وثیقه خروج از کشور

وثیقه خروج از کشور مشمولین

وثیقه خروج از کشور یکی از مهم ترین مسائل برای دانش آموزان و دانشجویان پسر در ایران می باشد . شاید سوال پیش آید که وثیقه خروج از کشور چیست و برای چه کسانی کاربرد دارد ؟ زیرا امروزه درصد زیادی از حوانان در برخی سازمان ها با وثیقه خروج از کشور برخورد کرده و نیاز است که در مورد آن اطلاعات بدست آوردند . در سال های اخیر دیده می شود که سیل عظیمی از جوانان ما مشتاق به کسب علم و دانش شده و برای درس خواندن و گرفتن مدارک دانشگاهی تلاش زیادی می کنند . بنابراین بیشتر افراد ذکور در ایران پس از اتمام دوره ی متوسطه تصمیم دارند به جای مشمول شدن و رفتن به خدمت سربازی ، در کنکور شرکت کنند و به دانشگاه بروند .

وثیقه خروج از کشور

مشمولین برای ادامه تحصیل یا انجام هر کاری دیگر به غیر از خدمت رفتن در سن مشمولیت باید به طور قانونی از نوعی معافیت استفاده کنند . مگر آن که فردی به طور غیر قانونی وارد غیبت شده و غایب محسوب شود . به طور مثال برای افرادی که قصد ادامه تحصیل دارند معافیت تحصیلی در نظر گرفته می شود . سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا برای افرادی که علاقمند به ادامه تحصیل هستند شرایطی در نظر گرفته است . با توجه به این شرایط مشمولین می توانند از معافیت تحصیلی استفاده کرده و به دانشگاه بروند . پس از پایاین دوره ی تحصیلات خود موظف هستند تا در مورد مراحل اعزام به خدمت خود تعیین تکلیف کنند .

اما در برخی موارد جوانان ذکور قصد دارند از کشور خارج شده و برای ادامه تحصیل به کشور دیگری سفر کنند . برای گرفتن پاسپورت نیز داشتن کارت پایان خدمت الزامی است . آیا برای همه این امکان وجود دارد تا با سپردن وثیقه خروج از کشور ، برای ادامه تحصیل اقدام کنند ؟شما میتوانید ازمشاوره نظام وظیفهکمک بگیرید.


بیشتر بخوانید: شرایط معافیت تحصیلی چیست


مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

وثیقه خروج از کشور مشمولین

وثیقه خروج از کشور مشمولین می تواند تنها دغدغه و به نوعی بزرگ ترین دغدغه برای جوانان باشد . زیرا همانطور که گفتیم در سال های اخیر درصد زیادی از جوانان برای ادامه تحصیل به کشورهای دیگر سفر کرده اند . تعداد زیادی سوال در بالا مطرح کردیم که قصد داریم در این مقاله به طور مفصل آن ها را توضیح دهیم . زیرا وثیقه خروج از کشور مشمولین در این روزها مبحث مهمی تلقی می شود . به دلیل اهمیت این موضوع سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا در این باره قوانینی در نظر گرفته و هر ساله تبصره ها و قانون های جدیدی به آن اضافه می کند . هر ساله درخواست های مرتبط با خروج از کشور به طور گسترده ای انجام می شود . که تعداد زیادی از جوانان برای کارهای مختلفی از ایران خارج می شوند . این درخواست ها در ادامه توضیح داده شده است .

درخواست های خروج از کشور افراد ذکور مشمول :
  • خروج از کشور به منظور شرکت در سفرهای علمی
  • خروج از کشور برای انجام فرصت مطالعاتی دوره ی دانشجویی
  • درخواست خروج از کشور به منظور انجام سفرهای زیارتی
  • درخواست خروج برای انجام سفرهای مرتبط با مسابقات ورزشی
  • خروج از کشور برای درمان انواع بیماری ها
  • درخواست خروج برای انواع سفرهای سیاحتی و تفریحی
  • خروج فرزندان کارمندان دولت و مامورین شاغل در خارج از کشور
  • خروج از کشور افراد متعهد به ارگان ها و سازمان های دولتی

این افراد برای ثبت درخواست خود و حروج از کشور باید مراحلی را طی کرده و اطلاعات لازم در زمینه ی وثیقه خروج از کشور مشمولین را بدست آوردند . مشمولین عزیز می توانند برای گرفتن انواع معافیت سربازی و اطلاع از مسائل و راه کارهای مرتبط با میزان وثیقه برای خروج از کشور خود می توانند با مشاوره نظام وظیفه در مرکز مشاوره آویژه در تماس باشند .

وثیقه خروج از کشور دانشجویان


بیشتر بخوانید: چه افرادی شامل غیبت سربازی می شوند


وثیقه خروج از کشور دانشجویان

وثیقه خروج از کشور دانشجویان در هر مقطع متفاوت خواهد بود . همانطور که در بالا توضیح داده شد افراد برای خروج از کشور در موقعیت های مختلفی قرار دارند . اما درخواست دانشجویان برای ادامه تحصیل در این سال های بسیار گسترده بوده است . جوانان ترجیح می دهند مقدار وثیقه ای که سازمان نظام وظیفه ی عمومی ناجا برای خروج از کشور تعیین کرده را پرداخت کنند . تا بتوانند برای رسیدن به اهداف و موفقیت های خود از کشور خارج شوند . اما سوال اینجاست که آیا وثیقه خروج از کشور دانشجویان با سایر افراد نیز متفاوت خواهد بود یا خیر ؟

در پاسخ باید مشمولین عزیز بدانند که سازمان نظام وظیفه برای این مورد نیز قوانین مصوبی در نظر گرفته است . این قوانین اگرچه با تغییراتی همراه بوده است . اما به جوانان کمک می کند تا بتوانند برای ادامه تحصیل و انجام فرصت های مطالعاتی خود به راحتی از کشور خارج شوند . این افراد نباید برای خروج وارد غیبت شده باشند . نداشتن غیبت یکی از مهم ترین و اصلی ترین شرایط برای خروج از کشور مشمولین خدمت وظیفه می باشد . این شرط اولین شروطی است که برای همه نوع درخواست های گفته شده در بالا باید رعایت شود .

بر اساس آخرین خبرهای اعلام شده از سوی سازمان نظام وظیفه میزان وثیقه برای دانشجویانی که قصد دارند برای ادامه تحصیل از کشور خارج شوند 200 میلیون ریال خواهد بود . اما با توجه به میزان تورم و مشکلات اقتصادی و بیانیه های جدید از سوی سازمان نظام وظیفه این مقدار در ماه های جاری افزایش خواهد یافت .


بیشتر بخوانید: مدت زمان معافیت تحصیلی


وثیقه خروج از کشور برای دانش آموزان

وثیقه خروج از کشور برای دانش آموزان که به سن مشمولیت نرسیده اند محاسبه نخواهد شد . در واقع آن دسته از افرادی که هنوز به سن پایان 18 سالگی نرسیده اند می توانند بدون مجوز از سوی سازمان نظام وظیفه ی عمومی ناجا از کشور خارج شوند . هم چنین این افراد نیاز به وثیقه نخواهند داشت . مگر آنکه وارد سن 19 سالگی بشوند . البته مشمولین باید دقت داشته باشند که پس از وارد شدن به سن مشمولیت باید برای تعیین تکلیف خود به سازمان های مرتبط در خارج از کشور مراجعه کرده و برای ادامه تحصیل معافیت تحصیلی بگیرند .

وثیقه خروج از کشور برای دانش آموزان


بیشتر بخوانید: اخبار معافیت تحصیلی


میزان وثیقه خروج از کشور

میزان وثیقه خروج از کشور برای درخواست ها و اهداف های مختلف متفاوت خواهد بود بنابراین عزیزان در نظر داشته باشند که برای اقدام باید پس از داشتن شرایط لازم ، از میزان وثیقه ی مورد نیاز مطلع شوند . داشتن اطلاعات در این زمینه بسیار ضروری خواهد بود . ما در ادامه مقدار وثیقه های مورد نیاز را برای مشمولین عزیز شرح خواهیم داد .

میزان وثیقه برای خارج شدن از کشور :

  • برای سفرهای زیارتی مانند عتبات عالیات و عربستان : مبلغ 30 میلیون ریال .
  • برای سفرهای تحصیلی و ادامه تحصیل دانشجویان : مبلغ 200 میلیون ریال .
  • برای انجام سفرهای علمی : مبلغ 80 میلیون ریال .

برای اطلاع از سایر مبالغ مرتبط با انواع دیگر سفرها می توانید با مشاورین ما در مرکز مشاوره آویژه همه روزه در تماس باشید .


بیشتر بخوانید: مشاوره معافیت خدمت سربازی


سوالات متداول

خروج از کشور مشمولان غایب امکان پذیر است؟

مشمولین باید بدانند که خروج افراد غایب از کشور امکان پذیر نیست . اما در مواقعی این امر امکان پذیر خواهد بود . آن هم برای کسانی که غیبت موجه داشته و توانسته اند با ارائه ی مدارک و مستندات قانونی سازمان نظام وظیفه را متقاعد کنند تا غیبت آن ها موجه باشد .

شرایط خروج از کشور دانشجویان چیست؟

اصلی ترین شرط خروج برای دانشجویان از کشور نداشتن غیبت می باشد . افراد می توانند برای ادامه تحصیل از کشور خارج شوند . به شرطی که میزان مشخصی وثیقه در اختیار این سازمان قرار داده تا به صورت قانونی از کشور خارج شوند .

صدور اجازه خروج امشاوره معافیت خدمت سربازیز کشور چقدر طول میکشد؟

پس از ثبت درخواست مشمولین و سپردن وثیقه زیاد طول نمی کشد تا درخواست مشمول بررسی شده و در صورت داشتن شروط لازم ، اجازه ی خروج این افراد صادر خواهد شد .

لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

وثیقه خروج از کشور

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید
کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای عضویت در کانال آخرین اخبار نظام وظیفه و اطلاع از اخبار معافیت، امریه، کسری خدمت، خروج از کشور و ... کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

شنبه

1403/1/11

یکشنبه

1403/1/12

دوشنبه

1403/1/13

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید