مشاوره کنکور انسانی

مشاوره کنکور انسانی

قبولی در کنکور انسانی، برای کسانی که می خواهند در رشته های تاپ این رشته تحصیل کنند، کار راحتی نیست. به همین علت تصمیم گرفتیم در این مطلب برای قبولی شما در کنکور انسانی، تمام نکات مشاوره ای کنکور انسانی را بگوییم.

در این مطلب اگر همراه ما باشید، بسیاری از دغدغه هایتان در مورد کنکور انسانی رفع خواهد شد و دید روشن تری نسبت به کنکور خواهید داشت و با مسیری که به شما برای موفقیت نشان می دهیم می توانید با رعایت گام به گام آن ها احتمال قبولی خودتان را در کنکور انسانی تا حد زیادی افزایش دهید. پس این مطلب را از دست ندهید.

کنکور یک رقابت است، از دیگران جا نمانید

مشاوره کنکور انسانی, رقابت در کنکور

بگذارید قبل از شروع بحث یک نکته‌ مهم را به شما تذکر بدهیم. شما به عنوان کسی که می‌خواهید در کنکور انسانی شرکت کنید باید توجه داشته باشید که کنکور یک رقابت است؛ رقابتی که در آن قرار است شما را بر اساس نتایجی که به دست می‌آورید ارزیابی کنند و نه بر اساس علم و دانشی که دارید.

بسیاری از دانش‌آموزان با شعاری تحت عنوان هدف ما از درس خواندن یادگیری است درس می‌خوانند. این هدف بسیار ارزشمند است و قطعاً آینده‌ی روشنی پیش روی این دانش‌آموزان خواهد بود.

اما کنکور داستان متفاوتی است. پلی است که باید از آن عبور کرد و شما برای رد شدن از آن پل باید ابزارهای لازم را برای خودتان فراهم کنید و تکنیک ‌های لازم را به کار بگیرید. چرا که ظرفیت این پل محدود است و میزان درخواست برای آن بسیار بالا!

با این حال معنی حرف ما این نیست که شما برای آماده شدن برای کنکور انسانی نباید علم و دانشی کسب کنید یا تسلطی بر درس‌ها نداشته باشید. بلکه منظورمان این است که باید دانسته‌ها و داشته‌هایتان را مدیریت کنید.

باید هر آنچه که در آن استعداد و توانایی دارید، بر اساس مدت زمانی که تا کنکور باقی مانده و میزان توانایی‌تان در تست زنی مدیریت کنید. باید اولویت ‌بندی کنید هم در مورد درس‌ها و در مورد سرفصل ‌هایی که برای کنکور می‌خوانید. این کار را اصطلاحاً بودجه ‌بندی می‌گویند. بگذارید در گام اول کمی درباره‌ی بودجه‌بندی حرف بزنیم.

گام اول مشاوره کنکور انسانی؛ بودجه‌بندی در کنکور انسانی

در بخش اول مشاوره کنکور انسانی قصد داریم درباره‌ بودجه‌بندی صحبت کنیم. شما برای آنکه بتوانید در کنکور انسانی موفق شوید باید تکنیک بودجه‌بندی را خوب یاد بگیرید. این کار بهترین راه برای مدیریت و صرفه‌جویی در زمان است. یادتان باشد که هیچ کس نمی‌تواند بهتر از خودتان برای شما برنامه‌ ریزی و بودجه ‌بندی کند.

کار مشاوران در واقع نشان دادن بهترین مسیر است. برای آنکه مشاوران بتوانند مسیر بهتری را پیش‌روی شما قرار دهند شما باید به شناخت خوبی از خودتان برسید. بنابراین باید بفهمید که در چه زمینه‌هایی توانایی دارید، در چه زمینه‌ هایی ضعف دارید، کجاها را می‌توانید سریع‌تر بهبود دهید و کجا ها ارزش سرمایه‌گذاری ندارد. باید ببینید کدام دروس در گرایش یا رشته‌ ی مورد نظر شما اهمیت بیشتری دارند.

بودجه‌ بندی به شما کمک می کند تا بفهمید هر کدام از درس‌ها یا سرفصل‌ها چه سهمی در کنکور دارند و اهمیت شان چه قدر است. با کمک بودجه ‌بندی شما می‌توانید سهم هر درس را در برنامه‌ریزیتان مشخص کنید و از این طریق مطالعاتتان را هدفمندتر کنید.

مثلاً اگر می‌خواهید در کنکور انسانی در رشته‌ی روانشناسی پذیرفته شوید، اول ببینید که کدام دروس ضریب بیشتری دارند یا میانگین درصد پذیرفته شدگان سال ‌های گذشته چه ‌قدر است. اگر این اطلاعات را داشته باشید، بر اساس توانمندی‌ های خودتان و زمان باقیمانده و و اهمیت دروس بهتر می‌توانید بودجه‌بندی کنید. با این کار سهم زمان اختصاص یافته به هر درس مشخص می‌شود.

اگر در این زمینه مشکل دارید می‌توانید با کمک مشاوران مرکز آویژه این مشکل را حل کنید. برای این کار می‌توانید با مرکز مشاوره آویژه تماس بگیرید و با کارشناسان بخش مشاوره کنکور انسانی ارتباط بگیرید.

با توجه به اینکه خدمات این مرکز به صورت مشاوره تلفنی است شما می‌توانید در وقت و هزینه‌ ها هم صرفه ‌جویی کنید. برای اینکه درک بهتری نسبت به بودجه ‌بندی‌ها پیدا کنید اجازه دهید نگاهی کلی به بودجه ‌بندی دروس مختلف کنکور انسانی داشته باشیم. برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه مشاوره تلفنی مرکز مشاوره آویژه میتوانید مطلب «مشاوره تلفنی کنکور» را مطالعه بفرمایید.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

بودجه‌بندی کلی در دفترچه‌های کنکور انسانی

در کنکور انسانی سه دفترچه دروس اختصاصی و عمومی و معارف و فقه به داوطلبان داده می‌شود که دفترچه سوم مخصوص آن دسته از داوطلبانی است که می‌خواهند در آزمون معارف اسلامی شرکت کنند.

بودجه‌بندی دروس عمومی کنکور انسانی

دروس عمومی زیر گروه آزمایشی علوم انسانی عبارت است از:

زبان و ادبیات فارسی با ضریب ۴، زبان عربی با ضریب ۲، فرهنگ و معارف اسلامی با ضریب ۳، زبان انگلیسی با ضریب ۲، برای هر ۴ درس به تعداد مساوی هر کدام ۲۵ سوال در نظر گرفته شده است. ضرایب دروس عربی و زبان انگلیسی در گروه آزمایشی علوم انسانی یکسان است.

مشاوره کنکور انسانی, بودجه بندی دروس عمومی کنکور انسانی

بودجه‌بندی دروس اختصاصی کنکور انسانی

دروس اختصاصی رشته علوم انسانی عبارت است از:

ریاضی، اقتصاد، زبان و ادبیات فارسی (اختصاصی)، زبان عربی (اختصاصی)، تاریخ و جغرافیا، علوم اجتماعی، فلسفه و منطق، روانشناسی، اصول عقاید و فقه ( دفترچه سوم). هر یک از این دروس تعداد سوالات مشخصی در طول سالیان اخیر داشته اند. ریاضی، عربی، علوم اجتماعی، روانشناسی و اصول عقاید و فقه هر کدام شامل ۲۰ سوال هستند و دروس اقتصاد ۱۵ سوال، زبان و ادبیات فارسی ۳۰ سوال، تاریخ و جغرافیا ۳۰ سوال و فلسفه و منطق ۲۵ سوال را در دفترچه اختصاصی به خود اختصاص داده‌اند.

برای اطلاع از بودجه‌بندی دقیق‌تر رشته‌های مختلف به پستبودجه‌بندی منابع کنکور انسانیمراجعه کنید.

مشاوره کنکور انسانی, بودجه بندی دروس اختصاصی کنکور انسانی

جمع‌بندی گام اول مشاوره کنکور انسانی

به صورت خلاصه برای بودجه‌بندی ابتدا باید به شناخت کافی از خودتان برسید. سپس شناخت مناسبی از دروس پر اهمیت و میانگین درصد دروس مهم و در مجموع عملکرد داوطلبان در سال ‌های گذشته برسید و در نهایت متناسب با این اطلاعات و توانایی ‌های خودتان، برنامه‌ریزی و بودجه‌ بندی کنید. در هر کدام از موارد اگر نیاز به کمک داشته باشید می‌توانید از تجربه‌ مشاوران تحصیلی آویژه و بخش مشاوره کنکور انسانی بهره‌مند شوید.

گام دوم مشاوره کنکور انسانی؛ انتخاب منابع

بعد از این که وضعیت خود را به طور کامل سنجیدید و دید خوبی نسبت به دروس مهم، توانایی‌های خود و سرفصل‌ های مهم به دست آوردید باید منابع خوب را پیدا کنید. منابع درسی کنکور انسانی کتاب‌های پایه‌ دهم، یازدهم و دوازدهم را شامل می‌شود. البته هر ساله سازمان سنجشبرخی از بخش‌های کتاب‌ها را جزء حذفیات اعلام می‌کند.

مشاوره کنکور انسانی, حذفیات دروس عمومی کنکور انسانی

مشاوره کنکور انسانی, حذفیات دروس تخصصی کنکور انسانی

با در نظر گرفتن حذفیات کتب درسی، منابع را در چند دسته طبقه‌بندی کرده و سعی کنید بر اساس اولویت و بسته به نیازتان منابع را تهیه کنید. برای مثال می‌توانید منابع را به جزوات، کتاب ‌های آموزشی، کتاب تست زنی، کتاب‌ های جمع ‌بندی و کتاب‌های آزمون‌های جامع تقسیم کنید.

کتاب‌ های درسی یا جزواتی که خودتان نکته ‌برداری کرده‌اید یکی از بهترین منابع است. چون این نکات معمولاً بهتر در ذهنتان می‌ماند و به یادآوری آن‌ها نیز راحت‌تر است.

جزوات اساتید برجسته‌ی هر مبحث درسی هم یکی دیگر از منابع مناسب است. یکی از رایج‌ترین منابع، کتاب‌های کنکور هستند. کتاب ‌هایی که درس ‌نامه و توضیحات تکمیلی برای هر سرفصل درسی دارند برای یادگیری و نکته ‌برداری بسیار مفید هستند.

از کتاب‌های تست هم سعی کنید برای ایجاد تسلط استفاده کنید. کتاب‌های تست برای یادگیری چندان مناسب نیستند و استفاده از آن‌ها برای یادگیری چندان توصیه نمی‌شود. با نزدیک شدن به کنکور سعی کنید حجم تست زنی را افزایش دهید و از کتاب‌های جمع‌ بندی و آزمون ‌های جامع استفاده کنید.

بنابراین بر اساس نیاز منابع مناسبی تهیه کرده و در برنامه‌ی درسی و متناسب با بودجه‌بندی به کار بگیرید.

گام سوم مشاوره کنکور انسانی؛ برنامه‌ریزی

در گام سوم مشاوره کنکور انسانی پس از بودجه‌بندی و تهیه منابع باید سراغ برنامه ‌ریزی بروید. بعد از اینکه سهم هر درس و میزان زمان مورد نیاز برای یادگیری و تسلط بر محتوای درسی مشخص شد باید برنامه‌ریزی کنید. باید توجه داشته باشید که یادگیری و تسلط با هم متفاوت هستند.

یاد گرفتن یک مبحث درسی لزوماً به این معنا نیست که شما بر آن تسلط دارید. تسلط در واقع یک مرحله بالاتر از یادگیری است و باعث می‌شود شما در زمان کمتری به سوالات پاسخ دهید. یعنی اینکه شما در هنگام مواجهه با سوال، ابهامات کمتری دارید و به سرعت می‌توانید پاسخ نهایی را پیش‌بینی کرده یا مسیر رسیدن به جواب را تشخیص دهید.

تسلط و یادگیری دو موضوع مهم که باید در برنامه‌ریزی لحاظ شود

در گام برنامه‌ریزی باید مطالعه‌ی خود را به دو بخش تقسیم کرده و برای هر یک سهمی را قرار دهید:

یادگیری و تسلط! برای یادگیری شما باید وضعیت خود را بر اساس شرایط موجود بررسی کنید و ببینید که در کدام مباحث درسی ضعف دارید و در کدام مباحث درسی قوی هستید. باید ارزیابی کنید و ببینید بسته به رشته‌ مورد نظر کدام درس‌ها اهمیت دارند؟ کدام درس‌ها کم‌اهمیت هستند؟

در مرحله‌ی بعد باید ببینید که برای یادگیری یک مبحث درسی حدوداً چه قدر زمان نیاز است. تعیین این میزان زمان بستگی به شناخت شما از خودتان دارد. البته کیفیت کتاب‌های آموزشی و معلمانی که به شما درس می‌دهند یا داده‌اند نیز خیلی اهمیت دارند.

سعی کنید به یک ارزیابی مناسب از مدت زمان لازم برای یادگیری هر یک از مباحث درسی برسید. البته این نکته را در نظر داشته باشید که چه مدت زمانی تا رسیدن به کنکور برای شما باقی مانده است.

اگر زمان شما کم است و مطالبی که یاد نگرفته‌اید زیاد است، اول درس‌ها و مباحث درسی را اولویت ‌بندی کنید. برای دروس با اولویت زیاد زمان بیشتری بگذارید و برخی از درس‌های کم اهمیت یا بدون ضریب را از برنامه‌ی درسی حذف کنید و زمان باارزش منتهی به کنکور را صرف یادگیری مطالب جدید نکنید.

مشاوره کنکور انسانی, برنامه‌ریزی در کنکور انسانی

به دنبال یادگیری عمیق‌تر، ‌تسلط هم اتفاق می‌افتد

در گام بعدی باید تلاش کنید تا بر درس‌هایی که یاد گرفته‌اید مسلط شوید. برای این کار تست‌زنی و مرور بر درس‌ های سال ‌های گذشته و درس ‌هایی که اخیراً یاد گرفته‌اید اهمیت زیادی دارد. برای تسلط پیدا کردن، نکته ‌برداری، مرور سریع‌ و هدف‌ مند و تست‌زنی اهمیت زیادی دارد.

بعضی وقت‌ها گرفتن آزمون‌ هایی از خودتان هم خیلی اهمیت دارد و به تسلط شما کمک می‌کند. مخصوصاً در هفته‌ها و ماه‌های پایانی منتهی به کنکور.

باید توجه داشته باشید که بهترین برنامه ریز همیشه خود داوطلب است. چرا که او بهترین ارزیابی را از وضعیت خودش دارد. با این حال تجربه و دانش برنامه‌ریزی چیزی است که معمولاً داوطلبان کنکور فاقد آن‌ هستند. برای موفقیت باید برنامه‌ریزی داشت و برای این کار نقش قابل توجهی را برای مشاور قائل شوید. مشاور می‌تواند شما را در مسیر درستی قرار دهد و شما را از آزمون و خطا باز دارد.

شما برای کنکور زمان محدودی دارید و فرصت اشتباه و کسب تجربه را ندارید؛ پس بهتر است از تجربه مشاوران استفاده کنید. کمک گرفتن از مشاوره کنکور انسانی می‌تواند شما را از کسب تجارب تلخ و یک سال پشت کنکور ماندن نجات دهد و احتمال رسیدن به نتیجه‌ی مناسب را تا حد زیادی بالا ببرد.

اگر شما در این مرحله از مشاوره کنکور انسانی (یعنی برنامه‌ریزی کنکور انسانی) مشکل دارید پیشنهاد می‌کنیم با مشاوران تحصیلی ما در مرکز مشاوره آویژه تماس بگیرید و از دوستان ما در بخش مشاوره کنکور انسانی بهره‌مند شوید.

گام چهارم مشاوره کنکور انسانی؛ هدف‌گذاری

گام بعدی در رسیدن به موفقیت یا به عبارتی بهره‌گیری از حداکثر ظرفیت، هدف‌گذاری است. شما باید بر اساس موقعیتی که در آن قرار دارید و مدت زمانی که تا کنکور انسانی باقی مانده است هدف‌گذاری کنید. بلندپروازی‌ و رویاپردازی‌های غیرواقعی فقط شما را از هدفتان دور می‌کند و باعث می‌شود انگیزه و توان شما کاهش یابد.

کنکور دوی سرعت نیست بلکه یک ماراتون است. پس شما باید گام به گام و مرحله به مرحله پیش بروید. عجله و شتاب در رسیدن به موفقیت باعث می‌شود تا شما در این دوی ماراتون نفس کم بیاورید. بهتر است به جای راه‌ میانبر و مقطعی، بر یک مسیر پایدار و هدفمند قدم بگذارید

سعی کنید در هر مرحله که پیش می‌روید جا پای خود را محکم کنید. برای این کار باید مراحل قبلی را به خوبی طی کرده و به ارزیابی درستی از خود برسید و هدف بعدی خود را تعیین کنید.

هدف‌گذاری کنکور باید مرحله به مرحله و بسته به پیشرفت شما باشد

مشاوره کنکور انسانی, هدفگذاری در کنکور انسانی

همان طور که گفتیم کنکور یک دوی ماراتون است. شما باید بسته به شرایط و گام به گام هدف‌گذاری کنید. باید اهدافی تعیین کنید که بتوانید به آن‌ها برسید و دلسرد نشوید. برای هدف‌گذاری، هدف‌های کوتاه و بلندمدت تعیین کنید و با هر گام که جلو می‌روید اهداف بزرگتری را تعیین کنید.

با این کار شما سطح خود را به تدریج اما به شکل موثری بالا می‌برید. با همین روش روحیه و انگیزه‌ی شما افت نمی‌کند و بر توانایی‌های خود بیشتر ایمان می‌آورید. بر این اساس شما باید مطابق با چیزی که در چنته دارید هدف‌گذاری کنید.

اگر زمان بیشتری برای رسیدن به این هدف گذاشته باشید، به هدف نهایی خود و حتی به فراتر از آن می‌توانید فکر کنید. سعی کنید رشته‌ی تحصیل مورد نظرتان را پیدا کنید. رشته‌های مورد نظر شما می‌توانند اهداف بلند‌مدت شما در هنگام آمادگی برای کنکور باشد. انتخاب رشته‌ی مورد نظر می‌تواند به شما در بودجه‌بندی و هدف‌گذاری درس‌ها کمک کند.

مثلا اگر دوست دارید که در یک رشته‌ی خاص مثلاً روانشناسی، حقوق، مدیریت یا … تحصیل کنید پس باید تمرکزتان را بر روی دروسی بگذارید که برای قبولی در آن ‌ها ضریب بالاتری دارند. سعی کنید به شناخت مناسبی از این دروس و رشته‌ها برسید.

بعد از این مرحله باید در آزمون‌های آزمایشی و خصوصاً آزمون‌های جامعی که در یکی دو ماه مانده به کنکور گرفته می‌شود (مثل آزمون‌های سنجش، قلمچی، گاج و …) ببینید درصد دروس شما تا چه اندازه به میانگین قبولی در آن دروس نزدیک شده. اگر فاصله دارید باید سهم بیشتری برای درس‌های ضعیف‌تر بگذارید یا باید نقاط ضعف‌تان را اصلاح کنید.

ممکن است سطح یادگیری یا حتی تسلط شما مطلوب باشد اما به اندازه‌ی کافی دقت نکرده باشید و اشتباهات بچگانه‌ای را مرتکب شده باشید. باید این نقاط ضعف را بشناسید و اصلاح کنید.

گام ۳-۱؛ هدف‌گذاری و مشاوره کنکور انسانی؛ اهمیت آشنایی با رشته‌های پرطرفدار

در این مرحله از مشاوره کنکور انسانی بد نیست به رشته‌های پر طرفداری نگاهی بیندازیم. یکی از دغدغه‌های همیشگی داوطلبان کنکور انسانی و البته سایر رشته‌های کنکور آینده‌ی شغلی است.

رشته ‌های پرطرفدار کنکور انسانی در واقع همان رشته‌ هایی هستند که یا درآمد خوبی دارند یا این که در آن رشته‌ ها کار به راحتی پیدا می‌شود. به همین خاطر آشنایی با رشته‌ های پرطرفدار اهمیت زیادی دارد.

نکته‌ای که اینجا حائز اهمیت است و باید حتماً مد نظر قرار دهید این است که شما باید رشته‌ای را انتخاب کنید که آن را دوست دارید یا استعداد لازم برای آن را دارید. به همین خاطر قبل از انتخاب رشته حتماً از کم و کیف رشته‌های دانشگاهی، سرفصل‌ها و زیر و بم این رشته‌ها مطلع شوید.

خیلی وقت‌ها داوطلب بدون اینکه درک روشنی نسبت به رشته‌ها داشته باشد انتخاب رشته می‌کند و پس از قبولی در آن رشته که برای آن خیلی زحمت کشیده و خون دل خورده، تازه متوجه می‌شود که این رشته آن چیزی نبوده که دنبالش می‌گشته.

در این وضعیت مجبور می‌شود تغییر رشته دهد یا اینکه چهار-پنج سالی را با هر بدبختی است سرکند. این موضوع را در بخش انتخاب رشته بیشتر باز خواهیم کرد. پس اجازه دهید برویم سراغ رشته‌های پرطرفدار کنکور انسانی.

رشته‌های پرطرفدار کنکور انسانی

مشاوره کنکور انسانی رشته‌های پرطرفدار کنکور انسانی

برای تعیین رشته‌های پرطرفدار کنکور انسانی، شیوه‌های مختلفی وجود دارد. اما یکی از رایج‌ترین آن‌ها بررسی رشته‌هایی است که رتبه‌های برتر کنکور هر سال انتخاب می‌کنند. در طی سالیان اخیر رشته‌های متفاوتی که البته بعضاً بسته به نیازهای بازار است و گاه به دلیل جوی که به راه می‌افتد، طرفداران بیشتری داشته‌اند و اصطلاحاً روی بورس بوده‌اند.

بررسی کنکور‌های چند سال اخیر نشان می‌دهد که رشته‌های پرطرفدار کنکور انسانی عبارت بوده‌اند از:

حقوق، روانشناسی، علوم قضایی، آموزش راهنمایی و مشاوره، آموزش زبان و ادبیات فارسی، آموزش زبان و ادبیات عربی، حسابداری، فلسفه و حکمت اسلامی، آموزش ابتدایی، مدیریت مالی، مدیریت بازرگانی و همچنین رشته ‌های دیگری چون علوم سیاسی، جامعه‌ شناسی، مردم ‌شناسی و مشاوره.

زمینه‌های شغلی برخی از رشته‌های پرطرفدار

مشاوره کنکور انسانی

به صورت خلاصه زمینه‌های کاری برخی از رشته‌های پرطرفدار انسانی در زیر آورده شده است:

  • فارغ‌التحصیلان رشته‌ی حقوق می‌توانند در مشاغلی چون قضاوت، وکالت، کارشناسی حقوق و سردفتری اسناد رسمی به فعالیت بپردازند.
  • فارغ‌التحصیلان رشته‌ی روانشناسی می‌توانند در مراکزی چون بهزیستی، نیروی انتظامی، شهرداری، سازمان زندان‌ها و کانون اصلاح و تربیت همچنین مراکز مشاوره، مهدکودک، بیمارستان ‌ها و آموزش ‌و پرورش فعالیت‌ کنند. یا در صورت اخذ مجوز از سازمان بهزیستی کلینیک و مراکز مشاوره و روانشناسی خود را دایر کنند.
  • فارغ‌التحصیلان رشته‌ی مدیریتمی‌توانند در بخش‌ های مدیریتی یا زیرمجموعه‌ های موسسات دولتی، عمومی و خدماتی و یا حتی شرکت‌ های خصوصی استخدام شوند.
  • فارغ‌التحصیلان رشته‌ی حسابداریمی ‌توانند حسابدار مالی، مدیریت قسمت مالیات، بیمه و همچنین زمینه ‌های مختلفی که با حسابرسی و حسابداری در ارتباط هستند به فعالیت بپردازند. تقریباً همه ‌ی شرکت ‌های کوچک و بزرگ به حسابدار نیاز دارند و بسته به بزرگی و پیچیدگی شرکت ‌ها، حساسیت حسابداری نیز افزایش می یابد.

قرار نیست شما لزوماً به رشته‌های پرطرفدار علاقه داشته باشید.

البته باید توجه داشته باشید که لزوماً دلیل نمی‌شود که شما رشته ‌های پرطرفدار را بپسندید. شما باید رشته ‌ای را انتخاب کنید که در آینده بهترین خود بشوید.

چه بسا افراد بسیاری که مثلاً حقوق می‌خوانند بعد تازه متوجه می‌شوند که با روحیاتشان سازگار نیست و تازه بعد از ورود به دانشگاه و آشنا شدن با دیگر رشته‌ها، رشته‌های دیگری چشمشان را می‌گیرد. تازه فرد می‌فهمد که مثلاً حقوق رشته‌ی مورد علاقه‌ی او نبود و او رشته‌ی اقتصاد را دوست داشته و با روحیاتش هم سازگار بوده.

سعی کنید در تعیین اهداف خود واقع بین باشید و در جریان جو حاکم بر مدارس یا جامعه قرار نگیرید. شما اگر یک اقتصاددان موفق شوید، قطعاً می‌توانید جایگاه به مراتب بهتری نسبت به یک حقوق‌دادن معمولی داشته باشید. پس درست و آگاهانه هدف‌گذاری کنید.

مشکلات هدف‌گذاری را از طریق مشاوره کنکور انسانی حل کنید.

اگر در خصوص هدف ‌گذاری و آشنایی با رشته‌ ها مشکل دارید یا وقت آن چنانی برای آشنا شدن با تک‌ تک رشته‌ها ندارید بهتر است راه‌های میانبر را بروید. بروید سراغ کسانی که علم این کار را دارند و سال‌ ها تجربه کسب کرده‌اند. مشاوران تحصیلی کارشان همین چیزهاست.

شما می‌توانید با برقراری تماس با مشاوره کنکور انسانی آویژه، پاسخ بسیاری از سوالات خود را خیلی سریع و در کوتاه‌ترین زمان دریافت کنید. پس سعی کنید وقتتان را متمرکز درس‌خواندن کنید و در فرصت مناسب با دغدغه و نگرانی کمتری از رشته ‌های مختلف کنکور انسانی آگاه شوید.

گاهی اوقات هدف‌گذاری برای قبولی در یک شهر است

مشاوره کنکور انسانی, مشاوره تلفنی کنکور انسانی,مانتخاب شهر در انتخاب رشته

یک نکته از این بخش مشاوره کنکور انسانی یعنی هدف ‌گذاری جا مانده بود که لازم است همین‌جا به آن اشاره کنیم. خیلی‌ها بر اساس رشته‌ی مورد علاقه تصمیم به انتخاب رشته می‌کنند و هدف خود را از ابتدا بر این اساس تعیین می‌کنند، اما بسیاری از افراد بنا به مشکلات خانوادگی، مشکلات مالی یا مشکلات اجتماعی هدف خود را قبولی در یک شهر خاص قرار می‌دهند و برایشان رشته‌ی قبولی در درجه‌ی دوم اهمیت قرار می‌گیرد.

شما هم به شرایط اجتماعی و اقتصادی خود و خانواده نگاه کنید و ببینید کدام یک در اولویت قرار دارد. اگر شهر قبولی برای شما اولویت بیشتری دارد، اهداف خود را بر اساس رشته‌هایی که در این شهرها ارائه می‌شود، تنظیم کنید و بر اساس آن برنامه‌ریزی کنید.

گام چهارم مشاوره کنکور انسانی؛ جمع‌بندی و مرور

در بخش چهارم مشاوره کنکور انسانی به جمع‌بندی اشاراتی خواهیم کرد. هر آنچه تا بدین جا به آن اشاره شد، می‌تواند جزئی از برنامه ‌ی بلند مدت شما در سال‌ کنکور یا سال‌ های قبل از آن باشد. اما از این جا به بعد به گام‌ هایی در مشاوره کنکور انسانی اشاره خواهیم کرد که دقیقاً به سال کنکور مربوط می‌شود.

فرض ما بر این است که شما هدف‌گذاری خوبی کرده‌اید، ظرفیت‌ها و توانایی‌های خود را ارزیابی کرده و برنامه‌ریزی مناسبی انجام داده‌اید.

حالا رسیده‌اید به ماه‌ های پایانی کنکور! در این مرحله شما دیگر فرصت چندانی برای یادگیری چیزهای جدید ندارید. سعی کنید این بازه‌ی زمانی ارزشمند را (خصوصاً سه ماه پایانی منتهی به کنکور را) صرف مباحث و سرفصل‌هایی کنید که ارزش بیشتری دارند. هرچیزی را که شما تا اینجا آموخته‌اید سرمایه‌های شما هستند. شما باید در درجه‌ی اول این سرمایه‌ها را حفظ کنید.

مشاوره کنکور انسانی,جمع‌بندی و مرور, کنکور انسانی, مرور و جمع بندی دروس

فایده مرور و جمع‌بندی

جمع ‌بندی و مرور هر آنچه تا کنون آموخته‌اید کمک می‌کند تا شما اولاً سرمایه‌های خود را حفظ کنید. ثانیاً جا پای خود را محکم کرده و بتوانید روی نقاط ضعف تمرکز کنید، تسلط خود را بیشتر کنید و اشتباهات خود را اصلاح کنید. در این مرحله تلاش کنید خیلی درگیر یادگیری مباحث جدید نشوید. چرا که ممکن است تا زمان کنکور نتوانید مباحث جدید را مرور کنید یا به تسلط کافی برسید.

در این مرحله بر اساس آنچه در گام چهارم مشاوره کنکور انسانی گفتیم شما باید بر اساس داشته‌ها و اهدافتان جمع‌بندی کنید. انجام کنکورهای آزمایشی کمک می‌کند تا شما نقاط ضعف و قوت تان را بشناسید.

سرفصل ‌هایی که نیاز است خود را در آن‌ها تقویت کنید بشناسید و با شناخت بهتری مطالب را مرور و جمع‌بندی کنید. نکته ‌برداری ‌ها، کتاب ‌های خلاصه و جمع ‌و جور یا یک جزوه‌ی خوب کمک می‌کند تا جمع‌ بندی شما هدفمندتر باشد و در وقت شما صرفه‌ جویی شود.

مشاوره کنکور انسانی,مشاوره تلفنی کنکور, استراحت و تفریح در کنکور

گام پنجم در مشاوره کنکور انسانی؛ تعیین زمانی برای استراحت و تفریح

همان‌ طور که اشاره کردیم، کنکور یک رقابت است. رقابتی که بیشتر به دوی ماراتون شبیه است تا دوی سرعت. شما باید انرژی خود را طوری مدیریت کنید که در گام‌ های نهایی نزدیک به خط پایان انرژی کافی را داشته باشید. استراحت و تفریح کمک می‌کند تا شما تجدید قوا کنید.

سعی کنید فرصتی را در هر هفته یا هر دو هفته برای خود فراهم کنید و یک روز را به صورت کامل استراحت کنید. سعی کنید در این روز‌ها کارها و تفریحاتی که بیشتر به آن‌ ها علاقه دارید را انجام دهید، با دوستانتان بیرون بروید، فیلم مورد علاقه‌ تان را بببنید یا ورزش کنید.

می‌توانید به جای یک روز کامل، دو نیم‌ روز را برای خود خالی کنید تا بتوانید در زمان‌ های کوتاه ‌تری تجدید قوا کرده و ذهنتان را از استرس‌ ها و فشار های احتمالی خالی کنید.

در کنار برنامه ‌ی استراحت هفتگی، سعی کنید به صورت روزانه نیز مدتی را در حد نیم ساعت تا یک ساعت استراحت کنید. داوطلبان کنکور با نزدیک شدن به روز‌های پایانی معمولاً فشار و استرس بیشتری را تحمل می‌کنند.

گنجاندن زمانی برای استراحت و تفریح در برنامه‌ریزی به شما کمک می‌کند تا با استرس و فشار کمتری به استقبال کنکور بروید. صحبت کردن با خانواده و درد دل کردن و مشورت گرفتن از آن‌ها باعث می‌شود تا هم خانواده و هم دانشجو شناخت بهتری از وضعیت داوطلب پیدا کنند و به این ترتیب استرس کمتری داشته باشند.

صحبت با دوستان و هم‌قطارانی که سال‌ها با آن‌ها اخت شده‌اید هم کمک می‌کند تا شما اعتماد به نفس و شادابی بیشتری باشید.

یک توصیه مهم؛ سعی کنید گروهی درس بخوانید

مشاوره کنکور انسانی, مشاوره تلفنی کنکور انسانی, مطالعه گروهی

یکی از نکاتی که در مشاوره کنکور انسانی کمتر به آن اشاره می‌شود و معمولاً غافل می‌ماند، توصیه به مطالعه گروهی است. یکی از شیوه‌های درس خواندن که کمک زیادی به داوطلبان کنکور می‌کند، درس خواندن با دوستان است. مطالعه‌ی گروهی مخصوصا با کسانی که دوستتان هستند و شناخت خوبی نسبت به هم دارید کمک می‌کند تا درس خواندن به امر لذت‌بخشی تبدیل شود.

درس خواندن با دوستان باعث می‌شود راحت‌تر مشکلات و ایرادات خود را پیدا کرده و برطرف کنید. علاوه بر این افراد وقتی به صورت گروهی درس می‌خوانند نکات و شیوه‌های جدیدی را در درس خواندن و حل مسائل کشف می‌کنند. به این ترتیب تسلط شان بر موضوع نیز بیشتر می‌شود.

در مطالعه گروهی، هر کدام از افراد توانایی‌ها و استعداد خاصی دارد و ترکیب شدن این توانایی‌ها کمک می‌کند تا نوعی هم‌افزایی اتفاق بیفتد. چون که هر کدام احتمالا در یک یا چند درس از بقیه بهتر است و این مزیت کمک می‌کند تا رفع اشکال و شناسایی نقاط ضعف و قوت راحت‌تر انجام شود. جالب است بدانید یاد دادن یک مطلب به دیگران باعث می‌شود تا یادگیری و تسلط بر آن موضوع برای فرد یاد دهنده نیز بیشتر شود و به این ترتیب هر دو نفر در این فرایند سود می‌برند.

مشاوره کنکور انسانی آمادگی برای کنکور, آمادگی برای کنکور انسانی

گام ششم مشاوره کنکور انسانی؛ آمادگی برای کنکور

بعد از جمع‌بندی، در هفته‌های آخر شما باید خود را برای کنکور آماده کنید. بسیاری از داوطلبان کنکور با نزدیک شدن به کنکور استرس می‌گیرند و خود را زیر فشار زیادی احساس می‌کنند.

داشتن استرس تا حد کمی خوب است و به عنوان یک نیروی پیشران شما را به تلاش بیشتر وامی‌دارد، اما آن بخش از استرس که مخرب و نابود کننده‌ی داوطلبان است، استرس‌های زیادی همراه با اضطراب و نگرانی بی‌جاست.

استرس زیاد باعث می‌شود تا شما نتوانید تمرکز و کارایی لازم را داشته باشید و عملکرد شما را هم در یادگیری و هم در تست‌زنی تخریب می‌کند. در ایام منتهی به کنکور سعی کنید تا حد امکان از موارد استرس‌زا دوری کنید.

عوامل استرس‌زا که در روزهای منتهی به کنکور باید از آن‌ها دوری کرد

مشاوره کنکور انسانی,مشاوره تلفنی کنکور انسانی,آرامش و دوری از استرس

سعی کنید از افراد پراسترس دوری کنید. اگر دوست یا آشنایی دارید که آدم‌های استرسی هستند سعی کنید هفته‌های انتهایی کنکور را کمتر با آن‌ها باشید. بعضی از افراد هم هستند که کلاً آیه‌ی یأس می‌خوانند و جو ناامیدی را به انسان تزریق می‌کنند. از آن‌ها هم دوری کنید.

سعی کنید با افراد مثبت‌اندیش و پرانرژی بیشتر دمخور باشید. صحبت کردن با خانواده و شوخی‌های دوستانه می‌تواند سطح استرس شما را کم کند. دعا خواندن هم بعضی‌ها را آرام می‌کند. به این افراد توصیه می‌کنیم که دعا و مناجات با خدا را فراموش نکنند.

سعی کنید کارهایی را انجام دهید که به شما آرامش می‌دهد. انجام نرمش، ورزش یا حتی گوش دادن به یک آهنگ ملایم هم می‌تواند شما را آرام کند و از استرس شما کم کند.

آزمون‌های جامع بعد از عید را جدی بگیرید

سه ماه پایانی یکی از حساس‌ترین و تعیین‌کننده‌ترین زمان‌ها در آمادگی برای کنکور است. در بسیاری از مشاوره‌های کنکور این دوره را دوران طلایی می‌نامند. شما باید از تمام فرصت‌ها برای محک خود و توانایی‌هایتان استفاده کنید. سعی کنید آزمون‌های فروردین و اردیبهشت را برای اصلاح نقاط ضعف در نظر بگیرید.

اگر ضعف ‌هایی دارید جای نگرانی نیست؛ چرا که هنوز فرصت برای رسیدن به بالاترین حدتان وجود دارد، اگر هم که نتایج خوبی می‌گیرد سعی کنید داشته‌هایان را حفظ کنید. به همین خاطر است که برای آمادگی در کنکور جمع‌بندی اهمیت ویژه‌ای دارد.

آزمون جامع پایانی تعیین کننده‌ترین است

مشاوره کنکور انسانی,مشاوره تلفنی کنکور انسانی, تست زنی و آزمون جامع

در آخرین آزمون‌ها، خصوصا آزمون جامع پایانی سعی کنید با تمام توان ظاهر شوید. از نظر مشاوره کنکور انسانی این آزمون‌ها از چند جهت تعیین‌کننده هستند. در آزمون‌های انتهایی معمولاً همه‌ی داوطلبان شرکت می‌کنند. در این مرحله شما دیگر باید همه‌ی مباحث را خوانده باشید و تسلط پیدا کرده باشید و جمع ‌بندی هم کرده باشید دیگر جای بهانه‌گیری یا کم‌کاری نیست!

در این آزمون‌ها همه‌ی مباحث درسی گنجانده می‌شود و از این نظر به کنکور شباهت بسیاری دارند. با توجه به اینکه اکثر داوطلبان قدر و تراز اول هم در این آزمون‌ها شرکت می‌کنند، باید آن‌ها را شبیه و هم‌تراز کنکور بدانید. در این مرحله است که رتبه‌ها کمی معنا پیدا می‌کنند و رتبه‌ی شما می‌تواند رنگ و بویی از رتبه‌ی کنکور شما را بدهد.

از رتبه مهم‌تر درصد‌ها و ترازی است که شما در هر درس کسب می‌کنید. اگر درصد دروس شما مطابق با انتظار پیش رفته است سعی کنید در درجه اول آن‌ها را حفظ کنید. و در گام بعدی برخی از مباحثی که به صورت دست و پا شکسته یاد گرفته‌اید را تکمیل کرده و مسلط بشوید.

با توجه به تعدد آزمون‌ها سعی کنید در آزمون‌هایی شرکت کنید که اولاً شباهت بیشتری با کنکور دارند و ثانیاً جامعه‌ی آماری بالایی دارند. در حال حاضر آزمون‌های کانون فرهنگی آموزش (قلمچی)، شرکت تعاونی سنجش، گزینه ۲ و گاج از جامعه‌ی آماری بالایی برخوردارند و معمولاً از نظر کیفیت و تنوع سوالات هم به کنکور نزدیک‌ترند.

در سال‌های اخیر نوساناتی در خصوص نزدیک بودن سوالات این آزمون‌ها با کنکور وجود داشته اما معمولاً آزمون‌های قلمچی و سنجش از کیفیت بیشتری برخوردار بوده‌اند.

مشاوره کنکور انسانی,مشاوره کنکور انسانی انتخاب رشته,مشاوره انتخاب رشته انسانی

گام نهایی در مشاوره کنکور انسانی؛ مشاوره انتخاب رشته

یکی از مهم‌ترین گام‌ها در مشاوره کنکور انسانی، انتخاب رشته است. انتخاب رشته در واقع جایی است که سرنوشت شما رقم می‌خورد و یک انتخاب اشتباه شما و آینده‌تان را در مسیری غلط قرار می‌دهد.

خیلی ها تصور می کنند که انتخاب رشته یعنی اینکه شما به ترتیب دانشگاه و رشته‌های پرطرفدار، دفترچه انتخاب رشته را پر کنید و جلو بیایید. متأسفانه این تصور غلطی است و خیلی‌ها از این تصور غلط لطمه می‌خورند. شما باید رشته‌ای را انتخاب کنید که ضمن داشتن آینده‌ و فرصت شغلی مناسب مطابق با استعداد و میل شما باشد.

تجربه‌ی ما نشان می‌دهد که خیلی از داوطلبان واقعاً هیچ دیدی نسبت به رشته‌هایی که انتخاب می‌کنند ندارند و صرفاً بر اساس توصیه‌ی کس دیگر یا جوی که بر جامعه حاکم است انتخاب رشته می‌کنند.

انتخاب رشته باید با شغل آینده ارتباط مستقیم داشته باشد

باید توجه داشته باشید که مهم‌ترین فاکتور در انتخاب رشته این است که شما در آینده در شغلی مشغول به کار شوید که واقعاً علاقه دارید. اگر مثلاً رشته‌ی حقوق و روانشناسی پرطرفدارترین رشته‌ها هستند، دلیل نمی‌شود که شما هم اگر رتبه‌ی خوبی آوردید آن رشته را انتخاب کنید. شاید شما استعداد بیشتری در اقتصاد داشته باشید و اگر در اقتصاد تحصیل کنید آینده‌ی بهتری داشته باشید.

شرایط وقتی دردناک می شود که شما با رتبه‌ی خوب رشته‌ای پرطرفداری را انتخاب کنید و بعد متوجه شوید که اصلاً برای آن رشته ساخته نشده‌اید. شما که زمانی دستتان برای انتخاب رشته‌های مختلف باز بود، الان در منجلاب یک تصمیم اشتباه گرفتار شده‌اید.

اگر بخواهید در کنکور ارشد هم تغییر رشته‌ دهید، باز هم کارتان سخت است. چرا که از مابقی داوطلبان ارشد عقب‌تر هستید و باید صفر تا صد یک رشته را خودتان بخوانید و این کار واقعاً سخت و رنج‌آور است. با این تفاسیر این سوال مطرح می شود که چه باید کرد؟ چگونه رشته‌ای را انتخاب کنیم که مناسب با استعداد، توانایی و علاقه‌ی ما باشد؟ برای این کار بهتر است شما از از مراکز مشاوره کنکور انسانی کمک بگیرید.

مشاوران این مراکز به هنگاممشاوره انتخاب رشتهبا درک بهتری که نسبت به ماهیت رشته‌ها و با کمک یک تست تیپ شخصیتی یا استعدادیابی، می‌توانند شما را بهتر یاری کنند.

شناخت رشته‌ها اولین گام در انتخاب رشته مناسب

برای اینکه انتخاب رشته‌ی شما یک انتخاب‌ رشته ‌ی هوشمندانه و هدفمند باشد شما باید ابتدا شناخت خوبی نسبت به رشته‌ ها، مشاغل مرتبط با این رشته‌ ها و توانایی ‌های لازم برای موفقیت در این مشاغل پیدا کنید.

برای یک داوطلب کنکور که شناخت چندانی نسبت به مشاغل ندارد و تقریباً همیشه سرش در درس و کتاب بوده، این کار سخت است. همچنین برای تسلط یافتن بر این مشاغل و رشته‌ها زمان زیادی مورد نیاز است. شما می‌توانید برای آن‌که سردرگم نشوید، از مراکز مشاوره انتخاب رشته‌ی کنکور کمک بگیرید.

خیلی از این مشاوران دید خیلی خوبی نسبت به رشته‌ها، سرفصل‌های درسی و آینده‌ی شغلی دارند و می‌توانند شما را به خوبی راهنمایی کنند. علاوه بر این مشاوران انتخاب رشته تسلط خوبی بر روی رتبه‌ی مورد نیاز برای قبولی در رشته‌ها دارند و از این طریق می‌توانند کمک قابل توجهی برای شما باشند.

برخی از مراکز مشاوره، برنامه‌ها و اپلیکیشن‌هایی را تهیه کرده‌اند که می‌توانند بر اساس رتبه‌ها و نتایج سال‌های گذشته، درصد قبولی شما در رشته‌ها را حدس بزنند و احتمال موفقیت شما در انتخاب رشته را بیشتر کنند.

مشاوره کنکور انسانی, برنامه‌ریزی هدفمند کنکور انسانی

شناخت توانایی‌های داوطلب، دومین گام در انتخاب رشته‌ مناسب

بعد از این که نسبت به رشته‌ها شناخت خوبی به دست آوردید راحت ‌تر می‌توانید نسبت به انتخاب آن‌ها اقدام کنید. اما خیلی وقت‌ها داوطلبان واقعاً مردد هستند و هنوز هم نمی‌توانند رشته‌ی مورد علاقه‌شان را انتخاب کنند. این تردید‌ها معمولاً چند دلیل دارد.

عامل دیگر اینکه فشارهای خانواده باعث می‌شود داوطلب نتواند رشته‌ای را که واقعاً دوست دارد انتخاب کنند. گاهی داوطلب نسبت به توانایی‌های خود یا آینده‌ی شغلی مردد است و گاهی هم این تردیدها ناشی از دید بدی است که نسبت به برخی رشته‌ها ایجاد شده است.

در برخی از مراکز مشاوره کنکور انسانی، از شما آزمون تیپ شخصیتی می‌گیرند و از این طریق می‌توانند توانایی‌های شما را شناسایی کرده و با اطمینان بیشتری رشته‌ها را به شما پیشنهاد دهند.

شناخت شرایط داوطلب، سومین گام در انتخاب رشته مناسب

یکی دیگر از فاکتورهایی که باید برای یک انتخاب رشته‌ مناسب لحاظ شود، بررسی شرایط مختلف داوطلب است. شما ممکن است همه‌ی شرایط لازم برای قبولی در یک رشته‌ی خوب در دانشگاه‌های تهران را داشته باشید (مثل رتبه‌ی خوب و توانایی‌ و استعداد لازم) اما بنا به شرایط خانواده، محدودیت‌های جسمانی یا برخی ویژگی‌های شخصیتی نتوانید در شهر دیگری تحصیل کنید.

حتماً این موضوع را در انتخاب رشته مد نظر قرار دهید. چرا که برخی از داوطلبان پس از یکی دو سال تحصیل در شهری دور از خانه، دچار اختلالات رفتاری یا اختلالات روانی مثل افسردگی، اضطراب، اعتیاد و … می‌شوند و نمی‌توانند شرایط پیش آمده را مدیریت کنند.

در این وضعیت معمولاً دانشجویان دچار افت تحصیلی می‌شوند و گاهی نیز این موضوع به حدی حاد می‌شود که مجبور به ترک تحصیل یا گاه فرار از خانه می‌شوند.

نکته‌ی آخر در مشاوره کنکور انسانی

در آخر نیز باید به این نکته اشاره کنیم که در مشاوره کنکور انسانی، مشاور تلاش می‌کنند تا تمام علم و تجربه‌ی خود را به کار گیرد و مسیرهای مختلف را پیش‌روی داوطلب بگذارد. او تلاش می‌کند داوطلب را با عواقب و پیامدهای تصمیم‌های مختلف آشنا کند و در آخر این خود داوطلب است که باید انتخاب کند و بر اساس انتخاب خود عمل کند.

مشاوره گرفتن در صورتی تضمین در موفقیت را به همراه دارد که داوطلب اولاً اطلاعات صحیحی را در اختیار مشاور قرار داده باشد و ثانیاً بعد از مشاوره، اقدام به اصلاح یا بهبود عملکرد خود نماید. یا حداقل بر آنچه که با مشاور به توافق می‌رسد عمل کند.

در نهایت این داوطلب است که اصلی‌ترین نقش را در موفقیت یا شکست دارد. پس در هر وضعیتی این را بدانید که شما اولین و آخرین نفری هستید که سرنوشت خود را رقم می‌زنید.

اطرافیان شما فقط می‌توانند تجارب و دانش خود را در اختیار شما بگذارند. شما باید تصمیم بگیرید که چه راهی را انتخاب می‌کنید و چه قدر برای به نتیجه رساندن آن هدف تلاش می‌کنید.

مشاوره کنکور انسانی هدف گذاری, هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی درسی

مشاوره تلفنی کنکور انسانی

با هدف ارائه خدمات مناسب‌تر به داوطلبان کنکور در طی سالیان اخیر شیوه‌ های مشاوره تغییر کرده است. یکی از شیوه‌هایی که با استقبال روبرو شده، مشاوره تلفنی است. این مراکز که زیر نظر مراکز مشاوره فعالیت می‌کنند، خدماتی مشابه مراکز مشاوره حضوری در اختیار شما می‌گذارند.

شیوه‌ی مشاروه تلفنی چند مزیت دارد:

  • صرفه‌جویی در وقت
  • در دسترس بودن در هر زمان
  • کاهش هزینه‌های مشاوره
  • امکان استفاده از مشاوران مختلف

شما با کمک مشاوره کنکور تلفنی می‌توانید صفر تا صد کنکور را، از ابتدای هدف‌گذاری تا انتهای انتخاب رشته را با یک یا چند مشاور همراه باشید و مشکلات و نیازمندی ‌های خودتان را برطرف کنید.

با کمک مشاوره تلفنی کنکور انسانی شما دغدغه‌ی در اختیار نداشتن مشاور را ندارید و فقط با یک تماس ساده می‌توانید با تعداد زیادی از مشاوران ارتباط برقرار کنید.

ارتباط با مرکز مشاوره کنکور انسانی آویژه

مرکز مشاوره کنکور آویژه می‌تواند در هر یک از مراحل ذکر شده، شما را یاری کند. اگر در هر مرحله‌ای مشکل دارید می‌توانید بدون نیاز به مراجعه حضوری، فقط با یک تلفن ساده با مشاوران ما ارتباط بگیرید و با در میان گذاشتن دغدغه‌ها و مشکلات تحصیلی خود، راهنمایی‌های لازم را دریافت کنید.

ما در مرکز مشاوره آویژه در کنار شما هستیم. با آرزوی موفقیت. موفق و پیروز باشید.

شماره تماس: 9099071985

لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

مشاوره کنکور انسانی

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید
در این مقاله بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات
- 22 نظر:
  1. سلام من 20 سالمه بار اول که کنکور دادم رتبه نیاوردم بعدش به کرونا خورد و کلا 2 سال بعدشم شرکت نکردم سال دیگه میتونم داخل کنکور 1401 شرکت کنم ؟ ممنون میشم پاسخ بدین

  2. سلام.من دیپلم کامپیوتر نظام قدیم دارم میخواستم ببینم میتونم بدون خوندن پیش دانشگاهی تو کنکور انسانی شرکت کنم یا نه ؟

    1. نظام قدیم (اگر ۴ ساله باشد )بله اگر ترمی واحدی یا سالی باشد خیر

  3. سلام ببخشید برای سال دهم چه کتاب تستی رو پیشنهاد میکنید ؟

  4. سلام ایا بادیپلم برق صنعتی کاردانش میشه کنکور سراسری انسانی داد

  5. سلام من کنکور دادم با رتبه 17000 دانشگاه فرهنگیان قبول نشدم…میتونم پیام نور ی رشته ای بخونم بعد کنکور سال بعد شرکت کنم؟؟؟آیا شرایط خاصی داره؟؟؟

    1. بله می توانید پیام نور ثبت نام کنید و در صورت قبولی در دانشگاه فرهنگیان از دانشگاه پیام نور انصراف دهید و مجدد معافیت تحصیلی بگیرید

  6. سلام ببخشید برای رشته حقوق درکنکور باید چه درسی رو درصد بالا بزنیم؟

    1. سلام
      دروس تخصصی مثل فلسفه و منطق ، ادبیات تخصصی و….

    1. سلام
      از طریق پشتیبانی پیگیری کنید
      نگران نباشید

  7. سلام وقتتان بخیر
    ببخشید با 80 درصد خواندن تمام کتاب ها
    وبا داشتن این شرایط👈فرزندجانبازبودن با سهمیه 20 درصد چند درصد امکان قبولی به دانشگاه فرهنگیان به رشته آموزش ابتدایی هست؟

    1. سلام دوست عزیز
      بستگی به استعداد و مهارت تست زنی شما دارد .

      1. سلام من تازه میخواهم واسه کنکور سال بعد بخونم میخوام فرهنگیان قبول بشم باید چکار کنم وجه کتاب های رو بیشتر بزنم

  8. سلام،، من اگ الان بخوام شروع به خوندن کنم روزی چند ساعت لازمه تا نتیجه بگیرم؟؟

    1. برای برنامه ریزی نیاز به داشتن و دانستن مطالعه شما و اطلاعات قبلی شما است با مشاوران جهت بررسی تماس بگیرید

  9. سلام می خواستم بدونم برای قبولی روانشناسی رتبه چند باید بیارم منطقه ۳هستم

    1. سلام دوست عزیز
      کنکور انسانی
      نوع دانشگاه و تراز شما با توجه به کنکور سال جاری مورد برسی قرار میگیرد عدد بخصوصی مطرح نیست

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

پنجشنبه

1402/12/10

جمعه

1402/12/11

شنبه

1402/12/12

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید