شرایط معافیت سه برادری در سال 1400

معافیت سه برادری چه شرایطی دارد؟

معافیت سه برادری جزء خوش شانسی های فرزندان ته طغاری خانواده است.

در این نوع معافیت برادران بزرگ تری که به سربازی رفته اند جور برادر کوچک را می کشند و نوبت به او که می رسد خبری از سربازی نیست و معافیت سه برادری پشت در خانه نشسته است.

سوال متداول این روزها این است که علاوه بر معافیت های پزشکی کفالت یا فرزند ایثارگری، از چه راه دیگری می توانیم به معافیت دست پیدا کنیم؟ یکی از این راه ها معافیت سه برادری است که در ادامه به توضیح بیشتر راجع به آن می پردازیم.

معافیت سه برادری شامل افرادی می شود که سه برادر بزرگ ترشان پیش از او دو سال خدمت سربازی را گذارنده اند و دارای کارت پایان خدمت هستند، در این صورت برادر چهارم از رفتن به خدمت سربازی معاف می شود.

فرض کنید فرزندان اول، دوم و سوم از یک خانواده به ترتیب خدمت سربازی را گذرانده باشند و خانواده به دنبال عازم کردن برادر چهارم به سربازی باشد که به طور اتفاقی متوجه شوند طبق قوانین جدید برادر چهارم از خدمت سربازی معاف می شود. درست است وضع این قانون دلیلی محکم تر از خشنودی این خانواده ها داشته اما قطعا میزان رضایت خانواده ها ازاین قانون وصف نشدنی است.

 


بیشتر بخوانید: نظام وظیفه : معافیت خدمت سربازی چیست


چگونه معافیت سه برادری بگیریم؟

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

معافیت سه برادری

معافیت سه برادری در واقع زمانی به تصویب رسید که در آن سال ها مشمولان خدمت سربازی خیلی زیاد بودند و بیش از نیاز کشور تلقی می شدند درنتیجه برای کنترل این هرج و مرج تصمیم به تصویب قانون معافیت سه برادری گرفتند.

درحقیقت این قانون یک راه میان بر برای کنترل جمعیت زیاد سربازان بود و با این ایده به خانواده هایی که حداقل سه فرزندشان را به سربازی فرستاده بودند و دو سال دوری از آنها را تحمل کرده بودند یک فرصت مناسب بخشید.

البته باید توجه کنید که این قانون تا زمانی در حال اجرا است که همچنان مشمولان خیل عظیمی باشند در غیر این صورت و در صورت نیاز دوباره به سربازان بیشتر این قانون از بین خواهد رفت تا نیاز کشور به سربازان در ارگان های مختلف از بین برود.

شرایط اخذ معافیت سه برادری دارای جزئیات زیادی است که برای اطلاع کامل از آن و آگاهی از تازه ترین اخبار و تغییرات قوانین باید همیشه با افراد متخصص و کاردانی در ارتباط باشید.

در این مسیر می توانید با متخصصان مرکز مشاوره و روانشناسی آویژه تماس حاصل فرمائید تا از جزئیات به طور کامل آگاه باشید و راه درست را انتخاب نمایید.


بیشتر بخوانید:معافیت سربازی با پای پرانتزی


شرایط معافیت سه برادری

شرایط معافیت سه برادری هر سال دستخوش تغییراتی می شود اما کلیت آن بدون تغییر بوده است. البته گفته می شود این قانون از سال 91 برداشته شده است و کسی دیگر با داشتن شرایط معافیت سه برادری نمی تواند معاف شود. اما نکته این جا است که بسیاری از افراد با داشتن شرایط معافیت ایثارگری نیز منتظر نتیجه قطعی معافیت سه برادری هستند تا در صورت امکان ابتدا از آن استفاده کنند.

یکی از نکات مهم برای شرایط اخذ معافیت سربازی این است که سه برادر بزرگ تر حتما دارای کارت پایان خدمت باشند، در غیر این صورت شامل یکسری شرایط خاص می شوند که به شرح زیر است:

در صورتی که دیگر فرزند در نیروهای مسلح مشغول به کار باشد و به عنوان کادر آن جا شناخته شود و حداقل دو سال از مدت اشتغالش گذشته باشد می توانند از آن به عنوان کارت پایان خدمت استفاده کنند و برای معافیت سه برادری اقدام کنند و نیازی به کارت پایان خدمت نیست. نکته بعدی زمانی است که یکی از برادر ها عضو پیمانی نیرو های مسلح باشد و حداقل نیمی از قرارداد پیمانی اش را گذرانده باشد، در این صورت با تکمیل مدارک و ثابت کردن این شرایط میتوان برای معافیت اقدام نمود.

از دیگر شرایط معافیت سه برادری این است که اگر یکی از برادر ها جزء بازنشستگان ارگان های نظامی و یا نیرو های مسلح باشد در نتیجه برادر چهارم می تواند برای دریافت معافیت سه برادری اقدام نماید. همچنین از دیگر قوانین اخذ معافیت سه برادری در حالی است که یکی از برادران سربازی خود را تحت عنوان هیئت علمی دانشگاه به پایان رسانده باشد در این صورت هیچگونه مانعی برای اقدام به اخذ معافیت سه برادری برای برادر چهارم وجود ندارد.


بیشتر بخوانید: توضیحات جامع درمورد انواع معافیت سربازی


نظام وظیفه

قانون معافیت سه برادری

قانون معافیت سه برادری همچون قرعه شانسی است که طی این سال ها به برخی افراد داده شده است اما اینکه این قانون تا چه سالی همچنان پا برجاست را هیچکس نمی داند و فقط باید امیدوار بود که این قانون فعلا برداشته نشود. لازم است بدانید ظاهرا قانون معافیت سه برادری بعد از گذشت چند سال از بین رفته است زیرا تعداد بالای مشمولان دیگر به شکل قبل نیست و به حالت عادی بازگشته است در نتیجه در سال های اخیر صحبتی در رابطه با معافیت سه برادری نشده است و ظاهرا طی این سال ها کسی موفق به اخذ معافیت از طریق قانون سه برادری نشده است.

فراموش نکنید که قانون معافیت سه برادری بند های زیادی دارد که آگاهی از همه ی آن ها با تمام جزئیات قطعا برای افراد معمولی دشوار است در نتیجه با مشورت گرفتن از مراکز مشاوره می توان از راه های درست استفاده کرد و به راحتی به نتیجه مورد نظر دست یافت. مرکز مشاوره آویژه برای خدمات رسانی به شما عزیزان درطی این مسیر همواره آماده است.


بیشتر بخوانید:جزئیات آیین نامه های معافیت سربازی


شرایط قانون معافیت سه برادری

شرایط قانون معافیت سه برادری که گوشه چشمی به خانواده های پر جمعیت داشته است یکی از راحت ترین راه های معافیت سربازی است که برای دریافت آن نیاز به تلاش خاصی نیست. البته بهتر است یادآوری کنیم در سال هایی که این قانون در حال اجرا بود نیز افرادی که معاف شدند برای دریافت کارت پایان خدمت خود به زحمت زیادی افتادند زیرا به دلیل تعداد بالای مشمولان، صدور کارت های پایان خدمت مادام به تعویق انداخته می شد و سازمان نظام وظیفه برای صدور این حجم از کارت های پایان خدمت به مشکل برخورده بود اما در نهایت پس از صدور کارت ها، در فروردین ماه سال 91 شرایط قانون معافیت سه برادری لغو شد.

اینکه میزان ماندگاری لغو این قانون ممکن است تا چه زمانی ادامه پیدا کند را کسی نمی داند لذا باید همیشه به آینده امید باشیم و نسبت به اخبار جدید دانسته هایمان را بروز کنیم تا درصورت وضع قانون جدید فورا اقدام کنیم.


بیشتر بخوانید: اطلاعیه ها معافیت سربازی – مشاوره نظام وظیفه


اخذ معافیت سه برادری

اخذ معافیت سه برادری که که در حال حاضر لغو شده محسوب می شود، راه حل مناسبی برای افرادی بود که هیچ یک از دیگر شرایط های معافیت سربازی را نداشتند و با این استثنا به معافیت دست پیدا می کردند ، این در حالی است که این روزها افراد زیادی در انتظار اجرای دوباره این نوع از معافیت به سر می برند و همچنان امیدوار هستند. اخذ معافیت سه برادری موجب شد بسیاری از افراد طی آن سال ها به معافیت دست پیدا کنند لذا تعداد معافیت در آن سال ها بالا رفت و حدود 200هزار نفر شامل این نوع از معافیت شدند. بهتر است یادآور شویم که ایران همواره جز کشور هایی است که تعداد بسیار بالایی از جمعیتش را جوانان تشکیل می دهند در نتیجه ممکن است این آمار بالا در سال های آینده دوباره موجب وضع قوانینی از این دست شود.

به هر حال این روز ها دغدغه بسیاری از پسران جوان دو سال خدمت سربازی است و فکر می کنند زمان زیادی از مسیر پیشرفتشان را به واسطه این دو سال از دست می دهند در نتیجه تمام تلاششان را به پیدا کردن راهی برای معافیت خدمت سربازی می کنند. این راه برای بعضی هموار می شد و به نتیجه می رسد و گاهی به بن بستی می رسد که انتهایش تنها خدمت سربازی است.

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره آویژه

هدف مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه از ارائه اطلاعات لازم در زمینه مشکلات خدمت سربازی و افزایش آگاهی شماست تا با توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستامرکز مشاوره آویژهخدمات متنوعی را در زمینه تمدید معافیت موارد خاصبه شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.
لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

شرایط معافیت سه برادری در سال 1400

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید
کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای عضویت در کانال آخرین اخبار نظام وظیفه و اطلاع از اخبار معافیت، امریه، کسری خدمت، خروج از کشور و ... کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات
- 135 نظر:
  1. سلام، من پسر چهارم خانواده م و پدرم بازنشسته نیروی انتظامی هستش، ۲ تا از برادرام سربازی رفتن و کارت پایان خدمت گرفتن و یکی از برادرام از طریق ۳۰ ماه جبهه پدرم معاف شد. اگه قانون ۳ برادری دوباره اعمال بشه با این شرایط من معاف میشم؟

    1. سلام قانون 3 برادری کلا برداشته شده برای برسی معافیت ها برای شما با مشاورین آویژه تماس بگیرید

  2. سلام خوبی ما ۴تا برادر هستیم ۳تاش چند سال پیش خدمت کردن بدون معافیت و کارت پایان خدمت سربازی چند سال دارن منم بچه ۴ هستم خاستم ببینم من الان معاف هستم

  3. سلام
    بنده از قانون ۳برادری در سال ۱۳۹۱ معاف شدم در انزمان یکی از مدارک معافیت یکی از برادرانم به دلیلی غیر قانونی و جعلی بوده و بواسطه همان نامه جعلی معاف شدم حال اگر سازمان مربوطه متوجه گردد و با نظام وظیفه مکاتبه نماید که نامه من جعلی بوده امکان دارد معافی من را باطل کند و مجبور به اعزام به خدمت شوم

    1. سلام اگر امکانی برای فهمیدن جعلی بودن نامه وجود داشته باشد شما مشمول میشوید.

  4. سلام خوبی ببخشید که مزاحم شدم ما 4تا برادریم سه تاشون خدمت کردن بدون معافیت و کارت پایان خدمت سربازی چند سال گرفتن همشون و من بچه چهارم هستن خاستم ببینم من الان معافیت هستم از خدمت

    1. سلام خیر از طریق معافیت پزشکی میتوانید برای دریافت معافیت اقدام کنید

        1. با داشتن بیماری یا مشکلات پزشکی خاص میتوانید برای گرفتن معافیت پزشکی اقدام کنید.

  5. با سلام و احترام من پدرم ۷۰ سال دارد سه برادر هم خدمت کردن میشه کارت پایان خدمت بگیرم

    1. سلام برای برسی معافیت ها برای شما با مشاورین آویژه تماس بگیرید.

  6. من دوتا بردارام کارا پایان خدمت گرفتن آیا من معاف میشم؟

    1. در صورت وجود برادر بزرگتر امکان معافیت وجود ندارد مگر اینکه درخواست معافیت پزشکی داشته باشید

  7. سلام وقت بخیر ممنون که جواب من را میدهید خواستم بدونم که من یه خواهر معلول دارم که تحت پوشش بهزیستی هست پدرم هم 58 سالشه مادرم هم 52 تک پسر هم هستم برادر ندارم آیا معاف میشم ممنون که جواب میدید

    1. طبق ماده 9 اگر یکنفر در خانواده معلولیت جسمی حرکتی شدید داشته باشد و تنها برادرش شما باشید معافیت حاصل میشود

  8. سلام من پنج تا برادرم خدمت کردن و پدرم 70سال سن دارد و ی خواهر 90درصد معلول دارم ایا معاف میشوم.ولی 8سال از غایبت سربازی دارم؟

    1. نداشتن غیبت سربازی یکی از مهم ترین شروط برای استفاده از انواع معافیت هاست
      با شرایط شما معافیت امکان پذیر نیست

  9. باسلام وعرض ادب اساتید محترم من 3ازرادرام خدمت رفتن من چهارومی موندم پدرم هم فوت کرده دوتا برادران بزرگم ازدواج کردن وسومی کوچکتر ازمن که رفته خدمت اما من نرسیدم برم ایا سه برادری واسه من تعلق میگیرد یاخیر لطفا در اسرع وقت جوابمون بدهید ممنون ازهمکاری شما

    1. سلام طرح معافیت 3 برادری برداشته شده و امکان استفاده از این طرح را ندارید برای برسی دیگ معافیت ها برای شما با مشاورین آویژه تماس بگیرید.

  10. سلام.من طرح 3برادری معافیت گرفتم اما یکی از برادران شناسنامه ای من برادر واقعی من نبود و عموم بوده و اشتباهی در ثبت احوال بجای فرزند پدرم ثبت شده بوده و من با علم و اطلاع از این موضوع بدون اجازش از شناسنامش استفاده‌ کردم.الان عموم درخواست اصلاح شناسنامه داده و شکایت کرده و من هم کارمند دولت هستم آیا برای من مشکلی ایجاد میشود؟

    1. سلام در حال حاظر این نوع معافیت لغو شده و چون شما از لحاظ غیر قانونی برای این معافیت اقدام کردید ملزم به پرداخت جریمه خواهید بود و امکان لغو معافیت برای شما وجود دارد

  11. سلام من ٣ تا از برادرام ٢ سال خدمت کردن خودم فرزند چهارم هستم آیا معافیت ٣ برادری میشه استفاده کرد

    1. سلام
      جهت اطلاع بیشتر از معافیت با کارشناسان ما تماس بگیرید

  12. سلام. من سال 89 معافیت سه برادری شامل حالم شد و برای معافیت از طریق پلیس+10 اقدام کردم. مدارکم تحویل دادم و یه برگه معافیت به من داده شد که تمام مشخصات کارتم داخلش نوشته شده بود عکسم هم روش اسکن شده بود و مهر پلیس+10 هم پاش خورده بود. و به من گفتن که شما معاف هستید چند ماه دیگه کارتت به دستت میرسه. الان بعد گذشت 12سال کارتم نیومده و من در اون زمان چون جوان بودم خیلی اهمیت کارت پایان خدمت رو نمیدونستم پیگیر نشدم. میخواستم بدونم الان میشه پیگیر بشم چون من در اون زمان که این قانون وحود داشت اقدام کردم و برگه معافیت هم دارم

    1. شدنیه مهم پرونده شماست که موجوده و به تاریخ قبل از اتمام این طرحه من خودم در زمان طرح تشکیل پرونده دادم مدارک تحویل دادم ۲سال بعد از اتمام طرح پیگیر شدم و کارت گرفتم

  13. سلام من سه تا برادارم رفتن خدمت
    ومن چهارمی هستم پدرومادرم فوت کردند
    سر پرست ندارم خودم سرپرست خودم هستم معافیت تعلق میگره

  14. سلام خسته نباشید من فرزند چهارم آیا از خدمت سربازی معاف میشم لطفاً جواب بدید ممنون🙏🙏

    1. ممنون🙏🙏 سلام وقتتون بخیر بستگی به شرایط شما دارد.

  15. سلام من متولد ۷۳ هستم ،دوتا از برادرانم سربازی را گذرانده اند ومن پسر سوم هستم ،،پدرو مادرم از هم جدا شده اند به تازگی ،ایا من میتوانم کفیل مادرم شوم و از خدمت سربازی معاف شوم؟

  16. سلام،من پنج برادر بزرگتر خودم از زن دیگر پدرم که رفتن سربازی من از مادرم تک فرزند هستم و برادرام همه داخل شهر های دیگر زندگی میکنند.
    مادرم عمل قلب باز انجام دادن و دریچه قلب تعویز کردن
    عمل چشم هم انجام دادن،
    پدرم هم تصادفی که چند سال پیش داشتن از کار افتاده شدن و با رفتن من به سربازی خانواده به مشکل مالی بر میخوریم چون ما راه درآمدی نداریم
    و تحت پوشش کمیته امداد هستیم،ایا معافیت شامل من میشه لطفاً راهنمایی کنید با تشکر.

    1. سلام آیا معافیت مددجویان همچنان وجود دارد ؟؟؟سه فرزند دختر

  17. سلام چهارتا داداشیم سه ازتا داداشام رفتن خدمت بابام ۶۰سالشه آیا امکان معافیت وجوددارد؟

  18. وقتی این قانون حذف شده، اولش بنویسید لغو شده، چرا وقت مردم رو می‌گیرید؟

  19. سلام و درود من پنج برادر بزرگترم خدمت سربازی رفتن
    و فرزند آخر خانواده هستم و سن پدرم بالای هفتاد سال است آیا قانونی وجود دارد ک بتوانم کسری یا‌معافیت بگیرم؟

  20. سلام ما سه برادر هستیم و دوبرادر بزرگم سربازی رفتن آیا من معافم ؟

  21. سلام من ۳تا از برادرام رفتن سربازی و کارت پایان خدمت دارن من برادر ۴هستم دارای ۳۵ سال سن و ۲بچه هم دارم ایا معافیت ۳برادری بهم تعلق میگیره برم دنبالش لطف راهنمای کنید ممنون بزرگوار

    1. سلام وقت بخیر در حال حاضر این قانون انجام پذیر نمیباشد

  22. سلام وقتتون بخیر ببخشید من سه تا از برادرهایم رفتن خدمت و خیلی وقت هم هست که کارت پایان خدمت دارند و اینم میدونم که از سال 91 لغو شده و کامنت ها رو که میخوندم به بعضی که شرایط من رو داشتند گفتید معاف دائم میشوید و به بعضی ها هم گفتید معافیت لغو شده آخر من متوجه نشدم. بعد هم اگه واقعا این قانون حذف شده دلیلی نداره که دوباره مطلب در مورد آن در سایت قرار می دهند. لطفا به من پاسخ بدهید

  23. سلام . من سه برادرم رفتن خدمت و کارت پایان خدمت دارن من برادر چهارمم حدودا دوسال پیش تصادف کردم کتف دست چپم شکست چند بار عمل کردم نگرفته خودش رو امسال برج ۳ توی دعوا باتفنگ کمرشن دستم تیر خورد ۶تا ساچمه کف دستم خورد و رگ عصب رو نابود کرد دوباره دارم عمل میکنم هیچ نتیجه ای نداره میخاستم بدونم ایا معاف میشم یا ن ؟

    1. در صورت محدود شدن دامنه حرکتی دست و از کار افتادگی معافیت دائم دارد

  24. سلام
    یه سوال دارم اینکه معافیت سه برادری برای سال ۱۴۰۰ هست یا نه میتونیم اقدام کنیم؟

  25. خسته نباشید سه تا برادرام رفتن خدمت کارت پایان خدمت هم دارن معاف میشم یا نه

  26. سلام خسته نباشید من داداشم اعزام۱۳۹۹/۹ هستش در سازمان زندان حدود ۷۰ کیلومتر از محل سکونتمون دوره ،من هم اعزام ۱۴۰۰/۶ هستم در سپاه (امادگاه) که حدود ۱۳۰ کیلومتر از محل سکونتمون دورم
    بابام عمل باز قلب کرده و قند هم داره،نمیتونه کار بکنه ایا مندمیتوانم انتقتلی خودم رو بگیرم برم شهر خودم تا کمک دست بابام باشم؟
    اخه یگان خدمتم میگه پذیرشی هستی نمیتونی
    من الان باید چیکار کنم؟؟
    توروخدا راهنماییم کنید🙏🙏

    1. اگر کسیو بجای خودتون پیدا کنید ومدارک پدر رو ارائه کنید

  27. سلام ما ۴برادریم من فرزند سوم هستم برادر اول وچهارم خدمت رفتن وبرادر دوم معافیت پزشکی گرفت ایا معافیت شامل من میشه؟

  28. سلام من سه برادر دارم که خدمت کردن من آخری ام پدرم 68سال سن دارد کمیته امدادی هستش پدرم میتونم معاف بشم

  29. سلام من سه برادر دارم که خدمت کردن من آخری ام پدرم 68سال سن دارد کمیته امدادی هستش پدرم میتونم معاف بشم همه تهرانن خانواده شهرستان

  30. سلام سه برادر غیر خودم دارم که خدمت رفتن من تنها موندم خونه مجردم پدرم 68سال سن دارد کمیته امدادی هستش پدرم من میتونم معاف بشم یا نه

  31. من ۳تا برادر دارم و خودم برادر چهارم هستم ( البته برادرام تنی نیستن از یک مادر نیستیم فقط از یک پدر هستیم) ایا معافیت ۳برادری برای من هم انجام میشه ؟

  32. سلام
    ببخشید این طرح 3 برادری هنوز وجود داره یا خیر؟
    من 3تا داداشم سربازی رفتن و کارت پایان خدمت دارن.

  33. سلام خسته نباشید
    ببخشید من 3تا از داداشام خدمت رفتن و کارت پایان خدمت دارند
    من چهارمین پسر هستم، امکان معافیت وجود دارد؟

  34. سلام من سه تا از برادر هام خدمت رو سال های ۹۰و۹۱و۹۳تمام کردن ومن الان برادرچهارم هستم ایامعافیت به من تعلق میگیره برادر اولم هم کادرنیروهای مسلح رسمی به مدت هفت سال هست؟!

    1. سلام خیر قانون معافیت ۳ برادری درحال حاضر جزو قوانین نیست.

  35. سلام من 4تا از برادر هام خدمت سربازی انجام دادن و الان خودم زمان سربازیم شده آیا مشمول معافیت خدمت میشم یا نه؟

    1. سلام خیر ، در این زمان معافیت ۳ برادری جزو قوانین معافیت نیست.

    2. سلام
      سه برادر دارم پایان خدمت سربازی دارند
      من چهاروم هستم.
      آیا مافیت سربازی برای من شامل می شود.؟

  36. با عرض سلام من سه برادرم خدمت کردن والان زنو بچه دار تو زندگی خودشون هستن وپدرهم فوت کرده من با مادرم زندگی میکنم که سنش بالای 70 هستن خودمم متولد 1360 هستم آیا قانونی برای معافیت من وجود داره منون میشه راهنمای کنین

  37. باعرض سلام من پدرم فوت شده سه برادر بزرگترم خدمت کردن کفالت مادرمو دارم دوتا برادر کوچیکتر از خودمم دارم غیبت 8 سال به بالام دارم برای خدمتت راهی برای معافی دارم یا نه ممنون

  38. سلام بنده سه تا برادر ناتنی دارم که دوتاشون خارج از کشور هستن همشونم متاهل هستن پدرمم بالای ۸۰ سال داره بیماری قلب هم دارن میتونم معافیت بگیرم؟

  39. سلام من سه تا از برادرام خدمت کردن من میتونم معافیت سه برادری بگیرم؟؟

      1. سلام و خسته نباشید…
        من دوبرادرم خدمت کردند ویکی دیگر از برادرام
        معافیت پزشکی دارد،من هم بادر چهارم هستم آیا من معاف می شوم؟ باتشکر

  40. سلام من سه تا برادرام خدمتشونو کامل رفتن آیا من معاف میشم؟؟

    1. بله اگر کارت پایان خدمت سربازی داشته باشند امکان معافیت هست

  41. با سلام و وقت بخیر من دوتا برادر بزرگتر از خودم دارم که هر دو به سربازی رفتن و تموم کردن و پدرم سال 91 فوت کرده و در حال حاضر مادرمم 51 سال سن دارد داداش دومم۴ماه میشه که به صورت موقت به ترکیه رفته و داره کار میکنه (کیملینک) من فرزند سوم راهی داره معاف بشم؟

    1. با اثبات بیماری یا نداشتن سرپرست دیگری غیر از شما می توانید جهت کفالت مادر اقدام کنید. ولی در حال حاضر برادر بزرگتر شما کفیل است

  42. سلام
    من سه تا برادر دارم که هر سه به خودمت رفتن و من چهارمیم و اینکه پدرم هم مشکل قلبی داره و همه برادرام متاهلن و توی یک شهر دیگه زندگی میکنن
    آیا امکان معافیت یا هیچگونه کسری خدمت برام وجود داره؟؟!
    و اینکه احتمالش هست که دوباره قانون معافیت سه برادری وضع بشه؟

  43. سلام
    من متولد مهر ۷۳ هستم
    ۲ برادر خدمت رفته دارم و برادر دیگرم هم که حدود ۲۰ سال است افسر ارتش است .
    اگر زمانی که قانون برقرار بوده میتونستم استفاده کنم الان میتونم برای معافیت سه برادری اقدام کنم ؟ ایا ۲۰ سال سابقه برادر میتواند کمکی کند ؟
    راهنمایی بفرمایید با تشکر

    1. سلام خیر باید در بازه زمانی که قانون ۳ برادری اجرایی شده بود اقدام میکردید .

  44. سلام من سه تا از داداشام خدمت کردن کارت پایان خدمت دارن سه تا شونم عروسی کردن رفتن کاری به ما ندارن منم برادر چهارمی هستم بابام سنگ کلیه داره ۶۲ سالشه و زیر پوشبش کمیته هم هستیم ایا معاف میشم واسه سرپرستی خونه زیر پوشیش کمیته هم هستیم

    1. سلام طبق قوانین نطام وظیفه برای کفالت شما باید تنها پسر بالای ۱۸ سال خانواده باشید ، در غیر اینصورت نمیتوان کفالت گرفت مگر اینکه مهجور بودن برادران نسبت به کفالت و صلاحیت نداشتن آنها احراز شود.

      1. سلام من سه برادر دارم خدمت رفتن و من فرزند چهارمم پدرم 68سالشه کمیته امدادی هستش امکان معافیت من هستش یا نه

  45. سلام وقت بخیر ستا برادرام رفتن خدمت برادر چهارمی معاف می شود لطفا راهنمایی کنید

      1. سلام من سه برادر دارم خدمت رفتن و من فرزند چهارمم پدرم 68سالشه کمیته امدادی هستش امکان معافیت من هستش یا نه

  46. سلام
    من بردارم بزرگ ترم در طی خدمت مشکل قلب پیدا کرد و معاف شد دو دوبرادر دیگر ام به خدمت رفتن من فرزند چهارم پدرم از کار افتاده است میتوانم معاف شم؟

  47. سلام بنده ۳ برادرم به خدمت سربازی رفته اند و متاهل هستند پدرم هم دچار سکته شده اند که اختلال در راه رفتن و کارهای روز مره اشان پیش امده سن کفالت هم رسیده اند ایا برادر چهارم معاف است ؟

    1. سلام نه متاسفانه اگر در شهر جدا یا خارج از کشور بودن میتونستید

  48. سلام وقتتون بخير من سه براد دارم كه هر سه خدمت رفتن و همه آنها متاهل هستند و جدا از ما و در شهر ديگري زندگي ميكنند پدرم ٧٥ سال دارد و به خاطر كهولت تنها فرد مراقب از پدرم بنده هستم هنوز ٦ ماه مونده به وقت سربازيم آيا ميتونم معافيت بگيرم

  49. سلام .بنده چهار برادر دارم همه خدمت رفتن .من برادر پنجمم امکان معافیت بنده وجود دارد .

      1. سلام من سه برادر دارم خدمت رفتن و من فرزند چهارمم پدرم 68سالشه کمیته امدادی هستش امکان معافیت من هستش یا نه

    1. سلام.دوبرادر من سربازی رفتن .پدر من دچار ضربه مغزی شده و دکتر گفته که دیگه نمیتونه کار کنه والان من به عنوان فرزند آخر سرپرست خانوادهستم .میخواستم بدونم معافیت کفالت به من تعلق میگیرد?

      1. سلام طبق قوانین نظام وظیفه داشتن برادر بزرگتر مانع گرفتن کفالت است، مگر اینکه احراز شود برادران شما توانایی نگهداری از پدر را ندارند و در این حالت شما می توانید اقدام کنید.

      2. سلام من سه برادرم سربازکردند ۲برادرم متهل و برادر دیگرم مجرد اما در خانواده نیست پدرم ۵۰ساله‌است توان کار نداره آیا من معاف هستم؟

        1. خیر برادر دارید و امکان کفالت پدر را ندارید . کفالت به برادر بزگتر تعلق می گیرد

  50. چرا برای افراد که سه برادر خدمت کرده دارند معافیت در نظر گرفته نمیشود

  51. سلام قانونی که اگر دو برادر به خدمت سربازی رفته باشند تنها یک فرزند بعد آنها از خدمت ضرورت معاف می شوند برداشته شده است؟

      1. سلام:دو برادر جانباز وآزاده بنیادشهیدهستیم برادر سوم بخاطر کهولت سن پدر وجراحی وبریدن دو دنده،از اعزام به خدمت خوداری نموده وبخاطر جراحی کمیسیون پزشکی هم شده ولی معاف نشده درحال حاضر پدرسال۹۷فوت نموده وناجا نسبت به اعزامش حکم جلب صادر نموده آیا قانونی برای معافیت برادرسوم وجود دارد یاخیر ضمنا متولد۶۳ومتاهل ودارای یک فرزند میباشد ممنون میشوم راهنماایی بفرمائید

        1. سلام دوست عزیز
          در حالت عادی خیر شرایط شما باید به طور خاص بررسی شود با مشاورین تماس بگیرید

  52. سلام . ببخشید طبق آگهی های که تو سایت های مختلف دیدم برای گسری و حتی خود معافیت سه برادری آیا امسال این قانون لغو شده برمیگردد یا نه ؟ ز

    1. با سلام خدمت شما دوست عزیز مشخص نیست قانون برگرده یا خیر

  53. سلام من چند سال پیش معافیت سه برادری بهم خورده ولی کارتم نیامده الان کارت صادر میشه یا نه میشه راهنمایی کنیم

    1. سلام
      اگر تمام مراحل را انجام دادید کارت شما صادر میشود.

  54. سلام وقت بخیر سه برادرم خدمت کرده
    چهارمی بره کسری دارد

  55. سلام وقت بخیر,آیا احتمال بازگشت معافیت یا کسری خدمت سه برادری در سال 99 هست؟

  56. سلام من 18سال دارم پدر من دوبار ازدواج کرده از ازدواج اولش ۵پسر داره بعد از فوت همسر اولش با مادر من ازدواج کرده ودر ازدواج دوم من تنها هستم،
    پدر و برادر هایم همه به سربازی رفته وپایان خدمت گرفتن، پدر با تصادفی که با موتور داشته کمرش و دنده های پهلوش، کولش شکسته وعملا از کار افتاده هست ناراحتی قلبی وزخم معده نیز داره، مادرم هم مشکل قلبی داره ما سه سال پیش برای کمک قلبش باتری گذاشتیم و عملا یکی برای مراقبتش نیاز داره و برادر هایم نیز میگویند نمیتونن از پدر ومادرم مراقبت کنن چون محل زندگیشون جا های دیگر ی است ایا من می تو نم کفالت مادرم رو بگیرم واز اومراقبت کنم

    1. سلام
      بله شما میتوانید درخواست خود را به سازمان وظیفه ارائه دهید.

  57. سلام احترامات من هفت برادر دارم . فقط برادر.بزرگم اول متولد 1337 بود معاف شد. و 5 برادرم سربازی رفتن .فقط من سربازی نرفتم .متاهلم دارای چهار فرزند.پول هم نداشتم خرید کنم سربازی را. مراحلی قانونی دارد .ممنون از رهنمایی شما.

    1. سلام
      قانون معافیت سه برادری در حال حاضر لغو شده است و شما نمیتوانید از آن استفاده کنید با توجه به وضعیت تاهل شما و داشتن فرزند، شما میتوانید برای رفتن به خدمت سربازی اقدام کنید و به ازای هر فرزند 3 ماه کسری خدمت بگیرید.

      1. سلام ببخشیدمن ۴برادردارم ک ۳تاشون متاهل وسربازی ام رفتن.پدرمم زمان جنگ سربازی رفته ولی دنبال پروندش نیوفتاده برادرکوچیکم مجرده تازه رفته سربازی میتونیم بااین شرایط معاف بگیریم

        1. سلام خیر امکان معافیت کامل یا کفالت ندارید ولی اگر سابقه جبهه پدر به ۳۰ ماه برسد امکان معافیت دارید درصورت کمتر بودن به ازای هر یک ماه جبهه ۱۲روز کسری اعمال میشود.

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

چهارشنبه

1402/12/9

پنجشنبه

1402/12/10

جمعه

1402/12/11

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید