سیر تا پیاز استشهاد محلی برای معافیت سربازی

سیر تا پیاز استشهاد محلی برای معافیت سربازی

در دست داشتن برگه استشهاد محلی برای معافیت سربازی از مدارک مورد نیاز و ضروری برای دریافت هر شکلی از معافیت ها از دوران خدمت به شمار می رود. سازمان نظام وظیفه بر مبنای استناد به آنچه در برگه استشهاد به عنوان مدرک قابل اثبات از ادعای مشمول درج شده است، نسبت به بررسی درخواست معافیت سرباز اقدامات لازم را به عمل می آورد.

متن این استشهاد محلی با توجه به نوع درخواست معافیت متفاوت خواهد بود. متون استشهاد محلی برای کفالت پدر، کفالت مادر و غیره نوشته می شود و به امضا شهود و بستگانی که از نزدیکان مشمول هستند؛ می رسد.

مشاوره نظام وظیفه آویژه در این مقاله به بررسی و ذکر نمونه های متن استشهاد محلی در انواع معافیت ها پرداخته اند تا مشمولان از اطلاعاتی که لازم است تا در برگه استشهاد درج نمایند، مطلع شوند.

استشهاد محلی برای معافیت سربازی

استشهادیه یک فرم کتبی است که به صورت دستی یا چاپی تنظیم شده است و افرادی که از نزدیکان یا آشنایان درخواست دهنده استشهاد هستند، قسمت های مربوطه را پر کرده و امضا می کنند.

متن استشهادیه محلی شامل اطلاعاتی خواهد بود که شخص تنظیم کننده خواهان تایید آن ها است. استشهادیه محلی با قانون شهادت دادن شهود متفاوت است. چرا که امضا کنندگان باید در صورت نیاز در دادگاه حاضر شده و صحت متن امضا شده را تایید کنند.

ارائه استشهاد محلی برای دریافت معافیت های سربازی قانون مهم سازمان نظام وظیفه بوده و داشتن آن برای هر کدام از متقاضیان الزامی است.

پر کردن برگه استشهاد محلی معافیت به طور معمول با هدف اخذ کفالت انجام می گیرد. معافیت کفالت در انواع مختلفی چون کفالت پدر و کفالت مادر و غیره تعریف شده است.

مشمولینی که دنبال دریافت معافیت از خدمت سربازی هستند در اولین اقدام باید در پی جمع آوری امضا برای برگه استشهاد محلی باشند.

برگه های استشهادی با توجه به نوع معافیت درخواستی متقاضی دارای متون متفاوتی است که لازم است افراد با نحوه نوشتن آن آشنایی داشته باشند. در ادامه به شرح بیشتر و ارائه نمونه متن استشهاد محلی برای معافیت سربازی پرداخته می شود.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

اهمیت استشهاد محلی

چنانچه مشمولی تقاضای دریافت معافیت با دلایل مختلف شخصی را داشته باشد لازم است که بتواند ادعاهای خود را برای دریافت معافیت به نحوی که برای سازمان نظام وظیفه قابل قبول باشد اثبات کند.

اثبات ادعا در محاکم قضایی و نظامی و سایر ارگان ها نیاز به ارائه مدرک کافی و شهود در دسترس دارد. این مدارک و شاهدینی که آن ها را امضا می کنند به عنوان سند قابل اثبات به سازمان ارائه می شود. بعد از ارائه مستندات، کمیسیون مربوطه فرد را فراخوانده و به وضعیت ادعایی او رسیدگی می کند.

در این بین باید افرادی باشند که بتوانند صحت صحبت های مشمول را علاوه بر خود او تایید و تصدیق کنند. از این رو داشتن استشهادیه محلی برای دریافت معافیت سربازی بسیار مهم است. همچنین متنی که برای این استشهادیه نوشته می شود به اندازه خود استشهادیه اهمیت دارد که به درستی و طبق ضوابط مد نظر مکتوب شده و به امضای شاهدین رسیده باشد.

استشهاد محلی برای معافیت سربازی

موارد مندرج در متن استشهادیه محلی

آنچه در متن استشهاد محلی باید قید شود شامل مواردی است مانند نام و نام خانوادگی افرادی که به عنوان امضا کننده برگه، خود را معرفی می کنند. نسبت آن ها با تنظیم کننده استشهاد و شرح نحوه آشنایی با او از دیگر مواردی است که به عنوان متن استشهاد محلی با جزییات لازم ذکر می شود. بنابراین مشمول برای تکمیل استشهاد محلی برای معافیت سربازی اول باید متن خود را متناسب با نوع معافیت نوشته و درباره شرایط فعلی خود و مکفول توضیح بدهد.

پس از تکمیل شدن بخش مربوط به اطلاعات هویتی امضاکنندگان که کد ملی و اثر انگشت و امضا را نیز شامل می شود، نوبت به متن اصلی استشهاد محلی می رسد. در این قسمت با توجه به نوع معافیت درخواستی، متقاضی باید شکل معافیتی که در پی گرفتن آن است را قید کند.

به طور مثال متن استشهاد محلی، برای معافیت کفالت پدر یا دریافت کفالت مادر است که بعد از درج نکات ضروری و ارائه آن به سازمان نظام وظیفه، آن ها موظف هستند مراحل تفحص را شروع کرده و از تمامی افرادی که صحت ادعاهای مشمول را تایید و مشخصات خود را به عنوان مطلع ثبت کرده اند پرس و جو کنند.

مسلم است که باید آنچه از اطلاعات طرفین قید می شود صادقانه باشد و از درج اطلاعات کذب که در رای نهایی تاثیرگذار خواهد بود خودداری شود. همین نکات، آشنایی با شیوه نوشتن متن استشهادیه را نیز لازم و ضروری کرده و باید مشمولین با شکل نوشتاری هر یک از این استشهادها برای رسیدگی بهتر و سریعتر فرایند دریافت معافیت آشنایی داشته باشند.

استشهاد محلی برای معافیت کفالت

مردان جوانی که به سن 18 سالگی می رسند باید بین ادامه تحصیل در دانشگاه و یا ادامه مسیر زندگی در پادگان های نظامی یکی را انتخاب کنند. آن دسته از افرادی که به هر دلیلی دانشگاه رفتن را انتخاب نمی کنند و از طرفی رفتن به خدمت سربازی را نیز به راحتی برنمی تابند با توجه به شرایط و ضوابط حاکم بر سازمان نظام وظیفه برای دریافت انواع معافیت از سربازی اقدام می کنند. معافیت کفالت یکی از همین نوع معافیت ها است که مشمول می تواند به دو صورت دائم و موقت از آن استفاده کند.

در معافیت کفالت مشمول به دلایل مختلفی که اعضای خانواده او را تحت تاثیر قرار می دهد از اعزام به سربازی کنار گذاشته می شود. کفالت مادر و کفالت پدر رایج ترین این نوع معافیت ها است. برای دریافت این معافیت در گام اول تهیه استشهاد محلی برای معافیت کفالت لازم است.

متن استشهاد محلی برای کفالت پدر

در بخش قبلی چنانچه گفته شد درخواست دهنده علاوه بر فراهم کردن مستندات لازم، از اهالی محل سکونت و همچنین آشنایان خود متنی مبنی بر اعلام صداقت در گفته های خود باید تهیه کند و به امضای آن ها برساند. همچنین ذکر شد که متن این استشهادیه های محلی با توجه به نوع درخواست معافیت متفاوت خواهد بود. در ادامه نمونه متن استشهاد محلی برای معافیت سربازی با کفالت پدر آورده شده است. اگر مشمول به دنبال گرفتن معافیت با کفالت پدر باشد می تواند چنین متنی را به عنوان متن استشهاد محلی برای کفالت پدر آماده کرده و به سازمان نظام وظیفه ارائه دهد.

جناب آقای ………………

رییس محترم اداره نظام وظیفه استان …………………..

موضوع: درخواست معافیت از خدمت سربازی

 

با سلام و احترام

بدینوسیله به استحضار می رساند فرزندم ………….. امسال مشمول خدمت مقدس سربازی شده است. با عنایت به اینکه تنها فرزند پسر خانواده است و حضور او به معیشت خانواده کمک زیادی کرده است، اعزام او به خدمت سربازی، خانواده را با مشکلات اقتصادی مواجه خواهد کرد. اینجانب نیز به دلیل مشکلات جسمی و پزشکی قادر به اداره امور اقتصادی نیستم که مدارک پزشکی به پیوست ارائه شده است.

لذا از مقام محترم تقاضا دارم که مراتب رسیدگی به وضعیت سربازی فرزندم را مطابق با ماده و تبصره …………………. قانون نظام وظیفه در نظر گرفته و نسبت به معافیت از خدمت سربازی فرزندم دستور لازم را ابلاغ بفرمایید.

از حسن توجه و دستور مساعد آن مقام محترم کمال تشکر و امتنان را دارم.

با احترام

پدر سرباز………………..

استشهاد محلی برای معافیت کفالت

استشهاد محلی برای کفالت مادر

معافیت برای کفالت مادر یکی از انواع رایج درخواست معافیت ها بوده و پر کردن متن استشهاد محلی برای این نوع کفالت شرایط و الزامات خاص خود را می طلبد. برای گرفتن کفالت مادر مشمول باید واجد شروطی باشد که به عنوان پیش نیاز امر کفالت لازم است. از جمله اینکه مادر به مدت سی ماه از تاریخ فوت همسر و یا طلاق از همسر، بدون شوهر باشد. با لحاظ کردن این شروط، اگر در مدت زمان سپری شده 30 ماهه ازدواج مجدد نکند، مشمول امکان دریافت معافیت دائم ذیل معافیت برای کفالت مادر را پیدا می کند.

از جمله مدارک مهم برای اثبات ادعای بی شوهری مادر تحت تکفل، وضعیت استعلام تحقیقات محلی خواهد بود. وظیفه استعلام و انجام تحقیقات محلی نیز بر اساس بند ب ماده 130 اساسنامه سازمان نظام وظیفه بر عهده کلانتری محل سکونت خواهد بود. اطلاعات مندرج در برگه استعلام بسیار مهم است. ضروری است که صادقانه ثبت شود که در صورت اثبات کذب بودن مراحل انجام معافیت منتفی خواهد شد. برای امضا مدارک به سه نفر شاهد نیاز خواهد بود.

نکته:

برای دریافت معافیت کفالت مادر علاوه بر استشهاد محلی و استعلامی که بر عهده مامورین کلانتری محل می باشد، مشمول می تواند از یک فرم دیگر به نام فرم شماره 7 که به نام فرم تحقیق وضعیت شناخته می شود نیز استفاده کند. در فرم مذکور مشمول باید مشخصات شخصی خود و مشخصات تک تک اعضای خانواده، میزان تحصیلات و شغل آن ها را به ترتیب درج شده در فرم تکمیل کند. این فرم در کنار سایر فرم و برگه های استشهاد محلی به سازمان نظام وظیفه تحویل داده می شود.

متن استشهاد محلی برای سرپرستی مادر

جناب آقای ………………

رییس محترم اداره نظام وظیفه استان …………………..

موضوع: درخواست معافیت از خدمت سربازی

 

با سلام و احترام

بدینوسیله به استحضار می رساند اینجانب ……….. به شماره شناسنامه ……. متولد……… نام پدر …….. از تاریخ ….. مشمول خدمت مقدس سربازی شده ام. با عنایت به اینکه تنها سرپرست مادر هستم و ایشان تحت تکفل بنده قرار دارند و به لحاظ مراقبت های جسمانی به حضور بنده نیاز مبرم دارند، اعزام بنده به خدمت سربازی وضعیت نگهداری و سرپرستی مادر را بلاتکلیف کرده و ایشان به لحاظ اقتصادی با مشکلات مختلفی مواجه خواهند شد.

لذا از مقام محترم تقاضا دارم که مراتب رسیدگی به وضعیت سربازی اینجانب را مطابق با ماده و تبصره …………………. قانون نظام وظیفه در خصوص معافیت سرپرستی مادر در نظر گرفته و نسبت به مقتضیات موجود دستور لازم را ابلاغ بفرمایند.

تایید و امضا شاهدین به پیوست استشهاد محلی کفیل موجود است.

از حسن توجه و دستور مساعد آن مقام محترم کمال تشکر و امتنان را دارم.

با احترام

سرباز ………………

دریافت معافیت کفالت چقدر زمان می برد؟

افرادی که برای دریافت معافیت کفالت اقدام کرده اند با این ابهام روبرو هستند که دقیقا چقدر زمان برای رسیدگی به امور دریافت کفالت نیاز خواهند داشت. شایان ذکر است طی شدن مراحل بررسی و انجام امور اداری و همچنین جمع آوری مدارک مورد نیاز مانند فرم شماره 4 استشهاد تاییدیه وضعیت مشمول، همگی از عواملی هستند که روی بازه زمانی اتمام کار معافیت کفالت تاثیرگذار خواهد بود. از طرفی اگر مدارک دچار نقص در مسایل مد نظر سازمان باشد و یا مشکلی در فرایند رسیدگی پیش بیاید زمان رسیدگی طولانی تر خواهد شد.

به هر حال اگر روال عادی رسیدگی طی شود پس از بررسی مدارک و تایید نهایی کارت معافیت دائم یا معافیت موقت مشمول صادر خواهد شد. در ادامه برای آشنایی ضمنی با مراحل رسیدگی به تقاضای معافیت کفالت و تخمین زمان مورد نیاز اشاره شده است.

🟠 یافتن سه نفر شاهد و مراجعه به محضر و امضا گواهی اختصاص یافته به این کار توسط مشمول خدمت سربازی

🟠 دریافت دفترچه راهنمای اعزام به خدمت وظیفه عمومی از سامانه اینترنتی پلیس +10

🟠 مراجعه به یکی از دفاتر پلیس +10 که خدمات الکترونیکی ارائه می کند.

🟠 ثبت درخواست معافیت کفالت در سامانه نظام وظیفه عمومی

🟠 بررسی اطلاعات ثبت شده مشمول روی سامانه نظام وظیفه توسط کارشناسان مربوطه

🟠 استعلام محل تولد پدر و مادر مشممول از اداره ثبت احوال توسط سازمان نظام وظیفه

🟠 صدور کارت معافیت کفالت در صورت کامل شدن مراحل و تایید مدارک و بررسی های انجام شده

سخنی از مشاوران آویژه

⭐ استشهاد محلی جهت کسب معافیت سربازی برای آن دسته از مشمولینی لازم الاجرا است که متقاضی دریافت معافیت کفالت باشند. در این صورت با توجه به ضوابط مرتبط با نوع کفالت اسناد و مدارکی نیاز خواهد بود که حسب مورد باید تهیه و تکمیل شود. استشهاد محلی فقط یکی از این اسناد مورد نیاز است که با هدف اثبات ادعای مطرح شده از جانب مشمول برای اخذ معافیت دریافت می شود.

⭐ استشهاد محلی به امضا و اثر انگشت تایید کنندگان برگه نیاز دارد. امضا کنندگان باید از آشنایان نزدیک مشمول باشند که شناخت کافی از شرایط او داشته باشند. بعد از انجام مراحل تکمیلی، استشهاد نامه به همراه سایر مدارک مورد نیاز برای معافیت به سازمان نظام وظیفه ارسال و مشمول طی زمان تعیین شده به کمیسیون مرتبط فراخوانده می شود. در این مقاله سعی شد با معرفی و توضیح شرایط استشهاد محلی برای معافیت سربازی آشنایی کلی به مشمولین ارائه شود تا قبل از اعزام به خدمت از وضعیت معافیتی خود آگاه باشند و بدون فوت وقت به امور مربوط به معافیت رسیدگی لازم را بنمایند.

سوالات متداول

دریافت معافیت کفالت چقدر زمان می خواهد؟

بسته به نوع کفالتی که متقاضی خواهان دریافت آن است و جمع آوری مدارک مورد نیاز برای بررسی و تشکیل کمیسیون زمان اتمام کار می تواند متفاوت باشد.

با وجود غیبت می توان معافیت کفالت مادر گرفت؟

داشتن غیبت سربازی مانع از دریافت کفالت مادر است اما اگر مشمول بتواند توجیه مناسبی برای غیبت داشته باشد امکان دریافت معافیت کفالت مادر فراهم می شود.

دریافت معافیت کفالت مادر در صورت اشتغال مادر امکان پذیر است؟

بله. اصل و مبنای اخذ معافیت کفالت مادر صرفا فاقد شوهر بودن او است و اشتغال او مانعی برای دریافت معافیت ایجاد نخواهد کرد.

سوالات متدوال

چه زمانی از معافیت کفالت می توان استفاده کرد؟

زمانی که مشمول مجبور است که از اقوام درجه خود 1 مراقبت کند، می تواند از معافیت کفالت بهره مند شود. برای دریافت این نوع معافیت، استشهاد محلی لازم است.

معافیت کفالت برادر بزرگتر چه شرایطی دارد؟

در صورتی که مشمول پدر نداشته باشد و برادر بزرگترش به علت بیماری، معلولیت و یا نقص عضو درآمدی نداشته باشد، مشمول می تواند معافیت از کفالت بگیرد. البته برادر نباید همسر و فرزندی داشته باشد.

نحوه تهیه استشهاد محلی برای معافیت کفالت چگونه است؟

ابتدا فرد مشمول باید یک متن از وضعیت خود و فرد کفیل تهیه و تنظیم کند. پس از این کار باید این متن را به امضاء بستگان و یا افراد محل که از او و شرایط خانواده اش اطلاعات کافی دارند، برساند.

این افراد بعد از مطالعه متن مورد نظر، باید نام و نام خانوادگی، شماره ملی، مشخصات مهم و همچنین نسبت خود را با کفیل در زیر نامه نوشته و در زیر آن امضاء و اثر انگشت خود را بگذارند.


لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

سیر تا پیاز استشهاد محلی برای معافیت سربازی

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید
کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای عضویت در کانال آخرین اخبار نظام وظیفه و اطلاع از اخبار معافیت، امریه، کسری خدمت، خروج از کشور و ... کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات
- 32 نظر:
  1. سلام من متولد ۷۳ هستم و دوتا بچه دارم کارم آزادا اما خرجمو بزور در میارم هرجا میرم برای استخدام میگن پایان خدمت چطوری میتونم پایان خدمت بگیرم واقعا شرایطم سخته حتی وامم بهم نمیدن بیمه هم ندادم با ماهی ۷ ۸ تومن با زنو دوتا بچه و ماهی ۳ تومن اجاره بخدا شرمنده خانوادمم توروخدا کمکم کنید

  2. سلام بنده ۳ سالی است ک پدرم فوت کرده و دو برادر بزرگتر و یک خواهر بزرگتر دارم ک همشون ازدواج کردن و سر خونه زندگیشونن
    من۴سال غیبت داشتم و الان ۵ماهی است که در حال خدمت کردن هستم ینی سربازم
    مادرمم بیمه نیست و حقوقی هم دریافت نمیکنه و تا قبل خدمت تمام خرج زندگی با من بود.و مادرم جز کمیته امداد شده
    من میتونم سرپرستی مادرم و بگیرم و معاف شوم؟

    1. سلام اول باید نامه توجیه غیبت بنویسید در صورت تایید نامه و بخشودگی غیبت امکان گرفتن کفالت مادر را خواهید داشت.

  3. سلام من معافیت موقت پسرم روگرفتم۱۰ماه بعداگه خدابخادمعافیت دائم روخاهیم گرف منتهاسوالم این هس پیکان خریدم برای پسرم آیامشکلی هس برای کفالت مادرش که منم ،واینکه مااشتشهادمحلی به نظام وطیفه ندادیم چیکارمیشه کردواینکه من وپسرم تولیدی کارمیکنیم هرماه حقوقی بمن میزنن یااشکالی داره؟

  4. سلام حدود ۱۰ ساله بیماری قلبی دارم
    ضربانم بالای ۱۳۰ تا در حالت عادیه
    فشارمم بین ۱۵ تا ۱۹ هست
    ۳۱ سالمه ۱۲ سال پیش دفترچه پست کردم
    ۵ سال معافیت تحصیلی داشتم
    بعد از اون اقدامی نکردم
    معافیت رو میتونم بگیرم؟

  5. سلام مثل اینکه دیگه استشهاد محلی.و کلانتری محل شرط نیس

  6. سلام من میخوام یک استشهاد نامه بنویسم برای خدمت در سپاه
    تک پسر هستم و وضیعت مالی خوبی نداریم
    چه متنی بنویسم
    میشه لطفا کمکم کنید

  7. سلام خسته نباشید بنده پسرم از زمان تولد تنگی دریچه آئورت داره هر6ماه برای کنترل به پزشک متخصص مراجعه می کنیم آیا می‌توانیم معافیت سربازی بگیریم.. باتشکر

    1. سلام وقت بخیر نوع ماعبت پزشکی بستگی به نظر کمیسیون پزشکی دارد.

  8. سلام وقت بخیر متولد ۷۲هستم حدود ۱۰سال غیبت دارم متاهل هستم و به تازگی متوجه شدم بیماری واریکسل گرید ۴دارم و سمت راست گرید ۲ آیا میتونم برای معافیت دائم اقدام کنم؟

    1. سلام وقت بخیر
      برای شرایط شما معافیت با یک سری قوانین لحاظ می شود

  9. سلام برگه شماره ۴ استشهادیه تاییدیه وضعیت مشمول که نوشته داماد و پسر دای پدر یا دایی پدر و… هم می تونن امضاء کنن و تاییدیه بدن یا فقط خاله و دایی و پسر عمه های خودم باید امضا کنن (چون اینا در دسترس نیستن سوال کردم)
    ممنون میشم اگه جواب بدید

  10. سلام
    بنده پدرم فوت کرده
    یه برادر بزرگ تر دارم ولی کسی ازش خبر نداره. یعنی فقط داخل شناسنامه اسمش هست
    ولی خودش رو نمیدونیم کجاس😅
    کلا از خانواده ی ما خارجه و هیچ ارتباطی با ما نداره
    میشه با استشهاد محلی برای معافیت؟

  11. سلام
    بنده پدرم فوت کرده و سرپدست مادرم هستم
    یک برادر بزرگتر دارم که سال هاست کسی ازش خبر نداره و هیچ گونه ارتباطی با ما نداره
    فقط میدونیم‌که ازدواج کرده
    میتونم از طریق استشهاد محلی برای معافیت اقدام کنم؟

  12. سلام وقت بخیر من ۳۲ سالمه و تک پسر هستم و پدر و مادرم ۲۵ ساله جدا شدند و من از پدرم نگهداری میکنم میخواستم ببینم میتونم معافیت کفالت بگیرم؟ ممنون اگه پاسخ بدید

    1. سلام اگر پدر بااای ۷۵ سال داشته باشد یا بالای ۵۰ سال باشد و دچار بیماری یا ازکارافتادگی باشند بله امکان معافیت دارید، البته نداشتن غیبت شرط است.

      1. منظور از غیبت نداشتن پشت دفترچه ایی یا نه پست کنند و نروند،؟

  13. سلام خسته نباشید
    من پدرم ۵ساله تو زندانه
    خودم سر مادرمو و خواهرمو نگهمیدارم
    و از کمیته امداد تحت پوشش هستم
    برادرمم که از شهرمون رفته دیگه نمیاد من مجبورم سر خانوادمو نگه دارم
    یک طرف پام هم کلن شکسته
    خواهرمم معلولیت زهنی داره
    مادرمم که مریضه
    میتونم از کمیته امداد یا از جای دیگرمعافیت بگیرم
    و کلن ۵ ساله حس بویایی ندارم
    لطفا به من کمک کنید

  14. سلام خسته نباشی من سربازی نرفتم بخاطر گرفتاری واینکه متاهل هستم ۳تابچه دارم وپدرم فوت کرده که از زن دوم ش یک دختر ۷ ساله داره که من برعهده گرفتم ومادرش هم رفته سرپرستیشو برعهده گرفتم ایا میتوانم معاف کنم خودمو

    1. سلام. خیر برای دریافت معافیت کفالت نباید غیبت سربازی داشته باشید ، به دلیل متاهل بودن شرایط خدمت سربازی برای شما بهتر و ساده تر خواهد بود . با داشتن غیبت فقط میتوانید برای خرید خدمت یا معافیت پزشکی اقدام کنید.

  15. سلام وقتتون بخیر ، برای استشهاد محلی باید اسم چند نفر بنویسیم

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

پنجشنبه

1402/12/10

جمعه

1402/12/11

شنبه

1402/12/12

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید