تحصیلی نیز می توانند از معافیت کفالت بهره مند شوند.

هم چنین داشتن برادر دیگر بالای ۱۸ سال مانع رسیدگی به معافیت کفالت مادر خواهد شد. حتی اگر برادر ازدواج کرده باشد یا به کشوری دیگر مهاجرت کند نیز نمی تواند دلیل قانع کننده ای برای سازمان نظام وظیفه ی عمومی ناجا باشد.

مشمولین هم چنین پس از آماده سازی مدارک لازم برای معافیت کفالت مادر مطلقه و تقاضای معافیت کفالت باید ظرف یک ماه برای رسیدگی به درخواست خود اقدام کنند در غیر این صورت درخواست آن ها ملقی خواهد شد. باید پس از آن مراحل اعزام به خدمت خود را انجام داده و به خدمت سربازی بروند.

نظام وظیفه

مدارک لازم برای معافیت کفالت مادر برای فرزند دوم

مدارک لازم برای معافیت کفالت مادر برای فرزند دوم به این صورت است که فرزند اول بر اساس تشخیص شورای پزشکی نتواند مراقب و نگهدارنده ی مادر بوده باشد یا اینکه فرزند اول پس از گرفتن معافیت کفالت فوت شده باشد؛ در غیر این صورت مادر نمی تواند معافیت کفالت را برای فرزند دوم خود بگیرد مگر در موارد خاصی که ذکر خواهیم کرد.

مدارک لازم برای معافیت کفالت مادر برای فرزند دوم این است که فرزند اول در حال استفاده از معافیت تحصیلی باشد؛ بنابراین این قضیه مانع از معافیت موقت برادر دیگر نخواهد بود. مشمول می تواند مدارک لازم برای معافیت کفالت مادر برای فرزند دوم خود را آماده کرده و از معافیت موقت استفاده کند. اما این معافیت فقط در طول تحصیل برادر دیگر معتبر خواهد بود.

یعنی پس از اتمام تحصیل برادر دیگر، مشمول باید برای رفتن به خدمت ضرورت مراحل اعزام خود را انجام دهد. هم چنین اگر برادر یا برادران مشمول به دلیل بیماری با معلولیت نتوانند کفالت مادر را به عهده بگیرند بر اساس تشخیص شورای پزشکی سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا مشمول می تواند به عنوان فزند دوم کفالت مادر خود را به عهده بگیرد.

خوانندگان عزیز می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه معافیت پزشکی، معافیت تحصیلی ، معافیت ایثارگری و انواع کسری خدمت سربازی، کسر خدمت جانبازی و کسر خدمت نحبگان با مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه تماس بگیرند. مشاورین متخصص ما همه روزه پاسخگوی شما خواهند بود.

مدارک لازم برای معافیت کفالت پدر

مدارک لازم برای معافیت کفالت پدر به طور مفصل در ادامه توضیح داده شده است. مشمولین قبل از آماده سازی مدارک لازم برای معافیت کفالت پدر باید شروط اصلی برای این نوع معافیت را نیز بدانند.

یکی از شروط اصلی برای گرفتن معافیت کفالت پدر این است که پدر باید به سن ۷۰ سالگی رسیده باشد تا مشمول در سن ۱۹ سالگی بتوانند با توجه به سن پدر از معافیت کفالت پدر بهره مند شده و با مدارک لازم برای معافیت کفالت پدر اقدام کند.

مدارک لازم برای معافیت کفالت پدر

  • تکمیل برگه شماره ۱ استعلام آخرین وضعیت مشمولین.
  • تکمیل برگه شماره ۸ تاییدیه وضعیت مشمولین.
  • تکمیل برگه شماره ۷ تحقیق وضعیت مشمول توسط نیروی انتظامی.
  • اصل کارت شناسایی ملی مشمولین به همراه کپی از آن.
  • اصل شناسنامه ی مشمولین به همراه کپی از تمام صفحات آنها.
  • اصل شناسنامه پدر و مادر مشمول یه همراه کپی از آنها.
  • دو قطعه عکس ۳*۴ پدر مشمولین.
  • کپی از شناسنامه یا طلاقنامه همسر یا همسران دیگر پدر مشمولین.
  • اصل فیش واریزی بانکی.
  • اصل گواهی پایان تحصیلات در هر مقطعی که مشمول می باشد به همراه کپی تایید شده ی آن.
  • کپی شناسنامه خواهران و برادران مشمول.

مدارک لازم برای معافیت کفالت

مدارک لازم برای معافیت کفالت پدر بیمار

مدارک لازم برای معافیت کفالت پدر بیمار مانند معافیت کفالت پدر بالای سن ۷۰ سال است؛ با این تفاوت که در اینجا پدر مشمول به سن ۷۰ سال نرسیده است. در واقع سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا پس از تصویب قانون در مورد کفالت پدر این تبصره را نیز در بند های قوانین خود آورده است که آن دسته از مشمولینی که پدرشان به علت بیماری و ناتوانی قادر به انجام کارهای خود نیستند و مشمولین باید از آن ها مراقبت و نگهداری کنند.

این افراد می توانند با ارائه مدارک لازم برای معافیت کفالت پدر بیمار و ناتوان خود اقدام کرده و کارت معافیت دائم خود را بگیرند.

مدارک لازم برای معافیت کفالت پدر بیمار در مرحله اول به صورت زیر است:

  • تکمیل برگ استعلام وضعیت مشمولین (برگه شماره ۱).
  • تکمیل برگ وضعیت مشمولین (برگه شماره ۲).
  • تکمیل برگ واکسیناسیون (برگه شماره ۴).
  • تکمیل برگ معاینه اولیه پزشکی (برگه شماره ۵).
  • عکس رنگی ۳*۴ تمام رخ با زمینه سفید.
  • اصل کارت ملی مشمول با کپی آن.
  • اصل شناسنامه مشمول با کپی از تمام صفحات آن.
  • گواهی آخرین مدرک تحصیلی مشمول به همراه کپی تایید شده ی آن.

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره آویژه

هدف مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه از ارائه اطلاعات لازم در زمینه مشکلات خدمت سربازی و افزایش آگاهی شماست تا با توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستامرکز مشاوره آویژهخدمات متنوعی را در زمینهمشاوره معافیت کفالتبه شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.

مدارک لازم برای معافیت کفالت پدر بیمار

سوالات متداول

انواع معافیت سربازی چیست؟

معافیت های سربازی راه های موثری است که جوانان می توانند از طریق آن ها به خدمت سربازی نروند. این معافیت ها شامل معافیت پزشکی سربازی، معافیت کفالت های مختلف، معافیت های تحصیلی، معافیت های ایثارگران و فرزندان شاهد و غیره هستند.

معافیت سربازی کفالت چیست؟

یکی از مهم ترین معافیت ها به حساب می آید. در این نوع معافیت ها مشمولین باید کفالت یکی از اعضای خانواده ی خود را به عهده بگیرند.

شرایط معافیت کفالت سخت است؟

یکی از آسان ترین راه های استفاده از معافیت خدمت سربازی، معافیت کفالت است. بسیاری از مشمولین می توانند از این معافیت استفاده کنند زیرا قوانین مطرح شده در این معافیت بسیار ساده است.


لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

مدارک لازم برای معافیت کفالت در سال 1402 چیست؟

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید
کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای عضویت در کانال آخرین اخبار نظام وظیفه و اطلاع از اخبار معافیت، امریه، کسری خدمت، خروج از کشور و ... کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات
- 306 نظر:
  1. سلام ببخشید من مدرک لیسانس دارم اما مدرکمو بهم نمیدن به خاطر اینکه میگن یا باید معافیت و کارت پایان خدمت تحویل بدی یا باید تو ارشد قبول شده باشی که بهت مدرکتو بدیم
    الان تکلیف من چیه برا معافیت آخرین مدرک تحصیلی رو میخوان؟

    1. سلام جزایری هستم.میتوانید گواهی فارغ التحصیلی را تحویل دهید

  2. سلام من متولد ۱۳۸۲ هستم و ۱۱ سال پیش پدرم ب رحمت خدا رفتند و تک پسر خانواده هستم سال ۱۴۰۱ دیپلم گرفتم الان میتوتم برای کفالت پدرم اقدام کنم؟
    از مهر ب بعد وارد غیبت میشم

    1. سلام بله میتوانید برای گرفتن کفالت مادر اقدام کنید.

  3. سلام من سال 87مشمول شدم، بعد به دانشگاه رفتم و معابیت تحصیلی موقت کرفتم، اما بعد از تحصیل خود را معرفی نکردم، تا سال 94که پدرم فوت شد، ومسول خانواده شدم و وقت نداشتم الان برای تکمیل و گرفتن کفالت به مشکل میخورم؟

    1. سلام نامه توجیه غیبت بنویسید و دلایل غیبت را با مدارک بیان متید در صورت تایید نامه و بخشیدگی غیبت امکان گرفتن معافیت را دارید.

  4. سلام بنده برادرم مادر زاد مشکل داره تحت پوشش بهزیستی هستش و درجه شدت بیماریش شدید هستش درخواست معافیت ماده ۹ دادم اما ۱سال ونیم غیبت دارم اگه غیبتمو توجیه کنم میتونم معافیت بگیرم؟؟؟؟؟
    از طرف بهزیستی مارو فرستادن بیمارستان نظام وظیفه امام سجاد و نظر دکتر متخصص این بود که برادرم نیاز به مراقبت داره و گفتن از بهزیستی استان باتون تماس میگیرن فعلا که تماس نگرفتن با این اوصاف این مراحل طی شده با توجیه غیبتم میتونم معافیت بگیرم؟؟؟؟

    1. سلام شما باید اول نامه توجیه غیبت بنویسید و در آن دلایل غیبت را بیان کنید در صورت بخشودگی غیبت میتوانید برای معافیت اقدام کنید.

  5. سلام بنده برادرم مادر زاد مشکل داره تحت پوشش بهزیستی هستش و درجه شدت بیماریش شدید هستش درخواست معافیت ماده ۹ دادم اما ۱سال ونیم غیبت دارم اگه غیبتمو توجیه کنم میتونم معافیت بگیرم؟؟؟؟؟
    از طرف بهزیستی مارو فرستادن بیمارستان نظام وظیفه امام سجاد و نظر دکتر متخصص این بود که برادرم نیاز به مراقبت داره و گفتن از بهزیستی استان باتون تماس میگیرن فعلا که تماس نگرفتن با این اوصاف این مراحل طی شده با توجیه غیبتم میتونم معافیت بگیرم؟؟؟؟
    غیبتمو باید قبل از نامه بهزیستی توجیه کنم یا میتونم نامه رو گرفتم اون موقع توجیه کنم ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. در صورت بخشیده شدن غیبت امکان پذیر میباشد و بعد از طریق پلیس +10 و بهزیستی پیگیری کنید

  6. سلام وقت بخیر
    در صورتی که برای معافیت از طریق کفالت مادر اقدام کنم
    و مدارک پدرم رو نداشته باشم مشکلی پیش میاد ؟

  7. سلام چند روز بعد از کمیسیون شهرستان کارت معافیت موقت صادر میشود؟

  8. سلام ما 3 فرزندیم که دوتا از برادرهام خدمت کردن پدرمم بازنشسته هستش یکی از برادرام ازدواج کردی اون یکی هم 30 سالش دیگه برا خودش کار می‌کنه و از ما جداه پدرم چشماشو از دست داده و نابینا هستش آیا معاف میشم یا نه خیلی ممنونم ازتون

    1. می توانید از طریق ماده 6 بهزیستی اقدام کنید

  9. سلام ارض خسته نباشید میگویم من الان دار حال خدمتم و قبل خدمت من سرپرست خانواده بودم چون بابام لگنش شکسته و نا توانه ایا معاف تکفلی میشه گرفت و باید کجا اقدام کنم پلیس به الاوه ده ؟

    1. با سلام و احترام وقت شما بخیر سیری هستم بله با ارائه مدارک پزشکی پدر و با تایید پزشکان معتمد نظام وظیفه و رای تایید نهایی کمیسیون پزشکی امکان معافیت از طریق کفالت پدر اقدام کنید

  10. سلام بنده ۲۰ سالمه دانشجو هستم ومعافیت دانشجویی دارم تک فرزند هستم پدرم ۷۰ ساله تمام هستن بیماری های دیابت و مشکل پروستارت دارند ولی عضو بهزیستی نیستن آیا میشه معافیت گرفت؟ باتشکر

    1. با سلام و احترام وقت شما بخیر سیری هستم بله با رای تایید پزشکان معتمد نظام وظیفه و همچنین رای تایید کمیسیون امکان معافیت از طریق کفالت پدر امکان پذیر میباشد

  11. سلام من میخوام معافیت کفالت مادرم رو بگیرم آیا مدارک های برادر و خواهر ناتنی هم لازم میشود یعنی از مادر دیگر هستن مادرم تحت پوشش کمیته امداد هست غیبت هم دارم الان ۲۴ سالمه لطفا جواب بدین ممنون میشم

    1. سلام.شما برای گرفتن کفالت باید اول غیبت خود را توجیه کنید.اول نامه توجیه غیبت بنویسید و به کارشناس پلیس + 10 تحویل دهید.در صورت بخشودگی غیبت میتوانید برای گرفتن کفالت اقدام کنید.و برادر و خواهر ناتنی شما اگر از مادر دیگری باشند اختلالی در کفالت شما ایجاد نمیکنند.

  12. سلام
    پدرم فوت کرده و من تنها فرزند مادرم هستم.
    مادرم دومین زن پدرم بود و من ۴ تا برادر بزرگتر از خود دارم.
    خواستم بپرسم معافیت کفالت میتوانم بگیرم؟

    1. سلام.در صورتی که 30 ماه از فوت پدر گذشته باشد و شما تنها فرزند مادرتان باشید و غیبت سربازی نخورده باشید بله میتوانید برای کفالت مادر اقدام کنید.

  13. من از مادر یک فرزند هست ۱۸ سالم است من از پدرم طلاق گرفته من سرپرست مادر هستم میشه معافیت خودم را بگیرم

    1. سلام.بله در صورتی که غیبت سربازی نداشته باشید و از طلاق والدین شما حداقل 30 ماه گذشته باشد.

  14. سلام من ۳۰ سال دارم برج ۵ اعژام شدم وبخاطر مادر وخواهرام که من کفالت آنها را دارم از آموزشی برگشتم مادرم ۸۰ سال دارد وخواهرم ۶۰ سال ویکی خواهرم معلول است ودر بهزیستی است وپدرم فوت شده ولی برادر بزرگتر از خودم دارم متاهل هستند ولی من چون رفتم وبرگشتم از سربازی باید چه کار کنم میشه توضیح دهید ممنون میتوانم اقدام کنم

  15. با سلام
    پسر بزرگتر خانواده که تمام شرایط کفالت مادر را دارد ولی مادر مستمری بگیر است. در این صورت آیا پسر بزرگتر می‌تواند معافیت خدمت بگیرد؟
    ممنون می‌شوم راهنمایی بفرمایید.

    1. در صورت دارا بودن تمامی شرایط اگر مادر عضو کمیته امداد یا بهزیستی باشد میتوان جهت کفالت مادر از طریق مددجویی اقدام کرد

  16. سلام خسته نباشید من 21سالمه یه برادر 16ساله هم دارم پدرم هم مشکل قلبی داره از کار افتاده هم هست خواستم ببینم میشه کفالت بگیرم

    1. اگر بیماری پدرتان جزو بیماری های کسان مشمول نظام وظیفه باشد یا ایشان عضویت بهزیشتی داشته باشند بله

  17. سلام وقتتون بخیر
    من میخواستم کارت معافیت بگیرم گفتن که به کسانی که سه فرزند دارند و 40 سال به بالا طعلق میگیره و من هم 45 سالمه
    من ازهمسرم طلاق گرفتم ایا کارت معافیت بهم طعلق میگیره؟؟

    1. با سلام، اگر شما سنتون بالای چهل سال میباشد و سه فرزند دارا می باشید، کارت معافیت بشرط گذراندن پایان دوره تکمیلی بسیج به شما تعلق میگیرد،

  18. سلام وقت بخیر
    من پدر مادرم جدا شدن و با مادرم زندگی میکنمدحدودا ۵سال
    چند روز دیگه مدرک دیپلمم میاد میخوام اقدام کنم برا معافیت
    شرایط بالا رو هم دارم برای اقدام
    ولی معافیت تحصیلی دارم تا مهر ماه امسال…
    میخواستم بدونم الان که دیپلمم رو میگیرم میتونم اقدام کنم برا معافیت یا باید صبر کنم تا معافیت تحصیلیم تموم بشه

    1. سلام وقت بخیر مشکلی نداره شما می‌توانید اقدام بفرمایید و بعد از دریافت معافیت کفالت معافیت تحصیلی شما خودکار لغو می‌گردد

  19. سلام
    برای گرفتن معافیت کفالت مادر
    واکسیناسیون لازم است یا نه ؟

    1. سلام و ارادت بستگی به شرایط شما دارد ، اما اگر در زمان دانشجویی نسبت به معافیت کفالت مادر اقدام کنید ، نیازی به واکسیناسیون ندارد .

  20. با سلام بنده ۱۹ سالمه بابام ۶۰ سالگی شو تموم کرده و یه خواهر دارم ناشنوای مطلق هست و کارت بهزیستی هم داره ایا امکان معاف شدن برام وجود داره بقیه داداشام ازدواج کردن ؟

    1. سلام.اگر خواهر شما کارت معلولیت متوسط جسمی حرکتی داشته باشد یا پدر عضویت بهزیستی داشته باشد امکان گرفتم معافیت خواهید داشت.

  21. سلام خسته نباشید من پدرم سرطان مثانه داره و 68سال سن داره و من تک پسر هستم و هر دو هفته پدرمو میبرم دکتر تا غده رو بتراشن آیا امکان معافیت کفالت دارم

    1. در صورتی که غیبت نداشته باشید و مشکل پزشکی پدر مورد تایید پزشک معتمد نظام وظیفه باشد و رای نهایی کمیسیون هم تایید کند بیماری را امکان معافیت از طریق کفالت میباشد حتی همچنین در صورت عضویت بهزیستی با کارت شدید پدر امکان معافیت از طریق ماده 6 میباشد

  22. سلام ، پدرم فوت کردن و بنده مشمول معافیت هستم !
    میخواستم لطفا راهنماییم کنید که چه مراحلی رو برای گرفتن معافیت سربازی باید طی کنم؟

    1. سلام برای گرفتن کفالت مادر باید غیبت نداشته باشید و 30 ماه از فوت پدر گذشته باشد.مادر شما باید نامه استشهاد محلی بنویسد و تحویل پلیس +10 دهید بهد از تایید نامه و تایید تحقیقات محلی و رای کمیسیون پزشکی کفالت برای شما صادر خواهد شد.

  23. سلام خسته نباشید
    منی هنوز دیپلم نگرفتم باید آخرین مدرک تحصیلی چی رو ببرم؟

  24. سلام من پدرم در بهزیستی هستش و روی ویلچره
    و من تنها پسر خانواده مم ایا به من معافیت تعلق میگیره

  25. با سلام
    سال 89 به مدت یک هفته فقط آموزشی رفتم به خاطر عدم سازش پدرو مادرم نتوانستم ادامه خدمت رو انجام بدم من پسر بزرگ هستم دوتا برادر کوچکترم خدمت رو کامل انجام دادن الان 6 سال میشه پدرو مادرم از هم جدا شدن و پدرم کارت ایثارگر داره خود من هم متاهل شدم و یک فرزند دارم الان پدرم 63 سال سن داره از کار افتاده تمام خرجش با منه آیا برای من کفالت تعلق میگیره یا نه ممنون میشم بابت راهنمایتون

    1. سلام شما اول باید نامه توجیه غیبت بنویسید و غیبت خود را توجیه کنید دلایل غیبت را در نامه بیان کنید اگر غیبت شما بخشیده شد در صورتی که پدر عضویت بهزیشتی داشته باشد امکان گرفتن کفالت ایشان را خواهید داشت.

  26. سلام خسته نباشید من ۱۲سال پیش پدر بزرگم فوت کرد پدر خودمم رفت زندان مادرمم از پدرم طلاق گرف
    و مادر بزرگم غیمم هست و از اون مراقبت میکنم و ۴ماه دیگه ۱۸سالم میشه خاستم بدونم معاف میشم ؟؟؟

    1. سلام. اگر از طلاق پدر و مادر شما بیش از 30 ماه میگذرد و مادرتون دیگر ازدواج نکردند، شما میتوانید کفالت مادر بگیرید. اما برای کفالت مادربزرگ شرایط به این صورت است که شما تنها نوه بالای 18 سال ایشان باشید و ایشان هیچ پسر بالای 18 سال نداشته باشند.

  27. سلام وقتتوت بخیر-
    من پشت دفترچه ای دارم سر مسائلی میخوام معافیت بگیرم کفالت مادر خواهر میخوام بگیرم ب من طعلق میگیره؟؟؟

    1. سلام،در حالت عادی با غیبت امکان معافیت کفالت را ندارید، مگر اینکه غیبت توجیه شود.

  28. سلام به شما مشاوران گرامی پدرم چند ماهی شده که به رحمت خدا رفتند و بنده فرزند چهارم خانواده دارای ۳ برادر بزرگتر که همشون متاهل و جدا زندگی میکنند ۲برادرم کارت پایان خدمت دارند و یک برادرم معلم و خودم مجرد و همراه با مادرم زندگی میکنم،در ضمن مادرم به عنوان سرپرست تحت پوشش بهزیستی هستند ایا امکان دریافت معافیت کفالت دایمی برای اینجانب وجود دارد؟ در ضمن دانشجو و فاقد غیبت هستم. سپاس

    1. سلام با توجه به داشتن برادر بزرگتر این امکان وجود ندارد مگر در صورتی که مادر شما کارت عضویت شدید از بهزیستی داشته باشند و شما را کفیل خودشون انتخاب بکنند.

  29. سلام مادر من 1 سال پیش طلاق گرفته ، 2 ماه دیگه وارد 18 سالگی میشم ، پسر اولم و یه برادر 13 ساله دارم ، میتونم معافیت بگیرم؟

  30. سلام من تک پسرم و دو خواهر دارم وعضو کمیته هستیم آیا معاف از خدمت هستم

    1. باسلامفکرمیکنم سوال شما در رابطه با ۳ خواهری مبباشد که شما دوخواهر دارید و عضو کیمته بودن منجر به معافیت شما نمیشود

  31. سلام من چهل سالمه ۴برادرکوچکترخدمت کردن پدرم بیماربالای۶۰سال آیا معاف میشم

    1. باسلام باتوجه به رنج سنی احتمال قوی شما غیبت دارید و با وجود غیبت امکان پذیر نیست حتی اگر غیبت هم نباشد درصورت عضو بودن پدر در بهزیستی امکان معافیت برای شما بود

  32. سلام من تنها سرپرست مادرم هستم. پدر و مادرم جدا شدن و پدرم از همسر قبلیش یه پسر داره اما اصلا ارتباطی باهم نداریم. میتونم کفالت بگیرم؟

    1. سلام در صورتی که غیبت سربازی نداشته باشید امکان گرفتن معافیت کفالت مادر را دارید

  33. سلام من ۳۶سالمه ومتاهل هستم مادرو پدرم جداشدن و خرج مادرم بامنه سه تا برادر هم دارم که یکیشون خدمتسربازی رفته بقیه نرفتن آیا من میتونم معافیت کفالت مادرم رابگیرم یانه؟

  34. سلام خسته نباشید من از ۱۶ سالگی دچار بیماری سرطان خون شدم و الان ۱۸ سالم هست و هنوز دارم شیمی درمانی میشم و هر هفته دارم دارو استفاده میکنم پایه چم بخاطر عوارض دارو مفصل پام باید عوض شه و مصنوعی شه یدونه خاهر دارم و تک پسرم با ای شرایط میشه معافیت گرفت

    1. سلام شما میتوانید برای گرفتن معافیت پزشکی اقدام کنید.

  35. سلام خسته نباشید من درخواست معافیت کفالت مادر تحت پوشش کمیته امداد دادم و مورد پذیرش قرار گرفته است، اما تو استعلام یکی از برادرانم طاهرا بجای معافیت تحصیلی نوشته معافیت موقت و سر همین کلمه نظام وظیفه گیر داده و از اون طرف کمیته امداد هم قبول نمیکنه واسه اصلاح و ارجاع من واقعا نمی‌دونم چکار کنم چون ظلم در حق من هستش

  36. سلام وقت بخیر من برای کفالت طلاق اقدام کردم که درکمیسیون هم شرکت کردم و پرونده تکمیل شد وگفتند که پرونده رو به استان ارسال میکنیم میخواستم بدونم کارم تموم شده یا باز هم مرحله بعدی وجود داره

    1. سلام هنوز پرونده در حال بررسی است و بعد از این مرحله استشهاد محلی و بررسی توسط پلیسان نظام وظیفه صورت می گیرد

  37. سلام ، پدر م ۶0سالش می باشد و همینطور بیماری اعصاب دارد ، ایا من میتونم برا معافیت کفالت پدرم اقدام کنم ، برادری ندارم فقط خواهر دارم

    1. سلام اگر غیبت نداشته باشید میتوانید برای گرفتن کفالت اقدام کنید.

  38. سلام‌پدر‌من‌تازه‌فوت‌کرده‌خودم‌۱۹‌ساله‌هستم‌یک‌برادر‌ کوچک‌۱۶‌ساله‌دارم‌مادرم‌هم‌مریض‌هست‌‌آیا‌معافیت‌شامل‌من‌ میشه

    1. سلام بله میتوانید برای گرفتن کفالت مادر اقدام کنید

  39. با سلام ، بهروز هستم. از کرج. چند سالیس پدرم فوت کرد خونه نشین بود معلول بود از ناهیه. جفت پا. و اثر سراطان ریه فوت کرد. وبردارم کارمند بانک کوثر بود که براثر سکته قلبی فوت می گنه که الا حقوقش می رسه به خانومشو دختر. که برادر 35سال داشت که فوت کرد و مادرم سنش 60سالش هم از روان روحی روانی افسردس هم روماتیس از پا داره هم تنگی نفس هم فشار خون. چربی دلر قند دار چشاش نمی بیبته. وخودم با مشگلی که دارم نمی تونم شرکت برم الا هم دیر برام با سن 32 سالگی. الا نمی دونم چیکار گنم خواهش مندم راهنمایم گنید ممنون از شما

    1. سلام نامه توجیه غیبت بنویسید و دلایل غیبت را با مدارک بیان کنید درصورت تایید نامه و بخشیدگی غیبت میتوانید برای گرفتن کفالت مادر اقدام کنید

  40. سلام
    پدر‌ومادرم‌۹‌سال‌از هم‌جدا‌شدن‌وتک‌فرزندم‌ومادرم‌شوهر‌نکرده‌و۴‌ماهه‌پیش ‌مادرمم‌ایا‌میتونم‌کفالت‌مادری‌بگیرم

    1. سلام در صورتی که غیبت نداشته باشید میتوانید کفالت بگیرید.

  41. سلام خسته نباشید پدر من جانباز برادر بزرگ تر من معاف کردع از جانبازیش ایثار گریش ۲۵ درصد برای من مونده ی داداش بزرگ تر دارم ک ازدواج کردع ی خواهر بزرگ ترم دارم اونم ازدواج کردع ی آبجی ۱۳ ساله دارم با این شرایط میشه معافیت گرفت

    1. سلام وقت بخیر
      برای اطلاعات کامل از شرایط کسری ایثارگری با کارشناسان ما تماس بگیرید

      1. سلام خسته نباشید من پدرم مصرف کنندس معتاده و من تک فرزندم تنها فرزند خونه هستم خرج خونه با منه مادرم هم مریضه ایا من میتونم معاف بشم؟
        خیلی ممنون اگه راهنمایی کنید

        1. سلام،برای معافیت کفالت نیاز به طلاق نامه دارید،در غیر اینصورت از نظر قضایی باید کفیل مادر خود محسوب شوید.
          اگر پدر مشکل اعصاب و روان با توجه به مصرف مواد داشته باشد می توانید برای معافیت اقدام کنید

  42. سلام وقتتون بخیر من پدرم تازه فوت کرده و تک پسرم و مادرم هم ناراحتی قلبی هم سرطان داره ولی من ۳ سال غیبت دارم ۶ماه پشت دفترچه ای خواستم بدونم معافیت شامل من میشه؟

    1. سلام
      برای گرفتن کفالت مادر ابتدا باید غیبت شما توجیح شود

  43. سلام من ۲۷سالمه در۱۹سالگی به سربازی رفتم ودر اموزشی مریض شدمو۵روز تو کمابودم و۲۶روزتحت مراقبت ویژه بودم ودیگه نتونستم برم وپدرم ایثارگر هست و۷۰سال داره ومیخواهم کفالت پدرم رابر عهده بگیرم ایا میتوانم کفیل بشم

    1. سلام وقت بخیر
      برای کفالت پدر یک سری شرایط قابل ملاحظه ،لحاظ خواهد شد

  44. سلام وقت بخیر
    ۲۵ سالمه و غیبت سربازی ندارم
    ۳ فرزند هستیم یه برادر بزرگتر و یه خواهر بزرگتر از خودم دارم که جفتشون متاهل هستن
    پدرم ۶۶ سالشه و تومور مغزی بدخیم داره دو باری هم عمل کرده ولی تومور هرچند وقت یبار رشد میکنه مجددا وضعیت جسمانی پدرم مساعد نیست ایا امکان گرفتن کفالت برای من وجود داره؟ برادرمم ماهی یبار سر میزنه به خونه

    1. سلام
      امکان گرفتن کفالت در صورت داشتن برادر بزرگتر وجود ندارد

  45. سلام نن ۲۶ سالمه ۷ سالی هست که مادرم جدا شده من از مادرم مراقبت میکنم و خرجشو میدم یه برادر بزرگ دارم که چند سالی هست با ما زندگی نمیکنه من هم الان ۸ سالی هست که غیبت برای سربازی دارم یعنی از موقعی که مشمول شدم هیچ اقدامی نکردم
    آیا معافی میتونم بگیرم ممنون

    1. سلام
      ابتدا باید غیبت موجه شود و برای بررسی بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید

  46. سلام خسته نباشید من اخرین فرزند خانواده هستم ۲برادرم کارت معافیت گرفته اند و هردو‌متاهل هی و مادرم سنش ۶۰سال است وجودم ۳۱سال سن دارم وتا سن ۲۹سالگی در حال تحصیل بودم وپدرم ۱۴سال است فوت کرده،آیا کفالت میتونم بگیرم ؟

    1. سلام
      برای بررسی دقیق شما با کارشناسان ما تماس بگیرید

  47. سلام بنده ۳۰ سال هستم و پدر من بیمار است وسن آن ۸۷است وتنها کسی هستم که از او مراقبت میکنم آیا شامل معافیت میشوم

  48. من 20 سالمه متاهلم و مادرم تحت پوشش کمیته س امکانش هس معاف بشم یه برادر 18 ساله و یه خواهر 13 ساله دارم

  49. من 20 سالمه و متاهلم با مادرم زندگی می کنم و مادرمم تحت پوشش کمیته س پدرمم فوت شده یه برادر 18 ساله دارم و یه خواهر 13 ساله امکانش هس معاف بشم

  50. سلام من متولد ۱۳۸۱/۱۰/۱۴ هستم آیا من برم دنبال کفالت مادرم میشه؟وقتم تموم نشده؟

    1. سلام وقت بخیر اگر غیبت نداشته باشید میتوانید اقدام کنید.

  51. سلام به شما مشاوران گرامی پدرم تیرماه امسال به رحمت خدا رفتند و بنده فرزند چهارم خانواده دارای یک برادر بزرگتر که ایشون متاهل هستند و خودم مجرد و همراه با مادرم زندگی میکنم ایا امکان دریافت معافیت کفالت دایمی برای اینجانب وجود دارد؟ در ضمن دانشجو و فاقد غیبت هستم. سپاس

  52. سلام من ۲۸سال دارم پدر من ۷۱سال سن دارد سرباز فراری نیستم ولی غیبت دارم میتونم معاف بشم

  53. سلام من میخام سر پرست پدرم باشم تهت پوشش کمیته هست میشه سر پرستش باشم

  54. سلام من 20 سالمه و محصل هستم و اصلا هم غیبت ندارم 4 فرزندیم و همه جز من متاهل هستند و یه برادر بزرگتر دارم که اونم متاهله متاسفانه پدرم غیر منتظره فوت شدند و میخوام کفالت مادرم را بگیرم اگر امکانش هست راهنمایی بفرمایید. سپاس

  55. سلام من 10ماه خدمت کردم بعد توحین خدمت پدرم به رحمت خدا رحمت من بزرگ وسرپرست خانواده هستم و خانواده جز من کسی روندارن من خدمت ورها کردم وبه معشیت خانواده رفتم من چکار کنم راهی هست اضاف دفترچه ای 3ماه هم دارم لطفا یه راه حلی بم بدید که چه کنم وکجا برم

  56. سلام من 18سال و 10 ماه سن دارم تک پسر هستم و پدر من کارت معلولیت ذهنی شدید داره و 50سالشه میخواستم ببینم معافیت به منم تعلق میگیره؟
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. سلام بعد از اتمام 18 سالگی اقدام کفالت پدر را انجام دهید از طریق سازمان بهزیستی میتوانید معاف شوید

  57. سلام برای کفالت مادر مطلقه استشهاد محل لازمه؟ یا برای پرس و جو میان محل؟

  58. سلتم.و خسته نباشید
    بنده سلیاک دارم میخواستم بدونم معاف از خدمت میشم

  59. سلام و خسته نباشید
    بنده مریضی سلیاک دارم میخواستم بدونم ایا از خدمت معاف میشم

  60. سلام خسته نباشید من سرپرست خانواده ام ۱۸ سال تمامم شده پدرم فوت شده به صورت قتل عمدی پدرم روبه قتل رساندند الان من میخوام پایان خدمت ام روبگیرم

    1. سلام من 34 سالمه وتازه بدرم فوت شده تا این سن از بدرم مواظبت می کردم میخام کفالت مادر هفتاد ساله خودم را بگیرم یک برادر بزرگتر ولی مریض اعصاب روان ابن سینایی دارم آیا امکانش هست ممنون

      1. باسلام درصورتی که شما غیبت نداشته باشید و بتوانید شرایط برادر خود را اثبات کنید بله درغیر این صورت خیر

  61. سلام سن 18سال7ماه دارم می خواستم بدونم شرایط گرفتن کفالت پدر بزرگ پدری چیست
    ممنون می شم اگه راهنمایی کنین

    1. سلام خدمت شما، یکی از شرایط این است که شما اولین نوه ی پسری پدربزرگ باشید و مورد بعد این که پدربزرگ شما فاقد فرزند باشد.

    2. سلام بنده 27 ساله هستم، خدمت نرفتم، دوتا برادر هستیم برادر بزرگترم 30 ساله هست خدمتشو رفته تموم شده، من با پدر و مادرم زندگی میکنم، پدرم سنش بالا هست،76 سالشه اما تو شناسنامه 68 ساله هست چون قدیم شناسنامه دیر میگیرفتن برا بچه ها، و به تنهایی نمیتونه از عهده کاراش بربیاد، آیا میتونم معافیت کفالت بگیرم یا نه؟؟؟

      1. با سلام و احترام وقت شما بخیر سیری هستم با وجود برادر بزرگتر متاسفانه امکان معافیت از طریق کفالت پدر را ندارید

  62. سلام 18سالمه و 5ماه هست از خدمتم فرار کردم چون تک فرزند هستم وخرج خواهر و مادرم رو خودم میدم
    پدرم فوت کرده و تحت پوشش کمیته امداد هستیم میخواستم بدون با اینکه فراری هستم برم سر یگان بازم معافیت بهم تعلق میگیره یا نه ممنون

  63. سلام وقت بخیر، پدر و مادرم از هم جدا شدن
    ولی زمان جدایی شون من غیبت داشتم
    و اینکه برادر کوچک من 18 سال داره و دانشجو هست
    خودم 25 سالمه ، میتونم معافیت کفالت مادر رو بگیرم ؟

    1. سلام من ۲۵ ساله هستم داری ۲ فرزند و زنم ۳ ساله هست مشکل لگن داره و تغییر مفصل کردم براش کفالتی میتونم بگیرم یا ن ممنون میشم جواب‌بدین

      1. سلام وقت بخیر
        برای کفالت یک سری موارد و شرایط خاص وجود دارد

  64. سلام.
    من 23 سال سن دارم و غیبت ندارم
    پدر من 1400/1/21 فوت شدن.
    من یه برادر ناتنی بزرگ تر دارم ازدواج کرده ، ولی تا به حال ندیدمش. یعنی از وقتی که مادرم از پدرش طلاق گرفته ، با پدرش زندگی میکنه .
    و یه برادر تنی 19 سال دارم که از بچگی تحت پوشش بهزیستی هست
    ایا با این شرایط امکان معافیت کفالت مادر را دارم ؟

    1. سلام وقت بخیر بله می توانید از طریق بهزیستی برای دریافت کفالت اقدام کنید

  65. سلام من شرایط کفالت مادر تحت پوشش کمیته را دارم ولی غیبت دارم در حین خدمت هستم و الان با مدرک درخواست توجیه غیبت کردم آیا غیبتم توجیه میشه؟

    1. سلام اگر مدارک توسط نظام وظیفه تایید شود بله غیبت توجیه شده و میتوانید برای کفالت اقدام کنید.

  66. باسلام / خانواده 4 نفره هستیم /پدر من در سن کودکی ضربه مغزی میشه علاوه بر کوتاه مدت شدن حافظه دچار قطبی بودن میشود/به همین خاطر مادر و خواهرم مورد ضرب و شتم قرار میگیرند و من باید حضور داشته باشم و پدرم رو کنترل کنم میخواستم ببینم میتونم کفالت رو بگیرم یا نه/علاوه بر این مشکلات .هم مادرم و هم پدرم دچار دیسک کمر هستن///اگر امکان معافیت گرفتن هست لطفا مراحلش را توضیح دهید
    در حال حاضر هم دانشجو هستم در شهر خودمان

    1. سلام اگر آلزایمر در مراحل پیشرفته قرار گرفته و قابل درمان نیست و اختلال در عملکرد ایجادکرده امکان معافیت هست،برای اثبات دوقطبی اگر پدر سابقه بستری در بیمارستان های روانی حداقل ۳ بار داشته باشد میتوانید اقدام کنید.

  67. سلام من تقریبا ۳۰ سالمه و ۱۸سالگی تا الان ممنوع الخدمات بودم، پدرمم وفات کرده ،سن مادرمم ۶۵
    یک خواهر و یک برادر بزرگتر از خودم هم دارم ک تحت درمان بیماری روحی روانی است، من مشمول کفالت میشم به نظرتون ؟؟ ممنونم از توجهتون.

  68. سلام و خسته نباشید من ی برادر دارم که ازم بزرگتره
    سرپرست پدر مریض و مادرم هست البته پدرم فوت شده و در حال حاضر تنها نان اور خونه هست من خودم در حال حاضر خدمتم رو ب پایان هست غیبت داره ولی میتونیم توجیه کنیم غیبتشو ایا میتونم براش کفالت بگیرم برا مادرم مادرم هم بیماری اعصاب داره و زیر نظر تحت کمیته امداد امام خمینی هست ایا میشه امکانش هست ؟

    1. باسلام با وجود برادر امکانش ضعیف می باشد اما با وجود عضویت درکمیته میتوانید از قانون ماده ۴۴ استفاده کنید درصورتی که توجیه غیبت انجام دهید

  69. سلام من میخواستم از قسمت توضیحات ی مشاورو برام بزارن ک همش همون باشه چیکار کنم؟

  70. سلام و وقت بخیر من متولد ۸۱ هستم و پدر مادرم ده سال یا فکر کنم بیشتر ک طلاق گرفتن و با مادرم زندگی میکنم …مدارک مادرم و دارم ولی پدرم و سال هاست ک ندیدم…میخواستم بدونم برای معافیت کفالت مادر اقدام کنم چیکار باید انجام بدم

  71. سلام چه مدارکی برای گرفتن معافیت از طریق کفالت لازمه.

  72. سلام خدا قوت. من پدرم یک ساله که فوت کرده و مادرم هم سنش بالای ۵۵ ساله و توانایی کار کردن نداره و یه برادر ۱۷ ساله دارم من هم ۲۱ سالمه و غیبتی ندارم و برای دانشگاه و.. معافیت تحصیلی گرفتم. حالا میخواستم بدونم آیا میشه کفالت مادرم یا برادرم رو بگیرم یا نه و اگر میشه لطف کنید بگید از صفر تا صد معافیت گرفتن از طریق کفالت چه مدارکی نیاز داره. فقط لطفاً مدارک رو حتما بگید چون تو هر سایتی میپرسم چه مدارکی میخواد جواب نمیدن.. ممنونم

    1. سلام خسته نباشید.من ۱۰ روز بعد ۴۰ سالم پر میشه وسه تا فرزند دارم به نظرتون معاف میشم؟

  73. سلام من ۳۷ سالم هست این مافیت سربازی جدید هست هرکی دوفرزند داشته باشه بالای ۳۰ سال باشه من اون دارم ولی ۱۵ سال فرار هستم متوانم ازش استفاده کنم

  74. سلام من تک فرزند خانواده هستم و تحت پوشش کمیته امداد هستیم پدر و مادرم هم تصادف کردن نیاز به مراقبت دارن اما من قبل از این تصادف رفتم سربازی. الان تقریبا 3 ماه میشه که اومدم آیا پیگیری کنم امکان داره کفالت رو بگیرم؟؟؟

    ممنون میشم جواب بدید

    1. سلام اگر فرار از پادگان ثبت شده باید همراه با مدارک مستند ،غیبت خودرا توجیه کنید و بعد از تایید نظام،اگر پدر یا مادر تحت پوشش بهزیستی باشند یا شرایط خاص دیگری داشته باشند،امکان معافیت هست.برای اطلاع از شرایط با مشاوران تماس بگیرید.

  75. سلام من کارت معافیت اومده اما مدارک نیومده برام مثلا کارنامه تحصیلی و لازم دارم اون نیومده
    الان میخواستم بدونم مدارک هم ارسال میشه یا خیر

    1. باسلام مدرک تحصیلی را باید از محل تحصیل درخواست کنید.

  76. سلام ببخشید من ۲۵ سالمه لیسانس دارم برادرم سربازیه و پدرم مشکل کمر و گردن داره توی عکس هم مشخصه خرج خونه رو من میدم میشه معافیت بگیرم؟

    1. باسلام باتوجه به وجود برادر بزرگتر و شدید نبودن بیماری پدر امکان معافیت وجود ندارد

  77. سلام ببخشید من ۲۵ سالمه لیسانس دارم برادرم سربازیه و پدرم مشکل کمر و گردن داره توی عکس هم مشخصه خرج خونه رو من میدم میشه معافیت بگیرم؟

    1. باسلام باتوجه به وجود برادر بزرگتر و شدید نبودن بیماری پدر امکان معافیت وجود ندارد

  78. سلام ما سه تا برادر هستم که پدرم فوت کرده برادر بزرگم کفالت گرفته ولی الان خونه نمیاد اومدنی مادرم رو عزیت میکنه اهل دود هست ویه برادر کوچیک تر از هیجده سال دارم آیا من میتونم کفالت سرپرستی خانواده بگیرم

    1. سلام خدمت شما، مادر بعد از شکایت از برادر و تایید عدم سرپرستی او ، میتواند درخواست دهد که شما به عنوان سرپرست ،کفالت اورا به عهده بگیرید.

  79. با دورد من چند سال پیش از خارج از کشور اقدام کردم برای کفالت سربازی پسرم بعد از فوت پدرش و از طریق سفارت اقدام مداراک را فرستادم تا کسی که وکالت دارد اقدام کند آن شخص مریض شد و مداراک ماند از ۱۰ پیش و پسرم امروز ۳۱ ساله است من مادر او آیا می توانم آن مدارک را بکار بیاندازم و برای او که در ایران زندگی نمی کند چونگونه اقدام را شروع کنم و به کجا مراجعه کنم لطفا مرا راهنمایی کنید .

    1. باسلام خدمت شما باتوجه به اینکه پسرشما غایب محصوب میشود امکان گرفتن کفالت وجود ندارد مگر درصورت شرایط خاص و توجیحه غیبت لطفا برای دریافت مشاوره دقیق تر بامشاورین ما تماس حاصل فرمایید تاشرایط شما به صورت تخصصی مورد برسی قرارگیرد

  80. سلام بنده متولد۱۳۸۱ هستم پدرو مادرم حدود ۱۰ ماه است که جدا شده اند ویه خواهر ۱۰ ساله هم دارم من از خواهرم و مادرم نگهداری میکنم وفرزند بزرگ خانواده هستم و برادری هم ندارم می خواهم بدانیم آیا میشود کفالت خواهر و مادرم را بگیرم و معاف شوم چون شرایطی دارم که نمی توانم مادر وخواهرم را تنها بگذارم ومادرم هم ناداحتی اعصاب داردتوان کار کردن را ندارد ممنون میشم جواب بدید

  81. سلام .من پدرم فوت شده مادرم قبل از ازدواج با پدرم با یکی دیگ ازدواج کرده ک اونم فوت شده و برادر ناتنی از مادرم دارم مادرم الان تحت پوشش کمیته امداد هست ولی از پدر خودم تک فرزند هستم خواهر هم ندارم میتوانم معافیت سربازی ب عنوان سرپرست مادرم بگیرم؟

  82. سلام من ۲۴ سالمه پدرم سه سال ک فوت کرده در حال تحصیل بودم یه برادر هم دارم ک خدمت ش تموم شده و ازدواج کرده مادرم هم تحت پوشش کمیته امداد آیا من میتونم اقدام ب معافیت کفالت مادر کنم

    1. خیر برادر دارین برای ناتوانی مادر اقدام کنید ماده 6 بهزیستی

  83. سلام مادرم از پدرم جدا شده بعد ازدواج کرده باز طلاق گرفت الان نزدیک 5 سال از شوهر دومیش طلاق گرفت آیا امکانش هست من کفالتش بگیرم برای معافیت سربازی

    1. سلام من پسرم متولد 82هست ومن 11ساله جداشدم هیچ فرزند دیگری هم ندارم پسرم مشمول معفدکفالت میشه سن مادر که ملاک نیست من 38سال دارم

  84. سلام وقتتون بخیر
    پسر من سی تیزن استرالیا و دانشجو است و۱۲ ساله اونجاست و ۱۹ سال و۱۰ ماه سن شونه.برای معافیت کفالت مادر مطلقه باید به سفارتخانه مراجعه کنه،ایا شامل غیبت از سربازی میشه و دوما چه مدارکی لازمه با خودش ببره سفارت؟
    ممنون

    1. سلام. اگر غیبت سربازی برای ایشان محاسبه نشده باشد و مشغول به تحصیل بوده باشند می‌توانند برای دریافت معافیت کفالت اقدام کنند البته این امر با توجه به شرایط متععدی امکان بررسی دارد برای دریافت اطلاعات کامل با مشاوران ما در مرکز تماس بگیرید.

  85. سلام من الان دانشگاه هستم ترم یک باید از مدرسه که فارغ التحصیل شدم گواهی تحصیلی بگیرم(چون این شهریور فارغ التحصیل شدم هنوز دیپلمم نیمده و گواهی فقط میتونم بگیرم) یا دانشگاه ؟

    1. سلام وقت بخیر بله به شما یک گواهی موقت دیپلم داده می شود

  86. سلام
    در گرفتن معافیت مادر مطلقه تاریخ وقوع طلاق سال ۹۶ بوده اما تاریخ ثبت محضر آذر ۱۴۰۰ امسال بوده
    تاریخ وقوع ملاک هس یا ثبت محضر هر دو در طلاق نامه نوشته شده

  87. سلام و عرض ادب. ببخشید من میخوام کفیل پدرم بشم چون برادره بزرگم ازدواج کرده و درحین حال من خرج و مخارج پدرم و مادرم را میدهم و پدرم دیگر نمیتواند کار کند بنده چطوری میتونم کفیل پدرم بشم؟؟

    1. سلام با توجه به حضور برادر بزگتر امکان گرفتن معافیت کفالت برای شما مقدور نیست

  88. باسلام محمدفرجی شمی هستم داری دوفرزند وبرادری معلول ناقص من میخاهم معافیت کفالت بگیرم اما چند سال جلوتر بامدرک پزشکی برادرم به پلیس بعلاوه ده رفتم اشتباهی توسیستم اعزام به خدمت مرا زدن من توانایی خدمت ندارم یک ثانیه برادرم راهم نمیتوانم رها کنم خواهشمندم کمکم بکنید

    1. سلام. پیش شرط اساسی برای دریافت معافیت مددجویان نداشتن غیبت سربازی است ، پیشنهاد میشود ابتدا برای توجیه غیبت اقدام کنید.

  89. سلام میخواستم بپرسم بهداز اینکه مدارک را ب نظام تحویل دهیم مرحله ی بعدی چیست با تشکر

  90. سلام وقتتون بخیر ببخشید پدرم فوت شده ومادرم ازدواج نکرده برای معافیت مدارک کامل دارم باید مادرم باشه برای معافیت

    1. بله در جلسه کمیسیون حضور مادر لازم است . ولی در مرحله ثبت درخواست نیازی به حضور مادر نیست

  91. سلام من ۲۳ سالمه و کارشناسی ۲ ترم دیگ تموم میکنم و ۲ تا برادر بزرگ تر از خودم دارم که یکی معافیت پزشکی و دیگری خدمت سربازی رفته
    پدرم سال گذشته فوت کرده
    آیا میتوانم تکفل مادرم رو به عهده بگیرم؟

  92. من پدرم به مواد مخدر اعتیاد داره اصلا خونه نمیاد وخرج خونه با منه وفرزند ارشد هستم دو تا خواهر برادر کوچک تر از خودم دارن ک درس میخونن و وضعیت مالی درستی نداریم بنظرتون میشه معاف شم

  93. سلام خواهر من حدود ۶سال پیش طلاق گرفته و پسرش متولد ۱۳۸۱ هست و مشغول تحصیل در مدرسه بزرگسالان هست و میخواد برای معافیت پسرش اقدام کنه و میخواد بدونه که ایا در مراحل معافیت کفالت ازطرف حوزه نظام وظیفه برای تحقیقات محلی هم به محل زندگی ایشان میروند یا خیر چون ایشون نمیخوان همسایه ها از مطلقه بودن ایشان باخبر شوند

    1. سلام بله برای تحقیقات محلی به محل زندگی ایشان میروند که تایید شود ایشان همراه پسر خود زندگی میکنند.

  94. با سلام آیا برای معافیت سربازی کفالت مادر با لحاظ دارابودن تمامی شرایط، نیاز به وثیقه یا سپردن سند ملکی می باشد ؟

  95. سلام من حدود ۱۰ سال پیش از همسرم جدا شدم ،یک فرزند دارم ، ولی ساکن ایران نیست و به همراه همسر سابقم خارج از ایران زندگی می کنه ، برای معافی کفالت واجد شرایط هست ؟ منظورم چون پیش من زندگی نمی کنه

    1. سلام طبق شرایط باید همراه مادر در یک مکان سکونت داشته باشد، اگر قبل از سن مشمولیت است به ایران برگردد و بعد از یک یا دوسال زندگی با شما معافیت بگیرد.

  96. سلام وقت بخیر من الان دارم خدمت میکنم شرایط دار هستم پدرم4ساله فوت کرده تک فرزند هم هستم تحت پوشش کمیته امداد هستیم میتونم معاف مادرم بشم یه خواهر هم دارم

    1. سلام در صورت نداشتن غیبت شما می توانید از طریق کفالت خواهر اقدام به معافیت نمایید

  97. سلام میخام معافیت کفالت بگیرم پدرم نقص عضو ،و بیماری قلبی دارد. که خرج مخارج من میدم داداش هم دارم ولی اون ها ازدو اج کردن رفتن دیگه کسی ازش نگهداری نمیکند این عوامل متعددی بستگی دارد

    1. سلام. با داشتن برادر بزرگتر شما فقط تحت شرایط خاصی میتوانید برای دریافت معافیت کفالت اقدام کنید پیش شرط آن تحت پوشش نهادهای حمایتی بودن است. برای دریافت اطلاعات کامل با مشاوران ما در مرکز تماس بگیرید.

  98. سلام من چند روز پیش پدرم فوت کرد پسر بزرگ خونوادم و ده ماه از خدمتم میگذره یه برادر بالای هجده سال هم دارم و مادرم هم ده سالی هست که تحت پوشش بهزیستیه میخاستم بدونم میتونم بقیه خدمتمو معافیت کفالت بگیرم؟
    با تشکر

  99. سلام وقت بخیر ،من پدرم فوت شده و یک خواهر بیمار تشنج ذهنی در خانه دارم وجز خانواده بهزیستی هستیم و یک برادر بزرگتر از خودم دارم ک ازدواج نکرده.من خودم هم دانشجو هستم میتونم من معاف بشم

    1. سلام. بله می توانید یک نفر از فرزندان پسر از معافیت کفالت استفاده کند

    2. سلامو عرض ادب. ی جوون 23 ساله هستم ک 13 سال پیش پدرم فوت کرد و برادر بزرگ ترم چون زیر 18 سال بودم کفالتمو گرفت. و الان 3 سال برادر ازدواج کرده من با مادرم زندیگ میکنم و نان اور خانه ام. ایا میتونم برا کفالت مادرم اقدام کنم‌؟!برادرمم ک الان یک خانوادا جداهست کلی ازمون دوره9حنو

      1. درصورتی که برادر بالای ۱۸ سال دارید امکان پذیر نیست از طریق مشکل پزشکی خودتان یا عضویت بهزیستی مادر اقدام کنید

  100. سلام وقت بخیر وخسته نباشید.
    بنده پدرم فوت شده و جز خانواده بهزیستی هستیم و یک خواهر بیمار در خانه دارم که بیماری ذهنی تشنج داره،ویک برادر بزرگتر از خودم دارم ک ازدواج نکرده.ولی نمیتونه خانواده رو اداره کنه و من خودم هم دانشجو هستم آیا میتونم معاف بشم از خدمت

    1. سلام. بله می توانید یک نفر از فرزندان پسر از معافیت کفالت استفاده کند

  101. با سلام
    برای گرفتن کفالت باید به پلیس بعلاوه ده رفت یا نظام وظیفه؟

  102. من شوهرم ۸۶ فوت کرده سه تا پسر دارم پسر اولم کفالت برادر کوچکش رو گرفت پسر دوم میخواست کفالت مادر بگیرد کمیته امداد ی هستم چون پسرم غیبت داره چند بار رفتم کمیته امداد گفت چون پسرت غیبت داره بهت نامه نمیدیم الان من چه کار کنم

    1. سلام. یکی از شروط اصلی بهره مندی از کفالت نداشتن غیبت است.

  103. سلام
    وقت بخیر
    پدرم ۲۱ ماه ایثارگری کارکنان وظیفه داره
    برای نیروی زمینی ارتش
    و اینکه کارت پایان خدمت زیر پرچمش ۱۸ ماه خدمته
    و همچنین کارت خدمت دوره احتیاط ۶ ماهه
    و اینکه کلا تو منطقه جنگی بوده جبهه بوده خرم آباد پدافند هوایی.
    آیا امتیازم به حدی میرسه که معاف دائم بشم اگر که نه چقدر کسری بهم تعلق میگیره.
    ممنون میشم راهنماییم کنید.

    1. سلام کسری ایثارگری به کارت احتیاط تعلق نمیگیرد ولی برای ۱۸ ماه خدمت می توانید اقدام کنید، به ازای هرماه ۱۲ روز کسری به شما تعلق میگیرد و برای ۱۸ ماه ۲۱۶ روز کسری محاسبه میشود درمجموع میتوانید ۷ماه و ۶روز کسری بگیرید.

    2. سلام من متولد 70هستم و دیپلم دارم پدرمم 86سالش هست. برادر دارم ولی ناتنی هستن. خودم تک فرزندم. کفالت شاملم میشه. چ مدارکی لازمه

      1. سلام اگر نام برادر در شناسنامه پدر قید شده نمیتوانید اقدام کنید . مدارک شناسایی و تحصیلی و پزشکی پدر نیاز است.

  104. سلام
    23 سالمه تازه از دانشگاه فارغ التحصیل شدم و تا دی 1401 معاقیت تحصیلی دارم
    تک پسر هستم االبته یک خواهر داشتم که ازدواج کرده.
    پدرم 63 سالشه و از ناحیه دست نقص عضو داره.
    البته جدیدا مشکل بینایی هم پیدا کردن که بمرور زمان بد تر میشه و همچنین مادر مریضی دارم
    که هم دیابت داره. هم مشکل بینایی و هم قلبش رو عمل باز کرده.
    پدر هم در دوران جنگ خدمت کرده. بیست و یک ماه ایثارگری داره و دو کارتست و داوطلب در منطقه جنگی حضور داشته بخاطر دو کارته بودنش من پرسیدم گفتن شیش ماه از اون حساب میشه جمعا میشه 27 ماه میخواستم ببینم شرایط معافی دارم و آیا میتونم اقدام به معافیت کفالت والدینم کنم. ممنون میشم اگه راهنماییم کنید.
    با تشکر

    1. سلام .شما میتوانید برای دریافت معافیت کفالت اقدام کنید البته پذیرش درخواست شما به نظر کمسیون های مربوطه بستگی دارد که به نظر می‌رسد با توجه به شرایط شما امکان موافقت با أن وجود داشته باشد برای درخواست معافیت باید وارد دوره غیبت نشود پس هر چه سریعتر مراحل ثبت درخواست خود را انجام دهید.

  105. سلام و عرض ادب
    من ۲۷ سالمه موقع مشمولیتم دفترچه پست کردم رفتم خدمت ولی بخاطر ناتوانی پدرم که جانباز هستن و اقدام نکردن برای جانبازیشون و نتونستن رفتن سرکار و داشتن دو خواهر محصل مجبور شدم بیام بعد از ۱۵ روز دیگه نرم سربازیمم دوست داشتم ولی نتونستم بمونم چون اگه من نبودم از گشنه ای می مردن راه درامدی نداشتن یه برادر بزرگتر دارم که خدمت کرده و ازدواج و از ما دورشده که الان ۱۰ ساله ندیدیمش خونه اش یه شهر دیگه است و براش مهم نی خانواده و دوباره سال ۹۸ تصمیم گرفتم برم و رفتم به مدت ۱۰ روز بازم با ناله و شیون های مادرم برا جهیزیه خواهر که ۳ سال بود عقد بسته بود لابد شدم بیخیال سربازی بشم برگردم و برم سرکار و حالا اون یه خواهرم دانشجو است و به هیچ وجع دیگه نمیتونم برم پدرمم بخاطر جانبازیش که بدنش پر از ترکش هست هنوز گوش هاش ناشنواست فقط ۵ درصد یکی از گوش هاش شنوایی داره و موجی هست توانایی کار نداره و چندین بار با صورت صانحه هایش برای جانبازیش اقدام کردیم ولی از خدا بی خبر ها ۵ درصد بهش دادن و حالا راهی ندارم برای رفتن به خدمتو نمیتونم دیگه با این همه مشکلات ونیاز زیادی به کارت ایا راهی است که من بتونم معافیتم رو بگیرم ؟ ممنون میشم اکه راهی است راهنماییم کنید باتشکر

    1. می تونید کفالت هر دو خواهر رو به عهده بگیرید البته فرم‌ها رو پر کنید و شرایط رو براشون توضیح بدید استعلام می کیرند و اگر نیاز باشه استشهاد محلی انجام میدن و به پرونده شما رسیدگی میشه

  106. سلام من 22سالم هست زمانی که 17سالم بود پدر و مادرم طلاق گرفتند هیچ پیگیری واسه معافی انجام ندادم میخواستم بدونم اگه الان برم دمبالش میتونم معافی بگیرم

    1. سلام اگر غیبت داشتید و بتونید غیبت تون رو موجه کنید میتونید اقدام کنید در غیر این صورت به دلیل غیبت هیچ تقاضای معافیت از شما پذیرفته نمی شود

    1. سلام . گرفتن معافیت کفالت پدر به عوامل متعددی بستگی دارد از جمله شرایط و شدت بیماری پدر و شرایط مشمول که تنها پسر بالای 18 سال باشد .

  107. سلام‌ پدر من سرطان حنجره دارن ایا میتونم‌ معافی بگیرم‌ ؟

    1. سلام . گرفتن معافیت کفالت پدر به عوامل متعددی بستگی دارد از جمله شرایط و شدت بیماری پدر و شرایط مشمول که تنها پسر بالای 18 سال باشد .

  108. سلام من نمی تونم اصل شناسامه پدرم ازش بگیرم مشکلی نیس؟ برای کفالت مادر میخواستم همه شرایظ هم دارم

  109. سلام وقت بخیر من فرزند ارشد خانواده هستم مادرم طلاق گرفته ۵ ساله برادر کوچکترم در حین خدمت سربازیه ..ایا شرایط کفالت مادری رو میتونم بگیرم.

    1. سلام وقت شما هم بخیر،خیر نمیتونین چون تنها فرزند بالای 18 سال نیستین و ولی میتونین بعد از اینکه برادرتون از سربازی برگشت توجیه غیبت بگیرین و سپس شما به سربازی بروید.

  110. سلام. من دانشجو ام و آخرین مدرک تحصیلیم(دیپلم) دست دانشگاهه. باید مدرکو از دانشگاه بگیرم یا کار دیگه ای میشه انجام داد؟

    1. بله مدرک تحصیلی خود را باید از دانشگاه تهیه کنید المثنی برای مدرک دیپلم صادر نمی شود

  111. سلام
    من ۲۶ ساله هستم و از سال ۹۴ تا سال ۹۸ دانشجو بودم ۱۴۰۰ اقدام برای گرفتن مدرک تحصیلیم مقطع لیسانس کردم و تنها پسر بزرگ خانواده پدرم فوت شده میخواستم بدونم میتونم از کفالت مادرم استفاده کنم؟

    1. سلام در صورت نداشتن غیبت و نداشن برادر بالای ۱۸ سال بله میتونید‌

      1. سلام همسرم 34سالشه الان برای خدمت اقدام کرده ومادرش بامازندگی میکنه وسه فرزندهم دارد ولی کفالت مادرنداردالان میشه بره کفالت بگیره ودرسال 94مادرش ازپدرش جداشده چکاربایدکنیم برای معافیت ممنون

        1. سلام. اولین شرط برای دریافت معافیت کفالت نداشتن غیبت سربازی است متاسفانه اگر غیبت ایشان توجیه پذیر نباشد درخواست معافیت کفالت رد خواهد شد.

  112. سلام‌من‌برادری‌دارم‌که‌از‌مادر‌دوتا‌هستیم‌وزن‌بابام‌برای‌کفیل‌کردن‌پسرش‌تمامی‌مدارک‌ماراگرفته‌و‌میگوید‌باید‌تمام‌مدارک‌برابر‌بااصل‌باشد‌وتازه‌باید‌شناسنامه‌برادر‌م‌که‌مرده‌اون‌هم‌باشد‌وتمام‌مشخصات‌پدر‌بزرگ‌ومادر‌بزرگ‌‌پدری‌یمان‌هم‌باشد‌آیااین‌همه‌مدارک‌لازم‌است

    1. سلام بطور معمول این مدارک نیاز نیست و فقط مدارک خانواده کافیست

  113. سلام وقتتون بخیر مادرم طلاق گرفته و ۱۰ سال از زمان طلاق میگذره هر چه ب بستگان و همسایه هامون اعلام میکنم که استشهاد نانه رو امظا کنید برای تحقیق محلی راضی نمیشن آیا میشه بدون تحقیق محلی هم رفت معافیت گرفت یا نه؟؟
    ممنون میشم پاسخ بدید

    1. سلام.بله مدارک ها رو به پلیس +10 ارائه کنید و نیازی به استشهاد محلی ندارید.

  114. سلام من الان ۱ ماه که دارم خدمت میکنم پدر مادرم این ۱۰ ساله طلاق گرفتن یه برادر ۱۴ ساله دارم من خرج مادرمو و برادرمو میدم چون پسر بزرگم الان هم فهمیدم که میتونم کفالت مادرمو بگیرم قبلن این قضیه رو نمیدونستم چکار کنم الان ۱ماه که دارم خدمت میکنم میشه یه کاری کنم چون اگر خدمت باشم نمیتونم کار کنم که خرجشون رو بدم چکار کنم به نظرتون

    1. سلام. به پلیس +10 مراجه نمایید و برای معافیت کفالت مادر اقدام نمایید

  115. سلام به کدوم اداره باید برم برای گرفتنه وکالت؟!

  116. سلام من پدرم هفت ساله که فوت کرده پسر ارشدهم هستم ولی شناسنامه یا کارت ملی پدرم روندارم ولی فتوکپی هاشون هست آیا امکان معافیت بنده هست 17سالمه

    1. سلام. درصورت داشتن گواهی فوت میتوانید اقدامات لازم برای دریافت کفالت مادر را انجام دهید.برای دریافت اطلاعات کامل با مشاوران ما در مرکز تماس بگیرید.

  117. سلام خوبین میگم من میخام سرپرست خانواده بشم چون داداشم فقط مشخصات مادرم تکمیل نیست میگه باید درستش کنید ایا ربطی به معافیت من داره ؟

  118. سلام من پدرم فوت شده و همراه مادر و دو برادر کوچکتر از خودم زندگی میکنم ایا میتونم کفالت بگیرم!؟

  119. سلام من ۱۰ روزه از خدمت فرار کردم وبهم گفتن که اگر ۱۵ روز بگذره تموم حساب های بانکیت مسدود میشه میخواستم بدونم راسته یا دروغ

      1. سلام عرض ادب
        من تک پسر هستم و پدرم ۱۳ ساله عمل کمر انجام دادن و کار افتاده هستن و الان هم باز نیاز به عمل دارند ولی دکترا گفتن بعد عمل امکان فلج شدن خیلی زیاده من با این شرایط شانسی برای معافیت دارم؟؟

  120. سلام ارز ادب من میخواستم کفالت پدرمو بگیرم پدرم ۵۰ سالشه و خانواده کم درامدی هستیم وپدرم در امدش زیر دو سه میلیون تومن هستش و تک فرزند پسری خانواده هستم و از سربازی چهار روزه فرار کردم میخواستم بدونم میتونم کفالت پدرمو بگیرم

    1. سلام شما ابتدا این چهار روز را توجیه غیبت کنید سپس در صورتی که غیبت نداشته باشید پدر از کارافتادگی داشته باشند وشما تنها فرزند ذکور بالای هجده سال باشید شما میتوانید برای معافیت کفالت پدر اقدام نمایید

  121. سلام من پدرم فوت شده و یک داداش بزرگتر که ازدواج کرده و پایان خدمت هم داره دارم ایا میتونم کفالت مادرم رو بگیرم؟

    1. سلام درصورتی که غیبت نداشته باشید ومادر تحت پوشش کمیته امداد یا بهزیستی باشد بله میتوانید معافیت بگیرید.

    2. باعرض سلام من خانومی مطلقه هستم یه فرزند دارم البته پسرم متولد۸۱ هست با توجه به گرفتن دیپلم خودش تا الان چون توتیم ورزشی بوده میخوام برای معافیتش اقدام کنم راهنماییم بفرمایید ممنون میشم

      1. سلام اگر پسر شما غیبت نداشته باشد می توانید برای معافیت کفالت اقدام کنید البته اگر از تاریخ طلاق شما کمتر از ۳۰ ماه گذشته باشد اول معافیت موقت به ایشان تعلق می گیرد و بعد از گذشت ۳۰ ماه اگر شرایط تغییر نکرده بود معافیت دائم به پسرتان تعلق میگیرد

  122. باسلام ،من پدرم 7 ماهه فوت شده و یک مادر و یک خواهر دارم( برادری ندارم مادرمم مجرد درحال حاضر) و اینکه متولد سال 1382 هستم و دقیقا فردا تولدمه و انگار 18 سالم کامل میشه و مشمول میشم، حالا میخواستم بدونم آیا برای درخواست کفالت اولا باید مادرمم با خودم بیاد اون دفتر پلیس +10 یا تنها هم میشه، دوم اینکه برای آخرین مدرک تحصیلی، چی لازمه؟ من هنوز پایه دوازدهم هستم و هنوز به ما دیپلم رو ندادن شاید تا آخر شهریور بدن. و اینکه اگه مادرم مثلا در سال های آتی ازدواج مجدد کنه معافیت من از بین میره؟ و آیا معافیت کفالت مادری که شوهرش فوت شده دائمی هستش؟ متشکرم.

    1. سلام باید مدرک فوت پدر را داشته باشید و مادر ازدواج نکرده باشند آخرین مدرک تحصیلی تان را به همراه مدارک شناسایی برای معافیت کفالت مادر به پلیس به اضافه ده مراجعه نمایید معافیت کفالت مادر دائم میگیرید

  123. سلام من ۲۷سالمه پزشکی تموم کردم و وقت خدمتم هست تنها فرزند پسر هستم و یه خواهر دارم پدرم دیابتیک هست ۸ ساله هست استنت قلبی داره و فشار خون داره چشماشم ضعیفه ۶۲سالشه و نیاز به مراقبت داره به نظرتون معافیت کفالت پدر بیمار به من تعلق میکیره؟

    1. باسلام اگر پدرتان از کار افتاده باشه بله.واین نیاز به تایید پزشک نظام دارد .

  124. سلام من معافیت موقت کفالت مادر رو دارم که بعد مدتی دائم میشه توی مدت تبدیل کفالت موقت به دائم میتونم دانشگاه ثبت نام کنم و ادامه تحصیل بدم ؟

  125. سلام خسته نباشید من شناسنامه خواهرم گم شده و برای مفالت مادر مثل اینکه لازمه باید چیکار کرد بدون شناسنامه نمیشه؟

  126. سلام من یه خواهر دارم که بیماری چشم داره و هر دو سه ماه یکبار باید پدرم اون رو ببره تهران پیش دکتر و هزینه هاش بالاست و من تهران کار میکنم و هزینه های دکتر خواهرم رو واسه پدرم میفرستم و اگه من برم سربازی و کار نکنم و این هزینه ها رو ندم پدرم منبع درآمدی نداره تا این هزینه ها رو بده میخاستم بدونم میشه مدارک پزشکی خواهرمو ارایه بدیم از طریق کفالت خواهرم از سربازی معاف شم؟؟؟

  127. سلام من متولد۱۳۶۷هستم وسه برادربزرگتراز خودم دارم که هیچ کدوم سربازی نرفتن!البته برادربزرگترم ازمعافیت برادرشهید استفاده امادوبرادر دیگرم غایب هستن، هرسه برادرم متاهل هستن ،من که فرزندآخرخانواده بودم افتخارمراقبت ازپدرومادرم که هردوبیماربودن بامن بود،حالاشش ماه پیش پدرم فوت کردحالامن ۳۳ سال دارم وچون وضعیت سربازی مشخصی ندارم هیچ شغل ودرامدی نیزندارم لطفاراهنماییم کنید

    1. سلام کفالت نمیتوانید بگیرید مگر اینکه ماده 6 بعزیستی استفاده کنید که بعید است .تماس بگیرید .

  128. سلام من فرزندم بیست ویکسالشه و‌تک فرزنده الان ازهمسرم‌جداشدم برای کفالت فرزندم جهت معافیت میتونم‌اقدام کنم

  129. با سلام من برای معافیت کفالت مادرم تمام شرایط و مدارک را دارم ولی مدارکی از پدرم مثل کپی شناسنامه و کارت ملی رو ندارم و کلا خبری ازش ندارم که مدارکی ازش بگیرم آیا به مشکل بر میخورم

    1. سلام برای بررسی دقیق و پاسخ کامل به این موضوع حتما با مشاورین آویژه در تماس باشید.

  130. باسلام. پدر و مادر من از هم طلاق گرفتند.برادر بزرگتر من هم سربازی رفته وهم ازدواج کرده.و من الان تنها سرپرست مادر و برادر کوچکتر خود هستم.راهی برای گرفتن کفالت هست؟؟

  131. با سلام وقتتون بخیر.بنده فرزند آخر خانواده هستم پدرم بیماری قلبی داره و 30 درصد ازقلبش کارمیکنه ویک چشمش نابینا شد. همه ی برادرام و خواهرم ازدواج کردن و محل سکونتشون دوره.ایا میتونم از معافیت کفالت بیماری پدر بهره مند بشم؟

    1. سلام یکی از شرایط گرفتن کفالت تک فرزند پسر بودن است.

      1. میتونی بگیری من داداشم معاف شد. از یه بند عجیب غریب استفاده کرد و معاف شد در حالیکه من و یه داداش دیگه هم هر دوتامون سربازی رفته بودیم.

  132. سلام وقتتون بخیر
    مدرک تحصیلی دقیقا چی میخوان و اینکه اصل مدرک رو بایگانی میکنن یا پس میدن؟؟

    1. سلام دوست عزیز
      اصل مدرک تا پایان دوره اخذ خواهد شد

  133. سلام من پدر و مادرم ٣٢ ماهه پيش از هم به صورت توافقي جدا شدند. پدرم ٣ دانگ خونه اي ك در ان زندگي ميكنيم را به نام مادرم زده و ٣ دانگ ديگر براي خودش است.يك خواهر كوچكتر هم دارم ك حضانت او با پدرم است اما چون نميتواند پيش پدرم زندگي كند چون الان پدرم در خانه ي پدري خودش زندگي ميكند ، در خانه اي ك من و مادرم در ان هستيم پيش مادرم زندگي ميكند و در طلاق نامه هم ثبت شده تا زماني ك خواهرم ازدواج كند پيش مادرم ميماند اما خرج و مخارجش با خود پدرم است ايا ب من معافيت تعلق ميگيرد؟ممنون

    1. سلام دوست عزیز
      مادر باید در منزل جداگانه زندگی کند که تحت حمایت پدر نباشد.برای بررسی دقیق تر با مشاورین تماس بگیرید

      1. به دليل مشكلات مالي اين امكان وجود ندارد ايا استشهاد محلي كمكي ميكند؟

        1. سلام دوست عزیز
          نوع کفالت خو را مشخص کنید. برای پیچیدگی موضوع با مشاورین تماس بگیرید

  134. سلام،عمه من دردوران جوانی به علت بیماری ازدواج نکردن والان نیز۵۵سالش می باشدوتنهازندگی می کندو۲برادرداردو۲نفرازبرادرزاده هایش به خدمت رفته اندومن الان مشمول خدمت هستم آیامعافیت کفالت ایشون برای من شامل می شود؟

    1. سلام دوست عزیز
      خیر مقدور نیست برای گرفتن کفالت تنها پسر ذکور خانواده ملاک است

    2. سلام بنده متولد ٧٨ هستم سال ١٤٠٠ اقدام كردم براي سربازي و تمام كارهاش رو هم انجام دادم دفترچه هم پست كردم افتادم ارتش ولي نرفتم الان ي يك سالي شده من ي پدري دارم كه سنش ٦٥ سال هست ايا مي تونم معاف بشم يا كه ي مادر پدرم كه مادر بزگ خودم هست سنش هم خيلي زياده و زير كميته امداد هم هست ميشه رو اون اقدام كنم براي كفالت ممنون

      1. سلام به دلیل داشتن غیبت امکان گرفتن کفالت ندارید میتوانید از طریق گرفتن معافیت پزشکی برای خودتان اقدام به گرفتن معافیت کنید.

  135. سلام من پدرن ۶۰ سالش هست دیابت داره تنها پسر خانواده هستم ۲ تا خواهر دارم یکیش ازدواج کرده یکیش شاغله آیا معافیت کفالت پدر به من تعلق میگیره؟

    1. سلام دوست عزیز
      در صورت از کار افتادگی پدر بله میتوانید

  136. سلام بنده 30 سال سن دارم و تک پسره خانواده هستم
    مشمول غایب هستم و پدرم چند روز پیش به رحمت خدا رفتن
    سوالم این هست که میتونم از معافیت کفالت مادر و خواهرم استفاده کنم
    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

    1. سلام دوست عزیز
      در صورت توجیه غیبت خود در این چند سال امکان دارد

      1. سلام من تک فرزند هستم پدرم بیکار و مریضی اعصاب(دوقطبی شدید)دارد سه سابقه بستری هم دارد ایا میشه کفالت بگیرم؟؟

  137. سلام وقت بخیر
    من پدرم از ۲۰ سالگی مریض عصبیه تو بینارستان هم پرونده دارن
    اما از طریق عموم تو اموزش پرورش رسمی هستن
    من میتونم کفالت بگیرم؟

    1. سلام دوست عزیز
      در صورت از کار افتادگی پدر و ثبت رسمی آن مقدور است

      1. سلام من ۳ ساله از همسرم طلاق گرفتم وپسرم ۲۱ سالش هست ودانشجویان وکلا نزد مادرش زندگی میکنه، آیا میتونه معافیت کفالت بگیره؟

  138. سلام و خسته نباشید..بنده ۲۰ سالمه و متولد ۷۹ خستم و تا الان و تا چند سال دیگر معافیت تحصیلی دارم ولی میخوام عافیت کفالت بگیرم…پدر و مادرم ۱۸ سال پیش از هم جدا شدن و مادرم نیز ازدواج کرد و بعد از مدتی همسر دوم مادرم نیز فوت کرد و الان حدود ۱۲ ساله که پیش مادرم هستم و تک فرزند نیز هستم..لطفا راهنمایی بفرمایید که چگونه اقدام کنم و این که دادنامه که مورد نیاز هست رو چه طور و از کجا گیر بندازم؟ خواهش میکنم کمکم کنید..اجرتون با امام حسین)ع(

    1. سلام دوست عزیز
      از پلیس +10 اقدام کنید. در صورت نیاز به مشاوره تخصصی با مشاورین تماس بگیرید

  139. باسلام میخواستم سوال کنم ک بنده تک فرزندهستم وپدرومادرم نیزازهم جداشدندآیابنده میتونم معاف بشم باتشکر

    1. سلام دوست عزیز
      بستگی به شرایط عدم غیبت شما و مدت طلاق دارد. بله میتوانید

  140. سلام خسته نباشید
    من مادرم 8 ساله از پدرم طلاق گرفته و عضو کمیته امداد هم هست من فرزند اخرم برادر اولم خدمت رفته و ازدواج کرده سه تا بچه داره و برادر دومم فوت شده . آیا معافیت به من تعلق میگیره ؟

      1. سلام من تک فرزند هستم پدرم بیکار و مریضی اعصاب(دوقطبی شدید)دارد سه سابقه بستری هم دارد ایا میشه کفالت بگیرم؟؟

  141. سلام من متولد سال 1379 هستم ودرسال 1395 پدر ومادرم از هم جدا شدند و من ترک تحصیل کردم یکسالی ومادرم بخاطر شرایط خیلی سختکه از پس مخارج مت وخواهرم وکرایه خانه ها برنمیامد مجبور شد ازدواح مجدد بکند ولی بخاطر شرایط سختتر وناسازگاری ها بعلت فرزندان نتوانستن زندگی رو ادامه دهند وازهم مجدد جداشدند وحالا مادرم بسیار بیمارهست ودیسک کمر وگردن وتوده های پستانی ونمیتواند خودش کار کند من میتوانم از معافیت مادر وخواهر استفاده کنم البته الان 20 سالم تمام شده ومشمول درس خواندن هستم تا بهار سال 1400لطفا راهنمایی کنید باسپاس

    1. سلام من چند سال غیبت دارم متاهل هستم دو تا فرزند دارم سه تا داداشم رفتن خدمت و تموم کردن پدرم ایثارگر هم هست و سکته مغزی کرده چندسال پیش شرایط معافیت دارم؟؟

      1. سلام نامه توجیه غیبت بنویسید و غیبت را توجیه کنید سپس در صورتی که پدر عضویت شدید بهزیستی داشته باشداز طریق کرفتن کفالت پدر و در غیر این صورت از طریق معافیت پزشکی میتوانید معافیت دریافت کنید.

  142. ـ فاقد شغل: کسی که منبع درآمد ثابت برای امرار معاش و اداره زندگی خود ندارد.

    ص ـ مددجو: کسی که تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور و یا کمیته امداد امام‌خمینی (ره) می‌باشد
    باسلام اگه امکان داره درمورد این دو بند آیین نامه اجرایی ۴۴توضیح دهید ایا شامل من ک پدرو مادرم تحت کمیته امداد هستند و بیکار وبرادر کوچک تر من ک معاف پزشکی شده میشود ؟؟من دانشجو هستم ایا کفالت پدر به بنده تعلق میگیرد؟؟

    1. سلام و عرض ادب به شما همراه گرامی. بله شما می تونید از معافیت کفالت استفاده کنید اما برای اطلاع دقیق از شرایط معافیت و مراحل گرفتن معافیت، با مشاوران ما در مرکز مشاوره آویژه تماس بگیرید و راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

    2. سلام و خسته نباشید..بنده ۲۰ سالمه و متولد ۷۹ خستم و تا الان و تا چند سال دیگر معافیت تحصیلی دارم ولی میخوام معافیت کفالت بگیرم…پدر و مادرم ۱۸ سال پیش از هم جدا شدن و مادرم نیز ازدواج کرد و بعد از مدتی همسر دوم مادرم نیز فوت کرد و الان حدود ۱۲ ساله که پیش مادرم هستم و تک فرزند نیز هستم..لطفا راهنمایی بفرمایید که چگونه اقدام کنم و این که دادنامه که مورد نیاز هست رو چه طور و از کجا گیر بندازم؟ خواهش میکنم کمکم کنید..اجرتون با امام حسین)ع( تو مدارک مورد نیاز گفته که طلاق نامه و دادنامه…فرق این دو چیه؟ایا واقعا دادنامه مورد نیازه؟

      1. سلام دوست عزیز
        از پلیس +10 اقدام کنید. در صورت نیاز به مشاوره تخصصی با مشاورین تماس بگیرید

        1. سلام وقت بخیر من دارای شرایط هستم تک فرزند هستم پدرم هم 4ساله فوت کرده تحت پوشش کمیته امداد هستیم یه خواهر دارم الان دارم خدمت میکنم میتونم کفالت بگیرم

          1. سلام در صورت نداشتن غیبت شما می توانید از طریق کفالت خواهر اقدام به معافیت نمایید

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

پنجشنبه

1403/1/9

جمعه

1403/1/10

شنبه

1403/1/11

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید