معافیت پزشکی مشمولان دارای مدرک دکتری

معافیت پزشکی مشمولان دارای مدرک دکتری

مشمولان دارای مدرک تحصیلی دکتری، تحت شرایط خاصی می توانند از معافیت های پزشکی استفاده کنند.

طبق دستورالعمل اعلامی سازمان نظام وظیفه، مشمولان پزشکی اعم از عمومی، دندانپزشکان و پزشکان متخصص، در صورتی می‌توانند از معافیت دائم پزشکی بهره‌مند شوند، که به تشخیص شورای پزشکی وظیفه عمومی، قادر به اشتغال به حرفه طبابت در نیروهای مسلح نباشند.

این شرایط مانع از طبابت مشمولان دکتری در بیمارستان ها نشده و برای داوطلبان رشته های داروسازی، دامپزشکی، تکنسین‌های اتاق عمل و چند رشته دیگر پزشکی در دسترس است.

در ادامه این مقاله با مرکز مشاوره آویژه همراه باشید تا به بررسی معافیت پزشکی مشمولان دارای مدرک دکتری بپردازیم.

معافیت پزشکی مشمولان دارای مدرک تحصیلی دکترای پزشکی

پونزمشمولان دارای مدرک دکتری را می توان به دو گروه دسته بندی کرد:

مشمولان دارای مدرک دکتری رشته های غیر پزشکی

مشمولان دارای مدرک دکتری در رشته های پزشکی

قوانین نظام وظیفه برای معافیت پزشکی هر کدام از گروه های فوق متفاوت است.

بر اساس تبصره 1 ماده 40 قانون خدمت وظیفه عمومی، مشمولان پزشک شامل پزشکان عمومی، دندانپزشکان و پزشکان متخصص، تنها در صورتی می توانند از معافیت های پزشکی استفاده کنند، که به سبب بیماری توانایی لازم را برای اشتغال به حرفه طبابت در نیروهای مسلح نداشته باشند.

این موضوع باید توسط شورای پزشکی وظیفه عمومی تایید شود و وضعیت جسمانی پزشکان مورد معاینه قرار گیرد؛ اگر وضعیت جسمانی مشمول به نحوی باشد که توانایی خدمت در نیروهای مسلح به عنوان پزشک را داشته باشد، به خدمت سربازی اعزام می شود.

البته در این موارد از انجام فعالیت های رزمی و نظامی معاف خواهد شد. مشمولانی که توانایی طبابت و خدمت در بهداری ها و مراکز درمانی نیروهای مسلح را نداشته باشند، می توانند از معافیت پزشکی استفاده کنند.

ممکن است مشمولان پزشک به یک بیماری مبتلا باشند که دیگر مشمولان عادی به سبب ابتلا به آن بیماری، قادر به اخذ معافیت پزشکی دائم هستند؛ اما درباره مشمولان پزشک شرایط فرق می کند.

در چنین مواردی پزشکان معاف نخواهند شد و سازمان وظیفه، از تخصصشان در حوزه پزشکی استفاده می کند؛ البته اگر بیماری به گونه ای باشد که مشمولان توانایی طبابت نیز نداشته باشد، معاف می شود.

این قانون فقط برای افرادی است که دارای مدرک دکتری در رشته های پزشکی هستند.

معافیت پزشکی مشمولان دارای مدرک تحصیلی دکترای پزشکی

معافیت پزشکی مشمولان دارای مدرک دکتری غیر پزشکی مانند دیگر مشمولان است

به گزارش مرکز مشاوره آویژه و به نقل از رئیس سازمان وظیفه عمومی، مشمولان با مدرک تحصیلی دوره دکتری در رشته های غیر پزشکی، مانند دیگر مشمولان می توانند از معافیت های پزشکی سازمان وظیفه استفاده کنند و هیچ شرط و شروط اضافه ای برایشان مطرح نشده است.

چنانچه بیماری فرد مشمول در لیست بیماری های معافیت پزشکی نظام وظیفه قرار گیرد، از اعزام به خدمت سربازی معاف خواهد شد.

مشمولان دارای مدرک دکتری در رشته های داروسازی، دامپزشکی، تکنسین های اتاق عمل و… نیز به مانند مشمولان عادی هستند، که می توانند برای معافیت پزشکی اقدام کنند و قوانین مربوط به پزشکان در مورد این افراد اجرا نمی شود.

مدت دوره سربازی برای مشمولان گروه پزشکی چقدر است؟

مدت دوره سربازی برای مشمولان گروه پزشکی چقدر است؟

به گزارش مرکز مشاوره آویژه و به گفته رئیس سازمان وظیفه عمومی کشور، طول دوره خدمت سربازی برای مشمولان گروه پزشکی نیز مانند دیگر مشمولان است.

البته عواملی همچون کسری خدمت، فاصله محل خدمت تا محل زندگی، تاهل و… در طول دوره تاثیر گذار است؛ اما به طور کلی مدت خدمت این افراد نیز 21 ماه است.

پزشکانی که درخواست معافیت پزشکی داده اند، اما توانایی آنها برای انجام طبابت تایید شود، این دوره را به کار طبابت مشغول می شوند.

مراحل دریافت معافیت پزشکی برای مشمولان دارای مدرک دکتری

مشمولان دارای مدرک دکتری نیز مانند دیگر افراد باید درخواست معافیت پزشکی خود را به سازمان وظیفه ارائه دهند.

پونزبرای اینکار مراحل زیر را طی کنید:

مشمولان ابتدا باید به مراکز پلیس +10 مراجعه کنند و دفترچه اعزام به خدمت سربازی را دریافت کنند و این دفترچه را به دقت مطالعه نمایند.

در مرحله بعد، مشمولان باید به یکی از پزشکان معاینه اولیه مورد اعتماد سازمان وظیفه مراجعه کنند و پزشک اولیه باید برگه معاینه را تکمیل و مهر کند.

حال مشمول باید با مراجعه به دفاتر پلیس +10 با ارائه مدارک مورد نیاز همچون کارت ملی، مدرک تحصیلی، آدرس محل زندگی و… درخواست معافیت پزشکی خود را ثبت کند.

برگه معرفی نامه ای از طریق پست به آدرس مشمول ارسال می شود و مشمول برای انجام معاینات و آزمایشات تکمیلی به بیمارستان دعوت می شود.

مرحله بعد، مراجعه به بیمارستان و انجام معاینات تکمیلی است. مشمولانی که نقص عضو یا بیماری قابل مشاهده داشته باشند، نیازی به مراجعه به بیمارستان ندارند.

علاوه بر این وضعیت، فرد باید در شورای پزشکی نظام وظیفه نیز مورد بررسی قرار گیرد که بعد از آن جلسه شورای پزشکی درباره معافیت یا عدم معافیت مشمول تصمیم گیری می کند. مشمولان پزشک اگر توانایی طبابت داشته باشند، باید به خدمت اعزام شوند و در حرفه خود مشغول به خدمت شوند؛ اما در صورتیکه توان انجام طبابت نیز نداشته باشند، به طور کامل از خدمت معاف می شوند و کارت پایان خدمت برایشان صادر می شود.

شرایط اخذ امریه پژوهشکده علوم پایه کاربردی جهاد دانشگاهی شهید بهشتی

خدمات مشاوره نظام وظیفه آویژه

یکی از بزرگترین مراحل زندگی هر پسر ایرانی، خدمت سربازی است و در صورتیکه مشکلی در وضعیت نظام وظیفه شما وجود داشته باشد، از بسیاری از خدمات اجتماعی همانند استخدام به هر صورت، اجازه خروج از کشور، دریافت هر گونه وام، دریافت مدرک تحصیلی و … محروم خواهید شد؛ بنابراین بسیار اهمیت دارد تا اطلاع دقیقی از تمامی موارد مربوط به نظام وظیفه داشته باشید.

مرکز مشاوره آویژه توسط کادری مجرب می توانند به شما، بدون نیاز به مراجعه حضوری خدمات مشاوره نظام وظیفه ارائه دهد. مشاورین ما نیاز شما را در موارد زیر که از اصلی ترین موضوعات مربوط به نظام وظیفه هستند برطرف می کنند.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

امریه سربازی

اگر دارای تحصیلات عالی باشید، ما به شما در پیدا کردن سازمانی متناسب با رشته و مقطع تحصیلی شما که بتوانید با دریافت امریه سربازی آن خدمت خود را به آسان ترین شکل ممکن بگذرانید، کمک می کنیم.

معافیت خدمت سربازی

در قوانین سازمان نظام وظیفه، راه های متعددی برای بهره مندی از معافیت خدمت سربازی وجود دارد. ما با بررسی شرایطتان به شما خواهیم گفت که آیا شامل یکی از انواع معافیت خواهید شد یا خیر.

کسری خدمت سربازی

ممکن است بعضی از مشمولین خدمت سربازی، شامل استفاده از کسری خدمت سربازی باشند، ولی حتی از این موضوع آگاه نباشند. مشاورین ما وضعیت شما را بررسی می کنند و در صورت امکان استفاده از کسری خدمت سربازی شما را راهنمایی می کنند.

باید به این موضوع دقت داشته باشید که قوانین مربوط به خدمت سربازی، دائما در حال اصلاح و تغییر هستند، مشاورین ما شما را از آخرین تغییرات مربوط به قوانین و تبصره های آن آگاه می سازند تا بتوانید بهترین انتخاب را (در زمینه امریه، کسری و معافیت) داشته باشید.

معافیت پزشکی مشمولان دارای مدرک تحصیلی دکترای پزشکی

سخن آخر

مشمولان پزشک اعم از پزشکان عمومی، دندانپزشکان و پزشکان متخصص، در صورتی که به تشخیص شورای پزشکی وظیفه عمومی قادر به اشتغال به حرفه طبابت در نیروهای مسلح نباشند، می‌توانند از معافیت دائم پزشکی بهره‌مند شوند.

این افراد در صورت علاقه مندی، می توانند با مراجعه به مراکز پلیس +10 و ارائه مدارک مورد نیاز، درخواست معافیت پزشکی خود را ثبت کنند.

در نهایت اقدامات برای درخواست معافیت پزشکی، برگه معرفی نامه ای از طریق پست به آدرس مشمول ارسال می شود و مشمول برای انجام معاینات و آزمایشات تکمیلی به بیمارستان دعوت می شود.

سوالات متداول

سوال علامتمعافیت پزشکی مشمولان دارای مدرک تحصیلی دکترای پزشکی، با چه شرایطی ارائه می شود؟

دانشجویان دکتری پزشکی در صورتی که به تشخیص شورای پزشکی وظیفه عمومی قادر به اشتغال به حرفه طبابت در نیروهای مسلح نباشند، می‌توانند از معافیت دائم پزشکی بهره‌مند شوند.

سوال علامتمدت دوره سربازی برای مشمولان گروه پزشکی چقدر است؟

مدت دوره برای این افراد 21 ماه می باشد.


لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

معافیت پزشکی مشمولان دارای مدرک دکتری

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید
کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای عضویت در کانال آخرین اخبار نظام وظیفه و اطلاع از اخبار معافیت، امریه، کسری خدمت، خروج از کشور و ... کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

پنجشنبه

1402/12/10

جمعه

1402/12/11

شنبه

1402/12/12

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید