پذیرش امریه سربازی مرکز افکار سنجی دانشجویان ایران (ایسپا)

پذیرش امریه سربازی مرکز افکار سنجی دانشجویان ایران (ایسپا)

پذیرش امریه سربازی مرکز افکار سنجی دانشجویان ایران (ایسپا) هر ساله زیر نظر وزارت علوم و تحقیقات و فناوری انجام می شود. امریه این مرکز به دلیل شرایط کاری و موقعیتی که دارد از میان مشمولین خدمت سربازی که جزء دانشجویان ممتاز در رشته ی مورد نظر در دانشگاه خود می باشند انجام می شود و در شرایط پذیرش خود از ظرافت های خاصی برخوردار است که در سایر امریه ها دیده نمی شود.

پذیرش امریه سربازی مرکز افکار سنجی دانشجویان ایران (ایسپا) مربوط به جهاد دانشگاهی می شود و مسئولیت جذب نیرو گزینش آن ها زیر نظر آن انجام می شود. به علت محدودیت در رشته های مورد نیاز این مرکز سهمیه پذیرش آن بسیار محدود می باشد و فقط از میان دانشجویان ممتاز مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا انجام می شود. در اینجا ابتدا به صورت مختصر با این مرکز و اهداف آن آشنا می شویم و سپس تمامی مواردی را که برای اخذ امریه به آن نیازمند هستید را برای شما توضیح می دهیم.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

مرکز افکار سنجی دانشجویان ایران (ایسپا)

مرکز افکار سنجی دانشجویان ایران (ایسپا) یکی از مراکز وابسته به جهاد دانشگاهی است که فعالیت خود را به صورت رسمی از سال 1380 شروع کرده است. هدف اصلی از تشکیل این مرکز:

  • کمک به توسعه علمی و تحقیقاتی کشور
  • رفع نیاز سازمان ها و نهاد ای تصمیم گیرنده در کشور در مورد امور تحقیقاتی
  • ضرورت توجه به شکل دهی افکار عمومی
  • و درگیر کردن و به کار بردن افکار عموم مردم در بهبود و توسعه امور کشور در عرصه های مختلف است.

این سازمان سعی دارد تا تحقیقات خود را به صورت اصولی و با استفاده از روش های دقیق علمی و فنی، رعایت و حفظ موضع بی طرفی در قبال مسائل و موضوعات مورد بررسی، انجام دهد.

همانطور که گفتیم این سازمان زیر نظر جهاد دانشگاهی قرار دارد و از 4 معاونت تشکیل شده است که عبارتند از:

  • پژوهشی
  • اجرایی
  • ارتباطات
  • اداری- مالی

فعالیت های این مرکز در سه بخش اصلی

  • بخش سیاسی
  • بخش فرهنگی- اجتماعی و ورزشی
  • بخش اقتصادی

انجام می شود و پذیرش سربازان امریه نیز به صورتی انجام می شود که تخصص های ان ها مرتبط با بخش های ذکر شده باشد. بنابراین همانطور که ذکر شده این مرکز بر روی کیفیت کار خود بسیار حساس است و به همین دلیل سعی دارد در هر زمینه بهترین افراد را جذب کند تا بتواند کارایی خود را در سطح بالایی حفظ کند.

مرکز افکار سنجی دانشجویان ایران (ایسپا)
چگونه امریه سربازی بگیریم؟

فراخوان جذب سرباز امریه مرکز افکار سنجی دانشجویان ایران (ایسپا)

همانطور که گفتیم جذب سرباز امریه توسط مرکز افکار سنجی دانشجویان ایران (ایسپا) هر ساله به میزان محدودی انجام می شود زیرا این مرکز در هر سال فقط از رشته ی خاصی نیرو می پذیرد.

امسال نیز طی فراخوان این مرکز، قصد دارد تا از میان دانشجویان مدیریت بازرگانی در گرایش بازاریابی نیروی امریه جذب کند. شرایطی که این مرکز برای جذب خود تعیین کرده است عبارتند از:

  • داشتن تسلط کافی به فرآیند ها و امرو تحققیق و پژوهش در حوزه بازار
  • توانایی مذاکره، جذب پروژه و بازاریابی
  • داشتن کارت پایان خدمت سربازی برای آقایان( مخصوص نیروهای تمام وقت)
  • نداشتن غیبت و کسری خدمت( مخصوص نیروهای امریه)

همانطور که مشاهده کردید این مرکز قصد دارد تا علاوه بر جذب سرباز امریه نیروی تمام وقت نیز جذب کند بنابراین اگر در رشته مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی شرکت کرده اید می توانید به این مرکز مراجعه کنید.

دقت داشته باشید فراخوان امسال فقط مربوط به بخش فعالیت این مرکز در بازار می باشد و در حوزه های دیگر کاری خود جذب نیرو ندارد.

بر اساس اطلاعیه مرکز افکار سنجی دانشجویان ایران( ایسپا) افرادی که واجد شرایط اخذ سرباز امریه این مرکز می باشند باید تمامی مدارک خود را به همراه خلاصه ای از سوابق علمی و پژوهشی خود در زمینه های مرتبط به آدرس این مرکز به نشانی info@ispa.ir ارسال کنند. مهلت پایانی در نظر گرفته شده برای این فراخوان آخر تیرماه سال جاری می باشد و این مهلت قابل تمدید نیست.

حال در فرآیند اخذ امریه را برایتان توضیح می دهیم.

لیست سازمان ها و ارگانهای امریه گیر خدمت سربازی

در لیست زیر به برخی از سازمان های امریه گیر اشاره شده است. برای آگاهی بیشتر در مورد هر سازمان بر روی لینک مربوطه در جدول لطفا کلیک کنید.

سازمان ها یا وزارتخانه امریه گیرسازمان ها یا وزارتخانه امریه گیر
امریه وزارت نیروامریه سرباز معلم
امریه نیروهای مسلحامریه وزارت نیرو
امریه سازمان انرژی اتمیامریه بنیاد شهید و امور ایثارگران
امریه وزارت دفاعامریه وزارت بهداشت
امریه شرکت های دانش بنیانامریه وزارت صنعت، معدن، تجارت
امریه وزارت نفت و شرکت گازامریه جهاد کشاورزی
امریه وزارت راه و شهرسازیامریه سازمان ملی استاندارد
امریه قوه قضاییهامریه اداره اوقاف
امریه بنیاد مسکن انقلاب اسلامیامریه وزارت علوم و تحقیقات
امریه سربازی اداره برقامریه سازمان بهزیستی
امریه کمیته امداد امام خمینیامریه وزارت اقتصاد و دارایی
امریه وزارت ورزش و جوانانامریه استانداری ها
امریه نهاد ریاست جمهوریامریه سربازی شهرداری ها

چیزهایی که باید در مورد نظام وظیفه امریه سربازی بدانید

خب در این قسمت قصد داریم تا تمامی اطلاعات مورد نیاز شما در مورد سازمان نظام وظیفه که متصدی اصلی جذب سرباز امریه است را به شما بدهیم. ابتدا با وضعیت نظام وظیفه آغاز می کنیم:

  • وضعیت نظام وظیفه

اگر متقاضی اخذ امریه سربازی هر ارگانی هستید باید قبل از هر چیری وضعیت خود را از لحاظ غیبت سربازی، کسری خدمت سربازی و ایست خدمت بررسی کنید.

  • غیبت سربازی

طبق قوانین نظام وظیفه اگر قبل از اعزام به خدمت سربازی غیبت داشته باشید نمی توانید از امریه سربازی استفاده بکنید.اگر پشت کنکور نمانده باشید امکان این که از لحاظ غیبت سربازی به مشکل بخورید کم است زیرا شما از معافیت تحصیلی طی این مدت استفاده کرده اید ولی باز هم برای اطمینان از وضعیت خود می توانید به مرکز نظام وظیفه در محل زندگی خود مراجعه کنید.

البته به این موضوع نیز توجه کنید که اگر غیبت داشته باشید و غیبت شما موجه باشد می توایند با استفاده از توجیه غیبت سربازی شرایط را برای پذیرش امریه سربازی مهیا کنید.

  • ایست خدمت سربازی

طبعیتا شما زمانی می توانید از ایست خدمت سربازی استفاده کرده باشید که به خدمت سربازی اعزام شده باشید و به دلایلی در آن وقفه ایجاد کرده باشید ولی اگر این چنین نیست شما برای اخذ امریه مشکلی نخواهید داشت.

  • کسری خدمت سربازی

طبق قوانین نظام وظیفه اگر به هر نحوی کسری خدمت داشته باشید نمی توانید از امریه سربازی استفاده کنید. البته این قانون تا حد زیادی به ارگان و سازمان امریه کننده مربوط است زیرا برخی از ارگان ها تا 2 ماه کسری خدمت را قبول می کنند.

نظام وظیفه

شرایطی که سازمان نظام وظیفه برای پذیرش امریه سربازی تعیین کرده است

همانطور که گفتیم متصدی اصلی پذیرش امریه سربازی سازمان نظام وظیفه می باشد و طبیعی است که این سازمان نیز شرایط خاص خود را برای پذیرش سرباز امریه داشته باشد. این شرایط عبارتند از:

  • ابتدا باید در نظر داشته باشید که امریه سربازی مربوط به افرادی می باشد که تابعیت ایرانی دارند. علاوه بر این موضوع شخص باید یا مسلمان باشد و یا به یکی از ادیان پذیرفته شده در قانون اساسی ایمان داشته باشد
  • در مرحله بعدی باید شخص به نظام جمهوری اسلامی پایبند باشد و از قانون اساسی کشور پیروی کند. در این مرحله وضعیت شما از لحاظ عضویت در سازمان ها و تشکلات ضد انقلاب بررسی می شود.
  • یکی از موارد مهم در پذیرش امریه شرایط جسمی می باشد. یعنی شخص باید از لحاظ جسمی سلامت عمومی متناسبی داشته باشد. به همین منظور باید تست اعتیاد بدهد تا عدم اعتیاد شخص به مواد مخدر، مشروبات الکلی و مواد روان گردان مشخص شود.
  • هم چنین طبق قوانین نظام وظیفه اگر شخصی برای دو ارگان و یا سازمان درخواست امریه ارسال کند هر دوی درخواست ها باطل می شود بنابراین در انتخاب ارگان امریه کننده خود باید دقت داشته باشید.
  • علاوه بر این اگر یکی از اقوام درجه 1 یا 2 شما در سازمان و یا ارگان مورد نظر کارمند باشند شما نمی توانید درخواست اخذ امریه آن جا را داشته باشید.

چه کسانی در اولویت هستند؟

همانطور که گقتیم پذیرش سرباز امریه مرکز افکار سنجی دانشجویان ایران بسیار محدود است به همین خاطر برای پذیرش اولویت بندی خاصی وجود دارد. بر همین اساس افراد زیر در اولویت پذیرش قرار دارند:

  • افرادی که به دلایل پزشکی معاف از رزم هستند
  • افرادی که تحت پوشش کمیته امداد و یا سازمان بهزیستی می باشند
  • افراد متاهل و دارای فرزند
  • اعضا بنیاد ملی نخبگان و یا افراد برتر مسابقات قرائت و حفظ قرآن کریم دارای امتیاز خاصی در اخذ امریه هستد
  • اعضا فعال بسیج که حداقل به مدت 6 ماه فعالیت داشته اند
  • هم چنین ایتام و یا اعضا درجه 1 خانواده شهدا، ایثارگران و آزادگان در اولویت قرار دارند.

نکات مربوط به سازمان نظام وظیفه در مورد امریه سربازی

دانستن یک سری از نکات به شما کمک می کند تا تصوری درستی از امریه سربازی داشته باشید. به عنوان مثال:

  • باید بدانید که نوع پوشش سرباز امریه با سربازان معمولی متفاوت است. یعنی شما نیاز نیست همانند آن ها لباس فرم بپوشید بلکه با لباس عادی و همانند سایر کارمندان در محل کار حاضر خواهید شد. هم چنین نیاز به تراشیدن موی سر نمی باشد.
  • در مورد ساعت کاری نیز باید دقت داشته باشید علاوه بر تصور خیلی ها که فکر می کنند سرباز امریه ها فقط در طی ساعت اداری موظف به انجام امور کاری هستند، طبق قانون افرادی که امریه سربازی می گیرند نیز به طور 24 ساعته در اختیار سازمان امریه کننده هستند و هر موقع که لازم باشد باید در محل کار خود حاضر شوند.
فراخوان جذب سرباز امریه مرکز افکار سنجی دانشجویان ایران (ایسپا)
شرایط پذیرش امریه سربازی مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران

در مورد تحصیلات امریه سربازی مرکز افکار سنجی دانشجویان چه چیز هایی باید بدانیم؟

خب واضح است که اخذ امریه سربازی فقط برای افرادی که دارای تحصیلات در مقاطع آموزش عالی هستند امکان پذیر است به همین منظور قسمت های مختلف ان را بررسی می کنیم

رشته های مورد نیاز امریه سربازی مرکز افکار سنجی دانشجویان ایران

بر اساس اطلاعیه این مرکز که در قسمت فراخوان بررسی کردیم این مرکز فقط در رشته مدیریت بارزگانی و در گرایش بازاریابی پذیرش دارد.

دقت داشته باشید مقاطع پذیرش فقط کارشناسی ارشد و دکترا می باشد و این مرکز هیچگونه سهمیه ای به دانشجویان مقطع کارشناسی اختصاص نداده است.

الویت بندی های تحصیلی

همانطور که گفتیم این مرکز به دنبال دانشجویان ممتاز می باشد به همین خاطر افرادی را که دارای معدل بالاتری در مقطع مورد نظر هستند و هم چنین از دانشگاه های معتبر تر فارغ التحصیل شده اند در اولویت پذیرش قرار دارند.

لازم به ذکر است که پذیرش سرباز امریه این مرکز فقط از میان دانشجویان دانشگاه های دولتی انجام می شود.

پرداخت حقوق در مرکز افکار سنجی دانشجویان ایران به چه صورت است

همانطور که در اطلاعیه گفته شد مرکز افکار سنجی دانشجویان ایران به دو صورت نیرو می پذیرد:

  1. نیرو به صورت تمام وقت: که این اشخاص باید حتما سربازی خود را گذرانده باشند و با توجه به میزان سوابق کاری و سطح تحصیلی خود حقوق دریافت می کنند
  2. نیرو سرباز امریه: حقوق سربازان امریه یکی از متداول ترین سوالات اشخاصی است که به دنبال امریه سربازی هستند می باشد. در این مورد باید توجه داشته باشید که برخلاف تصور عموم افراد میزان حقوق سربازان امریه به میزان کارمندان نمی باشد بلکه حقوق این افراد با سایر سربازان برابر می باشد و هیچگونه تفاوتی ندارد.

برای اخذ امریه سربازی به چه دفاتری باید مراجعه کنیم؟

تقریبا تا اینجا تمامی نکاتی را که باید در مورد امریه سربازی بدانید را به شما گفتیم. حال به سراغ مکان هایی می رویم که نیاز دارید به آن ها مراجعه کنید.

  • ابتدا باید به پلیس خدمات الکترونیک انتظامی( پلیس 10+) مراجعه کنید تا برگ اعزام به خدمت یا همان برگ سبز، برگ عدم سو پیشینه و برگ واکسیناسیون مربوط به واکسن مننژیت را دریافت کنید.
  • سپس باید به پزشک معتمد سازمان نظام وظیفه مراجعه کنید تا سلامت عمومی شما را تایید کند
  • در مرحله بعد باید به آزمایشگاه رفته و ازمایش اعتیاد را به همراه واکسیناسیون انجام دهید.
  • در صورت داشتن کسری خدمت سربازی باید به ارگان صادر کننده کسری مراجعه کنید.
  • و در نهایت نیز اگر عضو سازمان بهزیستی و یا کمیته امداد هستید باید از این مکان ها معرفی نامه دریافت کنید.
پرداخت حقوق در مرکز افکار سنجی دانشجویان ایران به چه صورت است
شرایط اخذ امریه سربازی

مدارک مورد نیاز اخذ امریه سربازی مرکز افکار سنجی دانشجویان ایران

قبل از اینکه مراحل اخذ امریه را برای شما شرح دهید لازم است یک سری از مدارک را تهیه کنید. این مدارک بدین شرح هستند:

نوع مدرکمثال
مدارک شناساییشناسنامه مشمول، کارت ملی مشمول، عکس پرسنلی، شناسنامه همسر و فرزندان(در صورت تاهل)
مدارک تحصیلیاصل مدرک تحصیلی مشمول، تسویه نامه با دانشگاه
مدارک نظام وظیفهبرگ سبز یا برگ اعزام به خدمت، تاییدیه پزشک معتمد سازمان نظام وظیفه، گواهی عدم سو پیشینه، گواهی عدم اعتیاد به مواد مخدر
معرفی نامه ها(در صورت عضویت)کمیته امداد امام خمینی، سازمان بهزیستی، بنیاد ملی نخبگان، مدارک کسری خدمت

دقت داشته باشید فقط تا پایان تیر ماه مهلت دارید تا مدارک خود را به نشانی مرکز افکار سنجی دانشجویان ایران ارسال کنید.

برای اخذ امریه سربازی مرکز افکار سنجی دانشجویان ایران چه مراحلی را باید طی کنیم؟

  • ابتدا باید تمامی مدارک خود را به صورت اسکن شده به نشانی این مرکز( info@ispa.ir) ارسال کنید.
  • در صورت تایید مدارک باید به صورت حضوری به آدرس این مرکز مراجعه کنید
  • پس از آن برای شما وقت مصاحبه حضوری تعیین می شود
  • در صورت قبولی برای گذراندن دوره اموزشی به پادگان اعزام خواهید شد.
  • و در نهایت پس از گذراندن دوره آموزش سربازی می توانید خدمت خود را در مرکز تعیین شده آغاز کنید.

خدمات مشاوره نظام وظیفه آویژه

یکی از بزرگترین مراحل زندگی هر ‍‍‍پسر ایرانی خدمت سربازی است و در صورتی که مشکلی در وضعیت نظام وظیفه شما وجود داشته باشد از بسیاری از خدمات اجتماعی همانند استخدام به هر صورت، اجازه خروج از کشور، دریافت هر گونه وام، دریافت مدرک تحصیلی و … محروم خواهید شد. بنابراین بسیار اهمیت دارد تا اطلاع دقیقی از تمامی موارد مربوط به نظام وظیفه داشته باشید.

مرکز مشاوره آویژه توسط کادری مجرب می توایند به شما بدون نیاز به مراجعه حضوری خدمات مشاوره نظام وظیفه ارائه دهد. مشاورین ما نیاز شما را در موارد زیر که از اصلی ترین موضوعات مربوط به نظام وظیفه هستند برطرف می کنند:

  • امریه سربازی:

اگر دارای تحصیلات عالی باشید ما به شما در ‍پیدا کردن سازمانی متناسب با رشته و مقطع تحصیلی شما که بتوانید با دریافت امریه سربازی آن خدمت خود را به آسان ترین شکل ممکن بگذرانید کمک می کنیم.

  • معافیت خدمت سربازی:

در قوانین سازمان نظام وظیفه راه های متعددی برای بهره مندی از معافیت خدمت سربازی وجود دارد. ما با بررسی شرایطتان به شما خواهیم گفت که آیا شامل یکی از انواع معافیت خواهید شد یا خیر.

  • کسری خدمت سربازی:

ممکن است بعضی از مشمولین خدمت سربازی شامل استفاده از کسری خدمت سربازی باشند ولی حتی از این موضوع آگاه نباشند. مشاورین ما وضعیت شما را بررسی می کنند و در صورت امکان استفاده از کسری خدمت سربازی شما را راهنمایی می کنند.

باید به این موضوع دقت داشته باشید که قوانین مربوط به خدمت سربازی دائما در حال اصلاح و تغییر هستند، مشاورین ما شما را از آخرین تغییرات مربوط به قوانین و تبصره های آن آگاه می سازند تا بتوانید بهترین انتخاب را( در زمینه امریه، کسری و معافیت) داشته باشید.
لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

پذیرش امریه سربازی مرکز افکار سنجی دانشجویان ایران (ایسپا)

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید
کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای عضویت در کانال آخرین اخبار نظام وظیفه و اطلاع از اخبار معافیت، امریه، کسری خدمت، خروج از کشور و ... کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

پنجشنبه

1402/12/10

جمعه

1402/12/11

شنبه

1402/12/12

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید