معافیت کفالت خواهر معلول امکان پذیر است؟

معافیت کفالت خواهر معلول چه شرایطی دارد؟

شرایط معافیت کفالت خواهر معلول

معافیت کفالت خواهر معلولاز نوع معافیت هایی است که مشمولین زیادی می توانند از این طریق اقدام کرده و معافیت سربازی بگیرند . معافیت های سربازی به مشمولین کمکی بزرگی می کند . در سال های جاری تعداد زیادی از مشمولین خدمت وظیفه عمومی با داشتن برخی شرایط خاص توانستند از رفتن به سربازی منصرف شوند . زیرا رفتن به خدمت سربازی آن هم برای مدت تقریبا دو سال ، برای هر جوان ایرانی سخت و طاقت فرسا قلمداد می شود .

بر این اساس افرادی که وظیفه ی سرپرستی و تامین زندگی یک یا چند نفر از اعضای خانواده خود را برعهده داشته باشند ، میتوانند به راحتی برای اخذ معافیت از نوع کفالت یا سرپرستی اقدام کنند . معافیت کفالت خواهر معلول نیز زیرمجموعه ای از انواع معافیت های کفالت میباشد . که افراد واجد شرایط ، میتوانند از آن برای اخذ کارت معافیت از خدمت وظیفه عمومی اقدام کنند

افرادی که میخواهند کفالت خواهر معلول دریافت کنند میبایست شرایط و ضوابط خاصی را رعایت کنند . به طور کلی برای اخذ معافیت کفالت شرایطی مطرح میشود . از جمله این موارد میتوان به عدم غیبت فرد مشمول اشاره کرد . بنابراین فردی که بعد از رسیدن به سن مشمولیت غیبت کرده باشد ، نمیتواند برای اخذ معافیت کفالت اقدام کند .

علاوه بر این ارائه ی درخواست برای هر کدام از انواع معافیت ها متفاوت میباشد . به طور مثال افرادی که برای معافیت کفالت برادر صغیر یا معلول اقدام میکنند ، باید مدارک مبنی بر بیماری برادر و همچنین نبودن هیچ سرپرست دیگری در خانواده را ارائه دهد . حال چنانچه شما عزیزان متقاضی اخذ معافیت کفالت خواهر معلول میباشید و میخواهید اطلاعات دقیقی در این باره به دست آورید ، پیشنهاد ما به شما مطالعه دقیق این مقاله میباشد .


بیشتر بخوانید:کارت معافیت کفالت چند روزه صادر میشود


معافیت کفالت خواهر معلول چگونه است؟

انواع معافیت های وابسته به معافیت کفالت :

  • معافیت کفالت پدر بالای سن 70 سال .

  • معافیت کفالت پدر دارای بیماری و ناتوانی جسمی

  • معافیت کفالت مادر بدون همسر

  • معافیت کفالت برادر کوچک و صغیر

  • معافیت کفالت برادر بزرگ

  • معافیت کفالت خواهر معلول

  • معافیت سربازی کفالت پدربزرگ

  • معافیت کفالت مادربزرگ پدری یا مادری

  • معافیت کفالت تک فرزندی یا همان تک پسری

این معافیت ها بخشی از انواع گسترده ی معافیت هایی است که سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا به مشمولین ارائه می دهد . همانطور که در بالا نیز مشاهده کردید معافیت کفالت خواهر معلول نیز در این گروه معافیت ها قرار می گیرد . عزیزان می توانند برای اطلاع از مهم ترین شرایط معافیت کفالت خواهر معلول ادامه ی مقاله را خوانده وبرای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما در تماس باشند .

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

قانون کفالت خواهر معلول

قانون کفالت خواهر معلول می تواند برای مشمولین معافیت به صورت موقت یا دائم را به همراه داشته باشد . همه ی این موارد به شرایطی که مشمول در آن قرار دارد بستگی دارد . برای استفاده از قانون کفالت خواهر معلول ، پدر مشمول نباید در قید حیات باشد . این مسئله یکی از مهم ترین نکاتی است که مشمولین باید به آن دقت کنند . البته باید در نظر داشت که معافیت های کفالت خواهر در صورت های مختلف امکان پذیر است . داشتن خواهر معلول ، خواهر مطلقه ، خواهر صغیر ، داشتن سه خواهر و شرایط دیگر می تواند به مشمولین کمک کند تا برای گرفتن معافیت کفالت اقدام کرده و کارت معافیت دریافت کنند .

هر کدام از این نوع معافیت های شرایط خاص خود را دارد . مشمولین عزیز باید اطلاعات کافی در همه ی زمینه های انواع معافیت کفالت خواهر بدست آورند تا بتوانند برای این نوع معافیت اقدامات لازم را انجام دهند .

 


بیشتر بخوانید:اطلاعیه ها معافیت کفالت – مشاوره نظام وظیفه


مهم ترین شرایط معافیت کفالت خواهر معلول :

  • نداشتن پدر و در قید حیات نبودن پدر مشمول .
  • مجرد بودن خواهر .
  • عضو بودن خانواده در یکی از سازمان های جمایتی مانند کمیته امداد ، بهزیستی و …

چگونگی اخذ کفالت خواهر معلول

چگونگی معافیت کفالت خواهر معلول بر اساس شرایط مشمولین تعیین می شود . مشمولینی که قصد دارند از معافیت کفالت خواهر معلول استفاده کنند . باید علاوه بر داشتن اطلاعات کافی در زمینه ی این نوع معافیت کفالت ، از مدارک لازم برای گرفتن این نوع معافیت نیز مطلع شوند . هم چنین مراحل اخذ هر نوع معافیت کفالت راه آسانی است . برای انجام این مراحل کمک گرفتن از مشاوره های نظام وظیفه در مرکز مشاوره آویژه می تواند کمک بزرگی به مشمولین بکند . تا این عزیزان بتوانند هر چه سریع تر به نتیجه ی مطلوب رسیده و از این نوع معافیت استفاده کنند .


بیشتر بخوانید:چگونه معافیت کفالت سربازی بگیریم


نظام وظیفه

مدارک مورد نیاز برای گرفتن معافیت سربازی کفالت خواهر معلول :

  • اصل شناسنامه ی مشمول به همراه کپی از تمام صفحات آن
  • کارت ملی شناسایی مشمولان و کپی آن .
  • گواهی مستند فوت پدر مشمول .
  • کپی شناسنامه ی تمام اعضای خانواده .
  • کارت ملی تمام اعضای خانواده .
  • شناسنامه خواهر مشمول و کپی از تمام صفحات آن .
  • فرم گواهی تایید وضعیت مشمولین .
  • برگه استعلام ثبت احوال .
  • عکس پرسنلی رنگی با زمینه سفید به صورت تمام رخ از مشمولین .
  • عکس پرسنلی از خواهر مشمول .
  • و سایر مدارک دیگر که مشمولین می توانند برای اطلاع از آن ها با شماره تماس های داده شده در این صفجه تماس بگیرند .

دریافت کفالت خواهر معلول

دریافت معافیت کفالت خواهر معلول همانطور که در بالا نیز گفته شد مستلزم شرایط خاص خود می باشد . مشمولینی که قصد دارند از این نوع معافیت ها استفاده کنند باید قبل از هر چیز از شرایط خود مطمئن شوند . خوشبختانه سازمان نظام وظیفه ی عمومی برای هر یک از این نوع معافیت های قوانینی وضع کرده است . که مشمولین با دانستن این نوع اطلاعات می توانند به راحتی برای انواع معافیت ها اقدام کنند . فقط کافی است که از مشاورین متخصص اطلاعات و راهنمایی های لازم را بدست آورده و برای مراحل آن اقدام کنند .

مشمولین باید در نظر داشته باشند که برای استفاده از معافیت کفالت باید از شروط اصلی و کلی آن بهره مند باشند . این شروط اصلی به شرح زیر می باشند .

 


بیشتر بخوانید:نکات قابل توجه معافیت کفالت – مشاوره نظام وظیفه


اصلی ترین و مهم ترین شرایط استفاده از معافیت های کفالت :

  • مشمولین عزیز برای بهره مندی از معافیت کفالت به هیچ عنوان نباید وارد غیبت شده باشند .
  • مشمولان باید پس از رسیدن به سن مشمولیت برای گرفتن معافیت اقدام کنند . زودتر از موعد مقرر اقدام برای این نوع معافیت امکان پذیر نخواهد بود .
  • مشمول باید تنها پسر بالای 18 سال در خانواده ی خود باشد ، تا از شرایط معافیت کفالت بهره مند گردد .

سوالات متداول

کفالت خواهر معلول چگونه است ؟

افراد مشمولی که دارای خواهر و یا برادر معلول باشند میتوانند با مراجعه به سازمان بهزیستی و ارائه مدارک مورد نیاز درخواست معافیت کفالت خواهر معلول را ارائه دهند . و درنهایت سازمان وظیفه عمومی معافیت را اعلام کند .

آیا کفالت خواهر معلول امکان پذیر است ؟

بله . افراد مشمولی که دارای خواهر معلول باشند با ارائه شواهد و مدارک مورد نیاز و تایید معلولیت و تشخیص درجه آن ، میتوانند کفالت خواهر خود را برعهده گیرند و از خدمت سربازی معاف شوند .

معافیت سربازی ویژه خانواده های دارای فرزند معلول چگونه است ؟

افرادی که دارای فرزند و یا همسر معلول میباشند میتوانند برای معافیت خدمت سربازی اقدام کنند . علاوه براین در خانواده های دارای فرزند دختر یا پسر معلول ، یکی از فرزندان پسر سالم از خدمت سربازی معاف میشود.

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره آویژه

هدف مرکز مشاوره از ارائه اطلاعات لازم در زمینه مشکلات خدمت سربازی و افزایش آگاهی شماست تا با توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستامرکز مشاوره آویژهخدمات متنوعی را در زمینهمشاوره معافیت کفالت به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.

لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

معافیت کفالت خواهر معلول امکان پذیر است؟

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید
کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای عضویت در کانال آخرین اخبار نظام وظیفه و اطلاع از اخبار معافیت، امریه، کسری خدمت، خروج از کشور و ... کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات
- 22 نظر:
  1. سلام بنده خوهری حدودا۴۰ساله دارم وخودم ازدواج کردم وازخاننم یک فرزند دارم وخودمم یک فرزندوپدرم حدود۶۹سال سن دارد و برادری حدود ۲۶ساله دارم که ازدواج کرده واصلا با مادرو پدرم زندگی نمیکنه ومن کمک خرج مادرم و پدرم و خواهر اوتیسمم هستم وحدود ۱۵سال از خدمتم داره میگذره ایا راهی هست که بتونم معافیت بگیرم چون دارم خرج ۶تا۵نفررومیدم و استهشاد محلی هم میتونم درست کنم و مسجد محل هم تایید میکنه

  2. سلام بنده خوهری حدودا۴۰ساله دارم وخودم ازدواج کردم وازخاننم یک فرزند دارم وخودمم یک فرزندوپدرم حدود۶۹سال سن دارد و برادری حدود ۲۶ساله دارم که ازدواج کرده واصلا با مادرو پدرم زندگی نمیکنه ومن کمک خرج مادرم و پدرم و خواهر اوتیسمم هستم وحدود ۱۵سال از خدمتم داره میگذره ایا راهی هست که بتونم معافیت بگیرم چون دارم خرج ۶تا۵نفررومیدم و استهشاد محلی هم میتونم درست کنم و مسجد محل هم تایید میکنه

  3. سلام دختر من دارای معلولیت خیلی شدید هستش ویک برادر دارد که یک سال بعد باید برود سربازی آیا معلولیت خواهرش می تواند برادرش رو معاف کند ممنون

    1. سلام
      احتمالش وجود دارد اما بستگی به پدر دارد که ایشان در قید حیات هستند یا خیر.
      برای بررسی بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید

  4. سلام خسته نباشید دختر من معلول خیلی شدید هست آیا برادرش می تواند از سربازی معاف شود چون یک برادر دارد ونمی خواهیم برودسربازی چه کنیم واز کجا اقدام کنیم ممنون

  5. سلام
    فرق ماده 9 و 6 بهزیستی چیست؟
    من یک خواهر معلول دارم و یک برادر سالم زیر 18 آیا میشه از ماده 9 بهزیستی استفاده کنم؟

    1. سلام وقت بخیر در صورتی که پدر شما حضور ندارد بله می توانید

  6. سلام
    تازه فارغ التحصیل شدم و ی خواهر معلول (ذهنی شدید) دارم و پدرم بیماری سرطان داشته و شیمی درمانی شده و یک بردار زیر 18 سال دارم آیا امکان معافیت وجود دارد؟

    1. سلام وقت بخیر می توانید برای دریافت معافیت پدر اقدام کنید. برای ایشان کمیسیون تشکیل می شود و در صورت از کار افتادگی می توانید کفالت ایشان را بر عهده بگیرید

      1. اگر برادر بزرگتر داشته باشیم در این شرایت که ازدواج کردن هم میشه؟

  7. سلام .بنده 45سالمه .دو فرزند دارم .یک خواهر معلول ذهنی دارم که 11ساله که قیم قانونی او هستم .پدر مادرم هم 11ساله که فوت کردن .پدرم دوزن دار بوده ولی از طرف مادرم بنده بزرگترم و یک برادر کوچیکتر دارم که متعهله و چند خواهر دیگه که ازدواج کردن .آیا امکان معافیت وجود داره؟

  8. سلام من ۱۹ سالمه دانشجو هستم.
    پدرم فوت کردن.و خواهرم معلول هست.
    تحت پوشش بهزیستی هم هست.
    برادر بزرگم ولی معاف کفالت شده قبلا.ولی خب الان همسرش بیماره و خودشم توانایی سرپرستی از خواهرم رو نداره.
    من میتونم درخواست معافی بدم

    1. اگر برادرت برای خواهرت معاف شده تو نمیتونی. ولی اگه بخاطر ابجیت نبوده تو میتونی انشاالله

  9. سلام من دو خواهر معلول داشتم که درسنین پایین فوت کردن یکی سال۸۱به دنیا اومد سال۸۶ ودیگری سال۸۸به دنیا اومد سال۹۴ فوت کردن میخواستم بدونم معافیت یا کسری خدمت شامل حالم میشه تازه درسم تموم شده و ۲۴سالمه

  10. سلام من یک خواهر مملول جسمی تمت پوشش بهزیستی دارم آیا من ممافیت شاملم می‌شود

    1. سلام
      معافیت ماده 6 بهزیستی برای افرادی است که پدر، مادر یا دو نفر از خواهر و برادران تحت پوشش سازمان بهزیستی باشند.

      1. سلام
        اگه پدروخواهر تحت پوشش بهزیستی باشندچی میتونم کفالت بگیرم

        1. با سلام، طبق معافیت ماده 6 بهزیستی اگر یکی از اعضای خانواده تحت پوشش بهزیستی باشند پدر یا مادر شما میتوانید جهت دریافت معافیت کفالت خواهر اقدام نمایید البته بشرطی که پدر تحت پوشش باشد

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

پنجشنبه

1403/1/9

جمعه

1403/1/10

شنبه

1403/1/11

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید