شرایط معافیت کفالت پدر بالای 60 سال در 1402

شرایط معافیت کفالت پدر بالای 60 در سال 1401

دریافت کفالت پدر طبق دستورالعمل اعلامی سازمان نظام وظیفه، برای مشمولینی که سن سرپرست خانوار آنها به 75 سال تمام رسیده باشد، امکان پذیر بوده و آنها می توانند برای دریافت معافیت دائم اقدام کنند.

این فرآیند علاوه بر سن پدر مشمول، در برخی مواقع مستلزم اثبات برخی موارد است که درصورت برآورده شدن این شرایط، امکان دریافت معافیت در سنین پایین تر نیز مقدور می باشد.

معافیت کفالت پدر بالای 60 سال، یکی از این موارد است که مشمولان سربازی می توانند در صورت احراز شرایطی مشخص، درخواست خود را برای دریافت آن ارائه نمایند.

در ادامه با آویژه همراه باشید تا پیرامون دریافت این نوع از معافیت، صحبت کنیم.

برای دریافت مشاوره های حرفه ای میتوانید با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

شرایط معافیت کفالت پدر 1402

پونزدر ابتدا باید اشاره کنیم، کفالت پدر بر دو نوع است؛ که عبارتند از:

کفالت سن پدر

دسته اول مربوط به کفالتی می شود که با توجه به سن سرپرست مشمول تعیین می شوند. طبق قانون در صورتی که سن پدر فرد بالاتر از 75 سال تمام باشد، معافیت شامل حال او خواهد شد.

کفالت بیماری پدر

دسته دوم مربوط به کفالتی می شود که با توجه به بیمار بودن پدر اختصاص می‌یابد. لازم به ذکر است محدودیت سنی برای این مورد ذکر نشده و شرایط جسمی و روحی سرپرست خانواده در اولویت قرار می گیرد؛ بر همین اساس افرادی که پدر آنها سن بیشتر از 60 سال داشته و به لحاظ جسمی امکان سرپرستی خانواده را ندارند، می توانند بر اساس مدارک و مستنداتی که در دست دارند، اقدام به دریافت معافیت پدر از کار افتاده نموده و از مزایای آن بهره مند شوند.

اگر همچنان سوال و ابهامی در زمینه این شرایط دارید، پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع، مقاله شرایط معافیت کفالت پدر در سال ۱۴۰۰ را مطالعه بفرمایید.

شرایط معافیت کفالت پدر 1401

مدارک لازم برای درخواست معافیت کفالت پدر بالای 60 سال

مدارک لازم برای اخذ کفالت پدر بالای 60 سال، یا اصطلاحا پدر از کار افتاده که امکان سرپرستی خانوار را ندارد، شامل موارد متعددی می شود که با توجه به شرایط متقاضی ممکن است تغییر کرده و با روش متفاوتی نتیجه کفالت بررسی شود.

برای این منظور شما باید مدارک شناسایی و برگه اشتغال به خدمت خود و سرپرست خانوار را تهیه کرده و به دفاتر الکترونیکی پلیس +10 تحویل نمایید.

پونزمدارک لازم عبارتند از:

شناسنامه پدر و مادر فرد مشمول
اصل شناسنامه خواهر و برادران فرد مشمول
دو قطعه عکس جدید پدر و مادر فرد مشمول
چهار قطعه عکس از فرد مشمول
آخرین مدرک تحصیلی و گواهی اشتغال به تحصیل فرد مشمول
تکمیل و ارائه برگه درخواست معافیت کفالت مستند برای تأیید وضعیت خانوادگی و صحت ادعای مشمول که به امضاء سه نفر از بستگان وی رسیده باشد.
گواهی فوت پدر مشمول (در صورت فوت پدر خانواده)

لازم به ذکر است، در مواردی که فرد بستگانی در خارج از کشور ندارد، پس از تکمیل و ارسال مدارک، شهود می توانند ضمن اعلام نسبت با مشمول، قسمت مربوطه را در ایران تکمیل نموده و سپس به تأیید یکی از دفاتر اسناد رسمی برسانند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص مدارک لازم کفالت پدر و سایر کفالت ها، می توانید مقاله مدارک لازم برای معافیت کفالت در سال ۱۴۰۰ چیست؟ را مطالعه بفرمایید.

مدارک لازم برای درخواست معافیت کفالت پدر بالای 60

شرایط دریافت معافیت کفالت پدر بالای 60 سال

همانطور که اشاره کردیم، معافیت کفالت پدر بر دو نوع است و در صورتی که پدر شما هنوز به سن 75 سالگی نرسیده باشد، می توانید برای دریافت معافیت کفالت پدر از کار افتاده یا پدر بیمار اقدام کنید. این نوع از معافیت برای افرادی که سن سرپرست خانوار آن ها 60 سال به بالا می باشد، در دسترس است.

چنانچه پدر شما به دلیل بیماری، ناتوان شود و توانایی سرپرستی از خانواده را از دست بدهد، شما می توانید معافیت کفالت پدر بیمار را دریافت کنید.

لیست بیماری هایی که سبب اثبات ناتوانی پدر و معافیت شما (در خصوص بیماری های معافیت خود مشمول، مقاله شرایط و لیست بیماری های معافیت پزشکی سربازی ۱۴۰۰ را مطالعه بفرمایید.) می شود؛ در ماده 44 قانون خدمت وظیفه عمومی، تبصره 1 و 4 مشخص شده است.

ما به صورت خلاصه چند مثال از این بیماری ها را برای شما آورده ایم؛ برای مشاهده لیست کامل می توانید ماده 44 قانون خدمت وظیفه عمومی را مطالعه کنید.

پونزبرخی از این بیماری های مشمول معافیت عبارتند از:

عدم بینایی

جذام

انواع سرطان ها و تومورهایی که قابلیت درمان نداشته باشد.

مبتلایان به بیماری ایدز (HIV)

برداشتن مثانه بر اثر عمل جراحی

بیماری های پوستی مزمن و بسیار شدید

معلولیت شدید جسمی و ذهنی

دیابت

لازم به ذکر است تمامی موارد ذکر شده در انتها با تایید کارشناس شورای پزشکی نظام وظیفه مورد بررسی قرار گرفته و نمی توان تنها با ابتلا به این بیماری ها از دریافت معافیت سربازی مطمئن بود.

شرایط دریافت معافیت کفالت پدر بالای 60 سال

مراحل اخذ معافیت کفالت پدر بالای 60 سال

مراجعه به یکی از دفاتر پلیس +۱۰ محل سکونت به منظور تهیه دفترچه خدمت وظیفه عمومی

آماده کردن مدارک مورد نیاز و تحویل دوباره به پلیس +۱۰

ثبت درخواست معافیت در سامانه نظام وظیفه

بررسی شرایط مشمول توسط سازمان وظیفه عمومی بر اساس مدارک ارائه شده

گرفتن استعلام از ثبت احوال محل تولد پدر توسط سازمان وظیفه عمومی

ارسال پیامک برای مراجعه پدر مشمول به بیمارستان نظامی معرفی شده توسط شورای پزشکی نظام وظیفه

تشکیل شورای پزشکی نظام وظیفه و ابلاغ رای نهایی

پس از انجام این مراحل و در صورت تایید، اقدامات لازم برای گرفتن کارت پایان خدمت را باید انجام دهید و در صورت پذیرفته نشدن در جلسه شورای پزشکی، مشمول می تواند به رای شورا اعتراض بدهد و شورای عالی تجدید نظر در زمان دیگری تشکیل شود.

در کمیسیون معافیت کفالت، که جهت رسیدگی به پرونده فرد مشمول تشکیل می شود، سوالاتی پرسیده می شود که برای کسب اطلاعات در خصوص آن، مطالعه مقاله سوالات کمیسیون معافیت کفالت چیست؟ را به شما پیشنهاد می کنیم.

مراحل اخذ معافیت کفالت پدر بالای 60 سال

استشهاد محلی برای معافیت کفالت پدر بالای 60 سال

یکی از مدارک مورد نیاز برای معافیت کفالت پدر بیمار، تکمیل برگ استشهاد تایید وضعیت مشمول می باشد که همراه سایر مدارک، می بایست به پلیس +۱۰ تحویل داده شود.

بر طبق ماده ۴۶ نظام وظیفه، در صورت تکمیل کردن فرم استشهاد، وظیفه انجام تحقیقات لازم نسبت به ادعای کفالت مشمولان و همچنین تصدیق صحت مندرجات و مدارک آنها، با کلانتری محل سکونت مشمول می باشد.

پونزمشمولین برای دریافت استشهادیه می بایست حائز شرایط زیر باشند:

در صورتیکه پدر مشمول به بیماری های صعب العلاج دچار شده باشد.

در صورتیکه مشمول تنها سرپرست خانواده حساب شود.

در صورتیکه بیماری پدر مشمول در کمیسیون شورای پزشکی تایید نشده و قصد اعتراض به رای شورای پزشکی نظام وظیفه را داشته باشید.

در صورتیکه مشمول، برادر بالای ۱۸ سال بیمار یا معلول داشته باشد.

در صورتیکه مشمول دارای غیبت باشد و شرایط خانواده و بیماری پدر مانع رفتن به سربازی شده و از این طریق قصد توجیه غیبت سربازی را داشته باشید.

استشهاد محلی برای معافیت کفالت پدر بالای 60

سخن آخر

شرایط دریافت معافیت کفالت پدر برای مشمولان به دو طریق امکان پذیر است. چنانچه سرپرست خانوار 60 سال به بالا بوده و به دلیل محدودیت های جسمی و روحی قادر به اداره خانواده نباشد، فرد مشمول با ارائه مستندات مربوطه، می تواند درخواست معافیت پدر از کارافتاده یا بیمار را از سازمان نظام وظیفه داشته باشد.

این درخواست طی مراحل مختلفی می بایست به تایید شورای پزشکی سازمان نظام وظیفه رسیده و ناتوانی پدر مشمول در رسیدگی به خانواده مورد بررسی قرار گیرد. جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره های حرفه ای از مرکز مشاوره آویژه میتوانید با شماره زیر تماس بگیرید.

۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵

سوالات متداول

سوال علامتفرد مشمول در صورت داشتن پدر بالای 60 سال چگونه می تواند برای معافیت کفالت درخواست خود را ارائه نماید؟

چنانچه سرپرست خانوار به سن 75 سالگی نرسیده باشد و فرد مشمول به دلیل از کار افتادگی و بیماری وی، قصد دریافت معافیت کفالت را داشته باشد، باید بر اساس شرایط اعلام شده، به همراه مدارک و استشهادیه محلی، به یکی از شعبات پلیس +10 مراجعه نماید.

سوال علامتاز بیماری های منجر به دریافت معافیت کفالت پدر بالای 60 سال به چند مورد اشاره نمایید؟

اطلاعات مربوط به این موارد در مقاله اشاره شد.


لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

شرایط معافیت کفالت پدر بالای 60 سال در 1402

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید
کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای عضویت در کانال آخرین اخبار نظام وظیفه و اطلاع از اخبار معافیت، امریه، کسری خدمت، خروج از کشور و ... کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات
- 306 نظر:
  1. سلام وقتتون بخیر من وقت سربازی ام رسیده و باید برم ولی پدرم بخاطر دیسک کمر چند ساله از کار افتاده و خانه نشین هست و من مسولیت خانه رو بر عهده دارم مادرم هم همچنین مریضی قلب داره سن پدرم 65 ایا میتونم از کفالت پدر بیمار استفاده کنم پدرم با وجود عمل دیسک کمر بازم قادر به حرکت و راه رفتن بدون کمک دیگران نیستن

    1. با سلام خانم ناصری هستم اگر کارافتادگی پدر توسط پزشک معتمد نظام وظیفه تایید شده و شما نیز غیبت سربازی ندارید وتک پسر هستید می توانید اقدام کنید برای بررسی بیشتر شرایطتان با مشاورین مرکز آویژه تماس بگیرید

  2. سلام من 18سالمه دوتا خواهر دارم اونا ازدواج کردن پدر و مادرم 59 سالشه تک پسر خانواده ام

  3. با سلام من دوتا پسر دارم یکی خرج از کشور هست یکی پیش خانواده هس سن پدر 66سال می‌باشد دارای فشارخون و… می‌باشد پسرم چربی کبد گرید دو هس آیا شرایط معافیت رو دارد

    1. برای بررسی بیشتر با مشاورین آویژه تماس حاصل فرمایید

  4. سلام
    من 19 سالمه و فرزند اخر هستم
    5 تا برادریم همشون خدمت رفتن
    پدرم 66 سال سن داره
    راهی هست که معافیت گرفت یا خیر؟

    1. با سلام و احترام وقت شما بخیر با وجود برادر مگر اینکه طبق ماده شش بهزیستی عمل کنید درباره ی پدر یا مادر و یا مشکل پزشکی خودتون در صورت وجود بیماری

  5. سلام وقت بخیر ببخشید من 18 سالمه تک پسر هستم با 3 خواهر پدرم 61 سالشه آیا میتونم معافیت بگیرم؟

    1. با سلام و احترام وقت شما بخیر سیری هستم در صورتی که خودتان یا پدر شما مشکل پزشکی داشته باشید در حدی که پزشکان معتمد نظام وظیفه رای تایید دهند و هممنین رای تایید نهایی کمیسیون پزشکی بله امکان پذیر میباشد

  6. سلام ۲ خواهر ۳ تا برادریم همشون جدا زندگی میکنن فقط من با پدر مادرم زندگی میکنم پدرم از کار افتادس پادرد چربی خون پوکی استخوان قند هم داره پدرم باز نشستم نیس مادرم پادرد داره با عصا راه میره خرجی خونم بامنه من میتونم واسه معافیت اقدام کنم

  7. سلام در صورتی که پدر عضویت بهزیستی داشته باشند امکان گرفتن کفالت ایشان را دارید.

  8. سلام پدر من ۶۸ سالشه و بیماری دیابت داره، البته با قرص کنترلش میکنه، خداروشکر سلامته، میخواستم بدونم شرایط معافیت دارم؟

  9. سلام پدر من 47 سال سن دارد بیماری دیابت بالا دارد و بیماری اعصاب روان دارد و کبدش چرب است و چربی هم دارد و بازنشته نیروهای مصلح است و 25 سال خددمت کرده است.
    بنده میتوانم کار های کفالت پدرم را انجام بدهم؟

    1. در صورتی که منجر به آسیب به ارگان های دیگر شده باشد برای بررسی بیشتر با مشاورین آویژه تماس حاصل فرمایید

  10. سلام من 19 سال سنمه و 6 تا برادریم 4 تا ناتنی و 2 ک یکیش منم و یکیش برارم ک 14 سال سن داره,4تا برادر ناتیم رفتن خدمت و الان جدا زندگی میکنن سناشونم بالاس پدرم 83 سال سن داره و زیر پوشش کمیته امداد میخواستم بدونم ایا با این شرایط میتونم خودمو معاف کفالت پدرم کنم یا ن ؟! ایا با گرفتن کفالت پدرم از پوشش کمیته امداد خط میخوره

    1. سلام در صورتی که پدر عضویت بهزیستی داشته باشند امکان گرفتن کفالت ایشان را دارید.

  11. سلام خسته نباشی من ۲۰ سالمه دانشجو ام فرزند اخر
    دوتا داداش دارم یکی رفته خدمت یکی هم متاهل هستش پدرم ۶۲ سال داره و بازنشسته هست بیماری فشار خون ودیابت هم داره امکانش هست کفالت پدرم و بگیرم اون یکی داداشم اصلا خبر نداریم ازش که کجاست میشه راهنمایی کنید

    1. سلام به دلیل داشتن برادر تنها در صورتی که پدر عضویت شدید بهزیستی داشته باشند و همچنین غیبت سربازی نداشته باشید امکان گرفتن کفالت پدر را دارید.

  12. سلام بنده 22 سالم هستش بردار هم دارم ازدواج کرده سربازی هم رفته بعد پدرم 60 سال سن داره و بیماری قلبی ،غدد …. هم داره بنده میتوانم معافیت بگیرم یا نه

    1. سلام اگر غیبت سربازی داشته باشید اول باید غیبت را توجیه کنید و بعد در صورتی که پدر عضویت بهزیستی داشته باشد امکان گرفتن کفالت را دارید.

  13. سلام من 16 سال سن دارم پدر من 69 سال سن دارد
    از چه زمانی میتوانم اقدام کنم.
    و خیالم بابت سربازی راحت باشد؟

    1. سلام برای گرفتن کفالت پدر یا باید ایشان بالای 75 سال باشند یا یکی از بیماری های کسان مشمول را داشته باشند.همچنین نباید غیبت سربازی داشته باشید.

  14. باسلام‌‌و عرض ادب و احترام. اینجانب تازه وارد ۱۸‌سالگی شده و دانشگاه هم‌قبول شده ام.پدرم و در کودکی از دست دادم‌و مادرم ازدواج‌دوم‌کردند و الان باناپدری و مادرم زندگی میکنم متاسفانه ایشان بازنشسته هستن و از نظر مالی مارو نمیتونن‌تامین‌کنن هم‌ناراحتی قلبی دارن و هم‌چشمشون کم‌بینا شده دیابت هم دارن که پاهاشون زخم میشه خود بخود طوری که اصلا جوراب و کفش نمیتونه بپوشه و …و۵۸ سالشونه. مادرم‌خانه دارهستن پدر ناتنی ام دوتا پسر ازادواج‌اول داره که با ما در ارتباط نیستن‌و سربازی هم رفتندسالها پیش و بزرگتر از من‌میباشند ایا میتونم‌کفالت پدر ناتنی خودر را بگیرم ؟و در عین حال دانشگاه و شغل را هم‌ داشته باشم یا خیر.باتشکر

  15. سلام خسته نباشید .پدر بنده ۷۲ سالش هست و بازنشسته فرهنگاینه و دیابت و کم بینایی دارد.دو برادر هم دارم که متاهل هستن و سربازی رفتن و شهر دیگه زندگی میکنن. میخواستم بدونم بنده میتونم معاف بشم؟

  16. باسلام‌من‌پدرم‌نابیناست‌واز
    کار‌افتادست‌ومن‌پسر‌بزرگ‌خانواده‌ام‌
    در‌ضمن‌ما‌عضو‌کمیته‌امداد‌هستیم‌
    میخاستم‌ببینم‌میتونم‌معاف‌شم

    1. سلام خدمت شما، اگر تک پسر هستید بله امکان معافیت در صورت نداشتن غیبت هست، اما اگر برادر بالای ۱۸ سال دارید، تنها در صورتی که پدر تحت پوشش بهزیستی با درجه شدید یا خیلی شدید باشد امکان معافیت با رضایت پدر وجود دارد.

  17. سلام رشید صالحی هستم از اصفهان من سه تا از برادرام خدمت کرده ان. میشه معاف سه برادری بشم.

    1. سلام خسته نباشید من ۲۹سالمه و پدرم ۲۸ماه سابقه جبهه جنگ فقط تو منطقه داره و بیسیمچی بوده تو عملیات ها
      میتونم معافیت بگیرم

      1. سلام جزایری هستم.شرایط استفاده از معافیت ایثارگری به این صورت است که غیبت سربازی نداشته باشید و سابقه ایثارگری پدر به ۳۰ ماه برسد. می توانید برای کسری اقدام نمایید

  18. سلام خسته نباشید من ۱۹ سال سن دارم دانشجو هستم و پدرم نزدیک به ۶۰سال است و بازنشسته
    پدر من یک عمل ناموفق داشت بابت پا و لگنش
    پدرمن ۵سال پیش دوباره پاشو عمل کرد و الان هم لگن مصنوعی داره ایا میتونم معافیت بگیرم، ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. سلام در صورتی که غیبت نداشته باشید و همچنین برادر بالای 18 سال نداشته باشید میتوانید برای گرفتن کفالت پدر اقدام کنید.

  19. با سلام و عرض خسته نباشید
    ببخشید پدر بنده الان 64 سالشونه و چندین ساله که پیوند کلیه انجام دادند و داروهای خاص مصرف میکنند. دیسک کمر هم دارند
    در حال حاضر سرکار میروند ولی به مقدار محدود.
    میخواستم ببینم میتونم معافیت کفالت بگیرم یا خیر ؟
    تک پسر هستم

    1. سلام اگر غیبت سربازی نداشته باشید میتوانید برای گرفتن معافیت کفالت پدر اقدام کنید.

  20. سلام و وقت بخیر
    من 26 سالمه و پزشک هستم و تا یک سال دیگر هم معافیت تحصیلی دارم پدرم 62 سال شه و بالای 20 سال دیابت دارن که مدارک پزشکی ان هم موجود است یک چشم نابینا است
    دو برادر دیگر هم دارم که ازدواج کردن و با ما زندگی نمیکنن و سربازی شونو رفتن خواستم بدونم میتونم از طریق کفالت پدر معاف بشم یا تخفیف در سربازی داشته باشم
    ممنون از پاسخ گویی تون

    1. سلام در صورتی که پدر عضویت شدید بهزیستی داشته باشند امکان گرفتن کفالت ایشان را دارید.

  21. سلام ، من 29 سال سن دارم و پدرم 60 ، اگر پست نکنم و بدون ادامه تحصیل ، منتظر بمونم تا پدرم 75 بشه آیا معافیت شامل من میشه

    1. سلام برای گرفتن کفالت پدر نباید غیبت سربازی داشته باشید

  22. سلام بنده ۱۹ سال سن دارم و تنها پسر خانواده هستم دانشجو هستم و تا سال ۱۴۰۶ معافیت تحصیلی دارم سن پدرم هم ۶۴ سال است آیا معافیت شامل حال من میشود ؟

    1. سلام برای برسی انواع معافیت ها برای شما با مشاورین آویژه تماس بگیرید.

  23. سلام وقت بخیر بنده ۲۳سالم هستش مدرک کارشناسی دارم تک پسر خانواده ام پدرم ۶۷سالشه و۸ ساله عمل قلب انجام داده یه رگش آنژیو شده یه رگشم فنر گذاشتن از اون موقع دیگ کار نمیکنه خونه هستش و بازنشسته هم هستش اگر به کفالت اقدام کنم کفالت پدر رو بمن میدن؟؟

    1. سلام خدمت شما. برای کفالت نداشتن غیبت شرط اصلی است. اگر غیبت ندارید امکان معافیت هست. البته بستگی به میزان کارکرد قلب ایشان معافیت شما بررسی میشود. باید تخصصی بررسی شود.

  24. سلام من ۲۰ سالمه و دانشجو هستم چند سال دیگه پدرم بالای ۶۰ سال میشه و من تک پسر خانواده هستم،میخواستم بدونم اگه پدر بالای ۶۰ سال باشه ولی مریضی نداشته باشه تک پسر معاف نمیشه؟یعنی بالای ۶۰ بیمار حتما باید باشن؟؟

    1. سلام خدمت شما. کفالت پدر به دو صورت انجام پذیر است: از لحاظ کهولت سن که بالای ۷۵ سال را میطلبد و کفالت پدر از لحاظ ازکارافتادگی که پدر از لحاظ جسمانی یا اعصاب و روان باید ازکارافتاده تلقی شود.

  25. سلام خسته‌ نباشید پدرم ۶۴سال سن داره سه تا هم برادر دارم از خودم بزرگترن ۲تا برادرم رفته سربازی اون یکی برادرم تازه رفته به خدمت سربازی میخواستم بدونم میتونم برای پدرم کفالت بگیرم

    1. درصورتی که غیبت سربازی نداشته باشید و پدر حتما باید عضو بهزیستی یا کمیته امداد باشن یا عضو بشین اگر ۳ماه از عضویت بگزره میتوانید اقدام کنید به شرط نداشتن غیبت سربازی

  26. سلام ببخشید من از سال 1387 از خدمت فرار کردم حالا 36 سال دارم 20سال هست متاهیل هستم و یک پسر 10ساله دارم متولد سال 1366هستم شرمنده من چکار کنم تا بتوانم معافیت بگیرم

    1. یا باید معافیت پزشکی بگیرید یا اگه دوتا بچه داشته باشید وبالای۳۵ سال سن داشته باشید معاف میشین

  27. سلام پدر من مبتلا به سرطان پروستات هستن و از ناحيه نخاع دچار مشكل شدن و سنشون ٧٣ سال هست و مادر ٦٥ سال تنها كسي كه كنارشون هست و ازشون مراقبت ميكنه من هستم من سال ٨٧ خدمت سربازي رو رها كردم و ازشون مراقبت ميكردم البته من از همسرم جدا شدم و يك پسر ١٤ ساله هم دارم
    ميتونم براي كفالت از پدر اقدام كنم ؟
    البته برادر بزرگترم متاهل هستن و جدا زندگي ميكنن و به اعتياد شديد دچار هستن

    1. سلام وقت بخیر‌ شما شرط اولیه معافیت کفالت والدین که تک پسری بالای ۱۸ سال می‌باشد را دارا نیستید و هم چنین سرباز فراری محسوب می شوید

  28. سلام وقت بخیر
    ما ۴ فرزند هستیم و ۳ تا برادر که ۲ دوتاشون سربازی رفتن و ازدواج کردن و الان من تنها فرزند هستم و دانشجو می‌باشم و پدرم ۶۵ سال سن دارد و بیماری خیلی شدید آسم دارد و حتی نصف شش پدرم خراب شده و پزشکی که تحت نظر او می‌باشد گفته است باید خیلی تحت نظر باشید آیا میتونم کفالت بگیرم حتی مادرم هم عمل بسیار سختی از ناحیه کمر داشته و از کار افتاده شده میشه لطفا راهنمایی کنین ممنون.

    1. در صورتی که فرزند ذکور دیگر بالای 18 سال نبود میتوان از شرط بیماری به این صورت استفاده کرد به عنوان مثال بیماری های مزمن و انسدادی شدید ریه به همراه fev1 کمتر از 40 درصد غیرقابل درمان معافیت به همراه دارد

  29. سلام من پدرم 65سال سن دارن و تومور مثانه داره چند بار عمل جراحی شدن مادرم هم عمل قلب باز انجام دادن ما 5تا برادر هستیم همه مون هم ازدواج کردیم من خودم فرزند آخر هستم و 29سالمه پدرم مادرم نیاز به مرقبت دارن وضع مالی هم ندارن چجور میشه کفالتشون رو به عهده گرفت ممنون میشم اگه راهنمایی کنید

    1. سلام.در صورتی که پدر عضویت بهزیشتی بگیرند و حداقل کارت شدید داشته باشند میتوانند انتخاب کنند که شما کفالتشان را بر عهده بگیرید.

  30. سلام پدر من ۷۰ سال سن داره و بعلت کهولت سن قادر به کار کردن نیست و حقوق بازنشستگی کمی دریافت میکنه
    برادر بزرگترم فوت شده و الان تنها پسر خانواده هستم آیا راهی برای معافیت من وجود داره ؟؟

    1. در صورتی که شرط سنی را نداشتید از طریق بیماری های آیین نامه کسان مشمول اقدام کنید

  31. وقتتون بخیر،پدر من یک چشمش نمیبینه و چشمه دیگش هم کم بیناس میتونم کفالت پدر بگیرم؟تنها پسر خانواده ام

    1. فقدان هر دو چشم و یا انکه هردو چشم عملا فاقد بینایی باشد یا به هر علتی که دید هردو چشم در مجموع به اندازه کمتر از 30 درصد دید یک چشم باشد معافیت شامل میشود

  32. سلام،پدر من ۷۲ سالش هست و من تنها فرزند پسر خوانواده هستم میتونم ۳سال سربلزی رو به تعویق بندازم بعد که پدرم ۷۵ سالش شد معافیت بگیرم؟

    1. سلام خسته نباشید ، پدر من ۷۲ سال دارد و از کار افتاده است ، من یک برادر ۴۸ ساله داشتم که فوت کرده و یک برادر ۴۵ ساله دارم مه خارج از ایرانه خودم هم ۴۰ سالم هست و حدود ۸ ماه خدمت رفتم ، آیا شامل کفالت می شوم یا نه ؟ مرسی

      1. سلام نامه توجیه غیبت بنویسید و غیبت خود را توجیه کنید سپس میتوانی داز طریق گرفتن کفالت پدر معافیت دریافت کنید.

  33. باسلام پدر من الان ۷۲ ساله شه و از کار افتاده اس حقوق و اینا هم نداره چشاشم خوب نمیبینه من سی سالمه درس میخوندم نتونستم برم سربازی ناراحتی کلیه هم دارم و متاهلم دو تا داداشام هم از من بزرگترن رفتن سربازی یه داداش دیگه هم داشتم ک فقط اسمش تو شناسنامه بابامه نمیدونم کجاس آیا من میتونم واس معافی اقدام کنم؟

    1. سلام در صورتی که شما غیبت سربازی نداشته باشید و پدر عضویت شدید بهزیستی داشته باشند امکان گرفتن معافیت کفالت پدر خواهید داشت

  34. سلام ۱۸ سال سن دارم پدرم ۶۰ سال داره تنهافرزن پسر خانواده هستم وپدرم دیسک کمر عمل کرد ۶سال پیش وهمچنین ریه هاش مشکل دارن و ارتروز هم داره ولی برای این بیماری ها پرونده پزشکی نداریم ایا امکانش هست معافیت کفالت بگیرم

    1. سلام.درصورتی که وضعیت پدر شما از طرف پزشکان معتمد نظام وظیفه نیازمند به مراقلت و داشتن کفیل تشخیص داده شود و با تایید کمیسیون نظام وظیفه میتوانید کفالت ایشان را بر عهده بگیرید.

    2. سلام وقت شما بخیر… ببخشید من۱۸ سالمه و معافیت تحصیلی دارم و میخوام سال دیگه به دانشگاه برم پدرم ۵۸ سالشه و مادرم فوت شده و پدرم مریضی اعصاب و روان و فشار خون داره و پرونده داره پیش دکتر متخصص اعصاب روان.. یک برادر ۱۴ ساله دارم. و پسر بزرگ خانوادم پدرم نزدیک ۶۰ سال هست خواستم ببینم میتونم کفالت بگیرم و پدرم نمیتونه سرکار بره

      1. با سلام و احترام وقت شما بخیر سیری هستم بله میتوانید با تایید مشکل پزشکی پدرتان توسط پزشکان معتمد نظام وظیفه و همچنین رای تایید نهایی کمیسیون پزشکی بابت معافیت از طریق کفالت پدر اقدام کنید

  35. سلام پدرم ۸۸ سالشه و از کار افتاده می باشد و تحت پوشش کمیته امداد می باشد و چند برادریم، ولی همه ازدواج کردند ایا میتوانم معافیت از طریق کفالت پدر رو دریافت کنم؟

    1. سلام در صورتی که پدر عضویت بهزیستی با کارت حداقل شدید داشته باشد شما امکان گرفتن کغالت ایشان را دارید.

  36. سلام پدر من بالای 60سال سن دارد و برادرام ازدواج کردن من تنها سرپرست خانواده هستم ایا میتوانم برای معافیت اقدام کنم

    1. با سلام و احترام وقت شما بخیر سیری هستم با وجود برادر بالای ۱۸ سال خیر امکان کفالت ندارید

  37. سلام وقت بخیر بنده ۲۳سالمه پدرم۶۰ سال سن دارد دیسک کمر با سنگ کلیه داره یه برادر از خودم بزرگتر دارم که متاهله.تو کار خودش مشغوله درآمد خوبی هم نداره من خودمم تازه نامزد کردم کارای پدرمو من انجام میدم میتونم کفالت بگیرم؟؟

    1. با سلام و احترام وقت شما بخیر سیری هستم با وجود برادر بالای ۱۸ سال امکان معافیت از طریق کفالت پدر ندارید

  38. سلام.من پدرم۶۶ سال سن داره،بیماری خاصی ندارد ولی توانای انجام کار رو نداره،سه تا برادر دارم که هر سه تاشون سربازی رفتن ولی شهر های دیگه زندگی میکنند و از پدرم دور هستن.

  39. باسلام واحترام.
    با توجه به سکته قلبی در بیست سال قبل وارایه پرونده پزشکی از بیمارستانی که۱۳روز در سی سی یو بستری بودم وحتی شغلم را ایمنی کار اداره ام عوض کرد تقاضای کفالت تک فرزند ذکور خود را نمودم و به بیمارستان شهرم جهت اکو رفتم وجواب را به نظام وظیفه تقدیم کردم وایشان مرا به استان هدایت کردند ولی در اکویی که بعمل امد سالم تشخیص دادند ودر خواست را رد کردند ولی بالای بیست سال است داروهایم را مصرف میکنم و۶۹سال دارم

  40. سلام من پدرم 65 سالشه بیماری قلبی و فشار دیابت داره و غیبت هم دارم .و تک پسر هستم آیا امکان کفالت هست بگیرم

    1. در صورت تایید پزشک معتمد نظام وظیفه امکان معافیت وجود دارد و کمیسیون در صورت توجیه غیبت

  41. سلام خسته نباشید
    من پدرم ۶۳سالشه و پرونده پزشکی های زیادی داره از جمله عمل نخا ،بیضه ،کمر و..
    و دیابت
    و دایی و عمو شهید دارم و پدرم هم ایثارگر

    غیبت دارم و برادر بزرگ تر متاهل

    آیا شدنیه از استشهاد محلی و این کلانتری و..که ذکر کردید اقدام کنم؟

    از لحاظ قانونی از بناید شهید و ایثارگران میتونم نامه ای بگیرم که بخاطر مراقبت از پدرم تا حالا نرفتم ،ولی میخوام بدونم میشه یا نه

  42. سلام پدر من بالای ۶۰ سال ومعتاد هستش ۳۵ سال اعتیاد داره ومادرم هم بالای ۶۰ سال هستش وسکته کرده اما من غیبت دارم ۱۲سال غیبت دارم شاملم میشه کفالت معافیت پدر معتاد

    1. باوجود غیبت امکان اقدام جهت معافیت از طریق کفالت وجود ندارد
      در صورت توجیه غیبت و اثبات مشکل اعصاب و روان با مستند سه بار بستری می توانید اقدام کنید

  43. سلام پدر من بالای ۶۰ سال ومعتاد هستش ۳۵ سال اعتیاد داره ومادرم هم بالای ۶۰ سال هستش وبرادرم قطع نخاع هستش

  44. سلام علیکم من الان در حال اموزشی خدمت میباشم 20روز از اموزشی بنده مانده است پدری دارم 20ساله قطع نخاع است با سن 73و مادری که دیسک کمر دارد با سن 62ساله دو برادر دارم که اذدواج کردن و در روستا زندگی میکنن و ما در شهر فاصله ما با انها حداقل 70کیلومتر است و تنها سرپرست خانواده من هستم که اکنون در حال سر کردن خدمت سربازی میباشم ایا راهی وجود دارد که قبل از تمام شدن این اموزشی معاف شون

  45. سلام همسر من سرطان ریه داره واز کار افتاده هست پسر بزرگم 23ساله وپسر کوچکم تازه وارد 18شده ودانش آموز هست آیا پسر بزرگ می‌تونه معاف بشه

    1. سلام – بله با مراجعه به پلیس +10 میتوانید برای معافیت کفالت پسرتون اقدام کنید.

  46. سلام من یه برادر بزرگتر دارم بالای سن 30 سال ولی 8 سال خارج از ایران بوده ایا میتوانم کفالت پدرم که به سن 60 سال رسیده را بگیرم بیماری ندارد ولی به دلیل اعتیاد من تنها سرپرست خانواده ام

    1. سلام. خیر، اعتیاد جزو مواردی نیست که شما بتوانید با استفاده از آن کفالت را دریافت کنید.
      در حضور برادر دیگر امکانش وجود ندارد ولی اگر با استشهاد ثابت شود برادر شما هیچ ارتباطی لا خانواده ندارد و نظام وظیفه قبول کند و پدر شما اعتیادش مشکل اعصاب روان در حد سه بار بستری باشد امکانش هست

  47. سلام من تک فرزندم و پدرم من ۵۹ سالشه. بیماری دیابت داره و اخیرا هم به بیماری قلبی دچار شده و سکته کرده. میخواستم بدونم معافیت شامل حالم میشه یا نه؟

    1. برای گرفتن معافیت کفالت باید غیبت نداشته باشید وهمچنین پدرتان از کار افتاده باشد و شرایط بیماری شان در کمسیون پزشکی برسی میشود

  48. باسلام خسته نباشید،من۲برادرومادرم درتصادف فوت کردندماندیم منو پدر۶۳ساله ام، پدرم مریض بوده وکمی بیماری جسمی و روانی داردواصلا نمیتواندراه برود برای همین باعصا راه میرود،پدرم۱۴ماه وچندروز درجبهه حضورداشته ورزمنده وایثارگرهستش،ومن خودم هم بسیجی هستم،میخواهم بدانم میتوانم برای پدرم کفالت بگیرم یانه.

    1. درصورت نداشتن غیبت بهتون معافیت کفالت تعلق میگیرد درغیر اینصورت میتوانید از کسری ایثارگری و بسیج استفاده کنید در حین خدمت

  49. سلام من پدرم 53 سال سن داره و بخاطر دیسک و تنگی کانال عمل کرده و چهار پلاتین خورده کار و بیمه اش هم کشاورزیه امکان گرفتن کفالت و معافیت وجود داره ؟

    1. با سلام، اگربا ازمایشات که در بیمارستان نیروهای مسلح از پدر شما گرفته خواهد شد و ایشان نیازمند مراقبت تشخیص داده بشن میتوانید بشرط نداشتن برادر بالای 18 سال و غیبت غیر مجاز از معافیت کفالت بهره مند گردید

  50. سلام پدر من بالا ۶۰ سال و قبلا سرطان داشته و سکته کرده و خواهرم تحت پوشش بهزیستی ولی دوتا برادر بزرگتر دارم که ازدواج کردن و سربازی ام رفتن آیا امکان معافیت من هست؟

    1. سلام در صورتی که پدر شما کارت عضویت بهزیستی داشته باشند شما امکان کرفتن کفالت ایشان را خواهید داشت البته نباید غیبت سربازی داشته باشید.

  51. سلام پدر من ۵۹ سال داردو بیماری دیسک کمر و کبد چرب دارد ، یکی از پاهاش هم میلنگه .. من ۱۸ سال دارم .. اگه من ب مدت ۴.۵ سال دانشگاه برم و و پدرم با این بیماری ها بشه ۶۳.۶۴ سالش میتونم معاف شم؟!

    1. سلام. در صورتی که پدر شما بیماری هایی مثل نارسایی مزمن کبد یا ضعف شدید جسمانی داشته باشد که نشان دهنده این باشد که پدر نیاز به مراقبت دارد میتوانید برای کفالت ایشان اقدام کنید.باید برادر بزرگتر نداشته باشید و غیبت سربازی هم نداشته باشید.

  52. سلام‌من‌پدرم‌۶۰‌سالشه‌وبیماری‌نابینایی‌داره.خواستم
    ببینم‌میتونم‌کفیل‌پدرم‌شم‌‌وپسر‌بزرگ‌خانواده‌هستم‌که‌یک‌برادر‌کوچکتر‌هم‌دارم

    1. سلام وقت بخیر دوست گرامی برای این مورد نباید غیبت داشته باشید و ضمنا برادر کمتر از 18 سال باید باشد. در آیین نامه کسان مشمول عبارت: فقدان هر دوچشم و یا آنکه هر دوچشم عملا فاقد بینائی باشد. برای گرفتن معافیت کفالت ذکر شده.

  53. سلام پدر من ۶۰ سالشه و چشماش نمیبینه من ۵تا برادر از خودم بزرگ تر دارم ولی همشون ازدواج کردن و من خودم خرج خانواده رو میدم ۱۹ سالمه ایا امکان معافیت دارم

    1. با وجود برادر بزگتر امکان معافیت ندارید مگر اینکه پدر عضویت شدید بهزیستی داشته باشد و طبق ماده 6 خود پدر انتخاب کند کدام فرزند پسرش را انتخاب میکند طبق ماده6

  54. سلام
    پدرم ۶۹ سالشه متادون مصرف میکنه و افسردگی داره که بعد فوت مادرم تشدید شده
    تک فرزندم
    کفالت بهم تعلق میگیره؟

    1. سلام در صورتی که افسردگی پدر مورد تایید پزشک معتمد نظام وظیفه قرار گیرد امکان کرفتن کفالت خواهید داشت.

  55. سلام من متولد۶۶هستم تک پسرم و۳تاخواهردارم که همشون سرزندگی خودشون هستن پدرومادرم تحت پوشش کمیته امدادن ومادرم سرطان پستان داره من خودم متاهلم ویه پسر ۱۱ساله دارم ایا راحی هست که معاف شم

    1. در صورتی که غیبت نداشته باشید میتوانید از طریق معافیت مددجویی سه خواهری اقدام کنید فقط در نظر داشته باشید از زمان عضویت کمیته باید 2 سال گذشته باشد در این صورت با رای نهایی کمیسیون امکان معافیت وجود دارد از طریق دفاتر پلیس +10 اقدام کنید

  56. تمام کارهای مربوطه را انجام دادم برای معافیت .همه قانونی.بوده.ودرست.در آخررسیدیم به رای سلیقه ای که خودشون میگن یه قانون هایی داریم نا نوشته .که من نمیخواهم .معافیت کنم.دوست ندارم.معافت کنم.سرهنگ میگه.همینو بس.

  57. سلام خسته نباشید من داداشم تازه ب پادگان محمدرسولالله مرزبانی بیرجند رفته و کف پای بسیار صافی داره دکتر ارتوپد هم تایید کرده ولی داداشم زود دفتر چه پست کرد رفت نشد معاف از رزم بگیرم الان اونجا خیلی داره اذیت میشه تموم پاش تاول زده زده ب کمرش مچ پاش درد گرفته ولی هیچکی براش مهم نیست الان خودش نیست ماباید چیکار کنیم لطفا راهنمایی کنید پدرم هم از کار افتادگی داره حتی ۲۴ ماه کارت ایثار منطقه عملیاتی هم داره تک پسرم هس داداشم تماس هم ک جواب نمیدین

  58. سلام من پدرم ۴۲سال سن داره و به علت بیماری اعصاب و روان یا همون مغز و اعصاب حدود ۱۸سال هست که دکتر میرن… و حدود سی روز هم در تیمارستان بستری بودن چند سال پیش…
    من خودم ۱۸سالمه ایا امکان معافیت هست؟

    1. سلام. اگر شما تنها پسر بالای 18 ساله ایشان هستید، میتوانید با گرفتن کارت عضویت بهزیستی برای پدر، اقدام به معافیت خود بکنید.

  59. سلام پدرم سرطان مری داره و من تنها فرزندش هستم و ایشون از کار افتاده هم هست ولی پدرم 55 سالشه میتونم معاف شم؟

    1. سلام طبق آیین نامه اگر پدر بالای ۵۰ سال و بیمار باشد به طوری که ازکارافتاده تلقی شود امکان معافیت دارید.

  60. سلام من یک خواهر دارم و پدرم 74 سال سن دارد خواستم بدانم ایا می توانم معاف بشوم

    1. افرادی که دارای پدر بالای ۷۵ سال باشند، مجاز به دریافت معافیت کفالت هستند. مشمول باید تنها فرزند پسر بالای ۱۸ سال این پدر باشند تا بتواند به عنوان کفیل، از خدمت معاف شود. اگر مشمول دارای برادران بالای ۱۸ سال باشد، نمی تواند از این قانون استفاده کند
      در صورت 75 سال سن یا اگر کمتر است باید یکی از بیماری های آئین نامه کسان مشمول را داشته باشد

  61. سلام پدر من ۸۱ سال داره که بیماری قلبی و فشار خون داره و من یک برادر بزرگتر دارم که استان دیگری ساکن است منم ۳۲ سال دارم امکان گرفتن معافیت از طریق کفالت دارم.

    1. باسلام باتوجه به داشتن برادر بزرگتر خیر امکانش نیست

  62. سلام پدر من یک چشمش نابیناست و دیگری کم بینا‌من هم تک پسر هستم و پدرم ۶۴ سال سن دارد ایا مشمول به معافیت میشم؟

  63. سلام وقت بخیر من تک فرزند پسر هستم سن خودم ۲۸ سال که غیبت هم ندارم و سن پدرم ۶۷ هست که بازنشسته روستایی هستش یه حقوق در حد یک میلیون میگیره که بیماری های مثل دیابت ناراحتی قلبی داره تکلیف ما چی میشه .؟

    1. با سلام شما با توجه با اینکه تک فرزند میباشد و وارد غیبت هم نشده اید و احتمالا دانشجو بوده اید حائز کسب شرایط لازم برای گرفتن معافیت کفالت پدر میباشد بشرطی که مدرک پزشکی مشخص به نظام وظیفه ارائه بدید مبنی بر بیماری پدرتون که نیازمند مراقبت شخصی داده بشوند از سوی نظام وظیفه

  64. سلام . پدر من 64 سال دارند و بیماری های قند . فشار. قلبی . و… رو دارند یه برادر بزرگ تر دارم که نظامیه و اضلا شهر ما نیست زن و بچه داره . ایا من میتونم معافیت رو بگیرم ؟ برادرم منطقه نظامیه و دور از ماست

    1. با سلام برای دریافت معافیت کفالت پدر سه شرط 1-عدم وجود غیبت2-گواهی پزشکی نیازمند مراقبت برای پدر زیر 75 سال و 3_عدم وجود برادر بالای 18 سال لازم میباشد با توجه به مواردی که گفته شد شما با وجود برادر بالای 18 سال نمیتوانید کفالت پدر بگیرید مگر اینکه با استشهاد محلی ثابت کنید که برادرتون دسترسیشون به پدرتون سخته که ان هم بسیار سخت میباشد

  65. سلام من ۲۶ سالمه غیبت ندارم پدرمم ۶۷ سالشه تک پسر هستم پدرم حقوق بازنشستگی نداره ایا میتونم کفیل پدرم بشم و معاف بشم ممنون میشم پاسخ بدید

    1. سلام وقت بخیر طبق قوانین نظام وظیفه اگر پدر شمازیر ۷۵ سال سن دارد برای درخواست معافیت کفالت ایشان باید دارای بیماری و نیاز به مراقبت داشته باشند تا معافیت کفالت شما تایید شود

  66. سلام میشه لطفا جواب بدید

    بنده ۲۸ سالمه و پدرم بالای ۶۰ سال عمر داره و بازنشسته اس ولی دو بار سکته خفیف داشته و چشماش بینایی خوبی نداره و میخوام عملش کنم و همچنین ناراحتی قلبی داره. همچنین مادر بنده هم به زور توانایی راه رفتن داره و چشاش ضعیفه و سنش بالای ۶۰ ساله… همه برادرام و خواهرام ازدواج کردن و از ما جدا شدن و خودم تنهایی ازشون مراقبت میکنم.

    آیا امکان معافیت برام هست؟

    1. ﺳﻼﻡﻭﻗﺘﺘﻮﻥﺑﺨﯿﺮﻭﺍﻻﻦﺍﯾﮐﻪﺷﻤﺎﻏﯿﺒﺖﺧﻮﺭﺩﻩﺍﯾﻦﯾﺎﺧﯿﺮﺑﻌﺪﺑﺮﺍﺩﺭﺍﺗﻮﻥﺍﺯﺩﻭﺍﺝﮐﺮﺩﻥﻭﮐﺪﻭﻡﺍﺳﺘﺎﻥﻫﺴﺘﻦﻭﺍﮔﺮﺍﺳﺘﺎﻥﻫﺴﺘﻦﮐﻪ

      ﺷﻤﺎﻫﺴﺘﯿﺪﺑﻪﺷﺮﻃﯽﮐﻪﻏﯿﺒﺖﻧﺪﺍﺷﺘﻪﺑﺎﺷﯿﺪﻣﯿﺘﻮﻧﯿﺪﺍﺯﻣﻌﺎﻓﯿﺖﻣﺪﺩﺟﻮﯾﯽﺍﻗﺪﺍﻡﮐﻨﯿﺪﻭﻣﻌﺎﻓﯿﺖﮐﻔﺎﻟﺖﺑﮕﯿﺮﯾﺪﺣﺎﻻﺍﮔﺮﻣﯿﺨﻮﺍﯾﺪﻣﺮﺍﺣﻞ

      ﻭﺷﺮﺍﯾﻄﺶﺭﺍﺑﺪﺍﻧﯿﺪﻭﺟﻮﯾﺎﺷﻮﯾﺪﻭﭼﮕﻮﻧﻪﺷﺮﺍﯾﻂﻋﻀﻮﺑﻬﺰﯾﺴﺘﯽﺷﺪﻥﺭﺍﺑﺪﻭﻧﯿﺪﻣﯿﺘﻮﻧﯿﺪﺑﺎﻣﺮﮐﺰﻣﺸﺎﻭﺭﻩﺁﻭﯼژﻩﺗﻤﺎﺱﺑﮕﯿﺮﯾﺪﻭﺭﺍﻫﻨﻤﺎﯾﯽ

      ﺷﻮﯾد

      1. سلام من ٢۵ سالمه پدرم ۶٧ سالشه ٣ سال پیش دفترچه گرفتم ولی نتونستم حاظر بشم پدرم کمر درد و پا درد داره نه بازنشسته است نه جایی حقوق میگیره من کارگری کار میکنم خرج خانوادمو در میارم یک خواهر دارم زیر نظر بهزیستیه آیا میتونم معاف از خدمت بشم ممنون میشم جواب بدید

  67. سلام من پدرم 60سالشه و بیماری دیابت داره خودمم یک ساله غیبت خوردم ..میتونم کفالت پدر بگیریم ؟

  68. سلام وقت بخیر
    پدرم 68 سال دارن و بیماری قلبی وسابقه چندین بار آنژیو و تیروئید و کلیه دارن
    یک برادر بزرگتر دارم ک ازدواج کردن و جای دیگ سکونت دارن امکان معافیت وحود داره.؟

    1. سلام به دلیل داشتن برادر بالای 18 سال تنها در صورتی که پدر عضویت شدید بهزیستی داشته باشند امکان گرفتن معافیت کفالت خواهید داشت ونباید غیبت سربازی داشته باشید

  69. با سلام بنده ۱۸ سالمه و تا ۱۴۰۲/۰۷/۰۱ معافیت تحصیلی دارم پدرم ۵۰ سالشه بعد بیماری قلبی شدید و بیماری کلیوی و.. داره جز بهزیستی هم هست معلولیت جسمی داره خودمم واریکوسل گرید ۴ دارم و هنوز عمل نکردم میخواستم بدون معافیت شامل من میشه یا ن ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. سلام بله هم از طریق معافیت پزشکی برای بیماری واریکوسل خودتان میتوانید معافیت دریافت کنید و هم از طریق گرفتن معافیت کفالت پدر با تایید کمیسیون پزشکی

  70. سلام خدمت همه دوستان وکارشناس محترم.یه سوال داشتم به عرض شریفتون برسونم که من 18سالم شدازدواج کردم میخواستم برم خدمت خدابهم یه چه داددوسال گذشت بعدش بابام سکته کردوتا یک سال هم دوندگی بیمارستاناطول کشیدتااخردرتهران عمل بازانجام دادوبرش گردوندم خوزستان.بعدبچه دومی هم درست شدوازخدمت دورشدم الان ۳۰سالمه ازمریضی بابام میگم ناراحتی قلبی دیابت مشکل کلیوی و….سن بابام از۷۵گذشته ومادرم کمرشوعمل کرده وچربی ودیابت شدیدو….شغل بابامم بازنشسته سپاهه.میخواستم بدونم شرایطشودارم برم اقدام کنم واسه معافیت یاخیرلطف کنین اگه خواستین جواب بدین باپیامک برام بفرستین من گذری الان اومدم تواین سایت وقت نمیکنم بقران شمارموبراتون میزارم لطف کنین خبرم کنین ممنون ازهمه عزیزان

  71. سلام وقت بخیر پدرم ۶۹ سال دارد و زخم معده و دیسک کمر داره و چند ماه پیش افتاد لگنش شکست جراحی و پلاتین کردن،پدرم تحت پوشش کمیته امداد هست،و برادر بزگتر هم دارم که معافیت داره،میتونم معافی بگیرم

    1. سلام به دلیل داشتن برادر بزرگتر تنها در صورتی امکان گرفتن کفالت پدر را دارید که پدر کارت عضویت شدید بهزیستی داشته باشد.

  72. من مشکل بینایی دارم یک چشمم بینایی ندارد یک برادر بزرگ هم دارم که ازدواج کرده پدرم هم جنباز هست ۶۲ سالشه امکان معافی هست ایا ؟؟؟

    1. با تایید پزشک معتمد نظام وظیفه و رای نهایی کمیسیون امکان پذیر میباشد

  73. سلام من دانشجوم پدرم پیوند قلب شده منم تک پسرم قبل پیوند قلب باطری داشت و زیر30 درصد الان چن ساله پیوند قلب شده سوال کردم میگن پیوند کلیه معافه ولی قلب چیزی اعلام نکردن. خدایش جالبه عضو حیاتی بدن کفالت ندن اون وقت پیوند کلیه کفالت بدن. امکان معافی من هست یا ن خواهشا راهنمایی کنید.

    1. درصورت تایید پزشک معتمد نظام و همچنین رای نهایی کمیسیون امکان معافیت وجود دارد درصورتی که غیبت نداشته باشید

  74. سلام پدر من 67 سال سن داره و خودمم تک فرزند هستم پدرم مريضی تنگ نفسی و پرستاد دارد آیا من کفالت میشم یا ن تحت کمیته امداد هم هست

    1. درصورت تایید پزشک معتمد نظام وظیفه و همچنین رای تایید کمیسیون امکان پذیر میباشد

  75. سلام
    دانشجوهستم ۲۴ساله ومعافیت تحصیلی دارم پدرم ۶۱ساله است وازکمیسیون پزشکی اداره ای که شاغل بودسال۸۶ ازکارافتاده شده وبرادرم که۳۳ساله است از کمیسیون بهزیستی کارت معلولیت داره آیا امکان معافیت کفالت خانواده ام امکان پذیره که اقدام کنم .باتشکر

  76. سلام من بیست سالمه و پدرم ۵۵ سالشه و برادر ندارم و فقط سه تا خواهر دارم که یه کیشون از من بزرگترها و اون دو تا کلاس هفت و نهم هستن آیا منتظر بمونم که پدرم بشه ۶۰ سالش میتونم موافیت بگیرم ؟امکانش هست ؟

  77. با سلام
    پدر من 56 سالش هست و بیماری قلبی داره و تقریبا چهل درصد از قلبش کار میکنه و جانباز هم هست که به واسطه ترکش توی سرش پنج درصد بهش دادن،غیر از خودم فقط یه خواهر دارم میخواستم بدونم که میتونم آیا کفالت از کار افتادگی پدرم رو بگیرم؟
    با تشکر

    1. اگر غیبت ندارید از طریق کفالت پدر برای معافیت اقدام کنید

  78. با سلام پدر من ۵۶ سالش هست و بیماری قلبی داره و چهل درصد از قلبش کار میکند،من تک پسرم و فقط یک خواهر دارم که ازدواج کرده آیا میتوانم کفالت از کار افتادگی پدرم رو بگیرم؟
    باتشکر

    1. سلام اگر غیبت سربازی نداشته باشید امکان گرفتن کفالت دارید

  79. سلام خسته نباشی من برادرم کفالت مادرم گرفت.و مادرم فوت کرده و برادرم متاهل است.پدرم ۶۱ سالشه ایا معاف میشوم خرداد ۱۴۰۲ ۱۸ ساله میشوم

    1. سلام در صورتی که پدر عضویت شدید بهزیستی داشته باشد میتوانید کفالت پدر را بگیرید یا از طریق معافیت پزشکی معافیت بگیرید

  80. پدرم پارکینسون داره قرص اعصاب هم میخوره ۶۴سالشه منم غیبت ندارم،برادرم هم معلول جسمی و ذهنی هست آیا میتونم کفالت پدرمو بگیرم؟؟؟

    1. سلام در صورتی که برادر بالای ۱۸ سال نداشته باشید و غیبت سربازی هم نداشته باشید امکان گرفتن کفالت پدر را خواهید داشت

  81. سلام
    من پدرم بالای شصت سال است.
    حقوق بگیر مستمر بیمه بازنشستگی است.
    عمل تعویض مفصل زانو هم انجام داده.
    یک برادر بزرگتر هم دارم ولی ازدواج کرده و سه تا بچه دارد
    ایا شرایط کفالت را دارا هستم؟
    اگه نیستم با طلاق تواقفی پدر و مادرم میتوانم کفیل مادرم بشوم؟؟؟

    1. در صورت وجود برادر بالای ۱۸ سال امکان کفالت ندارید

  82. سلام من ۲۷ ساله هسم و تا حالا دفترچه پست نکردم واس خدمت پدرم ۶۲ سالشه مادرمم از دست دادم برادرم ۳۲ سالگه ازدواج کرده و خدمت رفته پدرم دیابت قند و مشکل قلبی داره و بازنشسته هستش
    ایا میتونم کفالت بگیرم؟

  83. سلام ،خسته نباشید
    پدرم ۶۳ سال سن دارند و دچار بیماری دیابت هستن و کلیه هاشون سنگ ساز هست. و بازنشسته بیمه تامین اجتماعی هستن. بنده دوخواهر دارم و تک پسر هستم.
    آیا امکان دریافت معافیت کفالت برای من وجود داره؟

    1. بله درصورت تایید پزشک معتمد نظام وظیفه و رای تایید کمیسیون امکان پذیر میباشد

  84. سلام بنده پدرم ۶۲ سال سن داره
    مادرم ۵۷ سال
    پدرم دیسک کمر داره
    و مادرم مبتلا به سرطانه
    تک پسر هستم،بدون غیبت دارم خدمت میکنم
    آیا راهی برای معافیت هست؟

    1. درصورت تایید پزشک معتمد نظام وظیفه و همچنین رای تایید نهایی کمیسیون امکان معافیت از طریق کفالت پدر دارید

  85. سلام من پدرم متولد ۱۳۳۲ هست ، شغلش از اول کارگرساختمانی بوده و بی سواد هست الانم دیگه قادر به کار نیست یعنی از کار افتاده شده و بازنشستگی و هیچی هم نداره ، تحت پوشش کمیته امداد هم هستن ، منم تنها فرزند خانواده هستم ، و اینکه غیبت دارم الان من ۴۰ سالمه ، ایا راهی هست برای معافیت؟؟
    چون پرسیدم گفتند غیبت داری

  86. سلام
    پدر من سکته قلبی کرده و الان ef 35 داره. امکان معافیت من از طریق کفالت پدر فراهمه؟؟؟

    1. سلام در صورت تایید کمیسیون پزشکی امکان گرفتن کفالت دارید

  87. سلام من پدر ۶۲ ساله ای دارم که از نظر جسمی سالمه ولی هیچ نوع بیمه یا کار ازادی نداره و تنها پسر خونه ام یه برادر ناتنی هم دارم که اعتیاد داره و با مادرش زندگی میکنه کلا آیا امکان معافیت وجود داره؟

    1. سلام به دلیل داشتن برادر دیگر تنها در صورتی که پدر عضویت بهزیستی داشته باشد امکان گرفتن معافیت دارید

  88. سلام من تک پسر هستم و دو خواهر دارم پدرم ۵۴ سال داره و به دیابت مبتلا ی چشماش هم کم بینای و مشکل قلبی هم داره خلاصه که از کار افتاده هستش می خواستم بدونم با توجه به اینکه زیر ۶۰ سال هستند من امکان معافیت دارم ؟

    1. سلام در صورتی که پدر دیابت شیرین نوع 1 داشته باشد و بیماری های ایشان توسط پزشک معتمد نظام وظیفه تایید شود امکان گرفتن کفالت پدر را خواهید داشت.

  89. سلام خسته نباشید ببخشید من پدرم 64 سالشه عمل قلب باز کرده و دیابت داره دوتا خواهر دارم ازدواج کردن یه برادر هم دارم اون معافی پزشکی گرفته برای بیماری پوستی به نظرتون من میتونم معافیت کفالت بگیرم؟؟؟

    1. سلام در صورتی که پدر عضویت شدید بهزیستی داشته باشد امکان گرفتن کفالت دارید.

  90. سلام وقتتون بخیر‌پدرم ۶۵ سالشه بدلیل تصادف اسیب جدی زانو و پارگی رباط های صلیبی نمیتونه درست راه بره و بسیار سخت است فعالیت جسمی‌ براشون

    تنها برادرم خارج از کشور ساکن است و خیلی کم رفت امد دارد

    من ۲۳ سال سن دارم ایا درخواست کفالت بدهم موافقت می شود؟

    1. سلام نامه استشهاد محلی بنویسید که برادر خارج از کشور زندگی میکند امکان گرفتن کفالت خواهید داشت.

  91. سلام خسته نباشید پدر من ۶۵ سال سن داره و من تنها پسر خانواده هستم و برادر ندارم و غیبت هم ندارم و پدرم داری بیماری هایی هست عصبی هست وسواس فکری و اختلال پس از صانحه و دوقطبی هم داره و توسط پزشک های ارتش تیپ ۴۰ سراب و تبریز تایید شده که در مناطق جنگی جبهه این اتفاق افتاده و ۱۸ ماه در منطقه بوده و ایثارگر هم هست آیا امکان معافیت من هست ؟

    1. سلام بله میتوانید برای گرفتن کغالت پدر اقدام کنید.

  92. سلام امکان داره شخصی که ۲۹ سالش هست و پدرش ۶۶ سالش هست و دوتا برادر کوچک تز از خودش داره بتونه در سال ۱۳۹۵ که سن پدرش به ۶۰ سال رسیده اقدام به معافیت کفالت کنه؟ولی پدرش سالمه ظاهرا میتونه راه بره صحبت کنه ببینه بشنوه

    1. سلام اگر برادر بالای 18 سال داشته باشد تنها در صورتی که پدر عضویت شدید بهزیستی داشته باشد امکان گرفتن کفالت پدر را دارد.و همچنبن نباید غیبت سربازی داشته باشد.

  93. سلام من پدرم بالای 60سال سن داردچندین بیماری هم داردمخصوصا(سرطان) وچشماش نمیبینه وازکارافتاده وبیماری پوستی ولرزش دستهارودارد وبرادروخواهرم ازدواج کردن ورفتندسرخونه زندگیشون وتنهامن سرپرستش هستم خواستم ببینم آیاامکان داره معاف بشم، ممنون

    1. سلام در صورتی که پدر عضویت شدید بهزیستی داشته باشد امکان گرفتن کفالت دارید

  94. سلام من سال اول دانشگاه هستم و سال دیگه پدرم ۶۰ سالش میشه آیا امکان معافیت برای من وجود دارد

    1. سلام برای گرفتن کفالت پدر باید ایشان 75 سال داشته باشند یا یکی از بیماری های کسان مشمول را داشته باشند.

  95. سلام من 20 ساله ام و دانشجو ترم 2 هستم و پدرم 57 ساله اند و پوست دست برا اثر کار اسیب دیده ولی از کار افتادده نیست تک فرزندم و پدر سربازی خود را در جنگ بوده اند

  96. سلام
    من به همراه خانوادم در اهواز سکونت داریم اما برادر بزرگتر ساکن تهران هست و ازدواج کرده و سربازیشو گذرونده پدرم 3 بار عمل جراحی ستون فقرات انجام داده و پای راستش مشکل داره آیا امکانش هست کفالت پدرم رو بگیرم ؟

    1. در صورت وجود برادر بزرگتر امکان پذیر نمیباشد

  97. سلام من 19سالمه وقت سربازیمه پدرمم 68سال سن دارند و دوتا خواهر دارم پدرمم نه شغل داره نه حقوق من خودم کار میکنم خرج مخارج خونه رو میدم آیا کفالت شامل من میشه

    1. درصورتی که پدر مشکل پزشکی داشته باشند بله امکان پذیر میباشد

  98. سلام
    بنده ۲۷ سالمه و غیبت ندارم. تک پسر و یک خواهر بزرگتر دارم که ازدواج کرده. پدرم ۶۳ ساله و یک چشم نابینایی (به همین علت خودش معاف سربازی شده) و همچنین دیابت شیرین مزمن داره که به آن یکی چشمش نیز آسیب زده و باعث گلوکوم شده که با لیزر درمانی خطر‌ نابینایی تا حدی رفع شده. حقوق بازنشستگی تامین اجتماعی را دارد و در بخش خصوصی نیز هرچند به سختی اما مشغول به کار هست. آیا کفالت شامل بنده می شود؟

    1. سلام بله میتوانید از طریق کفالت پدر معافیت دریافت کنید.

  99. سلام. پدر من دیسکش ترکیده و یه پاش لخته خون به طوری نزدیک به یک ساعت فقط میتونه سرپا واسته بعدش پاش ورم میکنه و به خاطر دیسک کمر هم زیاد نمیتونه بشینه. شانس معافیت چقدره؟

    مدارک برای کفالت باید حین درخواست ارائه کنم یا قبلش؟

    1. سلام در صرتی که غیبت سربازی نداشته باشید و برادر بالای 18 سال هم نداشته باشید میتوانید برای گرفتن کفالت پدر اقدام کنید
      مدارک در حین درخواست ارائه شود

  100. سلام خسته نباشید. پدرم57سالشه سه ساله پیش سکته مغزی کرده و بنده دانشجو هستم برادریم ندارم پدرم بازنشسته هست. وضعیت جسمانیشم طوریه ک کارهای سنگین نمیتونه انجام بده خواستم بدونم اقدام بکنم برای معافیت احتمال معاف شدنم چقدره؟
    دروضعیت فعلی ک دانشجو هستم میتوانم برای معافیت قدمی بردارم یا باید درسم تموم بشه؟

    1. سلام در صورتی که غیبت سربازی نداشته باشید در حین تحصیل هم میتوانید برای گرفتن کفالت اقدام کنید

  101. سلام ببخشید من پدرم بالای ۷۵ هست من فرزند اول از زن دومش هستم و متاهلم و شرایط نگه داری همه دست منه تحت بیمه تامین اجتماعی هستن ولی حقوق زیادی نمیگیرن منم ۱۸ سالمه ولی پسر بزرگ، از زن دوم پدرم هستم میخاستم بدون چون برادرای دیگم از زن دیگه بابام هستن و بزرگ تر از من هستن ایا من بازم میتونم معافیت خدمت بگیرم

    1. اگر برادر بالای 18 سال نداشته باشید برای گرفتن کفالت پدر مشکلی پیش نمیاید.

  102. با سلام فرزند دوم هستم پدرم 59سالشه دو برادریم برادرم معلوله آیا امکانش رو داره معاف بشم باید چیکار کنم..؟
    با سپاس🌹

    1. سلام نامه استشهاد محلی بنویسید که برادر معلول است و قابلیت نگه داری از پدر ندارد.در صورت تایید نامه اگر پدر بیماری خاصی داشته باشد امکان گرفتن کفالت پدر دارید.

  103. سلام من تک فرزندم و پدرمن ۶۱ سالشونه و بازنشسته هستند ودرحال حاصرکاری ندارند دیسک کمر دارند و ناراحتی اعصاب هم دارند آیا امکان معافیت برای من وجود داره؟

    1. سلام اگر غیبت سربازی نداشته باشید امکان گرفتن معافیت کفالت پدر با تایید کمیسیون پزشکی را دارید.

  104. سلام
    من نوزده سالمه و غیبت ندام،پدرم۶۳سالشه پارکینسون خفیف داره و تحت پوشش بهزیستی هست،برادر بزرگم هم معلول ذهنی هست و تحت پوشش بهزیستی هست،میخواستم واسه معافیت ماده۶ بهزیستی اقدام کنم….
    رفتم بهزیستی گفتن چون پدرت بیماریش خفیف هست بهت نامه نمیدیم
    خواستم ببینم آیا امکان معاف شدن واسه من نیست؟؟؟
    خواهش میکنم جواب بدین اوضاع خوبی ندارم

    1. سلام برای گرفتن معافیت باید کارت شدید بهزیستی داشته باشند

  105. سلام من تک فرزند پسری هستم و پنج خواهر دارم که یکیش ازدواج کرده وپدرم ۷۰ سالشه وسکته مغزی کرده وبا دست راستش نمی تونه کار کنه امکان معافیت هست؟ ۱۸سالمه

    1. سلام بله با تایید کمیسیون امکان گرفتن معافیت کفالت پدر را دارید.

  106. پدر من ۵۲ سالشه و من ۲۰ پدر از لحاظ جسمی ناتوان است نمی‌تواند بدون واگر حرکت کند آیا می‌توان معافیت گرفت

    1. سلام در صورتی که غیبت سربازی نداشتهباشید و برادر بالای 18 سال نداشته باشیدامکان گرفتن کفالت پدر دارید

  107. سلام من متولد 1361 هستم ااان 18 ساله از خدمت فرار کردم پدرم هم 66 سال سن داره بازنسسته پسر بزرگ هستم مجرد هستم وپدر 2 بارسکته قلبی کردن وپرونده پزشکی دارن ایا من میتونم از کفالت معاف خدمت بشم یا نه جواب بدین با تشکر

    1. خیر اول باید نلمه بخشودگی بزنید و در مرحله اول باید بخشیده بشید و بعد برای کفالت اقدام کنید
      باید ترک خدمت خود را توجیه کنید

  108. سلام.اگر زنی از ازدواج اولش پسری داشته باشه وازدواج مجددکرده باشه و شوهرش بالای ۷۵ سال سن داشته باشه آیا بازهم پسرش که از همسر قبلیش هست باید سربازی بره ؟

    1. سلام .بله اگر اسم پسر در شناسنامه همسر دوم نباشد امکان اخذ معافیت کفالت نیز وجود ندارد.

  109. سلام خسته نباشید بنده پدرم 68سالشه تک پسرم و دوتا خواهر دارم ازدواج کردن و پدرم نارسایی قلبی داره میخواستم ببینم میتونم معافیت کفالت بگیرم یا نه

    1. با سلام و وقت بخیر سیری هستم در صورتی که غیبت نداشته باشید میتوانید جهت مشکل پزشکی پدر اقدام کنید و با گرفتن تایید از پزشک معتمد سازمان نظام وظیفه و همچنین رای نهایی تایید کمیسیون پزشکی امکان معافیت از طریق کفالت پدر وجود دارد، اگر تهران هستید دو بیمارستان امام سجاد و بیمارستان بقیه الله معتمد نظام وظیفه هستند

  110. سلام من پدر بالای۷۵سال دارم و ۵ برادر هستیم سه برادر من دور از خانه ازدواج کردند من و یک برادر معلول درخانه با پدر زندگی میکنیم و من الان حدود یک ماه است ک غیبت دارم بخاطر شرایط جسمی پدر آیا معافی کفالت برای من تعلق میگیرد چون پدرم نیاز ب نگهداری دارد و برادر هم معلول است

    1. با سلام و احترام وقت شما بخیر سیری هستم در صورت وجود غیبت و وجود برادر امکان معافیت کفالت پدر وجود ندارد جهت توجیه غیبت خود به دفاتر پلیس +۱۰ اقدام کنید

  111. با سلام اگه پدر به بیماری روانی مبتلا باشه ( جنون ادواری) ولی تمایل به رفتن بیمارستان نظامی نداشته باشه برای اثبات ، در اون صورت از چه طریقی میشه اقدام کرد

    1. با سلام و احترام وقت شما بخیر سیری هستم در صورتی که بیماری پدر تایید پزشکان مورد اعتماد سازمان نظام وظیفه را بگیرد و باوجود مدارک کافی همچنین رای تایید نهایی کمیسیون و بدون غیبت شما امکان پذیر میباشد (مدارک باید تکمیل باشد)

  112. سلام
    اگر پدر ۵۵ سال داشته باشن و به بیماری جنون ادواری ( دو قطبی) مبتلا باشه ولی حاضر نباشه به بیمارستان نظامی بره برای اثبات ش در اون صورت باید چیکار کرد چون من از روانپزشک پدرم پرسیدم و گفته که برای معافیت سربازی میتونی از این طریق اقدام کنی

    1. با سلام و احترام وقت شما بخیر سیری هستم در صورتی که بیماری پدر تایید پزشکان مورد اعتماد سازمان نظام وظیفه را بگیرد و باوجود مدارک کافی همچنین رای تایید نهایی کمیسیون و بدون غیبت شما امکان پذیر میباشد

  113. سلام
    من حدود یک ماه است ب دلیل شرایط جسمی پدر از خدمت غیبت دارم
    و یک بردار معلول دارم و برادرانم همه سربازی رفتند ایا میتوانم معافی سرپرستی و نگهداری از پدر بگیرم چون پدرم ب مراقبت نیاز دارد

  114. سلام من حدود یک ماه است که به دلیل شرایط جسمی پدر غیبت از خدمت دارم
    پدر ۷۵سال دارد و همه ی برادرانم خدمت رفتند و فرزند کوچیک خانواده هستم ویک برادر معلول دارم ایا میتوانم معافی سرپرستی و نگهداری از پدر را بگیرم

    1. با سلام و احترام سیری هستم وقت شما بخیر با وجود برادر امکان معافیت از طریق کفالت پدر وجود ندارد مگر اینکه از طریق مشکل پزشکی خودتان یا ماده شش بهزیستی اقدام کنید

  115. این قانون 75سال قانون بسیار بدیه.چرا؟ چون معنیش اینه که یک مرد درسن 56سالگی ازدواج کنه تا در سن 75 سالگی فرزند پسرش بشه 18 سال ومشمول سربازی بشه!!!!!!! اونوقت هی بگن زود ازدواج کنید!!!!!

    1. سلام وقتتون بخیر امکان معافیت های دیگر نیز هست

    2. سلام وقتتون بخیر خسته نباشید من پدرم ۶۲سال سن داره کارگره از کار افتاده است ۴تا برادر از خودم بزرگ تر دارم که همشون خدمت رفتن وه ازدواج کردن ومن فرزند کوچک ترم و میخواهم کفالت پدرم را بگیرم پدرمم عمل کرده بیزه هاشو نمیتونه سر کار بره

  116. سلام من دوسال از سربازیم رد شده بعد برادر بزرگ تر از خودم دارم ۵ تا ک سربازی رفتن بعد پدرم ۶۴ سالشه تحت پوشش کمیته امداد هم هس کار افتاده شده
    امکان کسری از خدمت یا معافی هستش

    1. سلام وقتتون بخیر به دلیل وجود برادر بزرگتر امکان کمی وجود دارد باید شرایط خاصی وجود داشته باشد.

  117. سلام بنده فرزند آخر خانواده هستم ، پدر بنده هفتاد سال سن دارند و حقوق کمی هم دارند و برادر بزرگتر هم دارم که اعتیاد دارند و خدمت سربازی هم رفتند آیا کفالت شامل بنده میشود ؟

    1. باسلام میتوانید از طریق معافیت مددجویی اقدام کنید البته اگر غیبت نداشته باشید

      1. سلام بنده ۳۷سالمه متاهل و صاحب فرزندم،پرم ۶۷سال دارد بیماری روحی دارد و از مادرم جداشده آیا راهی هست معاف شوم ؟ممنون

        1. در صورتی که غیبت نداشته باشید امکان معافیت از طریق هم کفالت مادر و هم کفالت پدر را دارید

  118. پدر من هفتاد سال سن دارند و حقوق کمی هم دارند برادر بزرگتر هم اعتیاد دارند و اصلا شرایط کفالت ندارند و سربازی هم رفتند آیا بنده میتوانم کفالت بگیرم .

  119. سلام پدر من ۷۰سال سن دارد و دیکس کمر و زخم معده و پروستات هم دارد ۵تا برادر دارم که ۳تا از برادرهام ازدواج کرده اند وبرادر بزرگتر از خودم هم سرباز فراری هست که ۱۰ ماه خدمت کرده وفرار کرده ایا امکان معافیت برای من وجود دارد

    1. سلام
      در صورت داشتن برادر بزرگتر امکان گرفتن کفالت وجود ندارد

  120. سلام وقت بخیر
    پدر من 68 سالشه و در دو پا میخچه شدید داره و راه رفتن براش مشکله و یک برادر بزرگتر از خودم دارم که معافیت پزشکی داره اونم بخاطر میخچه و ازدواج کرده و ساکن یک شهر دیگه است. آیا میتونم معافیت کفالت پدر بگیرم؟

    1. سلام
      درصورت داشتن برادر بزرگتر به شما کفالت نمیدهند اما شرایطتون باید دقیق تر بررسی شود لذا با کارشناسان ما تماس بگیرید

  121. سلام وقت به خیر… ببخشید من پدرم پیوند قلب انجام دادن… تک پسر هم هستم… خواستم بدونم معافیت سربازی شامل من میشه؟؟؟

  122. سلام من پدرم ۵۷ سالشه
    وسکته مغزی کرده است وبازنشسته کردیمش برادر بزرگترم هم ندارم من میتونم برای معافیت اقدام کنم؟

      1. سلام اگه غیبت داشته باشیم چی کار میتونیم بکنم ک توجیه غیبت بشیم با استشهاد محلی میتونیم توجیه غیبت بکنیم

        1. نامه توجیه غیبت به همراه تمام دلایل موجهی که مدرک و سندی دارند د
          را ارائه دهید

  123. سلام پدر من ۷۰ سالشه و برادر بزرگترمم متاهل هستند و پدرم مشکل قبلی و عروقی داره و هر روز دارو مصرف میکنه امکان معافیت برای من هستش ؟؟؟

    1. سلام وقتتون بخیر به دلیل وجود برادر بزرگتر امکان بسیار کمی وجود دارد این هم با وجود شرایط خاصی.

  124. با سلام بنده 29 سال دارم ی برادر 19 ساله هم دارم پدرم 86 ساله هستن ولی بدلیل معلولیت جسمانی شدید قادر به اداره زندگی نیستن بنده قیوم پدرم هستم با این شرایط معاف میشم یا خیر

    1. سلام
      باید شرایط شما دقیق تر بررسی شود لذا با کارشناسان ما تماس بگیرید

    2. سلام تنها فرزند پسر خانواده هستم و یدونه خواهرم دارم که ازدواج کرده پدرم از سربازی معاف هستش ایا میتونم واسه معافیت اقدام کنم یا نه

      1. سلام میتوانید از طریق گرفتن کفالت پدر یا معافیت پزشکی اقدام کنید.

    3. من پدرم سالهاست دیابت نوع ۲ داره البته قرص قند متفورمین و کاهنده قند می خوره(نه انسولین) و ۶۰ سالشه و تک پسر خانواده هستم آیا میتوانم کفالت پدرم را بگیرم؟

      1. درصورتی که غیبت ندارید و تایید پزشک معتمد نظام وظیفه را داشته باشید و همچنین رای تایید کمیسیون امکان پذیر میباشد

  125. سلام بنده پدرم سن64 دارد بنده ب عنوان سرپرست پدر از کار افتادگی شدیدبهزیستی دارد سه قلو هستیم یک خواهر ازدواج کرده دوتا برادر یکیش رفته سربازی منم ب عنوان سرپست خونه سنم 24هس میتوانم معافیت ی همون کفالت پدری بگیرم

    1. سلام
      بله احتمالش وجود دارد که برای بررسی بیشتر شرایط کفالت پدر با کارشناسان ما تماس بگیرید

  126. سلام من پدرم بالایه ۶۰سال است بیماری قلبی ادم ریه وه دیابت دارد
    خودم هم دیکس کمر و چشمام هم ظعیفه
    ولی پدرم حقوق بیمه دریافت میکنم برادر بزرگ تر از خودمم هم دارم که تهران کار میکند و هرسال مدت زمان کم کنار خانواده هست من میتونم معافیت کفالت بگیرم؟

    1. سلام وقت بخیر چون پدر شما زیر 75 سال دارند و شما برادر بزرگتر از خود دارید امکان کفالت برایتان وجود هندارد.

  127. سلام خسته نباشی من پدرم68سالشه سکته کرده یک پاش میلنگه تک پسرم هستم می‌تونم برا معافيت اقدام کنم

    1. اگر پدرتون از کار افتاده باشه و این موضوع را ثابت کنید احتمالا معافیت بگیرید

  128. سلام من پدرم ۸۳ سالشه ولی بردار هم دارم که همگی متاهل هستند و در جایه دیگر سکونت دارند ابا میتوانم برای کفالت اقدام کنم

  129. سلام، پدرم 67 سال دارد و یک برادر معلول داخل ایران و برادر دیگرم در خارج از ایران است که هر دو برادرم بالای 18 سال دارند. آیا میتوانم کفالت پدرم رو بگیرم؟

    1. با سلام وقت بخیر اگر هردو برادرتان معلول باشند امکانش میتواند وجود داشته باشد.

  130. سلام من ۳۱ سالمه .پدرم ۷۵سالشه بیماری ریه پروسات داره .سه تا برادر دارم متاهل هستن خودم مجردم میتونم کفالت پدری بگیرم

  131. سلام من متولد ۶۹هستم .پدرم ۷۵سالشه بیماری ریه داره با پروستات .سه تا برادر دارم متاهلن میتونم کفالت پدرم بگیرم

  132. سلام من متولد ۶۹ هستم .پدرم ۷۵سالشه بیماری ریه با پروستات داره .سه تا برادر دارم متاهل هستن میتونم کفالت پدرم بگیرم جواب بدین ممنون

  133. سلام پدر من ۷۷ سال دارد مادرم ۶۳سال خودم ۳۱سال برادرام همه ازدواج کردن میتونم کفالت بگیرم

  134. سلام پدر بنده ۸۳ سال سن دارد مادر ۷۰سال بنده به عنوان سرپرست پدر پیر ومادر می باشم آیا معافیت سربازی بهم تعلق میگیرد

    1. سلام .در صورت نداشتن غیبت و تک پسر بالای 18 سال خانواده بودن بله

      1. سلام پدرم ۶۰سال سن داره منم تازه رفتم دانشگاه ۲برادر دارم و ازدواج کردن از محل سکونت دور هستند
        پدرم دیسک کمر داره عفونت داره کلیه‌ش قلبش هم انجو کردن ایا میتوان کفالت پدر رو بگیریم

        1. سلام وقت بخیر باوجود برادر بزرگ تر بالای 18 معافیت شامل حال شما نمیشود

  135. سلام من پدرم ۷۳ سال دارم بعد من بچه اولم ایا معاف میشوم؟
    پدرم بازنشسته است و قند دارد

    1. سلام من پدرم هپاتیت وواریث پاداردونمیتواندزیادروی پایش بایستد وکارگره کارهم نمیره ومتساجرهم هستیم من دارم کارمیکنم وخرج خانواده رامیدم ۲۰سالمه ویه خواهرکوچیک هم دارم کلاس۸ پدرمم سنش ۵۰هست میتوانم کفالت پدرم رابگیرم نروخدابگید..م

      1. سلام اگر غیبت سربازی نداشته باشید امکان گرفتن کفالت پدر را دارید.

  136. سلام بنده پدرم ۶۱سال سن دارد ودیسک کمردارد وبرادربزرگتراز خود دارم که شغلی برا تامین مخارج خانواده ندارد آیا میتونم کفالت پدر بگیرم؟

  137. سلام بنده پدرم ۶۱سال سن دارد ودیسک کمر دارد
    برادر بزرگترازخود دارم ک به علت نداشتن شغل ازپس مخارخ خانواده برنمیاید
    آیا میتونم کفالت پدربگیرم؟

  138. سلام خسته نباشید من میخوام کفالت پدرم بگیرم پدرم یه چشمش از کار افتاده و یک گوشش نمیشنوه و یک کلیه از دس داده و از سلامت روحی برخوردار نیست واز ۱۰۰درصد شلامت مغز فقط ۳۰درصد وجود داره بنده بخاطر پدرم خدمتم رو ول کردم وتمام هزینه خانواده بر عهده من هست و تک پسرم آیا بنده معاف میشوم کفالت بهم میدن

    1. سلام وقت بخیر
      برای شرایط شما امکان کفالت با قوانینی وجود دارد

  139. با سلام، پدر ۶۱ سالع دارم ک بیماریع دیابت شیرین داره، و نمیتونه مار کنه، برادرمم زندانه سه تا خواهرمم متاهلن خودمم ۱۰ ماه خدمتم میخوام کفالت بگیرم امکانش هست؟

    1. سلام وقتتون بخیر باشه ممکن است از طریق کمیسیون خاص امکانش برایتان وجود داشته باشد.

  140. سلام من پدرم ۷۰سالشه و ۴تا برادر دارم که ۲تاش سربازی رفتن من میتونم از کفالت استفاده کنم

    1. سلام وقت بخیر
      برای سنجیدن بهتر شرایط شما ،با کارشناسان ما در این زمینه تماس بگیرید.

  141. سلام.
    من مادرم فوت شده و پدرم وقت سربازی من ۶۱ ساله میشود و الان هم به زور کار میکند و دیسک شدید دارد و من خودم بیشتر کار میکنم.
    من ۱۷ سالمه و هیچ خواهر و برادری ندارم.
    آیا میتونم کفالت پدرم رو بگیرم و معاف شوم؟
    ممنون میشم کمکم کنید.

  142. سلام من پدرم دوبار سکته مغزی و یکبار قلبی کرده و قلبش فنر داره و مشکل ریه هم داره از کار افتاده هست ولی سنشون ۵۳ هست و برادر متاهل دارم ۲۹ سالشه
    ممکن هست کفالت پدر به من بدن

    1. بدن سلام وقتتون بخیر باشه ممکن است کمیسیون شرایط خاص بتواند بهتون کمک کند.

  143. سلام.من پدرم عمل قلب انجام داده و یک برادر بزرگتر از خودم دارم که شهر دیگه ای زندگی میکه و ازدواج کرده و بچه هم داره..کلیه کارای خونه رو من انجام میدم..من با پدر و مادرم زندگی میکنم. آیا این امکان وجود داره معافیت کفالت بگیرم؟

    1. سلام وقت بخیر
      تحت شرایط و قوانین جدید امکان معافیت برای شما وجود دارد

  144. سلام بنده پدرم 61سالشه و برادر معلول دارم میتونم کفالت بگیرم و پدر دیگه نمی تونه کار کنه

    1. سلام در صورت تایید از کار افتادگی پدر و اثبات معلولیت برادر برای کفالت پدر اقدام نمایید

      1. سلام پدرم بالاي ٦٠ سال هستند و مشكل جسماني دارند
        برادر بزرگترم هم فوت شده
        چه مداركي لازمه براي معافيت كفالت ارائه بدم

  145. سلام تنهافرزندپسرهستم پدرم ۶۲سال دارد ده سال پیش براثرتصادف شدیدساق پایش دچارمصدومیت شدید گردید که بابرداشتن مقداری استخان ازلگنش پیونداستخان شده وپلاتین بیست سانتی دارد وراه رفتنش بامشکل است وتوانایی مناسب کاری ندارد درضمن سابقه بیست ویک ماه حضور درجبههای جنگ داردآیامیتوانم برای معافیت ازکفالت پدرم استفاده کنم

    1. سلام
      بله احتمال ان وجود دارد اما برای بررسی بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید

  146. یه سوال داشتم ممنون میشم جواب بدید
    من‌ پدرم ۵۴ ساله دیابت بالا داره
    خودم هم چشمم ضعیف نمره دوتا چشم باهم ۳.۵
    زگیل تناسلی هم دارم
    میخواستم بدونم میشه هم زمان معافیت پزشکی و کفالت پدر اقدام کنم امکان اش هست دوتا مرحله معافیت باهم اقدام کنم یا ن

    1. سلام وقتتون بخیر امکان درخواست همزمان دو نوع معافیت با هم نیسشت برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تمابس بگیرید

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

پنجشنبه

1403/1/9

جمعه

1403/1/10

شنبه

1403/1/11

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید