مشاوره تلفنی انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1402

مشاوره تلفنی انتخاب رشته ارشد

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد، مسیر تخصصی تری نسبت به مقطع کارشناسی است، به عبارت ساده تر داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد 1402، رشته تحصیلی خود را در دوره کارشناسی انتخاب کرده اند و به طور معمول هدف از انتخاب رشته ارشد، انتخاب گرایش های تخصصی رشته تحصیلی کارشناسی است.

بنابراین قبل از انتخاب رشته کنکور ارشد 1402، نسبت به اطلاع از ویژگی های گرایش مورد نظر برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد اقدام کنید.

پونزدر این مقاله سعی می کنیم موارد مهم مربوط به مشاوره انتخاب رشته ارشد که شامل موارد زیر است را توضیح دهیم:

  • شرایط و ضوابط انتخاب رشته ارشد
  • نکات مهم کارنامه نتایج اولیه کنکور ارشد
  • مراحل انتخاب رشته در سایت سازمان سنجش
  • بررسی کامل فرم اینترنتی انتخاب رشته ارشد 1402
  • انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد
  • زمان انتخاب رشته و اعلام نتایج
  • جزئیات مربوط به سهمیه ها و …
  • دانلود دفترچه انتخاب رشته ارشد سراسری و آزاد

از شما دعوت می کنیم جهت کسب اطلاعات کافی در خصوص موارد فوق، در ادامه مطلب با مرکز مشاوره آویژه همراه باشید.

راهنمای انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1402

انتخاب رشته ارشد 1402، چهارمین انتخاب رشته کارشناسی ارشدی است که برای آزمون های همزمان دانشگاه های سراسری و آزاد برگزار می شود.

در انتخاب رشته کارشناسی ارشد باید حتما به این مهم توجه داشته باشید که انتخاب رشته دانشگاه سراسری و آزاد جدا از هم انجام می شود و شما 100 انتخاب برای انتخاب رشته سراسری ارشد 1402 و 100 انتخاب هم برای انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی 1402 خواهید داشت، که به هیچ عنوان با هم انجام نمی شوند و هر دو در دو فرم متفاوت و خاص همان نوع دانشگاه انجام می شود.

در انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1402، ابتدا انتخاب رشته ارشد سراسری انجام می شود و شما باید از بین کد رشته محل های دفترچه انتخاب رشته ارشد 1402 سازمان سنجش، 100 انتخاب را معلوم کنید که این انتخاب ها شامل دوره های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، غیرانتفاعی، پیام نور، مجازی، پردیس خودگردان و ویژه شاغلین خواهد بود.

بعد از انتخاب رشته ارشد سراسری، نوبت به انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد می رسد که شما این بار از روی دفترچه انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد که در سایت دانشگاه آزاد منتشر می شود، 100 انتخاب دانشگاه آزادی خود را تعیین کنید.

برای اینکه بتوانید راحت تر و بهتر تفاوت های انتخاب رشته دانشگاه آزاد و دانشگاه سراسری کارشناسی ارشد 1402 را درک کنید، جدول زیر را به دقت مطالعه کنید.

انتخاب رشته ارشد 1402 سراسریانتخاب رشته ارشد 1402 دانشگاه آزاد
زمان انتخاب رشتهقبل از انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد (اواسط یا اواخر شهریور)بعد از انتخاب رشته ارشد دانشگاه سراسری (اواخر شهریور)
تعداد انتخاب هاحداکثر 100 انتخابحداکثر 100 انتخاب
وضعیت مجاز شدنممکن است با توجه به رتبه، فقط برای دوره روزانه و نوبت دوم مجاز نشوید.اکثراً مجاز می شوند (مگر دارای تراز منفی بعد از کسر تراز معدل شوند.)
محل انتشار دفترچهسازمان سنجشسایت دانشگاه آزاد
زمان اعلام قبولی نهاییاواخر شهریور یا اوایل مهر ماه در سایت سنجشاواخر شهریور یا اوایل مهر ماه در سایت سنجش

راهنمای انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1401

دفترچه انتخاب رشته ارشد 1402

برای انتخاب رشته ارشد 1402، اولین موردی که نیاز خواهید داشت کارنامه نمرات و رتبه های شما و دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1402 خواهد بود.

با انتشار کارنامه های انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1402، که در آنها درصدها، ترازها و رتبه های نهایی شما و وضعیت مجاز یا غیر مجاز بودن شما به انتخاب رشته درج شده است، دفترچه انتخاب رشته ارشد سال 1402 نیز انتشار می باید.

توجه ویژه داشته باشید که شما در نهایت باید با توجه به رتبه خود در سهمیه و بر اساس کد رشته های دفترچه انتخاب رشته ارشد 1402، در فرم انتخاب رشته نهایی خود، 100 کد رشته محل کارشناسی ارشد را تکمیل نمایید. بقیه رتبه ها اهمیتی ندارند و مهم ترین رتبه برای شما، رتبه در سهمیه است.

سهمیه شما همان چیزیست که معیار سازمان سنجش برای شماست تا بتواند داوطلبان کارشناسی ارشد سهمیه 5 درصد ایثارگران را نسبت به سایر متقاضیان دارای همان سهمیه در آزمون ارشد 1402 مقایسه و در نهایت بر اساس اولویت بندی شما، قبولی یا عدم قبولی شما را تعیین می کند.

یعنی داوطلبان بدون سهمیه یا دارای همان سهمیه آزاد با یکدیگر و داوطلبان سهمیه 5 درصد ایثارگری با سایر متقاضیان سهمیه 5 درصدی و متقاضیان سهمیه 25 درصد ایثارگران با سایر داوطلبان دارای سهمیه 25 درصدی مقایسه و در نهایت بهترین رتبه ها وارد دانشگاه ها می شوند.

بنابراین اولین نکته مهم در کارنامه، رتبه در سهمیه و وضعیت مجاز بودن شما به انتخاب رشته است؛ تا در نهایت کد رشته محل های دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد سال 1402 را انتخاب و اولویت بندی نمایید و در سیستم آنلاین انتخاب رشته سازمان سنجش وارد کنید.

همچنین توجه داشته باشید که ممکن است شما در دوره های روزانه و نوبت دوم مجاز به انتخاب رشته نشوید؛ ولی برای انتخاب رشته های دانشگاه های غیرانتفاعی، پیام نور، پردیس خودگردان مجاز خواهید شد.

انتخاب رشته دانشگاه آزاد کارشناسی ارشد 1402 نیز وابسته به رتبه شما بدون سهمیه و البته مجاز یا غیرمجاز بودن در آن دارد.

برای اطلاع از سهمیه ها و شرایط آنها در کنکور کارشناسی ارشد، می توانید مقاله سهمیه های کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ را مطالعه بفرمایید و اطلاعات لازم را کسب نمایید.

شرایط و ضوابط انتخاب رشته ارشد

مشاهده کارنامه انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1402

برای انتخاب رشته ارشد، باید کارنامه ها و نتایج کارشناسی ارشد اعلام شود. کارنامه و نتایج اولیه آزمون ارشد 1402، در سایت سازمان سنجش در اواسط یا اواخر شهریور ماه 1402 انتشار می یابد.

کارنامه های کارشناسی ارشد سازمان سنجش، دارای بخش هایی خواهد بود که دانستن و تفکیک اطلاعات مهم آن به شما کمک می کند تا کار انتخاب رشته کارشناسی ارشد خود را راحت تر، بهتر و البته دقیق تر انجام دهید.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

کارنامه اعلام نتایج اولیه آزمون ارشد

برای مشاهده نتایج اولیه کنکور ارشد، به سایت سازمان سنجش به نشانی اینترنتی sanjesh.org مراجعه کنید.

پونزداوطلبان برای مشاهده نتیجه اولیه آزمون کارشناسی ارشد می توانند به دو روش اقدام کنند:

روش اول: شماره پرونده و شماره پیگیری ثبت نام

روش دوم: شماره پرونده٬ کد ملی و سال تولد

كارنامه اعلام نتايج اوليه آزمون ارشد

1- کارنامه ارشد 1402 – مشخصات ثبت نامی شما

در کارنامه های کارشناسی ارشد، در اولین بخش، مشخصات هویتی و ثبت نامی شما درج شده است.

باید تمامی اطلاعات این بخش با اطلاعات شناسنامه ای شما منطبق باشد و معدل های درج شده در آن با معدل هایی که در زمان ثبت نام نوشته اید، منطبق باشد.

مهم ترین قسمت در این بخش، سهمیه ایست که شما در آن ثبت نام کرده اید. در صورت مغایرت ممکن است سهمیه شما مورد تایید سازمان سنجش قرار نگرفته باشد.

2- کارنامه ارشد 1402 – درصد های دروس آزمون کارشناسی ارشد

در کارنامه کارشناسی ارشد 1402 سازمان سنجش، نام دروس به ترتیب ذکر شده است و جلوی آن نمره خام آن یا به اصطلاح درصد آن درس ذکر شده است که فقط برای اطلاع شما می باشد و تعیین کننده رتبه نهایی شماست.

توجه داشته باشید که تمامی زحمات شما برای آزمون کارشناسی ارشد سال 1402، در همین درصدها خلاصه شده است.

اگر نسبت به درصدهای کارنامه کارشناسی ارشد سال 1402 خود اعتراض دارید، می توانید از طریق سیستم پاسخگویی کارشناسی ارشد سازمان سنجش، به طور کامل این کار را پیگیری نمایید و در صورت صحت اعتراض شما، نتایج شما تغییر می کند.

انواع شیوه آموزش در مقطع کارشناسی ارشد

  • شیوه آموزشی و پژوهشی

شیوه آموزشی و پژوهشی، روشی است که محتوای برنامه آن مشتمل بر واحدهای درسی و پایان نامه است. پایان نامه نقطه تمایز مقاطع کارشناسی ارشد و کارشناسی بوده و مهمترین بخش در دوره کارشناسی ارشد است.

  • شیوه آموزش محور

تحصیل در این شیوه با محوریت آموزش و به صورت واحدهای درسی و بدون پایان نامه بوده که گذراندن حداقل 2 و حداکثر 4 واحد سمینار (تحقیق نظری) الزامی است. در جداول رشـته هـای تحصیل، کد محل های مذکور با عبارت (شیوه آموزش محور) در قسمت ملاحظات مشخص شده اند.

نکته: طول مدت دوره در هر دو شیوه حداکثر 2 سال (4 ترم) است. در موارد خاص افزایش طول مدت دوره با تشخیص شـورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه مجاز است و در هر صورت مدت دوره در هر دو شیوه نباید از 2/5 سال بیشتر شود.

سهمیه رزمندگان و ایثارگران کنکور ارشد 1402

25 درصد ظرفیت هر کد رشته محل به (همسر و فرزندان شهدا و مفقودالاثر)، (آزادگان و همسـر و فرزنـدان آنـان)، (جانبـازان %25 و بـالاتر و همسر و فرزندان آنان) اختصاص دارد. (سهمیه ایثارگران %25 ظرفیت)

5 درصد ظرفیت هر کد رشته محل نیز به (جانبازان زیر %25 و همسر و فرزندان آنان) و (همسر و فرزندان رزمندگان با حداقل شش ماه حضور داوطلبانـه در جبهه) اختصاص دارد. (سهمیه ایثارگران %5 ظرفیت)

نکته: اگر ظرفیت سهمیه ایثارگران 25% تکمیل نشود، باقی مانده آن توسط سهمیه ایثارگران 5% تکمیل می شود. در غیر اینصورت سهمیه به داوطلبان آزاد تعلق می گیرد.

شرايط پذيرش با آزمون استعدادهای درخشان كارشناسی ارشد

شرایط پذیرش با آزمون استعدادهای درخشان در دوره کارشناسی ارشد

سازمان سنجش حداکثر معادل 10 درصد (سهمیه اضافی) در هر کد رشته محل تحصیل را بر اسـاس اولویت نمـره و انتخـاب رشـته متقاضیان بـه حائزان شرایط که در ادامه توضیح خواهیم داد، اختصاص می دهد.

داوطلبان حداکثر تـا یک سال پس از زمان فارغ التحصیلی (و صرفاً برای یکبار) به شرط شرکت در کنکور کارشناسی ارشد و کسب حداقل 90 درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده، در هـر کد رشته پذیرش می شوند.

پونزاین شرایط بشرح زیر است:

برگزیدگان رتبه های اول تا پانزدهم مرحله نهایی المپیادهای علمی ـ دانشجویی

دانشجویان نمونه کشوری در دوره کارشناسی با معرفی سازمان امور دانشجویان

رتبه های اول تا سوم نهایی جشنواره خوارزمی، جوان خوارزمی، رازی، ابن سینا و فارابی در دوره کارشناسی پیوسته یا ناپیوسته، با مشارکت حداقل 50 درصد در دستاورد حائز رتبه

دانشجوی رتبه اول دوره کارشناسی پیوسته در بین دانشجویان هم رشته و هم ورودی که در هشت ترم دانش آموخته شده است.

دانشجوی رتبه اول دوره کارشناسی ناپیوسته در بین دانشجویان هم رشته و هم ورودی که در چهار ترم دانش آموخته شده است.

برای مشاوره تحصیلی و برنامه ریزی کنکور، مشاوره تخصصی کنکور و روش های موفقیت در آن، شما عزیزان می توانید از طریق شماره زیر با مشاورین مجرب در تماس باشید و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید.

از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد و پیش شماره با 9099071985 تماس بگیرید.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست – مرکز مشاوره آویژه

نکات مهم کارنامه اولیه کنکور ارشد

اگر معدل اعلام شده در کارنامه، معدل واقعـی شما نیست و یا اینکه معدل خود را اعلام نکرده اید، با مراجعه به سایت سنجش مطابق ضوابط نسبت به تغییر معدل خود اقدام نمایند.

داوطلبانی که برای ثبت نام در دانشگاه غیرانتفاعی ارشد و دانشگاه پیام نور ارشد، اعلام علاقمندی نکرده اند، در صورتی که حداقل نمره علمی لازم را برای انتخاب رشته های این دانشگاه ها کسب کرده باشند، در ذیل بند الف (مشخصات ثبت نامی) پیغامی را مبنی بـر امکان انتخـاب این رشته ها در کارنامه اعلام نتایج اولیه مشاهده خواهند نمود.

اگر علاقمند به انتخاب رشته های مربوط به دانشگاه غیرانتفاعی و دانشگاه پیام نور هستید، می توانید پس از واریز مبلغ مورد نظر اعلام علاقمندی کنید.

مهمترین بخش کارنامه برای انتخاب رشته مربوط به، رتبه کل داوطلب در سهمیه و بدون سهمیه و وضعیت مجاز یا غیر مجاز برای انتخاب رشته است.

نکات مهم انتخاب رشته ارشد

انتخاب رشته کارشناسی ارشد – شیوه های تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد

شیوه آموزشی، یکی دیگر از سوالات مهم داوطلبان در زمان انتخاب رشته کارشناسی ارشد است.

پونزسه شیوه معمول آموزشی بشرح زیر است:

آموزشی – پژوهشی

در انتخاب رشته کارشناسی ارشد خود باید بدانید که در این حالت، هم واحدهای عملی و هم نظری و هم پایان نامه وجود خواهد داشت و کاملترین شیوه آموزشی می باشد.

برای ادامه تحصیل در دکترا این شیوه، بهترین نوع می باشد و از نظر اعتبار، معتبرترین می باشد. در دوره های همراه با شهریه، بالاترین میزان شهریه، مربوط به این شیوه تحصیلی و شیوه تحصیلی پژوهش محور خواهد بود.

آموزش محور

در این دوره، پایان نامه و واحدهای عملی وجود ندارد و واحدهای ارائه سمینار در آن وجود خواهد داشت و عملا این دسته شانس پایینی برای گرفتن دکترا خواهند داشت.

2 تا 4 واحد سمینار (تحقیقات نظری و تئوریک) را شامل خواهد شد. شهریه این شیوه تحصیلی در دوره های پولی کارشناسی ارشد، از بقیه شیوه های تحصیلی پایین تر است.

پژوهشی

واحد های آنها بیشتر عملی خواهد بود و تنها 6 تا 10 واحد درسی نظری خواهند داشت و پایان نامه برای آنها بسیار پر رنگ تر می باشد.

این گروه نیز با توجه به نوع مقالات و پایان نامه پژوهشی – عملیاتی خود شانس برای دکترا خواهند داشت. شهریه این شیوه با توجه به تعدد واحدهای عملی بالاتر است.

نکات مهم انتخاب رشته ارشد 1401

نکات مهم انتخاب رشته ارشد 1402

قبل از انجام انتخاب رشته به شما توصیه می کنیم، چنانچه برای شرکت کنکور کارشناسی ارشد مطالعه نکردید و تلاش کافی نداشتید، با پذیرش ریسک و تلاش کافی در کنکور ارشد سال بعد شرکت کنید و انتخاب رشته نمایید.

این توصیه به خاطر این است که شما دیگر در سن 18 سالگی نیستید و زمان حدس و خطا در مسیر زندگی برایتان محدود تر شده است.

دانشگاه های مقطع کارشناسی ارشد با توجه به اهمیت پژوهش در این دوره و نیاز به امکانات مناسب، تفاوت قابل ملاحظه ای با یکدیگر دارند. لذا قبولی و تحصیل در دانشگاه های معتبر خصوصا دانشگاه های تهران ارزش تلاش کردن را دارد. تاثیر این موضوع را زمانی متوجه خواهید شد که پس از پایان دوره ارشد به دنبال کار هستید.

انتخاب رشته خود را با توجه به اولویت های شما برای تحصیل انجام دهید.

پونزموارد این اولویت بندی ها عبارتند از:

علاقه

بازار کار

نیازهای اساسی کشور و رفع مشکلات آن

شهر محل تحصیل

آب و هوا

فرهنگ مردم شهر محل تحصیل

وضعیت خانواده و …

هیچ کس به اندازه شما از مجموعه این مسائل و تاثیر آن بر زندگی شما آگاهی ندارد. وظیفه مشاور انتخاب رشته نیز کمک به شما در جمع بندی و نتیجه گیری معقول از تمام این موارد است.

مسئله دیگری که باید به آن توجه داشته باشید ویژگی های شخصیتی و استعداد های شما است.

برای داشتن درک درست بهتر است قبل از انتخاب رشته از آزمون های مزاج شناسی (سایت طبایع) و یا تست های روانشناسی استاندارد مانند تست MBTI بهره بگیرید. در این تست ها شما حتی به مشاغل متناسب با شخصیت و استعدادهای خود پی می برید.

انواع دوره های تحصیلی کارشناسی ارشد 1402

پونزهنگام انتخاب کد رشته محل های مورد نظر، به نوع دوره انتخابی اعم از موارد زیر توجه کنید:

  • دوره روزانه
  • دوره شبانه
  • پیام نور
  • غیر انتفاعی
  • مجازی
  • مشترک
  • پردیس خودگردان

به این نکته نیز توجه داشته باشید که معمولا تنها به دوره های روزانه خوابگاه تعلق می گیرد.

به غیر از دوره روزانه، تحصیل در تمام دوره ها نیازمند پرداخت شهریه است. پردیس خودگردان در واقع تحصیل در دانشگاه با همان اساتید دوره روزانه است، اما با کلاس های مجزا مخصوص دانشجویان پردیس خودگردان؛ لذا شهریه این دوره معمولا از شهریه دانشگاه آزاد نیز بیشتر است.

فرم اینترنتی انتخاب رشته کارشناسی ارشد 99

فرم اینترنتی انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1402

پونزدر هنگام تکمیل فرم اینترنتی انتخاب رشته، به موارد زیر توجه نمایید:

هر داوطلب می تواند تا 100 کد رشته محل را در فرم انتخاب رشته وارد کند.

داوطلبانی که علاوه بر رشته امتحانی اصلی (رشته امتحانی اول) در یکی از رشته های شناور نیز ثبت نام کرده و مجاز به انتخاب رشته شده اند، باید کد رشته محل های خود را در همین فرم بر اساس اولویت دلخواه وارد کنند.

در انتخاب کد رشته ها به توضیحات رشته های شرایط خاص، دارای تعهد، دارای آزمون عملی (نیاز به پرداخت هزینه مجزا) و مصاحبه دقت کنید.

توصیه می کنیم که ابتدا تمام کد رشته محل های خود را انتخاب کرده و یادداشت کنید؛ سپس اقدام به انتخاب رشته کرده و آنها را در سایت وارد کنید.

همیشه برای دفترچه انتخاب رشته توسط سازمان سنجش اصلاحیه دفترچه انتخاب رشته ارشد نیز صادر می گردد و برخی کد رشته ها اضافه و یا حذف می گردند، برخی شرایط و توضیحات کد رشته ها تغییر می کند و … لذا حتما تا پایان تاریخ زمان انتخاب رشته هر روز سایت سنجش را بررسی کنید.

پونزهنگام ورود به بخش انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1402، با این دو گزینه روبرو می شوید:

اطلاعات فوق (معدل، رشته و محل تحصیل دوره کارشناسی) مورد تایید است.

اطلاعات فوق (معدل، رشته و محل تحصیل دوره کارشناسی) مورد تایید نبوده و دارای مغایرت است.

چنانچه گزینه دوم را انتخاب کنید، به شما اجازه ویرایش اطلاعات مورد نظر داده می شود. داوطلبان باید حداکثر تا قبل از شروع ثبت نام کارشناسی ارشد فارغ التحصيل شوند، در غیر اینصورت قبولی آنان لغو می شود. پس از گذراندن مراحل بالا می توانید کد رشته های خود را وارد کنید.

در نهایت یک کد 15 رقمی انتخاب رشته به شما داده می شود که به منزله تایید نهایی انتخاب رشته شماست. در صورت دریافت نکردن این کد 15، رقمی انتخاب رشته شما تایید نشده است.

امکان ویرایش فرم انتخاب رشته ارشد 1402

معمولا تا یک هفته پس از تاریخ انتخاب رشته، امکان ویرایش و تغییر اولویت انتخاب رشته ارشد وجود دارد. اما پس از اتمام این تاریخ دیگر اجازه ویرایش به شما داده نمی شود. بنابراین در انتخاب اولویت های خود از همان ابتدا دقت کنید.

برای برنامه ریزی، مشاوره کنکور و روش های موفقیت در کنکور، شما عزیزان می توانید از طریق شماره زیر با مشاورین مجرب در تماس باشید و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید.

از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد و پیش شماره با 9099071985 تماس بگیرید.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست – مرکز مشاوره آویژه

انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد 1401

انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد 1402

داوطلبان مجاز به انتخاب رشته که علاقمند به انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد 1402 هستند، بـرای اطـلاع از زمـان و نحـوه انتخـاب رشـته، پس از اعلام نتایج اولیه کنکور ارشد 1402 توسط سازمان سنجش، به سایت مرکز آزمـون دانشـگاه آزاد به نشانی azmoon.iau.ac.ir مراجعه کنند.

انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد با استفاده از کد دسترسی انتخاب رشته دانشگاه آزاد که در کارنامه اعلام نتایج اولیه آزمون درج شده است، به صورت جداگانه و از طریق دانشگاه آزاد انجام می شود.

داوطلبان گرامی باید کـارت اعتبـاری انتخـاب رشته را از طریق سایت فوق خریـداری کنند و سپس با اطلاعات کارت اعتباری خریداری شـده، کـد دسترسی انتخاب رشـته و کد ملی نسبت به ورود بـه سـامانه انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد اقدام نمایند.

همانند انتخاب رشته سراسری، به شما نیز توصیه می کنیم، دفترچه انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد 1402 را خوب مطالعه کنید. مانند انتخاب رشته سراسری، هر داوطلب می تواند تا 100 کد رشته محل را متناسب با کد مجموعـه امتحـانی خود در فرم انتخاب رشته وارد کند.

شرایط و نحوه ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد (استعداد های درخشان)

پونزشرایط و نحوه ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد (استعداد های درخشان) به شرح جدول زیر است:

امتیاز پذیرش بدون کنکور ارشد دانشگاه آزاد تنها مختص فارغ التحصیلان ممتاز دانشگاه آزاد اسلامی است (رتبه اول ورودی و بدون مشروطی)
اولویت پذیرش در دانشگاه محل تحصیل دوره کارشناسی داوطلب است؛ سپس اولویت های انتخابی در فرم انتخاب رشته داوطلبان بررسی می شود.
داشتن حداقل معدل 16 برای رشـته هـای غیـر علـوم انسانی و 17 برای رشته هـای علـوم انسـانی
فارغ التحصیل شدن در 8 ترم برای دوره کارشناسی پیوسته و 4 ترم برای دوره کارشناسـی ناپیوسـته
دانشجویان نباید دارای دروس معـادل سـازی شـده باشند.
داوطلبان مجاز به انتخـاب حـداکثر 100 رشته/محل از یک مجموعه از دفترچـه انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد هستند.
رشته های انتخابی باید متجانس و همنـام بـا رشـته فارغ التحصیلی دوره کارشناسی باشد.
داوطلبان باید با مراجعـه بـه محـل دانشگاهی مربوطه موضوع درخواست خود را مطابق ضـوابط مربوطه اعلام کنند.

سهمیه رزمندگان و ایثارگران کارشناسی ارشد آزاد 1402

سهمیه رزمندگان و ایثارگران ارشد دانشگاه آزاد، همانند ارشد دانشگاه سراسری و طبق همان شرایط و ضوابط است که در بالا ذکر شد.

همچنین بر اساس قوانین حدنصاب نمره ایثارگران (اعـم از ایثارگران مشمول ظرفیت 25 درصد و یا 5 درصـد) 70 درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در گزینش آزاد در هر کد رشته/محل و حدنصاب نمره رزمندگان 80 درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شـده در گـزینش آزاد در هـر کـد رشـته/محـل است.

مهلت انتخاب رشته ارشد

مهلت انتخاب رشته ارشد 1402

مهلت انتخاب رشته ارشد، طبق روال هر ساله معمولا تا پنج روز پس از تاریخ آغاز انتخاب رشته است. مهلت انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد نیز حدود همین مقدار است.

پس از پایان این تاریخ، زمان انتخاب رشته معمولا ۲ الی ۳ روز دیگر نیز تمدید می شود، این فرصت ویژه مناسب افرادی است که در مدت مقرر نتوانسته اند جهت انتخاب رشته خود اقدام نمایند، یا افرادی که در اولویت، حذف و یا اضافه کردن رشته های انتخابی می خواهند تغییراتی انجام دهند.

زمان انتخاب رشته ارشد

زمان انتخاب رشته ارشد به طور دقیق هر سال بعد از اعلام نتایج اولیه توسط سازمان سنجش اعلام می شود. معمولا پس از اعلام نتایج اولیه کنکور ارشد در اواسط تیر ماه، زمان انتخاب رشته کارشناسی ارشد برای دانشجویان آغاز می شود.

تکمیل ظرفیت ارشد دانشگاه آزاد و سراسری

زمان تکمیل ظرفیت ارشد معمولا نیمه دوم آبان ماه است.

برای تکمیل ظرفیت انتخاب رشته کارشناسی ارشد، دفترچه ای شامل کد رشته محل های دارای ظرفیت منتشر می شود و تنها داوطلبانی که در کنکور ارشد شرکت داشته اند، حق ثبت نام و انتخاب این رشته ها را دارند.

تعداد انتخاب کد رشته محل های داوطلبان در تکمیل ظرفیت 20 انتخاب است.

شرایط تکمیل ظرفیت ارشد

داوطلبانی که در کد رشته محل ‌های تحصیلی بورسیه و یا دارای شرایط خاص به صورت نهایی پذیرفته شده اند، حق ثبت نام در تکمیل ظرفیت ارشد را ندارند.

داوطلبان پذیرفته شده نهایی در رشته های غیر از بورسیه و دارای شرایط خاص، در صورت انتخاب رشته و پذیرش در تکمیل ظرفیت ارشد، قبولی قبلی آنان لغو شده و باید در کد رشته محل جدید ثبت نام کنند.

نیمسال پذیرش دانشجو بسته به امکانات و نظر دانشگاه یا مؤسسه محل قبولی، در اولین نیمسال تحصیلی ممکن خواهد بود.

اعلام نتایج تکمیل ظرفیت ارشد

اعلام نتایج تکمیل ظرفیت ارشد نیز مانند زمان ثبت نام تکمیل ظرفیت ارشد، تاریخ دقیق و مشخصی ندارد؛ اما انتظار می رود که حدود دو هفته پس از اتمام ثبت نام، نتایج اعلام شوند.

اعلام نتایج برای دانشگاه های سراسری و آزاد ممکن است با یکدیگر و از طریق سایت سازمان سنجش باشد، یا دانشگاه آزاد به صورت مجزا نتایج را در سایت رسمی خود قرار دهد.

با این حال داوطلبان برای اطلاع از اعلام نتایج تکمیل ظرفیت ارشد می توانند به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند و در منو، روی گزینه کارشناسی ارشد و اعلام نتایج تکمیل ظرفیت کلیک کنند و نتایج را مشاهده کنند.

داوطلبان باید کد پیگیری یا کد پرونده خود را در فرم مورد نظر درج کنند تا اطلاعات مربوط به خود را دریافت کنند. همچنین فرد می تواند از طریق وارد کردن اطلاعات شخصی نتیجه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت خود را مشاهده کند.

مشاوره تلفنی انتخاب رشته ارشد

مشاوره تلفنی انتخاب رشته ارشد

در بسیاری از موارد به دلیل وجود محدودیت مکانی و زمانی (ناشی از شرایط کاری و یا شرایط محل زندگی) داوطلبان امکان مشاوره انتخاب رشته حضوری را ندارند.

مشاوره تلفنی انتخاب رشته ارشد، برای این داوطلبان بهترین گزینه است. زیرا بارزترین ویژگی مشاور تلفنی انتخاب رشته در دسترس بودن از هر مکان و در هر زمان (24 ساعت) است. همچنین هزینه های مشاوره انتخاب رشته حضوری نسبت به مشاوره انتخاب رشته تلفنی بسیار پایین تر است.

گاهی اوقات نیز داوطلبان سوالات جزئی و کوتاهی در زمینه انتخاب رشته دارند، مانند تخمین رتبه ارشد، شرایط پذیرش در رشته ای خاص، آینده تحصیلی و شغلی رشته مورد علاقه، تقدم و تاخر اولویت کد رشته محل های انتخابی و … . لذا داوطلبان می توانند با هزینه پایین تر و بر اساس مدت زمان مشاوره تلفنی انتخاب رشته پاسخ سوالات خود را دریافت کنند.

مرکز مشاوره تلفنی انتخاب رشته آویژه، تلاش می کند تا با به کارگیری مشاوران انتخاب رشته با تجربه و آگاه، خدمات انتخاب رشته تلفنی با کیفیتی در اختیار شما داوطلبان گرامی قرار دهد.

از همراهی شما با آویژه سپاسگزاریم.

سوالات متداول

فواید مشاوره انتخاب رشته چیست؟

فواید مشاوره انتخاب رشته، آگاه سازی و برنامه ریزی برای داوطلبانی است که شناخت و مهارت کافی در مورد رشته های مختلف، شرایط قبولی، انتخاب رشته و اولویت بندی و … ندارند.

نکات مهم انتخاب رشته چیست؟

شناخت گرایش ها – ظرفیت دانشگاه ها – اولویت بندی – خودشناسی و کشف علایق و استعداد افراد – چیدمان تکنیکی و اصولی انتخاب رشته

خدمات مرکز مشاوره تحصیلی آویژه چیست؟

مرکز مشاوره تحصیلی آویژه، شامل کادری مجرب از افراد متخصص و ماهر در زمینه کنکور و انتخاب رشته می باشد، این مرکز شما را در تمامی مسائل مرتبط به مراحل کنکور راهنمایی خواهد کرد.

لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

مشاوره تلفنی انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1402

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید
در این مقاله بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات
- 31 نظر:
  1. سلام وقت بخیر
    بنده با کد رشته عمران آزمون دادم ، اما میخوام از شاخه های صنایع انتخاب رشته کنم ، در زمان انتخاب رشته تایید نمیشه ؟ چه راهی دارم

    1. امکان پذیر میباشد ولی متجانس بودن و مرتبط بودن لیسانس با ارشد برای دریافت پروانه حایز اهمیت میباشد

  2. من زبان و ادبیات فارسی برای ارشد شرکت کردم و رتبه داوطلب در سهمیه را 1685 آوردم ، شانس قبولی دانشگاه دولتی یا دانشگاه آزاد دارم یا فقط آزاد را دارم؟

    1. سلام شانس قبولی در دانشگاه های آزاد و غیر انتفاعی و پیام نور و بعضی دانشگاه های سراسری اطراف یا خارج از تهران را دارید

  3. سلام وقت بخیر .. یه سوال داشتم .. با رتبه حدود پنجاه تا شصت ارشد میشه یکی از دانشگاه های تهران رو قبول شد … رشته معدن گرایش فرآوری

  4. سلام با رتبه 354 رشته مدیریت در کد ضریب 1 و سهمیه 5 درصدی در مقطع کارشناسی ارشد آیا شانس قبولی در دوره های شبانه تهران را دارم

  5. سلام! من روانشناسی عمومی ارشد امتحان دادم و رتبه در سهمیه م ۴۶۴ و بدون سهمیه ۵۴۱ شده. آیا شانس قبولی نوبت روزانه امام خمینی قزوین و روزانه سمنان و یا روزانه الزهرا رو دارم؟

  6. سلام من با رتبه ۳۵۰۰ ارشد میکروبیولوژی میکروبی ازاد تهران مرکز میارم؟؟؟

  7. سلام وقتتون بخیر
    من رتبه یک کدضریب۸رشته ی علوم تربیتی شدم و تو بقیه گرایشام رتبه هام اکثرا تک رقمی هستن
    فقط خواستم بدونم اولویت اول دانشگاه و گرایشم چی باشه؟
    چون اولین سالیه که ارشد آزمون میدم و رشته کارشناسیمم مهندسی صنایع بوده خیلی اطلاع ندارم
    راهنماییم کنید ممنون میشم

  8. سلام میخوستم خواهش کنم با این درصد ها بتر تیب در زیر گرو های 1تا 9 چه رشته ای از شریف را میاره سیستم امیر کبیر بهتره یا دانشگاه تهران رتبه در سهمیه ازاد 78/ 106/ 65/ 51/ 57 /45 /90/ 70و در کد ضریب 9 رتبه51

  9. سلام با رتبه ۳۴۳۲ فیزیولوژی ورزشی کدام دانشگاه قبول میشم باتوجه به اینکه دانشگاه روزانه و شبانه هم مجاز شدم

    1. سلام وقتتون بخیر بستگی به انتخاب رشته رقبا شما دارد

  10. سلام وقتتون بخیر
    با رتبه ۲۵ سهمیه و ۱۳۱۲ کشوری مدیریت دولتی امکان قبولی در دانشگاه های تهران در دوره های روزانه و شبانه را دارم؟
    سهمیه ۲۵ درصد ایثارگران دارم

    1. سلام وقتتون بخیر بله امکان پذیرش هست ولی نسبت به انتخب رشته شما

  11. سلام . من در رشته کارشناسی ارشد تاریخ که چهار گزینه ( ضریب یا رشته ) داره ، رتبه های 642 و 731 و 797 و 304 سهیمه آزاد رو بدست آوردم . آیا شانس روزانه سراسری در هر یک از شهرهای کشور که باشه رو دارم؟

    1. سلام وقتتون بخیر بستگی به انتخاب رشته رقبا شما دارد

  12. سلام من در آزمون ارشد 1401 رشته سم شناسی شرکت کردم، رتبه در سهمیه 57 و بدون سهمیه 62 و آخرین رتبه قبولی 63 میباشد همچنین در دانشگاه آزاد عدم وجود ظرفیت پذیرش می‌باشد، آیا شانس قبولی در دوره روزانه نوبت اول یا دوم دانشگاه های تهران را دارم؟ ممنون میشم پاسخ بدید

    1. سلام وقتتون بخیر بستگی به انتخاب رشته رقبا شما دارد

  13. سلام ببخشید با رتبه ی ۳۳۵ گرایش اموزش زبان شانسی برای قبولی در اهواز شبانه هست؟ برای کجا ها امکان قبولی هست؟

    1. سلام وقتتون بخیر بستگی به انتخاب رشته رقبا شما دارد

  14. سلام ببخشید با رتبه ۴۵۰۰۰ ضریب ۲ ارشد روان شناسی بالینی دانشگاه ازاد قبول میشم ؟

    1. سلام – با توجه به تعداد شرکت کنندگان در این آزمون و همچنین تعداد ظرفیت پذیرش سالانه ی هر دانشگاه رتبه ی لازم برای قبولی در هر دوره متفاوت است اما بدیهی است قبولی در دانشگاه آزاد راحت تر می باشد.

  15. سلام. رشته آموزش زبان انگلیسی با رتبه ۱۹۹ شانسی برای قبولی در نوبت شبانه در دانشگاه های تهران دارم؟ (ارشد)

    1. سلام ،متاسفانه خیر،با رتبه ی شما شبانه دانشگاه تهران قبولی ندارد.برای دریاافت اطلاع بیشتر با مشاوران ما در مرکز تماس بگیرید

  16. سلام. من کنکور در مهندسی شیمی شرکت کردم و رتبم شده 902 در سهمیه و 1015 کشوری.
    میشه بگین از بین دانشگاه های خوب کجا امکان قبولی هس؟

    1. سلام،باتوجه به رتبه ی شما در رشته مهندسی شیمی ممکن است در دانشگاه های (روزانه-داتشگاه رازی کرمانشاه،پردیس-دانشگاه تربیت مدرس،شبانه-دانشگاه تبریز،روزانه-دانشگاه یزد) امکان قبولی داشته باشید.

  17. سلام شهریه دانشگاه های روزانه و نوبت دوم و مجازی دولتی را میخواستم بدانم((مقطع ارشد حسابداری))؟

    1. سلام با توجه به رشته و دانشگاه ها متفاوت می باشد

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

چهارشنبه

1402/12/9

پنجشنبه

1402/12/10

جمعه

1402/12/11

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید