معافیت پای پرانتزی یا ضربدری + درجه ژنووالگوم برای معافیت سربازی

معافیت پای پرانتزی یا ضربدری

پای پرانتزی یا پای ضربدری یکی از بیماری هایی است که مشمولان مبتلا به آن می توانند با توجه به شدت و ضعف بیماری از رفتن به خدمت سربازی معاف شوند.

با توجه به بخش هشتم لیست بیماری های دارای معافیت پزشکی، مشمولانی که دچار اختلال در ژنووالگوم هستند می توانند معافیت پای پرانتزی را دریافت نمایند.

جهت دریافت معافیت پزشکی پای پرانتزی لازم است تا ابتدا مشمولان از شرایط و ضوابطی که سازمان نظام وظیفه برای این معافیت تعیین نموده است، مطلع شوند.

آن دسته از مشمولانی که به دنبال کسب اطلاع از معافیت از رزم پای پرانتزی یا معافیت دائم این نوع بیماری می باشند، می توانند با مطالعه این مقاله دانسته های خود را تکمیل نمایند.

مشاوران مرکز مشاوره آویژه با اطلاعاتی که در اختیار مشمولان قرار می دهند، شما را در مسیر دریافت معافیت پزشکی پای پرانتزی همراهی می نمایند.

معافیت پزشکی پای پرانتزی

یکی از بیماری های استخوانی که در آن بین زانوهای افراد فاصله غیر طبیعی ایجاد شده و آنها با وجود این عارضه در بدن خود قادر به انجام فعالیت های روزانه خود نمی باشند، پای پرانتزی می باشد.

زمانی مشمولان می توانند از معافیت پای پرانتزی استفاده نمایند که با در کنار هم قرار دادن قوزک پای خود، بین زانو های آنها فاصله غیر طبیعی ایجاد شده و در ایستادن خود با مشکل روبرو شوند.

انحراف غیر طبیعی در استخوان های پا باعث می شود تا افراد دچار محدودیت حرکتی شده و توان انجام امور نظامی را نداشته باشند، از این رو با توجه به شدت و ضعف بیماری می توانند، انواع معافیت پای پرانتزی را اخذ نمایند.

برای اطلاعات بیشتر پیشنهاد ما این است که مقاله دریافت معافیت پزشکیرا بخوانید.

در بین لیست بیماری های منتشر شده از سوی سازمان نظام وظیفه، ژنووالگوم یا پای پرانتزی یکی از دلایل موثر برای دریافت معافیت پزشکی می باشد و درصد انحراف در تعیین نوع معافیت تاثیر گذار خواهد بود.

ممکن است تا مشمولان با این سوال مواجه شوند که آیا مدرک تحصیلی در دریافت نوع معاف پزشکی پای پرانتزی تاثیر گذار خواهد بود یا خیر؟

پاسخ این سوال را می توان این گونه داد که در معافیت پزشکی پای پرانتزی، در صورتی که فرد مشمول مقاطع تحصیلی بالاتر را گذرانده باشد، شدت بیماری در او باید بیشتر باشد تا موفق به اخذ این معافیت پزشکی شود.

همانطور که می دانید معافیت های پزشکی انواع گوناگونی دارد که شرایط خاصی برای آنها وضع شده است، مشمولان می توانند برای کسب اطلاع بیشتر از جزئیات آنها مقاله انواع معافیت های سربازی را مورد مطالعه قرار دهند.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

عوامل ایجاد بیماری پای پرانتزی

افراد می توانند به دلایل متعددی به بیماری پای پرانتزی مبتلا شده و از طریق آن با تایید کمسیون پزشکی سازمان نظام وظیفه، معافیت پزشکی پای پرانتزی را دریافت نمایند.

🟩 چاقی: با انجام گرافی باید چاقی افراد سنجیده شده و این موضوع مورد تایید قرار بگیرد.

🟩 آرتوروز: مشکلات ارتوروزی یکی از دلایل مهم برای ابتلا به بیماری ژنوواروم یا پای پرانتزی شود.

🟩 شکستگی در ناحیه بالای ران: زمانی که استخوان انتهای ران می شکند و به شکل صحیح و کامل بهبود پیدا نمی کند، فرد می تواند دچار عارضه پای ضربدری یا پرانتزی شود.

ضعف و کوتاهی عضلات، آرتریت روماتید، ژنتیک و عوامل دیگر بسیاری می تواند باعث ایجاد و تغییر شکل زاویه پاها در افراد شود.

درجه ژنووالگوم برای معافیت سربازی

انواع معافیت پزشکی پای پرانتزی

طبق قوانین و آیین نامه های مندرج در بند 28 معافیت بیماری های استخوانی، مشمولانی که دارای عارضه ژنووالگوم و ژنوواروم هستند، می توانند با توجه به درصد ابتلا از دو نوع معافیت برخوردار شوند.

معافیت در نظر گرفته شده برای مشولان با اختلال پای پرانتزی، معافیت از رزم و معافیت دائم از سربازی بوده که آنها می توانند با توجه به تبصره های قرار داده شده در این بند جهت دریافت نوع معافیت خود اقدام نمایند.

در ادامه مقاله شرایط لازم جهت برخورداری از انواع معافیت بیماری پای پرانتزی را به طور مفصل شرح خواهیم داد.

برای بیماری پا پرانتزی یا ژنووالگوم با توجه به شرایط مشمول معافیت به صورت زیر است و مشمول می تواند با توجه به شرایطی که دارد، برای معافیت پزشکی پا پرانتزی یا ژنووالگوم اقدام نماید.

دسته بیمارینام بیماریشرایط بیمارینوع معافیتامکان بررسی معافیت حین تحصیل
بیماری های استخوان (اسکلت)پا پرانتزی یا ژنووالگومدر موارد شدید ( فاصله بین دو قوزک یا دو کوندیل فمور بیش از 12 سانتی متر)معاف دائمخیر
بیماری های استخوان (اسکلت)پا پرانتزی یا ژنووالگومبرای دارندگان مدارک کارشناسی و بالاتر بیش از 14 سانتی مترمعاف دائمخیر
بیماری های استخوان (اسکلت)پا پرانتزی یا ژنووالگومدر موارد خفیف (فاصله بین دو قوزک یا دو کوندیل فمور بین cm 12-5)معاف از خدمات رزمیخیر
بیماری های استخوان (اسکلت)پا پرانتزی یا ژنووالگومبرای دارندگان مدارک کارشناسی و بالاتر فاصله cm 14-5معاف از خدمات رزمیخیر
بیماری های استخوان (اسکلت)پا پرانتزی یا ژنووالگومهمراه با چرخش تیبیا با فاصله مساوی و بیش از 10 سانتی مترمعاف دائمخیر
بیماری های استخوان (اسکلت)پا پرانتزی یا ژنووالگومبرای دارندگان مدارک کارشناسی و بالاتر با فاصله بیش از 12 سانتی مترمعاف دائمخیر

منظور از معافیت دائم پزشکی پا پرانتزی یا ژنووالگوم چیست؟

شرایط معافیت پای پرانتزی

طبق آیین نامه منتشر شده در بخش بیماری های ژنووالگوم و ژنوواروم شرایطی وضع گردیده است که طبق آن مشمولین خدمت وظیفه می توانند از رفتن به خدمت سربازی معاف شوند.

بیماری پای پرانتزی و ضربدری دو نوع اختلال متفاوت می باشد که تغییر شکل استخوان های زانو در هر کدام از آنها با یکدیگر متفاوت است که در ادامه شرایط دریافت معافیت پای پرانتزی را برای شما عنوان می نماییم.

مشمولان در وضعیت های گوناگون، باید شرایط تعیین شده ای را برای دریافت معافیت پای پرانتزی داشته باشند که در ادامه آنها را توضیح می دهیم.

معافیت پای پرانتزی شدید

مشمولانی که از بیماری پای پرانتزی رنج می برند و شدت بیماری در آنها بسیار زیاد است در دو گروه قرار می گیرند که شرایط آنها جهت اخذ معافیت پای پرانتزی با یکدیگر متفاوت است.

💚 افراد تحصیلکره تا مقطع فوق دیپلم یا کاردانی : فاصله بین دو كونديل فمور اگر بیش از 12 سانتی متر باشد، معافیت دائمی در یافت خواهد کرد.

💚 مشمولان دارای مدرک تحصیلی کارشناسی و بالاتر : در این حالت فاصله كونديل فمور باید بیش از 14 سانتی متر باشد تا آنها بتوانند از معافیت دائمی برخوردار شوند.

معافیت پای پرانتزی خفیف

در وضعیتی که شدت بیماری مشمولان متقاضی دریافت پای پرانتزی، در حد خفیف و مشخص شده ای باشد آنها، معافیت از رزم پای پرانتزی را دریافت خواهند نمود.

یکی از تبصره های موجود در این بند که مشمولان را از یکدیگر متمایز می کند مدرک تحصیلی آنها می باشد.

💚 معافیت از خدمات رزمی برای مشمولان بدون مدرک کارشناسی در صورتی اجرا می شود که كونديل فمور بین 5 تا 12 سانتی می باشد.

💚 مشمولانی که موفق به تحصیل در مراحل بالای علمی شده اند، و حداقل مدرک تحصیلی آنها کارشناسی می باشد، فاصله بین دو كونديل فمور باید بین 5 تا 14 سانتی متر باشد تا بتوانند از خدمات رزمی معاف شوند.

برای اطلاع از معافیت اعصاب و روان ماده 33 حتما مقاله معافیت پزشکی اعصاب و روان را بخوانید.

معافیت پای پرانتزی همراه با چرخش تیبیا

بر اساس بند ج در بخش 28 بیماری های استخوانی آن دسته از افرادی که پرانتزی پایشان همراه با چرخش تیبیا باشد نیز می توانند معافیت دائمی را دریافت نمایند که لازم است تا شرایط زیر را داشته باشند.

💚 چرخش تیبیا با فاصله مساوی و بیش از ده سانتی متر معافیت دائم بدون محدودیت تحصیلی دریافت می کنند.

💚 معافیت پای پرانتزی دائمی برای افراد تحصیلکرده در مقطع تحصیلی، کارشناسی به بالا به شرط داشتن فاصله بیش از 12 سانتی متر امکان پذیر خواهد بود.

مدارک مورد نیاز برای دریافت معافیت پای پرانتزی

مشمولانی که به دنبال دریافت معافیت پزشکی پای پرانتزی هستند می بایست مدارکی را تهیه نموده و در هنگام ثبت درخو است خود ارائه دهند،

مدارک مورد نیاز برای دریافت معافیت پای پرانتزی عبارتند از:

  1. کارت ملی و شناسنامه مشمولان به همراه کپی از تمامی صفحات آنها
  2. فرم تکمیل شده معاینه پزشکی و برگه واکسیناسیون
  3. گواهی آخرین مدرک تحصیلی
  4. عکس 4*3 رنگی با پشت زمینه سفید که در آن تصویر مشمول تمام رخ و واضح باشد.
  5. ارائه شماره حساب از بانک سپه که به نام خود مشمول باشد.
  6. تکمیل برگه وضعیت مشمولان و ارائه آن

برای اطلاع از ماده و بند معافیت پزشکی چشم حتما مقالهمجموع نمره چشم برای معافیترا بخوانید.

مراحل دریافت معافیت پزشکی پای پرانتزی

آن دسته از مشمولانی که شرایط دریافت معافیت پزشکی پای پرانتزی را دارند می توانند با انجام مراحل زیر این نوع معافیت را اخذ نمایند.

  1. مراجعه به مراکز پلیس +10 و انجام اقدامات لازم جهت پست نمودن دفترچه اعزام به خدمت
  2. با دریافت فرم های معاینه پزشکی و واکسیناسیون به مراکز معرفی شده جهت تکمیل آنها مراجعه نمایید.
  3. پس از تکمیل فرم های مربوطه آنها را به همرا ه مدارک پزشکی به بخش مربوطه ارائه دهید.
  4. انتظار جهت تعیین وقت معاینه در بیمارستان های وابسته به سازمان نیرو های مسلح
  5. انجام معاینات تخصصی در بیمارستان و دریافت تاییدیه های لازم
  6. تشکیل کمیسیون های پزشکی جهت بررسی های نهایی و اعلام نتایج معافیت پزشکی پای پرانتزی
  7. ارسال دعوت نامه و تعیین تاریخ حضور مشمولان جهت شرکت در شورای پزشکی
  8. اعلام رای نهایی مبنی بر رد یا قبول معافیت پزشکی پای پرانتزی

در صورتیکه رای نهایی کمیسیون پزشکی به نفع مشمولان صادر نشود، آنها حق اعتراض به رای صادره را خواهند داشت.

معافیت پزشکی پای پرانتزی

اعتراض به رای کمیسیون پزشکی پای پرانتزی

مشمولان برای اعتراض به رای کمسیون های پزشکی تشکیل شده جهت دریافت معافیت پزشکی پای پرانتزی می توانند مراحل زیر را دنبال نمایند.

  1. مراجعه به مراکز پلیس +10 و اعلام درخواست خود جهت اعتراض به رای کمیسیون پزشکی معافیت پای پرانتزی
  2. در این مرحله به مشمولان فرم هایی داده می شود که می بایست آنها را به طور دقیق تکمیل نمایند.
  3. ثبت درخواست اعتراض مشمولان به رای کمیسیون پزشکی و انتظار جهت دریافت پاسخ
  4. انجام بررسی های لازم و اعلام نتیجه به مشمولان
  5. راه اندازی مجدد کمیسیون پزشکی و اطلاع رسانی مشمولان از تاریخ تشکیل آن
  6. اعلام نتیجه نهایی دریافت معافیت پزشکی پای پرانتزی در شورای عالی

لازم به ذکر است که مشمولان می توانند اعتراضات خود را مرحله به مرحله در سطح شورای شهرستان و استان، شورای سازمان و در نهایت شورای عالی به ثبت برسانند.

آن دسته از مشمولان که به دنبال کسب اطلاع از اعتراض می باشند، می توانند به مطالعه مقالهاعتراض به رای کمیسیون پزشکی بپردازند.

استانداردهای اندازه گیری پای پرانتزی

زمانی که مشمولان به پزشک مراجعه می کنند در شناخته شده ترین روش از آنها خواسته می شود تا قوزک پاهای خود را به یکدیگر بچسبانند که بدون استفاده از ابزار پزشکی پرانتزی بودن پای انها نمایان شود.

⭐ اما برای دریافت هر کدام از انواع معافیت هایی که به پای پرانتزی اختصاص دارد، نیازمند اندازه دقیق می باشد که در مراکز درمانی وابسته به نیرو های مسلح انجام خواهد شد.

⭐ روش اندازه گیری پای پرانتزی با تشخیص پزشک با استفاده از ابزارهای مانند متر نواری، کولیس، کالیپر، خط کش های مخصوص اندازه گیری انجام می پذیرد.

⭐ نحوه اندازه گیری پای پرانتزی به صورت عکس برداری نیز انجام خواهد شد و پس از دریافت نتیجه میزان اندازه فاصله پا ها از یکدیگر نتیجه به سازمان نظام وظیفه اعلام خواهد شد.

سخنی از مشاوران آویژه

معافیت سربازی پای پرانتزی با توجه به فاصله ای که بین پاهای مشمولان به دلایل مختلف ایجاد شده است، برای آنها قابل اجرا خواهد بود.

اندازه پای پرانتزی از سوی سازمان نظام وظیفه تعیین گردیده است که در مشمولان با توجه به مدرک تحصیلی جهت دریافت معافیت متفاوت می باشد.

مشمولانی که قصد دارند تا مراحل معافیت پزشکی پای پرانتزی را به سهولت سپری نمایند لازم است تا از جزئیات این نوع معافیت مطلع شوند.

سوالات متداول

مشمولانی با پای پرانتزی کدام نوع از معافیت ها را دریافت می نمایند؟

هر کدام از مشمولانی که پای پرانتزی دارند می توانند یا معافیت دائمی بگیرند یا از خدمات رزمی معاف شوند.

دریافت انواع معافیت پای پرانتزی به چه شرایطی بستگی دارد؟

در حالت های خفیف و شدید بیماری مقطع تحصیلی مشمولان عاملی است که تعیین کننده جهت دریافت انواع معافیت ها می باشد.

آیا مشمولان می توانند به رای صادره کمیسیون پزشکی اعتراض نمایند؟

تمامی مشمولان حق اعتراض به رای معافیت پزشکی پای پرانتزی را تا مرحله اعترای به شورای عالی خواهند داشت.

لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

معافیت پای پرانتزی یا ضربدری + درجه ژنووالگوم برای معافیت سربازی

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید
کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای عضویت در کانال آخرین اخبار نظام وظیفه و اطلاع از اخبار معافیت، امریه، کسری خدمت، خروج از کشور و ... کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات
- 191 نظر:
  1. سلام خسته نباشید من کم کاری تیروئید داشتم رفتم کمیسیون پزشکی معافیت از رزم بهم دادن الان . یه مشکل دیگه ام که دارم پاهام پرانتزی هست فاصله بین دو زانوم ۷سانته که اونم معافیت از رزم میشه . آیا با داشتن دو تا بیماری معافیت از رزم امکانش هست که معافیت دائم بگیرم یا نه

    1. سلام با دو بیماری که شامل معافیت از رزم میشود امکان گرفتن معافیت دائم نیست

  2. سلام خسته نباشید من قصد گرفتن معافیت دائم از طریق پای پرانتزی دارم و اینکه بیرون دکتر هم رفتم عکس هم انداختم،ده سانت فاصله داره پاهام و 35 درجه چرخیده،طی آزمایش تراکمی هم که دادم ساییدگی زانو هم دارم بنظرتون با این دلایل امکان معافیت دائم وجود دارد؟

    1. امکان معافیت وجود دارد در صورت تایید پزشک معتمد نظام وظیفه و همچنین تایید رای نهایی کمیسیون امکان معافیت وجود دارد

  3. سلام وقت بخیر
    بنده سرباز نیرو انتظامی هستم که حین حدمت و اسیب به پام دچار پارگی رباط صلیبی شدم و معاف از رزم بهم تعلق کرد بعد از مراجعه به پزشک و انجام الایمنت ویو مشخص شد که پاهام دچار تیبیا ( چرخش استخوان در ناحیه از قسمت ران تا زانو) و انحراف ۱۴ درجه ای زانو تا ساق پا هستم که دکتر گفت بایذ عمل hto انجام بدم حتما
    با توجه به این شرایط امکان معافیت دائم وجود دارد که اقدام کنم؟

    1. سلام.در صورتی که عمل شما انجام شود و بعد عمل وضعیت بیماری شما امکان برگشت داشته باشد معافیت دائم برایتان صادر میشود.

  4. سلام اگه معافیت پای پرانتزی داشته باشیم در استخدام آموزش و پرورش به مشکل میخوریم؟

    1. با سلام بله هرگونه معافیت پزشکی در استخدام اورگان دولتی مشکل ساز خواهد بود

      1. بستگی ب مشکلت داره و خیلی ها با با پای پرانتزی استخدام شدنه

  5. سلام خسته نباشید من اگر برای معافیت پزشکی اقدام کنم و تایید بشه که معاف از رزم شدم (۱۲سانت) بعدش سربازی باید برم یعنی میشه تحصیل کنم و نرم ؟

    1. سلام وقتتون بخیر شما اگر برای معافیت اقدام کرده باشید ولی فقط توسط رای کمسیون معاف از رزم شده باشید برای روند ادامه تحصیلتون باید از گزینه ایست خدمتی استفاده کنید و درحین خدمت میتوانید با این گزینه خدمت خود را متوقف کنید و در مقطع مورد نظر ثبت نام نموده ادامه تحصیل دهید و بعد از تحصیل به ادامه خدمت سربازی خود بپردازید

  6. سلام من پاهام حدود ۱۰ سانت پراتزی هستن اگه در حین سربازی عمل کنم هزینه عمل را دولت میدهد ؟متشکرم

    1. سلام خیر اما میتوانید از بیمه استفاده کنید.

  7. سلام وقت بخیر،من فاصله زانوهام ۱۰ سانت و عقب رفتگی زانو (ژنو رکورواتوم)۸-۹ درجه هستش ایا با این دو مورد امکان معافیت هستش؟

    1. سلام در صورتی که ژنو راکورواتوم شما کمتر از 15 درجه باشد شما معاف از رزم خواهید شد و تشخیص معافیت همزمان برای فاصله زانو ها و عقب رفتگی زانو را باید کمیسیون پزشکی تشخیص دهد.

  8. سلام وقت بخیر،من فاصله زانوهام ۱۰ سانت و عقب رفتگی زانو (ژنو رکورواتوم)۸-۹ درجه هستش ایا امکان معافیت دارم.در ایین نامه برای مورد اول ۱۲ سانت و مورد دوم ۱۵ درجه هستش ایا با این دو مورد در یکجا امکانش هست؟

    1. شما رو توی کمیسیون معاف از رزم میکنن ، طبق قانون باید بالای ۱۲ سانت باشه

  9. سلام اگر چندسال غیبت داشته باشیم و حالا بدونیم با پای پرانتزی معاف هستیم‌بازم معافیم€

    1. سلام وقت بخیر. اگر فاصله زانو های شما از یک‌دیگر بیشتر از ۱۴ سانتی متر می‌باشد و حداقل دارای مدرک کارشناسی هستید می‌توانید جهت معافیت اقدام بفرمایید دقت کنید مدرک تحصیلی در این نوع از معافیت تاثیر مستقیم دارد

  10. پای من پارانتزی هست
    درست ۱۲ سانته
    آیا من معافیت دایم میتونم بگیرم

    1. درصورتی که مدرک کارشناسی دارید معافیت از رزم ولی اگر مدرک دیپلم دارید امکان معافیت دائم دارید در صورت تایید پزشک معتمد نظام وظیفه و همچنین رای تایید نهایی کمیسیون امکان پذیر است

  11. سلام پرانتزی پا چه تاثیری روی استخدام نیروی انتظامی داره و در چه حد مورد قبول هست

    1. سلامت کامل جزو شروط اصلی استخدام نیروی انتظامی است

  12. سلام وقت بخیر آیا با داشتن زانو پرانتزی و کف پای صاف معافیت دائم میدن؟

    1. در صورتی که دفرمیتی شدید باشد و اختلال در عملکرد راه رفتن بوجود اورده باشد با تایید با تایید کمیسیون امکان گرفتن معافیت دارید.

  13. سلام وقت بخیر بنده زانوپرانتزی به اندازه ۵ سانتی متر و همچنین و همچنین گودی کمر دارم آیا با استفاده از این دو موارد میتونم معاف از نگهبانی بگیرم ؟

    1. سلام
      ابتدا باید پرونده ی پزشکی شما توسط کارشناسان ما بررسی شود لذا با کارشناسان ما تماس بگیرید

      1. سلام وقت بخیر من فاصله زانو هام ۱۰ سانت و عقب رفتگی زانو های ۸-۹ درجه هستش ایا امکان معافیت داره؟

        1. باسلام درصورتی که مدرک تحصیلی شما دیپلم باشد و اندازه بین زانوها دقیق اندازه گیری شده باشه امکانش وجود دارد

  14. سلامن رو معاف از رزم کردن یک سال پیش ولی وارد دانشگاه شدم ونرفتم الان انصراف دادم اومدم دفترچه پست کنم میگن باید همه رو ازاول باید انجام بدی دوباره باید هزینه کنم و …راهی هست؟

  15. سلام من فاصله بین پاهام 14 سانته و عکس گرفتم عکس که گرفتم دکتر گفت چهارده سانتی متر است
    و دیپلم ردی ام آیا معاف میشوم؟
    و اگه بخواهم دنبال کار های اداری بروم هزینه ای دارد یا نه؟

  16. سلام خسته نباشید ی سوال دارم من کشکک زانوهام هم ساییدگی داره هم زانو چی 3 میل و زانو سمت راست دومیل جابه جا شده. پای چپم که نمیتونم خمو راستش کنم. و درد زیادی هم دارم. من تا کلاس 9 بیستر نخوندم ایا من معاف میشم؟

  17. سلام
    من آیین نامه معافیت پزشکی رو میخوندم یه موردی هم هست که اگر علاوه بر زانوی پرانتزی استخوان پا انحراف به داخل را داشته باشه برای افراد زیر مدرک کارشناسی بیش از ۱۰سانت قبوله
    و اینکه لطف میکنید راهنمایی کنید چطوری میزان پرانتزی بودن زانو رو اندازه بگیریم یا چون من خودم زانوهام فاصلشون ازهم وقتی که قوزک پاهام بهم چسبیدن کمتر از ۱۲ هست ولی فاصله زیر زانوهام نسبت به هم ۱۳سانتی متر هست

  18. سلام خسته نباشید بین زانو های من فاصله ی کم ۲ سانتی متری وجود داره آیا پای پرانتزی محسوب میشه و برای بورسیه سپاه رد میشم؟

  19. سلام روزتون بخیر
    برای افرادی که مدرک کارشناسی دارن پای پرانتزی ۷ ثانت و ضعف شنوایی آستانه سمت چپ ۱۱۰ و راست ۲۵ دیسیبل هست معاف دائم هست مرسی .

  20. سلام من کارشناس پرستاریم و پاهام حدود ۷ تا ۸سانت پرانتزی هست میشع یه کاری کرد کلا معاف بشم چون یکی از بستگان همین مقدار بود ولی معاف شد..معاف از رزم هم نمیخوام..اگه بشع معافیت دایم بگیرم باید چیکار کنم..چون خیلی نیاز دارم سریع برم سر کارم ممنونم

  21. با عرض سلام وخسته نباشید
    من فاصله بین زانو 14سانتمتر است و درحال تحصیل هستم الان 94واحد گرفتم و44واحد باقی مانده که کارشناسی بگیرم اگر الان من انصراف بدم و مدرک دیپلم داخل دفترچه پرکنم معافیت دائم بهم میدن

  22. سلام من معاف از رزم بودم در حین خدمت اقدام کردم برای معاف دائم مشکلم پا پرانتزی شدید هست یعنی۱۴سانت مدرک تحصیلی دیپلومم و از کمیسیون مشهد معاف شدم چند روز بعد زنگ زدن با دو قطعه عکس بیا کمیسیون رفتم کمیسیون ی نامه دادن بهم گفتن برو تهران برا تاییدیه رفتم تهران گفتن۲۰روز دیگ جواب میاد یگان الان تو یگان فقط نشون میده کی رفتم کمیسیون فقط. نشون نمیده معافیتم تایید شده یان میشه همراهیم کنید ممنون

    1. سلام خدمت شما، در آیین نامه کسانی که با مدرک دیپلم اقدام به گرفتن معافیت پزشکی میکنند باید فاصله بین زانو یا قوزک پا حداقل ۱۲ سانتی متر باشد.

  23. سلام من دیپلم دارم وفاصله بین زانو هام ۱۱ سانتی متر میباشد آیا احتمال معاف شدن دارم

    1. سلام خدمت شما، در آیین نامه کسانی که با مدرک دیپلم اقدام به گرفتن معافیت پزشکی میکنند باید فاصله بین زانو یا قوزک پا حداقل ۱۲ سانتی متر باشد.

  24. سلام من فاصله بین زانو هام۱۴سانتی متر هست مدرک من دیپلوم هست و از لحاظ قانونی معاف میشم اما کمیسیون قبل خدمت نمیدونم از رو چ قانونی منو معاف از رزم کرد بعدش گفتن از تو خدمت اقدام کن الان از تو خدمت اقدام کردم دو تا کمیسیون معاف شدم و برای تاییدیه منو فرستادن تهران و ب من گفتن چون قبلا اقدام کردی و معاف از رزم شدی شاید مشکل ساز بشه برات.دوستان اگ کسی اطلاعی داره ب من بگه تشکر.

    1. سلام با توجه به معافیت دائم داده شده می توانید به کمیسیون قبلی اعتراض بزنید

    2. با توجه به فرار از سربازی مجدد دوره آموزشی را باید طی کنید در صورت موافقت در شهر خودتان خدمت می کنید متاهل هستید جریمه نقدی بابت فرار باید پرداخت کنید

  25. سلام‌خسته‌نباشید‌من‌ارتش‌ثبت‌نام‌کردم‌برای‌پرانتزی‌‌‌‌ بودن‌پاهام‌قبول‌نکردن‌برای‌سربازی‌قبول‌میکنن دیپلم‌‌هم‌دارم

  26. سلام بنده بخاطر فاصله ۱۲سانت زانوهایم معاف از رزم شدم و میخواستم بپرسم که در کارت پایان خدمت نوشته میشود و در شغل های دولتی و رانندگی مشکلی ندارد؟!

  27. سلام بنده بخاطر فاصله 12سانت زانوهایم معاف از رزم شدم و میخواستم بپرسم که روی کارت پایان خدمت درج میشه. یا در مشاغل دولتی و رانندگی وغیره به مشکل بر نمی‌خورم؟

  28. من مدرکم دیپلم هست و فاصله بین دو قوزک پام بیشتر از ۱۲ سانتی متر است ایا شرایط معافیت دائم دارم ؟

  29. سلام من دیپلم ردیم فاصله بین دو زانوم ۷ خورده ایه معاف میشم؟
    کهیر چه

    1. سلام وقت بخیر با توجه به این فاصله معاف از رزم خواهید شد

  30. سلام من دیپلم ردیم فاصله بین دو زانوم ۷ خورده ایه معاف میشم؟

    1. سلام وقت بخیر با توجه به این فاصله معاف از رزم خواهید شد

  31. سلام بنده 170 کیلو هستم واز طرف کمیسیون رفتم بیمارستان و دکتر برای پاهای من نوشتن انحراف شدید و فاصله بالای 20 سانتی متر هست ممنون میشم راهنمایی کنید.

    1. سلام وقت بخیر ابتدا باید عرض کنم در خصوص اضافه وزنتان اگر بی.ام.آی شما بالای 35 باشد معاف از رزم خواهید بود.
      فاصله بین دو قوزک باید بیشتر از ۱۲ سانتی متر باشد. البته برای دارندگان مدرک کارشناسی و بالاتر این فاصله بیشتر از ۱۴ سانتی متر در نظر گرفته میشود .
      فاصله بین دو قوزک بین ۵ تا ۱۲ سانتی متر برای مدارک تحصیلی کمتر از کارشناسی و فاصله بین ۵ تا ۱۴ سانتی برای مدارک کارشناسی و بالاتر معافیت از خدمات رزمی خواهد داد. فاصله بین دو قوزک همراه با چرخش تیبیا با فاصله مساوی باشد بیشتر از ۱۰ سانتی متر برای مدارک تحصیلی کمتر از کارشناسی و ۱۲ سانتی متر برای مدارک تحصیلی کارشناسی و بالاتر دارای معافیت دایم است .در صورت عدم وجود فاصله لازم شخص تنها معاف از رزم خواهد شد.

  32. سلام بنده 170 کیلو هستم واز طرف کمیسیون رفتم بیمارستان و دکتر برای پاهای من نوشتن انحراف شدید و فاصله بالای 20 سانتی متر میباشد عکس هم در پرونده وجود دارد ممنون میشم راهنمایی کنید.

    1. سلام وقت بخیر ابتدا باید عرض کنم در خصوص اضافه وزنتان اگر بی.ام.آی شما بالای 35 باشد معاف از رزم خواهید بود.
      فاصله بین دو قوزک باید بیشتر از ۱۲ سانتی متر باشد. البته برای دارندگان مدرک کارشناسی و بالاتر این فاصله بیشتر از ۱۴ سانتی متر در نظر گرفته میشود .
      فاصله بین دو قوزک بین ۵ تا ۱۲ سانتی متر برای مدارک تحصیلی کمتر از کارشناسی و فاصله بین ۵ تا ۱۴ سانتی برای مدارک کارشناسی و بالاتر معافیت از خدمات رزمی خواهد داد. فاصله بین دو قوزک همراه با چرخش تیبیا با فاصله مساوی باشد بیشتر از ۱۰ سانتی متر برای مدارک تحصیلی کمتر از کارشناسی و ۱۲ سانتی متر برای مدارک تحصیلی کارشناسی و بالاتر دارای معافیت دایم است .در صورت عدم وجود فاصله لازم شخص تنها معاف از رزم خواهد شد.

    1. فاصله بین دو قوزک باید بیشتر از ۱۲ سانتی متر باشد تا مورد تایید شورای پزشکی قرار گیرد البته برای دارندگان مدرک کارشناسی و بالاتر این فاصله بیشت از ۱۴ سانتی متر در نظر گرفته میشود .
      فاصله بین دو قوزک بین ۵ تا ۱۲ سانتی متر برای مدارک تحصیلی کمتر از کارشناسی و فاصله بین ۵ تا ۱۴ سانتی برای مدارک کارشناسی و بالاتر معافیت از خدمات رزمی خواهد داد. فاصله بین دو قوزک همراه با چرخش تیبیا با فاصله مساوی باشد موارد بیشتر از ۱۰ سانتی متر برای مدارک تحصیلی کمتر از کارشناسی و ۱۲ سانتی متر برای مدارک تحصیلی کارشناسی و بالاتر دارای معافیت دایم است و در صورت عدم وجود فاصله لازم شخص تنها معاف از رزم خواهد شد.

  33. سلام وقت معافیت پا پرانتزی برای کار دولتی به مشکل برمیخورم یا مانعی نداره؟

    1. سلام هر ارگان یا شرکت دولتی یا خصوصی ،شرایط خاص خود را دارد، و بستگی به پوزیشن کاری اقدام به ارزیابی کارمندان میکنند.

  34. سلام خسته نباشین
    میخواستم بدونم ۱۸ سال سن دارم
    تپلم پاهام پرانتزی معاف میشم

      1. فاصله بین دو قوزک باید بیشتر از ۱۲ سانتی متر باشد تا مورد تایید شورای پزشکی قرار گیرد البته برای دارندگان مدرک کارشناسی و بالاتر این فاصله بیشت از ۱۴ سانتی متر در نظر گرفته میشود .
        فاصله بین دو قوزک بین ۵ تا ۱۲ سانتی متر برای مدارک تحصیلی کمتر از کارشناسی و فاصله بین ۵ تا ۱۴ سانتی برای مدارک کارشناسی و بالاتر معافیت از خدمات رزمی خواهد داد. فاصله بین دو قوزک همراه با چرخش تیبیا با فاصله مساوی باشد موارد بیشتر از ۱۰ سانتی متر برای مدارک تحصیلی کمتر از کارشناسی و ۱۲ سانتی متر برای مدارک تحصیلی کارشناسی و بالاتر دارای معافیت دایم است و در صورت عدم وجود فاصله لازم شخص تنها معاف از رزم خواهد شد.

    1. سلام ۱۸ سال سن دارم فاصله زانو هان ۱۲ سانتی متره دیپلم ناقص انصراف دادم میتونم معاف بشم

  35. سلام . من فاصله ی بین دو کوندیل یا زائده ی رانم ۴ انگشت هست و مدرکم دیپلم هست . آیا سربازی معاف میشوم

  36. سلام من 18 سالم هست و پا پرانتزی دارم رفتم دکتر نوشته زانو راست 6.4 درجه و در چپ 10.5 درجه نوشته ایا امکان هست معاف داعم بشم.

    1. سلام خدمت شما برای پرانتزی پا باید با مدرک دیپلم فاصله بین دو قوزک پا به عدد ۱۲ برسد که شامل معافیت شوید.

  37. کجا می‌توان اندازه گیری فاصله بین دو زانو رو انجام داد؟ من هر جا مراجعه کردم برای رادیولوژی فقط عکس گرفتند ولی اندازه و زاویه بهم ندادند. میشه راهنمایی کنید لطفا کدوم مرکز برم؟

    1. سلام معمولا دکتر متخصص بعد از انجام آزمایشات اندازه گیری را انجام میدهد.

  38. سلام وقت بخیر، فاصله زانوهام ۸_۹ سانتی متره و من معاف از رزم شدم، به دلیل فشار کار داخل خدمت زانوهام درد گرفته، میتونم از این طریق اقدام کنم معاف از نگهبانی بگیرم؟ **۱سال هم هست خدمت کردم و ۱سال دیگه دارم**

  39. سلام من پامو عمل کردم اما پاق دیگم عمل نکردم داخل پام پلاتین هست و یک زانوم هنوز پرانتزی هست ایا معاف میشم؟

    1. سلام برای پرانتزی پا باید طبق شرایط بالیتی و فاصله بین دو قوزک تعیین شود، برای پلاتین معاف از رزم داده میشود.

  40. سلام من پاهام‌پرانتزی بود یک پامو عمل کردم‌یک‌پام پرانزی است هنوز و درد دارم راحت نیستم پلاتین داره‌پام ایا بازم معاف میشم؟

    1. سلام برای پرانتزی پا باید طبق شرایط بالیتی و فاصله بین دو قوزک تعیین شود، برای پلاتین معاف از رزم داده میشود.

  41. سلام من مدرک تحصیلم دیپلم ردی هستش فاصله دو تا زانوهام 5 سانتی متر هستش تا 1401/3/21 هم معافیت تحصیلی دارم آیا میتونم معاف بشم
    سوال دوم هم اینه پدرم الان بسیجی حقوق بگیر دستی توی سپاه هستش به ازای چند سال خدمتش میتونم معافیت بگیرم

    1. سلام برای پای پرانتزی فاصله بین قوزک پا مدنظر است، معافیت یا کسری فقط برای افرار ایثارگر محسوب میشود.

  42. سلام فاصلع بین زانوهام 15 سانته😐 فقط باید برا معافیت بعد از اینکه دوازدهم خوندم برم؟

    1. سلام بله بعد از گرفتن دیپلم و رسیدن سن مشمولیت اقدام کنید.

  43. سلام، این فاصله زانو که گفتید 12 سانت، چطور اندازه گیری کنیم ؟ داخل به داخل زانو ؟ من فاصله زیر 2 زانوم بیشتر از فاصله خود 2 زانو هست، دقیقا کجارو اندازه بگیرم؟
    سوال بعدیم در مورد قوزک که گفتید 14 سانت باید باشه، فاصله 2 قوزک بیرونی منظورتون هست ؟!
    ممنون میشم شفاف پاسخ بدید

    1. سلام وقت بخیر برای زانو باید فاصله داخلی را در نظر بگیرید. و برای قوزک فاصله بیرونی مد نظر است

  44. سلام فاصله بین دوپا حساب میشه یا فاصله دو قوزک ؟
    من فاصله بین دو زانوم ۱۰ سانته فاصله بین دو قوزک ۱۳ مدرکم هم دیپلم هس احتمال معافیت هست؟ اخه رفتم پیش پزشک بیمارستان ارتش دستش کامل از بین پاهام رد شد گفت بشین پاشو بعد مدرک هم ازم پرسید بنظرتون احتمال معافیتم هست؟

    1. سلام. با مدرک تحصیلی دیپلم اگر فاصله بین دو قوزک بیش از ۱۲ سانتی متر باشد به طور دائم از خدمت سربازی معاف میشوید.

      1. اگه سن مشمولیت رسیده باشه ولی هنوز مدرک دیپلم نگرفته باشی چی؟

        1. سلام وقت بخیر، درصورتی که شما در حال تحصیل باشید یا درسی را مردود شده باشید و بخواهید اقدام به امتحان مجدد نمایید، تمدید معافیت تحصیلی برای شما تا یک سال بعد امکان پذیر می‌باشد.

  45. سلام
    وقت بخیر

    بنده فاصله بین زانوهایم ۱۲ سانتی متر هست .
    ۱۸ سال سن دارم و پشت کنکوری هستم .
    آیا میتونم برای معافیت اقدام کنم و اینکه اگر اقدام کنم اختلالی در کنکوری که در تیر ماه ۱۴۰۱ می‌خوام بدم ایجاد نمیشه !؟

  46. سلام
    وقت بخیر
    من ۱۸ سال سن دارم و پشت کنکوری هستم
    فاصله بین دو کوندیل فمول پاهام ۱۲ سانتی متر . آیا میتونم الان برای معافیت اقدام بکنم یا نه !؟

  47. سلام من پای پرانتزی دارم فاصله بین زانو هام 9سانتی متر هستش مدرک دیپلم دارم آیا امکان معافیت هستش ؟(تک بیضه هم هستم) میشه گفت دو دلیل دارم که هر کدوم باعث معاف از رزم میشه به نظرتون این دو دلیل با هم میتونن با عث معاف دائم بشوند؟

    1. سلام. بله در صورت تایید اطلاعات بیان شده در کمسیون پزشکی نظام وظیفه معاف میشوید.

  48. سلام من پای پرانتزی دارم فاصله بین زانو هام 9سانتی متر هستش مدرک دیپلم دارم آیا امکان معافیت هستش ؟(تک بیضه هم هستم)

    1. سلام. بله در صورت تایید اطلاعات بیان شده در کمسیون پزشکی نظام وظیفه معاف میشوید.

  49. سلام خسته نباشید
    ببخشید قانون معافیت برای پاهای ضربدری هنوز وجود داره؟؟؟
    پاهای من از قسمت ران خیلی بهم نزدیک هستن و بهم چسبیدن(همون بحث پاهای ضربدری) اینم فاصله ای چیزی داره؟؟؟ میشه اقدام کرد برای معافیت؟؟؟

    1. سلام . دریافت معافیت پزشکی نیاز به تایید کمسیون های پزشکی نظام وظیفه دارد که با توجه به شدت بیماری، درمان پذیری و تاثیر آن بر زندگی عادی فرد بررسی میشود.

  50. اگه پات پرانتزی باشه و فاصله ۳ ۴ باشه
    معاف از رزم داره؟
    یا باید درد کمرهم داشته باشی؟
    یعنی در حین سربازی معاف از رزم کار های سنگین جسمی؟

  51. سلام من پرانتز پام 10سانته و کمر دردم دارم به علت گودی کمر مدرکمم سیکله امکان داره معاف بشم؟

    1. سلام. خیر – به علت اینکه فاصله از 12 سانتی متر کم تر است فقط معاف از رزم می شوید.

  52. سلام ببخشید من پای پارانتزی بالای ۱۲ سانت دارم و یه مشکلی تو زانویه چپم دارم و مدرکم هه م دیپلم هست ایا امکان گرفتن معافیت وجود داره

  53. سلام فاصله پای من ۱۳.۸ هست مدرک کارشناسی آیا معاف میشم یا بستگی به نظر پزشک داره ؟

    1. سلام واسه معافیت پا با مدرک کارشناسی باید فاصله دو پا بیشتر از 14 باشد

  54. سلام من برای ارتش درجه داری ثبت نام کردم میخاستم ببینم زانو من 6 سانت فاصله داره میخاستم ببینم رد میش؟

  55. سلام و خسته نباشید بنده فاصله بین زانو هام ۱۳ هستش ایا معاف میشوم؟

      1. سلام من 27سالمه و پای پرانتزی دارم دکتر رفتم گفته احتماله معافیت دارم اگر دفترچه پست کنم معاف نشم نرم سرباز فراری میشم ?

  56. سلام و خسته نباشید بنده فاصله بین زانو هام ۱۳ هستش ایا معاف میشوم

  57. من با پام معاف نشم سربازیو معاف از رزم میشم پدرمم همش میگه ملت چندین میلیون هزینه میکنن تا معاف شن ولی من همین امروزم دکتر ارتوپد بودم که پامو خوب کنم چون واقعا خیلی دنبال این بودم از طریق بسیجی برم سوریه و اونم به کنار واقعا دلم میخواد برم استخدام مرزبانی بشم اینو گفتم که یه عده بهشون بر بخوره نخوان از این کارا با بهانه ها استفاده کنند که مثلا سربازی نرن

    1. چرت پرت چرا میگی
      یارو حتما مشکلی داره نمیتونه بره خدمت بس کنید بابا
      من پام پرانتزی هست مشکلات لثه ای دارم پدرم 75سالشه و شیمی درمان میکنه من سرپرست دو خانوار هستم باز میگن باید بری خدمت
      این درسته خداروخوش میاد من برم با بدنی مریض به کنار نون دو خانوار قط بشه پدرم جونشو از دست بده

  58. سلام. فاصله ی بین زانو های من 5 سانته. میخاستم بدونم برای استخدامی نیرو انتظامی این اندازه ژنوواروم شدید محسوب میشه؟

  59. سلام
    من یکمی پلم پرانتزی هست نیرو دریایی منو ارد کردن
    میخام بدونم کلا نمیتونم وارد نظام بشم یا نه؟

    1. سلام دوست عزیز
      امتیازتان جهت ورود منفی است.

  60. سلام وقت بخیر جناب من پاهام پرانتزیه فاصله بین زانو هام ۱۰ سانت هستش بعدش زانوم هم رباط و هم مینیسک و تاندون پاره کرده و هم صفحات زانوم مشکل داره دکتر هم رفتم تایید کردن بعدش چشم هام هم ضعیف هستش ایا برای معاف از خدمت اقدام کنم نتیجه ای هم میگیرم

  61. با عرض سلام و خدا قوت،سوالی داشتم؛بنده در حال تحصیل در مقطع کارشناسی هستم میخواستم بدونم که میشه در حین تحصیل اقدام کرد برای گرفتن معافیت پای پرانتزی یا نه!؟

    1. سلام دوست عزیز
      درصورت اینکه بیماری بسیار حاد و در حال پیشرفت باشد بله

  62. با سلام.
    ایا امکانش هست در حین تحصیل درخواست معافیت پزشکی از طریق زانوی پرانتزی داد؟
    من رفتم پلیس +10،اصلا تعجب کردن چنین معافیتی وجود داشته باشه. چه کار کنم؟

    1. سلام دوست عزیز
      در صورت شدت بالای بیماری و غیر قابل کنترل بودن آن میتوانید در حین تحصیل اقدام کنید

  63. با سلام.
    در حین تحصیل امکان درخواست معافیت پزشکی از طریق مشکل زانوی پرانتزی وجود داره؟
    من رفتم پلیس +10،اصلا تعجب کردن که این معافیت وجود داره. چه کنم؟

    1. سلام دوست عزیز
      در صورت شدت بالای بیماری و غیر قابل کنترل بودن آن میتوانید در حین تحصیل اقدام کنید

  64. سلام کسی که پاهاش رو عمل کرده و پرانتزی بودن پاهارو درست کرده بازم امکان داره بخاطر عمل جراحی انجام شده معاف بشه ؟؟

    1. سلام دوست عزیز
      در صورت داشتن سلامت جسمانی خیر مقدور نیست

  65. سلام فاصله بین زانو های من ۱۲ سانتی متر است یعنی پا پرانتزی هستم آیا معاف میشوم

    1. سلام دوست عزیز
      بله احتمال دارد با توجه به مدرک تحصیلی خود اقدام کنید

  66. رفتم کمیسیون پزشکی منو فرستادن بیرون دکتر
    هر سه بار برای پاهای پارانتزی فاصلشون رو بالاتر از ۱۲ زدن
    مدرکم هم دیپلم ردی هس
    اما معاف رزم دادن
    اعتراض زدم بازم معاف رزم دادن با اینکه فاصلشون بالاتر از ۱۲ بود
    گفتم ببینم چه راه دیگه ای وجود داره؟

      1. سلام بنده پاهام پرانتزی هست ۸سانتی متر بنده همش ۷کلاس خوندم ایا معاف میشم

  67. سلام بنده بعد از معاینه توسط پزشک گفت گه پاهات پرانتزیه و نوشت برای کمیسیون پزشکی گفتن دو هفته دیگه زنگ میزنیم برید بیمارستان
    ایا احتمال داره که معاف از رزم بشم؟
    و اگر خودم نخواهم معاف از رزم بشم مشکلی نیست؟

    1. سلام
      با مراجعه به نظام وظیفه ابطال کنید در غیر اینصورت مقدور نیست.

      1. سلام من ۱۷ سالمه و میخوام برم افسری ولی باهام یکم فاصله داره حدود ۶سانت میخواستم ببینم قبول میشم یا رد میشم خیلی واسم مهمه چون علاقه زیادی به افسری نیرو زمینی ارتش دارم

        1. سلام دوست عزیز
          برای استخدام شرایط سلامت کامل جسمی ملاک است

  68. سلام عرض ادب برای استخدامی نیروانتظامی رفتم
    گفتن پاهات زاویه داره اعتراض زدم
    عکس رادیولوژی گرفتم زاویه پام ۴هستش
    متخصص گفت مشکلی نداری
    بنظر شما رد میشم بازم
    تشکر

    1. سلام وقت بخیر مشروط به نظر پزشک معتمد نیروی انتظامی می باشد

      1. سلام من برای معاینه رفتم دکتر گفت پاهات پرانتزیه این یعنی مشکلی داره برای خدمتم؟
        و این که دوست ندارم معاف از رزم بشم

          1. خب اگه هیچ مشکل جسمی نداشته باشم میتونم که معاف از رزم نشم؟؟

          2. سلام اگه نداشته باشید بله می توانید

  69. سلام خسته نباشین من فاصله ای زانو هام ۱۱۷.۷۸mmهست احتمالش هست ک معاف دایم بدن یا ن ؟؟؟مدرکمم زیر دیپلم هست

  70. با سلام من معاینه اولیه رفتم پزشک نوشته بیماری استخوانی دارید یعنی ژنوواروم یا ژنووالگوم بعد منو دادن به بیمارستان نظریه پزشک متخصص ارتوپد که اونم نوشته هردو زانو نیاز به اصلاح دارد و جوابش رو دادن نظام وظیفه منتظرم زنگ بزنن برا پزشکی نظام وظیفه بنظرتون معاف میشم؟

    1. با سلام خدمت شما دوست عزیز فاصله بین دو زانو ملاک است اگر دیپلم دارین بالای 12 سانت معاف دائم است

  71. سلام من‌۱۸ سالمه دیپلم دارم میخوام‌برم برای استخدامی‌درجه داری بعد فاصله بین دوقوزک زانوم۸سانته احتمال داره قبول نشم و از معاینه پزشکی رد بشم؟؟
    ممنون اگه جواب بدید

    1. باسلام بله به احتمال بالا از تست پزشکی رد میشوید

      1. سلام خسته نباشید من زانو هام در مواقع زمستان درد شدید میگیره و بعضی وقتا باعث تورم میشه ممکن هست که معاف بشم اگه معاف میشم بعد ها برای برای شغلم به مشکل بر نمیخورم (دکتر بهم گفت آرتروز دارم)

        1. سلام
          کلیه ارگانهای دولتی جهت استخدام نیازمند سلامت کامل بدنی است

  72. سلام پا پرانتزی بستگی به مدرک تحصیلی ینی هر چه بالاتر بهتر؟

  73. سلام دو قوزک داخلی اندازه گیری میشه یا دو قوزک خارجی؟وفاصله نسبت به مدرک دیپلم چقدر باید باشه؟

    1. سلام
      این موضوع به نظر شورای پزشکی بیمارستان و نظام وظیفه بستگی دارد.

      1. سلام من مدرکم دیپلمه و حین خدمت هستم و فاصله بین دوتا زانوم ۱۳ هستش توی مشهد رییس کمیسیون پزشکی گفتن معاف دائم هستم و چون کمیسیون الان برگزار نمیشه ارجا ام دادن تهران اما وقتی رفتم تهران برای معافیت پزشکی اصلا به مدارکم نگاه نکردن و با دلایل الکی زدن معاف از رزم و من میخوام دوباره اعتراض بزنم و برم تهران. چجوری توی تهران خلاف از قانون موجود عمل میکنن اگه میشه کمکم کنین ایندفه بتونم معافیتمو بگیرم

        1. با سلام خدمت شما دوست عزیز شما چاره ای بجز اعتراض ندارید و اینبار مشکلاتی که دارین رو دقیق به نظام وظیفه توضیح بدبن

        2. دوست عزیز میشه راهنمایی کنی رفتی کمیسیون چجوری معاینه کردن عکس گرفتن؟ چجوری تست گرفتن و چه سوالایی کردن؟

    2. سلام پا پرانتزی بستگی به مدرک تحصیلی ینی هر چه بالاتر بهتر؟

  74. سلامدو قوزک داخلی اندازه گیری میشه یا دو قوزک خارجی؟وفاصله نسبت به مدرک دیپلم چقدر باید باشه؟

    1. سلام
      این موضوع به نظر شورای پزشکی بیمارستان و نظام وظیفه بستگی دارد.

  75. سلام خسته نباشید
    من 20 سالمه و دیپلم دارم چند وقت پیش که برای پیگیری نظام وظیفه رفتم و تو برگه واسه کمسیون 3 تا بیماری نوشتن
    1-شکستگی استخوان های بلند (که 3سال پیش دست چپم از ناحیه مچ از دوجا شکست و عمل کردن 3تا پین گذاشتن و خوب که شد در اوردن)
    2-پا پرانتزی ژنووارم (که عکسی که از پام گرفتن 9.5 سانت فاصله زدن البته در حالت خوابیده)
    3-پای عقب برگشته ژنورکورواتوم (که به صورت دقیق درجه اش اندازه گیری نشده زمانیکه عقب بر میگرده زانو کامل تو میره وچیزی معلوم نمیشه)
    البته وقتی که زانوم عقب برمیگرده فاصله بین زانو شدت میگره وتقربیا16 سانت میشه و در حالت سرپا 40 یا 50 دیقه که وایستم درد شدیدی از ناحیه زانو میگره و حتما باید مسکن بندارم ( واقعا اگه میتونین راهنماییم کنید )
    در ضمن اگه فایل سی تی اسکن رو خواستین تقدیم میکنم

    1. سلام
      مدارک شما در شورای پزشکی بررسی میشود و در صورت اختلال عملکردی از رفتن به خدمت معاف خواهید شد.

      1. ممنون از پاسختون
        میشه بگید که درجه ژنورکورواتوم را چه جوری اندازه میگیرن

        1. سلام
          راه های تشخیص این بیماری با توجه به شدت بیماری متفاوت است مثلا برای افراد چاق گرافی تایید کننده لازم است.

          1. سلام من پاهام پارانتزی است13سانت من میتونم معافیت بگیرم

          2. سلام بستگی به شدت آن دارد

  76. با سلام
    منظور از دو قوزک پا، قوزک های داخلی یا خارجی هست؟

  77. سلام من فاصله بین زانوهام حدودا ۱۱ ۱۲ سانت هست و وقتی رفتم پلیس+۱۰ گفت معاف از رزم میشی ولی معاف دائم نمیشی درست گفتن؟؟؟
    چقدر طول میکشه جواب دکتر بیاد؟

    1. سلام. وقت بخیر
      بستگی به جواب پزشک دارد
      در شرایط الان تاریخ نمیتوان مشخص کرد

  78. با سلام.. من مدرک تحصیلیم دیپلمه و فاصله بین دو زانونم ۱۲۶.۶۴ mm یعنی بیشتر از ۱۲.۵ سانت..معاف میشم آیا؟

    1. سلام وقت بخیر
      شما باید ابتدا درخواست خود را ارسال کنید تا شرایط تون مورد بررسی قرار گیرد.

      1. سلام من دیپلم دارم وفاصله بین زانو هام ۱۲۶/۶mmهستش به نظرتان معاف دایم میشم یا نه

        1. سلام دوست عزیز
          بله احتمال دارد. باید شرایطی چون زاویه و شدت آن برسی شود

      1. سلام
        من دیپلم دارم فاصله بین پاهام ۱۳/۶سانتی متر هستش رفتم رادیولوژی مشخص کرد احتمال معافیت دائم من چند درصد هستش

        1. سلام دوست عزیز
          با توجه به وضعیت جسمانی توسط کمیسیون مشخص میشود

    1. سلام من پاهام پارانتزی است13سانت من میتونم معافیت بگیرمگم

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

پنجشنبه

1403/1/9

جمعه

1403/1/10

شنبه

1403/1/11

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید