مشاوره کنکور زبان

مشاوره کنکور زبان آویژه

امروز قصد داریم یکی دیگر از خدمات مشاوره مرکز مشاوره کنکور آویژه را برای شما معرفی کنیم. در این مطلب با ابعاد مختلف مشاوره کنکور زبان ۹۹ آشنا خواهید شد. و تلاش خواهیم کرد تا به سوالاتی که درذهن دارید پاسخ دهیم. اما قبل از اینکه بخواهیم وارد مبحث مشاوره کنکور زبان ۹۹ شویم اجازه دهید کمی با ماهیت کنکور زبان آشنا شویم.

گام اول در مشاوره کنکور زبان ۹۹، آشنایی با کنکور زبان

مشاوره کنکور زبان داوطلبان کنکور زبان, مشاوره کنکور زبان ۹۹

اولین گام برای آشنایی مشاوره کنکور زبان ۹۹ این است که ما ماهیت کنکور زبان را دریابیم. کنکور زبان یکی از رشته‌های شناور کنکور سراسری است. کنکور شناور به کنکورهایی گفته می‌شود که برای شرکت در آن همه‌ی گروه‌های آزمایشی کنکور اجازه شرکت در آن را دارند. به نوعی می‌توان کنکور زبان را جزء آن دسته کنکورها تلقی کرد که ورود به آن برای همه آزاد است. برخی کنکورها مثل کنکور ریاضی، تجربی یا انسانی برای شرکت در آن باید پیش‌نیازهایی را داشته باشید. اما کنکور هنر و کنکور زبان از این قاعده مستثنا هستند و همه اجازه شرکت در آن را دارند.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

باید بدانید در کنکور زبان با چه کسانی قرار است رقابت کنید

بر اساس آنچه در بالا گفته شد می‌توان انتظار داشت که بخش عمده یا تقریباً همه‌ی داوطلبان کنکور زبان را داوطلبان سایر رشته‌ها تشکیل می‌دهند. با توجه به اینکه کنکور زبان به نوعی یک کنکور فرعی و جانبی در کنار سایر کنکورها شناخته می‌شود، لذا معمولاً اکثر شرکت‌کنندگان آن تمرکز و هدف اصلیشان را برای قبولی در آن نمی‌گذارند. اکثر شرکت کنندگان آن افرادی هستند که یا در زبان‌های خارجه قوی هستند یا اینکه دوره‌های آموزشی کانون‌های زبان را پشت سر گذاشته‌اند و امید دارند که با آن آموزش‌های قبلی که دیده‌اند، می‌توانند در کنکور زبان قبول شوند. این دیدگاه که اتفاقاً دیدگاه درستی هم هست به داوطلب کمک می‌کند تا یک سوپاپ اطمینان برای خودش داشته باشد و اگر بنا بر هر دلیل یا اتفاقی در کنکور اصلی خود عملکرد مطلوبی نداشت، بتواند در دانشگاه تحصیل کند.

رشد تعداد داوطلبان کنکور زبان در چند سال اخیر

مشاوره کنکور زبان 99 رشد رشته های زبان خارجه

یکی از مواردی که همیشه در مشاوره کنکور زبان باید به داوطلبان گوشزد شود، توجه روز افزون داوطلبان به زبان و رشته‌های دانشگاهی مرتبط با آن است. در چند سال اخیر تعداد شرکت‌کنندگان کنکور زبان روند صعودی داشته است. و این موضوع به دلیل افزایش ارتباطات جهانی از یک سو و رغبت و تمایل جوانان در یادگیری زبان در آموزشگاه‌ها و کانون‌های زبان خارجه است. در چند سال اخیر زمینه‌ها و فرصت‌های شغلی خوبی برای افراد مسلط به زبان خارجه فراهم شده و خصوصاً در زمینه‌ی گردشگری حرف‌های زیادی برای گفتن وجود دارد.

تفاوت آموزش زبان خارجه با آموزشگاه‌ها و زبان‌های خارجه

در کانون‌ها و آموزشگاه‌های زبان خارجه شما معمولاً صرفا با دستور زبان، خواندن، نوشتن و کمی هم صحبت کردن به آن زبان آشنا می‌شوید. و هدف اصلی برقراری ارتباط موثر و کارآمد با سایر هم‌زبانان آن زبان خارجه است. اما در دانشگاه شما علاوه بر اینکه با این موارد آشنا می‌شوید، با فرهنگ‌ و زمینه‌های ادبی و اجتماعی این زبان‌ها نیز آشنا می‌شوید و شناخت جامع‌تری نسبت به آن زبان پیدا می‌کنید. علاوه براین اگر به صورت تخصصی‌تر بخواهید زبانی را یاد بگیرید می‌توانید مثلاً در گرایش مترجمی شرکت کنید و به صورت خیلی دقیق‌تر و فنی‌تر آن زبان را یاد بگیرید. این درحالی‌است که در کانون‌ها و آموزشگا‌ه‌های زبان خارجه عمدتاً بر خواندن و صحبت کردن تأکید می‌شود و شما با ظرایف زبان‌ها آشنا نمی‌شوید.

گام دوم در مشاوره کنکور زبان 99 ، هدف‌گذاری و انتخاب زبان خارجه مورد نظر

مشاوره کنکور زبان ۹۹, مشاوره کنکور زبان تلفنی, هدف گذاری کنکور زبان

همان طورکه در دفترچه‌های انتخاب رشته دیده می‌شود کنکور زبان‌های خارجه به زبان‌های مختلف جهان، خصوصاً زبان‌هایی که کاربرد بیشتری در جهان دارند اختصاص داده شده است. بالطبع زبان انگلیسی به عنوان زبان بین‌المللی و پرکاربردترین زبان‌ با اقبال بیشتری روبه‌رو است. اما سایر زبان‌ها هم چندان کم‌طرفدار نیستند. زبان‌های عربی، آلمانی، اسپانیایی، روسی و حتی چینی در سال‌های اخیر با اقبال بیشتری روبه‌رو بوده‌اند.

با توجه به اینکه حجم تعاملات و مبادلات ما با کشورهای حاشیه‌ی خلیج فارس و چین رشد چشمگیری داشته‌است زبان‌های عربی و چینی نیز بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. حتی زبان روسی هم به همین دلیل برای خود جا باز کرده است. در میان سایر زبان‌های خارجه آلمانی به دلیل شرایط ویژه‌ی زبانی و اینکه کم‌کم تبدیل به یکی از زبان‌های رایج علمی و فرهنگی شده است، نیز با استقبال بیشتری از سوی علاقه‌مندان به زبان خارجه روبه‌رو شده است. لذا در این گام از مشاوره کنکور زبان ۹۹ شما بایستی تکلیف خود را با زبان مورد نظر مشخص کنید.

رشته های کنکور سراسری زبان های خارجی
زیرگروهنام رشته
زیرگروه یکآموزش زبان انگلیسی ، زبان و ادبیات انگلیسی ، مترجمی زبان انگلیسی ، کاردانی آموزش زبان انگلیسی ، کاردانی مترجمی زبان انگلیسی
زیرگروه دوزبان و ادبیات آلمانی ، مترجمی زبان آلمانی
زیرگروه سهزبان و ادبیات فرانسه ، مترجمی زبان فرانسه
زیرگروه چهارزبان ایتالیایی ، زبان چینی ، زبان روسی ، زبان و ادبیات اردو ، زبان و ادبیات ارمنی ، زبان و ادبیات اسپانیایی ، زبان و ادبیات ترکی استانبولی ، زبان و ادبیات ژاپنی

گام سوم در مشاوره کنکور زبان ۹۹ ؛ بودجه‌بندی

مشاوره کنکور زبان ۹۹ بودجه بندی

آشنایی با بودجه‌بندی دروس یکی از اصلی‌ترین گام‌ها در مشاوره کنکور زبان ۹۹ است. بودجه‌بندی یعنی اینکه شما بدانید از چه کتاب‌هایی، از کدام دروس پایه‌های نهم تا دوازدهم و همچنین از هر کدام از سرفصل‌ها چه تعداد سوال در کنکور زبان طرح می شود. با آگاهی از بودجه‌بندی شما می‌توانید دروس مختلف را اولویت‌بندی کنید. دروسی که در آن‌ها ضعیف هستید را شناسایی کنید و برای نقاط ضعف و قوت خود بهتر تصمیم‌گیری کنید. هرچند که شما باید بر همه‌ی محتوای دروس تسلط کافی داشته باشید. اما در هر صورت باز برخی از دروس اهمیت بیشتری در کنکور دارند و شما باید بر روی آن مباحث تمرکز بیشتری داشته باشید. و وقت و انرژی بیشتری برای یادگیری و تسلط آن‌ها صرف کنید.

در واقع در کنکور توانایی‌ها و دانش شما سنجیده نمی شود. بلکه عملکرد و نتایج است که اهمیت دارد. پس اگر در دروسی خیلی ضعیف هستید. و واقعاً یادگیری آن‌ها زمان زیادی از شما می‌گیرد از خیر آن‌ها بگذرید. سعی کنید روی توانایی‌ها تمرکز کنید و نقاط قوتتان را تقویت کنید. درصد اشتباهات را پایین بیاورید. و به دنبال اصلاح نقاط ضعف و تسلط بر موضوعاتی باشید که یاد گرفته‌اید. شما قرار نیست همه‌ی درس‌ها را صد بزنید. پس هم در مرحله مطالعه و یادگیری و هم در مرحله تسلط و حتی پاسخ‌دهی به سوالات به این نکته توجه داشته باشید. سعی کنید زمان خود را برای هر درس متناسب با بودجه‌بندی و اهمیت موضوع و همچنین توانایی و استعداد خود برنامه‌ریزی کنید.

لیست درس های عمومی کنکور سراسری زبان
عنوان درسضریبشماره سوال در آزمونتعداد سوالات
زبان و ادبیات فارسی4.01 تا 2525.0
زبان عربی2.026 تا 5025.0
فرهنگ و معارف اسلامی3.051 تا 7525.0
زبان انگلیسی2.076 تا 10025.0
بودجه بندی زبان تخصصی در کنکور زبان
مباحثتعداد سوال
شکل گذشته افعال مدال1.0
زمان ها1.0
ربط دهنده ها0.0
عبارات قیدی1.0
شرطی ها1.0
وجه وصفی1.0
ساختار های اجتناب از تکرار1.0
معلوم / مجهول1.0
شکل خلاصه شده ی عبارت وصفی1.0
افعال کمکی و مدال1.0
ضمایر1.0
نقل قول ها0.0
جمله واره ها0.0
ترتیب صفات0.0
وارونه سازی0.0
شکل فعل دوم0.0
ضمایر موصولی0.0
تشدید کننده ها0.0
vocabulary15.0
wordorder15.0
languagefunction5.0
cloze test10.0
reading15.0

گام ۳-۱ در مشاوره کنکور زبان ۹۹ ؛ تهیه منابع کنکور زبان

بعد از تعیین بودجه‌بندی و اطلاع از توانایی‌های خود اقدام به تهیه منابع برای کنکور زبان بکیند. در جداول زیر لیستی از این منابع آورده شده است. توجه داشته باشید که بر اساس اینکه دنبال یادگیری، تسلط، جمع‌بندی یا آمادگی برای روزهای پایانی کنکور هستید، کتاب‌های متفاوتی را باید استفاده کنید.

منابع دروس عمومی کنکور سراسری زبان های خارجی
نام درسمنابع
زبان و ادبیات فارسیکتاب ادبیات موضوعی گاج نقره ای ، کتاب ادبیات جامع کنکور نشر الگو ، کتاب ادبیات فارسی سیر تا پیاز گاج
فرهنگ و معارف اسلامیکتاب جامع دین و زندگی نشر الگو ، کتاب دین و زندگی گاج نقره ای ، کتاب دین و زندگی آبی قلم چی
زبان عربیکتاب عربی کامل گاج نقره ای ، کتاب عربی خیلی سبز
زبان انگلیسیکتاب زبان انگلیسی جامع کنکور مبتکران ، کتاب انگلیسی سیر تا پیاز گاج

 

منابع دروس عمومی کنکور سراسری زبان های خارجی
منابع فارسیدرک مطلبواژگانگرامر
کتاب کنکور تخصصی زبان کتنو فرهنگی آموزشی قلم چی – جلد آبی ، کتاب کنکور تخصصی زبان – گرامر و لغت (چهار جلد) انتشارات مبتکران از دکتر شهاب اناریNew Bridging The Gaps انتشارات سازمان سنجش ، Long Man Preparation Course For The TOEFL Test ، Steps To Understanding ( L.A. Hill – Oxford University Press)Word Builder جلد یک و دو ، 504 Words ، Essential Idioms In English ، Essential Words For The TOEFLIntermediate Grammer in use ، کتاب سبز آموزش کتاب منحصرا زبان کانون فرهنگی آموزش قلم چی
منابع دروس عمومی کنکور سراسری زبان های خارجی
منابع فارسیدرک مطلبواژگانگرامر
کتاب کنکور تخصصی زبان کتنو فرهنگی آموزشی قلم چی – جلد آبی ، کتاب کنکور تخصصی زبان – گرامر و لغت (چهار جلد) انتشارات مبتکران از دکتر شهاب اناریNew Bridging The Gaps انتشارات سازمان سنجش ، Long Man Preparation Course For The TOEFL Test ، Steps To Understanding ( L.A. Hill – Oxford University Press)Word Builder جلد یک و دو ، 504 Words ، Essential Idioms In English ، Essential Words For The TOEFLIntermediate Grammer in use ، کتاب سبز آموزش کتاب منحصرا زبان کانون فرهنگی آموزش قلم چی

گام چهارم در مشاوره کنکور زبان ۹۹، برنامه‌ریزی

مشاوره کنکور زبان 99, برنامه ریزی برای کنکور زبان,برنامه ریزی

چهارمین گام در مشاوره کنکور زبان ۹۹ برنامه‌ریزی است. بعد از اینکه شما هدف‌گذاری خود را برای کنکور زبان انجام دادید باید برای آن برنامه‌ریزی داشته باشید. برنامه‌ریزی به شما کمک می‌کند تا وقت کمتری تلف شود. و شما با تمرکز و اطمینان بیشتری مراحل مختلف پیش از کنکور را طی کنید. توجه داشته باشید که برخی از زمان اهمیت بیشتری برای یادگیری و تسلط بر مباحث دارند. در برخی از ساعات روز افراد بازدهی بالاتری دارند و از این جهت شما باید شناسایی کنید که در چه ساعاتی عملکرد بهتری دارید و متناسب با آن زمان‌ها دروس اصلی و اولویت دار خود را قرار دهید.


بیشتر بخوانید : ساختار سوالات زبان انگلیسی در کنکور سال ۹۷ – بخش اول


برنامه‌ریزی هدفمند مهم‌ترین فاکتور در مشاوره کنکور زبان ۹۹

برخی از مقاطع زمانی اهمیت بیشتری برای موفقیت در کنکور دارند. مثلاً تا پیش از سه ماه پایانی کنکور یعنی قبل از عید شما باید بر روی یادگیری مطالب و تسلط نسبی بر مطالب تمرکز کنید. اما بعد از عید شما باید تمرکز خود را بر روی تسلط بر مطالب بگذارید و هر آنچه را که یاد گرفته‌اید مرور و جمع بندی کنید.

اگر تمرکز اصلی شما بر روی رشته‌ی زبان است باید مثل داوطلبان سایر رشته‌ها، به صورت تمام وقت زمان خود را وقف یادگیری و تسلط بر دروس و منابع مربوطه نمایید. اما اگر جزء داوطلبان شناور کنکور هستید و کنکور زبان را به عنوان کنکور فرعی خود انتخاب کرده‌اید باید بدانید که یادگیری یک زبان خارجه یا لااقل یادگیری آن در حدی که بتوان در کنکور قبول شد، با یک مطالعه یک شبه حاصل نمی‌شود و باید به صورت بلندمدت برنامه‌ریزی کنید. حتی در آموزشگاه‌هایی که به صورت فشرده می‌خواهند زبانی را به یک فرد یاددهند معمولاً بازه‌های ۳ تا ۶ ماهه در نظر می‌گیرند. لذا باید از همان ابتدای دوران متوسطه دوم تلاش خود را آهسته اما مستمر آغاز کنید.

گام 4-۱ در مشاوره کنکور زبان ۹۹، برنامه‌ریزی برای یادگیری

بسیاری از داوطلبانی که در کنکور زبان شرکت می‌کنند، تسلط نسبتاً خوبی بر زبان انگلیسی دارند. دلیل این تسلط وجود کانون‌های زبان و آموزشگاه‌های آزادی است که در سرتاسر شهرهای کوچک و بزرگ وجود دارد. با این حال همیشه به خاطر داشته باشید که یادگیری زبان بسیار فرّار است و شما برای آنکه سطح یادگیری خود را در حد مطلوبی نگه‌دارید باید مدام آن را مرور کنید. علاوه‌براین زمانی را هم باید برای یادگیری نکات دستوری، یادگیری لغات و افزایش توانایی خواندن، درک مطلب و تست‌زنی اختصاص دهید.

با توجه به اینکه زبان خارجه انتخابی برای اکثر شرکت‌کنندگان کنکور انگلیسی است، شما می توانید به هنگام آماده شدن برای کنکور اصلی خود، هم برای تسلط بیشتر و هم برای افزایش توانایی‌های خود، منابع مربوط به کنکور زبان را هم تهیه کرده و مطالعه کنید. توجه داشته باشید که برای یادگیری زبان، آن را به چند بخش تقسیم کنید و متناسب با توانایی‌ها و استعداد خود برای هر یک از این بخش‌ها به صورت جداگانه برنامه‌ریزی کرده و وقت بگذارید:

  • دستور زبان یا گرامر (Grammar)
  • درک مطلب و توانایی خواندن متون (Reading)
  • جای خالی و نکات ریز دستوری و مفهومی (Cloze test)
  • یادگیری لغات (Vocabulary)

بیشتر بخوانید : بهترین منابع و کتاب های کمک آموزشی داوطلبان کنکور زبان سال ۹۷


گام ۴-۲ در مشاوره کنکور زبان ۹۹، برنامه‌ریزی برای تسلط

مشاوره کنکور زبان ۹۹, برنامه‌ریزی کنکور, برنامه ریزی تسلط بر سرفصل‌ها

شما بعد از مرحله‌ی یادگیری باید تلاش کنید تا تسلط خود را بر لغات و گرامر افزایش دهید. افزایش دامنه‌ی لغات به شما کمک می‌کند تا در هر یک از چهار بخش درک مطلب، کلوز تست و حتی گرامر عملکرد بهتری داشته باشید. علاوه بر این برای درک مطلب و افزایش سرعت خواندن متون باید برنامه‌ی ویژه‌ای داشته باشید. برای افزایش تسلط بر زبان دیدن فیلم‌های انگلیسی با زیرنویس انگلیسی ( یا هر زبان دیگری با زیرنویس همان زبان) شما را در خواندن متون انگلیسی کمک زیادی می‌کند. برای این کار می‌توانید تفریحات خود را به دیدن فیلم های انگلیسی با زیرنویس انگلیسی اختصاص دهید. این کار شاید در ابتدا سخت باشد اما به شما کمک می‌کند تا به مرور توانایی بسیار بالایی در خواندن سریع متون انگلیسی پیدا کنید.

یک توصیه برای یادگیری سریع و پایدار لغات برای کنکور زبان ۹۹

مشاوره کنکور زبان 99, حفظ کردن لغات زبان

برای بسیاری از داوطلبان کنکور حفظ کردن و یادگیری حجم بالای لغات آزاردهنده و طاقت‌فرساست. این افراد خصوصاً اگر پیشینه‌ی مناسبی در زبان نداشته باشند با مشکلات بیشتری مواجه می‌شوند. برای یادگیری لغات انگلیسی شیوه‌های متعددی ارائه شده. اما یکی از کارآمدترین شیوه‌ها، مطالعه تدریجی و هر روزه‌ی لغات است. شما برای حفظ کردن لغات می‌توانید از وقت‌های مرده‌ی خود استفاده کنید. مثلا وقتی در مسیر رفت و آمد از منزل به خانه هستید در اتوبوس، مترو، تاکسی یا سرویس کلمات را حفظ و مرور کنید. حفظ کردن کلمات با توجه به اینکه وقت زیادی نمی‌گیرد سریع می‌توان مرورشان کرد. اگر این روند را به مدت فقط ۱ ماه انجام دهید مطمئن باشید که حداقل بر نیمی از لغات مسلط خواهید شد.

یکی دیگر از زمان‌هایی که به یاد ماندن و حفظ کلمات بهتر اتفاق می‌افتد درست قبل از خواب و هنگامی است که در رختخواب دراز کشیده اید. اگر ورزی نیم ساعت قبل از خواب زمانی را برای حفظ کردن کلمات اختصاص دهید می‌توانید در مدت زمان بسیار کوتاهی بر همه‌ی کلمات و لغات کنکور زبان مسلط شوید. منتها داشتن تداوم و استمرار اهمیت زیادی دارد. اگر به صورت منقطع و چند روز در میان این کار را بکنید مطمئن باشید نتیجه مطولب نخواهید گرفت. کلید اصلی هر دو شیوهی بالا در داشتن استمرار و مداومت در مطالعه لغات است.


بیشتر بخوانید : کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور – رشته آموزش زبان انگلیسی بدون کنکور


گام ۴-۳ در مشاوره کنکور زبان 99 ؛ برنامه‌ریزی برای استراحت و تفریح

مشاوره کنکور زبان تفریح و استراحت

متاسفانه خیلی از داوطلبان کنکور و والدینشان تصور می‌کنند هر چه قدر داوطلب بیشتر درس بخواند موفق‌تر خواهد بود. این تصور باعث میشود تا هیچ جایی برای استراحت و تفریح داوطلب در نظر گرفته نشود. تفریح و استراحت اگر متناسب و درست تنظیم شود می‌تواند سرحالی و شادابی داوطلب را بالا ببرد. و داوطلب بدون خستگی و با تمام توان در مسیر کنکور حرکت کند. به عنوان مثال می‌توانید برای یک سال پایانی که حساسیت بیشتری دارد و داوطلبان نیز معمولاً با توان و تمرکز بیشتری برای کنکور تلاش می‌کنند، هفته‌ای نیم‌روز را برای استراحت کنار بگذارید و با دوستان یا خانواده تفریح کنید.

سعی کنید در میان تفریحاتتان به ورزش اهمیت بدهید. ورزش کردن هم باعث می‌شود شما از پشت میز نشینی کمتر آسیب ببینید و هم فشارهای روحی شما را تخلیه می‌کند. حتی برای راستراحت روزانه‌تان هم فکری بکنید. سعی کنید در این مدت بیشتر با خدا راز و نیاز کنید. نزدیک به یک ساعت را استراحت کنید و برای استراحت کردنتان برنامه داشته باشید. صرفاً خوابیدن یا الکی چرخیدن به شما کمک نمی‌کند. دیدن یک فیلم آموزنده یا یک بازی یا فیلم کوتاه یا حتی ورزش و نرمش کوتاه می‌تواند بسیار مفید باشد. اگر فیلمی که برای تفریح انتخاب کرده‌اید به زبان اصلی و با زیرنویس همان زبان باشد، می‌تواند به یادگیری زبان هم کمک کند و شما برای درس زبان هم آورده‌ای داشته باشید.

گام پنجم در مشاوره کنکور زبان 99 ؛ جمع بندی و مرور

مشاوره کنکور زبان ۹۹, جمع‌بندی کنکور زبان

در ماه‌های پایانی منتهی به کنکور خصوصاً بعد از عید نوروز را به مرور و جمع‌بندی اختصاص دهید. شما با مرور و جمع‌بندی می‌توانید در وهله‌ی اول داشته و دانسته‌های خودتان را تثبیت کنید. سپس امکان اصلاح، تقویت و پوشاندن نقاط ضعف نیز فراهم می‌شود. در این دوران تمرکز شما باید بر روی تست‌زنی و بررسی نکات مربوط به تست‌هاست. سعی کنید در این دوران سهم مربوط به یادگیری را تا حدامکان کاهش دهید. یعنی زمانی که به سه ماه پایانی می‌رسید باید هر آن‌چه را که لازم بوده را یاد گرفته باشید و خوانده باشید. دوران سه ماه پایانی دوران مرور، جمع‌بندی و تسلط یافتن بر سرفصل‌ها و افزایش قدرت تست‌زنی است.

گام ۵-۱ در مشاوره کنکور زبان 99 ؛ نکته‌برداری و خلاصه برداری کلید مرور و جمع‌بندی کارآمد

سعی کنید در مرحله‌ی یادگیری نکته‌برداری‌ها، خلاصه‌برداری‌ها و جزوه‌های خلاصه‌شده و مواردی از این دست را تهیه کرده باشید. داشتن این مدارک به شما کمک می‌کند تا فرایند مرور و جمع‌بندی را سریع‌تر طی کنید. با توجه به اینکه شما احتمالاً در کنکور گروه‌های دیگر (ریاضی، تجربی و انسانی و …) هم شرکت خواهید کرد، توانایی مدیریت زمان و کاهش مدت زمان مرور و جمع‌بندی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. پس سعی کنید با داشته‌های خوبی وارد مرحله‌ی جمع‌بندی شوید. توجه داشت باشید که خط کشیدن زیر نکات مهم، های‌لایت کردن و حتی تعیین رنگ‌هایی برای خودتان برای مشخص کردن درجه‌ی اهمیت و اولولیت نکات هم خیلی مهم است و سرعت مرور شما را بالاتر می‌برد.

گام ۵-۲ در مشاوره کنکور زبان ۹۹ ؛ تست‌زنی و برگزاری آزمون‌های تستی

یکی دیگر از راه‌هایی که به جمع‌بندی و مرور بهتر دروس کمک می‌کند افزایش تست‌زنی است. تست‌زنی به شما کم می‌کند تا نقاط ضعف و قوت خود را بشناسید. تا بتوانید مدت زمان باقی‌مانده تا کنکور را بهتر مدیریت کنید. تست‌زنی در مراحل مختلف و در مباحث مختلف به شما کمک می‌کند به ارزیابی خوبی از وضعیت خود برسید. سعی کنید تست‌زنی‌ها مخصوصاً در دوران جمع‌بندی بعد از کنکور مربوط به یک مبحث خاص نباشد و از پراکندگی خوبی برخوردار باشد. تست‌زنی یک مبحث خاص به شما اعتماد به نفس کاذب می‌دهد و نمی‌توانید به ارزیابی درستی از خودتان برسید. استفاده از کتاب‌های تستی که درسنامه‌های خوبی در بخش پاسخ به تست‌ها دارند، می‌توانند شما را در روند جمع‌بندی و مرور کمک کنند و سرعت مرور و تسلط بر موضوع را افزایش دهند.

گام ۵-۳ در مشاوره کنکور زبان ۹۹ ؛ برگزاری و شرکت در آزمون‌های جامع

مشاوره کنکور زبان ۹۹,مشاوره کنکور زبان, مشاوره کنکور تست زنی

بعد از افزایش سهم تست‌زنی در سرفصل‌ها و مباحث مختلف کنکور زبان، دیگر زمان آزمودن خود در آزمون‌هایی شبیه و نزدیک به کنکور است. آزمون‌هایی که هم جامعیت مباحث را پوشش می‌دهند و هم بایستی در رقابت با سایرین باشد. تا شما هم توانایی‌های خودتان را بتوانید آزمون کنید. و هم بدانید نسبت به دیگر رقبا چه وضعیتی دارید. داشتن سرعت عمل، دقت و حضور ذهن در یک آزمون جامع بسیار سخت‌تر از آزمون‌های تک مبحثی یا تک‌درسی است.

پس یک فرصت مناسب برای ارزیابی عملکرد شماست. به هیچ وجه این آزمون‌ها را از دست ندهید و از همان ابتدا برای آن‌ها ثبت نام کنید. و برایشان برنامه‌ریزی داشته باشید. معمولاً بعد از عید سه چهار آزمون جامع برگزار می‌شود. شما می‌توانید دو آزمون نخست را به عنوان آزمون‌های ارزیابی و رفع اشکال در نظر بگیرید. ولی آزمون آخر باید خیلی جدی در نظر گرفته شود. این آزمون را به مثابه کنکور سراسری زبان در نظر بگیرید و سعی کنید تمام تمرکز و توان خود را برای آن بگذارید.

گام ششم در مشاوره کنکور زبان ۹۹ ؛ آمادگی برای کنکور

مشاوره کنکور زبان, مشاوره کنکور زبان ۹۹, استرس کنکور

بعد از شرکت در آزمون‌ها خصوصاً در ماه‌ و هفته‌های پایانی شما باید علاوه بر اصلاحات نهایی که انجام می‌دهید، آمادی خود را برای کنکور حفظ کنید. یکی از موارد شایع در میان داوطلبان کنکور داشتن استرس و اضطراب و در نتیجه کاهش عملکرد و بازدهی آن‌ها در آزمون‌هاست. داشتن استرس زیاد باعث می‌شود تا سرعت عملکرد شما کاهش یابد. یا حتی گاهی به طور کامل مختل شود. لذا سعی کنید در این مدت به لحاظ ذهنی وضعیت مطلوبی را برای خود حفظ کنید. برای حفظ آمادگی ذهنی پیشنهاد می‌کنیم موارد زیر را رعایت کنید:

  • افزایش ارتباط با خدا و راز و نیاز با او، درد دل کردن با خدا
  • دوری از افراد ناامید و دارای موج منفی
  • صحبت کردن با خانواده و دوستان صمیمی
  • داشتن تفریح و استراحت مناسب و کافی
  • خواب مناسب و پرهیز از شب‌زنده‌داری‌

گام هفتم در مشاوره کنکور زبان ۹۹ ؛ انتخاب رشته کنکور زبان

مشاوره کنکور زبان ۹۹ انتخاب رشته

آخرین گامی که ما در مشاوره کنکور زبان ۹۹ در کنار شما خواهیم بود انتخاب رشته کنکور زبان است. انتخاب رشته کنکور یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین گام‌های مشاوره کنکور زبان است. چرا که شما قرار است نتیجه‌ی همه‌ی تلاش‌های خود را به ثمر بنشانید. قرار است آینده‌ی شغلی‌تان را رقم بزنید. پس با مرحله‌ی حساسی روبه‌رو هستید. متاسفانه برخی از افراد دیدگاه غلطی نسبت به انتخاب رشته دارند. و انتخاب رشته را صرفاً پر کردن ۱۰۰ تا گزینه در دفترچه انتخاب رشته می‌دانند. در صورتی که مهم‌ترین کار در انتخاب رشته ارزیابی علایق، استعدادها، توانایی‌ها، آشنایی با توانایی‌های لازم برای هر رشته و نهایتاً بازار کار این رشته‌هاست.


بیشتر بخوانید : ساختار سوالات زبان انگلیسی در کنکور سال ۹۷ – بخش دوم


در انتخاب رشته اسیر یک اشتباه غلط نشوید

بسیاری از داوطلبان کنکور بدون آشنایی نسبت به رشته و توانایی‌های لازم برای ورود به آن رشته، صرفاً بر اساس جوی که در میان داوطلبان و خانواده‌های آن‌ها وجود دارد انتخاب رشته می‌کنند. این افراد تازه زمانی متوجه اشتباه خود می‌شوند که یکی دو ترم را در آن رشته مشغول به تحصیل می‌شوند. آن‌جاست که تازه می‌فهمند با یک انتخاب اشتباه نتیجه‌ی چندین سال تلاش شبانه‌روزی را به هدر داده‌اند. و متاسفانه زمانی متوجه این اشتباه می‌شوند که دیگر دیر شده است. این افراد یا باید از رشته‌ی خود انصرفا دهند یا چهار پنج سال پرتنش را طی کنند تا از آن رشته فارغ‌التحصیل شوند. شاید در مقطع ارشد بتوانند دنبال رشته‌ی گم‌شده‌ی خودشان بروند و مسیر اشتباه‌رفته‌ی خود را اصلاح کنند.

راه حل مناسب برای انتخاب رشته موفق در کنکور چیست؟

در حال حاضر برخی از مراکز مشاوره کنکور هستند که می‌توانند با گرفتن تست تیپ‌شخصیتی و بر اساس شناخت و اشراف خوبی که نسبت به رشته‌های دانشگاهی و مشاغل مربوط به آن‌ها دارند، شما را به سمت بهترین انتخاب راهنمایی کنند. در این گونه از مشاوره انتخاب رشته، مشاوره بعد از گرفتن تست تیپ شخصیتی توانایی‌ها و ویژگی‌های اخلاقی شما را شناسایی می‌کند. در گام بعد سوالاتی درباره علایق شما می‌پرسد و با توجه به اطلاعاتی که جمع‌آوری کرده، رشته‌های متناسب با شما را معرفی می‌کند.

آشنایی با رشته‌های پرطرفدار کنکور زبان

براساس انتخاب رشته رتبه‌های 1 تا 1000 کنکور سراسری گروه زبان بین سال‌های 91 تا 98 می توان 4 رشته دانشگاهی زیر را به میتوان به عنوان پر طرفدارین رشته‌های گروه زبان معرفی کرد.

ترتیب علاقه داوطلبان کنکور زبان خارجی در انتخاب شهر و دانشگاه کدام است؟

مشاوره کنکور زبان ۹۹ انتخاب رشته شهر و دانشگاه

براساس انتخاب رشته رتبه‌های 1 تا 1000 کنکور سراسری رشته زبان بین سال های 91 تا 98 می‌توان شهرهای زیر را به عنوان پرطرفدارترین شهرهای تحصیلی برای دانش آموزان و داوطلبان کنکور زبان معرفی نمود.

  • دانشگاه تهران
  • دانشگاه فردوسی مشهد
  • دانشگاه اصفهان
  • دانشگاه شهید بهشتی
  • دانشگاه علامه طباطبایی

آینده شغلی فارغ التحصیلان رشته زبان خارجه

با مدرک زبان شما می‌توانید در مشاغل زیر مشغول به کار شوید:

  • بانک
  • استخدام در شرکت‌های گردشگری
  • استخدام در شرکت‌های هواپیمایی
  • شرکت‌های بازرگانی
  • وزارت امور خارجه
  • دارالترجمه‌ها
  • چاپخانه‌های بزرگ و معروف
  • استاد دانشگاه
  • دبیری مدرسه
  • راه‌اندازی آموزشگاه‌های تدریس زبان

همچنین می‌توانید با ترجمه کتاب و چاپ و یا تاسیس آموزشگاه یا کسب نمایندگی یک آموزشگاه معروف در شهر نیز کسب درآمد نمایید.

روال ثبت نام و کنکور زبان خارجی به چه صورت است ؟

در ابتدا چند روز قبل از کنکور با مراجعه به سایت سنجش باید برای دریافت کارت اقدام نمایید . توجه کنید که روی این کارت باید تمامی اطلاعات شما به درستی ثبت شده باشد . در غیر این صورت در همان روز از طریق سایت سنجش میتوانید ایرادات را برطرف نمایید . البته اگر از طریق سایت مشکل شما برطرف نشد ، میتوانید به باجه های رفع مشکل مراجعه نمایید .

کنکور رشته زبان خارجی از ساعت 3 عصر (ساعت 15) شروع می شود و درب های محل های برگزاری آزمون از ساعت 14:30دقیقه بسته می شود. زمان کل پاسخ گویی180دقیقه معادل 3 ساعت و می باشد. که تعداد کل سوالات در کنکور زبان برابر با 170 است.

مرکز مشاوره کنکور زبان ۹۹ آویژه

مرکز مشاوره کنکور آویژه چند سالی است که در حوزه مشاوره کنکور زبان و سایر گروه‌ها فعالیت دارد. در این مدت یکی از خدمات ویژه مرکز مشاوره آویژه ارائه خدمات مشاوره تلفنی کنکور بوده است. مشاوره تلفنی خصوصاً برای داوطلبان کنکور که زمان کمی در اختیار دارند و ساعت به ساعت شبانه‌روز برایشان ارزشمند است، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. با مشاوره تلفنی شما سختی‌ها و وقت‌کشی‌های رفت و آمد را ندارید. در عین حال می‌توانید با هزینه‌ی کمتر به طیف گسترده‌تری از مشاوران دسترسی داشته باشید. برای مشاوره کنکور زبان در هر کدام از گام‌هایی که در این مقاله اشاره کردیم، شما می‌توانید ما را در کنار خود ببینید. و سوالات و دغدغه‌های خود را با ما در میان بگذارید.

 
لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

مشاوره کنکور زبان

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید
در این مقاله بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات
- 41 نظر:
  1. سلام منابع کنکور زبان ۱۴۰۲ چه درسایی است
    ایا دروس عمومی حذف شده؟؟

  2. سلام. میشه بدون کنکور رشته آموزش زبان دانشگاه های آزاد تهران قبول شد؟
    یا با کنکور ولی درصورت قبول نشدن در کنکور؟

    1. هم بدون کنکور و هم با شرکت در کنکور سراسری میتوانید ثبت نام کنید

  3. سلام خسته نباشین، من امسال رتبه کنکور زبانم ۵۹۰۰ ممطقه ۳ شده و تراز علمی زیر گروه یکمم شده ۶۶۹۵ واسه فرهنگیان مجاز شدم، به نظرتون چقدر شانس قبولی دارم؟؟؟ استان لرستان هستم، لطفا کمکم کنید

    1. سلام باتوجه به مصاحبه علمی که انجام می‌دهید شانس قبولی شما مشخص میشود

  4. سلام وقت بخیر هزینه مشاور و برنامه درسی برای این سه ماه باقی مانده به کنکور چقدر میشه !؟

  5. سلام من میخوام کنکور زبان بدم بعد کتاب هایی که برای زبان لازمه بخونم چه کتاباییه؟
    اسم کتاب های درسی و کتاب کار؟؟؟

    1. سلام دوست عزیز
      برای کنکور شرایط مختلفی باید بررسی شود با مشاورین تماس بگیرید

  6. سلام آیا من با درصد های ادبیات ۴۰ عربی ۴۰ دینی ۷۵ زبان عمومی ۵۰ و زبان تخصصی ۳۰ ادبیات فرانسه قبول شم؟

    1. سلام
      سوال شما نیاز به بررسی بیشتر دارد با مشاوران تماس بگیرید

  7. سلام آیا من با درصد های ادبیات ۴۰ عربی ۴۰ دینی ۷۵ زبان عمومی ۵۰ زبان‌ تخصصی ۳۰ مترجمی فرانسه قبول شم؟

    1. سلام
      سوال شما نیاز به بررسی بیشتر دارد با مشاوران تماس بگیرید

  8. سلام من انشاء الله کنکور ۱۴۰۰. و میخام کنکور زبان بدم هدفمم دبیری زبانه فقط

    و کتاب اختصاصی شهاب اناری (گرامر) رو دارم

    ولی نمیتونم کلوز و درک مطلب کنکور زبان رو خوب بزنم

    ب نظرتون چیکار کنم. بعد از اینکه کتاب شهاب اناری رو تموم کردم چیکار کنم راهنمایی کنین
    مرسی

    1. باسلام شما باید با برنامه ریزی اصولی برای کنکور مطالعه کنین تا به موفقیت دست پیدا کنین. توصیه میکنم با مشاورین ما در تماس باشین

  9. با سلام دانشگاه تهران برای تحصیل زبان و ادبیات انگلیسی خوبه یا شریف؟؟؟؟

  10. سلام، وقتتون به خیر، رتبه من ۱۰۰۵۹ منطقه یک هستم . میخواستم بدونم میتوتم دانشگاه های روزانه و شبانه های تهران یا قم یاکرج، زبان قبول بشم؟ هر زبانی هم شد فرقی نداره فقط قبولی مهم هست. ممنون میشم جواب بدید.

    1. سلام عزیزم
      قبولی در این دانشگاه ها به ظرفیت پذیرش، تعداد داوطلبان، وضعیت علمی دیگر داوطلبان و…. بستگی دارد. اما احتمال قبولی وجود دارد.

  11. سلام رتبه ی من در زبان 6647 شده(زنجان)
    چه رشته هایی و کجا امکان قبولیم بیشتر هست؟ ممنونم از کمکتون

    1. سلام
      امکان قبولی در رشته هایی همچون زبان و ادبیات انگلیسی، مترجمی زبان انگلیسی و… وجود دارد.

  12. سلام وقت بخیر
    من با تعداد ۱۳هزار لغات انگلیسی
    می تونم رتبه برتر شم؟

    1. سلام وقت بخیر
      بستگی به میزان تلاش تون داره.

  13. سلام خسته نباشید من رتبه م 18500 شد،هیچ دانشگاهی نمیتونم برم؟

    1. سلام
      با توجه به رشته تحصیلی و رشته مورد نظر امکان قبولی در دانشگاههای دولتی، پیام نور، غیرانتفاعی و… وجود دارد.

  14. سلام
    من رشتم تجربیه و میخواستم کنکور تجربی بدم ولی امسال علاقم ب کل ازبین رفت و قصد دارم کنکور زبان بدم و الان یازدهم هستم زبانمم خیلی خوبه و میخوام واقعا برای کنکور زبان بخونم ولی چون حجم درسای تجربی زیاده وقت نمیکنم واسه زبان بخونم و واقعا نمیدونم چیکار باید بکنم و کلافم اگه میشه راهنماییم کنید

    1. سلام
      با یک برنامه ریزی درست و به دور از استرس سعی کنید هم دروس دوره دبیرستان و هم منابع کنکور را مطالعه کنید.

  15. سلام روزبخیر
    حداقل درصد زبان تخصصی برای قبولی تو رشته مترجمی تو تهران با وجود درصد عمومی بالا چقدره؟؟؟

    باتشکر

    1. سلام
      نمیتوان درصد مشخصی را اعلام کرد چون شرایط هر سال با توجه به وضعیت علمی داوطلبان، ظرفیت پذیرش دانشگاه ها و… متفاوت است.

    1. سلام
      یکی از مواردی که در تعیین رتبه شما تاثیر دارد، منطقه تحصیل شما میباشد. ممکن است رتبه شما برای مناطق یک، دو و سه متفاوت باشد. علاوه بر این سطح علمی دیگر داوطلبان نیز موضوع مهمی است که باید به آن توجه شود.

  16. سلام من دیپلم نظام قدیم رو دارم و تصمیم ب شرکت در کنکور زبان سال بعدی رو دارم میخاستم بدونم ایا میتونم کنکور زبان بدم یا مختص نظام جدیده؟

    1. سلام
      بله شما میتوانید در کنکور سراسری شرکت کنید.

    1. سلام در این زمینه بهتر است با شماره 9099072068 تماس حاصل نمایید.

  17. سلام خسته نباشین من میخواستم بدونم من میتونم کنکور منحصرا زبان شرکت کنم و تخصصی انگلیسی بدم و موقع انتخاب رشته بغیر زیزگروه ۱میتونم از زیرگروه های ۲ – ۳-۴ انتخاب رشته ام داشته باشه مثل فرانسه یا المانی یا ترکی استانبولی ؟؟؟؟

    1. سلام
      بله شما میتوانید متناسب با علاقه ی خود در هر کدام از زیر گروه های انتخاب رشته کنید اما بدیهی است شانس قبولی شما در آنها کمتر خواهد بود.

    1. سلام
      درواقع كنكور زبان هيچ منبع مشخصي نداره البته به غير از عمومي هاش!
      براي تستاي زبان اختصاصي هيچ منبعي نيس يعني هرچقدر ميتوني بايد زبانتو تقويت كني و البته بايد با تيپ سوالات هم اشمايي كامل داشته باشي!

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

پنجشنبه

1402/12/10

جمعه

1402/12/11

شنبه

1402/12/12

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید