شرایط معافیت موارد خاص سربازی 1400

آشنایی با شرایط معافیت موارد خاص سربازی:

وقتی واژه معافیت موارد خاص سربازی را می شنویم، شاید بیشتر ما در این زمینه اطلاعاتی نداشته باشیم، برای آشنایی بیشتر به مشاوره نظام وظیفه بپردازیم؛ یا حتی شاید اطلاعات داشته باشیم و اطلاعات مان در این زمینه کامل نباشد. بناربراین نتوانیم آن را به طور کامل درک نماییم و تشریح کنیم. وقتی می خواهید از معافیت خدمت سربازی استفاده کنید. موارد و قوانین بسیاری برای معافیت از خدمت سربازی وجود دارد. اما همه ما به یک اندازه از امتیازات معافیت سربازی بهره مند نیستیم. شرایط هر فرد هم با افراد دیگر متفاوت است. بنابراین باید ابتدا شرایط معافیت ها را بدانی تا بتوانیم با توجه به شرایط خود از انواع معافیت های خدمت سربازی استفاده نماییم.

آیا می دانید شرایط معافیت موارد خاص چیست؟ آیا از مدارک مورد نیاز برای استفاده از معافیت موارد خاص اطلاع دارید؟ آیا برای استفاده از شرایط معافیت موارد خاص اقدام کرده اید؟ آیا از شرایط سنی برای استفاده از معافیت موارد خاص اطلاع دارید؟ آیا از نحوه استفاده از معافیت موارد خاص آگاه هستید؟ آیا جزئیات استفاده از شرایط معافیت موارد خاص را می دانید؟ برای اطلاعات در این زمینه و نتیجه گیری سریع برای معافیت خود با مشاوران متخصص و مجرب ما تماس حاصل نمایید.

شرایط معافیت موارد خاص سربازی,مشاوره شرایط معافیت موارد خاص سربازی,مشاوره شرایط معافیت موارد خاص,شرایط معافیت موارد خاص,مشاوره شرایط معافیت خدمت سربازی,

منظور از معافیت موارد خاص در سربازی چیست؟

وقتی می خواهیم از شرایط معافیت موراد خاص سربازی استفاده نماییم، ابتدا باید از شرایط معافیت موارد خاص سربازی آگاه باشیم. تا بررسی کنیم که آیا من این شرایط را دارا هستم تا بتوانم از این شرایط استفاده کنم یا خیر؟ حالا سوال این است که معافیت موارد خاص سربازی چیست؟ منظور از معافیت موارد خاص سربازی این است که افراد از یک سری شرایط برخوردار باشند. تا بتوانند از معافیت موارد خاص خدمت سربازی استفاده نمایند. معافیت موارد خاص سربازی هم مانند انواع دیگر معافیت ها دارای شرایطی می باشد. که مشاوران ما در این زمینه می توانند کمک حال شما باشند و شما را در این زمینه راهنمایی کنند. تا به راحتی و با صرف زمان کمتر بتوانید از شرایط معافیت موارد خاص خدمت سربازی استفاده کنید.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

چه افرادی می توانند از شرایط معافیت موارد خاص سربازی استفاده نمایند ؟

در قوانین سازمان نظام وظیفه عمومی برای برخی از افراد شرایطی تعیین شده است، تا بتوانند از این شرایط استفاده نمایند و از خدمت سربازی نظام وظیفه معاف شوند.

از جمله این افراد می توانند از معافیت خدمت سربازی استفاده نمایند:

  1. افراد معلول: اگر فردی پدر یا مادرش یا هر دو معلول باشند می توانند از شرایط معافیت موارد خاص سربازی استفاده نمایند. البته شورای پزشکی وظیفه عمومی باید این معلولیت را تایید کرده باشد. برای راهنمایی در این زمینه مشاوران ما می توانند به شما عزیزان کمک نمایند.
  2. خانواده هایی که خود معلول هستند یا فرزند معلول دارند می توانند از شرایط معافیت موارد خاص سربازی استفاده نمایند. این افراد بر حسب داشتن شرایط مورد نیاز می توانند یک یا دو فرزند خود را از خدمت سربازی معاف نمایند. اما نکاتی باید مورد توجه قرار گیرد که مشاوران ما شما را در این زمینه راهنمایی خواهند کرد.
  3. افراد جانباز نیز می توانند بر حسب داشتن برخی ویژگی ها از شرایط معافیت موارد خاص خدمت سربازی استفاده کنند.
  4. اگر فردی با مادر خود و بدون پدر زندگی می کند نیز شامل معافیت موارد خاص سربازی می شود. اما باز هم باید دارای ویژگی ها و شرایط خاصی باشند.
  5. شرایط سنی: افراد طبق شرایط سنی خاص می توانند از معافیت موارد خاص خدمت سربازی استفاده نمایند.

اگر به دنبال استفاده از شرایط معافیت موارد خاص سربازی هستید، می خواهید هر چه زودتر معافیت سربازی بگیرید. با مشاوران متخصص و مجرب مرکز مشاوره آویژهتماس حاصل نمایید.

گروه های سنی مختلف برای استفاده از شرایط معافیت موارد خاص خدمت سربازی

افراد در گروه های سنی مختلف می توانند از شرایط معافیت موارد خاص خدمت سربازی استفاده نمایند. این افراد و گروه های سنی خاص آن ها در ادامه برای شما آورده شده است. شرایط معافیت موارد خاص خدمت سربازی گروه سنی با توجه به مدرک تحصیلی معین شده است.

افراد در این نوع معافیت در 5 دسته مختلف قرار می گیرند:

  1. افراد با مدرک تحصیلی زیر دیپلم، دیپلم و فوق دیپلم می باشند ( که متولدین تا پایان سال 1354 را شامل می شوند ).
  2. افراد با مدرک تحصیلی کارشناسی ( لیسانس ) می باشند ( که متولدین تا پایان سال 1354 را شامل می شوند ).
  3. افراد با مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد ( فوق لیسانس ) می باشند ( که متولدین تا پایان سال 1352 را شامل می شوند ).
  4. افراد با مدرک تحصیلی دکتری غیر پزشکی می باشند ( که متولدین تا پایان سال 1350 را شامل می شوند ).
  5. افراد با مدرک تحصیلی دکتری پزشکی و دامپزشکی می باشند ( که متولدین تا پایان سال 1344 را شامل می شوند ) ، که این افراد سال تحصیلی که در این مقطع تحصیل می کنند نیز اهمیت دارد.

همه این افراد باید دارای شرایط معافیت موارد خاص خدمت سربازی باشند. در این زمینه شما می توانید با مشاوران متخصص و مجرب ما تماس حاصل نمایید. تا به شما در این زمینه مشاوره دهند و شما راحت تر و سریع تر اقدام به استفاده از شرایط معافیت موارد خاص نمایید.

نکته ای که شما باید به آن توجه نمایید این است، اگر مشمول خدمت سربازی هستید و سن شما بیش از 50 سال می باشد. نیاز نیست که برای معافیت سربازی درخواست دهید و پیگیری نمایید. زیرا شناسنامه عکسدار شما کفایت می کند و به منزله واضح و مشخص بودن وضعیت وظیفه عمومی شما می باشد.

خدمات مشاوره تلفنی آویژه دانش در زمینه مشاوره نظام وظیفه

لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

شرایط معافیت موارد خاص سربازی 1400

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید
کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای عضویت در کانال آخرین اخبار نظام وظیفه و اطلاع از اخبار معافیت، امریه، کسری خدمت، خروج از کشور و ... کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات
- 22 نظر:
  1. باسلام وقتتون بخیر
    پدر بنده جانباز ۱۵ درصد اعصاب و روان وقرص مصرف می‌کنه و یک برادر معلولیت ذهنی شدید دارم آیا میتونم برای معافیت اقدام کنم.البته یک برادر دیگه هم دارم که دو ساله از خونه فرار کرده و خبری ازش نداریم؟؟؟؟

    1. با سلام برای معافیت کفالت شما پدر اولا شما نباید غیبت غیرموجه داشته باشید و درثانی اگر پدرتون زیر 75 سال میباشد با ارائه مدرکی که نشان دهنده ناتوانی پدر در انجام امور میباشد برای کفالت اقدام نمایید، البته که وجود برادر تنی بالای 18 سال مانع گرفتن معافیت میشود که یکی از برادران چون معلولیت دارد ازین قاعده مستثنی میباشد ولی برادری که از خانه فرار کرده همچنان مانع گرفتن معافیت شما میشود مگر اینکه که با استشهاد محلی ثابت کنید که آن برادر دسترسی ندارید بهش

  2. سلام پدر بنده در نیروی انتظامی ایلام خدمت میکرد.
    که سال 82 بر اثر تصادف با متور سیکلت هم مادر و هم مادرم فوت شدن
    الان خودم 22 سالمه خواستم ببینم معاف هستم یا خیر

    1. سلام وقت بخیر
      تحت شرایطی برای شما امکان معافیت لحاظ خواهد شد

  3. سلام پدر بنده در نیروی انتظامی ایلام خدمت میکرد.
    که سال 82 بر اثر تصادف با متور سیکلت هم مادر و هم مادرم فوت شدن
    الان خودم 22 سالمه خواستم ببینم معاف هستم یا خیر

    1. سلام وقت بخیر
      تحت شرایطی برای شما امکان معافیت لحاظ خواهد شد

  4. سلام پدر بنده در نیروی انتظامی ایلام خدمت میکرد.
    که سال 82 بر اثر تصادف با متور سیکلت هم مادر و هم مادرم فوت شدن
    الان خودم 22 سالمهو تک فرزند هستم خواستم ببینم معاف هستم یا خیر

    1. سلام وقت بخیر
      تحت شرایطی برای شما امکان معافیت لحاظ خواهد شد

  5. سلام وقتتون بخیر باشه
    من مادرم بیماری ام اس دارد و خودمم غیبت سربازی ندارم
    آیا شرایط من شامل معافیت موارد خاص می‌شه؟

    1. سلام وقت بخیر
      شرایط دیگری برای کفالت در نظر گرفته می شود

  6. سلام من مادرم بیماری ام اس دارد ایا شامل معا فیت موارد خاص می شوم غیبت سربازی هم ندارم

  7. سلام من مادرم بیماری ام اس دارد ایا شامل معا فیت موارد خاص می شوم غیبت سربازی هم ندارم

  8. سلام من تک پسر هستم متهل و دو فرزند دارم..چند سال پیش ی تصادف کردم که باعث پارگی شدید شکم و ریه ها و اسیب ب کلیه شد..بعد از اون افسردگی گرفتم و اعتیاد پیدا کردم..و خود الان هم افسردگی دارم..خواستم ببینم ایا معاف میشم یا نه

    1. سلام با توجه به شرایط خاص جسمی شما و نوع بیماری هایی که تا به حال داشته اید می توانید اقدام کنید برای معافیت پزشکی و باید تمامی مدارک بخش های ذکر شده را برده به پزشک معتمد نظام وظیفه ارائه دهید تا بتوانید معافیت دائم را اخذ کنید

  9. سلام برادر کوچکم توی سربازی فوت کرده وبرادر بزرگم هم سربازی رفته با توجه به اینکه بنده غیبت دارم معافی شامل حالم میشه؟

    1. سلام. جواب سوال شما با توجه به اینکه چه معافیت مدنظر می‌باشد متفاوت است میتوانید برای دریافت اطلاعات دقیق با کارشناسان ما در مرکز تماس بگیرید.

  10. سلام میخاستم بدونم متعهدین خدمت دروزارت بهداشت ودرمان ازخدمت معاف میشن یانه؟؟؟؟

  11. سلام من سرباز هستم در مرخصی تصادف کردم الانم فراموشی گرفتم اما برگشتم ب خدمت و شیش ماه اضافه خدمت دارم و استعلاجی هم نمیدونستم باید تایید کنم و نگفتن بهم و یک هفته تو کما ب سر بردم لطفا راهنمایی کنید شرایط معافیت دارم چون بقیه خدمت برای منی ک19 ماه خدمتم تقریبا سخته..

  12. با عرض سلام من متولد۱۳۵۱ هستم سال۱۳۶۹به خدمت اعزام شدم پس ازسه سال خدمت دوماه ونیم مانده به اخر خدمت را ترک کرده وتاکنون هیچ مراجعه ای نداشتم میخواستم بدونم میتوانم از معافیت رهبری که تا متولدین ۱۳۵۴ است استفاده کنم با تشکر از راهنمایی تان.

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

جمعه

1402/12/11

شنبه

1402/12/12

یکشنبه

1402/12/13

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید