پذیرش ارشد بدون کنکور – پذیرش ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد

پذیرش ارشد بدون کنکور

پذیرش ارشد بدون کنکور امروزه مورد توجه عده زیادی از داوطلبان قرار گرفته است . پذیرش ارشد بدون کنکور گزینه مناسبی برای کسانی است که فرصت مطالعه برای کنکور را ندارند اما از طرفی به دلایلی مانند ترفیع شغلی، علاقه و مواردی از این دست، تمایل به ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر را دارند. همین امر موجب شده دانشگاه ها و مؤسسات و مراکز بسیاری اقدام به پذیرش ارشد بدون کنکور کنند.

پذیرش ارشد بدون کنکور در دانشگاه های مختلفی از جمله دانشگاه آزاد، دانشگاه پیام نور، دانشگاه های سراسری (پردیس های خودگردان)، مراکز علمی کاربردی و… انجام می‌شود. در این مطلب سعی شده تا شما عزیزان با شرایط پذیرش ارشد بدون کنکور برخی از این دانشگاه ها آشنا شده و در صورت تمایل اقدام به ثبت نام در این مراکز نموده و به تحصیل در مقاطع بالاتر بپردازید.

پذیرش ارشد بدون کنکور,پذیرش دانشگاه آزاد,پذیرش دانشگاه,دانشگاه آزاد و پیام نور


بیشتر بخوانید:شرایط ثبت نام و پذیرش دانشجو بدون کنکور


مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

اهمیت مشاوره در پذیرش ارشد بدون کنکور

همانطور که پیش از این توضیح داده شد پذیرش ارشد بدون کنکور را می­توان تیتر داغ این روز ها به شمار آورد . همین امر موجب شده تا عده زیادی به این امر و مشاوره در آن روی آورند. بدیهی است کسی میتواند به شما در این مسیر کمک کند و در مشاوره تحصیلی راهنمای شما باشد که از شرایط مختلف این دانشگاه ها و جزییات روند ثبت نام و ارزش علمی دانشگاه ها و رشته های مختلف به خوبی آگاهی داشته باشد.

عدم برخورداری از مشاوره صحیح و درست میتواند شما را یک سال به عقب انداخته و یا به طور کلی مسیرتان را عوض کند. کارشناسان مرکز مشاوره آویژه همواره در تلاش اند که با دانش خود گامی در مسیر کمک به شما عزیزان برداشته و راهنمای راهتان شوند و تا پایان این امر در کنارتان باشند. به امید موفقیت همه شما عزیزان


بیشتر بخوانید:مشاوره ثبت نام بدون کنکور ارشد


پذیرش ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد

پذیرش ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد را می­توان به طور کلی در دو دسته تقسیم بندی کرد . اولی پذیرش استعدادهای درخشان و دیگری تکمیل ظرفیت این دانشگاه . پذیرش استعداد های درخشان مختص به فارغ التحصیلان همین دانشگاه بوده و کسانی که معدل بالای 17 در رشته های علوم انسانی و 16 در رشته های غیر از علوم انسانی را کسب کرده باشند می‌توانند از این طرح استفاده کنند.

لازم است توجه داشته باشید که پذیرش ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد از طریق تکمیل ظرفیت، مختص کسانی است که طی سنوات مجاز فارغ التحصیل شده باشند که این سنوات 8 ترم برای کارشناسی پیوسته و 4 ترم برای کارشناسی ناپیوسته است. البته در موارد خاصی چنانچه حداکثر دو نیمسال بیش از سنوات مجاز فارغ التحصیل شوید نیز ممکن است بنا به صلاحدید کمیسیون موارد خاص بتوانید از این طرح استفاده کنید و مشمول آن شوید .

پذیرش کارشناسی ارشد بدون کنکور,پذیرش آزاد,پذیرش دانشگاه پیام نور,دانشگاه آزاد و پیام نور

پذیرش ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد از طریق تکمیل ظرفیت

مورد بعدی در پذیرش ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد همان تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی است . در هر دانشگاهی پس از اعلام نتایج ممکن است عده ای از افراد به دلیل مسائلی مانند عدم علاقه، تصمیم به ادامه تحصیل در دانشگاهی دیگر، و مواردی از این دست اقدام به ثبت نام در دانشگاه نکرده و یا حتی انصراف دهند.

در چنین مواردی دانشگاه مورد نظر همچنان ظرفیت جذب دانشجو را داشته و اقدام به پذیرش دانشجو از راه تکمیل ظرفیت می‌کند. تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد را می­توان فرصت مناسبی برای کسانی که پذیرفته نشده اند به شمار آورد و چنانچه با آگاهی کافی انجام شود می­تواند منجر به قبولی داوطلب در رشته دلخواهش شود.

لازم به ذکر است که این پذیرش بر اساس رتبه انجام می‌شود و داوطلبان لازم است برای استفاده از آن حتماً در کنکور سراسری کارشناسی ارشد شرکت کرده باشند.


بیشتر بخوانید:قوانین ثبت نام دانشگاه آزاد بدون کنکور


شرایط پذیرش ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد

شرایط پذیرش ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد را می‌توانید به تفصیل در دیگر مطالب این سایت مشاهده کنید اما به طور کلی اصلی ترین شرط از شرایط پذیرش ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد را می­توان حضور در جلسه آزمون سراسری کارشناسی ارشد به شمار آورد.

پذیرش تکمیل ظرفیت این دانشگاه پس از اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری بوده و داوطلبان می‌توانند جهت تکمیل ظرفیت مجدداً اقدام به انتخاب رشته نموده و تا سقف 20 کد رشته را انتخاب نمایند.

تکمیل ظرفیت فاقد آزمون بوده و ملاک همان رتبه کنکور سراسری ارشد می‌باشد. داوطلبان برای ثبت نام لازم است به سایت مرکز سنجش دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.org مراجعه کرده و پس از پرداخت هزینه اقدام به تکمیل فرم انتخاب رشته نمایند. چنانچه داوطلب در انتخاب رشته کنکور سراسری پذیرفته شده باشد، در صورت پذیرفته شدن در تکمیل ظرفیت قبولی قبلی وی باطل می‌شود.


بیشتر بخوانید:ثبت نام دانشگاه آزاد بدون کنکور و مراحل آن


شرایط پذیرش ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد از راه استعدادهای درخشان

در ارتباط با شرایط پذیرش ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد از راه استعدادهای درخشان نیز می­توان اصلی ترین شرط را معدل دانشجو و فارغ التحصیلی وی طی سنوات مجاز به شمار آورد.

علاوه بر آن، لازم به ذکر است که داوطلب تنها می­تواند رشته کارشناسی خود و یا رشته ای مرتبط با آن را برای تحصل در کارشناسی ارشد انتخاب کند. این امکان برای دانشجویانی که شامل طرح استعداد های درخشان می‌شوند تنها یک بار و در همان سال بوده و پس از آن نمی‌توانند از این طریق اقدام به ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد نمایند.

همچنین اولویت پذیرش با همان دانشگاه که فرد از آن فارغ التحصیل شده بوده و چنانچه دانشگاه به دلایلی نتواند در این رشته دانشجو بپذیرد انتخاب ها و اولویت های دیگر فرد بررسی خواهند شد. داوطلبانی که دارای دروس معادل سازی شده هستند شامل این طرح نمی‌باشند.

پذیرش ارشد,پذیرش بدون کنکور دانشگاه آزاد,پذیرش دانشگاه های پیام نور,دانشگاه آزاد و پیام نور بدون کنکور

پذیرش ارشد بدون کنکور دانشگاه پردیس

پذیرش ارشد در دانشگاه پردیس در ابتدا توسط آزمون جداگانه مختص آن صورت می‌گرفت. امروزه برای این پذیرش نیاز است داوطلب در کنکور سراسری ارشد شرکت کرده باشد و جذب دانشجو در دانشگاه پردیس از طریق آزمون سراسری کارشناسی ارشد انجام می‌شود.

پردیس های خود گردان همان دانشگاه روزانه هستند و مدرک این مراکز نیز همان مدرک دانشگاه مرجع بوده اما در آن قید شده که تحصیل داوطلب در پردیس این دانشگاه ها انجام شده است. شهریه این مراکز متغیر می‌باشد و برای اطلاع دقیق به دانشگاه مراجعه کنید.

اعلام نتایج پذیرش ارشد بدون کنکور دانشگاه پردیس هم زمان با اعلام نتایج کنکور سراسری بوده و در صورت نیاز هنگام تکمیل ظرفیت نیز واجدین شرایط می‌توانند نسبت به ثبت نام اقدام کنند. مهمان شدن و انتقالی دانشجویان تنها در میان پردیس های خودگردان مجاز بوده و این امکان در بقیه دانشگاه ها فراهم نمی‌باشد.


بیشتر بخوانید:مشاوره تلفنی ثبت نام بدون کنکور دانشگاه دولتی


تاریخ پذیر ارشد بدون کنکور فراگیر پیام نور

تاریخ پذیر ارشد بدون کنکور فراگیر پیام نور هنوز به طور دقیق مشخص نشده است . دانشگاه های پیام نور اقدام به جذب دانشجو از طریق فراگیر می‌کنند که در این روش پس از مراجعه به سایت ثبت نام این سازمان و پرداخت هزینه و تکمیل فرم ثبت نام انجام می‌شود. پس از ثبت نام در این مراکز داوطلب که در این مقطع به او دانش پذیر میگویند به دانشگاه مراجعه نموده و با انتخاب 6 تا 10 واحد از دروس ترم اول رشته مورد نظر برای آزمون فراگیر این دانشگاه آماده می‌شود.

در صورت قبولی در این آزمون که در آن سوابق تحصیلی نیز مؤثر است، فرد میتواند از نیمسال بعدی به عنوان دانشجو تحصیلات خود را ادامه دهد. تاریخ پذیر ارشد بدون کنکور فراگیر پیام نور هنوز مشخص نشده و برای اطلاع از آن توصیه می‌کنیم با مشاورین مرکز آویژه در تماس باشید.
لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

پذیرش ارشد بدون کنکور – پذیرش ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

یکشنبه

1402/12/13

دوشنبه

1402/12/14

سه شنبه

1402/12/15

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید